Napisano 28 Luty28 Lut Chińczycy animują w czyde, chociaż jest i jeden z moich guru Nemiri w creditsach. Lubię takie NPR. Hipper real już się przejadł, teraz NPR dostaje wiatru w żagle, coraz ciekawiej się na tym polu robi.
Napisano 28 Luty28 Lut Okazuje się, że jest to short z antologii. Na ten moment dwa sezony - producent bilibili, to chyba chiński jutup? 24 filmy, wszystkiego jest ok. 6h, każdy odcinek inny twórca. Coś jak netflixowe: Love, Death & Robots. Niektóre całkiem ciekawe. Więcej info: https://www.catsuka.com/news/2025-02-27/capsules-saisons-1-et-2-en-ligne-24-court-metrages-indes-produits-par-bilibili Całość na YT: Odcinki sezonu 1 Odcinki sezonu 2
Napisano 3 Marzec3 Mar Nawet autodesk zwalnia, 9% 1300osób, myślałem, że ten moloch jest trochę większy 🙂 https://www.bankier.pl/wiadomosc/Amerykanski-gigant-zwolni-1350-pracownikow-Na-zyski-nie-narzeka-8900994.html
Napisano 4 Marzec4 Mar Najbardziej dochodowy film animowany w historii, zaraz mu pyknie 2 miliardy w kasie... a u nas chyba nikt nie słyszał. Chiny gurom. https://naekranie.pl/aktualnosci/ne-zha-2-animacja-top10-najbardziej-dochodowe-filmy-box-office-1740995218 Edytowane 4 Marzec4 Mar przez kengi
Napisano 4 Marzec4 Mar On 2/28/2025 at 7:34 PM, kengi said: Okazuje się, że jest to short z antologii. Na ten moment dwa sezony - producent bilibili, to chyba chiński jutup? 24 filmy, wszystkiego jest ok. 6h, każdy odcinek inny twórca. Coś jak netflixowe: Love, Death & Robots. Niektóre całkiem ciekawe. Więcej info: https://www.catsuka.com/news/2025-02-27/capsules-saisons-1-et-2-en-ligne-24-court-metrages-indes-produits-par-bilibili Całość na YT: Odcinki sezonu 1 Odcinki sezonu 2 Się pozmieniało, 30 lat temu "chińskie" bajki to była sroga obelga dla anime. A dzisiaj proszę jakie fajne rzeczy 🙂 Najbliższe dekady pewnie będą pod chińskim znakiem, trzeba się szykować na nowych overlordów 😄
Napisano 13 Marzec13 Mar Nowa(4.0) wersja Clip Paint Studio: https://www.clipstudio.net/en/news/202503/12_01/Przy czym jak ktoś ma to upgrade raczej zbędny.Ale jak ktoś myślał o kupnie to jest zniżka przy okazji, do 18 marca. A za 23 baksy to całkiem niezły soft.
Napisano 14 Marzec14 Mar Autodesk po zwolnieniu 1350 osób żeby skupić się na rozwoju ai skupił się na rozwoju jak to ma w zwyczaju czyli kupił rozwiązanie i fajrant :)
Napisano 14 Marzec14 Mar @Destroyer "We are on the bleeding edge of technology!". Dowod? AI w nazwie naszego nowego produktu! Szach i mat! Jak juz musza pokazac jakas AI szopke inwestorom, to po co sie wysilac 🤑. Ja bym chetniej zobaczyl jakikolwiek update do Mudboxa - albo w sumie definitywne jego zabicie bo az sie przykro patrzy na ta agonie. Mudbox przypomina mi tego zmutowanego psa z drugiej czesci filmu "Mucha". Pelzajacy, utrzymywany przy zyciu po nic, zapomniany mutant ktory tylko blaga o coup de grâce. A tu nie! Kolejny rok zmieniaja splash screena i przeciagaja cierpienia o nastepne 12 miesiecy. Nieludzkie 😥Albo moze updacik viewportu w ich softach zebym nie musial robic osobnego shadera do viewportu i osobnego do renderu? Nie? Acha. Teraz AI jest najwazniejsze..No ok... To moze skoro takie zajebiste jest AI to poprosza AI o naprawienie tego viewportu? Powinno zajac nic - w koncu AI jest zajebiste. Jeden programista tylko mu powie co ma zrobic i to zrobi. On sprawdzi tylko i wszystko naprawione! Spoko - nie moge sie doczekac Mayi 2026 w ktorej wszystkie niedorobki i bledy zostana naprawione przez AI. Ale jazda! 😉
Napisano 14 Marzec14 Mar Sorki ze osobny post ale sprawa jest powazna :DPaul Gaboury w swoim dzisiejszym "lajfie" przekazal elektryzujaca wiadomosc ze beda sie przygladac temu jak spier... khm.... znaczy sie ULEPSZYC UI Zetki 😉. Tak, panie i panowie - jesli przyzwyczailiscie sie do obecnego UI przez wiele lat, byc moze za jakis czas beda w nim zmiany. Zmiany bazujace na tym co zrobili na ipadzie.Zeby byc sprawiedliwym to nie wiem jak tam jest na ipadzie, moze beda to zmiany na lepsze. Ale podchodze z rezerwa do zmian na desktopie, ktore za wzor do nasladowania obieraja przenosny tablet z touch screenem. Uczony doswiadczeniem, patrzac na to jak to swietnie wyszlo Microsoftowi jak probowali zrobic to samo UI dla windy na desktopie i na tablecie i teraz musze instalowac Start11 zeby miec normalne start menu 🙄Teraz wszyscy ci, ktorym UI Zetki uniemozliwialo zostanie mega rzezbiarzami beda w koncu mogli... zaczac narzekac na inne UI 😝Tutaj ten moment w streamie, zeby nie bylo ze sobie wymyslam: Edytowane 14 Marzec14 Mar przez Nezumi
Napisano 15 Marzec15 Mar 7 hours ago, Nezumi said:Teraz wszyscy ci, ktorym UI Zetki uniemozliwialo zostanie mega rzezbiarzami beda w koncu mogli... zaczac narzekac na inne UI 😝Nie no teraz to nie, 20 lat temu to by coś dało :)bo on był drugi w kulach :) Edytowane 15 Marzec15 Mar przez Destroyer
Napisano 15 Marzec15 Mar W blenderze sprawdzają czujność użytkowników, bo użytkownik zawsze powinien być świadomy tego co robi a nie na pamięć po UI i ze skrótów lecieć na oślep, nie ma tak, nie ma takiego korzystania! - Mindfulness and Namaste :P
Napisano 15 Marzec15 Mar Ale ale, przecież powiedział, że się będą przyglądać, a nie że coś zmienią. Spokojnie.A tak w temacie zapytam bardziej serio, bo ostatnio projektuje interfejsy... czy jest jakiś UI/UX, który możecie podać za przykład w sensie pozytywnym (niekoniecznie z grafiki)? Bo ja na ten moment jedyne co mogę powiedzieć o tej "branżuni": jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził.Ze swojej strony dla mnie mudbox zasługuje na pochwałę (szkoda, że autodesk ma go w rzyci). Chociaż to może wynikało z przyzwyczajeń, bo tam po prostu zrobili mixa majki z szopem, to co było bardziej 3D było jak w majce a to co było bardziej 2D było jak w szopie. I praktycznie niczego się uczyć człowiek nie musiał. No ale to był stosunkowo mały soft made in house. A ostatnio już go dawno nie widziałem, więc pewnie już coś ostro spie..lili.Dobrze też wspominam XSI. A i Maya za moich czasów była bardzo fajna jak dla mnie. Ale teraz się pewnie rozjechało za dużo. To też jest temat w tym kontekście istotny, ciężko przewidzieć rozwój oprogramowania, żeby wszystkie przypadki obsłużyć założeniami interface'u sprzed dekad, więc siłą rzeczy albo się to rozjeżdża, albo trzeba zacząć od nowa.Houdini mi się podoba, ale tam są inne problemy. Raczej po mojej stronie.
Napisano 15 Marzec15 Mar 13 minutes ago, kengi said:Ze swojej strony dla mnie mudbox zasługuje na pochwałę (szkoda, że autodesk ma go w rzyci). Chociaż to może wynikało z przyzwyczajeń, bo tam po prostu zrobili mixa majki z szopem, to co było bardziej 3D było jak w majce a to co było bardziej 2D było jak w szopie. I praktycznie niczego się uczyć człowiek nie musiał. No ale to był stosunkowo mały soft made in house. A ostatnio już go dawno nie widziałem, więc pewnie już coś ostro spie..lili.Dokładnie, siadałeś i robiłeś. Ale nie , nie zmienili dużo na gorsze bo od dekady nie ma updatów :P szkoda, że taki soft zamordowali, w 2015 pokazywali pełny scultping w becie mayi i też to porzucili bo jednak sobie przeliczyli że bardziej się opłaca subskrybcję mudboxa niż maya LT ze sculptem i malowaniem. Do tej pory im tego nie mogę zapomneić, zwłaszcza że pokazali że już jest i działa, zaraz będzie w wersji produkcyjnej, dekada minęła i nie ma a malowanie "tekstur" nadal w artisenie z mayi 1.0 że ręce opadają :/Maja to coraz bardziej sklejka kupionych i porzuconych technologii w kilku interfejsach które ze sobą nie gadają, jakośto działa i człowiek przywykł ale nie ma dnia żeby coś nie denerwowało :)Z fajnych UI to paintorm mi się podobał bo tam w locie można było sobie skalować a w mayi to wybierasz 100%/ 150/200% i jak nie pasuje to masz pecha :) W houdinim można prawie co pixel sobie powiększać ale znowu jak w majce po każdej zmianie restart :) Choć maya i max mają pływajace okienka z opcjami do konkretnych narzędzi które fajnie można i skalować w locie i dodawać/ odejmować opcje które się tam wyświetlają i to mi się podoba.No i w paintstormie można było sobie własne panele robić jak się chcaiło, wielkość ikonek, sliderów, nawet kolory łatwo było zmieniać a nie jak w zbrushu ściana tekstu i wiele mówiące nazwy text 1 text 2 a jak coś nie tam zmienisz to nie cofniesz łatwo zmiany :)No i sam blender złego UI nie ma, jest bardzo łatwe do cutomizowania tak bardzo że jak się otworzy czyjąś scene to nie wiadomo za co złapać :) ale można sobie ustawić mocno pod to co się dokładnie chce w danej chwili robić, na minus nie ma okienek latających tylko wszystko w bocznym paneli a tam lista i groch z kapustą trochę :)Ale tak jam piszesz, UI to ciężki temat, notatnik z windowsa ma fajny a potem jak program czy jak teraz się modnie mówi apka staje się bardziej skomplikowana to mniejsze lub większe fuckupy muszą być :)Dynamiczne skalowanie i duża, elastyczna customizacja chyba jest najważniejsza żeby sobie dopasować pdo swoje konkretne potrzeby, zrobić widok z 3 opcjami na krzyż dla pani grażynki lub wywalić wszystko czego używasz na okno główne żeby nie szukać :) każdy ma swój styl. No i żeby był szybki i responsywny a nie powolna opasła kobyła jak np w mayi, przed przejściem na Qt to tam było trochę przestarzało oldschoolowo ale snappy as fuck :PMaking menu/ pie menuDobry edytor skrótów klawiaturowych też jest ważny tak jak opcje do szybkiego zapisywania i zmieniania w locie workspaces żeby sobie przeskakiwać w zależności od potrzeby. W zbrushu akurat jest spoko to że coś tam sobie klikasz i możesz szybko przypisać skrót z interfacu a mało programów ma coś podobnego i musisz po liście szukać bóg jeden wie czego i jak to się nazywa :)O i wyszukiwarka opcji w maji kiedyś był cosmos a potem zgapili i dodali swoją wersję i to spoko działa jak z grubsza cos pamiętasz a le nie do końca gdzie to :) I żeby było "fuzzy name" czy jakoś tak żeby nie musieć być w 100% poprawnym tylko tak z grubsza, sam do after effects używam tej opcji z video copilorta i do menu efektów nie wchodzę, tylko raz na jakiś czas zobaczyć czy coś nowego może dodali keidyś :pCosmos – Search and organize in MayaJakby mnie dali do UX designera to programisty by się za życia nie wygrzebali z moich pomysłów :D Edytowane 15 Marzec15 Mar przez Destroyer
Napisano 15 Marzec15 Mar 1 hour ago, EthicallyChallenged said:ja lubię interfejs mojego ulubionego odtwarzacza do muzyki, cmusTo jeszcze trzeba napisać o VIMie... i zawsze przy tej okazji warto przypomnieć, że Emacs ssie ;PAle CLI to osobna kategoria.
Napisano 15 Marzec15 Mar Rewolucja technologiczna z Blenderem w tle!!!!! Nie trzeba czekac 5 lat! Juz teraz mozesz sprawic ze model nad ktorym pracowales z mozolem zostanie zastapiony AI slopem nad ktorym nie masz kontroli! What a time to be alive! Teraz mozesz SZYBCIEJ WYPRODUKOWAC! (sliczne, trojpalczaste dlonie jak na obrazku na przyklad. Fuck details - its fast!)Tchu brak! Edytowane 15 Marzec15 Mar przez Nezumi
Napisano 17 Marzec17 Mar Jeszcze dziadek3D powinien powrocic na forum i uzywajac Blendera z AI zrobic mega ambitny film o latajacych krzeslach, wrzucajac siebie ze skrzypcami siedzacego przed wiejska chalupa.Wtedy by mi pekla na pewno. Edytowane 17 Marzec17 Mar przez Nezumi
Napisano 18 Marzec18 Mar 14 godzin temu, Nezumi napisał:Jeszcze dziadek3D powinien powrocic na forum i uzywajac Blendera z AI zrobic mega ambitny film o latajacych krzeslach, wrzucajac siebie ze skrzypcami siedzacego przed wiejska chalupa.Wtedy by mi pekla na pewno.na lotni XD
Napisano 18 Marzec18 Mar 26 minutes ago, EthicallyChallenged said:na lotni XDi z dopalaczem! :)https://youtu.be/gAKekhmTRaY?si=WN5fSQPg49R5MbM2&t=37 Edytowane 18 Marzec18 Mar przez Destroyer
Napisano 18 Marzec18 Mar Wersja RTX Half-Life 2, już do pobrania za darmoszkię: https://store.steampowered.com/app/2477290/HalfLife_2_RTX/
Napisano 18 Marzec18 Mar Rośnie lista tytułów, które najlepiej byłoby ograć z dobrym RTX'em a sytuacja na rynku GPU nadal daleka od optymistycznej.
Napisano 18 Marzec18 Mar Wyszedł GIMP 3.0 https://www.gimp.org/news/2025/03/16/gimp-3-0-released/Blender 4.4 też wyszedł.blender.org4.4 — blender.orgHome of the Blender project - Free and Open 3D Creation Software Edytowane 18 Marzec18 Mar przez Tvaroog
Napisano 26 Marzec26 Mar Nowa Maya 2026https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2026/ENU/?guid=GUID-BAF59B47-E24F-4F87-9B77-ABE78D3F8268Nowy 3ds Max 2026https://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2026/ENU/i... Nowy Mudbox 2026https://help.autodesk.com/view/MBXPRO/ENU/?guid=Mudbox_ReleaseNotes_release_notes2026_html Edytowane 26 Marzec26 Mar przez Nezumi
Napisano 26 Marzec26 Mar Jedyna "nowość" do golaem. Fajnie, bo nie trzeba kupować, bo jest dołączony "za darmo", ciekawe, czy zostawią go tak jak xgen, czy może będą go rozwijać. Nie wiem, choć się domyślam ;) Edytowane 26 Marzec26 Mar przez Skyrush
Napisano 26 Marzec26 Mar 2 minutes ago, Skyrush said:Jedyna "nowość" do goalem. Fajnie, bo nie trzeba kupować dodatkowych pluginów, ciekawe, czy zostawią go tak jak xgen, czy może będą go rozwijać. Nie wiem, choć się domyślam ;)Taka zagadka na ktora wszyscy znamy odpowiedz :D Ciekawy jestem jak dziala to Volume Mesh ale nie na tyle zeby instalowac nowa wersje juz :D moze tak w okolicach 2026.2 podistaluje ;)
Napisano 26 Marzec26 Mar Teraz, Nezumi napisał:Ciekawy jestem jak dziala to Volume Meshto chyba tylko na booleanie jest, nie wiem, czy maya ma coś podobnego jak volume remesh jak modyfikator w blenderze.Podoba mi się, że jest już jakiś "stack" operatorów, na razie tylko chyba dla boolean. Jak by zrobili taki operator stack jak było w xsi to by było super.
Napisano 26 Marzec26 Mar Mudbox jak zwykle nie zawodzi updatem, złego słowa nie można powiedzieć o nowych funkcjach :D@Nezumi maya i maxa to mogłeś wrzucić jako nowe całe wątki na forum bo to jednak większe newsy branżowe, update nie jest taki zły jak na autodesk, mudbox już mógłby tu zostać :pAle trochę smutno patrzeć jak maya i nawet 3ds max się roziwjają, kiedyś to były takie żywe softy z żywymi fanami a teraz to taka umieralnia, blender to przejął i tam jest do oporu skryptów i narzędzi od ludzi dla ludzi a w majce też kiedyś tak było a teraz to całe community też ledwo żyje. Nadal powstają skrypty i narzędzia ale zdecydowanie mniej i to nie dlatego, że majką jest już doskonałym kompletnym, wszystko mającym narzędziem :PCiekawe czy ten goleam będzie dalej rozwijany bo team chyba też kupili no i mają goelma do houdiniem, unreala więc też może będzie produkt niezależny a nie doklejamy, integrujemy i pozwalamy się zestarzeć i umrzeć jak wszystko inne co dodali.dziwi, żę devi 3dsmaxa i maji tak bardzo ze sobą nie gadają shadery osl powinny być wspólne bo to tylko wystarczy przekopiować i gotowe a tak nie ma :/ Edytowane 26 Marzec26 Mar przez Destroyer
Napisano 26 Marzec26 Mar 6 minutes ago, Destroyer said:maya i maxa to mogłeś wrzucić jako nowe całe wątki na forum bo to jednak większe newsy branżowe
Napisano 26 Marzec26 Mar Tak sobie oglądałem co tam nowego na kanale Autodesk Media & Entertainment odnośnie tych nowych wersjihttps://www.youtube.com/watch?v=rvxahXl9hUI&ab_channel=AutodeskMedia%26Entertainmenti normalnie jak to zobaczyłem... praca w autodesk niszczy ludzi xDDDMoże się nie wyspał...
Napisano 26 Marzec26 Mar Jak zwykle nie jest jasne jak to w końcu jest z tym Goleamem, myślałem, że był plugin do unreala i Houdineigo a teraz tylko do mayi a do innych softów trzeba eksportować ale chyba zawsze był pełnosprawny dla mayi a dla reszty jakiś uproszczony connector i standalone layout żeby to kontrolować? Tak coś wypatrzyłem na youtubie ale nie moja działka więc nie wiem :pI nie można kupić samego Golema tylko w pakiecie Media & Entertainment Collection ze wszystkim jak creative suite od adobe i w Q&A piszą, że tylko w subskrypcji :) Masz houdineigo i chcesz Golaema to kup tj zasubskrybuj cały M&E :P niezły ruch ze strony autodeski, you cheeky bastard :)Autodesk GolaemAutodesk Golaem: Questions and AnswersAutodesk adds Golaem 9.2 to its Media & Entertainment Collection | CG ChannelAutodesk releases Maya 2026 and Maya Creative 2026 | CG Channel Edytowane 26 Marzec26 Mar przez Destroyer
Napisano 26 Marzec26 Mar 2 minuty temu, Destroyer napisał:I nie można kupić samego GolemaTak samo max prawdopodobnie nigdy nie dostanie bifrosta, albo golema właśnie, żebyś musiał kupić oba softy.aaa nawet maya indie nie ma do tego dostępu, a już chciałem pochwalić AD xDJa i tak czekam na Houdini 21
Napisano 26 Marzec26 Mar 7 hours ago, Destroyer said:Mudbox jak zwykle nie zawodzi updatem, złego słowa nie można powiedzieć o nowych funkcjach :DJest nawet lepiej.System requirements:🤣
Napisano 26 Marzec26 Mar 14 minutes ago, Skyrush said:Tak sobie oglądałem co tam nowego na kanale Autodesk Media & Entertainment odnośnie tych nowych wersjihttps://www.youtube.com/watch?v=rvxahXl9hUI&ab_channel=AutodeskMedia%26Entertainmenti normalnie jak to zobaczyłem... praca w autodesk niszczy ludzi xDDDMoże się nie wyspał...If only my gurl suck half as good as autodesk suck lifeforce out of its employees ☠️202620274 minutes ago, Skyrush said:Ja i tak czekam na Houdini 21No ja też, przynajmniej będzie można na filmik z nowościami popatrzeć 5 razy żeby zrozumieć co się tam dzieje a u autodesku to wyszukiwanie opcji, zapamiętywanie na którym modyfikatorze w stosie było zaznaczenie gdy odznaczyłeś obiekt, tworzenie prostokątów w trójpunktowy sposób, weldowanie końcowych punktów w splajnach i 3 nowe tekstury, 3ds max 2026 at its glory XDMyślałem, że maja wypada lepiej ale bez goelma to Volume Mesh Boolean i trochę lepsze deformacje XDDD ale i tak lepiej od wersji 2021 albo mudboxa XD20 minutes ago, Skyrush said:aaa nawet maya indie nie ma do tego dostępu, a już chciałem pochwalić AD xDsłabo się zestarzało :D25 minutes ago, Skyrush said:Tak samo max prawdopodobnie nigdy nie dostanie bifrostaintegrowali nparicle w 3dsmaxie i porzucili, biforsta też integrowali i też im się odechciało, ba integrowali 10 lat temu całego mudboxa jak bóg przykazął w mayi i tez porzucili, ba ten cały nFramework z npariclami co to miało być super też porzucili, porzucili zresztą wszystko to co ja się tu będę znowu rozpisywał i też porzucę temat :) Edytowane 26 Marzec26 Mar przez Destroyer
Napisano 27 Marzec27 Mar 15 hours ago, Destroyer said:Myślałem, że maja wypada lepiej ale bez goelma to Volume Mesh Boolean i trochę lepsze deformacje XDDD ale i tak lepiej od wersji 2021 albo mudboxa XDJest jeden plus tego update'u - nie musze nowej wersji instalowac 🤣 Arnolda moge updatnac osobno.
Napisano 27 Marzec27 Mar 53 minutes ago, Nezumi said:Jest jeden plus tego update'u - nie musze nowej wersji instalowac 🤣 Arnolda moge updatnac osobno.Dla mnie już wazneijsze są te opcje Maya Help | Maya 2026 Fixed Issues | Autodeskale tutaj też biednie, kiedyś to byłą lista a lista a teraz 10 punktów i elo, czyli maja już niemal doskonałą i bez błędów :P
Napisano 2 Kwiecień2 Kwi Do slabych updatow komercyjnych softow 3D z duma dolacza dzis ZBrush gdzie na desktopowa wersje dodano prawie nic. Trzy opcje do Zmodelera. i tyle jesli chodzi o narzedzia. Poza tym garsc materialow do Redshifta i dwa projekty znanych kolesi. Wiecej jest zmian na ipada ale nie mam ipada wiec mnie to nie obchodzi. Smutek mnie ogarnia. Pocieszam sie ze to nie jest duza wersja tylko point release. Ale to taki cope z mojej strony.
Napisano 3 Kwiecień3 Kwi 10 godzin temu, Nezumi napisał:Wiecej jest zmian na ipada ale nie mam ipada wiec mnie to nie obchodzi.Nie bądź, aż tak stary i zgryźliwy, że jak Ciebie nie dotyczy to wywalone i fuj. Może ktoś tam na świecie się jara z tych ficzerów na ipada :P Co do updatu to chyba klasycznie "disappointed but not surprised". Można było śmiało przewidzieć, że taki los czeka Zbrusha po przejęciu przez molocha. Edytowane 3 Kwiecień3 Kwi przez blood_brother
Napisano 3 Kwiecień3 Kwi 46 minut temu, blood_brother napisał:Może ktoś tam na świecie się jara z tych ficzerów na ipadaSprawdziłem sobie tą wersję na ipda kiedyś no i... no mehh. Do pracy się to nie nadają, chyba że lubimy masochizm.\Do zabawy jak najbardziej, dużo lepsze niż.. ten drugi soft, którego nazwy nie pamiętam. Taki dramat z tym rozwojem zbrusha :( chętnie bym im płacił ale to nie ma sensu żadnego. Dla tych paru ficzerów? Ciekawe ile firm w ogóle updatowało się na subskrypcję bo ja się jeszcze nie spotkałem z plikami z nowych wersji.
Napisano 3 Kwiecień3 Kwi 36 minutes ago, blood_brother said:Nie bądź, aż tak stary i zgryźliwyObawiam sie ze na to za pozno - przynajmniej na bycie starym ;) 7 hours ago, michalo said:Taki dramat z tym rozwojem zbrusha :(Maja soft do pracy na kompie. Zamiast go rozwijac to poswiecaja czas na zrobienie wersji na tablecik (mimo ze kupili wczesniej soft do rzezbienia na tablecie wlasnie). Teraz rozwijaja wersje na tablecik, zeby miala to co ma wersja na kompa. Pozniej beda zmieniac wersje na kompie, zeby wygladala jak ta wersja na tableciku.W miedzyczasie glupiej dziury sie nie da wyciac nozem nadal 🤣Jeszcze jak wpadna na pomysl ubogacic zetke ejajem to bedzie komplet.Najbardziej mnie wkurza to pieprzenie marketingowe: "ZBrush get MMMAJOR updates!". Nawet nie jeden update ale wiele updatow! I wszystkie znaczace! A potem pokazuja ze dodali trzy male opcje do jednego brusha... Dobrze ze przynajmniej nikt nie powiedzial ze sa "EXCITED!!!"... I co to z tym "Spring update"? Teraz beda updaty na pory roku podzielone?.. Udziwnianie, cudowanie, wymyslanie jak tu przedstawic marny update jako cos zajebistego. Kiedys mowili ze inny team sie zajmie wersja na i-pada i ze to nie powstrzyma rozwoju desktopa. Klamali po prostu. Po co? Co to zmienia? Popieprzone wszystko niepotrzebnie.
Napisano 3 Kwiecień3 Kwi 24 minutes ago, Nezumi said:I co to z tym "Spring update"? Teraz beda updaty na pory roku podzielone?..yep, taka jest polityka maxona, wszystkie ich softy w jednym momencie dostają "duży" update, w międzyczasie coś małego może wpaść ale nawet jak mają większą funkcję gotową to poczekają aż grażynka z marketingu pozwoli, areczek i anetka nie mają nic do gadania nawet jakby chcieli :) 26 minutes ago, Nezumi said:Klamali po prostu. Po co? Co to zmienia? Popieprzone wszystko niepotrzebnie.Żyjesz już wystarczająco długo żeby wiedzieć, że takie zapewnienia nic nie znaczą a mają tylko uspokoić gotowane żaby i co ważniejsze ustabilizować kurs akcji dla ich prawdziwych klietnów czyli ynwestrów :)
Napisano 3 Kwiecień3 Kwi @Destroyer A to ma byc ten duzy update Maxonowy czy maly? Bo sie trudno domyslic. Gubie sie wogarnieciu wszystkich trzech opcji ;) Spring update... Poczekam moze cos fajnego dodadza w Solstice Night Update. A jak nie to juz na pewno Solar Eclipse Update bedzie fajny.Ta, no zyje juz wystarczajaco dlugo ale w ciaz nie wiem po co te klamstwa - realia sie nie zmieniaja od tego. Tez zagranie zrobili - zaloze sie ze przemyslane. Najpierw dali ten filmik z mega kiepskim updatem a dzien pozniej szybko "ZBrush Reel" zeby wszyscy mowili jaki ZBrush jest fajny i juz przestali narzekac na wczorajszy super-update...
Napisano 4 Kwiecień4 Kwi @Nezumi duży czy mały to nieistotne, wiosenny bo tak zaplanowano i cinema, zbrush czy redsift musi mieć nową wersje :)be happy, be grateful and pay up suckerA tak serio zobacz sobie co nowego jest w cinemie 2025.2 w stosunku do 2025.1 i porównaj do nowej pełnej wersji mayi, trochę smutne :) Edytowane 4 Kwiecień4 Kwi przez Destroyer
Napisano 4 Kwiecień4 Kwi @Destroyer Ta no tej pani brakuje tylko nadwagi zeby miec wszystkie znaki firmowe nowoczesnych i postepowych...Cinema wyglada solidnie. Dawno chcialem sobie poprobowac przez sentyment do czasow amigowych. Ostatnio sie nawet troche bawilem na amigowej wersji :D Ale problem jest w cenie - dla za drogo niestety dla mnie. Zwlaszcza do "poprobowania sobie". Ale nie wykluczam... ewentualnosci zeby sie pobawic i sobie wyrobic zdanie. Naturalnie mowie o trialu, o czym innym moglbym mowic...I nie, nie dlatego ze byl slabszy update do Mayi ;) . Ot tak, dla zabawy zobaczyc.Aaaa, a propos tego softu co na tablety mieli to widze ze jak wyszedl ZBrush na ipada to tamten sofcik udupili - chyba bo nie ma go juz w cenniku. Edytowane 4 Kwiecień4 Kwi przez Nezumi
Napisano 4 Kwiecień4 Kwi 2 minuty temu, Nezumi napisał:Naturalnie mowie o trialu, o czym innym moglbym mowic...mój stosunek do piractwa powoli zatacza koło. Od "normalka", przez "cooo? nigdy w życiu!" zmierza do "a czemu by nie..?"Te ich triale niech se w dupę wsadzą, za przeproszeniem, bo musisz od razu instalować ich jakieś softy do pobierania, administrowania ekostystemu i masz tonę śmieci na kompie i pewnie jeszcze się zgadzasz na wykradanie danych
Napisano 4 Kwiecień4 Kwi Panowie. Napierdzielam równolegle na 2 wersjach ZBrusha. W robocie mam Maxonową w studiu u siebie Pixologicową. Przenoszę intefejs pomiędzy obiema wersjami, ulepszam i skilluję moje przepływy pracy i JEDYNA różnica jaką widzę pomiędzy obiema wersjami, to Dynamic Symmetry który CZASAMI się przydaje. Ten soft jest tak dokoxowany, że nie mam pojęcia co mogli by do niego jeszcze wepchnąć. Mogli by go ponaprawiać miejscami. Natomiast jak by mieli wymieniać interfejs, to byle by nie spieprzyli opcji kustomizacji go. Budowanie własnych interfejsów i narzędzi wokół swoich przyzwyczajeń okazało się być najskuteczniejszym dopalaczem i skracaniem czasu w produkcjach. To całe dodatkowe oprogramowanie Maxon App, Autodesk App i cholera wie jeszcze ile innych softów w kolejce to jest ZŁO. Obciąża i zaśmieca nasze kompy. Piractwo nabiera w tych nowych czasach zupełnie nowego znaczenia @michalo. Ja np. piracę orginalne oprogramowanie które kiedyś kupiłem. Jestem więc... białym piratem? :D
Napisano 4 Kwiecień4 Kwi 3 minutes ago, gryzon said:Ja np. piracę orginalne oprogramowanie które kiedyś kupiłem. Jestem więc... białym piratem? :DKorsarzem, mogę ci wystawić list kaperski ;P huehue
Napisano 4 Kwiecień4 Kwi Godzinę temu, gryzon napisał:Mogli by go ponaprawiać miejscami.Dokładnie. Bugfixy, poprawa wydajności i stabilności były by warte subskrypcji.Ja wiem dokładnie co mogli by zrobić - ulepszyć istniejące narzędzia - inteligentne dynamesh żeby nie łączyło siatki, retopo z prawdziwego zdarzenia, większa rozdzielczość dynamesha, poprawa skali tych głupich sliderów.. w ogóle inteligentniejsze osadzanie modeli w "świecie" zbrusha. Jest masa rzeczy do poprawy. Co do funkcjonalności.. jak tylko wszedł dynamesh, zbrush już był mega koks i od tego czasu chyba nic lepszego nie dodali.Godzinę temu, gryzon napisał:Budowanie własnych interfejsów i narzędzi wokół swoich przyzwyczajeń okazało się być najskuteczniejszym dopalaczem i skracaniem czasu w produkcjach.Zgadzam się a wielu ludzi tego nie docenia.Godzinę temu, gryzon napisał:Piractwo nabiera w tych nowych czasach zupełnie nowego znaczenia @michalo.Ja np. piracę orginalne oprogramowanie które kiedyś kupiłem. Jestem więc... białym piratem? :DJa wcale nie piracę od czasów nauki 3dsm maxa i corela z jakieś 10 lat temu :)NIe mam potrzeby bo nie korzystam z subskrypcji ani mega drogich softów. Mam kilka kupionych i to wystarcza.Jak bym miał chęć sprawdzić coś innego, to pewnie pirat. Chociaż trochę bał bym się złapać jakiegoś wirusa ;)
Napisano 4 Kwiecień4 Kwi 3 hours ago, gryzon said:Ja np. piracę orginalne oprogramowanie które kiedyś kupiłem. Jestem więc... białym piratem? :Dha! też tak miałem bo łatwiej pirata było zainstalować niż się z tym całym oryginalnym tałatajstwem bawić :) Adobe i autodesk chyba ma najwięcej tych dodatkowych procesów, kiedyś było o tym głosno ktoś pokazywał ile tego się uruchamia w tle i nie mówię o maxon app co sobie ładnie aktualizujesz soft czy wracasz do poprzednich wersji, tylko geniue serevice, sign, autohotisation, telemetria, jakieś obliczenia w chumrze a potem wyjdzie, że dysk przeczesany i co ciekawsze wysłane do bazy matki :) Adobe cloud chyba uruchamiał ze 16 procesów w tle :)Jak z gierkami i denuvo czy innymi systemami dla singla always online, piraci mają większą wydajność, mogą grać offline i często jeszcze odblokowana zawartość preorder czy 3 day earlier niż biedne pospólstwo które nie kupi wersji Ultimate gold collector GOTY editiosz :)2 hours ago, michalo said:Chociaż trochę bał bym się złapać jakiegoś wirusa ;)Ostatnio ściągam małe narzędzie ze strony microdosftu i od razu windows defeneder wykrywa jako złośliwe, usuwa i blokuje :D Coś z googlem miałem podobnie i już chrome zablokował sciąganie ale już nie pamiętam co to było, nawet jakieś załączniku od klienta potrafiły być zablokowane, do tego jak kiedyś kompilowałem swoje gierki to stworzyłem plik exe a że był to nowy i niezbyt popularny plik duh to od razu defenender go usunął i oznaczył jako wirus :D A wirus wejdzie jak do siebie i nikt mu drogi nie zagrodzi :D Edytowane 4 Kwiecień4 Kwi przez Destroyer
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto