Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano
  • Autor

michalo o kurła nie wiem jak ale łądnie to działa 🙂
Tutaj trochę więcej o narzędziach do sculptingu w produkcji 

https://www.artstation.com/pablodp606/blog/1vEn/new-blender-sculpt-mode-introduction

 

poza ty trafiłem na taki krótki leniwy tutorial, efekt całkiem niezły jak na ilość pracy no i do tego wartość komediowa

patrzę na inne i nauczyłem się takiego triczka, niby oczywiste a nigdy nie pomyślałem żeby tego spróbować 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=cabSoB28aOM

  • Odpowiedzi 79
  • Wyświetleń 10,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Jak ktoś robi pod gameart może się zainteresować  UVPackmaster 2 pro, kolega nie znając blendera kupił ten dodatek i upakował uvałki w 10min zamiast cały dzień dłubiąc w 3dsmaxie, pewnie są jakieś pac

  • No juz yeraz musze sie zmusic do przesiadki 

  • Tak, Nvidia nie mniej; OptiX i te sprawy: https://code.blender.org/2019/07/accelerating-cycles-using-nvidia-rtx/ Ton jest w biznesie nie od wczoraj  - spryciula wydaje oficjalnego Blendera 2.8 w tr

Napisano

co do tego triczku z depthem.. można to rozwinąć bardziej splitując scenę na np 3 warstwy. i wtedy nawet mega agresywny pan nie powoduje artefaktów. bo masz wyrenderowane jedno za druim.

Napisano

Popróbowałem i faktycznie przy ngonach dziura musi mieć połączenie z krawędzią inaczej nie idzie. Mi akurat zależy na ngonach, bo potem łatwiej mi UV układać (dopasowuję UV do istniejącej grafiki, a nie na odwrót). Nic to, zostawię tego typu prace w C4D, ewentualnie jak coś się poprawi to wrócę do tematu, a na razie będę inne rzeczy robił w Blendku.

Napisano
6 godzin temu, makak napisał:

Popróbowałem i faktycznie przy ngonach dziura musi mieć połączenie z krawędzią inaczej nie idzie. Mi akurat zależy na ngonach, bo potem łatwiej mi UV układać (dopasowuję UV do istniejącej grafiki, a nie na odwrót). Nic to, zostawię tego typu prace w C4D, ewentualnie jak coś się poprawi to wrócę do tematu, a na razie będę inne rzeczy robił w Blendku.

chwila ale ja czegoś nie łapię xD chcesz mieć Ngona bo łatwiej ci UV układać? i tłumaczysz to tym że dopasowywujesz uv do istniejacej grafikia nie na odwrót? Ja nie wiem jak wyglądają narzędzia do uv w cinemie... ale w blenderze.. to jest idiotycznie proste dopasować uv do wczytanej grafiki... i nie ma znaczenia czy to jest ngon czy 1000 vertexów.

Napisano

Jasne, jak mam ngona, to później zaznaczam tylko jednego ngona i jego ustawiam a nie muszę z kilkoma pracować. Ogólnie to pracuje się w C4D z UV, z tym przynajmniej co robię znośnie. Czasami nie jest w stanie prawidłowo UV ngona wyświetlić, ale teraz w R21 dodali UV tranform toola (coś takiego jak free transform tool w programach 2D), więc powinno już łatwiej się tego typu rzeczy ogarniać. Zresztą nie ma problemu, bo akurat ngony Cinema bez problemu ogarnia i naprawdę musiałbym mieć mocną trudną siatkę aby miała problem. Taki przykład co podałem wcześniej  to robię w C4D w 2-3 kliknięciach.

Edytowane przez makak

Napisano
  • Autor

Odwróceni normalni zaczęli nową serię wprowadzającą do blendera i będą wrzucali nowe filmiki przez cały tydzień. Tematem jest cały proces tworzenia, od modelowania do renderowania świecącego kija mnichów z jakiegoś filmu czy serialu.  

 

Napisano
W dniu 20.08.2019 o 23:41, Maciek Jutrzenka napisał:

blender umie w postacie

Nie mogę się doczekać aż zacznę w nim robić jakiś poważniejszy postaciowy projekt. Na razie zastanawiam się nad zmianą myszki loogitecha która jako środkowy klawisz ma rolkę. Przypominają mi się czasy, (tak znowu powiem o XSI) XSI 🙂 i 3 przyciskowych myszek które przyszły na windowsy z systemów UNIXowych. Wtedy miałem taką myszkę z kulką. Miała 3 klawisze i była bardzo precyzyjna. Muszę poszukać jakiejś myszki która ma normalny środkowy klawisz. Ostatnie lata przepracowałem smarując wszystko na tablecie, a teraz potrzebuję trochę podziałać na myszce. 🙂

Może polecicie jakąś mysz 3 klawiszową, która ma normalny namacalny środkowy klawisz, tak bym nie musiał klikać po rolce 🙂 ? 

Napisano
3 godziny temu, gryzon napisał:

Nie mogę się doczekać aż zacznę w nim robić jakiś poważniejszy postaciowy projekt. Na razie zastanawiam się nad zmianą myszki loogitecha która jako środkowy klawisz ma rolkę. Przypominają mi się czasy, (tak znowu powiem o XSI) XSI 🙂 i 3 przyciskowych myszek które przyszły na windowsy z systemów UNIXowych. Wtedy miałem taką myszkę z kulką. Miała 3 klawisze i była bardzo precyzyjna. Muszę poszukać jakiejś myszki która ma normalny środkowy klawisz. Ostatnie lata przepracowałem smarując wszystko na tablecie, a teraz potrzebuję trochę podziałać na myszce. 🙂

Może polecicie jakąś mysz 3 klawiszową, która ma normalny namacalny środkowy klawisz, tak bym nie musiał klikać po rolce 🙂 ? 

kup sobie razera.. i zaprogramuj sobie lewy przycisk jako środkowy.. ja tak mam od 5 lat i to jest błogosławieństwo 😄 scroll w blenderze jednak jest użyteczny.

Edytowane przez Maciek Jutrzenka

Napisano

jak wszyscy się rzucą na robienie remesha to powstanie uber remesh i nie będzie już potrzeba robić retopo 😛

Napisano

z ciekawostek ostatniego developmentu. Blender otrzymał możliwość manipulacji pivotem/origin obiektu w mega turbo zajebisty sposób taki że pivot jest traktowany jak vertex. można go rotować skalować przesuwać.. snapować etc... tak jak normlanie robimy to z vertexami używajac tych samych tooli.. rozwiązane to jest tak że w menu po porstu wybieramy czy chcemy przesuwać.. mesh czy pivot.. czy oba naraz.

Napisano

Dobrze, brakowało tego. Nawet wywaliłem 9$ na addon dodający podobną możliwość, jak widać nie potrzebnie (szczególnie, że robił jakieś obejście w postaci tworzenia nulla i na końcu trzeba było potwierdzać transformacje). Następnym razem przejrzę wcześniej nad czym twórcy pracują, a nuż wystarczy poczekać 😉

Napisano
Godzinę temu, makak napisał:

Dobrze, brakowało tego. Nawet wywaliłem 9$ na addon dodający podobną możliwość, jak widać nie potrzebnie (szczególnie, że robił jakieś obejście w postaci tworzenia nulla i na końcu trzeba było potwierdzać transformacje). Następnym razem przejrzę wcześniej nad czym twórcy pracują, a nuż wystarczy poczekać 😉

to żeś wspomógł jakiegoś kodera grubo za taki bubel XD bo dotychczas można było edytować pivota po przez 3D cursor ale było to nie jakoś super mega. bo generalnie trzeba było umiejscowić 3D cursor tam gdzie chce sie origin a potem tylko skrot move origin to 3D cursor :)

Napisano

A to wiem, że można było tak zrobić. Ano, pospieszyłem się na fali entuzjazmu nowym blendkiem 😉 Szukałem po prostu czegoś w stylu axis center co mam w C4D. Nic to, gość cały czas go rozwija (https://blendermarket.com/products/pivot-transform), może jeszcze coś z tego wyjdzie. Ba kupiłem Machine3Tool na Blender Market, bo nie zauważyłem, że na githubie jest za free, ale to 1$, więc nie rozdzieram szat 😉

Napisano
  • Autor

Fajny relaksujący filmik o robieniu postaćki na blenderze i huionie 🙂

 

 

i jeszcze tutek o rzeźbieniu od flipnormals

 

i pewvka nadchodzącego mask extractora

 

Edytowane przez Destroyer

Napisano

hmm ale te filmiki to chyba nie są z tego nowego sculptingu który ma wejść tylko na tym starym? + ino teraz Blenderowy viewport mocno zależy od dobrej karty graficznej chyba

Napisano
26 minut temu, Destroyer napisał:

Bo potrafią arturku, bo potrafią 🙂

szczerze? nie widze za duzo skilla na tym filmie...ładny tablet.

13 minut temu, Maciek Jutrzenka napisał:

hmm ale te filmiki to chyba nie są z tego nowego sculptingu który ma wejść tylko na tym starym? + ino teraz Blenderowy viewport mocno zależy od dobrej karty graficznej chyba

a no, chyba tak, pamietam ze kolega mi pokazywal na tym nowym i faktycznie lepiej to dzialalo...i na 1070

 

PS. Ja tez potrafie wbic gwozdia cegłą, jednak wole młotkiem...

Edytowane przez Arturborubar

Napisano

z tego co tak teraz na szybku sprawdziłem to takie performance pathe... to dopiero się zaczną bo z tego co wiem to oni dopiero co skończyli przepisywać stary kod tam głeboko głęboko i zrobili podwaliny pod przyszłe optymalizacje... więc to dopiero się chyba zacznie.. optymalizacja... bo znalazłem postan a dev talku gdzie własnie napisali.. że no oni teraz głównie przygotowywali se możliwości i teraz dopiero będą mogli pracować nad optymalizacją. Czyli ino uj wie zobaczymy co będzie...

Podubnu na RTX 2080ti do 30 milionów śmiga nice.

Edytowane przez Maciek Jutrzenka

Napisano
4 minuty temu, Maciek Jutrzenka napisał:

z tego co tak teraz na szybku sprawdziłem to takie performance pathe... to dopiero się zaczną bo z tego co wiem to oni dopiero co skończyli przepisywać stary kod tam głeboko głęboko i zrobili podwaliny pod przyszłe optymalizacje... więc to dopiero się chyba zacznie.. optymalizacja... bo znalazłem postan a dev talku gdzie własnie napisali.. że no oni teraz głównie przygotowywali se możliwości i teraz dopiero będą mogli pracować nad optymalizacją. Czyli ino uj wie zobaczymy co będzie...

Podubnu na RTX 2080ti do 30 milionów śmiga nice.

byloby fajnie, chcialbym dobry performance z prawdziwym swiatlem, zbrush jednak troche oszukuje...

Napisano

Zainstalowałem sobie GoB 2.80 do finalnej wersji. Działa on wam? Mi wyskakują jakieś błędy. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności