Destroyer Napisano 13 Sierpień 2019 Autor Napisano 13 Sierpień 2019 michalo o kurła nie wiem jak ale łądnie to działa 🙂 Tutaj trochę więcej o narzędziach do sculptingu w produkcji https://www.artstation.com/pablodp606/blog/1vEn/new-blender-sculpt-mode-introduction poza ty trafiłem na taki krótki leniwy tutorial, efekt całkiem niezły jak na ilość pracy no i do tego wartość komediowa patrzę na inne i nauczyłem się takiego triczka, niby oczywiste a nigdy nie pomyślałem żeby tego spróbować 🙂https://www.youtube.com/watch?v=cabSoB28aOM 1
Maciek Jutrzenka Napisano 13 Sierpień 2019 Napisano 13 Sierpień 2019 co do tego triczku z depthem.. można to rozwinąć bardziej splitując scenę na np 3 warstwy. i wtedy nawet mega agresywny pan nie powoduje artefaktów. bo masz wyrenderowane jedno za druim.
makak Napisano 13 Sierpień 2019 Napisano 13 Sierpień 2019 Popróbowałem i faktycznie przy ngonach dziura musi mieć połączenie z krawędzią inaczej nie idzie. Mi akurat zależy na ngonach, bo potem łatwiej mi UV układać (dopasowuję UV do istniejącej grafiki, a nie na odwrót). Nic to, zostawię tego typu prace w C4D, ewentualnie jak coś się poprawi to wrócę do tematu, a na razie będę inne rzeczy robił w Blendku.
Destroyer Napisano 13 Sierpień 2019 Autor Napisano 13 Sierpień 2019 @makak znalazłem jakieś dodatki do wektorów, curve to uniform mesh i takie tam ale do starych wersji blendera, jedyne co wygląda obiecująco do 2.8 to ten dodatek ale trzeba 10$ rzucić https://blendermarket.com/products/bmesh-clean-add-on?ref=2&ref=2 1
Maciek Jutrzenka Napisano 14 Sierpień 2019 Napisano 14 Sierpień 2019 6 godzin temu, makak napisał: Popróbowałem i faktycznie przy ngonach dziura musi mieć połączenie z krawędzią inaczej nie idzie. Mi akurat zależy na ngonach, bo potem łatwiej mi UV układać (dopasowuję UV do istniejącej grafiki, a nie na odwrót). Nic to, zostawię tego typu prace w C4D, ewentualnie jak coś się poprawi to wrócę do tematu, a na razie będę inne rzeczy robił w Blendku. chwila ale ja czegoś nie łapię xD chcesz mieć Ngona bo łatwiej ci UV układać? i tłumaczysz to tym że dopasowywujesz uv do istniejacej grafikia nie na odwrót? Ja nie wiem jak wyglądają narzędzia do uv w cinemie... ale w blenderze.. to jest idiotycznie proste dopasować uv do wczytanej grafiki... i nie ma znaczenia czy to jest ngon czy 1000 vertexów.
makak Napisano 14 Sierpień 2019 Napisano 14 Sierpień 2019 (edytowane) Jasne, jak mam ngona, to później zaznaczam tylko jednego ngona i jego ustawiam a nie muszę z kilkoma pracować. Ogólnie to pracuje się w C4D z UV, z tym przynajmniej co robię znośnie. Czasami nie jest w stanie prawidłowo UV ngona wyświetlić, ale teraz w R21 dodali UV tranform toola (coś takiego jak free transform tool w programach 2D), więc powinno już łatwiej się tego typu rzeczy ogarniać. Zresztą nie ma problemu, bo akurat ngony Cinema bez problemu ogarnia i naprawdę musiałbym mieć mocną trudną siatkę aby miała problem. Taki przykład co podałem wcześniej to robię w C4D w 2-3 kliknięciach. Edytowane 14 Sierpień 2019 przez makak
Destroyer Napisano 15 Sierpień 2019 Autor Napisano 15 Sierpień 2019 Wprowadzenie do rzeźbienia od wywróconych normalnych 1
Destroyer Napisano 19 Sierpień 2019 Autor Napisano 19 Sierpień 2019 Odwróceni normalni zaczęli nową serię wprowadzającą do blendera i będą wrzucali nowe filmiki przez cały tydzień. Tematem jest cały proces tworzenia, od modelowania do renderowania świecącego kija mnichów z jakiegoś filmu czy serialu. 3
natas Napisano 24 Sierpień 2019 Napisano 24 Sierpień 2019 denoiser do blendera https://remington.pro/software/blender/d-noise/
Maciek Jutrzenka Napisano 24 Sierpień 2019 Napisano 24 Sierpień 2019 to jest nvidi optix dnoiser.. ale w sumie blender teraz jest wydany z intelowym denoiserem kory wedlug mnie jest jeszcze lepszy :D
gryzon Napisano 26 Sierpień 2019 Napisano 26 Sierpień 2019 W dniu 20.08.2019 o 23:41, Maciek Jutrzenka napisał: blender umie w postacie Nie mogę się doczekać aż zacznę w nim robić jakiś poważniejszy postaciowy projekt. Na razie zastanawiam się nad zmianą myszki loogitecha która jako środkowy klawisz ma rolkę. Przypominają mi się czasy, (tak znowu powiem o XSI) XSI 🙂 i 3 przyciskowych myszek które przyszły na windowsy z systemów UNIXowych. Wtedy miałem taką myszkę z kulką. Miała 3 klawisze i była bardzo precyzyjna. Muszę poszukać jakiejś myszki która ma normalny środkowy klawisz. Ostatnie lata przepracowałem smarując wszystko na tablecie, a teraz potrzebuję trochę podziałać na myszce. 🙂 Może polecicie jakąś mysz 3 klawiszową, która ma normalny namacalny środkowy klawisz, tak bym nie musiał klikać po rolce 🙂 ?
