Skocz do zawartości

Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

Sterow nie ruszam w ogole dopoki wszystko dziala. A dziala wiec nie ruszam 😄

Kiedys mialem manie update'ow - jak cos bylo nowe to musialem to miec. Bo lepsze przeciez 😄 Pozniej sie wyleczylem z tego. Teraz troche w druga strone mam psyche. Zaczynam sie bac ze update cos zepsuje 😄 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Destroyer napisał:

Taa, nvida juz1,5 roku nie "może" naprawić błedu w sterownikach z alokacją pamięci vram, myślałem że jak już kupię kartę z rozpustnymi 24gb to już będzie po probleme a tu taki uj 🙂 

 

Jakoś trzeba te 4x droższe Quadro sprzedawać 🤑 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze nie kumam tych real time symulatorow. Bardzo spoko ze sie pracuje nad tym ale przypominaja mi te wszystkie odkrycia sensacyjne w rodzaju "Naukowcy wyhodowali grzyby ktore pomoga nam rozwiazac problem plastiku ktorym sie zywia". A wiele lat po tym sensacyjnym ogloszeniu nic sie nie zmienia i nadal mamy problem z plastikiem... Tutaj tez - na przestrzeni lat widzialem dziesiatki wspanialych (at the time) real time symulacji - wlosy, thaniny, ogien, woda, galaretka, piasek, tlumy... Demka zachwycaja. I pozniej co? Nic. Zadna gra tego nie uzywa, nigdzie tego nie widze. Symulacja w programach do 3D nadal zabiera w cholere czasu. Takie to wszystko sensacyjne jest w momencie a pozniej puff! i nikt o tym nie slyszal. Pokazcie mi ta symulacje w silniku gier, z postaciami naokolo, statkami na tej symulowanej wodzie, osadzona w jakims swiecie. To ze kilka kulek plynu sie rozwali i fajnie wyglada jest... po nic.

Zawsze sobie mysle ze prawdziwym przelomem bedzie jak zlikwiduja clipping obiektow 😄 Lata mijaja a dalej jak pokazuja demka naj naj naj wspanialszych technologii siatki sie przenikaja w pewnym momencie.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi może więcej tego w kinie widzisz, ale realtime w symulacjach to jest coś rewelacyjnego. Czekanie 2 dni na efekt, a podgląd na żywo robi różnicę.

 

Właśnie sobie czytam o AI, że gość w Chinach nabrał się na deepfake i zrobił po videoczacie przelew "kumplowi" i zapanował w Azji teraz wielki strach. Już widzę te miny strającego kota piewców AI, jak im giną oszczędności życia albo ktoś hakuje autoryzację jakiejś broni, tamy etc. Niedługo każdy idiota będzie to potrafił. I ten Bill Gates, który uważa, że wyścig o AI to coś pozytywnego.

 

Jak tak dalej pójdzie to zacznę chyba czytać św. Augustyna o zmierzchu Cesartwa Rzymskiego i czym jest dobro, zło, rozum i wolna wola.

 

Mam wrażenie, że te wszystkie historie sci-fi, które nas fascynują w wyobraźni, książce, filmie i wyprzedzają czasy dzisiejsze, to jak zaczynają być na wyciągnięcie ręki to jednak przerażają i człowiek wraca do jakichś podstawowych wartości.

 

https://www.google.com/amp/s/www.asiafinancial.com/600000-deepfake-fraud-heats-up-ai-debate-in-china/amp

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 5/18/2023 at 7:30 PM, Destroyer said:

umm
klienci JangaFx 🙂

 

Racja racja - pomylilem to z jakims kolejnym demkiem z serii "kup nasza nowa karte bo fajnie woda sie pieni na pokazie". Nie robie niczego z wybuchami a jedyne lanie wody uprawiam na forum wiec nie znalem kolesi. Ma bed 😉 .

@alex3d wiele naszych marzen powinno pozostac marzeniami. Zawsze nam sie wydaje ze ta nastepna rzecz jaka zdobedziemy, nastepne zrealizowane marzenie przyblizy nas do szczescia. A pozniej jest jak zwykle. Nie tylko nie jestesmy bardziej szczesliwi ale wychodza na jaw problemy o jakich nie pomyslelismy wczesniej. Brak nam umiaru i rozwagi. Takie oklepane ale prawdziwe haslo - myslimy nad tym jedynie, czy mozemy cos zrobic a nie czy powinnismy.

Odnosze wrazenie jakbysmy jako ludzkosc nie mieli pomyslu na to co dalej. Udziwniamy rzeczywistosc po nic. Jak jakis serial co trwa za dlugo i pomysly na kontynuacje sie skonczyly dwa sezony temu. Moglibysmy byc szczesliwi, ale mam wrazenie ze minelismy to miejsce, ten moment gdzie bylo to mozliwe. Mamy dokladna mape, znamy droge. Ale z jakichs przyczyn ta droga wydaje nam sie za prosta. Zasady wiodace do szczesliwosci zbyt trywialne. Kluczymy, wymyslamy - wszystko byle tylko bylo po naszemu, wbrew ustalonemu porzadkowi swiata. A ten jest dokladnie taki jaki byl, bez wzgledu na to co sobie wmowimy i jak bardzo nam sie wydaje jacy to jestesmy postepowi i madrzy.
Jako ludzkosc jestesmy takim nastolatkiem, ktoremu wydaje sie ze jest dorosly i wie lepiej a ci starzy, ci przed nim, to sa glupi i nic nie rozumieja bo nie umieja na telefonie maziac palcem przez caly dzien. Szczeniakiem ktory zapomnial, kto go nauczyl chodzic.
Pytanie czy ludzkosc bedzie tym nastolatkiem co z glupoty wyrosnie czy tym ktory zrobi cos na prawde debilnego na swoja zgube.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały soft-plugin, stworzony w Substans'ie do tworzenia wszelakiej maści tekstyliów, testowałem darmową wersję - niewiele da się z tego użyć bo generuje tekstury 512x512:( więc polecam zakupić pełną wersję z możliwością eksportu do 8k,  ale opcji ma naprawdę sporo i jest rozbudowany - większość tego co w życiu mnie spotkało jak potrzebny od ręki "fabric" do sofy czy krzesła, tu da się zrobić w kilkanaście sekund. Polecam. Po zakupie dostajesz Sbsar plus presety jak dobrze zrozumiałem:

https://outgang.studio/product/textile-generator-pro/

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisiont dolców, sporo zwłaszcza jeśli już przez lata nazbierało się tekstur i generatorów do fabriców i ma się dostęp do adobe substance, no ale jest jakaś opcja, też miałem to potestować ale odłożyłem na mitologiczne "później" 😛 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam, widziałem polubiłem i uciekłem jak zobaczyłem cenę 😛 Ale fajne... nie powiem. Zresztą zawsze można użyć AI do podbicia rozdziałki... aż sobie potestuje i zobaczę czy da się z tego wycisnąć coś użytecznego 🙂 TAK cebula jest w moim DNA! 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takim małym, drobnym i bardzo precyzyjnie powtarzalnym detalem może być problem z upscalingiem ai czy nie ai 🙂 Już lepiej kupić jakąś paczkę gotowców na artstacji, cubebrushu czy gdzieś na wyprzedaży za 5$ i mieć z grubsza wszystko co potrzeba 🙂 Do tego megaskany i jakiś substance i chyba w większości zastosowań wystarczy jeśli nie musi być coś super dokładnie tak jak chce klient czy tam artysta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedlugo "special presentation" ZBrusha. Mam nadzieje ze pokaza cos nowego do rzezbienia a nie nowe opcje z red shifta i rewolucyjna integracje z C4D... O tyle nie wiem co o tym sadzic, ze ZBrush Summit jest za dwa miesiace dopiero... Wiec pewnie tam pokaza cos nowego. Czego wiec dotyczyc ma ta prezentacja?
Kurna, stracilem tak z 75% hypu na zetke, ale wciaz gdzies tli sie sentyment do starych czasow kiedy nie moglbym juz wytrzymac do tej prezentacji i jaralbym sie jak pochodnia... Aaaanyways, tu link:

https://pixologic.com/zbrushlive/events/a-special-zbrush-presentation/

edit:
Tutaj prezentacja. Jutro nowa zetka, point release. 4 nowe calkiem fajne rzeczy dodane.

 

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inkscape fajnie się rozwija ale dobrze by było gdyby w końcu zrobili jak krita i wrzucili opcjonalnie płatną wersję na windows store, steama i epic store żeby łatwej finansować rozwój oraz żeby dotrzeć do nowych użytkowników. Ale i tak w ostatnich latach mocno poprawili ogólny profesjonalny wygląd i wrażenie jakie robi bo wcześniej nawet sama strona była odpychająca jak umarły open sourocy projekt 🙂 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co sie dzieje z Inkscape to jest rewolucja totalna. Pamietam jak przez wiele lat doslownie nabijalem sie z tego czy w ogole dozyje wersji 1.0 😄  Bo sie rozwoj zatrzymal na wersji 0.9 costam z 2015 zdaje sie. Od wersji 1.0 rozwoj jest stabilny i sensowny. W porownaniu z tym co bylo to dynamiczny nawet. Co cieszy.

Za to rozwoj Krity troche martwi - jakos przystopowali ostatnio. Newsy na stronce sa o tym ze ten czy ow filmik zrobil o Kricie. Mam nadzieje ze wszystko u nich w porzadku bo tez fajny projekt.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze instalowałem inkscape'a po to żeby się przekonać, że prędkość jest żałośnie niska... w tej wersji to nawet daje radę... może by się człowiek i przerzucił... robił już ktoś na tym pdfy do druku offsetowego? Jak z kolorami, profilami, spotami/pantonami to wygląda?

 

Edit: to dalej nie ma cmyka normalnego -> useless.

Edytowane przez kengi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, kengi napisał(a):

Zawsze instalowałem inkscape'a po to żeby się przekonać, że prędkość jest żałośnie niska... w tej wersji to nawet daje radę... może by się człowiek i przerzucił... robił już ktoś na tym pdfy do druku offsetowego? Jak z kolorami, profilami, spotami/pantonami to wygląda?

Nie moje kredki, ale z tego co pamiętam to o więcej niż o jednej stronie to zapomnij a i chyba na CMYKa nie dało się przestawić. Ale może coś dodali / zmienili. 🤷‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mortom Multipage dodali w 1.2. CMYKa natywnie nie ma z tego co wiem, ale zawsze mozna gdzie indziej covertnac.

Ja Inkscapea nie polecam jako jedynego softu ale jako wspomaganie. Ma na prawde swietne narzedzia do tworzenia roznych shape'ow, ma tracing ktorego wciaz nie ma w Affinity Designer. Bardzo fajnie idzie rozwoj. Lubie go miec zainstalowany w "razie czego". Wydajnosci Designera nic nie pobije. Na pewno nie krowiasto-zawalaty Illustrator a co dopiero Inkscape.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi Nom ja Inkcscepa używałem dość sporo do tarce-owania bitmap, bo jak wspomniałeś w Designerze tego nie ma i prawdopodobnie prędko nie będzie. Ale jak pojawiły się te AI-owe tracery to coraz rzadziej go odpalam. Choć IMO jest to w miarę dobry soft (a cena też bardzo przyzwoita 🙂), jedynie mierzi ta wydajność w viewporcie. No ale od skomplikowanych wektorów mam Designera i starcza mi z nawiązką a i tam cena może już nie tak kusząca ale softy Affinity są warte każdej wydanej na nie złotówki.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście to mi jakoś od początku średnio do Chłopów pasowało to malowańsko. I o ile w Vincencie miało to uzasadnienie i swego rodzaju sens to tu wklepane jest IMO na siłę. Dużo lepiej jak by były 2 wersje filmu z malowanymi klatkami i bez  - ale wiem że ta ta druga wersja nigdy nie ujrzy światła dziennego, no i oby cały ten efekt i Jagna nie były jedynymi walorami filmu 😄 Bo było nie było ale pani Kamila U. wygląda całkiem przystojnie w tej roli 🙂

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to pisałem w innym wątku, że statyki wyglądają dużo lepiej niż w Vincencie ale też bardziej jak filtr czy AI a nie ręka ludzka. W Vincencie było więcej styli i mieszkania jakości, kolorowe sceny czy czarno białe, proste i bardziej złożone, przejścia były mniej gładkie i trudniejsze do ogląda i szczerze to już sam trailer czy wycinki były wystarczające bo nie chciałbym się męczyć z całym filmem w takiej formie 🙂 

I tak jak piszesz @alex3d miejscami trailer jest taki nieprzyjemny, że w kinie to pewnie bez leku na chorobą lokomocyjną byłoby ciężko 🙂 Przy szybszej akcji na cały ekran czy ruchu kamery jest dziwne nieprzyjemne uczucie a na dużym ekranie to pewnie będzie jeszcze spotęgowane.  

5 hours ago, Mortom said:

Bo było nie było ale pani Kamila U. wygląda całkiem przystojnie w tej roli 🙂

Czy Pani Kamila U. coś przeskrobała i toczy się postępowanie i dlatego nie można podawać nazwiska? 😛 Nie śledzę na pudelkach czy czego tam to nie wiem 🙂 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dla mnie to jest pozbawione sensu. Malować ręcznie klatki obrazów na płótnie skoro nośnikiem ostatecznym nie jest płótno tylko ekran, więc i tak obraz przetworzony, płaski, pozbawiony faktury pędzla itd. Lepiej byłoby to pyknąć w jakimś sofcie tabletem jeśli już ręcznie albo w ogóle algorytmem przepuścić. Efekt byłby o wiele lepszy. Ewentualnie powinni zrobić jakąś synchronizację obrazu, żeby nie waliło tak mocno po oczach.

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Destroyer napisał(a):

Czy Pani Kamila U. coś przeskrobała i toczy się postępowanie i dlatego nie można podawać nazwiska? 😛 Nie śledzę na pudelkach czy czego tam to nie wiem 🙂 

Nie... Chyba nie... a może... no nie wiem 😄 Ale po prostu nie mam dobrej pamięci do nazwisk  xD Czas na nowe wszczepy od Arasaka Corp 😜 

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZBrush Summit dobiegl konca i musze powiedziec ze o ile prezentacje byly na prawde ciekawe niektore - zwlaszcza te o produkcji duzych rzezb - to zakonczylo sie tak slabo ze szok. Dla mnie przynajmniej... Zaprezentowali chyba ze 3 featuresy - usprawnienie maski male, cos jak zbrushowe instancje i chyba to ze teraz mozne insert brushem przeciagac... takie nic w zasadzie. Acha i kilka nowych noise'ow...

A potem oglosili ze bedzie Zetka na Ipada i sie wiara podniecila na sali bo teraz beda mogli w autobusie pracowac czy cos... Nie wiem, takie wielkie nic. Bylo to wszystko tak slabe, ze nawet nie zauwazylem, ze chyba nawet nie podali daty wydania nowej zetki. Ale biorac pod uwage co pokazali to w sumie dobrze bo z tymi kilkoma malymi rzeczami to najwyzej moglaby byc point release.

------------

Polecam jednak obczajenie sobie demka Nomada. Wiesc gminna glosi, ze ma byc "niebawem" jakos na PC. Demko jest wiecej niz obiecujace. Uzbieralo sie tych opcji troche. Nie mowie ze zaraz zastapi ZBrusha ale calkiem fajny programik i jesli bedzie na PC w wersji nie webowej a jako normalny sofcik to kupie na bank:

https://nomadsculpt.com/demo/

 

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, nawet nie wiedziałem, że summit jest XS

Dobrze, że nie traciłem na to czasu a twoje streszczenie mi wystarczy.

 

Czy tak skromny update znaczy, że nie ma kto rozwijać ZB? 

A wystarczyło by poświęcić rok, 2 i naprawić to co jest zje***, zrobić taki naprawczy release dać fajny wesoły filmik jak to wszystko się samo robi i każdy od nowa zakochał by się w zetce. A tak to jest tak w cieniu razem z innymi softami, które sława wyprzedza, jednak one jej nie doganiają. 

 

Ma ktoś wersję 2023? Nadal niestabilna? Ciekawe ile buggów naprawili z czasów Pixo - bo dostali niezłą spuściznę 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w tym roku nie oglądałem prezentacji firm. Niektóre nie zostały zapisane na stałe na kanale więc kto oglądał na żywo powinien się ucieszyć że go nic nie ominęło. Jeśli chodzi o prezentację nowych rzeczy w ZBrush, dziś rano oglądnąłem bo byłem bardzo ciekaw. Podobają mi się te rzeczy, bo to są usprawnienia istniejących już narzędzi lub poszerzenie ich działania. Z mojego punktu widzenia wygląda to na dobrą ścieżkę rozwoju softu. W chwili obecnej jest to już tak napakowany program, że ciężko mi sobie wyobrazić coś rewolucyjnego. Chodzi mi o to że na tym programie da się zrobić wszystko. Narzędzia w ZBrush tak się zaczęły przenikać że ile ludzi tyle sposobów pracy. Ja siedzę na ostatniej wersji od Pixologic i nie widzę jakiejś palącej potrzeby by corocznie kupować suba który tani nie jest. Miło by było jak by pomyśleli o freelancerach i dali jakąś wersję Indie którą możesz zarabiać do określonej sumy. 

A ZBrush na iPad to spoko sprawa. Ludzie ze świata ZBrusha używają iPadów by coś naszkicować sobie gdzieś po za stanowiskiem pracy na zupełnie innych softach (np. Nomad o któym wspomniałeś, czy Forger). Mając ZBrusha na iPada nie muszę się uczyć kolejnego softu tylko używam tego którego znam od wielu lat, to jest kuszące. 

 

 

Edytowane przez gryzon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2023 o 11:52, operonxyz napisał(a):

Release Plasticity 1.2 w filmiku pokazowym jakby  ustylizowanym na dawne release Zbrusha 😉

Ten soft spędza mi ostatnio sen z powiek. Zacząłem się mocniej bawić w robotyczne i mechaniczne rzeczy i jak spróbowałem to pokochałem. Tylko z jednym softem tego typu miałem do czynienia wiele wiele lat temu, nazywał sie Rhino3d. 

 

Jestem ciekaw opinii ludzi którzy używali Fuson i spróbowali Plasticity. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, gryzon napisał:

Z mojego punktu widzenia wygląda to na dobrą ścieżkę rozwoju softu. W chwili obecnej jest to już tak napakowany program, że ciężko mi sobie wyobrazić coś rewolucyjnego. Chodzi mi o to że na tym programie da się zrobić wszystko. Narzędzia w ZBrush tak się zaczęły przenikać że ile ludzi tyle sposobów pracy.

Zgadza się, tyle że stabilność lub dziwne ograniczenia narzędzi są czasem bardzo irytujące.

Mi nie potrzeba rewolucji, raczej poprawy tego co już jest. Te parę nowości na pewno by ułatwiło mi pracę, ale jednocześnie uważam, że miesięczny haracz nie jest tego wart. Wolał bym pełny release co 2-3 lata i możliwość updatu a nie subskrypcję, tak jak to jeszcze robi np. Marmoset. 

 

ZB na ipad to też imo fajna sprawa. Mobile Studio i Surface będą miał alternatwę. Co jakiś czas wracam myślami do zakupu takiego czegoś ale cena 10k+ to jednak słaby interes za taki sprzęt, bo w tej cene laptop i komp jest bez porównania lepszy. A IPad wydaje się bardziej przystępny cenowo. 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, gryzon napisał:

Ten soft spędza mi ostatnio sen z powiek. Zacząłem się mocniej bawić w robotyczne i mechaniczne rzeczy i jak spróbowałem to pokochałem. Tylko z jednym softem tego typu miałem do czynienia wiele wiele lat temu, nazywał sie Rhino3d. 

 

Jestem ciekaw opinii ludzi którzy używali Fuson i spróbowali Plasticity. 

@gryzon miałem to wypróbować, ale jeszcze nie dałem rady, wygląda elegancko. Problem jest jak zwykle taki sam, jak przerzucić to do destruktywnego programu i jaka topologia z tego wyjdzie. Przypomniał mi się chyba AutoCAD 13, gdzie jakieś zaczątki sensowe 3D były wprowadzane (połowa lat 90-tych) i się tym pierwszy raz bawiłem. Wystarczy prosty obrys bryły i Voilà. Ostatnio przerzucałem parę skomplikowanych plików STEP (pliki pochodziły z Fusiona) do Blendera różnymi sposobami, Moi, wtyczkami itd. i siatka jest kaszaniasta. Brak dobrego przełożenia na subdivision surface - tu jest główny problem. Inna sprawa, że to przykład, że ta cała sztuczna inteligencja jest tu ch.. warta.

 

Pod jednym z tych filmików jest znamienny komentarz:

Cytat
The workflow that I've discovered that works best for subdivsion models is to:
- Avoid doing the final edge polish bevel in Plasticity
- Export as ngons
- Import into Blender at the correct scale and orientation. Apply scale and rotation. Duplicate for later shrinkwrapping.
- Remove custom normals then shade flat
- Mesh cleanup, convert ngons into quads in Blender(work in symmetry)
- Shade autosmooth
- Add bevel modifier at level 2
- Add subdivision modifier at level 2.
- (Optional) Apply shrinkwrap with the duplicate mesh to remove shading issues. Add this before the bevel modifier
- Add weight normals modifier Tip: Mesh machine addon really speeds up the mesh cleanup process. 3D Print toolbox addon helps with detecting topology issues
Pokaż mniej
 
 
 

Zajebisty workflow swoją drogą, hehe 😉

To taki teks mi  się przypomniał z "Zmienników" jak licytowali Fiata. Po podaniu ceny wywoławczej kolo krzyczy hasło:

 

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od lat chce w zetce tylko nomalnej skali. To ze sie wszyscy przyzwyczaili siegac prawa reka do lewej kieszeni i mowia ze "no przeciez da sie" to nie znaczy ze to jest normalne albo wygodne. Przyzwyczailismy sie bo nie ma wyjscia. "Ale normalnie sie nie da bo to ZBrush...". OK. A tego glupiego wycinania dziurki nozem tez sie nie da, bo co? Booleany sie da, od brzegu sie da, przeciac calosc tez sie da - a dziurki nie. Chyba nie doczekam ani jednego ani drugiego.

Prezentacja na Summicie byla mega slaba bo do normalnej zetki pokazali trzy-cztery pierdolki a do tej tabletowej (ktora zerowo mnie obchodzi biorac pod uwage cene ipada) nie pokazali NIC. Na filmiku byl krecacy sie i-phone a potem logo Zetki z info ze bedzie w przyszlym roku. I tyle. Nie bylo zadnego demka, screenshotu chocby. Absolutnie nic.

Troche tak jest, ze dodawanie czegos do tak zapchanego programu graniczy z cudem a z drugiej strony pamietacie "PeelUV"? Mieli juz cos dzialajacego i co? Zniknelo. Mozna tez jak juz wspomnieliscie usprawniac to co juz jest.

No ale teraz jak widze wersje na ipada to obawiam sie ze nastepna MEGA GIGA SUPER DUPER wiadomosc bedzie taka ze wydaja wersje na VR, potem beda "extremely exciting to introduce" wersje na gogle z Apple a sama zetka bedzie stala w miejscu.. Nie wiem, zesmedzila mnie ta prezentacja. Juz od jakiegos czasu nie spodziewam sie ground breaking, game changing, world altering, time bending features. Ale i tak sie zawiodlem 😄 Tym niemniej nadal w zadnym sofcie nie czuje sie tak fajnie jak w zetce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj widziałem, tweeta od maxona, że się załamali, bo jakaś mysz napisał, że go zetka na ipada zerowo obchodzi. 😜

Niemniej, ja już zetki daaawno nie odpalałem. I uważam, że wszystkie modele da się zrobić w max 2mln poly. Reszta to jakieś chore fanaberie.

A maxon to nowy autodesk.

 

Powiedziałem co wiedziałem. Dziękuję za uwagę.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, kengi said:

Dzisiaj widziałem, tweeta od maxona, że się załamali, bo jakaś mysz napisał, że go zetka na ipada zerowo obchodzi.

Chyba szczur... 😉 No, mam nadzieje ze Maxon przejal sie tym co napisalem na niszowym, polskim forum. Nie moglo byc inaczej!

Z tymi wersjami na ipada to dla mnie mniej wiecej tak, jakby otwarli obok gejowski bar. Rozumiem, ze wiele osob sie ucieszy, ale ciezko mi dzielic ich radosc bo wiem, ze nigdy nie bede korzystal... 🤷‍♂️

edit:
Pobawilem sie tym demkiem Nomada. Po pierwsze - mozna sobie wyciac dziurki jak sie chce - freehandowo czy nie, no problem. Po drugie - ma measure tool ktory mierzy w milimetrach sensownie pokazujac skad dokad i z tego co wiem nie wydziwia zmieniajac skali sceny bo tak mu wygodniej... Chcesz przesunac wiele obiektow na raz - a to sobie zaznacz po prostu lassem w viewporcie a nie musisz klikac, odklikiwac, wrzucac do folderu itd. Ja rozumiem ze Nomad jest wielokrotnie prostsza apka od giganta ZBrusha ale niezle pokazuje co mozna poprawic w Zetce zeby nie bylo niepotrzebnie dziwnie...

Edytowane przez Nezumi
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, Nezumi said:

Ja rozumiem ze Nomad jest wielokrotnie prostsza apka od giganta ZBrusha ale niezle pokazuje co mozna poprawic w Zetce zeby nie bylo niepotrzebnie dziwnie...

A to już pokazał Mudbox! Wieki temu. Tyle, że wydarzył się im autodesk 😕 A jak było jeszcze skymatter czy jakoś tak... ah łezka w oku...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Nezumi napisał:

Ja od lat chce w zetce tylko nomalnej skali.

 

8 godzin temu, Nezumi napisał:

Po drugie - ma measure tool ktory mierzy w milimetrach sensownie pokazujac skad dokad i z tego co wiem nie wydziwia zmieniajac skali sceny bo tak mu wygodniej... Chcesz przesunac wiele obiektow na raz - a to sobie zaznacz po prostu lassem w viewporcie a nie musisz klikac, odklikiwac, wrzucac do folderu itd.

Ej, ale skala w ZB działa normalnie. Przynajmniej dla mnie to normalne - robisz obiekt, nadajesz mu fizyczną wielkość, dostosowujesz do grida jeśli trzeba i tyle, skala już ci się nie zmieni i po eksporcie też jest tak jak powinno.

Wiem co mówię, od lat tak działam i nie mam żadnych problemów, chyba że sam ją niechcący zmienię.

Więcej mam problemów w takim blenderze.

 

No i możesz zaznaczyć lassem kilka obiektów i nimi manipulować czy wpisać do osobnego folderu.

A jak tego mało to zawsze jest tpose master.

 

No ale ja nie bronię zetki bo to z roku na rok większe bagno. Tyle że nie ma alternetywy. Nie ma i już 😛 Przynajmniej jesli chodzi o mój workfow i zasoby.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minutes ago, michalo said:

No i możesz zaznaczyć lassem kilka obiektów i nimi manipulować czy wpisać do osobnego folderu.

aaa racja... damn, juz odwyklem od 3d teraz sobie przypomnialem dopiero... wybierz gizmo, zaznacz opcje wielu obiektow, ctrl + shift i wybierz lasso, zaznacz co chcesz. Kontra "wybierz zaznaczanie, zaznacz co chcesz.

Lepszego softu od zetki do rzezby nie ma, to zwyczajnie fakt. Ale Nomada i tak bym kupil bo nie musze armaty zawsze wyciagac do zabicia muchy. Zalozywszy ze bede jeszcze mial roboty w 3D bo jakos to sie wszystko plecie dziwnie ostatnio 😞

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak właśnie robisz - przy gizmo odpalasz listę i zaznaczasz obiekty, którymi chcesz manipulować. Nie musisz ich klikać pojedyńczo, wystarczy zachaczyć lassem czy innym kształtem.

 

A jak chcez zrobić to jeżeli masz kilka obiektów w jednym subtoolu, to zaznaczasz je lassem (wystarczy zachaczyć), potem ctrl shift A albo ctrl shift Q (A pokazuje resztę z widocznych siatek a Q poligrup)

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności