Skocz do zawartości

Star Wars: The Force Awakens Official Teaser #2


Gith

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Co ja tam się będę produkował. Jest moc!

 

edit: ..no i bardzo mnie cieszy, że gremlin jest przebranym aktorem, a nie wygenerowanym komputerowo futrzakiem. Nie wiem jak to określić, ale od razu poczułem jakąś taką magię kina w starym stylu.

Edytowane przez STRZYG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wczesnie na pisanie jakis pochwal lub wytykania brakow na tym etapie na temat nadchodzacego filmu.

Moge napisac za to co z dotychczasowych pokazanych pomyslow w teaserach mi sie podoba oraz co mi sie nie podoba:

- Przedewszystkim juz widac ze udalo sie stworzyc silnych glownych bohaterow co jest zazwyczaj najwiekszym plusem filmu. Daisy Ridley idealnie komponuje sie w role corki Hana i Lei. Ta sama zacietosc i uroda.

- Kompozytor ten sam. Muzyka oprocz bohatera prywatnie dla mnie jest druga najwazniejszym elementem. Dobrze Disney robi ze nei chcieli zmieniac za daleko.

- Eksperymenty ze srodowiskami. Widac na teaserach kilka roznych srodowisk ktorych nie bylo we wczesniejszych filmach.

- Pojawily sie ujecia krecone z ruchem kamery w przestrzeni. Na drugim teaserze to Daisy i Boyega uciekaja przed jakas eksplozja. W starej sadze i prequelach nie bylo zbyt wiele wozkow i craneow uzytych. Kadry Lucasa sa bardzo statyczne co dobrze czesto sprzedaje obraz, ale powoduje ze scena za scena zaczyna byc coraz bardziej nuzaca jak np w Revange of the Sith.

 

Co mi sie nie podoba:

- CGI niestety sprawia zawsze ta chec do precyzyjnego ustawienia kadru/ kompozycji. Przez to wiele ujec pokazanych w teaserach juz u mnie traci poniewaz nie sprawiaja wrazenia prawdziwych. W poprzednich filmach uzywano miniatur co mimo wszystko urealnialo te ujecia. W tej kwestii rekoma i nogami jestem za G Lucasem. Miniatury nawet w erze zaawansowanego VFX zawsze beda lepsze niz artysta probujacy namalowac rozbity gwiezdny niszczyciel przysypany piachem. Miniatury daja rowniez mozliwosc wyboru... Nie podoba nam sie taki kadr, wystarczy przesunac kamere i zrobic kolejny shot. Tutaj jakis gosc rzezal na monitorze obrazek przez 2 tygodnie a i tak mu niestety wyszlo bardzo plasko i nierealistycznie.

- Przeostrzenia kamery. Zaden obiektyw nie przeostrza sie w takim tempie jak pokazane ujecie z lecacym Sokolem w teaserze 2 razem z idealnym sledzeniem obiektow w kadrze. Niech przynajmniej handheld bedzie wiekszy po zblizeniu... nie. Niestety to kolejny minus VFX. Nie mozna z tym przekombinowac trzeba wyczuc srodek gdzie ograniczyc celowo "wolnosc tworzenia".

- Szkoda ze nie zrobili tych filmow na poczatku lat 90. Bylyby bez przerostu VFX krecone w czasach gdy powstawal terminator, jurrasic park i tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@norden

Odnośnie CGI, matte paintingów i makiet to właśnie chodzą słuchy, że JJ Abrams chciał, żeby w tym filmie było więcej efektów "analogowych", miniatur, etc. Do tego polecam fragmencik:

 

Ponad to, myślę że ILM jest na tyle doświadczonym studiem, że dobrze wiedzą co będzie dobrze wyglądać, jakiej technologii użyć do konkretnych ujęć tak, żeby było to optymalne jakość/cena/koszt. Z wrakiem ISD było jedno ujęcie, a raczej jego fragment więc ciężko to teraz oceniać moim zdaniem, a z drugiej strony czuję, że to był właśnie ukłon w stronę matte paintingów ze Starej Trylogii.

 

A o co dokładnie chodzi z tym przeostrzeniem?

 

edit: ok nie jego fragment bo to byl cały pan, ale nie rozumiem. Jesli sie czepiasz technikaliów to wiedz, że pan na głowicy statywu nie ma (nie powinien) miec paralaksu. Poza tym co jest złego w precyzyjnym ustawianiu kadru? O to chyba chodzi w zdjęciach prawda? :)

 

Jesli z tym przeostrzeniem chodzi Ci o ten "zoom" to musisz wiedzieć, że te lepsze obiektywy trzymają focus podczas transfokacji.

Edytowane przez Gith
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idz wez dowolny obiektyw i jakakolwiek kamere do reki i nakrec dowolna rzecz z takim ruchem kamery (moze to byc nawet i lawka w parku). Potem porownaj i powiedz mi ktore ujecie bylo zatwierdzone przez vfx supervisora od artu z dupy co olowka w dloni trzymac nie potrafi, specjalizujacego sie w laczeniu ze soba kolorowych prostokatow na ekranie od 5-6 lat, a w ktorym widac mechaniczna prace elementow w obiektywie, zmiane focal lenght i zwiekszona intensywnosc handheld po zoomie. Wspolczesne VFX wlasnie tnie na kosztach i przez to dowolny film fantasy/scifi zaczyna wygladac przez pospiech, brak przemyslenia i mas produkcje jak gowno psujac obraz ikony kultury. Prawem chronione powinny byc nie tylko stare drzewa ale rowniez niektore filmy. Dziekuje!

Edytowane przez norden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuje przy sw i akurat tutaj w ilm ludzie od artu nie sa z dupy i trzymaja olowek znacznie lepiej i dluzej od Ciebie norden :) Co do detali to zawsze tak bedzie ze cos bedzie nie idealnie... w starych tez nie bylo ( patrzac objektywnie sporo tego sie znajdzie ) tak i w nowych tez nie bedzie , a "practical" jak sami czytacie i tak bedzie sporo jak na dzisiejsze czasy. Mas produkcja czy nie, nie zadowoli sie wszystkich. Co do ciecia kosztow trudno sie nie zgodzic ... Co do zoomow itp , to i tak na makietach nie bedziesz mial w pelni rzeczywistego odbioru bo rozmiar bylby zly , wiec aby bylo naprawde realistycznie musialbys zbudowac prawdziwego rozmiaru rozwalonego stardestroyera i prawdziwego rozmiaru falcona itd. i mechanika obejktywu bedzie zupelnie inna niz na makiecie, co nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wczesnie na pisanie jakis pochwal lub wytykania brakow na tym etapie na temat nadchodzacego filmu.

Moge napisac za to co z dotychczasowych pokazanych pomyslow w teaserach mi sie podoba oraz co mi sie nie podoba:

- Przedewszystkim juz widac ze udalo sie stworzyc silnych glownych bohaterow co jest zazwyczaj najwiekszym plusem filmu. Daisy Ridley idealnie komponuje sie w role corki Hana i Lei. Ta sama zacietosc i uroda.

- Kompozytor ten sam. Muzyka oprocz bohatera prywatnie dla mnie jest druga najwazniejszym elementem. Dobrze Disney robi ze nei chcieli zmieniac za daleko.

- Eksperymenty ze srodowiskami. Widac na teaserach kilka roznych srodowisk ktorych nie bylo we wczesniejszych filmach.

- Pojawily sie ujecia krecone z ruchem kamery w przestrzeni. Na drugim teaserze to Daisy i Boyega uciekaja przed jakas eksplozja. W starej sadze i prequelach nie bylo zbyt wiele wozkow i craneow uzytych. Kadry Lucasa sa bardzo statyczne co dobrze czesto sprzedaje obraz, ale powoduje ze scena za scena zaczyna byc coraz bardziej nuzaca jak np w Revange of the Sith.

 

Co mi sie nie podoba:

- CGI niestety sprawia zawsze ta chec do precyzyjnego ustawienia kadru/ kompozycji. Przez to wiele ujec pokazanych w teaserach juz u mnie traci poniewaz nie sprawiaja wrazenia prawdziwych. W poprzednich filmach uzywano miniatur co mimo wszystko urealnialo te ujecia. W tej kwestii rekoma i nogami jestem za G Lucasem. Miniatury nawet w erze zaawansowanego VFX zawsze beda lepsze niz artysta probujacy namalowac rozbity gwiezdny niszczyciel przysypany piachem. Miniatury daja rowniez mozliwosc wyboru... Nie podoba nam sie taki kadr, wystarczy przesunac kamere i zrobic kolejny shot. Tutaj jakis gosc rzezal na monitorze obrazek przez 2 tygodnie a i tak mu niestety wyszlo bardzo plasko i nierealistycznie.

- Przeostrzenia kamery. Zaden obiektyw nie przeostrza sie w takim tempie jak pokazane ujecie z lecacym Sokolem w teaserze 2 razem z idealnym sledzeniem obiektow w kadrze. Niech przynajmniej handheld bedzie wiekszy po zblizeniu... nie. Niestety to kolejny minus VFX. Nie mozna z tym przekombinowac trzeba wyczuc srodek gdzie ograniczyc celowo "wolnosc tworzenia".

- Szkoda ze nie zrobili tych filmow na poczatku lat 90. Bylyby bez przerostu VFX krecone w czasach gdy powstawal terminator, jurrasic park i tak dalej.

 

Masz dużo racji ale są pewne osoby które chcą iść starą szkołą i CGI stosują tylko wtedy gdy jest to konieczne lub nie ma innego wyjścia. ot chociażby reżyser Joseph Kosinski, autor Trona i Obliviona..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa wygląda na znacznie większą. Mam nadzieję, ze nie poszły na o pieniądze Nowej Republiki. Te dofinansowania na aktywizację odległych regionów galaktyki to tylko wyrzucanie kredytów i żadnej kontroli nad faktycznym zagospodarowaniem środków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcieli zdradzić jaka firma go wykonała - najlepsze jednak, ze to obecnie całkiem wykonalna rzecz.

a ja już doczytałem, że to oryginalna Gwiadza Śmierci, bo akcja będzie przed epizodem z jej zniszczeniem przy Endorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności