Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Facet ma prawo za super programik rzadac wiecej kaski - nie widze zadnego problemu. Ale od poczatku wk...wia mnie to jego gadanie ze za 100 dolcow to on "pokrywa koszty i nic na tym nie zarabia". Niby kurna jak? Przepisuje kod do kazdej sprzedanej kopii ze kazda ma koszt? Wysyla poczta CDk z programem i fizyczna dokumentacje w formie wydrukowanej ksiazki? Niecierpie jak sie traktuje mnie jak debila. Powiedz ze kurna tyle to kosztuje teraz i tyle. A nie pierdzielisz kosztach kazdej kopii. To nie sa fizyczne dobra produkowane za kazdym razem i przechowywane zeby kazda jedna miala koszt taki sam. Programik jest git, jak najbardziej zasluguje jego praca na wynagrodzenie itd.  Rozbudowanie firmy i zatrudnienie ludzi kosztuje - sie rozumie. Wystarczy jako wytlumaczenie. Przestan gadac o tym jak to nie chcesz zarobic i jak to kazda kopia kupiona kosztuje cie kaske. Marketing "na biedaka" 😉

A i to ze taki jest nowoczesny i chojny, ze oferuje 12 miesiecy updatow zamiast wszystkich point release. "Better deal"? "Outdated idea"? No dla niego na pewno better deal bo obojetnie ile updatow w roku bedzie to za rok mu bedziesz musial zaplacic. Affinity ma ten "outdated" model ze placisz za nowy, wiekszy release i przez piec lat jakos mialem updaty za free. Cale szczescie ze nie sa nowoczesni jak ten super troskliwy pan co to daje taki "better deal"...

I mowie - ma pelne prawo rzadac nawet pierdylion za swoj program. Rynek zweryfikuje czy ludzie beda kupowac. Tylko to gadanie jego jest irytujace.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 3
Napisano

@Nezumi dokładnie tak samo rozumuje. Próbowałem wymyślić jak może sprzedawać na minusie soft który jest juz napisany. Każdy zakup to plus na konto... opłaty za serwer i prowadzenie sklepu online to grosze... ewentualnie księgowy, podatek ale nadal na tym zarabia. Chyba że kupiło to 100 ludzi i zarobił tyle że nawet nie pokrył kosztu zatrudnienia... no nie wiem. Ale sofcik fajny i zgadzam sie... chce chłopina więcej MA PRAWO i tak jest taniej niż u konkurencji! A Sofcik fajny i lekki i bardzo fajnie się w nim modeluje. Eksporcik na siatki ma naprawdę dobry. Nie pod sub D... bo to żaden CAD nie potrafi ale wiele można osiągnąć quadremeshem albo edycją samej siatki, więc nie ma co narzekać 🙂 

  • Like 1
Napisano (edytowane)
W dniu 3.10.2023 o 00:08, Nezumi napisał(a):

Ja od lat chce w zetce tylko nomalnej skali. To ze sie wszyscy przyzwyczaili siegac prawa reka do lewej kieszeni i mowia ze "no przeciez da sie" to nie znaczy ze to jest normalne albo wygodne. Przyzwyczailismy sie bo nie ma wyjscia. "Ale normalnie sie nie da bo to ZBrush...". OK. A tego glupiego wycinania dziurki nozem tez sie nie da, bo co? Booleany sie da, od brzegu sie da, przeciac calosc tez sie da - a dziurki nie. Chyba nie doczekam ani jednego ani drugiego.

 

Wejście w Ztkę jest brutalne. Ostatnio przekonałem się o tym pracując z ludźmi których uczyłem ZBrusha od zera. I doskonale przypomniały mi się czasy, kiedy siadałem pierwszy raz do ZBrusha około 2009r. Trzy raz go instalowałem i odinstalowywałem wracając do Mudboxa. ZBrush ma wysoki próg wejścia ale jego możliwości są tak duże na obecny moment, że trud jest wart tego. Jak pozna się ten soft od podszewki to jest się nie do pobicia w modelowaniu. Długo jeszcze nie będzie softu konkurencyjnego dla niego. Ja nie planuję się przesiadać na nic innego, szkoda czasu. Trzeba skillować, a nie szukać ciągle innych dłut i młotków. 

 

Edytowane przez gryzon
  • Like 2
Napisano
23 godziny temu, Mortom napisał(a):

Do Plasticity będzie bardzo wygodny live link do blendera. Wyglada to bardzo przystojnie!

 

Wygląda wspaniale 🙂 Plasticity wywróciło moje myślenie o modelowaniu tak jak ZBrush zrobił to kilkanaście lat temu. 

  • Like 1
Napisano

Serio jest takie super? 

Akurat nakręcacie ten soft kiedy cena wzrosła 😕 100 wydawała mi się dużo a 150 to już lekko nie teges..

Chociaż, jak przeżywam osobisty dramat zawsze jak robię hardsurface w zbrushu, pluję sobie w brodę, że dawno porzuciłem modelowanie i nic mało co jeszcze potrafię 😕 

  • Like 2
Napisano

Ja znalazłem sporo na youtube. Tylko warto przebrnąć przez takie ultra podstawy i zależności co z czego wynika. Tam tak jak w przypadku ZBrusha będziesz miał mindfuck kiedy będziesz chciał zaznaczyć zwykły edge i go przemieścić 😄 

 

  • Like 2
Napisano

A ja pomarudzę i Was ostudzę trochę. Zainstalowałem Plasticity na linuxie. Blender śmiga, Maya, Houdini, Substance, a to chodzi ociężale przy prawdziwych projektach z Fusiona. Ma w sobie ten program świeżość, ale jak dla mnie to ślepa uliczka. Siatka po eksporcie porozwalana, bez topologii. Czas czyszczenia tego to już szybciej womodelować można od zera. UV'ki się nie zrobi. Już nie chodzi nawet, że 300 dolców. To tak jak z niedestruktywnym booleanem, fajnie wygląda i co dalej? 🙂 Cad w 3D to jakby naparzać ngonami i booleanami. Musiałby być jakiś zajebisty remesher w pakiecie. Poza tym w takim hard surface to remesher generuje ciężkie siatki, więc to jeszcze osobny temat.

Napisano

Ja chciałem wskoczyć na Plasticity Wagon... ale się zorientowałem, że przecież nie jestem modelarzem już ładnych parę lat i poczekam sobie na jakieś Conjure SDF w blendku do zabawy:

Albo darmowe narzędzie którym już można się pobawić, tyle że mnie interface odpycha jak nie przymierzając Zetbusz:

https://clavicula.link/

 

  • Like 3
Napisano

@alex3d owszem, mam kupione i używam czasem... ale za mało modeluje, żebym czuł się jak ryba w wodzie z nimi. Do zabawy spoko. Pewnie jakbym musiał trzaskać tego w robocie to bym właśnie z tego korzystał przede wszystkim.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Tez chcialem wrzucic topoguna a tu mnie ubiegl @Araiel... Jako ze rewolucja AI jakos nie rozciaga sie na na prawde przydatne narzedzia do retopo (pewnie musza jeszcze wiecej prockow od NVidii kupic czy cos...) to spoko ze jest Topogun3. Zawsze mi sie fajnie w nim robilo retopo choc to standardowe Mayowe mi wystarczy. W sensie - jakby mi ktos podarowal licke to bym uzywal topoguna 😄

Fajny, oldschoolowy filmek. Motyw z retopo ucha miodzik.

Edytowane przez Nezumi
Napisano
12 godzin temu, alex3d napisał(a):

A ja pomarudzę i Was ostudzę trochę. Zainstalowałem Plasticity na linuxie. Blender śmiga, Maya, Houdini, Substance, a to chodzi ociężale przy prawdziwych projektach z Fusiona. Ma w sobie ten program świeżość, ale jak dla mnie to ślepa uliczka. Siatka po eksporcie porozwalana, bez topologii. Czas czyszczenia tego to już szybciej womodelować można od zera. UV'ki się nie zrobi. Już nie chodzi nawet, że 300 dolców. To tak jak z niedestruktywnym booleanem, fajnie wygląda i co dalej? 🙂 Cad w 3D to jakby naparzać ngonami i booleanami. Musiałby być jakiś zajebisty remesher w pakiecie. Poza tym w takim hard surface to remesher generuje ciężkie siatki, więc to jeszcze osobny temat.

Dzięki że się podzieliłeś. Ja szczególnie jestem ciekaw opinii kogoś kto pracuje już z Fusion i może mi powiedzieć jakieś różnice. Pamiętaj że soft jest w dość początkowej fazie rozwoju. Z tego co widziałem powstają już pomosty które za automatu przenoszą ci siatkę i robią UV jednocześnie. Zaryzykuję, jeszcze mam na nim kilkanaście dni które mogę podziałać na trialu, potem zastanowię się czy kupić czy nie. 

Napisano (edytowane)

@gryzon to jest ciekawa sprawa czy te dwa światy dałoby się połączyć sensownie, no właśnie klucz w tych pomostach jest. Sam program w sobie jest spoko, tylko wydaję mi się, że jest problem z przełożeniem modelu CAD na soft do grafiki 3D, który działa z subdivision surface - precyzji obu rozwiązań i w ogóle sposobu liczenia siatki. Remesher działa fajnie na organicznym modelu i na jakimś prostym hard surface, gdzie topologia sprowadza się do loopa wokół oka albo hełmofonie itd. , ale przy takim technicznym modelu, gdzie typowe rzeczy CAD-owskie się robi pogubi szczegóły i jest o wiele więcej zabawy, żeby go ukierunkować na topologię odpowiednią. Trochę to przypomina  sytuację ze skanem, który trzeba remeshować. Takie mam odczucie, że gość to reklamuje jako panaceum na modelowanie dla artystów, a to jest trochę ściema 🙂

 

Trzeba jakiś dobry workflow opracować, no i ocenić czasochłonność tego przerzucania jakichś poprawek i czy to jest poprawny transfer w obie strony. Podziel się do jakich konkluzji doszedłeś po tym trialu. No i pytanie czy to nie ryje czachy i się nie zapomni klasycznego modelowania bez n-gonów hehe 😉

 

Najlepiej zrobić testy na prawdziwym modelu. Czym bardziej skomplikowana bryła w jednym kawałku, tym remesher powinien mieć więcej problemów.

https://grabcad.com/library/rover-p4-gearbox-1

 

Tak model wygląda w step-ie. A poniżej kilka zrzutów przed remeshem i po, oraz różnica w bryle.

 

original.png.8a5066580b826f55e4151432eafdd2e5.png

 

Po exporcie z plasticity do .obj

gearbox1.thumb.jpg.2552e562b41024ba11772c7df2272858.jpg

Po remeshu.

 

gearbox2.thumb.jpg.a2179d95a6c8f4216447086fb9b1b371.jpg

 

Wire z po remeshu.

gearbox2wire.thumb.jpg.1a2dd808b7a66869e7490b57c86e4e6a.jpg

 

Wire bez remesha.

 

gearbox1_wire.thumb.jpg.008d694f9cee5f0002ae7df629cf606d.jpg

 

 

Różnica w bryle, niebieski to siatka przed remeshem.

gearboxes_diff.thumb.jpg.32e85be62ad9769a0f5c8e41789016c8.jpg

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Plasticity nie uzywalem ale nie tak dawno robilem srube i nakretke pod druk 3d w Fusion z przeniesieniem finalnym do Zetki. W Fusion dodanie gwintu jest banalne, Fusion jest darmowy wiec sobie pomyslalem ze tak oszukam system. Nie ma cudow - w CADowskim programie wszystko jest ladnie pieknie, a przerzucimy to do "zwyklego" sub-d i pojawia sie problemy i paskudna siata. To bylo por druk wiec siatka nie miala znaczenia w zasadzie ale jak ktos chce miec modelik z ladna siatka to bedzie musial albo remeshowac, poprawiac albo retopo z palca robic... Nie widze zeby z automatu jakos jakikolwiek CAD przeniosl to do sub-d i zeby to dzialalo ladnie.

Plasticity tego nie rozwiaze. Chyba bardziej w tych zachwytach nad Plasticity chodzi o sama obsluge softu. O to, ze Plasticity jest bardziej "artist friendly" i nie trzeba zmieniac mindsetu do bardziej technicznego, inzynierskiego modelowania. Troche taki efekt zachwytu jak nad AI tutaj tez zadzialal. Ludzie przy pierwszym zetknieciu czuja ze teraz to juz "everything changes forever", a jak przychodzi co do czego to jednak okazuje sie ze sporo zostaje po staremu. Nie ujmuje temu softowi, moze byc fajny bardzo ale troche mam wrazenie ze czas wielkich rewolucji mamy za soba jak chodzi o grafike. A ze ludzie tesknia za czasami kiedy pojawialy sie nowe, nie widziane wczesniej rozwiazania typu ZBrush i chcemy raz jeszcze przezyc taki duzy skok.

Troche mi to przypomina zachwyty nad Ptex-em i wrozenie, ze wraz z nim UVki odchodza do lamusa a Ptex jest "The future of texturing!". Jakies 10 lat po tej ptexowej rewolucji dalej sa UVki, UDIMy... Nie jestem przeciwko postepowi oczywiscie ale niestety jest tak, ze teraz kazda pierdolke przedstawia sia jako game changing, world altering revolution i podchodze juz z bardzo duzym dystansem do tych wszystkich "nothing is going to be the same anymore" rewelacji.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
  • +1 1
Napisano

Plasticity to taki niedorobiony, trochę tańszy i dużo ładniejszy MOI.

A ja pamiętam jak w Rhino3D robiłem głowy, też myślałem, że NURBS to jest to. Bo alternatywą był 3DS Dos...

Real game changer to będzie jednak AI... AI retopo. I wtedy w pompce będzie jak modelujesz. Tego wam modelarze życzę.

  • Like 2
Napisano

Nie wiem jak was, ale bardzo mnie cieszy możliwość przesuwania Edge jak w zwykłym polimodelingu - taka pierdólka , a nie trzeba się wyzbywać swoich starych dobrych nawyków. Szkoda że nie znam dobrze żadnej aplikacji CAD -aby mieć obiektywne porównanie z Plasticity ( jedynie znam-znalem Autocad oraz 3Design) Kusi mnie aby poznać np takie Rhino aby móc z takiej oto perspektywy spojrzeć na Plasticity obiektywnym okiem. A co do kwestii importu do "normalnej" aplikacji 3d  w celu renderu lub stworzenia asetu do gry, to tutaj gościu się chwali że ma na to sposob: https://www.artstation.com/marketplace/p/5VNzN/alternative-hard-surface-game-ready-production

Ja tam na razie nic nie wiem....ale na pewno to nie pozbawię się tej przyjemności aby to sprawdzić...

Napisano
17 godzin temu, Destroyer napisał(a):

Fotoszopiarze mogą się poczuć zaniepokojeni gdy grażynki i mireczki się dowiedzą, że to wszystko samo się robi na tych kąkuterach 🙂

 

I bardzo dobrze. Sami sobie te dołki wykopali;D teraz czas w nie wpadać

Napisano (edytowane)

Co Wam będę opowiadał, 3D Gaussian Splatting (Real-Time)

https://repo-sam.inria.fr/fungraph/3d-gaussian-splatting/

przeglądarki webowe scen: 

https://gsplat.tech/ 

https://poly.cam/gaussian-splatting

 

 

https://github.com/graphdeco-inria/gaussian-splatting

https://huggingface.co/blog/gaussian-splatting

 

What is 3D Gaussian Splatting?

3D Gaussian Splatting is, at its core, a rasterization technique. That means:

  1. Have data describing the scene.
  2. Draw the data on the screen.

This is analogous to triangle rasterization in computer graphics, which is used to draw many triangles on the screen.

triangle.png

However, instead of triangles, it's gaussians. Here's a single rasterized gaussian, with a border drawn for clarity.

single-gaussian.png

It's described by the following parameters:

  • Position: where it's located (XYZ)
  • Covariance: how it's stretched/scaled (3x3 matrix)
  • Color: what color it is (RGB)
  • Alpha: how transparent it is (α)

In practice, multiple gaussians are drawn at once.

three-gaussians.png

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Napisano

Najsmieszniejsza jest ta animacja na koncu "and boom, youre done" i to badziewie trzesace sie 😄 To wyglada jak zart bardziej niz realny produkt. No ale "za pinc lat zobaczycie!". Wszyscy straca robote - koncepciarze, modelarze, riggerzy, animatorzy.. WSZYSCY! Nawet ci co pisza ten badziewny programik tez bo to programisci a ich zastapi AI tez!

W dziwny sposob przypomina mi sie ta piosenka tylko w roli Kononowicza - AI

 

  • Like 3
Napisano
1 hour ago, Nezumi said:

Najsmieszniejsza jest ta animacja na koncu "and boom, youre done" i to badziewie trzesace sie 😄 To wyglada jak zart bardziej niz realny produkt. No ale "za pinc lat zobaczycie!". Wszyscy straca robote - koncepciarze, modelarze, riggerzy, animatorzy.. WSZYSCY! Nawet ci co pisza ten badziewny programik tez bo to programisci a ich zastapi AI tez!

W dziwny sposob przypomina mi sie ta piosenka tylko w roli Kononowicza - AI

 

Ale jakbyś chciał zrobić grę retro w stylu między Virtual fighter 1 a 2 to już masz generator modeli 😄 wrzucasz do temapta, zlepisz byle jak aby tylko jakoś choć trochę działało (opcjonalnie) i już publikujesz jako industry standard i liczysz pieniążki 🙂 

  • Haha 1
  • Wow 1
Napisano (edytowane)

Autodeska się przestraszyła nowego blendera i też wydała aktualizacje swoich softów żeby było, że też coś tam robią 🙂 i po raz dziesiąty zmieniła nazwę shotguna tym razem na Flow  🙂

https://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2024/ENU/?guid=GUID-3176A998-FEA3-4BCF-9367-EE3BE66CEBB2

https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2024/ENU/?guid=GUID-89BCD2FB-A30A-4189-BB92-012B99B44416

 

 

Edytowane przez Destroyer
  • Haha 2
Napisano (edytowane)
41 minutes ago, Skyrush said:

ej a masz może tą przeróbkę trailera "the slap 2" z softami 3d właśnie?

Nie ale chyba to widziałem kiedyś, zawsze można zrobić nową wersję 🙂

Tymczasem nawiązując do nowej wersji Houdiniego 🙂 

 

----

 

 

 

 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Nie wierze ze nic nie napisaliscie o nowej zetce i teraz musze ta cala prezentacje ogladac.... Ladni z was kumple, nie ma co... 😉

Co do updatu Mayi to jest zajebisty - niczego nowego sie nie musze uczyc XD

Blender 4.0 widzialem ze ma fajne snapowanie nowe. Sensowne, proste, przyjazne (przynajmniej na filmiku) a nie jakies z dupy wymyslone byle bylo inaczej niz wszedzie. Bardzo na plus. Az sciagnalem sobie, ale zabraklo mi juz hype'u na to zeby zainstalowac 😄

No nic, to ide ogladac co tam do zetki dodali i czy w ogole warto sobie glowe zawracac...

edit:
Prezentacja nowego ZB mega rozwlekla, przewijalem. Ale nie bylo slowa o Redshifcie wiec super 😄 Rzeczy ktore dodali spoko, rewolucji nie ma, raczej ulatwienia i usprawnienia. Nowe pozowanie na prawde kapitalne. Juz sie ludzilem ze bedzie wycinanie dziur nozem ale nie 🤣

Tu prezentacja jakby ktos chcial (przewinalem 5 minut latajacych obrazkow na poczatku):

 

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Powiem wam, ze jako użytkownik ZB, od jakiegoś dłuższego czasu co roku czuję się jak użytkownicy maxa i mayii jak im Autodesk daję listę nowości. Mehh...

Przy okazji, od kilku ostatnich małych updatów zb (jeszcze tych darmowych) mam wrażenie, że jest jeszcze mniej stabilnie. Ma ktoś podobnie? Wnerwia mnie to strasznie, ze mam ochotę rzucić tym softem o ścianę XD

Ciekawe jak ma się nowy zb?

 

 

Napisano
3 hours ago, Nezumi said:

Co do updatu Mayi to jest zajebisty - niczego nowego sie nie musze uczyc XD

Jak to? Nie potrzebujesz w codziennej pracy nudge brush do krzywych animacji? XD

1 hour ago, michalo said:

od jakiegoś dłuższego czasu co roku czuję się jak użytkownicy maxa i mayii jak im Autodesk daję listę nowości. Mehh...

Przy okazji, od kilku ostatnich małych updatów zb (jeszcze tych darmowych) mam wrażenie, że jest jeszcze mniej stabilnie. Ma ktoś podobnie? Wnerwia mnie to strasznie, ze mam ochotę rzucić tym softem o ścianę XD

 

My Brother in Christ! też dźwigasz ten krzyż chrystusowy na swoich barkach 🙂 Mayi 2024 do tej pory nie używam bo wywala jak opętana i to po prostu znika program nawet przy najprostszych operacjach, nie ma zapisanego pliku bo nie było klasycznego crashu, i trzeba sprawdzaćw managerze zadań czy proces nadal działą bo zabiera zasoby mimo że już maja wyłączona 😄 Wyłączałem generowanie materiałów, gpu overide i co tam sobie wymyśliłem i nic nie pomogło, to ta mityczna performancja co ją co wersja poprawiają XD Teraz dopiero mam reinstalowany system, była maya, redshita, pakiet adoba i z 5 programów to myślałem, że będzie chodziła jak złoto a tu chyba nawet gorzej 😄Próbowałem róznch sterowników, czy wersji redshita ale jak maya wywala nawet jak coś ukryje w outlinerze czy przesunę w viewporcie to raczej nie wina redshita ( on ma swoje grzechy ciężkie i śmiertelne) 

 

 

 

 

 

 

  • kekw 2
  • Sad 1
Napisano (edytowane)

Eeee tam, dramatyzujesz @Destroyer. Moj caly workflow polega na najprostszych operacjach 😄 i Maya 2024 wcale nie wywala tak czesto. Takie przesadzone opinie tez potem zaburzaja faktyczny obraz calosci. No, chyba ze twoje "najprostsze" operacje wcale nie sa najprostsze. Cos jak kierowca rajdowy mowiacy "nawet na najprostszym zakrecie auto wpada w poslizg" - tyle ze ten jego najprostszy zakret jest w cholere daleki od najprostrzego zakretu w codziennym zyciu zwyklego kierowcy. Anyways, juz sie nauczylem ze Mayi sie nie aktualizuje zaraz po updacie i jak dziala to nie ruszac najlepiej a jak cos fajnego dodadza to stlamsic w sobie FOMO i poczekac 😄

Update jest biedny jak cholera ale nie martwie sie tym bo podobnie nauczylem sie ze Blender ma pierdylion rzeczy dodane co tydzien a co dwa tygodnie nastepuje rewolucja i "nothing will ever be the same!". A potem jak ulegne pokusie sprawdzenia co tam slychac to sie okazuje ze potrzebuje tych zmian na rowni z nudge brushem do krzywych w Mayi 😉

Nowa Zetka nie wywala mi sie bardziej niz stara. No, moze troszeczke bardziej 😄 Ale za to co chwile sa jakies male bugi wk..wiajace. A to nie dziala mask by smoothness, a to nie da sie zmienic alphy w niektorych brushach, to znow sie nie pojawia opis toola po najechaniu na niego w spotlighcie... Takie male rzeczy ale sie nawarstwiaja i wkurzaja. Nie bylo tego wczesniej. Na pewno nie do tego stopnia.

Edytowane przez Nezumi
Napisano

@Nezumi jasne, że trochę podbijam intensywność bo tak jest ciekawiej, bo co by to była za rozmowa jakby wszyscy byli stonowani, pełni zrozumienia, współczucia i liczący się z drugą stroną? TO nie byłoby o czym rozmawiać nawet 😛

Z3DY8P0.jpg

Ale argument "u mnie działa" to nie argument bo to tak jakby powiedzieć, że na wojnie nikt nie umiera bo mój dziadek wrócił 🙂 Kiedyś Unreal 5 mi się wywalał z miejsca bo miałem zainstalowany rivaTnt statistic dla afterburnera a bez tego nie było w sofcie autostartu z ładowaneim prefediniowanej konfiguracj?!
Z czymś mi kiedyś kolidowały powertoys od microsoftu więc przestałem używać, teraz po reinstalacji systemu czasem przy wyłączeniu komputera proces o nazwie "t" blokował zamknięcie bo działał w tle, nazwa wskazuje, że to może być jakiś wirus, zrobiłem resarch i wyszło, że to sterowniki do logitecha 🙂Swoją drogą soft logitecha to śmieć jakich mało, teraz maja unified, logi options, logi options+, logi tune i Ghub i wszystko działa jak gówno, jak jeszcze masz kamerkę to dochodzi logi capture a soft piszą stażyści z pakinstanu więc teraz tym bardziej trudno odobry kod gdy gruz się wali na głowę 🙂 Kiedyś dobre pół orku musiałem uruchamiać z ręki logi options żeby myszka poprawnie działała i znalazłem podobne wątki na redicie i ludzie też tam wiadra pomyj na tę "firmę" wylewają, a kiedyś to była taka solidna marka. 

Jak kiedyś chciałem grać w jakiegoś wolfestaina to miałem klaktarz bo mój procesor miał za dużo rdzeni i dzielenie zadań na wszystkie miało gorszą wydajność niż na marketowym laptopie dopóki nie ograniczyłem ilość przypisanych rdzeni. 

Kiedyś redsift renderował wolnej gdy był załadowany plugin arnold w mayi, a jak się arnolda w ogóle nie instalowało to redshift sypał błędami bo przez dłuższą chwilę korzystał z jakiegoś pliku czy innej konfiguracji arnolda więc albo instalować i nie uruchamiać albo z ręki przenieść potrzebne pliki 🙂 
Na przestrzeni lat już niejedno widziałem i nie wszystko się da wytłumaczyć logiką, prawami natury i fizyki znanymi człowiekowi 🙂 

Może być problem z jakiś softem, może z "egzotycznym" sprzętem, może da się go rozwiązać a może nie ale też nie powinno być tak, że za każdym razem tracisz godziny czy dni bo coś tam nie styka, i po jakimś czasie, po latach człowiek ma już serdecznie dość tego szarpania się z tym wszystkim 

Im-tired-boss-meme-4.jpg

:) 

  • Haha 1
Napisano
4 godziny temu, Nezumi napisał:

A to nie dziala mask by smoothness, a to nie da sie zmienic alphy w niektorych brushach, to znow sie nie pojawia opis toola po najechaniu na niego w spotlighcie... Takie male rzeczy ale sie nawarstwiaja i wkurzaja. Nie bylo tego wczesniej. Na pewno nie do tego stopnia.

Nie spotkałem się z tym. Ale mi za to przestaje działać snap curve i rysuje krzywą w randomowych odległościach od kliknięcia.  [trzeba restartować[

Jest też problem z Bend Curve restartuje mi mesha do startowego stanu

Home/Target stage sie psuje

A najbarzdiej mega jest to, ze czasem nie łapie dobrze symetrii. 

Musze namierzyć kiedy to się dzieje, ale bywa że oś sym jest przesunięta i nie ważne, że gizmo dobrze się centruje, mirror by symmetry jest i wyglada ok, local sym też jest ignorowany a nawet zesnapowanie mesha do centrum osi też nic nie daje.

Nigdy tak się nie działo. 

 

Ja myślę , że to Maxon nam popsuł ostatnie wersje darmowej zetki żeby ludzie z frustracji przsiedli się na nowy, płatny XD Albo jakiś blenderowy terrorysta zrobił wirusa, który uszkodził starą zetkę. 

Spisek kuźwa. 

  • +1 1
Napisano
6 hours ago, Destroyer said:

ciekawe czy maya i max 2025 będą miały AI 

Mieli dodac niedlugo jakies sterowanie glosem wspomagane AI w stylu "opisz mi co chcesz zrobic". Jako ze mam nadzieje ze ten pomysl umarl to pewnie bedzie to glowna rzecz jaka dodadza w Mayi 2025 🤦‍♂️😭

  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności