Skocz do zawartości

Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

14 minutes ago, Destroyer said:

w majce też buttona sobie nie dodasz poza slelfem a on różnie działa i potrafi się blokować, skorumpowac czy zamieniać kolejność shelfów, już przez lata trochę mi to krwi napsuło a to właściwie dość prosty twór.

Polki mi wystarcza ale na przyklad z nieznanych przyczyn, juz od tych kilku lat co Mayi uzywam na polce do poly modelingu robia mi sie duze odstepy pomiedzy separatorami a ikonkami. Nigdzie nie znalazlem innego rozwiazania jak skasowanie sepratorow i stworzenie nowych. Ale problem i tak powraca po chwili wiec olalem proby naprawienia tego. Od 3 wersji to mam - diabli wiedza dlaczego sie to dzieje i tylko na jednej polce. Tak ze ta, zdecydowanie nie jest pozbawiona wad Maya 😉 Teraz bym chetnie zainstalowal Maya 2025 bo ten extrude na prawde spoko jest. Ale sie boje bo wszystko mi dziala a wiesz jak to jest z Maya... Lepiej nie ruszac jak dziala...

Blender juz taki jest - platforma pod niezliczona ilosc pluginow, przerobek... I spoko - to szukanie najlepszego setupu moze samo w sobie byc zrodlem satysfakcji. Ale mnie juz nie bawi zajmowanie sie samym softem. Chce odpalic program i cos zrobic a nie szukac jaki jest najlepszy plugin do tego czy owego. A potem jak sie przyzwyczaje to sie okaze ze tworca olal projekt i nie bedzie nowej wersji.

Chociaz jak pokazuje przyklad Zivy to nie mozna byc niczego pewnym na tym lez padole...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, Nezumi said:

Teraz bym chetnie zainstalowal Maya 2025 bo ten extrude na prawde spoko jest. Ale sie boje bo wszystko mi dziala a wiesz jak to jest z Maya... Lepiej nie ruszac jak dziala...

Jak z każdym programem, póki działa to nie ruszać chyba, że na 1000% jest coś potrzebne do pracy albo przy dużych zmianach jak instalowanie nowego systemu to wtedy można wszystko już dać na aktualne wersje i zobaczyć jakie to problemy stworzy 🙂  

5 minutes ago, Nezumi said:

A potem jak sie przyzwyczaje to sie okaze ze tworca olal projekt i nie bedzie nowej wersji.

Ziva [*] szkoda ludzi co poświęcili czasem lata żeby zrobić swój worflow i skomplikowane setupy a potem poszło do kosza, tak jest ze wszystkim łącznie z funkcjami wbudowanymi które tez mogą zniknąć, choć zwykle jest okres przejściowy takiego wygaszania. 

Z Wētā Tools też była nadzieje, że skoro autodesk niewiele robi to może ktoś z zewnątrz w końcu coś namiesza i da fajne narzędzia no i też poszło do piachu 😕 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet ludzie uzywajacy DAZ 3D nie lubia AI 😄 

Cos mi sie wydaje, ze coraz oporniej idzie ta rewolucja... Pffff... 😄 

Screenshot2024-04-05113437.jpg.0ef02dd15eed86ae99dfa01270d5cf02.jpg

Jeden obrazek wart tysiaca slow 😄 😄 😄

"AI isnt going anywhere"? More like  "AI is going nowhere".

Edytowane przez Nezumi
  • kekw_waldi 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2024 o 10:36, Destroyer napisał:

Najważniejsze funkcje mozna sobie na wierch wyciągnąć żeby niepotrzebnie nie szukać

Jako człowiek który pewnie w 90% używa zbrusha to na jego obronę powiem, że ten interface jest bardzo wygodny do używania z tabletem. 

Po drugie, ttaki zasypany interface to dowód, że jesteś pro bo i ja taki mam 😄.

image.thumb.jpeg.350e5a4b4090445638b5e91b7779a166.jpeg

A poważnie to wrzucasz tam wszystko co jest użyteczne i potrzebne od kliknięcia i do tego na dużym monitorze to nie przeszkadza.

Sculpcenie to głównie odbywa się w centrum  ekranu. Mam na to dowód w postaci zarysowań 🙂 Więc tak naprawdę nie potrzebujesz całej powierzchni jako workspace. Takie długaśne linie się zdarzają, ale że to 3d i kształty zawijają to i tak musisz w końcu się zatrzymać i obrócić model. 

 

Po 3, jak ogarniasz skróty, masz podręczne menusy to możesz bez problemy wyłączyć całe UI i z powodzeniem sculpcić, przełączać się między brushami, tolami, subtoolami itp bez żadnej ikonki na ekranie.

Jak już zaczynają się techniczne rzeczy to sobie włączasz UI z powrotem. 

Do tego jak masz tablet z przyciskami, jak np moj xp pen, to nie potrzebujesz nawet klawiatury, albo ostatecznie ekranową możesz włączyć. 

z własnego doświadczenia wszystko

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie mogłem nigdy przekonać do Zetki. Jak się pojawił Mudbox, gdzie de facto wszystko, albo było z majki (te 3D bardziej elementy), albo z photoshopa (wszystko co bardziej 2D) w zasadzie po 5 sek. czułem się jak w domu. Zamiast myśleć o obsłudze, myślałem o rzeźbieniu. Żeby dojść w Zetce do tego samego potrzebowałem, masy tutoriali na dzień dobry, bo wystrzelać coś intuicyjnie nie było opcji.

Ale najgorsze jest, to że każda funkcja, z której nie korzystasz na co dzień, tylko od święta wymagała odpalenia tutka od nowa.

W każdym innym sofcie, jak zrobiłem coś raz, to potem jakoś doszedłem do tego na "czuja", nawet w większości softów wystarczy wiedzieć, że coś takiego istnieje i bez tutków się obejdzie, co najwyżej trzeba było poznać kilka wariantów nomenklatury.

Jakby maxon wyjął sam silnik z zetki na te pierdyliardy poly i opakował to w prosty interface rodem z cinemy, wygrałby życie. Ale pewnie się nie kalkuluje w excelu. Wszyscy się przyzwyczaili i jakoś się żyje, panie. To nie ma potrzeby zmieniać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, kengi napisał:

W każdym innym sofcie, jak zrobiłem coś raz, to potem jakoś doszedłem do tego na "czuja", nawet w większości softów wystarczy wiedzieć, że coś takiego istnieje i bez tutków się obejdzie, co najwyżej trzeba było poznać kilka wariantów nomenklatury.

Też tak mam w softach 2d, w podstawowym zakresie. Wiem jakich ttooli się spodziewć i gdzie je można szukać. 

Wczotaj w minutę znalazłem córci crop toola w procreate 😉  Wiedziałem że jest, pytanie było gdzie.

 

Gorzej z tymi do 3d. Jak mają podobną funkcjonalność - mayka, max to niby tak, ale te bardziej wyspecjalizowane  np Marvelous, Painter, Unreal Engine to już tak nie do końca. 

Wiadomo że softy do malowania 3d dzielą ze sobą interface w pewnym stopniu bo mają takie same funkcje, ale jak robisz różne rzeczy to musisz jednak trochę poznać soft i pojęcia.

 

Nie wiem co tu wymaga dużo nauki jak chcesz sobie tylko posculpcic w zetce. Nawigacja plus kilka kroków żeby zacząć i tyle. Potem powoli rozbudowujesz wachlarz funkcji. Tak to chyba wygląda generalnie w każdym sofcie. 

W ZB jest tego od groma. Bilion funkcji ale jest to w miarę poukładane 😛 W miarę w sensie w odpowiedznim menu ale tam to już jest bałagan. 

Dla mnie interface jest wygodny bo nie czuję irytacji jak na nim pracuję.

Za to czuję irytację w innych softach - ale to może przez to, że rzadziej je używam

 

Przywoływanie mudboxa.. trochę z nim było inaczej bo on był w pakiecie z maxem czy tam mayką i musiał wyglądać jak one.  A że to stare softy to wszystkie są do siebie podobne. 

ZBrush zaczynał od zera, pewnie po ostrej dawce grzybków lub raczej opium 😛 

 

Wszystko robi się intuicyjne jak już to poznasz. Taki Unreal nie jest wcale intuicyjny. Albo Marvelous Designer - parę lat temu w nim śmigałem jak w domu, teraz to czarna magia.

 

Czasem nawet jak coś jest inuicyjne - np. taki DAZ 🙂 to jest za to chu... na maxa 

Albo czasem coś jest i chu.. i nieintuicyjne jak blender 😉

 

Boze jak ja tam szukam opcji czasem. Dobrze, że można wyszukiwac tekstowo.. 

 

Edytowane przez michalo
  • kekw 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, michalo said:

Przywoływanie mudboxa.. trochę z nim było inaczej bo on był w pakiecie z maxem czy tam mayką i musiał wyglądać jak one.  A że to stare softy to wszystkie są do siebie podobne. 

Nie do końca tak było. Jestem trochę starszy, Zaczynałem od wersji robionej przez Skymatter robionej przez ziomeczków z Weta Digital. To był bodaj najpierw wewnętrzny tool Wety. I jako taki był robiony pod artystów, a ci byli po prostu nauczeni wszystkiego na mayce i photoshopie, stąd takie imperatywy w podstawowym designie toola.

A zetka była jakimś idiotycznym programem 2D, gdzie przypadkiem patent zyxoli czy ch. wie jak to zwą okazał się zajebisty do 3D... i potem trzeba było to UXowo jakoś nawykręcać. No i zamiast obiektów 3D masz kurła toole i subtoole do dzisiaj 🤦‍♂️.

A blender jest genialny 😜 Jestem fanboyem. Nie wyobrażam sobie modelowania bez skrótów gz1 sy0 itp 😜 hehe

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, kengi napisał:

A zetka była jakimś idiotycznym programem 2D, gdzie przypadkiem patent zyxoli czy ch. wie jak to zwą okazał się zajebisty do 3D... i potem trzeba było to UXowo jakoś nawykręcać. No i zamiast obiektów 3D masz kurła toole i subtoole do dzisiaj

No mówię przecież, że tutaj narkotyki wchodziły w grę.

 

30 minut temu, kengi napisał:

Nie do końca tak było. Jestem trochę starszy, Zaczynałem od wersji robionej przez Skymatter robionej przez ziomeczków z Weta Digital. To był bodaj najpierw wewnętrzny tool Wety. I jako taki był robiony pod artystów, a ci byli po prostu nauczeni wszystkiego na mayce i photoshopie, stąd takie imperatywy w podstawowym designie toola.

No dobra, pomyliłem się ale nie całkiem 😉

Ale to były czasy kiedy nikt raczej nie myślał o ui czy uix. 

 

ZB zrobił modny slogan "by artist, for artist" asle to taki pic na wodę. \

Wszysktiego trzeba się i tak nauczyć.

 

Mudbox to standardowy samochód osobowy 😛 A zbrush statek obcych.. narkomanów XD 

Edytowane przez michalo
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minutes ago, michalo said:

Za to czuję irytację w innych softach - ale to może przez to, że rzadziej je używam

To jest sedno, jak czegoś używasz na co dzień to czujesz się w tym środowisku naturalnie jakie by nie było np Otis Rush grał na odwróconej do góry nogami gitarze i dla niego to pewnie też było naturalne a inni by się frustrowali  😄

55 minutes ago, michalo said:

Też tak mam w softach 2d, w podstawowym zakresie. Wiem jakich ttooli się spodziewć i gdzie je można szukać. 

Wczotaj w minutę znalazłem córci crop toola w procreate 😉  Wiedziałem że jest, pytanie było gdzie.

Wiele konceptów się pokrywa w różnych programach i znając trochę jedne już łatwiej przenieść na inne, pierwszy jest najtrudniejszy bo trzeba się wcisnąć w sposób pracy i logikę. Wyjątkiem jest zbrush bo tam zawsze trzeba zaczynać oz zera 😄 

Aż mi się przypomniało jak w szkole średniej mieliśmy lekce z flasha, nauczycielka nie znała, a ja już wtedy w 3ds maxie trochę dłubałem i patrzę timeline, klatki kluczowe, narzędzia 2d trochę jak w Photoshopie więc od razu na pałę zacząłem tam coś dłubać, testować i klecić bez tutoriala. Potem w domu zrobiłem zapętloną animacje wojny, a jakże 😄 i po pokazaniu mojego dzieła prowadziłem lekcję bo mi się już coś udało a nauczycielka dalej nie wiedziała co i jak lecąc po instrukcjach z podręcznika 🙂 Potem każdy nowy temat jak się pojawiał to od razu mówiła, że ja pewnie już wiem jak to robić i pewnie też lekcje poprowadzę a ona sobie posiedzi 😄 I informatyka była zaklepana bez wysiłku i to nie dlatego że ja byłem taki dobry tylko nauczycielka tak słaba i skrawkowa, powierzchowna wiedza to już był kosmos 🙂 

Jeszcze mi się przypomniało jak w 4 klasie podstawówki były pierwsze komputery z windowsem 3.11 ja w domu dopiero po jakimś czasie też miałem komputer ale już rok wcześniej prenumerowałem easyPC w segregatorach więc wiedzę teoretyczną miałem ale tak bardzo na sucho z papieru 😄 No i parę razy nauczycielkę poprawiłem w jakichś tam głupotkach, coś tam wiedziałem wcześniej a jak już był komputer to chłonąłem wszystko. Pamiętam, że nauczycielka mi zwróciła kilak razy uwagę że nie powinienem jej poprawiać bo to niegrzeczne 😄 obraza majestatu i nieomylnego nauczyciela. Le już chyba w 6 klasie pisałem w notatniku w html-u jakąś stronę internetową, gówniasta w czystym html-u ale jak człowiek pisze coś kodem to zawsze robi to wrażenie na zwykłych ludzikach. I wtedy nauczycielka, pooglądała, była pod wrażeniem i ze łzami w oczach powiedziała, że gdyby za jej czasów było coś takiego, dzieci teraz tak szybko się uczą i ile to daje możliwości, zasmuciła się i poszła w pizdu 😄  

55 minutes ago, michalo said:

Przywoływanie mudboxa.. trochę z nim było inaczej bo on był w pakiecie z maxem czy tam mayką i musiał wyglądać jak one.  A że to stare softy to wszystkie są do siebie podobne. 

Wtedy był pakiet creative ze wszystkimi softami 3d jakie miał autodesk łącznie z XSI, gdzieś jeszcze pewnie mam te cdromy i paczuszkę 🙂 

55 minutes ago, michalo said:

Taki Unreal nie jest wcale intuicyjny.

No nie jest, tam jest mega zlepek wszystkiego ale już nie wygląda jak zabawka dla dzielić jak w wersji 4, Unity zawsze mi się bardziej podobało bo było bardziej uporządkowane.

55 minutes ago, michalo said:

Czasem nawet jak coś jest inuicyjne - np. taki DAZ 🙂 to jest za to chu... na maxa 

No daz to kupa straszna ale też ma być platformą do sprzedawania modeli i assetów, ale dlaczego nie zrobią importera pod blednera tylko dalej grzebią w tym gównie i ciągle dają tego hexagona do modelowania jak blender jest lepszy pod absolutnie każdym względem. 

 

  

14 minutes ago, michalo said:

Ale to były czasy kiedy nikt raczej nie myślał o ui czy uix. 

Przeciwnie, własnie mudbox powstał głównie dlatego 🙂 

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nawiązaniu do waszych rozważań o ZBrush, Mudbox itd. Cóż Zetka jest na ten moment jedynym nieodwołalnie liderem w światowych pipelineach. Właściwie największe studia dadzą Ci taki soft do sculptu jaki Ci się tylko zamarzy, sculpting jest na początku pipelineu i tutaj naprawdę nie ma jakiś kolizji większych. Natomiast nie ma się co czarować że największy flexible jeśli chodzi o sculpt, design, detalowanie, obróbka skanów, transferowanie, blendshapey itd. .... ZBrush. Ten tool wyewoluował już tak ogromnie daleko, że szkoda marnować się na innych narzędziach nie wykorzystując tego potencjału. 

To co mnie jednak bardzo martwi jeśli chodzi o ZBrush to spadająca jego stabilność. 

Ja do tej pory pracowałem na Pixologicowej wersji, i taką też mam w studiu u siebie. Ostatnio jednak mam bardzo dużą styczność z najnowszymi odsłonami i pracuję na różnych maszynach i niestety z żalem ogłaszam że jego stabilność spadła drastycznie. 

ZBrush potrafi mi się zamykać bez ostrzeżenia z niewiadomych przyczyn. Czasami podczas skasowania subtoola, czasami nawet w najmniej oczekiwanym momencie kiedy nie wykonuję żadnej operacji a jedynie nawiguję. Początkowo myślałem że była to wina komputerów na których testowany był nowy ZBrush. Kiedy jednak zainstalowałem najnowszą odsłonę na swoim niezawodnym kombajnie, to doświadczyłem tych samych symptomów. Nawet nie wiem jak rozmawiać z Pixologic, bo po takich crashach nie ma nic. Nie wiadomo nawet co można im dostarczyć na testy. To jest dla mnie wielce rozczarowujące. Na chwilę obecną nie chcę tego tematu rozgrzebywać, jednakże gdybym mógł komunikować z ramienia studia większego, od razu bym to robił. Powinni wiedzieć że coś niedobrego dzieje się z tym oprogramowaniem. 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, gryzon napisał:

ZBrush potrafi mi się zamykać bez ostrzeżenia z niewiadomych przyczyn.

Problemy jakie opisujesz mam w wersj z Pixo. Bardzo rzadko są takie crashe bez odpalenia żadnej funkcji ale są.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 hours ago, Destroyer said:

jest maxon sprng release

No z ciekawoscia zerknalem co do Zetki jest i nic nie ma - powtorzyli to co juz jest od jakiegosc czasu 😄 Nowosc panie, spring release!

Uhm... jasne.

18 hours ago, gryzon said:

ZBrush potrafi mi się zamykać bez ostrzeżenia z niewiadomych przyczyn.

Ta no niedawno mialem jakas ultra prosta robotke "masz tu model glowy, skasuj mu zeby". I sie wypierdzielilo z nienacka. przy JEDNYM subtoolu, wcale nie takim gestym, i czesciowo ukryta siatka...

Ale super jest bo bedzie na i-pada teraz i sie wszyscy podjaraja na summicie... 😞 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta iPadowa wersja jest wielce pożądana bo taki romantyczny wizerunek artysty który na kawce w terenie sobie gdzieś coś wyrzeźbi jest bardzo chodliwa. Realizm: po 8 godzinnej robocie w firmie lecisz szybko coś zjeść wracasz do domu i ćwiczysz rzeźbę, uczysz się nowych tooli które wychodzą, nadganiasz zlecenia które wziąłeś na freelance w nadziei że dorobisz trochę dodatkowej kasy. Kiedy tego iPada weźmiesz jeszcze do ręki? Jak już będziesz kładł się do łóżeczka i jeszcze przed snem rachu ciachu zrobisz sobie raw sketcha prawda? 😄

Tak na poważnie, przydało by mi się coś takiego do pociągu. Tylko ile ja jeździłem pociągami w życiu kiedy byłem uwięziony na stanowiskach? 😄 Ostatnio podróżuję sporo to może jakaś odmiana i sens by był 🙂 

To jak bym kupił sobie ten tablet na potrzeby eksploracji internetu w podróży to kto wie, może bym tego ZBrusha odpalił na relacji pomiędzy miastami.... o ile brak połączenia sieciowego który w takiej podróży jest częsty, nie wywalałby licencji ZBrusha 😄 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak macie zbrusha i zminimalizujecie na jakiś czas to potem nie możecie już okna przywrócić? Mało go używam i jako wsparcie żeby coś tam na szybko poprawić czy jakiś blendshape czy geometrię wygładzić więc przerzucę, chwilę coś zrobię, wyeksportuję do majki, robięrender i testy i jeśli trzeba jeszcze coś zmienić to chcę wrócić to okna zbrusha i już mi nie wchodzi, jest aktywny ale okno nie wraca na ekran, Kilak razy mi się tak zdarzyło a tylko kilka razy go w tym roku używałem 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Destroyer znane i nie lubiane. Spróbuj wejść w ustawienia ekranu pod prawym klawiszem w windows. Spróbuj przemieszać ustawieniem jednego ekranu względem drugiego i jak zaakceptujesz zmiany to być może magicznie powróci. 

Nie wiem skąd to się bierze ale jest rozwiązanie by tego na przyszłość uniknąć. Nie maksymalizuj okna następnym razem tylko rozciągnij je ręcznie by zajmowało cały ekran. Wtedy jak minimalizujesz i przywracasz z paska to nigdy nie wydarzy się ten dziwny bug. 

To są 2 opcje na przywrócenie okna. Natomiast jak pozbyć się tego dziwnego buga na zawsze, to nie mam pojęcia. Na szkoleniach kilku ludzi mi komunikowało ten problem. Początkowo myślałem że tylko ja borykam się z tym na swoim systemie. 

Edytowane przez gryzon
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gryzon dzięki! rozciąganie okna ręcznie mnie urządza 🙂 Zbrush nawet okno i jak ono działa ma zrobione po swojemu bo jakże by mogło być inaczej 🙂 

@Nezumi to może być wszystko np dwa monitory 4k a zbrush chyba maksymalizowałem nn drugim nie głównym. np Unreal nie redneruje GI powyżej 8k jak jest większa rozdzielczość to poza tą granicą jest szaro.

Albo substance painter jak jest na drugim/ nie głównym monitorze i jak użyjesz skrótu żeby np zmienić wielkość brusha to przeskoczy do lewej krawędzi ekranu jakby nie rejestrował, że jest drugi i przyciągał do granic pierwszego. Dlatego jedna z pierwszych rzeczy w instaMAT to było sprawdzenie czy to działa 😄

W maji używanie polskich znaków to proszenie się o kłopoty.

Co program to obyczaj i trzeba się uczyć co można a co jest big no no 🙂 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Game dev w wielkim swiecie, czyli "Murzyn zrobil swoje - Murzyn moze odejsc":

https://wccftech.com/take-two-lays-off-5-of-its-workforce-cancels-some-games/

A CEO miliony zbiera w bonusach i sie smieje z frajerow. Ludzie sie pojaraja troche, do czasu wydania GTA6 wszyscy zapomna i kupia znowu zeby postrzelac w "jeszcze wiekszym pinc razy swiecie jak w poprzedniej czesci".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi od dobrego roku gemadev na całym świecie zwalnia na potęgę, putin cudotwórca uzdrowił świat z pandemii która miała trwać całą wieczność i ludzie wychodząc z domu już tak gierek nie kupują za czeki stymulujące inflację 🙂 

W tym roku MS wywalił 1900 osób z Activision Blizzard i xboxa, Embracer prawie 1500, Unity 1800, Sony 900, Electronic Arts blisko 700, Riot Games ponad 500, Sega 240, nawet pixar ma zwolnić 20% ludzi 

Szacuje się że w 2022 zwolniono 8500 osób w gamedevie, w 2023 10 tys a w tym już 8800, a też lista na pewno nie jest kompletna tylko większe i bardziej znane firmy 

https://publish.obsidian.md/vg-layoffs/Archive/2024

https://80.lv/articles/more-than-5-thousand-people-lost-their-job-in-game-industry-this-month/

https://en.wikipedia.org/wiki/2023–2024_video_game_industry_layoffs

Edytowane przez Destroyer
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś chyba nawet na max3d, było podrzucane jak to rynek gier ma się najlepiej w historii, w sensie ludzie kupujo i grajo... a layoffy to efekt czystej ekonomicznej kalkulacji i gry (nomen omen) w oparciu o fluktuacje rynkowe... po prostu w takich czasach się zwalnia, a w innych zatrudnia. Nie ma to za wiele wspólnego z tym czy ludzie kupujo gry czy nie kupujo, bo rynek gier po prostu rośnie.

Dzięki zwolnieniom potentaci zarobią po prostu więcej, niż gdyby nie było tych zwolnień. Nie że oni sobie ratują życie, po prostu zwolnienia zwiększają zyski i jeszcze można zwalić na ruskich, hamas czy inny mosad. Więc nikt się nie pulta specjalnie, bo kryzys i fogle cięszko jest panie... No i stąd te bonusy dla ceosuf itp.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, kengi said:

Gdzieś chyba nawet na max3d, było podrzucane jak to rynek gier ma się najlepiej w historii, w sensie ludzie kupujo i grajo... a layoffy to efekt czystej ekonomicznej kalkulacji i gry (nomen omen) w oparciu o fluktuacje rynkowe... po prostu w takich czasach się zwalnia, a w innych zatrudnia. Nie ma to za wiele wspólnego z tym czy ludzie kupujo gry czy nie kupujo, bo rynek gier po prostu rośnie.

Dzięki zwolnieniom potentaci zarobią po prostu więcej, niż gdyby nie było tych zwolnień. Nie że oni sobie ratują życie, po prostu zwolnienia zwiększają zyski i jeszcze można zwalić na ruskich, hamas czy inny mosad. Więc nikt się nie pulta specjalnie, bo kryzys i fogle cięszko jest panie... No i stąd te bonusy dla ceosuf itp.

E tam, co Ty gadasz, zwalniają bo inwestują w nowe technologie i AI wszystko robi i pracowników nie poczeba jusz! Dlatego ceo dostają bonusy, bo tacy mądrzy i progreswyni technologicznie są, a gry AAAA za 70$ czy 100$ (teraz ponoć już AAAAA) zrobione przez dream team zróżnicowanych etnicznie babci klozetowych sprzedają się jak świeże bułeczki, jak arcydzieła w stylu Forspoken, Skull and Bones czy Suicide Squad 🤡

  • Like 1
  • bogactwo 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, alex3d napisał:

A było tak pięknie.

 

Kupili zive od unity to musieli się jakoś obić 

Na kanale Houdini youtube wleciały fajne prezentacje z FMX, a tu chyba jedna z najlepszych, polecam Piotr Fronczewski

 

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, alex3d said:

A było tak pięknie.

Ta... Teraz to juz wyglada na modus operandi  tych studio. Zatrudniamy do projektu, zwalniamy zeby nie placic jak projektu nie ma, zatrudniamy znowu do projektu a po projekcie na pysk kogo sie da i tak w kolko. Do mediow cisniemy jakas salatke slowna o tym jak nam przykro i jak postaramy sie tych ludzi zwolnic w najmilszy mozliwy sposob a takze o koniecznisci optymalizacji restrukturyzacji w postkowidowym swiecie, wicie rozumicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Nezumi said:

Ta... Teraz to juz wyglada na modus operandi  tych studio. Zatrudniamy do projektu, zwalniamy zeby nie placic jak projektu nie ma, zatrudniamy znowu do projektu a po projekcie na pysk kogo sie da i tak w kolko. Do mediow cisniemy jakas salatke slowna o tym jak nam przykro i jak postaramy sie tych ludzi zwolnic w najmilszy mozliwy sposob a takze o koniecznisci optymalizacji restrukturyzacji w postkowidowym swiecie, wicie rozumicie.

W vfx jest bardzo popularne zatrudnianie na kontrakty właśnie na kilka miesięcy czy projekt ale studia też mają stałą załogę i to właśnie przy zwalnianiu stałej załogi są o tym informacje bo o zakończeniu czasowego kontraktu chyba nikt nie będzie informował bo ma inny charakter pracy i wiadomo z dużym wyprzedzeniem kto ile będzie pracował. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Tez racja. Moze sie skapneli ze pozatrudniali w cholere ludzi po nic w zasadzie? Jak Twatter, gdzie Musk zwolnil mase ludzi, ktorzy byli przez nich samych okreslani jako "essential" ale jak sie szybko okazalo nie byli essential a bardziej kula u nogi XD.

Tez tak gadam a sam w zadnym studio nie pracowalem duzym nigdy tak ze tak sobie piernicze bez sensu. Pewnie ej aj ich wygryzlo i to juz koniec, industry umiera!!!!!!!!!!!!!

W tym temacie spoko wideUo od tworcy Fallouta (oryginalnej gry):

Ze spora iloscia sie zgadzam. Zaskakuje mnie tylko, ze ludziom trzeba to samo tlumaczyc przez bez mala wieki cale... Ponad 500 lat przed nasz ero Heraklit z Efezu wiedzial juz ze "Wszystko plynie, nic nie pozostaje takie samo". Swiat ulega zmianom caly czas. Ponad dwa i pol tysiaca lat pozniej ludzie dalej z rozdziawionymi gebami jak na thumbnailach z YT dziwia sie kazdej zmianie. Jednoczesnie jakos z entuzjazmem przyjmuja kazde nowe pierdniecie technologiczne jako absolutna zmiane WSZYSTKIEGO NA ZAWSZE...
Albo znowu wiedzac doskonale o zmianach klimatu na przestrzeni wiekow bija na alarm ze planeta umiera. Mimo ze planeta nie umarla jak ja pokryla dwukilometrowa warstwa pier...nej lawy, nasi prodkowie w ledwo oslonietych zadkach przetrwali ekstremalne zmiany klimatu w jaskiniach no ale my, teraz to umrzemy jak sie o pol stopnia podniesie temperatura. Naukowcy tak powiedzieli.

F sake...

@Destroyer musialem tu dopisac zeby juz nie mnozyc postow bez potrzeby 😉 No, dlatego mowie ze byli essential W ICH MNIEMANIU 😄 
Swoja droga jak tak te firmy tna i tna to moze w koncu sie na Blendera przesiada bo za darmo..? 😄 

Edytowane przez Nezumi
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, Nezumi said:

Tez racja. Moze sie skapneli ze pozatrudniali w cholere ludzi po nic w zasadzie?

Zgaduję, że w uk i kanadzie pracownik jest 10 razy droższy niż w indiach i tam sobie zostawią tanich klepaczy i lepiej na tym wyjdą. 

No na twaterze to byli esentiao dla swojej propagandy i dezinformacji a w serwerowni i przy kodzie i tak pracowali imigranci za marne pieniądze 🙂 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak będzie wyglądał ZBrush for IPad

 

Podoba mi się. Do tego wpadły nowe IPady więc można już zbierać hajsik 😛


Hajlajts:
Is ZBrush for iPad being completely redesigned?
ZBrush for iPad is undergoing a complete redesign, meticulously crafted from the ground up to optimize every feature for an unparalleled sculpting experience on the iPad.


Can I share files between desktop and iPad?
Yes, you can easily transfer projects between ZBrush for desktop and ZBrush for iPad, maintaining seamless workflow continuity across devices.


Can I work at exceptionally high poly counts?
In ZBrush for iPad, you can seamlessly manipulate high-polygon models with precision and ease, ensuring unparalleled detail in your digital creations.


When will ZBrush for iPad be available?
We plan to launch in 2024. Sign up for news so you don't miss our launch announcement.

How much will it cost?
Pricing will be announced at our launch event. Sign up to get alerts.

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Tutaj 12 calowy ipad pro jest drozszy od 22 calowego cintiq... No ale kto bogatemu zabroni 🤣 Tak na prawde nie moge duzo zlego powiedziec o ipadzie poza tym, ze mnie nie stac na niego. Bawilem sie troche i wyjatkowo plynnie wszystko smigalo. Teraz to juz na prawde mozna pracowac po prostu "on the go". Kapitalny procreate, paczka Affinity.. Do rzezby poza zatka Nomad i Forger. Mala stacja robocza ktora na pewno zabieralbym na wszystkie rodzinne imprezy w stylu sylwester. Pomarzyc mozna, poslinic sie. A kaske i tak wydam na cos dla dzieciaka i tyle bedzie. Nic to - powodzenia wszystkim ktorych stac.

Mam nadzieje - nie wiem sam dlaczego 🤣 - ze cos dodadza do zetki na desktopa. Ale pewnie 99% czasu spedza na gadaniu o tym tabletowym.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
18 minutes ago, KLICEK said:

chca zassac 400+ seniorow

To się dobrze składa bo w Polsce już prawie 10 mln seniorów a oczekiwania płacowe niewielkie, będą mieli w czym wybierać jak w ulęgałkach 🙂 

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Liczba-seniorow-w-Polsce-systematycznie-rosnie-Coraz-wiecej-z-nich-zyje-w-relatywnym-ubostwie-8564027.html

Edytowane przez Destroyer
  • kekw 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, KLICEK said:

chca zassac 400+ seniorow 🙂 jak w polsce tylu nie ma XD co oznacza dobre czasy dla portfeli specjalistow seniorow 😄

No to w ogóle trend ogólny w IT, wszyscy chcą seniorów, ale nikt ich nie "produkuje", bo to trzeba zacząć produkcję od juniora, a tych nikt nie chce, bo to załatwia wsparcie nowych narzędzi i już w jakimś stopniu takiego AI.

Ale w tzw. long run... wygląda na to, że seniorzy będą potrzebni zawsze, tyle że jak się AI zapchało tą "rurolinę" kariery na początku, to na końcu już nikt nie będzie wyławiać seniorskiej "ropy", bo rura jest pusta. A przynajmniej zapycha się coraz bardziej i przepustowość maleje... "what a time to be alive".

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KLICEK, niech mi pani powie, szczerze... 😉 

Uzywa sie AI do czegos przy produkcji duzych gier? Zastapilo to wam kogos? I jak mozesz to powiedz kogo - z nazwiska! 😉  nie no, zartuje oczywiscie z nazwiskiem ale do czego sie uzywa. Tak w realu. Slyszalem o glosach i o tym ze zastapili za zgoda rodziny aktora jakiegos co umarl (tez glos). A cos poza tym?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KLICEK Ja bym wolał się dowiedzieć ilu juniorów macie i czy jest jakiś system szkolenia wewnętrzny. Czy raczej macie tyle chętnych seniorów/mid, że nie zawracacie sobie juniorami głowy?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

A to jeszcze taka ciekawostka - 14% Pixara do zwolnienia. Jak zwykle zwykli pracownicy placa glowa za szefostwo i wspaniale decyzje Disneya. I pewnie beda zachodzic w glowe dlaczego nic sie nie zmiania, jak na tym rysunku:

i-dont-get-it-after-all-the-budget-cuts-

 

https://www.reuters.com/business/media-telecom/pixar-animation-lay-off-about-14-workforce-2024-05-21/

Jestem przekonany, ze wszystkie zwolnione osoby lacznie nie zarabialy 30 milionow rocznie. A Disney moglby oszczedzic zwalniajac jedna osobe:

https://www.latimes.com/entertainment-arts/business/story/2024-01-16/disney-2023-paydays-bob-iger-bob-chapek

Ja wiem, wiem ze zabrzmie jak jakis wiesniak teraz, ale na prawde nie rozumiem po co komus tyle pieniedzy... To bez sensu jest 😄 

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Nezumi said:

https://www.latimes.com/entertainment-arts/business/story/2024-01-16/disney-2023-paydays-bob-iger-bob-chapek

Ja wiem, wiem ze zabrzmie jak jakis wiesniak teraz, ale na prawde nie rozumiem po co komus tyle pieniedzy... To bez sensu jest 😄 

Jakieś grosiwa dla bidoty 🙂

Przy tym dopiero można nie wiedzieć co z tym zrobić ale mozna jakoś kształtować świat jak ktoś ma ochotę

https://www.cbsnews.com/detroit/news/tesla-stockholders-approve-elon-musk-compensation-of-more-than-50-billion/

 

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kengi napisał:

@KLICEK Ja bym wolał się dowiedzieć ilu juniorów macie i czy jest jakiś system szkolenia wewnętrzny. Czy raczej macie tyle chętnych seniorów/mid, że nie zawracacie sobie juniorami głowy?

Zalezy oczywiscie do zespolu i od czasu/etapie w jakim dany projekt sie zajduje. Tzn w pre produkcji nie zatrudnia sie juniorow bo co mieli by robic? jak oni sie na swojej robocie nie znaja, a co dopiero mieli by decydowac jak bedzie wygaldal caly projekt. Pozniej juz tak, szczegolnie na koncowce. Jak jest masa malych rzeczy do ogarniacia, a nie ma rak do pracy.  Dlatego dobrze co jakis czas wysylac folio a nie, tak ze wysylasz raz i sie obaziasz bo cie nie przyjeli.

Czy jest system do nauki i szkolenia juniorow? no i tak i nie. Oczywiscie mamy cos takiego ze wnioskujesz o udzial w jakims kursie, ktory tam sobie wybierzesz i tak zdobywasz skilla. Ogolnie odbywa sie to inaczej, jak masz silny zespol, ktory ma 2-3 seniorow, to junior dobija skillowo do tego poziomu w okolo 6-12 miesiacy (czasem dluzej wiadomo, zalezy od zaagazowania i czlowieka). 

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności