Jump to content

Recommended Posts

oglądałem pobieżnie prezentacje, spoko funkcje dodali, miejscami dziwne, że dopiero teraz :) szkoda tylko, że ledwo interface ruszyli i workflow w niektórych miejscach ale to pewnie zostawią na wersję 5 za 8-10 lat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie funkcje wymiataja - potrzebne rzeczy zamiast dupereli. Swietny byl model Klicka - ten smok na ktorym pokazywali wektorowy displacement. Ogolnie bardzo na plus wszystko.

Edited by Nezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie masakra. Żadnyhc niepotrzebnych śmieci, same konkrety na poziome. Jaram się i nie mogę doczekać aż wrócę do domu ściagać. Wczoraj już trochę późnawo było.

 

Co do prezentacji, mogli by to skrócić o połowę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Live boolean to jeden z największych przełomów w modelowaniu od lat. Tego się nawet nie można porównywać z booleanami z innych softów. Reszta ficzerów też super, same konkrety usprawniające workflow.

 

Warto było czekać. Pixologic po raz kolejny rewolucjonizuje branże 3D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozpieszczają nas :D Aż się boję co może być w dużym upgradzie do v. 5 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

kozacka prezentacja, ta wersja to juz chyba powinen być przeskok do v5, za dużo zmian jak na apgrejdzik. Marin Klickli - Gratulacje za model ;) p.s. Smieszna była ta podmianka z wyswietlaniem osi XYZ na konstrukcję z czaszek i kości. Rozbawiło mnie to

Share this post


Link to post
Share on other sites

W v5 to już wypada substance paintera pozamiatać ;)

 

Teraz dopiero nazwa BPR nabiera dla mnie znaczenia (apropo "bulów";))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby jeszcze tylko usprawnili retopo, aby nie musieć przeskakiwać do 3dcoat czy też topoguna. No i coś w UV pozmieniać. Myślę, że zaatakują te dwie rzeczy w piątce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli nie zrobia wpudowanego UVToola w ktorym mozna robic recznie to nic z tego i tak nie bedzie, uvmaster jest calkiem spoko, ale nigdy nie zrobisz idealnego rozlozenia np. twarzy.

 

Retopo to mogliby usprawnic, to fakt :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mnie olśniło, ciekawostka. Technologia renderingu zbrusha pozwalała na taki live preview booleanów od zawsze. Wystarczy wyciąć pixole i już. W trybie 2.5D to działało od pierwszej wersji zbrusha. Po prostu musieli wpaść na to że się da to samo zrobić per-subtool. ;) Inna sprawa że konwertowanie na mesha to najlepszy algorytm CSG jaki widzieliśmy w programach do grafiki, jakość CADa, szybkość z marsa.

 

Edit: Pobawiłem się chwilę i mam 100% pewność że to właśnie tak działa. Przy okazji znalazłem buga. ;) Zobaczcie co się dzieje jak macie pixole na canvasie, w edit mode włączycie live boolean, dajcie jakiemuś subtoolowi tryb Intersect lub Difference i poprzesuwacie obiekt po tych pixolach. Możecie zauważyć ramkę passu renderowania Subtooli. :D Czyli ta technologia była tam od 15 lat. Musieli po prostu odpalić bongo i połączyć kropki.

 

dxzE6u8.png

Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ryan Kingslien kiedyś coś gdzieś opowiadał, że oni tam w pixo mają już plany na lata do przodu, ale czakją aż hardware im na nie pozwoli ;)

Może wcześniej nie boło to stabilne/wydajne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ryan jest świetnym artystą ale nie zna się za bardzo na technikaliach. Takie gadanie to bajki. Jak masz gotową technologie to wprowadzasz ją na rynek tak szybko jak się da żeby dogonić konkurencje albo umocnić pozycje lidera. Jakby Pixo miało w szufladzie gotowe rozwiązania to nie pozwoliliby się rozwinąć Coatowi, Mudboxowi czy nawet Modo które też w dużej mierze jest ich konkurentem.

 

W software developmencie moc sprzętu jest o wiele mniej ważna niż design i wydajność softwareu. Zobacz jak wszystkie renderery stają się wydajniejsze pomimo tego że na rynku procesorów od wielu lat mamy stagnacje, nowe procesory są marginalnie szybsze niż modele z wcześniejszych lat. To również dotyczy zbrusha, software renderer na CPU.

 

Takie wyliczanie mocy przyszłych sprzętów sprawdza się tylko w przypadku grafiki do gier. Robisz rzeczy na istniejącym nowym hardwarze i liczysz na to że po kilku latach produkcji taką moc będą miały kompy mid-range.

 

Jest szansa że te live booleany wymagają więcej mocy bo renderujesz subtoole w osobnych pasach, w tym 2 passy na tryb Intersect. Z drugiej strony jest możliwość że poprzednio subtoole również były renderowane na osobnych pasach ale tylko w trybie dostatnim. Skłaniam się ku tezie odpalenia bongo.

Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skłaniam się ku tezie odpalenia bongo.

Hahaha - zupelnie szczerze - co znaczy "odpalenie bongo" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jakby Pixo miało w szufladzie gotowe rozwiązania to nie pozwoliliby się rozwinąć Coatowi, Mudboxowi czy nawet Modo które też w dużej mierze jest ich konkurentem.

 

Huehuehue, seriooo? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niby wszystko fajnie (na przykładzie blendera) ale live boolean przypomina mi hardops czy inny boolean addon, vertex mesh brush przypomina obecny feature surface deform, asset sketch, czy mira tools. Jedyne co jest faktycznie świetne w zetce to szybkość i dynamesh resztę można tak samo uzyskać w każdym innym sofcie 3d. Jeśli te dwie bariery zostałyby przełamane, znalazły się w innych softach (np coat ze swoim voxel to jednak ślimak) zetka nie miałaby tak kolorowo. Dziwne zachowanie autodeska z mudboxem znam masę ludzi którzy woleli muda od zbrusha a ci olali sprawę.

Myślę że była jakaś nie pisana zgoda że zetka jest do sculptu, max/maya do modelingu etc ale teraz jak zetka weszła w modeling na rynku jest modo, maya ma sculpt a o skromnym blenderze nie wspominając, to być może w najbliższym czasie będzie trochę zawirowań. Kurcze 10$ na miesiąc za mudboxa to nie jest wygórowana cena. No i czemu go olali ?Ale to tylko takie moje gdybanie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdyby tylko jeszcze bylo dobre retopo tak jak w coat albo w mayce byloby przepieknie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olali bo dla zetki był tak samo konkurencyjny jak 3d coat. Niby fajne, potęzne programy ale jakoś marketingowo sobie nie dały rady z zbrushem, który w praktyce a zwłaszcza w teorii (propagandzie ;) stał się - must have dla artystów. Właściwie pewnie większość ma go w arsenale.

Co za tym nie przemawiało - oprócz ekstra featerów i wydajności - cena, a kiedy dodamy darmowe updaty to już wogóle kosmos. Jak za free, zwłaszcza jak ktoś wcześnie kupił ;)

 

Społeczność zetki to wywalczyła i pokonała mudboxa. Ich podejście do robienia szumu wokół swojego produktu. Coś jak userzy Blendera, tylko ZB ma wsparcie branży.

 

Teamowanie z firmami jak Wacom, bridge do photoshopa i innych liczących się programów 3d. Wywiady z "gwiazdami" 3d, mówiącymi jak to zbrush wpływa na ich workflow.

 

A autodesk siedział i właściwie milczał z mudboxem.

 

O zetce zawsze wiedziałęm wszystko czytając CGTalk, oglądając jakieś wywiady, making offy. O mudboxie tylko tyle, że czasem ktoś go użył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy pamiętacie ale za był czas kiedy Mudbox miał bardzo duży udział w rynku, 30% jak nie więcej. To dlatego Pixo wzięło się do roboty i zaczęło robić tak tłuste updaty. To że ADSK spartolił to już inna sprawa. Na szczęście Pixo dalej rozwija temat mimo że zostawili wszystkich w tyle.

 

Idaho- Come on. Photoshop przypomina Painta bo jest ołówek, wiaderko i narzędzie do wstawiania tekstu. Zrób booleana na siatkach z milionem poly w jakimkolwiek sofcie 3D. Mało który ci w ogóle na to pozwoli. Zbrush pozwala to robić (tudzież mieć dokładny podgląd) w czasie rzeczywistym. Nigdy nie było czegoś takiego. Vector Displacement nie ma kompletnie nic wspólnego z Surface Deform. To że coś wygląda podobnie nie znaczy że działa tak samo i daje takie samo możliwości. Jest masa rzeczy w zbrushu które nie są dostępne w innych softach lub działają o tyle wydajniej że pozwalają na zupełnie inny workflow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy