Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 36
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dobra fuck that, kupuję Houdini indie i próbuję zamienić spapranego majkiszona na hudego, wątpię, żeby nowa majka pokazała coś naprawdę dobrego a 2017 jest tak skaszaniona, że nie da się z tego korzystać. Jak maya nie pokaże, że coś jeszcze znaczy to krzyż jej na drogę.

 

Jakie tuty polecacie do nauki hudego? na początek podstawowe modelowanie, teksturowanie, redneringi, proste animacje itd?

Napisano
To takie trochę porno :)

 

Fajne bajery. Okrągłe menu z blendka i booleany z przyszłego updatu zetki :)

 

W sensie, że wzięli kody z Blendka GPL i ukradli przyszłe kody z zetki i włożyli do H? :)

 

Rozbawiło reklamowanie miniatur na COPsach, dawno je mieli, tylko wyłączyli kilka lat temu. Także radial menu są właściwie zabawne...

 

Jedno trzeba gościom przyznać. Maya miała ch**owe booleany, Adsk kupił licencje Carve i zrobił trochę mniej ch**owe booleany. Houdini miał trochę mniej ch**owe booleany (były na poziomie majowych, pod upgradzie do Carve), kolesie napisali od zera całą bibliotekę do znajdowania intersekcji z dowolną precyzją i zrobili zupełnie nowe Booleany. Znajdź różnicę.

 

już pisałem pod wrzutką legomira na FB.. ale kurde tak zazdroszczę ludziom którzy pracują w Hudym jako main tool..

 

Nie możesz? Dlaczego?

 

Dobra fuck that, kupuję Houdini indie i próbuję zamienić spapranego majkiszona na hudego, wątpię, żeby nowa majka pokazała coś naprawdę dobrego a 2017 jest tak skaszaniona, że nie da się z tego korzystać. Jak maya nie pokaże, że coś jeszcze znaczy to krzyż jej na drogę.

 

Jeśli jeden upgrade jest w stanie zmienić Twoją decyzję, nie wróżę powodzenia. Pracujesz sam? Możesz tak po prostu zmienić software z projektu na projekt? Nie masz całego pipeline'u, pluginów, opartego na Mai?

Napisano (edytowane)
Adsk kupił licencje Carve
Carve jest na licencji GLPv2.

 

Jeśli jeden upgrade jest w stanie zmienić Twoją decyzję
Chodzi raczej o lata słabych updateów. Ostatnie 2 lata, jak na autodesk, były całkiem niezłe bo muszą przekonać ludzi do subskrybcji. Nadal kilka razy wolniejszy rozwój niż u konkurencji i problemy ze stabilnością niespotykane w innych softach. Industry standard my ass. ;) Edytowane przez Monio
Napisano
Nie możesz? Dlaczego?

 

troszeczkę nie ta branża aczkolwiek! od dłuższego czasu pod bacznym okiem Legomira, wielkie dzięki mu za to w wolnych czasach uczę się houdiniego, i znajduję coraz to więcej sytuacji w których mógłbym go użyć aczkolwiek ciągle jest to.. bardziej jako support tool niż main tool.

Napisano

Ja mam jakis fetysz jak chodzi o symulacje miesni :D Ale nie, nie bede zmienial softu z powodu swietnego filmiku. Fajnie obejrzec - zawsze mi Houdini wygladal jak soft dla kogos kto lubil w szkole matematyke i fizyke zamiast plastyki i kto nie gubi sie w drzewku nodow, ktore zawstydza plan tokijskiego metra swoim skomplikowaniem. Nie dla mnie - ale wyglada bardzo smacznie no i ludzie wyczarowuja niezle rzeczy.

Napisano
Carve jest na licencji GLPv2.

 

Czyli, o ile rozumiem GPLv2, musieli kupić inną licencję, o ile nie chcieli udostępniać kodów Mai...?

Napisano
W sensie, że wzięli kody z Blendka GPL i ukradli przyszłe kody z zetki i włożyli do H? :)

Hmm.. Trzeba przyznać, że to co mówisz ma ręce i nogi.

 

 

Nezumi, mam to samo. CHętnie bym tego spróbował. No i te fluidy, świetne.

Napisano

ja używam właśnie fluidów w Hudym i no sztos.. a testowałem przez miesiąc Maykę bifrosta. i realflow i H. i Hudy for the win

 

- - - Połączono posty - - -

 

btw Monio.. ten bookmarking na nodach.. dało by radę do blendka 2.8? bo to mega przydatne w compozytorze.

Napisano
Czyli, o ile rozumiem GPLv2, musieli kupić inną licencję
Nie da się kupić kodu który został wypuszczony do domeny publicznej. Wydaje mi się że Carve kiedyś zmienił licencje czyli jedyne sensowne wytłumaczenie jest takie że Maya korzysta z wersji która jeszcze nie była na GPLv2. Czyli na pewno starszej niż 2011 bo wtedy Carve został dodany do Blendera. To by tłumaczyło różnice w stabilności.

 

btw Monio.. ten bookmarking na nodach.. dało by radę do blendka 2.8? bo to mega przydatne w compozytorze.
Dynamiczne przypisanie skrótów do różnych drzewek materiałów czy tekstur nie powinno być problemem. W przypadku compositingu to musiałoby też zmieniać scenę, bo tutaj wyboru nie ma. Jak dokładnie miałoby to działać? Chciałbyś przeskakiwać pomiędzy różnymi materiałami, teksturami i compositem(+sceną)? Czy chodzi ci o nodegrupy samego compositora?
Napisano

właśnie się zastanawiam czy fajnie jakby po prostu blender zapamiętywał dany rzut ekranu i po wciśnięciu przycisku... przerzucał nas z czegokolwiek jesteśmy do stanu jaki był w momencie zapisana tego skrótu i mowa tutaj o całym układzie okien wszystko no... Czy po prostu... jedyne co zapisuje to współrzędne położenia viewportu Nodów.. i po prostu nas do niego przenosi... ewentualnie do tego mogło by być zapisane (otwarte/zamkniete grupy etc)

Napisano
Nie da się kupić kodu który został wypuszczony do domeny publicznej.

 

ależ oczywiście, że się da i jest to częsta metoda 'sprzedawania' swojego talentu. Autor Carve posiada pełne prawa do swojego kodu. Publikuje go jako GPL popularyzując go w ten sposób. Jeśli jednak chcesz go użyć w komercyjnym produkcie, musisz zgłosić się do niego po kod z inną licencją. Kod jest ten sam, ale dołączona licencja inna. Autor kodu ma prawo dystrybuować go z różnymi licencjami. Mniejsza o to...

Napisano

Aj! Szkoda, że tak jeszcze mało info o riggingu i animacji.

Ciekaw jestem jak te wszystkie rozwiązania do ładnego zginania kończyn wpłyną na płynność we viewport.

Napisano

SYmek- Ok. To co opisujesz działa tylko w przypadku jeśli jest jeden autor kodu, nie zatwierdzał pull-requestów od innych (współdzieląc autorstwo kodu) i nie korzystał z żadnych innych bibliotek GPL. I sprawdziłem że faktycznie Crave jest takim przypadkiem. Punkt dla ciebie.

 

Maciek- Pierwsza rzecz którą opisujesz jest nie do wykonania za pomocą API, nie ma dostępu do totalnie wszystkich opcji interfaceu. W 2.8 mocno usprawnią takie customizacje, jak chcesz zmodyfikować interface to robisz nowy workspace / layout i się przełączasz wtedy. Będą zachowywały ostatni stan.

Druga rzecz, blender nie zapisuje nigdzie pozycji widoku w node edytorze. To co mógłbym zrobić to focusowanie widoku na wcześniej ustaloną node/nody i opcjonalne otworzenie nodegrupy. Ja chętnie bym z tego korzystał. Nie mogę obiecać żadnego terminu bo wolnego czasu to ja nie posiadam.

Napisano

Z tym już już to przesada ;P bo już to dla osób/studiów posiadających dostęp do wersji beta :) a dla wszystkich w połowie lutego chyba że źle rozumiem "H16 will be released mid-Feb". Precyzyjniej dowiemy się prawdopodobnie. Dodatkowe informacje powinny wyciekać przez trzy najbliższe dni.

Napisano

Strasznie rwie sie ten webinar. Jak ktos obejrzy to niech powie kiedy bedzie dostepna juz ta 16.

 

Generalnie jak wychodzi nowa wersja to moja licencja indie tez sie apdejtuje ze moge nowego uzywac? Czy trzeba co release zakupowac nowa licencje?

Napisano
Strasznie rwie sie ten webinar. Jak ktos obejrzy to niech powie kiedy bedzie dostepna juz ta 16.

 

Generalnie jak wychodzi nowa wersja to moja licencja indie tez sie apdejtuje ze moge nowego uzywac? Czy trzeba co release zakupowac nowa licencje?

 

Będzie dostępna 21-go. Nie trzeba nowej licencji, jak masz Indie możesz sobie po prostu ściągnąć nową wersję. Opłata jest po prostu za rok użytkowania.

Napisano
Będzie dostępna 21-go. Nie trzeba nowej licencji, jak masz Indie możesz sobie po prostu ściągnąć nową wersję. Opłata jest po prostu za rok użytkowania.

 

Ok to super!

 

Moze uda sie w robocie namowic zeby zakupili chociaz jedna licencje skoro teraz spadly ceny. Bo ostatnio juz na tyle jestem wkurzony, ze chodze z wlasnym lapkiem do roboty i robie na indie licencji. Wszystko to ladnie smiga i dziala jak szwajcarski zegarek. A nie jak Thinking Particles gdzie od poczatku istnienia nie zrobili chyba zadnego generalnego remontu, tylko dokladaja nowe ficzery. A wszystko to chyba coraz wolniej zaczyna dzialac..... :P

Napisano
Ok to super!

 

Moze uda sie w robocie namowic zeby zakupili chociaz jedna licencje skoro teraz spadly ceny. Bo ostatnio juz na tyle jestem wkurzony, ze chodze z wlasnym lapkiem do roboty i robie na indie licencji. Wszystko to ladnie smiga i dziala jak szwajcarski zegarek. A nie jak Thinking Particles gdzie od poczatku istnienia nie zrobili chyba zadnego generalnego remontu, tylko dokladaja nowe ficzery. A wszystko to chyba coraz wolniej zaczyna dzialac..... :P

 

Trzymam kciuki.

Napisano

A już myślałem, że to mój internet przez telefon taki zawodny...

Fajne ficzery, szkoda tylko, że z adaptive sampling nie zdążyli w mantrze. Trochę odstają od konkurencji w tym temacie. W ogóle słowa o mantrze, dziwne..., albo Mark Elendt pojechał na urlop, albo szykują coś dużego :)

Gość e=mc^2
Napisano

az chce sie wracac do Houdiniego ;)

Napisano
Ja mam jakis fetysz jak chodzi o symulacje miesni :D Ale nie, nie bede zmienial softu z powodu swietnego filmiku. Fajnie obejrzec - zawsze mi Houdini wygladal jak soft dla kogos kto lubil w szkole matematyke i fizyke zamiast plastyki i kto nie gubi sie w drzewku nodow, ktore zawstydza plan tokijskiego metra swoim skomplikowaniem. Nie dla mnie - ale wyglada bardzo smacznie no i ludzie wyczarowuja niezle rzeczy.

 

Kiedyś tak wyglądał teraz już raczej nie(z H16 korzysta sie całkiem przyjemnie). Kiedyś myślałem, że tak właśnie jest, że to miejsce gdzie musisz znać matme i fizyke i wgl rocket science oraz sądziłem, że bez ekspresji i programowania ani rusz, teraz wiem, że tak nie jest. Właściwie w tym wszystkim chodzi o kontrole nad tym co robisz i co robi soft, nie myślisz o tym jak shackować jakiś black box kierowany magią voodoo żeby zrobił to co właśnie chcesz tylko po prostu mówsz co soft ma zrobić i on to robi czy zrobisz to 10 nodami i malowaniem att czy zrobisz to paroma linijkami nie ma większego znaczenia. Bardzo dobre nie vfxowe turoriale do houdiniego: http://www.entagma.com/ i oczywiście http://www.tokeru.com/cgwiki/?title=Houdini autorem jest lead czy supervisor z animal logic, który ma obsesje robienia gifów :P

Napisano
Tak jest. I pierwsze co to mi sie crashuje przy odpaleniu, haha :D

 

Używamy w produkcji od kilku miesięcy. Może to sprawa systemu, bibliotek?

 

Heh, ściągam właśnie apperetice. Jeśli to to samo co wersja FX (nie liczac water marrka i limtu rzdzileczosci) to sobie troche poużywam :)

 

To to samo.

Napisano
Używamy w produkcji od kilku miesięcy. Może to sprawa systemu, bibliotek?

 

Mozliwe bo uzywam windy. Juz mi nie crashuje na starcie ale crashuje co chwila :) No nic poczekam na update albo poczytam w miedzyczasie.Nie mam cisnienia zeby juz teraz przeskakiwac na 16

Napisano (edytowane)

testujemy od kilku h ... Działa ok i w Windows (7/64) i w Linuxie, na razie brak jakichkolwiek problemów.... Oczywiście poza tym starym jak świat błędem ( problemem)w windows z obsługą więcej niż 64 logical core ( ProcGroup). Co prawda można wyłączyć HT ale trochę szkoda. Czy doczekamy się rozwiązania problemu? Oczywiście w linuxie (Fedora) jest ok

Edytowane przez matszklar

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności