Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szary matowy materiał najlepiej ukrywa nierówności 😜. Daj jakiś jednolity kolor błyszczący wtedy bedzie widać wszystkie nierówności, ale i tak już widać że strasznie pognieciony model. Do tego pokazuj siatki bez wygładzenia bo tak za bardzo nie ma co powiedzieć czy doradzić poza tym że strasznie krzywo. I chyba zapomniałeś o tym że przez maskę i przedni zderzak idzie środkiem ostre przetłoczenia, teraz po zagęszczeniu będzie Ci ciężko to ładnie zrobić.

  • Like 1
Napisano

Jakiś progres jest, ale jeżeli chcesz w końcu zrobić porządny model to jeszcze duuuużo jest do poprawy (a najlepiej to by było zrobić od nowa i przygotować poprawną bazę, bo jak to jest niedopracowane to potem to rzeźbienie w g. np. po wycięciu drzwi widać, że bryła karoserii na górze jest źle uformowana. Kształt pod lampę przednią mało przypomina to co w oryginale. Te przetłoczenia na masce znowu zrobiłeś w bazie, i teraz przez to masz krzywe powierzchnie aż do samego grila. Tylny zderzak to w zasadzie do zrobienia od nowa bo tam niewiele się zgadza.

grabilla.g14312.png

  • Thanks 1
Napisano

To tak jeszcze co do niezgodności od @pecet. Apropo krzywego modelu, nie będę zaznaczał bo po całości w każdej części auta wychodzą nierówności, ostrzejsze przetłoczenia których nie powinno być. Proponuję wrocic do bazy 😉

grabilla.g14312.png.3f48a618bc7f194c8a85c127ba0db4e9.png

  • Like 1
Napisano

Dzięki @pecet 🙂 Postaram sie ponaprawiac to co jest zle a jak bedzie sie mocno krzywic to wroce do bazy i ja do pracuje ( W zasadzie bok latwo jest poprawic, wystarczy tylko uwypuklic jedna linie)

Co do tych przetloczen na masce , tam faktycznie cos sie dzieje

Napisano

Chyba nie oglądałeś zdjęć tego auta. 1. Tam w ogóle nie ma ostrej linii. Na prawdę cały bok, każde przetłoczenia, wypukłości są źle zamodelowane. Oglądaj dużo zdjęć pod dużym kątem, wtedy widać jak wypukłe są blachy. Na przód i tył nawet nie patrzę 🙃

Screenshot_20220918_123722.jpg

  • Like 2
Napisano

Całkiem spoko już jest zdefiniowany przód. Nie wiem jak powinien wyglądać ale reflektory, trochę takie wypukłe i nie do końca zdefiniowane i kąty blachy wokół nich chyba mają trochę sciągającą się geometrię i nie ma takiego idealnego gładkiego przejścia i kontrolowania powierzchni. Ale to niech się samochodziarze wypowiedzą bo może tak jest w rzeczywistości 😛 

  • Like 1
Napisano

Lepiej to wygląda niż wcześniej ;). W kilku miejscach krzywo i niezgodnie z oryginałem ale to daj znać czy chcesz żeby Ci to pokazywać 😅 Niestety większości pewnie już się nie da poprawić na tym etapie. Klosz lampy zdecydowanie do poprawy.

I tak jak wcześniej mówiłem żeby pokazać jakieś konkrety czemu się krzywi, gdzie i jak to poprawić to potrzebna jest siatka modelu. 

  • Like 2
Napisano

@Destroyertroche poprawilem ten kat scianki

@maciek.m oczywiscie ze chce zebys pokazal, kazda wskazowka od bardziej doswiadczonego jest najbardziej wskazana 😉 Siatka nie jest jeszcza tak bardzo gesta, juz pokazuje: PS. wylaczylem subdiva

 

Hh4iAIp.jpg

 

4wz9TB8.jpg

Napisano

Na te poprzeczki w grilu aż patrzeć nie mogę tak krzywe i niespójne są 😛 Do tego ilość się nie zgadza 😉

I ten klosz, siatka nie może iść dookoła bo zawsze gdzieś się wyostrzy, wklejam Ci przykład z mojego reflektora, myślę że jest w miarę ok i możesz w ten sposób poprowadzić siatkę.

Reszta do poprawienia lekkiego, staraj się wyrównać siatkę żeby na każdej lini był floł 😉

Untitled-2.jpg

Untitled-1.jpg

siatka klosz.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Napisano

Dzieki @maciek.m ! Faktycznie te poprzeczki w grillu to jakies nie porozumienie, zabralem sie juz za poprawki,

klosz zmieniony, grill tez, i pare innych miejsc ( usunalem rowek nadkola  i zderzaka, bede wycinal pozniej, pewnie na shrinkwrapie nie wiem tylko czy klosz nie za bardzo wpukly, ale siatka juz lepsza to na pewno 🙂

ZbIeE7y.jpg

8vyo8l7.jpg

 

  • Like 4
Napisano

Fajnie zaczyna wyglądać 🙂 Czuć już mięso nabudowane, płaszczyzny nie są płaskie, coś się dzieje. Doczepie się jeszcze do przodu, bo to najważniejsze miejsce auta. Fajnie się ogląda bo widać progres.

Screenshot_1.jpg

  • Like 2
Napisano

@maciek.m dzieki wielkie !

 Zrobilem felge, z ktorej jestem nawet zadowolony, wreszcie znalazlem sposob na robienie jej ( tylko ze obrecz i ramiona nie sa razem tylko osobno wymodelowane ) 😄

PS. opona nie jest koncowa

 

3PHpSjk.jpg

 

  • Like 2
Napisano

Dzieki @triget , wlasnie drzwi jeszcze nie maja jeszcze grubosci i moze dlatego tak sie dzieje? zaraz sprawdze.

A co do krawedzi siatki to tam byl 5 kat 😉 i dlatego tak sie dzialo. juz poprawilem

  • Like 1
Napisano

Co do zgodności modelu z oryginałem to dalej widzę jedziesz z pamięci 😉 Przez co model sporo traci na kształtach i napompowaniu. Rendery studyjne to trudny temat, trzeba sporo zabawy aby odbicia światła miały jakiś sens, ale na pewno jest lepiej niż kiedyś. Ostatni żółty render strasznie przepalony, zółty i czerwony to trudne kolory, na razie próbuj na innych.

Untitled-1.jpg

  • Like 2
Napisano

Hej, dzieki za rady Macku ! 🙂 Poprawilem co nie co, jeszcze mam problem z tym odwzorywaniem oryginalu, ale kiedys moze ogarne 😄 Zaczalem robic i tyl, ale jeszcze duzo do zrobienia tam...

bYaurVM.jpg

 

DN8FKrV.jpg

 

qO0AAxU.jpg

  • Like 4
Napisano

Hej, robie sobie interior, zaczalem od deski rozdzielczej. Oczywiscie tutaj jest duzo niezgodnosci, bo ze zdjec ciezko wymodelowac bardzo dokladnie, ale mysle ze narazie nie jest zle.

 

 

amg_interior3.jpg

amg_interior4.jpg

  • Like 1
Napisano

Tył całkiem fajnie wygląda, wpisz sobie swój model auta na turbosquid czy innym portalu i pooglądaj siatki jak ludzie robią to dużo Ci podpowie. Podaj email to wyślę ci pełen środek z silnikiem w 3d twojego auta plus bryle stp. Myślę że dużo Ci to ułatwi prace i podpowie 😉 

  • Like 1
Napisano

pliki wysłane 😉 Co do renderu ostatniego coś się nie zgadza, hdrka refleksy dziwnie się zawijają na aucie, myślę że masz ją ustawioną jako plan a nie spherical, do tego przód jakąś sferą doświetlony co nie wygląda dobrze. Na reflektorach nie widać w ogóle szyby.

  • Like 2
Napisano (edytowane)

Nie znam sie na autach wiec sie wypowiem 😉 Fajnie wszystko wyglada dla moto-laika. Pewnie spec zauwazy ze w tym modelu szparka pomiedzy maska a reszta karoserii jest 1.63 milimetra wieksza czy cos... Sam sie nigdy nie zmierzylem z modelowaniem samochodu calego - na oko wyglada fajnie. Jedno "ale". Bardzo mi osobiscie przeszkadza to rozmazanie tla za szyba. Jest tak mocne ze sprawia wrazenie jakby w samochodzie szyby byly oklejone folia szroniona czy cos. To sie bardziej nadaje na wizke prysznica niz samochodu. Poza tym ladnie idzie!

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Napisano

Jesteś dobry w rozkladaniu siatki ale co do renderingu to dużo musisz popracować bo źle to wygląda. Sam jestem słaby jeszcze i w modelowaniu i w renderingu ale już wiem jak wygląda dobry render. Polecam tego tutka:

https://www.youtube.com/watch?v=rfvPkJEa1uY&t=388s

To jest kurde render, ale myśle że nie możliwe uzyskać taki efekt w blenderze:

https://www.behance.net/gallery/156710107/25-years-of-Honda-Integra-CGI

  • Like 1
Napisano
6 minut temu, michal1 napisał(a):

To jest kurde render, ale myśle że nie możliwe uzyskać taki efekt w blenderze

W Cycles będzie ciężko, ale nie niemożliwe. Można się zbliżyć do tego efektu.

Dodatkowo widzę, że szpary w drzwiach jak były tak są (można przez nie obejrzeć hdrkę).

image.png.7af754c754449a377e0f632440c7e82a.png

 

Nie podobają mi się:

- wcześniej wspomniane szpary (kolor czerwony)
- dodaj ten znaczek w końcu, nie oszczędzaj już tych poligonów (kolor pomarańczowy)
- materiał gumy na kolach jest do poprawy kompletnie
- szyba boczna jest jakaś dziwna, coś nie tak się na niej odbija
- dziwne są te refleksy (kolor zielony), tak jakby refleksy były skopane na samochodzie, ale tym się nie przejmuj, bo być może jest to tylko moje gadanie i bzdury tutaj wypisuje 🙂

Szyby mają w ogóle jakaś grubość? Wydaje mi się, ze są po prostu planem bez "grubości".

Co do reszty, to wrzuciłeś HDRkę, ale możesz jeszcze zwykłe światła dodać i nimi spróbować zasymulować odbicia różne. Do tego FOV popraw. Wstaw sobie jakiś empty tak mniej więcej w okolicach deski rozdzielczej i spróbuj zasymulować głębię ostrości, bo u Ciebie wygląda jakby "aparat" nie był wyostrzony na samochodzie.

  • Like 1
Napisano

Dzieki Panowie za komentarze ! One naprawde duzo dla mnie znacza , kazda wskazowka i opinia jest mi jak najbardziej potrzebna 😉

Okej, zrobilem sobie mala przerwe ale ostatnio wrocilem i modeluje dalej interior oraz dorobilem lusterka.

 

sh48doF.jpg

 

GTFajHp.jpg

 

S12VSx2.jpg

 

QL60YDE.jpg

 

 

  • Like 1
Napisano
W dniu 28.11.2022 o 11:32, michal1 napisał:

Jesteś dobry w rozkladaniu siatki ale co do renderingu to dużo musisz popracować bo źle to wygląda. Sam jestem słaby jeszcze i w modelowaniu i w renderingu ale już wiem jak wygląda dobry render. Polecam tego tutka:

https://www.youtube.com/watch?v=rfvPkJEa1uY&t=388s

To jest kurde render, ale myśle że nie możliwe uzyskać taki efekt w blenderze:

https://www.behance.net/gallery/156710107/25-years-of-Honda-Integra-CGI

Chciałem na szybko zimitować te scenę w blenderze, na samochodzie z addona i imo, gdyby ktoś spędził dłużej niż 40 minut na ustawianiu sceny i oświetlenia to się spokojnie da uzyskać taki efekt w blenderze:
fura4jpg.jpg

Tutaj z kolei z inną hdrką, ale tło nie siedzi w perspektywie 😄 
fura3jpg.jpg

  • Like 1
Napisano (edytowane)

A jeszcze ukradłem cały kadr, sorry za spam (mały edit, zmieniłem HDRkę bo akurat miałem bliźniaczą xD):
proref2.jpg

Edytowane przez RaVirr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności