Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Pojawiły się fimiki prezentujące nowe funkcje w Maya 2016 Ex 2, ciekawe kiedy wyjdzie 2017 :)

Podobno ma być arnold w majce 2017, w końcu ci biedni ludzie którzy jeszcze musieli korzystać z tej mentalnej pokraki będą mogli odetchnąć i użyć czegoś co działa :)

 

 

[video=youtube;AZu-zjtd6PQ]

[video=youtube;KL-UpjNan84]

Edytowane przez Imperator
  • Odpowiedzi 36
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

kurde to teraz mam prawdziwy dylemat. bo miałem w planach przesiadkę na cineme c4d. z racji Corony. która tam będzie niedługo bo jestem osobiście zakochany w tym silniku ale jeżeli maya ma mieć w sumie arnolda za rok dwa. to sam nie wiem :X Help needed.

Napisano
Outliner to podstawa podstaw. Grupy to podstawa podstaw. Przeciez siedziales w Mayce i wiesz, jak grupy sie przydaja w rigowaniu. A tu nawet freeze pozycji obiektu nie ma... liiiiitosci :/

Ja bym to zrobil tak. Zaprosil bym uzytkownika Mayki, najlepiej riggera, zaznajomil go z Blenderem i wysluchal jego opini, czego brakuje, co zmienic, co ulepszyc. Rozumiem, ze to teoria, ale z pewnoscia poprawiloby to funkcjonalnosc Blendera. Ot chociazby Outliner, czy freeze.

 

Przepraszam, ze znowu o Blenderze w dziale Mayki, ale wczoraj probowalem zrobic ribbona w Blendku i poleglem... mam w... rwa ;)

 

 

Mam nadzieje ze nic z Maya nie dostanie sie do Blendera.

8 lat siedze w Mayce po 8h dziennie i 2-3 lata w Blenderze. Smiem twierdzic ze Blender jest o niebo lepszy we wszystkim do czego go uzywam poza jednym - integracja z Maxwellem. Jesli mialem tez kiedys rigowac postac to w mayce poleglem 10-20 razy a w Blenderze zrobilem to w jeden wieczor. Ale w tej dziedzinie nie jestem expertem. Mozliwe ze dla specjalistow prawdy sa inne. Outliner grupy zalatwiam Nullami i jest gitara, bo mozna je odrazu zaznaczac w viewporcie :)

Napisano

Boris- Jeśli chcesz rigować w sposób identyczny jak w maya to mam dla ciebie radę. Rób to w maya. Bardziej majowego rigowania nie znajdziesz nigdzie indziej, serio. Jeśli brakuje ci freeze location w blenderze to znaczy po prostu że nie rozumiesz jak w nim działa rigging, nie czaisz podstawowego podziału na bone edit mode i pose mode. Jeden tutek i dodanie dokładnie jednej kości załatwiłoby sprawę. No ale lepiej wysłać Tona na księżyc niż nauczyć się podstaw softu z którego się korzysta...

Pominę komentowanie twojego rewolucyjnego pomysłu na temat poprawienia developmentu blendera. Mam nadzieje że to był zwykły trolling.

Napisano
Mam nadzieje ze nic z Maya nie dostanie sie do Blendera.

8 lat siedze w Mayce po 8h dziennie i 2-3 lata w Blenderze. Smiem twierdzic ze Blender jest o niebo lepszy we wszystkim do czego go uzywam poza jednym - integracja z Maxwellem. Jesli mialem tez kiedys rigowac postac to w mayce poleglem 10-20 razy a w Blenderze zrobilem to w jeden wieczor. Ale w tej dziedzinie nie jestem expertem. Mozliwe ze dla specjalistow prawdy sa inne. Outliner grupy zalatwiam Nullami i jest gitara, bo mozna je odrazu zaznaczac w viewporcie :)

 

 

to mi pomogłeś w decydowaniu nauki! chyba zrobie tak jak ty że po prostu przesiądę się na maxwella. niż cinema c4d + corona

Napisano

to chyba lepiej że w outlinerze można zaznaczać również borderem a nie musisz klikać pojedyńczo? możesz też kliknąc z shiftem i tak dalej jest wiele opcji. akurat tutaj jest na propsie. Nie bardzo rozumiem też oco ci dokońca chodzi mógłbyś to jakoś lepiej opisać.

 

yyy nic nie musisz robić po prostu klikasz kłódkę i tyle lol a to czy obiekt jest przesuniety czy co tam z nim zrobiłeś nie ma nic do gadania. ujmując 1 klik prawym klawiszem myszki.

 

ale coś mi się zdaje że nie bardzo czaje o co biega z tym całym freeze.

Napisano

@Boris - pytanie do praktyka

Jak ma się Maya (pełna wersja) do Maya LT ? To to samo jeśli chodzi o animację ? Znam różnice (na papierze) między Maya a Maya LT ale czy praktycznie są one jakimiś wielkimi niedogodnościami. Albo inaczej czy te ograniczenia z Maya LT są faktycznie takie "straszne" przy animacji - pytam o animowanie w game devie. Używasz pełnej Mayki czy LT ? Pełna to spora kwota co miesiąc, natomiast LT jest bardzo przystępna dla kogoś kto używa Blendera na co dzień.

Napisano

Blender Tu, Blender tam, blender wszedzie tu i tam. Toż to normalnie jakas p******na sekta jest. Wchodze do wątku sobie przejrzeć nowości Majki a tu blender. No szlag człowieka trafia jak czyta ciągla takie przepychanki. Po tylu latach, trzeba sobie w końcu odpocząć od tego forum.

Napisano

Niestety SuperOKO ma rację. Przystopujcie z tymi offtopami Blendera przy kazdej okazji wydania nowości Autodesku. Ja rozumiem. Firma nie jest lubiana, ale każdy wątek - nowy 3ds max, maya - to flamewar Blender vs reszta.

 

Można stworzyć wątek w general discussion - Maya vs Blender jeśli ktoś chce kontynuować, ale faktycznie (bo to nie pojedynczy głos). Coraz trudniej się odznaleźć - wątek Maya -dodatek - niech w głównej mierze dotyczy tego dodatku.

Napisano

mi się wydaje że to niedokońca jest poprawne myślenie.

 

Wydaje mi się że duzo ciekawszą sprawą jest gdy dany soft wypuszcza, updejt. to jest dyskusja na temat tego które softy mają już coś takiego np a które tego nie mają wtedy widać np, który soft generalnie np został w tyle. i tak dalej. Prosty przykład.

 

Powiedzmy do softu A pojawiają się nowe narzędzia do modelowania. Jakiś doświadczony user softu B pisze, że w sumie to nic nowego nie wrzucili bo to już jest w jego sofcie od dłuższego czasu i nawet bardziej zawansowane. Wtedy user A np może się zastanowić czy w sumie jeżeli on się skupia na modelowaniu to może mu się opłaca zmiana softu na soft B.

 

inna sytuacja pojawia się ficzer jakiś tam. Wszyscy piszą z innych softów że kurde chcieli by coś takiego mieć. Np tak było z MODO i mesh fusion. i wtedy. np wiadomo że jest to coś nowego na rynku i dany soft naprawdę się stara a nie siedzi na laurach. Poza tym. Bez przesady że jest bałagan. Ledwo 1-2 strony zostały zapełnione błagam...

 

Blender Tu, Blender tam, blender wszedzie tu i tam. Toż to normalnie jakas p******na sekta jest. Wchodze do wątku sobie przejrzeć nowości Majki a tu blender. No szlag człowieka trafia jak czyta ciągla takie przepychanki. Po tylu latach, trzeba sobie w końcu odpocząć od tego forum.

 

 

 

 

no ale przepraszam cię bardzo, ale w czym ci przeszkadzają posty w czytaniu nowości. przecież cały news, i informacje co nowego znajduje się w 1 poście. dalej jest tylko już dyskusja. natomiast twój post tak jakby w sumie niestety nic nie wnosi poza jakims tam lamentem którego nie dokońca rozumiem.

 

Boris miał bardzo ciekawe pytania tzn ta dyskusja odnosnie tego freez i outlinera. Wydaje mi się że porównywanie softów to jest jedna z najciekawszych spraw. Bo widać jasno na białym co jest ino lepsze, i czego warto używać. A dlaczego jest tyle Blendera, bo staje się naprawdę ciekawą alternatywą. corazz więcej osób to rozważa i są właśnie dyskusje porównania, a czy wy macie to czy nie i tak dalej.

Napisano

Dobra jeszcze raz

Myślałem że otrzymam jakąś konstruktywną odpowiedź. Więc zadam pytanie jeszcze raz do praktyków:

Jak ma się Maya (pełna wersja) do Maya LT ? To to samo jeśli chodzi o animację ? Znam różnice (na papierze) między Maya a Maya LT ale czy praktycznie są one jakimiś wielkimi niedogodnościami. Albo inaczej czy te ograniczenia z Maya LT są faktycznie takie "straszne" przy animacji - pytam o animowanie w game devie. Używasz pełnej Mayki czy LT ? (tutaj odpowiedziałeś że w Weta używacie pełnej Mayki) Pełna to spora kwota co miesiąc, natomiast LT jest bardzo przystępna. (KROPKA)

 

Niefortunnie dodałem nazwę programu na B. Nie interesuje mnie w twojej odpowiedzi program na B. Wspomniałem program na B i cały sens mojego pytania ch... strzelił. :D

Wątek dotyczy przecież Maya 2016 Ex 2. Czy Maya LT również otrzyma podobne ficzery ? Bo rozumiem że to co zaprezentowano to nowości. Czy raczej nie ma się co ich spodziewać w Maya LT.

Pytam na poważnie kogoś kto się orientuje.

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

W Mayi LT cześć tych nowości już jest od jakiegoś czasu tj np świetny nowy shape editor z mayi ex2 czy autorigger humanIK, ogólnie te ficzery które mają sens przy produkcji gier pojawią się w mayi LT tak jak w zwykłej, raz jedna jest pierwsza raz druga a potem się wyrównuje i mają te same narzędzia.

 

[video=youtube;M-e3IGIZ_mg]

 

Co do animacji to z grubsza jest to samo ale np części constrainów czy deformerów brakuje, nie ma warstw animacyjnych czy traxa ale bez tego ludzie żyli bardzo długo i teraz też za wielu tego nie używa więc spokojnie da się żyć i bez tego. Bardziej bolą te constrainy i deformery bo dzięki temu można bardziej zaawansowane czy nietypowe rigi zrobić choć do samych gier to chyba i tak aż tak dużego znaczenia nie ma bo czy to jiggle czy muslce to trzeba by było wypalać do deformacji geo a takie efekty lepiej zrobić w silniku gry aby dynamicznie reagowały na to co się dzieje.

Ale te podstawowe, normalne narzędzia z których korzysta się najwięcej w mayce LT są takie same jak w zwykłej, bez dodatkowego upośledzenia czy innych ograniczeń wiec nie powinno być większych problemów ale to najlepiej protestować chwilę samemu czy wszystko działa jak trzeba.

Edytowane przez Imperator
Napisano

Juz padlo pytanie o LT - a jak tam z renderem w LT? Jest cos sensownego czy wszystko jest pod gry i nie ma renderu w ogole? Albo mozna uzyc jakiegos standalone? Bo cena LT wyglada spoko obok ceny pelnej Mayi.

Napisano (edytowane)

Nie ma renderera i nie da się nawet plugina zainstalować do tego, zostaje playblast i export do blendera ;)

 

Edytowane przez Imperator
Napisano

Nezumi - Nawet się nie zastanawiaj nad LT. Pełna majka albo inny soft.

Maya LT nie ma renderu, symulacji, ma okrojony rigging i animacje, nie obsługuje pluginów (co blokuje też zewnętrzne renderery), są ograniczenia exportu gęstych modeli (obecnie 200k tris), nie ma Texture Transfer, obsługi PSD i masy innych rzeczy. Prawdę mówiąc trudno powiedzieć żeby ten soft nadawał się do robienia gier, niekórych assetów tak ale nie całej grafiki 3d do gier. W każdym projekcie przy którym pracowałem były momenty gdzie musiałem coś wyrenderować czy załatwić symulacją, zrobić jakiś nie-growy rig żeby coś upozować. Nasz szefo ma ma LT w biurze i niektóre rzeczy musi zabierać do domu żeby zrobić na pełnej Maji. Jakbyś był przyzwyczajony do normalnej Majki i miał obecnie cienki budżet to może jeszcze ale jako nowy soft zupełnie nie warto, szczególnie że znasz miksera w którym zrobisz dużo więcej.

Napisano
są ograniczenia exportu gęstych modeli

Jeżeli tego nie zmienili to można dowolną ilość poly eksportować przez export to unity/ unreal engine.

Maya LT nie jest taka zła, wszystkiego nie zrobisz ale wszystkiego nie musisz :) nie od tego jest żeby było wszystko.

Trzaskając assetsy do gier i nie tylko nie potrzebujesz rednerera, zamiast tego możesz użyć np marmoseta, symulacja czy deformery przy rigach do gry i tak się nie przeniosą do silnika, texture transfer można zastąpić quixelem, substancem, knaldem, xnormalem, shadermapem czy innym takim, które i tak powinny być na pokładzie jeśli poważnie się coś pod gry robi.

W mniejszych firmach 1 osoba robi więcej i pełna majka może być sensowniejszym rozwiązaniem ale w większych to masa ludzi może spokojnie pracować na LT a tymi pozami, symulacjami i innymi nietypowymi rzeczami pod materiały marketingowe, promocyjne i prezentacje zajmie się już ktoś inny z pełną mają czy nawet czymś innym.

Napisano

Racja z tym pythonem, zapomniałem o tym a to chyba największy problem i jednocześnie najbardziej pożądana funkcja przez userów ( można oddać głos to szansa będzie więsza :))

http://mayafeedback.autodesk.com/forums/281072-ideas-for-maya-lt-forum/filters/top

autodesk się przed tym wzbrania bo ze wsparciem do pythona sporo ograniczeń wersji LT dałby się obejść ale jednocześnie zamyka to drogę dla masy skryptów i autorigreów które już są dostępne. Myślę, że z czasem autodesk ulegnie.

A tak przy okazji to kilka lat temu ktoś na forum unity napisał, że udało mu się uruchomić pythona w mayi LT ale nie wiem czy to prawda i jak to działało i czy to nie wymagało plików z pełnej wersji co chyba równa się łamaniem licencji i równie dobrze od razu mozna pirata ściągać :)

Napisano

Sami mówisz że LT nie nadaje się do ogólnych zastosowań. To jest właśnie problem, trudno mi znaleźć sensowny target dla tego programu. Indyki potrzebują renderu do promo, sprajtów, prerenderów. Na mobilkach w grach 3D mase rzeczy załatwia się prerenderami i wszelakimi fejkami których nie da się zrobić w LT. Większe firmy za to potrzebują pluginów, pythona i customowych tooli. Żadne ograniczenia ilości poly nie wchodzą w grę bo to tłucze workflow uwzględniający hipoly (banalnego explode nie wyeksportujesz). W studio Maya LT może być najwyżej dodatkowym softem dla animatorów.

Napisano

Pelnej Mayi nie usprawiedliwia to co robie, czytajac o LT faktycznie czulbym sie jak ze zwiazanymi na plecach rekami. Podoba mi sie sporo motywow do modelowania w nowej wersji - soft jest swietny (pelna wersja) bez dwoch zdan. No nic, moze kiedys, jak w sofcie na litere B zacznie mi brakowac czegos. Albo jak sw. Mikolaj mi podaruje licencje. Ale nie widzialem drania od lat...

Napisano

A czy ktoś kiedykolwiek powiedział, że maya LT nadaje się do ogólnych zastosowań? " Maya LT nadaje się do ogólnych zastosowań a pełna Maya nadaje się do ogólnych zastosowań... bardziej" ;) To tak jakby narzekać, że samochód to nie kaczka bo tylko jeździ a mógłby jeszcze latać, pływać i nurkować ;)

Poza tym możesz w LT bez problemu renderować sprajty i jak pisałem nie ma żadnego ograniczenia co do ilości poly, tylko przy normalnym exporcie do obj czy fbx jest ale jak wyeksportujesz np przez send to unity to możesz i 5mln poly w 1 obiekcie zapisać i otwierać w czym tam dalej chcesz a importować czy przechowywać w scenie możesz tyle ile komputer pociągnie.

Poza tym to tylko 30$ miesięcznie, jak kupisz na rok to już tylko 20 ja na pełną maję zarabiam w dzień góra dwa jakimś małym zleceniem które często wciskam obok dużego w tak zwany międzyczas. Wiem, że nie jest to tak opłacalne jak blender ale chyba komuś to jednak odpowiada skoro ludzie korzystają również z tej upośledzonej nie nadającej się do niczego, wołającą o pomstę do nieba brzydszej siostry mayi? ;)

Napisano (edytowane)
ja na pełną maję zarabiam w dzień góra dwa jakimś małym zleceniem które często wciskam obok dużego

 

czy ja dobrze rozumiem że codziennie małym zleceniem zarabiasz 200 euro :D?

To zajebista wiadomość by była :D znaczy że stawki w graffice jeszcze nie upadły aż tak bardzo :D

Edytowane przez Maciek Jutrzenka
Napisano
Poza tym to tylko 30$ miesięcznie, jak kupisz na rok to już tylko 20 ja na pełną maję zarabiam w dzień góra dwa jakimś małym zleceniem które często wciskam obok dużego w tak zwany międzyczas. Wiem, że nie jest to tak opłacalne jak blender ale chyba komuś to jednak odpowiada skoro ludzie korzystają również z tej upośledzonej nie nadającej się do niczego, wołającą o pomstę do nieba brzydszej siostry mayi? ;)

 

Ma spoko motywy Maya, ale jak mam te $30 placic po to zeby koniec koncow renderowac i tak w sofcie na litere B (o ktorym nie wolno mowic, bo histeria sie pojawia zaraz :P) to... po cholere mam placic te $30?

Pozazdroscic zlecen ktore w GORA dwa dni daja ci $1500. Strach pomyslec ile na tych duzych zleceniach zarabiasz :O. Nie dziwie sie ze masz ksywe Imperator ;)

Napisano
czy ja dobrze rozumiem że codziennie małym zleceniem zarabiasz 200 euro :D?

To zajebista wiadomość by była :D znaczy że stawki w graffice jeszcze nie upadły aż tak bardzo :D

Nie jest tak, że codziennie mam takie zlecenia i tydzień kończę z 1000 dolców, ale tak, zdarza się że w dzień, dwa tyle mniej więcej uda mi się zarobić robiąc 40 raz prawie to samo z półautomatu dla starych klientów. W ogóle robiąc takie małe rzeczy lepiej bym na tym wychodził niż robiąc większe zlecenia bo przy większych to są ciągłe zmiany i szukanie tego czegoś i stawka najczęściej wychodzi jakaś taka mniejsza :) a te małe to taka masówka na gotowych scenach która często albo z 1 poprawką albo od razu akcept :)

Poza tym znam ludzi co mają stawki godzinowe 50$-80$ to ja to przy nich biedak jestem :P ale to już klienci nie z Polski, ja w ok 80% na polskich klientach żyję :)

 

Nezumi jakie 1500$? :) miałem na myśli miesięczną subskrypcję, gdybym tyle zarabiał to już bym był na emeryturze :D

Napisano
Nie jest tak, że codziennie mam takie zlecenia i tydzień kończę z 1000 dolców, ale tak, zdarza się że w dzień, dwa tyle mniej więcej uda mi się zarobić robiąc 40 raz prawie to samo z półautomatu dla starych klientów. W ogóle robiąc takie małe rzeczy lepiej bym na tym wychodził niż robiąc większe zlecenia bo przy większych to są ciągłe zmiany i szukanie tego czegoś i stawka najczęściej wychodzi jakaś taka mniejsza :) a te małe to taka masówka na gotowych scenach która często albo z 1 poprawką albo od razu akcept :)

Poza tym znam ludzi co mają stawki godzinowe 50$-80$ to ja to przy nich biedak jestem :P ale to już klienci nie z Polski, ja w ok 80% na polskich klientach żyję :)

 

Nezumi jakie 1500$? :) miałem na myśli miesięczną subskrypcję, gdybym tyle zarabiał to już bym był na emeryturze :D

 

 

aaa to tak to i ja mam też podobnie że cokolwiek mi tam podrzucą stali klienci to kasuje 100 euro po prostu za to (zazwyczaj jakieś wizualziacje do prezentacji czy patentów). to mam podobnie. myślałem że dzień w dzień masz :D

Napisano

Nezumi jakie 1500$? :) miałem na myśli miesięczną subskrypcję, gdybym tyle zarabiał to już bym był na emeryturze :D

 

Aaaa to luz, wzialem roczna ;) Ta, jak masz konkretne zlecenia to da sie. Za miesieczna jest jakos $180. Ja niestety mam jakies $30-$40 na dzien.. A jesc trzeba.

W gruncie rzeczy nie ma co sie dziwic - jak masz juz opanowana Maye, to i zleconka sie pojawia. Trzeba skilla szlifowac - ja dopiero w tym roku przerzucilem sie na 3D z 2D zawodowo. Na razie powolutku idzie, ale idzie. Dzieki B...khmmm khmmm... owi. XD

Napisano

Imperator- Mi nie chodzi tutaj o 30 dolców miesięcznie tylko to czy sam soft ma funkcje wymagane do wykonania roboty. Rozumiem że są osoby którym LT starcza jednak uważam że to tylko wąska grupa ludzi od gamedevu. Tam gdzie pracowałem LT nie poradziłaby sobie z wieloma taskami albo trzeba by tracić czas na robienie rzeczy na około.

Napisano

Maciek Jutrzenka no dzień w dzień to ja bym chciał tak mieć :P tyle że tymi małymi zleceniami to najczęściej nie można się nawet specjalnie pochwalić bo nie ma czym :P ale na freelasie to albo za dożo zleceń i trzeba odrzucać i po nocach siedzieć albo susza i się przejada kasę i szuka jakiegoś dziadostwa, uczy się czegoś nowego albo coś do folio dłubie, stałe to są tylko rachunki :)

 

Nezumi no ja mam łatwiej bo nie mam rodziny na utrzymaniu tylko dziewczynę i dwa koty ;) Poza tym dużo zależy od szczęście, mojemu znajomemu tak się poszczęściło, że 100k+ rocznie lekką ręką zarabia od jednego klienta a klient go znalazł dość nietypowo bo nic z tego co teraz robi nie miał w folio, to tak jakbyś dostał do robienia wizualizacje bo masz same fajne postacie w folio :)

 

dobra dość tych offtopów bo nam się bazar robi

 

Monio - doskonale rozumiem i nawet się nie kłucę o to, jest tak jak mówisz są ludzie którym taka wersja w pełni wystarcza i do nich jest takie coś kierowane a nie dla każdego. Nawet pełna maya nie jest dla każdego bo inne "gołe" softy lepiej się sprawdzą w pewnych zadaniach niż maya nawet z pluginami i skryptami. peace ;)

Napisano
Maciek Jutrzenka no dzień w dzień to ja bym chciał tak mieć :P tyle że tymi małymi zleceniami to najczęściej nie można się nawet specjalnie pochwalić bo nie ma czym :P ale na freelasie to albo za dożo zleceń i trzeba odrzucać i po nocach siedzieć albo susza i się przejada kasę i szuka jakiegoś dziadostwa, uczy się czegoś nowego albo coś do folio dłubie, stałe to są tylko rachunki :)

 

zapomniałeś dodać że dużych też nie możesz się pochwalić bo a) musisz czekać aż wejdzie do sprzedaży b) ousource/ratowanie dupy. c) dopiero po premierze. czyli zazwyczaj za pół roku albo wiecej xD i już o tym zapominasz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności