Napisano 28 Luty28 Lut Chińczycy animują w czyde, chociaż jest i jeden z moich guru Nemiri w creditsach. Lubię takie NPR. Hipper real już się przejadł, teraz NPR dostaje wiatru w żagle, coraz ciekawiej się na tym polu robi.
Napisano 28 Luty28 Lut Okazuje się, że jest to short z antologii. Na ten moment dwa sezony - producent bilibili, to chyba chiński jutup? 24 filmy, wszystkiego jest ok. 6h, każdy odcinek inny twórca. Coś jak netflixowe: Love, Death & Robots. Niektóre całkiem ciekawe. Więcej info: https://www.catsuka.com/news/2025-02-27/capsules-saisons-1-et-2-en-ligne-24-court-metrages-indes-produits-par-bilibili Całość na YT: Odcinki sezonu 1 Odcinki sezonu 2
Napisano 3 Marzec3 Mar Nawet autodesk zwalnia, 9% 1300osób, myślałem, że ten moloch jest trochę większy 🙂 https://www.bankier.pl/wiadomosc/Amerykanski-gigant-zwolni-1350-pracownikow-Na-zyski-nie-narzeka-8900994.html
Napisano 4 Marzec4 Mar Najbardziej dochodowy film animowany w historii, zaraz mu pyknie 2 miliardy w kasie... a u nas chyba nikt nie słyszał. Chiny gurom. https://naekranie.pl/aktualnosci/ne-zha-2-animacja-top10-najbardziej-dochodowe-filmy-box-office-1740995218 Edytowane 4 Marzec4 Mar przez kengi
Napisano 4 Marzec4 Mar On 2/28/2025 at 7:34 PM, kengi said: Okazuje się, że jest to short z antologii. Na ten moment dwa sezony - producent bilibili, to chyba chiński jutup? 24 filmy, wszystkiego jest ok. 6h, każdy odcinek inny twórca. Coś jak netflixowe: Love, Death & Robots. Niektóre całkiem ciekawe. Więcej info: https://www.catsuka.com/news/2025-02-27/capsules-saisons-1-et-2-en-ligne-24-court-metrages-indes-produits-par-bilibili Całość na YT: Odcinki sezonu 1 Odcinki sezonu 2 Się pozmieniało, 30 lat temu "chińskie" bajki to była sroga obelga dla anime. A dzisiaj proszę jakie fajne rzeczy 🙂 Najbliższe dekady pewnie będą pod chińskim znakiem, trzeba się szykować na nowych overlordów 😄
Napisano 13 Marzec13 Mar Nowa(4.0) wersja Clip Paint Studio: https://www.clipstudio.net/en/news/202503/12_01/Przy czym jak ktoś ma to upgrade raczej zbędny.Ale jak ktoś myślał o kupnie to jest zniżka przy okazji, do 18 marca. A za 23 baksy to całkiem niezły soft.
Napisano 14 Marzec14 Mar Autodesk po zwolnieniu 1350 osób żeby skupić się na rozwoju ai skupił się na rozwoju jak to ma w zwyczaju czyli kupił rozwiązanie i fajrant :)
Napisano 14 Marzec14 Mar @Destroyer "We are on the bleeding edge of technology!". Dowod? AI w nazwie naszego nowego produktu! Szach i mat! Jak juz musza pokazac jakas AI szopke inwestorom, to po co sie wysilac 🤑. Ja bym chetniej zobaczyl jakikolwiek update do Mudboxa - albo w sumie definitywne jego zabicie bo az sie przykro patrzy na ta agonie. Mudbox przypomina mi tego zmutowanego psa z drugiej czesci filmu "Mucha". Pelzajacy, utrzymywany przy zyciu po nic, zapomniany mutant ktory tylko blaga o coup de grâce. A tu nie! Kolejny rok zmieniaja splash screena i przeciagaja cierpienia o nastepne 12 miesiecy. Nieludzkie 😥Albo moze updacik viewportu w ich softach zebym nie musial robic osobnego shadera do viewportu i osobnego do renderu? Nie? Acha. Teraz AI jest najwazniejsze..No ok... To moze skoro takie zajebiste jest AI to poprosza AI o naprawienie tego viewportu? Powinno zajac nic - w koncu AI jest zajebiste. Jeden programista tylko mu powie co ma zrobic i to zrobi. On sprawdzi tylko i wszystko naprawione! Spoko - nie moge sie doczekac Mayi 2026 w ktorej wszystkie niedorobki i bledy zostana naprawione przez AI. Ale jazda! 😉
Napisano 14 Marzec14 Mar Sorki ze osobny post ale sprawa jest powazna :DPaul Gaboury w swoim dzisiejszym "lajfie" przekazal elektryzujaca wiadomosc ze beda sie przygladac temu jak spier... khm.... znaczy sie ULEPSZYC UI Zetki 😉. Tak, panie i panowie - jesli przyzwyczailiscie sie do obecnego UI przez wiele lat, byc moze za jakis czas beda w nim zmiany. Zmiany bazujace na tym co zrobili na ipadzie.Zeby byc sprawiedliwym to nie wiem jak tam jest na ipadzie, moze beda to zmiany na lepsze. Ale podchodze z rezerwa do zmian na desktopie, ktore za wzor do nasladowania obieraja przenosny tablet z touch screenem. Uczony doswiadczeniem, patrzac na to jak to swietnie wyszlo Microsoftowi jak probowali zrobic to samo UI dla windy na desktopie i na tablecie i teraz musze instalowac Start11 zeby miec normalne start menu 🙄Teraz wszyscy ci, ktorym UI Zetki uniemozliwialo zostanie mega rzezbiarzami beda w koncu mogli... zaczac narzekac na inne UI 😝Tutaj ten moment w streamie, zeby nie bylo ze sobie wymyslam: Edytowane 14 Marzec14 Mar przez Nezumi
Napisano 15 Marzec15 Mar 7 hours ago, Nezumi said:Teraz wszyscy ci, ktorym UI Zetki uniemozliwialo zostanie mega rzezbiarzami beda w koncu mogli... zaczac narzekac na inne UI 😝Nie no teraz to nie, 20 lat temu to by coś dało :)bo on był drugi w kulach :) Edytowane 15 Marzec15 Mar przez Destroyer
Napisano 15 Marzec15 Mar W blenderze sprawdzają czujność użytkowników, bo użytkownik zawsze powinien być świadomy tego co robi a nie na pamięć po UI i ze skrótów lecieć na oślep, nie ma tak, nie ma takiego korzystania! - Mindfulness and Namaste :P
Napisano 15 Marzec15 Mar Ale ale, przecież powiedział, że się będą przyglądać, a nie że coś zmienią. Spokojnie.A tak w temacie zapytam bardziej serio, bo ostatnio projektuje interfejsy... czy jest jakiś UI/UX, który możecie podać za przykład w sensie pozytywnym (niekoniecznie z grafiki)? Bo ja na ten moment jedyne co mogę powiedzieć o tej "branżuni": jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził.Ze swojej strony dla mnie mudbox zasługuje na pochwałę (szkoda, że autodesk ma go w rzyci). Chociaż to może wynikało z przyzwyczajeń, bo tam po prostu zrobili mixa majki z szopem, to co było bardziej 3D było jak w majce a to co było bardziej 2D było jak w szopie. I praktycznie niczego się uczyć człowiek nie musiał. No ale to był stosunkowo mały soft made in house. A ostatnio już go dawno nie widziałem, więc pewnie już coś ostro spie..lili.Dobrze też wspominam XSI. A i Maya za moich czasów była bardzo fajna jak dla mnie. Ale teraz się pewnie rozjechało za dużo. To też jest temat w tym kontekście istotny, ciężko przewidzieć rozwój oprogramowania, żeby wszystkie przypadki obsłużyć założeniami interface'u sprzed dekad, więc siłą rzeczy albo się to rozjeżdża, albo trzeba zacząć od nowa.Houdini mi się podoba, ale tam są inne problemy. Raczej po mojej stronie.
Napisano 15 Marzec15 Mar 13 minutes ago, kengi said:Ze swojej strony dla mnie mudbox zasługuje na pochwałę (szkoda, że autodesk ma go w rzyci). Chociaż to może wynikało z przyzwyczajeń, bo tam po prostu zrobili mixa majki z szopem, to co było bardziej 3D było jak w majce a to co było bardziej 2D było jak w szopie. I praktycznie niczego się uczyć człowiek nie musiał. No ale to był stosunkowo mały soft made in house. A ostatnio już go dawno nie widziałem, więc pewnie już coś ostro spie..lili.Dokładnie, siadałeś i robiłeś. Ale nie , nie zmienili dużo na gorsze bo od dekady nie ma updatów :P szkoda, że taki soft zamordowali, w 2015 pokazywali pełny scultping w becie mayi i też to porzucili bo jednak sobie przeliczyli że bardziej się opłaca subskrybcję mudboxa niż maya LT ze sculptem i malowaniem. Do tej pory im tego nie mogę zapomneić, zwłaszcza że pokazali że już jest i działa, zaraz będzie w wersji produkcyjnej, dekada minęła i nie ma a malowanie "tekstur" nadal w artisenie z mayi 1.0 że ręce opadają :/Maja to coraz bardziej sklejka kupionych i porzuconych technologii w kilku interfejsach które ze sobą nie gadają, jakośto działa i człowiek przywykł ale nie ma dnia żeby coś nie denerwowało :)Z fajnych UI to paintorm mi się podobał bo tam w locie można było sobie skalować a w mayi to wybierasz 100%/ 150/200% i jak nie pasuje to masz pecha :) W houdinim można prawie co pixel sobie powiększać ale znowu jak w majce po każdej zmianie restart :) Choć maya i max mają pływajace okienka z opcjami do konkretnych narzędzi które fajnie można i skalować w locie i dodawać/ odejmować opcje które się tam wyświetlają i to mi się podoba.No i w paintstormie można było sobie własne panele robić jak się chcaiło, wielkość ikonek, sliderów, nawet kolory łatwo było zmieniać a nie jak w zbrushu ściana tekstu i wiele mówiące nazwy text 1 text 2 a jak coś nie tam zmienisz to nie cofniesz łatwo zmiany :)No i sam blender złego UI nie ma, jest bardzo łatwe do cutomizowania tak bardzo że jak się otworzy czyjąś scene to nie wiadomo za co złapać :) ale można sobie ustawić mocno pod to co się dokładnie chce w danej chwili robić, na minus nie ma okienek latających tylko wszystko w bocznym paneli a tam lista i groch z kapustą trochę :)Ale tak jam piszesz, UI to ciężki temat, notatnik z windowsa ma fajny a potem jak program czy jak teraz się modnie mówi apka staje się bardziej skomplikowana to mniejsze lub większe fuckupy muszą być :)Dynamiczne skalowanie i duża, elastyczna customizacja chyba jest najważniejsza żeby sobie dopasować pdo swoje konkretne potrzeby, zrobić widok z 3 opcjami na krzyż dla pani grażynki lub wywalić wszystko czego używasz na okno główne żeby nie szukać :) każdy ma swój styl. No i żeby był szybki i responsywny a nie powolna opasła kobyła jak np w mayi, przed przejściem na Qt to tam było trochę przestarzało oldschoolowo ale snappy as fuck :PMaking menu/ pie menuDobry edytor skrótów klawiaturowych też jest ważny tak jak opcje do szybkiego zapisywania i zmieniania w locie workspaces żeby sobie przeskakiwać w zależności od potrzeby. W zbrushu akurat jest spoko to że coś tam sobie klikasz i możesz szybko przypisać skrót z interfacu a mało programów ma coś podobnego i musisz po liście szukać bóg jeden wie czego i jak to się nazywa :)O i wyszukiwarka opcji w maji kiedyś był cosmos a potem zgapili i dodali swoją wersję i to spoko działa jak z grubsza cos pamiętasz a le nie do końca gdzie to :) I żeby było "fuzzy name" czy jakoś tak żeby nie musieć być w 100% poprawnym tylko tak z grubsza, sam do after effects używam tej opcji z video copilorta i do menu efektów nie wchodzę, tylko raz na jakiś czas zobaczyć czy coś nowego może dodali keidyś :pCosmos – Search and organize in MayaJakby mnie dali do UX designera to programisty by się za życia nie wygrzebali z moich pomysłów :D Edytowane 15 Marzec15 Mar przez Destroyer
Napisano 15 Marzec15 Mar 1 hour ago, EthicallyChallenged said:ja lubię interfejs mojego ulubionego odtwarzacza do muzyki, cmusTo jeszcze trzeba napisać o VIMie... i zawsze przy tej okazji warto przypomnieć, że Emacs ssie ;PAle CLI to osobna kategoria.
Napisano 15 Marzec15 Mar Rewolucja technologiczna z Blenderem w tle!!!!! Nie trzeba czekac 5 lat! Juz teraz mozesz sprawic ze model nad ktorym pracowales z mozolem zostanie zastapiony AI slopem nad ktorym nie masz kontroli! What a time to be alive! Teraz mozesz SZYBCIEJ WYPRODUKOWAC! (sliczne, trojpalczaste dlonie jak na obrazku na przyklad. Fuck details - its fast!)Tchu brak! Edytowane 15 Marzec15 Mar przez Nezumi
Napisano Poniedziałek o 18:225 dn Jeszcze dziadek3D powinien powrocic na forum i uzywajac Blendera z AI zrobic mega ambitny film o latajacych krzeslach, wrzucajac siebie ze skrzypcami siedzacego przed wiejska chalupa.Wtedy by mi pekla na pewno. Edytowane Poniedziałek o 20:205 dn przez Nezumi
Napisano Wtorek o 09:175 dn 14 godzin temu, Nezumi napisał:Jeszcze dziadek3D powinien powrocic na forum i uzywajac Blendera z AI zrobic mega ambitny film o latajacych krzeslach, wrzucajac siebie ze skrzypcami siedzacego przed wiejska chalupa.Wtedy by mi pekla na pewno.na lotni XD
Napisano Wtorek o 09:445 dn 26 minutes ago, EthicallyChallenged said:na lotni XDi z dopalaczem! :)https://youtu.be/gAKekhmTRaY?si=WN5fSQPg49R5MbM2&t=37 Edytowane Wtorek o 09:455 dn przez Destroyer
Napisano Wtorek o 15:045 dn Wersja RTX Half-Life 2, już do pobrania za darmoszkię: https://store.steampowered.com/app/2477290/HalfLife_2_RTX/
Napisano Wtorek o 15:105 dn Rośnie lista tytułów, które najlepiej byłoby ograć z dobrym RTX'em a sytuacja na rynku GPU nadal daleka od optymistycznej.
Napisano Wtorek o 16:105 dn Wyszedł GIMP 3.0 https://www.gimp.org/news/2025/03/16/gimp-3-0-released/Blender 4.4 też wyszedł.blender.org4.4 — blender.orgHome of the Blender project - Free and Open 3D Creation Software Edytowane Wtorek o 17:374 dn przez Tvaroog
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto