Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

cześć 🙂 jest b.fajnie, ale teraz nie widać odbić na szybie. poeksperymentowałbym też z fovem i ustawieniem kamery, żeby jak najciekawiej wydobyć kształt samochodu. Najlepiej ściągnąć po prostu od jakiegoś artysty jak on to zrobił, np. tego co wrzuciłem wcześniej 🙂

dobrze spróbować różnych hdr'ek do tego i co z tego wyjdzie - zwłaszcza dla uzyskania ładnych odbić na lakierze i szybie, które podkreślą kształty (może być jeszcze lepiej)

spróbuj kilku renderów - w końcu wymodelowałeś cały samochód, więc warto go pokazać z różnych stron (np. też w scenie jakiejś, jeśli masz odpowiednią mapę)

Edytowane przez jakubziom
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Model fajowski ale nad renderem trzeba jeszcze posiedzieć. W 3D WORLD (grudzień 2017) 3d-world-magazine-december-2017-cover.jp

był fajny artykulik jak oświetlać samochody. Jak nie boisz się angielskiego to poczytaj. A jak co to pisz to wyśle ci skany na priva bo nie wiem czy można umieszczać takowe artykuły bezpośrednio na forum żeby jakiś praw autorskich nie łamać.

Albo po prostu postudiuj jak to robią profesjonaliści, na artstation takich renderów jest sporo, więc jest się z czego uczyć 🙂 

Edytowane przez Mortom
  • Like 3
Napisano

Bardzo fajnie, jest dużo lepiej nie ma takich mocnych przepaleń, forma jest lepiej zbudowana i lepiej się na to patrzy. 

To co bym od razu poprawił to podłoga, tekstura jest nieostra i ma chyba tylko bump, dałbym zróżnicowanie w roughtness, niewielki bump, lekko zaciemnił żeby tak mocno nie ściągała uwagi, a robiłą tło dla samochodu, może lekkie odbicia w bardziej równych częściach tego asfaltu, teraz całość jest bardzo sucha i matowa i trochę z innego świata.  

A co do samego samochodu to chrom chyba nadal za mocno podbity bo wokół szyb niemal cała linia jest pure white i nie ma w ogóle formy 3d, coś bym przyciemnił, zmniejszył intensywność odbicia żeby się tak mocno nie paliło. 

NO i felgi, maja być takie zielonkawe czy to wina hdrki? jeśli tak to nawet w postpro można to podkręcić i zdesaturować albo całą hdrkę 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Popraw model felgi bo jest ciastowata i psuje efekt. Do tego przydaloby sie jakie placecholder w srodek wsadzic by lapaly cien jakis.

Jestem tez prawie pewien ze to ciecie koncowka przedni i poczatek tylnych drzwi chyab powinno byc prostopad? bo niby jak to ma sie otworzyc?

 

 

bmw-535i-e34-manual-545212784.jpg

 

ewentualnie tak :
BMW_535i_E34_(2).jpg

Ale moze sie myle?

 

chernigov-ukraine-november-8-2017-bmw-e3

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 1
Napisano

No od razu widać progress 🙂 Nie będę powtarzał tego co napisali koledzy wyżej, bo i po co 🙂 Od siebie dodam że refleksy można byłoby nieco subtelniejsze zrobić. Ale ciśnij dalej 🙂 Idzie ku dobremu! 

 

  • Like 1
Napisano

Dzieki panowie za komentarze! Na prawdę sa one bardzo pomocne 🙂 Ja sie nie poddaje i walcze, teraz wrzucam kolejna wersje z poprawionymi elementami oswietlenia oraz podlogi. Nadalem na nia mapki w roughness. Oswietlenie poprawione w tym sensie ze nie widac juz tych czarnych przebarwien oraz mocnych przepalen na chromie na bocznej szybie.Powalcze jeszcze z elementami modelu, zeby poprawic felge oraz zakonczenie i poczatek drzwi. Pozdrawiam!

e34_ren_35.jpg

  • Like 2
Napisano (edytowane)

Zainwestuj w postpro a efekt będzie lepszy 🙂

Tu taka 5 min edycja - z renderpassami dałbyś to o niebo lepiej zaprezentować. Ale ja tylko chce ci wskazać drogę i że jest też taka możliwość 🙂 
Untitled-2.jpg 

Edytowane przez Mortom
  • Like 7
Napisano (edytowane)

- pomysl o kadrze
- pomysl o rednerowanie render ID na kazdy element. Latwiej jest wtedy rekoloryzowac elementy, 
- pomysl o render passach color reflection refraction 
- renderu glow osobno
- wydenderuj sobie osobna warstwe odbic. Np na sz yby i dadaj je przez wymnozenie w kompo.
- zDepth Wyrnderuj zrob depth of field... etc...


Zerknij jaki masz moniotr ja mam 3 takie same kazdy swieci inaczej.  Ciemniej etc. Badz gotowy na to ze kazdy z nas widzi co innego.
 

Example z recznei kijowymi maskami i odbiciami na rampach. Obrazek zerknalem sobie na 2 moniotrach i sprawdzilem czy na obu wyglada znosnie. P.S. Centrum uwagi jest auto ono ma przykuwac uwage a nie zlewac sie z tlem. Detal na tym betonie tu nie ma znaczniea bo i tak jakosciow nie jest dobry wiec dorbze go zblurowac i chowac.

BLUR 
GRAIN 
motion blur 
dymy
Glow flary etc...
Sluzo do maskowania niedoskonalosci renderu

C.jpg

B.jpg

A.jpg

P.S. prawie bym dorysowal wycieraczki. a wnetrze daj ciemniejsze bo i tak nie ma tam detalu wiec ma robic tylko za syluete zarys. 

Odbicia renderuje poprostu ustawiaj plany az ci sie spodobaja. Bez koloru bez niczego same odbicia.

Domazialem jakies dymy w Affinity  etc...

Odbicia na oponach tez namazalem ale zwsze mozna je wyrenderowac osobno i zkompic

Uwierz mi tyle renderow juz sie na ogladalem wiekrzosc wyglada jak kupa. 
Nawet jak w ALD wyglada cos dobrze to potem w scenie moze wygladac ech... ale grunt ze sie wyrenderowalo...
Potem compo wchodzi i na koniec color korekcja ze komper nie poznaje swojego obrazka...

P.S. zapomanilem zamaskowac na koniec kierunki.

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 5
Napisano

O

F.jpg

E.jpg

D.jpg

Przednich swiatel nie wymaskowalem 🙂 ale luz xD
Ogolnie zacznij ogarniac programy do 2D. Warto od prostych.

Render to tylko zrodlo potem sie zaczyna zabawa. Chyba ze chcesz gnic w renderingu na zawesze , ale nawet wtedy dobrze jest zrobic sobie kompo i potem miec pkt odniesienia.

  • Like 4
Napisano

@Sebazx6r, super te compo twoje 🙂 Moze mniej mi sie podoba te pierwsze ale pozostale 3 na ujeciach bocznych to profeska!  Szczegolnie niebieski, ach chcialbym  tak umiec.

 

Napisano

Też mnie kusiło żeby wrzucić ten render do photoshopa i podkręcić ale chłopaki zrobili kawał dobrej roboty. Postrpro i kompzycja może zdziałąć cuda i można bardzo dużo wyciągnąć. Nie ma co być purystą zęby czysto z rendera było to co się chce bo szkoda życia a dodatkowo taka zabawa w 2d może dać na szybko pomysł jak dalej pociągnąć render i czy czegoś radykalnie nie zmienić bez konieczności od razu robienia tego w pełnym 3d.

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano

Mowie jednak mam 3 monitory. 2 takie same i 1 jest dosc ciemny. Kazdy zobaczy co innego. Po 15min mozd sie znowu nie podobac ale masz maski i pasy przerabiasz. 

Mi tez 1 juz sie nie podoba ale na pewno szybsze to niz kolejny render. 

  • Like 1
Napisano

Hej, troche posiedzialem nad renderem, lecz zmienilem plan odnosnie tla. Wstawilem model w hdri i tlo. Zrezygnowalem z ciemnego tla. 🙂 ( wiem ze tylne swiatla troche nie pykly ale coz... :D )

 

bmw_hdri_yellow1.jpg

bmwe34_hdri_11.jpg

  • Like 2
Napisano

Hej za niedlugo wrzuce rendery oficjalne, ale teraz wzialem na warsztat Passata b5 ktorego kiedys modelowalem i uznalem ze trzeba zabrac sie za niego jeszcze raz 🙂

Wymodelowalem juz troche dlatego dziele sie efektami i siatka

b5_1.png

b5_2.png

b5_3.png

b5_4.png

Napisano

Ok pora na oficjalnie rendery. Wspolnie z kolegą Marcinem dokonczyliśmy Bmke . Model moj a rendery,oswietlenie i materiały Marcina . 

SyzNK7M.jpg

jYprx7b.jpg

yKQGuzQ.jpg

P88ByiI.jpg

mNeJEYV.jpg

 

 

  • Like 13
Napisano (edytowane)

Jak byście dopracowali pierwszy plan na czarnej BMce - czyli tą zblurowaną i rozciągniętą, a przede wszystkim płaską trawkę, to wyszło by fajniutko! No i dadałbym mocniejszy motion blur na koła. 

Poza tym good Job Guys! 😉 👍🚗

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Napisano

Panowie dzieki za komentarze!

Co do warstw technicznych to animacja moze powstanie 😄 Niestety ale model bmki nie jest doskonaly, popelnlem blad z tym ze nie korzystalem ze shrinkwrapa w blenderze tylko cialem na siatce rzadkiej przez co wychodzily male bledy w cieniowaniu. 

Natomiast teraz pora na nowy projekt, a wiec passacik, bluperinty wreszcie dobrze dobrane no i korzystam z tego srnikwrapa oraz wycinam detale po kolei dbajac o kazdy detal

ren_passat.png

render_pass.png

subd.png

subd2.png

  • Like 4
Napisano (edytowane)

Przednie opony mają odwrócone normalne (tak mi się wydaje bo coś jest nie tak z cieniem). A tak to spoko idzie. Rozkręcasz się.

Edytowane przez triget
  • Like 1
Napisano

Fajnie, że nie odpuściłeś tego BMW tylko robiłeś dalej, bo efekt końcowy na prawdę fajnie się prezentuje. Dawaj teraz tego Passata, żeby wyszedł jeszcze lepiej niż poprzednia praca 🙂

A ja mam nadzieję, że będę mógł dołączyć niedługo do motoryzacyjnej części forum - tylko muszę poczekać na zgodę klienta, żeby mi pozwolił udostępnić to co trzaskałem przez ostatni rok dla niego 😛

  • Like 1
Napisano (edytowane)
17 minut temu, Araiel napisał:

A ja mam nadzieję, że będę mógł dołączyć niedługo do motoryzacyjnej części forum - tylko muszę poczekać na zgodę klienta, żeby mi pozwolił udostępnić to co trzaskałem przez ostatni rok dla niego 😛

Dawaj od razu, nikomu nie pokażemy... cii... konfidencja większa jak u pobocza na spowiedzi. Co pokazujesz na forum zostaje na forum 😉 

 

Edytowane przez Mortom
  • Like 2
Napisano

@triget

wlasnie zrobilem opony dopiero 😄

@Araiel

Chcialem wreszcie skonczyc jakis samochod,bo to juz przesada byla z tymi otwartymi projektami. 🙂

 

Prezentuje wykonana przeze mnie opone i felge, opona ma swoje niedokonalosci,ale meczylem sie nad  nia caly dzien, zwlaszcza przez to ze te rowki sa takie powykrecane, przez co wyszlo niepotrzebne zageszczenie i troche sie pogniotlo , ale okrag trzyma 😄

Oczywiscie render tylko z podgladowymi materialami

tires.png

tires_render.png

  • Like 4
Napisano

Model wygląda całkiem nieźle ale czy tam na tej gładkiej powierzchni są ostrzejsze wybrzuszenia przez support loopy? Czy jednak tak powinno wyglądać? 🙂 jak nie to daj jakiegoś mesh relaxa czy shrink wrapa na czysty model i się wyrówna ładnie 🙂 Ale jak nie będziesz robił zbliżenia to pewnie i tak nie będzie widać 🙂

  • Like 1
Napisano

Tak, wlasnie tam sa support loopy dosc gesto, w jednym miejscu jest troche luzniej a w drugim ciasniej i pewnie dlatego tak sie dzieje ze pojawiaja sie wybrzuszenia. Sprobuje zrobic tak jak mowisz ze wrzuce podstawowy model  z przyblizonym ksztaltem i narzuce na ta opone shrinkwrapa i sie wyrowna 🙂

Napisano

Jaki to jest dokładnie model auta ? Korzystasz ze zdjęć czy tylko blueprinty ? Jesli to passat combi 2001, to jest kilka nieścisłości;) Warto poprawić siatkę, jej zagęszczenie w niektórych miejscach jest niepotrzebne a przez to model jest pokrzywiony (tylni słupek nad swiatlem plus szyba). 

  • Like 2
Napisano

@maciek.mDzieki! Sprobuje to poprawic. Siatke na pewno, bo na to jestem uczulony 😄 a co do niezgodnosci z oryginalem bede musial mocno pokombinowac bo wiekszosc bryly i elementow ma juz podzial na blachy, np tylne drzwi z nadkolem, ale reszta jest do ogarniecia 🙂

 

Napisano

Hej, wrzucam poprawki : poprawilem

- tyl, wlacznie z szyba, proporcje, siatke odgescilem, poprawilem ksztalt otworu na tylna tablice rejestracyjna oraz kąty na zderzaku

- bok, przednie nadkole , nadalem grubosc przetloczenia nadkoli przez co wygladaja solidniej

-przod, dalem lagodniejsze przejscie po miedzy nadkolem a zderzakiem oraz uwypuklilem przetloczenie biegnace wzdluz zderzaka

Wrzucam kilka renderow:

 

 

passatb5_kombi1.png

passatb5_kombi3.png

passatb5_kombi5.png

kolejne

passatb5_kombi.png

passatb5_kombi6.png

passatb5_kombi9.png

  • Like 2
Napisano

Cześć, po tygodniowej przerwie postanowilem pobawic sie w renderowanie. Wreszcie mam karte graficzna , bo nie mialem od maja. ( Gtx 970). Wczesniej mialem gtx 770 i widze roznice w jakosci i szybkosci.

XjTTFPP.pngexterior2.thumb.png.efce5431b78781b5d7942404163dc88e.png

 

exterior.thumb.png.5753284777eab6906c81f1edb8bb6b61.png

exterior1.png

  • Like 1
Napisano
24 minuty temu, Destroyer napisał:

No render już dużo lepszy niż poprzednie, czyli jednak sprzęt robi robotę a nie człowiek? 😄

Mysle ze tak, zreszta za kilkanascie lat bedzie tak ze to czlowiek bedzie narzedziem w ''rekach'' komputera. 😄

  • Like 1
Napisano

Ten pierwszy bardzo spoko, odbicie osadza samochód w przestrzeni a w tym drugim to takie limbo bez końca i chyba trochę za ciemne w porównaniu do tego jak jasno oświetlony jest sam samochód. 

Ale spoko to wygląda, a co do żartu o sprzęcie to jest coś w tym raz ze możesz podkręcić nastawy albo w ogóle się tak nie przejmować optymalizacją a dwa co nawet ważniejsze masz szybszy podgląd, interakcję i feedback zmian, nie wybijasz się z rytmu i masz trochę radości z tworzenia a nie klik i czekać 10s+ żeby zokolwiek zobaczyć, strasznie nienawidzę jak w softach jak tylko zaczynasz robi coś nieco bardzie wymagającego to zawsze jest ten coraz większy lagi czekasz i czekać na update każdej pierdoły i się odechciewa 🙂 

Napisano
2 godziny temu, Destroyer napisał:

Ten pierwszy bardzo spoko, odbicie osadza samochód w przestrzeni a w tym drugim to takie limbo bez końca i chyba trochę za ciemne w porównaniu do tego jak jasno oświetlony jest sam samochód. 

Ale spoko to wygląda, a co do żartu o sprzęcie to jest coś w tym raz ze możesz podkręcić nastawy albo w ogóle się tak nie przejmować optymalizacją a dwa co nawet ważniejsze masz szybszy podgląd, interakcję i feedback zmian, nie wybijasz się z rytmu i masz trochę radości z tworzenia a nie klik i czekać 10s+ żeby zokolwiek zobaczyć, strasznie nienawidzę jak w softach jak tylko zaczynasz robi coś nieco bardzie wymagającego to zawsze jest ten coraz większy lagi czekasz i czekać na update każdej pierdoły i się odechciewa 🙂 

Zgadza sie , warto zainwestowac w sprzet, szczegolnie grafike , procesor i pamiec. W Blenderze jest tak ze fajnie mozna sobie podglad robic na Cuda lub Optix bez zadnych sciec lagow czy tym podobnych.Kiedys jak beda pie niadze pomysle nad rtx 3060 naprzyklad, w radeony nie wchodze bo do blendera raczej malo uzyteczne 🙂

Napisano

Polecam przeszukać internet i znaleźć zdjęcia reklamowe tego modelu albo podobnych. Bazując na nich zrobić takie samo oświetlenie i studio. Nie polecam też mieszania stylów, oświetlenie z hdrki gdzieś na zewnątrz a auto w studio czarnym stoi, gryzie się to. Ustaw też jakiś fajny kadr zapisz kamerę i kombinuj z oświetleniem aż wyjdzie coś fajnego. Pamiętaj że studio, samo tło też musi być jakoś oświetlone żeby zarysowała się sylwetka auta. 

Ja robiąc teraz swoje bmw, codziennie przeglądam zdjęcia z sesji aut. Zapisuje do folderu interesujące oświetlenie czy kadry które potem próbuje odwzorować. Na prawdę sporo czasu na to poświęcam, albo na dobór odpowiedniego materiału, i porównuje czy ten plastik bardziej błyszczy, czy przyjmuje więcej światła i refleksów z otoczenia, czy ma strukturę. Myślę że czarny plastik na grillu przerenderowalem ze 30 razy zanim uznałem że jest zadawalajacy.

  • Like 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności