Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

oglądałem pobieżnie prezentacje, spoko funkcje dodali, miejscami dziwne, że dopiero teraz :) szkoda tylko, że ledwo interface ruszyli i workflow w niektórych miejscach ale to pewnie zostawią na wersję 5 za 8-10 lat :)

Napisano (edytowane)

Jak dla mnie funkcje wymiataja - potrzebne rzeczy zamiast dupereli. Swietny byl model Klicka - ten smok na ktorym pokazywali wektorowy displacement. Ogolnie bardzo na plus wszystko.

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Dla mnie masakra. Żadnyhc niepotrzebnych śmieci, same konkrety na poziome. Jaram się i nie mogę doczekać aż wrócę do domu ściagać. Wczoraj już trochę późnawo było.

 

Co do prezentacji, mogli by to skrócić o połowę.

Napisano

Live boolean to jeden z największych przełomów w modelowaniu od lat. Tego się nawet nie można porównywać z booleanami z innych softów. Reszta ficzerów też super, same konkrety usprawniające workflow.

 

Warto było czekać. Pixologic po raz kolejny rewolucjonizuje branże 3D.

Napisano

kozacka prezentacja, ta wersja to juz chyba powinen być przeskok do v5, za dużo zmian jak na apgrejdzik. Marin Klickli - Gratulacje za model ;) p.s. Smieszna była ta podmianka z wyswietlaniem osi XYZ na konstrukcję z czaszek i kości. Rozbawiło mnie to

  • Like 1
Napisano

Jesli nie zrobia wpudowanego UVToola w ktorym mozna robic recznie to nic z tego i tak nie bedzie, uvmaster jest calkiem spoko, ale nigdy nie zrobisz idealnego rozlozenia np. twarzy.

 

Retopo to mogliby usprawnic, to fakt :))

Napisano (edytowane)

Tak mnie olśniło, ciekawostka. Technologia renderingu zbrusha pozwalała na taki live preview booleanów od zawsze. Wystarczy wyciąć pixole i już. W trybie 2.5D to działało od pierwszej wersji zbrusha. Po prostu musieli wpaść na to że się da to samo zrobić per-subtool. ;) Inna sprawa że konwertowanie na mesha to najlepszy algorytm CSG jaki widzieliśmy w programach do grafiki, jakość CADa, szybkość z marsa.

 

Edit: Pobawiłem się chwilę i mam 100% pewność że to właśnie tak działa. Przy okazji znalazłem buga. ;) Zobaczcie co się dzieje jak macie pixole na canvasie, w edit mode włączycie live boolean, dajcie jakiemuś subtoolowi tryb Intersect lub Difference i poprzesuwacie obiekt po tych pixolach. Możecie zauważyć ramkę passu renderowania Subtooli. :D Czyli ta technologia była tam od 15 lat. Musieli po prostu odpalić bongo i połączyć kropki.

 

dxzE6u8.png

Edytowane przez Monio
Napisano

Ryan Kingslien kiedyś coś gdzieś opowiadał, że oni tam w pixo mają już plany na lata do przodu, ale czakją aż hardware im na nie pozwoli ;)

Może wcześniej nie boło to stabilne/wydajne?

Napisano (edytowane)

Ryan jest świetnym artystą ale nie zna się za bardzo na technikaliach. Takie gadanie to bajki. Jak masz gotową technologie to wprowadzasz ją na rynek tak szybko jak się da żeby dogonić konkurencje albo umocnić pozycje lidera. Jakby Pixo miało w szufladzie gotowe rozwiązania to nie pozwoliliby się rozwinąć Coatowi, Mudboxowi czy nawet Modo które też w dużej mierze jest ich konkurentem.

 

W software developmencie moc sprzętu jest o wiele mniej ważna niż design i wydajność softwareu. Zobacz jak wszystkie renderery stają się wydajniejsze pomimo tego że na rynku procesorów od wielu lat mamy stagnacje, nowe procesory są marginalnie szybsze niż modele z wcześniejszych lat. To również dotyczy zbrusha, software renderer na CPU.

 

Takie wyliczanie mocy przyszłych sprzętów sprawdza się tylko w przypadku grafiki do gier. Robisz rzeczy na istniejącym nowym hardwarze i liczysz na to że po kilku latach produkcji taką moc będą miały kompy mid-range.

 

Jest szansa że te live booleany wymagają więcej mocy bo renderujesz subtoole w osobnych pasach, w tym 2 passy na tryb Intersect. Z drugiej strony jest możliwość że poprzednio subtoole również były renderowane na osobnych pasach ale tylko w trybie dostatnim. Skłaniam się ku tezie odpalenia bongo.

