Skocz do zawartości

Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

@Nezumi czy alphe dla wybranego obiektu da się zrobić to nie wiem(powinno się dać xD), ale cryptomatte możesz przerobić na alphe, przynajmniej w fusion tak robiłem a jak w ae to nie wiem. Cryptomatte możesz w aovs wybrać per shader albo object i resztę w programie do kompozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, Nezumi said:

Wychodzi nowa co roku z reguly wiec jak poczekasz rok to i tak bedzie nowa, ktora ma cos zwalone 😄

BARDZO by mi sie przydala jedna rzecz - obojetnie jak skryptem czy nie skryptem... Renderowanie w Arnoldzie alpha pass do wybranego/wybranych obiektow. Jest to mozliwe? Raz ze wyglada na to, ze Maya nie ma w ogole AOV do alpha passu, co juz na wstepie cieszy. Nie pracuje w INDUSTRY
to nie wiem, moze nie potrzeba tego nikomu jak robia szesnastego Spidermana 😛... Zrobilem custom AOV ale jak mam scene gdzie jest na przyklad sciana a przed nia postac to zeby dostac alphe tej postaci musze kasowac sciane bo inaczej lapie alphe wszystkiego i mam bloba bialego... Na szczescie sceny sa lekkie ale renderowanie dwa razy (bo jednego AOV tez nie umiem wyrenderowac...) nie cieszy. Bede wdzieczny za pomoc - pewnie powinienem to wrzucic do innego dzialu ale na goraco wrzucam tutaj bo wlasnie to robie. Juz nie wiem czy to ja jestem niedorozwiniety jakos czy Maya (i tak, znam meme "why not both" 😛 ).

Panie ić pan 😛 nie ma czegoś takiego jak alpha pass 🙂 zrób albo puzzle pass w kanałach RGB, albo clown pass jeśli jest i automatycznie do każdego obiektu czy materiału zrobi ale on nie jest czystym rozwiązaniem i raczej dla wygodny na stilach , albo najlepszy choć wolny w obróbce cryptomatte. Opcjonalnie jak już masz zrenderowaną animację czy tam stilla to możesz za pomocą warstw render setup jak za starych czasów zrobić samemu rgb/ alpha passa na surface shederach i bez świateł czy gi to się będzie referowało chwila moment chyba, że masz displecementy czy refrakcje to wtedy już gorzej bo będzie trzeba chwilę nad materiałami popracować 🙂 Ale jak robisz nowy render i tak to dodaj jeden z tych aov powyżej i będzie z automatu bez pracy.  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duzo bym chcial, jakies mi sie zachciewaja cuda 😄 Moze sie komus przyda - tak mozna tego passa sobie ustawic jak na filmiku. Ale to jest ten z problemem gdzie musze miec pokasowane badz poukrywane obiekty ktore sie pokrywaja z tym co mnie interesuje zeby mu nie zmienial ksztaltu. Tym niemniej udalo sie wszystko zrobic, ale z dodatkowym renderowaniem....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi więcej zachodu z robieniem alpha custom passa niż to jest warte, podobna metoda jak w tym co pisałem powyżej używana jeszcze za czasów chrystusowych. Wypróbuj puzzle aov albo cryptomaate a będzie dużo mniej ręcznej roboty i nic nie musisz ukrywać i cyrków robić. 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebowalem tego do pozniejszego compositingu w davinci. taka dziwna robota. Z pewnoscia jest jakis sposob na to lepszy, poprobuje. Po prostu zanim przeczytalem twoja odpowiedz zrobilem to inaczej 😉

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygnebiajacy na maksa news. Maxon kupilo Pixologic... Najpierw Drust odszedl, teraz to. Mozecie sie pozegnac z darmowymi updatami na bank. A ja jestem ciekawy jaka bedzie cena subskrypcji bo na razie mnie stac a za chwile moge zaczac szukac znowu perskiej wersji. For fuck's sake...

https://pixologic.com/announcement/

Edytowane przez Nezumi
  • Sad 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No darmowych updatów na pewno koniec do tego zaraz pewnie przejdą na ten dziadowy maxon app 2 gdzie już wszystko jest pakowane, pluginy od red giant, redsift no i oczywiście cienma. Swoją drogą co ten maxon ma tyle pieniondzów, że tak kupuje coś co chwila? 🙂 

Edytowane przez Destroyer
  • Wow 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Nezumi napisał:

Przygnebiajacy na maksa news. Maxon kupilo Pixologic... Najpierw Drust odszedl, teraz to. Mozecie sie pozegnac z darmowymi updatami na bank. A ja jestem ciekawy jaka bedzie cena subskrypcji bo na razie mnie stac a za chwile moge zaczac szukac znowu perskiej wersji. For fuck's sake...

https://pixologic.com/announcement/

Nie wiem czy słyszałeś o stale rozwijanym, wszechstronnym i na dodatek DARMOWYM programie Blender, głównie jego najnowszej wersji opatrzonej symbolicznym numerem 3.0...????

  • Sad 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie ma wytłumaczenia... Cena subskrypcji u nich to też nie jest jakaś masakra. Może zintegrują redshift? 

Lepsze to niż Autodesk. Ale jakby ożenili się z Adobe to by też było w miarę spoko 😛

 

W sumie nie wiadomo czego się spodziewać.. Mam nadzieję, że nie będzie  źle.

Ale niezależność softu to zaleta. Tak to będzie masa niepotrzebnych badziewi do integracji z cinemą. Ktoś tego używa w Polszcze? 😛

Rozwijają ten soft czy idzie to jak w Atodesk? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Destroyer napisał:

No darmowych updatów na pewno koniec do tego zaraz pewnie przejdą na ten dziadowy maxon app 2 gdzie już wszystko jest pakowane, pluginy od red giant, redsift no i oczywiście cienma. Swoją drogą co ten maxon ma tyle pieniondzów, że tak kupuje coś co chwila? 🙂 

podobno maxon i cinema na maxa rosna w sile. Bardzo duzo ludzi uzywa (odziwo). 

 

No wracajac do zbrusha, przykra sprawa naprawde.

8 minut temu, RaVirr napisał:

Może ktoś wyjaśnić czemu Maxon jest zły w tym wypadku? I tak ogólnie też 😄

 

nie ze maxon zly, po prostu nie wiadomo co teraz bedzie i zbroja troche obsrana

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RaVirr Teraz to przegiales. Widzimy sie za godzine przy piaskownicy :classic_angry:

Szukajac naiwnie jakichs pozytywow mozna powiedziec ze przynajmniej Maxon istnieje od lat osiemdziesiatych, Cinema4D nadal ma sie w miare ok a zaczynala jeszcze na Amidze. Wiec przynajmniej nie jest to Autodesk ktory ma na koncie tak wspaniale decyzje jak zabicie XSI i zastopowanie rozwoju Mudboxa.

Najwieksze obawy mam co do zmiany cen na nieosiagalne (i tak place co pol roku ale na razie mnie stac) i zmian wokol softu. ZBrush jest (byl?) takim zupelnie innym, odwaznym softem prowadzonym przez ludzi, ktorym zalezy (zalezalo?). Jak mialem problem to zajmowal sie nim nie jakis tam bezimienny Hindus w call center w Kalkucie tylko Paul. Zbrush jest bardzo "osobistym" softem. Cala ta "kultura" wokol ZBrusha, Summity itd. ZBrush skupil wokol siebie fascynatow rzezby, wytyczyl nowe trendy, sciezki kariery wczesniej nieosiagalne. Nie sadze, zeby Maxon kupil zetke i ja zabil. Nie maja zadnego softu ktory by konkurowal z ZBrushem. Ale takie zakupy bardzo rzadko sa czyms dobrym. Pocieszam sie tym, ze przeciez Painter po zakupieniu przez Adobe nie padl (jeszcze 😅) i nawet ok sie rozwija. Jesli nie zmienia ludzi pracujacych przy ZB i zostawia im wolna reke jesli chodzi o rozwoj to moze nie byc tak zle i sie przyzwyczaimy do zmiany. Jak zaczna grzebac przy UI, mieszac, robic rewolucyjne zmiany to bedzie tragedia. Eh... Mega demotywacyjny news...

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z perspektywy czasu, szkoda, ze pixo nie brał kasy za updaty. Może by do tego nie doszło jakby mieli kupę szmalcu. Ja bym bulił co rok bez bólu dupy bo każdy rok był warty updatu.  A teraz to już nie wiadomo co będzie. 

 

Z tego co czytałem po netach użytkownicy cinemy i redshift nie są zbyt zadowolenie z rozwoju ich softów.  Zwłaszcza redshift ponoć boleśnie odczuł rozwój w Maxonie. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa, co ma Maxon do digital sculptingu? Oni z tego co kojarzę specjalizowali się w Motion Graphics i wizualizacjach. Może to jest po prostu zagarnianie na siłę rynku, ale lepiej żeby nie było to prawdą. Może trzeba będzie na 1 listopada dokupić 1 znicz więcej i zrobić miejsce obok tych postawionych dla XSI, Mirai, Mudboxa, Lightwave'a i innych.

 

 

Edytowane przez dm_
all dead
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minutes ago, michalo said:

redshift nie są zbyt zadowolenie z rozwoju ich softów

Nie jesteśmy już od dawno chyba nawet przed przejęciem przez maxona, rozwój spowolnił bardzo mocno a błędy miesiącami niezałatane, w styczniu czy lutym zrobili optymalizacje w mayi na początku było masę problemów z widocznością obiektów, instancji, nowych grup itd. w większości poprawili ale nadal potrafi się coś w tej kwestii pieprzyć po prawie roku od tej optymalizacji 😕

Plus jest taki, że z zbrusha nie będą robili w 3 osoby pluginu dla każdego dcc to się tak nie rozwodnią jak przy redshifcie 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo, że siedzę w C4D od lat to mam mieszane uczucia. Z Maxonem jest tak dziwnie, że tam starzy szefowie odeszli i przyszedł gość od Adoby i pierwszą rzecz jaką zrobił to wprowadził subskrypcję. A co do rozwoju samej Cinemy, to też mam mieszane uczucia, bo często się motają (pewnie jak inni). Coś rozwijają, aby to po 2 wersjach porzucić. Kiedyś coś dopieszczali na maxa zanim wypuścili, a teraz z racji subskrypcji to w betcie aby pokazać, że coś jest dodane.  Sam siedzę w pracy na starer R21, bo mamy wieczystą i jakoś nie spieszno mi na subskrypcje (btw to chyba jedyny soft tego typu, który nie ma żadnego sensownego silnika renderującego pod maską i trzeba do niego oddzielnie dokupywać). 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej małej główce wyobrażałem sobie to tak, że skoro ZBrush jest tak silnym graczem w branży to nie sprzedadzą go bo mają dobry profit z niego. Darmowe updaty? Kto tak robi? Albo firma która jest bardzo stabilna i wciąż sprzedaje soft jak świeże bułeczki, albo jacyś wariaci. Właściciel Allegorythmic w swoim otwartym liście podał że przejście do Adobe otwiera dla nich możliwości na dynamiczny rozwój, coś co wcześniej w ogóle nie było dla nich możliwe. Czy tak samo jest w przypadku ZBrusha? Intuicja mi podpowiada że czasy pixoli powoli mogą już dobiegać końca. Inne konkurencyjne toole które operują w polygonach dobijają do wielomilionowych polycountów i już powoli włączają VR, co może być kamieniem milowym w modelowaniu (już teraz widać ten potencjał).  Czy ZBrush wytrzyma ten technologiczny rozwój? To co trzyma ZBrusha to naprawdę potężny zasób narzędzi który pozwala nie tylko rzeźbić ale szybko przygotowywać te rzeźby pod standardy produkcyjne i to na kilku płaszczyznach. Wszystko jedno czy filmy, gry czy odlewnictwo. Tajemniczo brzmią słowa Ofer Alona, w paru miejscach w sieci wyczytałem gdzie go cytowano. Jeśli jest faktycznie tak jak on jest przekonany, że nie ma lepszego domu i czasu dla użytkowników ZBrusha teraz jak Maxon. Ta fuzja nie pasuje mi, jest dziwna. Oby ten pasjonat nas nie oszukał bo naprawdę uwielbiam gościa za to co zrobił dla ludzi ukierunkowanych na art. Więc poczekajmy na ten nowy świt. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minutes ago, gryzon said:

To co trzyma ZBrusha to naprawdę potężny zasób narzędzi który pozwala nie tylko rzeźbić ale szybko przygotowywać te rzeźby pod standardy produkcyjne i to na kilku płaszczyznach.

@KLICEK @Sebazx6r Wypowiecie się jak to jest z tymi standardami produkcyjnymi i zbrushem? 🙂

 

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbrush to tylko narzędzie do sculptingu, ale ma tyle tego w sobie, że nikt go prędko nie doścignie. Nie mówię o samym procesie rzeźbienie, bo tu i na androidzie możesz sobie zrobić model, jak tylko potrafisz. Ale wszystkie te dodatkowe funkcje jakie ma. Więc jakbym miał się obrazić i przesiąść na blendera, lub męczyć w googlach żeby potem to i tak obrabiać gdzieś, to ja już wolę tę subskrypcję chyba wziąć kiedyś..  jeśli oczywiście nie ukatrupią rozwoju.

CHociaż w Faqu sieją propagandę, że licencje wieczyste nie znikną. 

 

Żal mi tego wszystkiego. Mam teorię spiskową, że nie mają już na to pomysłu/środków. Kiedyś Ryan Kingslien, jeszcze jak był w Pixo, powiedział, że ZBrush ma plan rozwoju na lata do przodu, i że np taki Dynamesh był już wymyślony ale czekał na rozwój sprzętu.

Możliwe, że engin zbrusha, który jest dość specyficzny dotarł już do kresu. Normalne 3d chyba już niedługo totalnie przegoni pixole, 2,5d czy co tam w zbrushu siedzi. I ta utrata wydajności będzie coraz to bardziej dotkliwa a wymagania rosną. 

Więc albo  widząc koniec za 2-3 lata Alon postanowił zrzucić z barków brzemię albo chcą przepisać zbrusha a sami tego nie dokonają. 

 

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minutes ago, KLICEK said:

tak sie dowiedzialem z 2giej reki, ze pixologic byl zalozony jako startup i to trwalo prawie 30 lat 🙂 ale caly czas byl plan zeby to sprzedac. Ofer zarobil wlasnie grube sosy 😄

A to perfidny plan uknul... Facet zaklada firme (od razu z zamiarem jej sprzedania) i... czeka DWADZIESCIA DWA LATA, rozdajac updaty za darmo. 😄
Powiedz tej drugiej rece ze ta teoria jest bez sensu.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Nezumi napisał:

A to perfidny plan uknul... Facet zaklada firme (od razu z zamiarem jej sprzedania) i... czeka DWADZIESCIA DWA LATA, rozdajac updaty za darmo. 😄
Powiedz tej drugiej rece ze ta teoria jest bez sensu.

haha, no wlasnie nie bez sensu 😄 Wiem od typa z firmy z pixologic 🙂  raczej wie co mowi 😄 lal tam ze wlasnie 30 letni startup, ze to chyba najdluzej jak ktos czekal zeby odciac kupon XD

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, KLICEK napisał:

haha, no wlasnie nie bez sensu 😄 Wiem od typa z firmy z pixologic 🙂  raczej wie co mowi 😄 lal tam ze wlasnie 30 letni startup, ze to chyba najdluzej jak ktos czekal zeby odciac kupon XD

Ale to że zaczęło jako startup to nie znaczy, ża było nim przez tyle lat. 

Czyli jak typy z Pixo psiaczą  zanczy to tyle, że nie jesden z nich wyleci i koniec z rozwojem.. ktory w sumie pozostawial wiele zyczenin

Jak maxon naprawi stare problemy z zbrushem i da tego plugina do uv to zamknie nam jadaczki 😉 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, michalo napisał:

Ale to że zaczęło jako startup to nie znaczy, ża było nim przez tyle lat. 

Czyli jak typy z Pixo psiaczą  zanczy to tyle, że nie jesden z nich wyleci i koniec z rozwojem.. ktory w sumie pozostawial wiele zyczenin

Jak maxon naprawi stare problemy z zbrushem i da tego plugina do uv to zamknie nam jadaczki 😉 

nie nie, nie odbieraj tego jak psioczenie, po prostu w ramach zartu raczej tak to zformulowali 🙂 

A co maxon zrobi, tylko czas pokaze. Niestety, ten kto kupil licke w tym roku [`] hehe

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wnuczek szefa maxon wymyślił Forgera i wszyscy na dzielni się z niego śmieli. Więc z zazdrości i zawiści kazał dziadkowi zniszczyć zbrusha 😞 

Druga wersja mówi, że zbrush zastąpi forgera ale cena zostanie 🙂 

Edytowane przez michalo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minutes ago, KLICEK said:

haha, no wlasnie nie bez sensu 😄 Wiem od typa z firmy z pixologic 🙂  raczej wie co mowi 😄 lal tam ze wlasnie 30 letni startup, ze to chyba najdluzej jak ktos czekal zeby odciac kupon XD

To ze ktos pracuje tam nie znaczy ze to ma sens. Mozna sobie tak pozartowac oczywiscie ale nie powaznie traktowac to jako czesc planu. Moze mieli taki plan na poczatku a potem sie wciagneli? Przez 20 lat mogla go wielokrotnie zabic konkurencja i by nic z tego "planu" nie wyszlo. Teraz, dzis, wiemy ze tak sie nie stalo ale jak powstal Mudbox chociazby, jak zostal kupiony przez Autodesk to nie mogli bez szklanej kuli wiedziec jak sie to skonczy. Sprzedalby wtedy gdyby od poczatku byl nastawiony na sprzedaz a nie czekal az byc moze Mudbox wspierany kasa Autodesku go zabije albo jego produkt straci na wartosci.
Po drugie - pisza "The ZBrush team led by Ofer Alon (Pixolator) will continue (...)". Moze to tylko corpo-belkot zeby uspokoic masy ale jakby facet mial caly czas plan po prostu zebrac kase i olac to pozniej to na cholere bedzie dalej nad tym pracowal? No i skoro jest taki na kase nastawiony tylko to czemu rozdawali te updaty za free? 
A w koncu - na zwyczajnym, ludzkim poziomie - jak poswieciles czemus ponad 20 lat zycia to nie uwierze ze po prostu caly czas chciales to sprzedac. Jakby chcial to sprzedac to by dawno to zrobil. To sa dwie dekady zycia. Uwierzylbym jakby to wampir planowal, ale nikt nie pracuje nad czyms tak dlugo z premedytacja planujac porzucenie tego jak tylko sie znajdzie kupiec.

Jak masz takie wejscia to zapytaj drugiej reki dlaczego odszedl Drust niedawno 😉 Na bank rzeczy sa bardziej skomplikowane niz to wyglada na zewnatrz.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, Skyrush said:

No właśnie a co z Mudboxem, pomijając brak rozwoju w ostatnich paru latach xD, coś tam się ruszyło. Czemu tak mało osób go używa, czy brakuje wydajności, narzędzi? jest chyba odpowiednik dynamesh, fajne narzędzia do retopo.

Jakby zabili ZBrusha to bym chyba smignal na Mudboxa wlasnie. Kosztuje $10 na miesiac a jak placisz za rok to $90... Ma tesalacje dynamiczna, spoko retopo... Widzialem niedawno zajebiste portrety robione na Mudboxie. Maga dawno nie sprawdzalem. Moze zerkne na triala  😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Destroyer napisał:

@KLICEK @Sebazx6r Wypowiecie się jak to jest z tymi standardami produkcyjnymi i zbrushem? 🙂

 

 

 

Production ready ;)...
Tak...


LYyfnK.gif

3 minuty temu, michalo napisał:

Jak zabiją zbrusha to mudbox nie będzie kosztował 10 usd 😉

Juz chyba nie ma nic nowego od 2017roku?

Edytowane przez Sebazx6r
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nah w czasach mudboxa pixologic byl malo warty. Zakladam ze niechodzilo o to zeby sprzedac firme za 1 mln dolarow 😄 Ktos zaproponowal cene, za ktora warto bylo sprzedac i poszlo 😄

no mudbox dawno jest marwy 🙂 sorry ale autodesk nic z nim nie robi, uwazaja ze to soft idealny 🙂 takze tego 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom blendshapy tawrzy ba nawet twarz i detal powinno sie robic w Mudboxie. 
- Po pierwsze ze wzlgdu na algorytm subD i rozne opcje smoothovania UV.
- Lepsze layer.
- poprawną camere z prespektywa (dlatego jest wolniejszy)
- smooth normalnych w viewporcie. Dzieki czemu wiemy ze detal jest wyswietlany zbyt ostro jak przy hard normals zbrusha
 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, KLICEK napisał:

Wiesz Ofer leaduje tam tylko ale raczej od strony biznesowej, nie wierze ze siedzi i trzepie linijki kodu 😄 

Poprostu implementuja go w Maykę. Przydaloby sie jednak ta opcja ze schodzzeniem z subdywizji. Wiekrzosc brushy juz przeciez została przeniesiona. Nie wiem czy do maxa tez nie przenoszą ale tu moge sie mocno mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności