Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dokladnie - zeskanowac ryj wraz z mocapem - wyrenderowac nawet w scanline, gdy diffuse texture tez zeskanowany - i mamy cos co wydaje sie byc niesamowitym dzielem. Wiem, zrob lepiej :) Problem w tym ze trzeba miec kase na mocap ryja - scan twarzy to juz nie problem dla przecietengo zjadacza chleba.

 

Dla mnie - to wszystko nie ma sensu.

 

Dlaczego?

 

Bo jaki jest tego cel? Osiagnac realizm tak aby przeskoczyc ten "valley".

 

Jak to robia studia takie jak blur?

 

Biara aktora, skanuja go.

 

Nie ma to sensu, gdyz dojdziemy do absurdu gdy bedzie nakrecony film, nstepnie wszystko zeskanowane, zmocapowane i wrzucone do silnika renderujacego.

 

Czyz nie lepiej pominac etap cyfryzacji i poprostu w filmiku puscic nagranie aktora? Efekt lepszy, a cel osiagniety w 100% (realizm).

 

:)

Napisano
Nie ma to sensu, gdyz dojdziemy do absurdu gdy bedzie nakrecony film, nstepnie wszystko zeskanowane, zmocapowane i wrzucone do silnika renderujacego.
Sens ma bardzo duży bo na takich danych można dowolnie operować, na nagraniu filmowym nie. Możesz zmieniać oświetlenie sceny, dodawać cyfrowy makijaż ingerujący w konstrukcje twarzy. Nie wspominając o takiej oczywistości że to obiekty 3D więc możesz dowolnie zmieniać ujęcie wedle potrzeb. Nie musisz zwoływać aktorów i ekipy filmowej na plan jeśli potrzebujesz zmienić koncepcje kadru.

 

Modele, na bazie skanu czy robione przez mistrzów rzeźby, już przeskoczyły uncany valley. Rendering fizyczny z doskonałą symulacją specularów i SSSa mamy od lat. Po tegorocznych

shading też przeskoczy granice.

Jedyne co pozostaje to animacja ale tutaj trzeba będzie wytoczyć działa ogromnego kalibru. To nie jest zadanie dla animatorów, riggerów czy ludzi od obrabiania skanów tylko naukowców. Na poziomie nieświadomym potrafimy odczytywać mikroskopijne skurcze mięśni, zmiany ukrwienia spowodowane deformacją skóry czy wypiekami. Dopiero naukowcy starają się to wszystko rozszyfrować więc do branży 3d ta wiedza dotrze po latach.

Napisano

Taniej dzis jutro moze plajta :) ... trzeba inwestowac. Ma to sens - na przyszlosc i szczegolnie dla studia co robi cinematiki... Takie doswiadcznie mozna przelozyc na twarz ktora nie istnieje , na twarz poworka, mutanta, orka czy co kolwiek... Te nowiutkie realtimy sa swietne ale z naukowych papierow nie zrobisz realistyczniego potwora. Ale napewno jesli zrobisz bardzo dobrze czlowieka wtedy potworek pojdzie lepiej i szybciej. Nawet uzywajac skanow itd wielu ludzi sie mocno poci aby wszlo dobrze, nic sie nie dzieje z automatu.

Filmowe studia juz sa bardzo blisko, np jak w warcrafcie teraz robia. A niech sie ludzie zastanawiaja na blizzconie czy to makup czy cg ... To tez droga marketingu...

Napisano

Nie no postęp musi być. Generalnie jestem jak najbardziej za mocapowaniem i wyciąganiem z tego jak najwięcej. Dla animatora to świetne narzędzie jako punkt wyjścia. Tak jak zdjęcie może być świetnym punktem wyjścia dla grafika. Wkład artystyczny grafika czy animatora czy artysty generalnie zaczyna się tam gdzie zaczyna przekształcać rzeczywistość wg. swojej wyobraźni. Więc nie ma co biadolić tylko trzeba się nauczyć wykorzystywać fajne narzędzia. Śmiesznie się robi wtedy kiedy ktos myśli że samo narzędzie załatwi pracę artysty ;)

Napisano

Level UP

Dla mnie to najlepiej zrobiony ryj w cinematiku ever. Te drobne niuansy, mikro skurcze, przelykanie, jest praktycznie nie do osiagniecia tradycyjna droga. Blur przez ostatnie lata wszystko robil na jedno kopyto, widac, ze zmienilo sie sporo. Piekne sa te renderki.

Napisano (edytowane)
Pytanie na forum o 3d, po co robić realistycznego człowieka, dziwi niesłychanie.

 

a po co malować portrety, po co rzeźbić, po jaka cholere robic co kolwiek :)

Edytowane przez SUPER_OkO
Napisano

Chyba sie nie zrozumielsimy ale spoko:)

 

A parafrazujac:

 

a po co malować portrety, po co rzeźbić,

 

Dokladnie po co malowac czy rzezbic ludzi, jak mozna wziasc zdjecie goscia, nalozyc filter artystyczny w photoshopie, albo malowac na zdjeciu probkujac kazdy pixel i mamy piekny, realistyczny obraz. Rzezbic tez nie ma sensu, wystarczy miec skaner 3D i duza drukarke 3D :)

Napisano
Chyba sie nie zrozumielsimy ale spoko:)

 

A parafrazujac:

 

 

 

Dokladnie po co malowac czy rzezbic ludzi, jak mozna wziasc zdjecie goscia, nalozyc filter artystyczny w photoshopie, albo malowac na zdjeciu probkujac kazdy pixel i mamy piekny, realistyczny obraz. Rzezbic tez nie ma sensu, wystarczy miec skaner 3D i duza drukarke 3D :)

 

No wlasnie. Po co zabijac ludzi w COD lub innej grze skoro mozna wziac realistyczny karabin i ponapierniczac na zywo. ;)

Napisano
Level UP

Dla mnie to najlepiej zrobiony ryj w cinematiku ever. Te drobne niuansy, mikro skurcze, przelykanie, jest praktycznie nie do osiagniecia tradycyjna droga.

 

Moim zdaniem do actingu z Witchera Digicowego to tutaj jest hohoho daleko...

 

Co nie zmienia faktu że Blur wykonał super robotę całościowo w tym cinematicu.

 

Pozdrawiam,

Napisano

Mój komentarz dotyczył głównie technicznych aspektów. Widać tutaj, że twarz była zeskanowana realitime w hiResie, w animacji "tradycyjnej", czy też mocapie nie wyciągnie się tych smaczków, które tak ożywiają twarz. Technicznie nie porównywał bym w żadnym stopniu do witchera, z tym cinematikiem, bo to inna technologia. W tym wypadku level UP :)

Napisano
Widać tutaj, że twarz była zeskanowana realitime w hiResie, w animacji "tradycyjnej", czy też mocapie nie wyciągnie się tych smaczków, które tak ożywiają twarz.

 

Skoro tak twierdzisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności