Monio Napisano 12 Sierpień 2014 Napisano 12 Sierpień 2014 http://www.cgrecord.net/2014/08/download-3ds-max-2015-extension-1.html Autodesk wypuścił własnie update Maxa dla osób z subskrybcją. W nowościach głównie: - OpenSubdiv - Alembic - ShaderFX ------------------- 3DS MAX Last Year Maya Edition. ;)
legomir Napisano 12 Sierpień 2014 Napisano 12 Sierpień 2014 (edytowane) No jeśli jutrzejsze konferencje nie będą ciekawsze i nic nowego nie dodadzą to słabo. Do Mayi dalsza integracja modeling toolkita z maya(w 15 się do niego w końcu przekonałem, ale tylko tam gdzie był zintegrowany) i prostszy workflow kolorów co jest pozytywne, ale jeśli nie pokażą nic ciekawszego jutro to uznaje, że Au jednak się nie obudziło(oczekuje czegoś ciekawszego tylko dla Mayi) Edytowane 12 Sierpień 2014 przez legomir
diabelt Napisano 12 Sierpień 2014 Napisano 12 Sierpień 2014 No w końcu open subdiv:) I shader fx też świetnie:)
2013 Napisano 12 Sierpień 2014 Napisano 12 Sierpień 2014 Czy Shader FX jest w stanie zastąpić Marmoset?
Ania Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 (edytowane) Czym jest to OpenSubdiv? Tak jak Meshsmooth i Turbosmooth, ale szybsze i dokładniejsze. Liczy się na GPU, i jeśli dobrze zrozumiałam to można wyświetlić jakby nieskończoną ilość razy subdivide (oblicza granicę ciągu). Dodatki fajne, taka jałmużna od Autodeski... Czekam do szesnastki.Ja już się nie łudzę i czekam do osiemnastki, co najmniej. Edytowane 13 Sierpień 2014 przez Ania
Monio Napisano 13 Sierpień 2014 Autor Napisano 13 Sierpień 2014 2013 - Tak ale z tego co wiem na razie nie ma w shaderFX wbudowanego shadera PBR wiec bedziesz musial go stworzyc od zera. To bardzo złożona sprawa. Niestety dokumentacja na stronie autodesku jest napisana pod osoby ktore wczesniej programowaly shadery wiec bedziesz musial sporo sie naczytac z innych źródeł.
2013 Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Ja raczej tego ruszał nie będę, nie mam czasu na naukę kolejnej rzeczy, zresztą nie jestem programistą to i pewnie nic bym nie zdziałał. No ale fajnie, że coś takiego będzie możliwe do osiągnięcia bez użycia np. Marmoset. Ale z drugiej strony trochę za późno się za to zabrali. Gdzieś przeczytałem, że ponoć trwają prace nad nowym interface dla 3ds Max, jeśli przebudują interface na podobny do tego co oferuje Cinema 4d albo MODO to będę zachwycony.
Reanimator Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Zwariowales na mozg? ;) Jezeli cokolwiek rusza z UI to pozbeda sie smieci, zintegruja bardziej istniejace narzedzia.
2013 Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Zwariowales na mozg? ;) Poranne życzenia ponoć się spełniają! :D Jezeli cokolwiek rusza z UI to pozbeda sie smieci, zintegruja bardziej istniejace narzedzia. Nie jestem programistą, i nie mam pojęcia jak zbudowany jest 3ds Max. Sądzisz, że przeniesienie całego interface w nowszą mechanikę jest niemożliwe, czy zbyt czasochłonne, a może jest jakiś inny powód? Porównując Cinema 4d i MODO widzę podobieństwa i zazdroszczę userom tych softów, prędkości działania, lekkości i jakości interface'u.
Reanimator Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Nie wiem co Ci sie podoba w Cinemie i Modo, ale jak pewnie zdajesz sobie sprawe Max robi wiele rzeczy po swojemu. Watpiac w duze zmiany myslalem o userach, ktorzy sa przyzwyczajeni i duze zmiany skomplikowalyby im prace. Programistycznie tez pewnie nie byloby to latwe. Ale moze nie. Ciekawe, czy im sie to oplaca.
2013 Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Najbardziej podobają mi się właśnie interface'y. Ale także kilka innych rzeczy, np sposób w jaki wygląda siatka w Cinema 4d, grube i soczyste EDGE, menusy w Cinema 4d i MODO, wszędzie śliczne ikonki. Ja się lubuję w takich rzeczach, a Max to straszny dziadek jeśli chodzi o wygląd i możliwości personalizacji. Nie to abym narzekał, ale chciałbym dostać prezent w postaci nowego interface'u.
Monio Napisano 13 Sierpień 2014 Autor Napisano 13 Sierpień 2014 Kolejny który chce wywalić do kosza cały interface i zastąpić go rozwiązaniem z innego programu. Nie łatwiej po prostu kupić tamten program? ;) Takie rzeczy się nie dzieją, nikt o zdrowych zmysłach nie zrobi czegoś takiego w programie który jest na rynku od ponad 20 lat. Nawet jak ADSK zabije maxa za rok czy 2 to stawiam wszystko że Excalibur będzie do niego łudząco podobny od strony obsługi. Jedyna firma o której wiem że wywaliła cały interface do kosza to Apple z ich FinalCutPro. Efektem była ogromna fala krytyki i odejście sporej cześć ich klientów do konkurencji, głównie softów sony i adobe. Ale okienka ładne, teksturkę materiału mają i guziki z gradientami. --------- Właśnie doczytałem że chodzi ci o ikonki. Nowego FinalCuta ściągnij. Ładny jest. Lol.
rozpruwacz Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 hahahah - dobre, pokazuje ze "szybciej chodzi" subd przy animacji, ale ciagle gubi tyle klatek ze jest useless. A to crease tez BS, juz dawno jest w meshsmooth. Ciekawe kiedy boolean poprawia ze bedzie w ogole dzialac. Albo poprawia import duzych obj's, bo max to robi albo w 20 minut albo sie zawiesi, podczas gdy DARMOWY blender potrafi wczytac takie pliki w minute albo mniej. Tak, mam software za kupe kasy, a i tak musialem wsadzic darmowego Blendera do mojego workflow bo z paroma rzeczami max sobie poprostu nie radzi :/
Monio Napisano 13 Sierpień 2014 Autor Napisano 13 Sierpień 2014 Nie wierze że da się wolniej wczytywać OBJ niż w blenderze... Zawsze ku*wiłem na ten ich importer. :o
Reynevan Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Ciekawe kiedy poprawią CAT'a. Jeszcze nie miałem dnia normalnej roboty z tym narzędziem bez wywalenia.
2013 Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Kolejny który chce wywalić do kosza cały interface i zastąpić go rozwiązaniem z innego programu. Nie napisałem, że chciałbym wywalić cały interface i zastąpić go rozwiązaniem z innego programu. Nie łatwiej po prostu kupić tamten program? ;) Raczej nie, 20 tysięcy za interface to kiepska inwestycja. Sprostuję trochę, bo sporo sobie dopowiedziałeś @Monio. Zatem chodziło mi o unowocześnienie mechaniki, a nie o przebudowanie Maxa tak aby wyglądał dokładnie jak klon Cinema 4D czy MODO. Doprawdy rozumiem, że ludzie przyzwyczajają się do swojego programu i wiem jaki może mieć wpływ na usera całkowite przebudowanie wyglądu programu. Max jest koszmarnie toporny jeśli chodzi o personalizację! Na ile mi się udało to go sobie spersonalizowałem, ale mechanika interface'u nie daje niestety wielu możliwości. Jednakże, jeśli pozostawić wszystko na tym samym miejscu, i dodać możliwość personalizacji jak ma to miejsce w Cinema 4d czy MODO, budowanie zakładek (bardzo brakuje mi zakładek w 3ds Max, chyba w 3ds Max 2009 były zakładki) Tak czy inaczej gdyby takie zmiany zostały wprowadzone dając userom możliwość wyboru to czy rzeczywiście by odeszli od 3ds Max? Wszak dodano ENHANCED MENUS i nie odeszli.
siryon Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Najbardziej podobają mi się właśnie interface'y. Ale także kilka innych rzeczy, np sposób w jaki wygląda siatka w Cinema 4d, grube i soczyste EDGE, menusy w Cinema 4d i MODO, wszędzie śliczne ikonki. Mnie to właśnie najbardziej denerwuje w Cinemie.Te pomrygujące face'y,grube linie i inne wodotryski zaciemniające siatkę.
makak Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Przecież możesz sobie to zmienić w ustawieniach. shift+v, zakładka View, ustawiasz grubość edga/pointa itd.
deshu Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 hahahah - dobre, pokazuje ze "szybciej chodzi" subd przy animacji, ale ciagle gubi tyle klatek ze jest useless. A to crease tez BS, juz dawno jest w meshsmooth. Ciekawe kiedy boolean poprawia ze bedzie w ogole dzialac. Albo poprawia import duzych obj's, bo max to robi albo w 20 minut albo sie zawiesi, podczas gdy DARMOWY blender potrafi wczytac takie pliki w minute albo mniej. Tak, mam software za kupe kasy, a i tak musialem wsadzic darmowego Blendera do mojego workflow bo z paroma rzeczami max sobie poprostu nie radzi :/ Którą masz wersje maxa? Blender i obj... 3 miesiace temu jak sprawdzalem nadal importowal rozwaloną siatke.
2013 Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Przecież możesz sobie to zmienić w ustawieniach. shift+v, zakładka View, ustawiasz grubość edga/pointa itd. Dokładnie to miałem na myśli mówiąc o personalizacji. W 3ds Max nie da rady zmienić grubości EDGE, można włączyć AA, ale jakość EDGE jest wtedy bardzo kiepska, GRID też wygląda tragicznie.
rozpruwacz Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Którą masz wersje maxa? Blender i obj... 3 miesiace temu jak sprawdzalem nadal importowal rozwaloną siatke. Max 2012. Czekam jak najdluzej z przesiadka na nowa wersje bo wiem ze pare rzeczy bedzie jak zwykle mi nie pasowac :/ Mam objekty po 10, 20mln polygonow - nie da sie na nich zadnych opcji boolean wykonywac, bo max sie wiesza i tyle. Blender radzi sobie z tym o wiele lepiej. Tak, blender wczytuje tez obj I STLs szybciej niz max. Nigdy nie mialem z tym problemu w blenderze, w max-ie dosc czesto.
rozpruwacz Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 A i jeszcze ostatnia rzecz ktora mi umila prace w max-ie. Jest opcja "random select" jak edytujesz poly.... mozesz sobie random wybrac vertexy, edges, polys i..... tyle! nie da sie wybrac elementow w ten sposob, max poprostu znowy random polys zaznaczy :) WTF?
duke_leto_2 Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Jak dla mnie max jest prostym w obsludze i dobrym softem. Ale wydajnosc jest slaba.. Zobaczcie jak ten pies skakal na filmie.. 5 fps. A to byl tylko zwykly pies low poly i cos tam w tle.. Ile ja sie nadenerwowalem przy animacjach szkieletowych na tym sofcie..
stormwind Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 A i jeszcze ostatnia rzecz ktora mi umila prace w max-ie. Jest opcja "random select" jak edytujesz poly.... mozesz sobie random wybrac vertexy, edges, polys i..... tyle! nie da sie wybrac elementow w ten sposob, max poprostu znowy random polys zaznaczy :) WTF? Tak to jest błąd, ale zawsze możesz po wybraniu losowych poligonów, wybrać z zakładki selection w edit poly element z wciśniętym Ctrl i masz losowe elementy. Po za tym jest jeszcze masa skryptów do tego.
rozpruwacz Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Tak to jest błąd, ale zawsze możesz po wybraniu losowych poligonów, wybrać z zakładki selection w edit poly element z wciśniętym Ctrl i masz losowe elementy. Po za tym jest jeszcze masa skryptów do tego. Szkoda ze zamiast poprawic ten blad, to wciskaja kolejne kity do maxa :/ Nie kupuje programu za 5k zeby uzywac scriptow.
Azbesty Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Którą masz wersje maxa? Blender i obj... 3 miesiace temu jak sprawdzalem nadal importowal rozwaloną siatke. co? może źle exportujesz lolz
Traitor Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Nie to abym narzekał, ale chciałbym dostać prezent w postaci nowego interface'u. A ja bardzo lubie taki jaki jest i koszmarnie zle bym sie czul, gdyby go zmienili:)
Azbesty Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 A ja bardzo lubie taki jaki jest i koszmarnie zle bym sie czul, gdyby go zmienili:) mogli by tylko zrobić go ładnie wyglądającym ikonki zrobić nowe bo obecnie wyglądają jak z 95, całość na flat i gitara albo tak jak jest w photoshopie.
diabelt Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 hahahah - dobre, pokazuje ze "szybciej chodzi" subd przy animacji, ale ciagle gubi tyle klatek ze jest useless. Jak uruchomię i sprawdzę to się będę wypowiadał. A to crease tez BS, juz dawno jest w meshsmooth. Nawet nie wiesz jak wielki BS napisałeś. Sorry ale najwyraźniej nie masz pojęcia o czym piszesz. Mam objekty po 10, 20mln polygonow - nie da sie na nich zadnych opcji boolean wykonywac, bo max sie wiesza i tyle. Blender radzi sobie z tym o wiele lepiej. Import i export dużych plików obj działa u mnie 5 razy wydajniej/szybciej w maxie niż blenderze. Booleany na modelach 20 mln poly? Zbrush się potrafi wywalić na takich meshach a co dopiero operacja boolean. Szczerze przyznam że nawet by mi nie przyszło do głowy robić boolean na takim modelu.
Azbesty Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 bo zbrush nie jest tak stabilny właśnie jak wszystkim się wydaje blender akurat owszem może troche go przytnie ale przemieli i działa elegancko.
diabelt Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Zbrush jest 32 bitowy, jak przegniesz to się ram skończy i leży, logiczne. Od tego ma się tą okrągłą część ciała na szyji żeby nie robić booleanów na obiektach po 20 milionów poly;). A open subdiv w extension pack to baaaardzo ważny update, pisanie że to bullshit i że MS ma creasa po prostu mnie rozwaliło:D. Już sam koniec problemów z UV po subdivide dzięki pixar subdivide to duża sprawa. Do tego crease, praca na GPU, fajny modyfiktor do crease, świetny update i tyle, leposzy niż poprzedni o pełny numerek. Oby tak dalej bo wygląda jakby coś się ruszyło, tak jak obiecywali.
Karkosik Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 3dsmax jest narzedziem do pracy. Narzedzie nie musi byc piekne , wypicowane, miec super wyswietlania, pieknych ikon i innych zbednych, rozpraszających pierdół. Max służy do tego by tworzyc w mozliwie najefektywniejszy sposób projekty. Poza tym nie wiem jak inni , ale interfejs to ostatnia rzecz na jaką zwracam uwagę. Używam możliwie najwiecej skrótów klawiszowych tak by nie tracić czasu i nie odwracać wzroku od viewportu. Liczy sie to co wychodzi z maxa , a nie to jak ten max wygląda - naprawde. Lepiej skupić się na pracy i nauce, a nie na tym że mój soft jest taki brzydki i wgl. fajnie jakby wyglądał jak IOS 7 ... Dla mnie dbanie o to jak program wygląda, to tak jakby rzeźbiarz dbał o to by jego dłuto miało dębową rękojeść ze zdobieniami i złotymi ornamentami i do tego jeszcze żeby był z celownikiem laserowym zamiast szlifować umiejętności.
Azbesty Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 Ludzie o czym wy piszecie 20 milionów!? jak max wykrzacza się na czymś takim:
diabelt Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 Jeszcze nigdy mi się max nie wywalił na booleanie. Jak ktoś ma namieszane w systemie albo mu sprzęt pada to programy się wywalają na każdym ...
Azbesty Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 mój system taki niedobry że psuje maxa xD? a inne aplikacje działają xD?
diabelt Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 Działają? Dopiero co pisałeś że ci się zbrush sypie co chwila. Ale spoko, masz rację, w maxie nie da sie zrobić booleana na kulce i boxie. Crash za każdym razem. Właściwie nawet boxa nie da się zrobić. Masz 100% sprawny komputer to ten zły max jest winny. U mnie się nie sypie, tak naprawde używam blendera, tylko Autodesk mi każe pisać że maxa.
makak Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 Sam z Maxa nie korzystam, ale choćby tutaj (http://viscorbel.com/modeling-onyx-sofa-tutorial/ - 20 min) widziałem, że całkiem ładnie sobie daję radę. Swoją drogą to ja chyba muszę być dziwny, bo nie miałbym nic przeciwko aby pracować na 3ds Maxie.
Ania Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 (edytowane) mój system taki niedobry że psuje maxa xD? a inne aplikacje działają xD? Słyszałam że niekiedy zainstalowanie lustra w lewym górnym rogu monitora pomaga znaleźć błąd w systemie Osobom booleanującym radzę wypróbować ProBoolean (przycisk tuż pod normalnym booleanem), jest fajniejszy, nie psuje tak bardzo siatki i ma nazwę bardziej pro. Zamiast nowych ikonek wolałabym gdyby naprawili CATa. Edytowane 14 Sierpień 2014 przez Ania
Reanimator Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 Nie sadze, zeby kiedykolwiek to zrobili.
Temporal Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 AD raczej wykupuje pluginy, wsadze je do swojego softu jako nowy ficzer, ale go nie rozwija. Te wszystkie bajery wczesniej byly caly czas dopracowywane przez te wszystkie firmy, ale jak autodesk wykupuje je do "siebie" to tylko by pokazac to jako nowosc w nowej odslonie swojego softu, a nie po to by z czasem to ulepszec, dodawac nowa funkcjonalnosc itd. Polyboost z kazda wersja dostawal cos fajnego, ale jak zamienil sie w AD graphite tool, to nagle stanol w miejscu i tyle. O ile narzekanie na 3dsmax i jego stabilnosc to poprostu taki mit wymyslonych przez tych co lubia dostawac +10 do lansu, Jednakze jesli chodzi o rozwoj samego softu i zawartych w nim narzedzie, to niestety smutna prawda.
Azbesty Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 Słyszałam że niekiedy zainstalowanie lustra w lewym górnym rogu monitora pomaga znaleźć błąd w systemie a ja się zastanawiam zawsze czemu ludzie nie wyczuwają humoru postów albo ironi, i skąd się biorą te mini sprzeczki na tym forum. Teraz już wiem. Mam do czynienia z podstawówką która ma dowód osobisty.
Reanimator Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 Moze to co piszesz nie jest smieszne?:)
Azbesty Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 w sumie też bym się wkurzał jakby mój program za 15tyś wykrzaczał się na booleanie :D hahaha Dopiero co pisałeś że ci się zbrush sypie co chwila. Ale spoko, masz rację, w maxie nie da sie zrobić booleana na kulce i boxie. Crash za każdym razem. pokaż mi gdzie tak napisałem. żartobliwie wrzuciłęm ten filmik, gdzie jest crash przy zwykłej operacji, taka sytuacja zdarza się raz na milion. Ale ty serio to uznałeś... nie mam pytań
michalz00 Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 Sam z Maxa nie korzystam, ale choćby tutaj (http://viscorbel.com/modeling-onyx-sofa-tutorial/ - 20 min) widziałem, że całkiem ładnie sobie daję radę. Swoją drogą to ja chyba muszę być dziwny, bo nie miałbym nic przeciwko aby pracować na 3ds Maxie. Parę miesięcy temu siadłem przed Maxem, bo musiałem :P I nie było tak źle. To chyba była najnowsza wersja bo ikonki ładne i w ogóle interfejs odpicowany. Nie to co w C4D ale i tak jak na Maxa to ładnie się prezentował. Posiedziałem chwile i nawet mi się udało coś prostego wymodelować, mało tego nawet to później animowałem! Sam byłem w szoku, że mi się udało ;) Po tej krótkiej próbce stwierdziłem, że modelowanie w Maxie jest dużo bardziej intuicyjne niż w C4D, ale już w kategorii nawigowania po programie, przejrzystości to jednak wygrywa Cinema. w sumie też bym się wkurzał jakby mój program za 15tyś wykrzaczał się na booleanie :D hahaha Azbesty sam wiesz, ze Max się ma dobrze i jeszcze długo będziemy oglądać różne prace, które w nim powstają. Mnie tylko cieszy, że Max ma konkurencje, która nie śpi ;)
Azbesty Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 oczywiście że max to świetny program. wcześniej cośtam ktoś pisał że przy booleanie 20 milinowym żaden soft nie da rady ja, se przypadkiem trafiłem na ten filmik i podesłałem jako komentarz żartobliwy do całej sytuacji, no i awanturson :X
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się