Maciek Jutrzenka Napisano 26 Sierpień 2019 Napisano 26 Sierpień 2019 (edytowane) 3 godziny temu, gryzon napisał: Nie mogę się doczekać aż zacznę w nim robić jakiś poważniejszy postaciowy projekt. Na razie zastanawiam się nad zmianą myszki loogitecha która jako środkowy klawisz ma rolkę. Przypominają mi się czasy, (tak znowu powiem o XSI) XSI 🙂 i 3 przyciskowych myszek które przyszły na windowsy z systemów UNIXowych. Wtedy miałem taką myszkę z kulką. Miała 3 klawisze i była bardzo precyzyjna. Muszę poszukać jakiejś myszki która ma normalny środkowy klawisz. Ostatnie lata przepracowałem smarując wszystko na tablecie, a teraz potrzebuję trochę podziałać na myszce. 🙂 Może polecicie jakąś mysz 3 klawiszową, która ma normalny namacalny środkowy klawisz, tak bym nie musiał klikać po rolce 🙂 ? kup sobie razera.. i zaprogramuj sobie lewy przycisk jako środkowy.. ja tak mam od 5 lat i to jest błogosławieństwo 😄 scroll w blenderze jednak jest użyteczny. Edytowane 26 Sierpień 2019 przez Maciek Jutrzenka
Destroyer Napisano 27 Sierpień 2019 Autor Napisano 27 Sierpień 2019 (edytowane) Nowe/ poprawione narzędzia do retopo są w produkcji, ładnie się to rozwija Tutaj AFX pracuje nad swoim dodatkiem do retopologii, też warto rzucić na jego postyhttps://twitter.com/AFX_LAB i boxcuter magic 🙂 Edytowane 27 Sierpień 2019 przez Destroyer 1
mandragora Napisano 27 Sierpień 2019 Napisano 27 Sierpień 2019 jak wszyscy się rzucą na robienie remesha to powstanie uber remesh i nie będzie już potrzeba robić retopo 😛
Destroyer Napisano 27 Sierpień 2019 Autor Napisano 27 Sierpień 2019 No i bardzo dobrze 🙂 Ilość subskrypcji blender cloud też nieźle skoczyła po wydaniu 2.8 🙂 1
Maciek Jutrzenka Napisano 27 Sierpień 2019 Napisano 27 Sierpień 2019 z ciekawostek ostatniego developmentu. Blender otrzymał możliwość manipulacji pivotem/origin obiektu w mega turbo zajebisty sposób taki że pivot jest traktowany jak vertex. można go rotować skalować przesuwać.. snapować etc... tak jak normlanie robimy to z vertexami używajac tych samych tooli.. rozwiązane to jest tak że w menu po porstu wybieramy czy chcemy przesuwać.. mesh czy pivot.. czy oba naraz. 1
makak Napisano 27 Sierpień 2019 Napisano 27 Sierpień 2019 Dobrze, brakowało tego. Nawet wywaliłem 9$ na addon dodający podobną możliwość, jak widać nie potrzebnie (szczególnie, że robił jakieś obejście w postaci tworzenia nulla i na końcu trzeba było potwierdzać transformacje). Następnym razem przejrzę wcześniej nad czym twórcy pracują, a nuż wystarczy poczekać 😉
Maciek Jutrzenka Napisano 27 Sierpień 2019 Napisano 27 Sierpień 2019 Godzinę temu, makak napisał: Dobrze, brakowało tego. Nawet wywaliłem 9$ na addon dodający podobną możliwość, jak widać nie potrzebnie (szczególnie, że robił jakieś obejście w postaci tworzenia nulla i na końcu trzeba było potwierdzać transformacje). Następnym razem przejrzę wcześniej nad czym twórcy pracują, a nuż wystarczy poczekać 😉 to żeś wspomógł jakiegoś kodera grubo za taki bubel XD bo dotychczas można było edytować pivota po przez 3D cursor ale było to nie jakoś super mega. bo generalnie trzeba było umiejscowić 3D cursor tam gdzie chce sie origin a potem tylko skrot move origin to 3D cursor :) 1
makak Napisano 28 Sierpień 2019 Napisano 28 Sierpień 2019 A to wiem, że można było tak zrobić. Ano, pospieszyłem się na fali entuzjazmu nowym blendkiem 😉 Szukałem po prostu czegoś w stylu axis center co mam w C4D. Nic to, gość cały czas go rozwija (https://blendermarket.com/products/pivot-transform), może jeszcze coś z tego wyjdzie. Ba kupiłem Machine3Tool na Blender Market, bo nie zauważyłem, że na githubie jest za free, ale to 1$, więc nie rozdzieram szat 😉
Destroyer Napisano 29 Sierpień 2019 Autor Napisano 29 Sierpień 2019 (edytowane) Fajny relaksujący filmik o robieniu postaćki na blenderze i huionie 🙂 i jeszcze tutek o rzeźbieniu od flipnormals i pewvka nadchodzącego mask extractora Edytowane 29 Sierpień 2019 przez Destroyer 1
Arturborubar Napisano 29 Sierpień 2019 Napisano 29 Sierpień 2019 wow, ale ten sculpting zamula, czemu ludzie w tym rzeźbią?
Destroyer Napisano 29 Sierpień 2019 Autor Napisano 29 Sierpień 2019 Bo potrafią arturku, bo potrafią 🙂
Maciek Jutrzenka Napisano 29 Sierpień 2019 Napisano 29 Sierpień 2019 hmm ale te filmiki to chyba nie są z tego nowego sculptingu który ma wejść tylko na tym starym? + ino teraz Blenderowy viewport mocno zależy od dobrej karty graficznej chyba
Arturborubar Napisano 29 Sierpień 2019 Napisano 29 Sierpień 2019 (edytowane) 26 minut temu, Destroyer napisał: Bo potrafią arturku, bo potrafią 🙂 szczerze? nie widze za duzo skilla na tym filmie...ładny tablet. 13 minut temu, Maciek Jutrzenka napisał: hmm ale te filmiki to chyba nie są z tego nowego sculptingu który ma wejść tylko na tym starym? + ino teraz Blenderowy viewport mocno zależy od dobrej karty graficznej chyba a no, chyba tak, pamietam ze kolega mi pokazywal na tym nowym i faktycznie lepiej to dzialalo...i na 1070 PS. Ja tez potrafie wbic gwozdia cegłą, jednak wole młotkiem... Edytowane 29 Sierpień 2019 przez Arturborubar
Maciek Jutrzenka Napisano 29 Sierpień 2019 Napisano 29 Sierpień 2019 (edytowane) z tego co tak teraz na szybku sprawdziłem to takie performance pathe... to dopiero się zaczną bo z tego co wiem to oni dopiero co skończyli przepisywać stary kod tam głeboko głęboko i zrobili podwaliny pod przyszłe optymalizacje... więc to dopiero się chyba zacznie.. optymalizacja... bo znalazłem postan a dev talku gdzie własnie napisali.. że no oni teraz głównie przygotowywali se możliwości i teraz dopiero będą mogli pracować nad optymalizacją. Czyli ino uj wie zobaczymy co będzie... Podubnu na RTX 2080ti do 30 milionów śmiga nice. Edytowane 29 Sierpień 2019 przez Maciek Jutrzenka
Arturborubar Napisano 29 Sierpień 2019 Napisano 29 Sierpień 2019 4 minuty temu, Maciek Jutrzenka napisał: z tego co tak teraz na szybku sprawdziłem to takie performance pathe... to dopiero się zaczną bo z tego co wiem to oni dopiero co skończyli przepisywać stary kod tam głeboko głęboko i zrobili podwaliny pod przyszłe optymalizacje... więc to dopiero się chyba zacznie.. optymalizacja... bo znalazłem postan a dev talku gdzie własnie napisali.. że no oni teraz głównie przygotowywali se możliwości i teraz dopiero będą mogli pracować nad optymalizacją. Czyli ino uj wie zobaczymy co będzie... Podubnu na RTX 2080ti do 30 milionów śmiga nice. byloby fajnie, chcialbym dobry performance z prawdziwym swiatlem, zbrush jednak troche oszukuje...
gryzon Napisano 30 Sierpień 2019 Napisano 30 Sierpień 2019 Zainstalowałem sobie GoB 2.80 do finalnej wersji. Działa on wam? Mi wyskakują jakieś błędy.
JonJoan Napisano 30 Sierpień 2019 Napisano 30 Sierpień 2019 U mnie działa. Instalowałem stąd: https://github.com/JoseConseco/GoB/releases/tag/v3_0_6 Trzeba regularnie sprawdzać czy jest update. 1
Wyróżniony komentarz Destroyer Napisano 7 Wrzesień 2019 Autor Wyróżniony komentarz Napisano 7 Wrzesień 2019 nowa porcja randomowo blenderowcyh rzeczy 2 1
Rekomendowane odpowiedzi
Dodane przez Destroyer,
tuteczki :)
Rekomendacja dodana przez KLICEK
3 reakcje
Pokaż odpowiedź
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się