Edytowane przez Monio
Napisano
Jakby Pixo miało w szufladzie gotowe rozwiązania to nie pozwoliliby się rozwinąć Coatowi, Mudboxowi czy nawet Modo które też w dużej mierze jest ich konkurentem.

 

Huehuehue, seriooo? :D

Napisano

No niby wszystko fajnie (na przykładzie blendera) ale live boolean przypomina mi hardops czy inny boolean addon, vertex mesh brush przypomina obecny feature surface deform, asset sketch, czy mira tools. Jedyne co jest faktycznie świetne w zetce to szybkość i dynamesh resztę można tak samo uzyskać w każdym innym sofcie 3d. Jeśli te dwie bariery zostałyby przełamane, znalazły się w innych softach (np coat ze swoim voxel to jednak ślimak) zetka nie miałaby tak kolorowo. Dziwne zachowanie autodeska z mudboxem znam masę ludzi którzy woleli muda od zbrusha a ci olali sprawę.

Myślę że była jakaś nie pisana zgoda że zetka jest do sculptu, max/maya do modelingu etc ale teraz jak zetka weszła w modeling na rynku jest modo, maya ma sculpt a o skromnym blenderze nie wspominając, to być może w najbliższym czasie będzie trochę zawirowań. Kurcze 10$ na miesiąc za mudboxa to nie jest wygórowana cena. No i czemu go olali ?Ale to tylko takie moje gdybanie ;)

Napisano

Olali bo dla zetki był tak samo konkurencyjny jak 3d coat. Niby fajne, potęzne programy ale jakoś marketingowo sobie nie dały rady z zbrushem, który w praktyce a zwłaszcza w teorii (propagandzie ;) stał się - must have dla artystów. Właściwie pewnie większość ma go w arsenale.

Co za tym nie przemawiało - oprócz ekstra featerów i wydajności - cena, a kiedy dodamy darmowe updaty to już wogóle kosmos. Jak za free, zwłaszcza jak ktoś wcześnie kupił ;)

 

Społeczność zetki to wywalczyła i pokonała mudboxa. Ich podejście do robienia szumu wokół swojego produktu. Coś jak userzy Blendera, tylko ZB ma wsparcie branży.

 

Teamowanie z firmami jak Wacom, bridge do photoshopa i innych liczących się programów 3d. Wywiady z "gwiazdami" 3d, mówiącymi jak to zbrush wpływa na ich workflow.

 

A autodesk siedział i właściwie milczał z mudboxem.

 

O zetce zawsze wiedziałęm wszystko czytając CGTalk, oglądając jakieś wywiady, making offy. O mudboxie tylko tyle, że czasem ktoś go użył.

Napisano

Nie wiem czy pamiętacie ale za był czas kiedy Mudbox miał bardzo duży udział w rynku, 30% jak nie więcej. To dlatego Pixo wzięło się do roboty i zaczęło robić tak tłuste updaty. To że ADSK spartolił to już inna sprawa. Na szczęście Pixo dalej rozwija temat mimo że zostawili wszystkich w tyle.

 

Idaho- Come on. Photoshop przypomina Painta bo jest ołówek, wiaderko i narzędzie do wstawiania tekstu. Zrób booleana na siatkach z milionem poly w jakimkolwiek sofcie 3D. Mało który ci w ogóle na to pozwoli. Zbrush pozwala to robić (tudzież mieć dokładny podgląd) w czasie rzeczywistym. Nigdy nie było czegoś takiego. Vector Displacement nie ma kompletnie nic wspólnego z Surface Deform. To że coś wygląda podobnie nie znaczy że działa tak samo i daje takie samo możliwości. Jest masa rzeczy w zbrushu które nie są dostępne w innych softach lub działają o tyle wydajniej że pozwalają na zupełnie inny workflow.

Napisano
Vector disp mudbox - dekadę temu...

 

;)

 

I dalej nie ma zadnej mozliwosci stworzenia bazowego mesha? ;) Daj spokoj - mudbox bardzo fajnie sie zapowiadal ale Autodesk tak mu pomogl, ze juz wrogow nie potrzebuje. Teraz to juz nawet nie ma sensu gonic zetki tym co z mudboxa zostalo. A Autodesk wiecej pewnie inwestuje w rzezbienie w samej Mayi niz w Mudboxa. Kiedys jeszcze duzym atutem bylo malowanie tekstur w Mudzie ale teraz jak jest Substance to nie wiem czemu ktos mialby - poza przyzwyczajeniem i sentymentem - uzywac Mudboxa. A szkoda bo konkurencja wszedzie jest dobra.

Napisano

A co to ma do rzeczy, ot rzuciłem zabawnym faktem o VD, w życiu nie używałem mudboxa, do czego chcesz mnie przekonać:P.

 

I dalej nie ma zadnej mozliwosci stworzenia bazowego mesha? ;) Daj spokoj - mudbox bardzo fajnie sie zapowiadal ale Autodesk tak mu pomogl, ze juz wrogow nie potrzebuje. Teraz to juz nawet nie ma sensu gonic zetki tym co z mudboxa zostalo. A Autodesk wiecej pewnie inwestuje w rzezbienie w samej Mayi niz w Mudboxa. Kiedys jeszcze duzym atutem bylo malowanie tekstur w Mudzie ale teraz jak jest Substance to nie wiem czemu ktos mialby - poza przyzwyczajeniem i sentymentem - uzywac Mudboxa. A szkoda bo konkurencja wszedzie jest dobra.
Napisano

Ja zaczymalem od Mudboxa. Ale racja wymaga blocking w czyms. Jest ten remesher ale żeby jakie prymitywy wstawiać to już problem. Za to ma dużo lepszy algorytm smoothowania mesha. zbrusha zmniejsza na dziendobry model.

Napisano (edytowane)

Trik: Nie zmniejsza jak puścisz Shift podczas smoothowania. To alternatywna akcja brusha.

 

17HgiGz.png

Edytowane przez Monio
Napisano
A co to ma do rzeczy, ot rzuciłem zabawnym faktem o VD, w życiu nie używałem mudboxa, do czego chcesz mnie przekonać:P.

Do niczego. Ot rzucilem malo zabawnym faktem ;)

Ja kiedys uzywalem mudboxa - zanim go wykupil Autodesk, na samym poczatku. Jesli sie nie myle to Mudbox tez mial sensowne warstwy jako pierwszy.

Napisano

Sebazx6r - No tak działa klasyczny Catmull-Clark. To samo masz w majkach, maxach, blenderach. Trzeba z tym żyć. :P

 

Nezumi - Zbush do dzisiaj nie ma sensownych warstw. Najbardziej zbugowane miejsce całej zetki i masa limitacji.

Napisano
Nezumi - Zbush do dzisiaj nie ma sensownych warstw. Najbardziej zbugowane miejsce całej zetki i masa limitacji.

 

Cos w tym jest, ze moje ulubione softy maja bezsensowne warstwy. Kwadraciki z Blendera tez trudno nazwac sensownymi. No, ale tutaj nadchodzi juz zmiana tak ze spoko. W ZB to pewnie jeszcze potrwa mase czasu do 5ki.

Smieszna sprawa - myslalem, ze to gizmo mi nie bedzie odpowiadac a tutaj okazalo sie ze juz prawie nie mysle o transpose line. Jeszcze czasem, zanim wytrybie jak sie niektore rzeczy robi gizmem. Te nowe booleany wymiataja... To jest wlasnie przewaga ZB nad innymi softami jesli o mnie chodzi - ten "feeling". Wszystko pieknie dziala, szybko, plynnie. Jasne, ze kazdy soft mozna zajechac ale w ZB czuje sie komfortowo. Ech gdyby udalo sie taki feel i wyglad siatki wrzucic do Blendera...

Mimo wielu rad i prob z pluginami nie udalo sensownie rozwiazac w Zetce - problemu precyzyjnego modelowania pod konkretny wymiar (nie "na oko, zeby sie zgadzaly proporcje) i nie wyczailem (chyba sie nie da bo pytalem juz Josepha Drusta i Michaela Pavlovicha) jak dociagac (snap) do juz istniejacych obiektow innych bez laczenia ich (uzywajac zmodelera). Ale pomalu coraz wiecej rzeczy mam ochote robic w Zetce. Rowniez tych ktore wczesniej robilem w Blenderze.

Napisano
Zrób booleana na siatkach z milionem poly w jakimkolwiek sofcie 3D. Mało który ci w ogóle na to pozwoli. Zbrush pozwala to robić (tudzież mieć dokładny podgląd) w czasie rzeczywistym. Nigdy nie było czegoś takiego.

Dokładnie tak, o tym właśnie pisałem ta "szybkość" działania jest nieziemska. Co do reszty tooli, tak jak wspomniałeś - workflow. Można uzyskać ten sam efekt ale inną drogą. Oczywiście że vector disp mesh brush to całkowicie różne narzędzie od surface deformer ale imho pozwala uzyskać bardzo podobny jak nie taki sam rezultat.

To takie moje trochę zrzędzenie użytkownika blendera gdy zobaczy nowe ficzery w zetce :P

Napisano
Sebazx6r - No tak działa klasyczny Catmull-Clark. To samo masz w majkach, maxach, blenderach. Trzeba z tym żyć. :P

 

Pozwól ,że się z tobą nie zgodzę bo to co prezentuje Zbrush nie wygląda na algorytm Catmulklarka. Dodając modyfikator SubD w Mayce czy Mudboxie nie powoduje to efektu skurczenia się poziomu 0. Uśredniane są pkt pomiędzy pkt wyjściowymi dla kolejnych poziomów. W Gamedevie przy ogólno pojętej retopologii do jak najniższego poziomu nie jest to problem ,ale w produkcjach renderowanych już jest.

Poniżej zrobiłem przykład Maya i Zbrush, więc proszę cię nie mów mi ,że oba algorytmy działają tak samo. Mudboxa na chwilę obecną nie mam zainstalowanego,ale zaręczam cię ,że samo dodanie podziałów nie powoduje w nim uśrednienia poziomu 0.

 

Napisano

odkopuję ;]

Jak to jest z updateami Zbrusha? Przymierzam się do kupna i tak mnie to zastanawia. Kiedyś coś słyszałem że kupując Z ma się dożywotni upgrade. W dobie pazerności Adobe - trochę to brzmi jak bajka, ale np. genialny Total Commander tak ma. Jak to jest w Z-ce ? Może warto czekać na 5? Tylko kiedy do będzie ? Za 15 lat ? ;P

Napisano

Niestety nigdzie nie jest gwarantowany darmowy update. Jak dotad wszystkie updaty jesli sie nie myle byly darmowe. Nikt tez nie wie i nigdzie sie nie mowi o tym jak to bedzie z ZB5 - nie wiadomo czy beda kontynuowac updaty darmowe czy tym razem juz cos sobie policza. Ja bym na piatke nie czekal bo diabli wiedza kiedy to bedzie. Jezeli zetka cie kreci to kupuj - nikt ci nie bedzie w stanie odpowiedziec na zadne z tych pytan. Ja mysle ze jeszcze minimalnie rok minie zanim cos uslyszymy o piatce. Ale to przekonanie bazuje na tym ze ledwo co wydali 4R8 a najwczesniej jak jakis news sie pojawi to bedzie nastepny ZB Summit.

Napisano
Nezumi jak wychodzilo 4R7 mowili ze to ostatni darmowy update tzn mialo nie byc 4R8. Zbrush 5 bedzie platny.

Racja, cos tam slyszalem faktycznie o platnej piatce, ale maja taki czas pomiedzy aktualizacjami, ze juz nie pamietam czy to bylo jakos oficjalne czy na zasadzie "cos czytalem na forum". Trudno by sie bylo im dziwic gdyby update do piatki byl platna. Tak czy siak - czekanie mialoby sens gdybysmy znali chocby przyblizona date wydania ZB5. Ale to moze byc rownie dobrze przyszly rok jak i 2020 albo dalej. Ja bym bral juz i zaczal zbierac na update od razu ;)

Napisano
ok pomyślimy :) najpierw muszę pozbyć się Adobe, będzie wtedy kasa na zakupy.

Nie moge z czystym sumieniem polecic Affinity Photo i Affinity Designera kazdemu bez wyjatku. Z pewnoscia sa osoby, ktore potrzebuja czegos z Photoshopa czy Illustratora czego w Affinity jeszcze nie ma. Osobiscie jednak przesiadlem sie w 100% na Affinity (czasem wspomagam sie darmowym Inkscape zanim dodadza tracing bitmap w Designerze). Pracuje mi sie wygodnie, robie wszystko co robilem wczesniej. Zero problemow, zero comiesiecznych oplat. Pakiecik tani, koszt zwrocil mi sie po jednym, niewielkim zleceniu :D Do cyfrowego malowania moge polecic Paintstorm Studio - tanie jak barszcz a swietne. I Adobe staje sie zbedne. Chyba ze uzywasz jakichs After Effects czy innych wynalazkow Adobe to moze byc ciezej ze znalezieniem alternatywy.

Napisano

Witam, jestem nowy na forum, nadszedł czas i chcę zakupić zBrush. Zakładam firmę i potrzebuję zBrush, tak pytanie mam takie, czy muszę kupować w Polsce czy mogę zakupić ze strony oficjalnej? Cenowo w Polsce 3400 na stronie 2700, jak prawnie to zrobić poprawnie?

Napisano (edytowane)

Ogólnie to kupuje się w Polsce czy lepiej na stronie pixologic? Nie jestem płatnikiem vat.

Jak i gdzie kupowaliście ci co kupiliście? Może jakieś namiary? Kupując na stronie producenta na co się narażam będąc firmą jednoosobową w Polsce?

Edytowane przez aliech

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności