Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ja też nie narzekam na ceny. Biorąc pod uwagę co mi udaje się zarobić, a nie jestem w żadnej czołówce światowej a i godzinowo normy nie wyrabiam to jednak stać mnie na softy które używam i myślę i myśle, że te ceny są w miarę przystępne. 

Skoro potrafię przepierniczyć hajs na gry w które potem nie gram z braku czasu albo na browary, pizze i inne zabójcze dla mnie gówno  to czemu marudzić na doft.

 

A co do nowych wersji 23.. kolej na zbrusha powoli nadchodzi 😉 Więc trzymaj konie @Nezumi być może i my ponarzekamy. xD

  • Like 1
Napisano
2 minutes ago, michalo said:

Skoro potrafię przepierniczyć hajs na gry w które potem nie gram z braku czasu albo na browary, pizze i inne zabójcze dla mnie gówno  to czemu marudzić na doft.

Ja z alkoholi to nic - cukier to my weapon of choice 😄
 

3 minutes ago, michalo said:

A co do nowych wersji 23.. kolej na zbrusha powoli nadchodzi 😉 Więc trzymaj konie @Nezumi być może i my ponarzekamy. xD

W zetce to sie mega boje w pierwszej kolejnosci ze zaczna "ulepszac" i "unormalniac" UI a w drugiej ze cene podniosa na nieosiagalna. Jak nie dodadza tego wycinania dziur to bedzie narzekanie, oj bedzie 😄

Napisano
3 minutes ago, Nezumi said:

Ja wiem, ze jak wychodzi nowy Blender to nalezy ubrac pampersa w razie jakbysmy sie zes...li ze szczescia bo Cycles przepisali trzeci raz w tym tygodniu a jak Autodesk cos wyda to musowo trzeba narzekac, bo inaczej jestes skonczony w towarzystwie 3D...

Nezumi spróbuj przez chwilę być na maksa obiektywny i zobacz te nowości i powiedz czy to robi wrażenie? Porównaj sobie z "darmowym" blednerem albo houdinim czy zbrushem i no chyba jednak biednie w mayi i maksie zwłaszcza jak na wielką mega korporację a nie 5 upalonych hobbystów w garażu? 🙂 

Boost retopo z 15 min na 6s, no to jest się z czego cieszyć bo najpierw spieprzmy to retopo do imentu a potem poprawmy żeby było używalne jak w innych programach i pluginach i nie będzie trzeba było robić wcześniej ręcznie traingualzijci i odtrąbmy wielki spektakularny sukces! 😄 No proszę nezumi nie masz 12 lat nie nabieraj się na takie zagryweczki. 

Z boolenami to jak podałem wyżej niczego nowego nie odkryli a nie zrobili rewolucji w jakości tego narzędzia bo były i skrypty i pluginy do tego od lat tak jak w poprzedniej wersji dodali opcję wyszukiwania funkcji czy operacji czyli biedniejszą wersję cosmo która była za darmo od lat dostępna i oferowała więcej. 

Jak używasz gołej mayi to fakt może się podobać jak jeszcze masz różowe okulary z początku związku i efekt miesiąca miodowego działa ale jak masz trochę skryptów i pluginów, renderujesz w czymś innym niż arnold czy nie używasz bifrosta to tak naprawę nie ma praktycznie nic ciekawego w codziennej pracy 🙂
A ja jak najbardziej jestem za stabilnością i szybkością żeby to było w pierwszej kolejności ale już od lat cały czas trąbią o tym performance boost a w praktyce to różnie działa, włączysz pareler computing to np mash może działać inaczej niż w dg mode, albo viewport się nie aktualizuje poprawnie przy najprostszych animacjach, zostają duszki, aretfakty itd. Po utosave może wywalić wszystkie warstwy w redner setup albo gdy zniknie obiekt z takeij warstwy to czasem nie mozna jej włączyć do wyświeltania dopoki się go z listy nie wyrzuci. Jak działa to spoko ale często coś się psuje i trzeba zgadywać dlaczego a to jest właśnie ta optymalizacja i wydajność bo poobcinali rogi i się sypało 🙂 Maya ma masę błędów od lat które nie są łatane ale za to nowe ikonki czy kolorki siateczki czy skróty do przełączania atrybuty w vierporcie potrzebne nigdy nikomu do niczego się dodaje 🙂 

Dla mnie bieda ale nie spodziewałem się niczego innego, redshift też już od lat rozczarowuje, jedyna nadzieja dla mnie w houdinim którego ledwo potrafię, też ma swoje duże problemy ale jak walną nową wersję to często wywrócą stół i trzeba się połowy rzeczy uczyć od nowa 😄

 

Napisano (edytowane)
9 minut temu, Nezumi napisał:

Ja z alkoholi to nic - cukier to my weapon of choice 😄

Ja w robocie kumplowi, co slodził ze 3-4 łyżki (co ja gadam, on z 5 sypał.. sypałi sypał jprdl), tak dokuczałem i się z niego śmiałem (że do cukru dodaje kawę a nie odwrotnei) że zszedł do 2 łyżek i nadal tak słodzi. 

A ja od paru lat nic nie słodzę a od jakiegoś roku może 2 nawet kawy. 

Nie lubię w ogóle słodyczy za bardzo za to ciasta uwielbiam.

Lubię się tak nażreć jak świnia - to mój grzech. Ale chudy jestem i bidny..

9 minut temu, Nezumi napisał:

Ja z alkoholi to nic - cukier to my weapon of choice 😄
 

W zetce to sie mega boje w pierwszej kolejnosci ze zaczna "ulepszac" i "unormalniac" UI 

Boże chroń 😞 

3 minuty temu, Destroyer napisał:

Porównaj sobie z "darmowym" blednerem albo houdinim czy zbrushem

Co do zbrusha to ja bym wstrzymał ten entuzjazm bo wcale tak dużo nie dodają. 

A blender to jest dobrze reklamowany tylko filmikami i kolorowymi obrazkami 😉 

Edytowane przez michalo
Napisano
1 minute ago, michalo said:

Ja w robocie kumplowi, co slodził ze 3-4 łyżki, tak dokuczałem i się z niego śmiałem (że do cukru dodaje kawę a nie odwrotnei) że zszedł do 2 łyżek i nadal tak słodzi. 

Słodziak 😄

 

 

  • Haha 4
Napisano (edytowane)

@DestroyerNie stary, ja mam okulary spawacza po nastu latach sluchania, ze za chwile Blender to, uo panie, to norrrmalnie no... zobaczysz. Juz za nastepnym wydaniem swiat opanuje. Jak wydali Blendera 3.0 to mi sie prawie kolko w myszce spierniczylo od przewijania stronki z nowosciami. Tylko jak sie potem przyjrzalem tym nowosciom to sie okazalo ze tam prawie nic dla mnie nie ma. Bo do modelowania nie bylo praktycznie nic. Dlatego tak, wole wydajnosc w viewporcie niz jakies duperele ktorych nie uzyje i przepisywanie Cyclesa, ktory teraz jeszcze szybciej wypusci slaby render z tragicznymi cieniami.
Nie przesiadlem sie na Maye zeby miec rewolucje co miesiac. Blender ma rewolucyjne wydania za kazdym razem i dalej jest niedorobiony a do wszystkiego trzeba addonow. O Houdinim zamilkne bo nie znam softu. Jak patrze na nowosci to widze wybuchy, piane na wodzie, piasek, snieg, chmury i nody - nie moja bajka.
I co znaczy, ze trabia o performance boost of kilku lat? O tym co teraz jest? 😄 Tak troche chcesz sobie ponarzekac byle ponarzekac, co? Przyznam Ci racje jak odpale 2023 i bedzie slabo. Ale jak bedzie szybciej to sie uciesze. Osobiscie mi sie zajebiscie modeluje w Majce a jeszcze lepiej renderuje - na Arnoldzie. I chocbys mnie tu wyklinal od 12 latkow to zdania nie zmienie i podobaja mi sie te zmiany. Autodesk ma absurdalnie anemiczne updaty Mayi za soba - ten do nich nie nalezy.
I na serio odnosze wrazenie ze chocby nie wiem co dodali do Mayi to i tak beda ludzie narzekac. Taka odwrotnosc fanow Blendera, ktorzy sie ze wszystkiego ciesza... 🤷‍♂️


(Co do Korwina policzylem te lyzeczki - 10 wpakowal. Ja lubie slodycze ale do herbaty ktora pijam namietnie daje pol lyzeczki... Jakbym dal 10 to bym juz nie czul smaku herbaty tylko sam cukier 😄 )

Edytowane przez Nezumi
Napisano
3 minutes ago, Nezumi said:

I na serio odnosze wrazenie ze chocby nie wiem co dodali do Mayi to i tak beda ludzie narzekac. Taka odwrotnosc fanow Blendera, ktorzy sie ze wszystkiego ciesza... 🤷‍♂️

Absolutnie nie masz racji, siedzę na majce od wersji 4,5 także mam ciuteńkę więcej doświadczenia i pamiętam jak keidysna cgtalku zawsze przy nowej wersji były ożywione dyskusje, testowanie nowych funkcji, marzenai co będzie w nowej, Duncan się udziel na forum nawet a kilka lat temu to już w większości narzekanie lub neutralnie choć i ludzie broniący softu tez się znaleźli ale coraz rzadziej a potem to fora umarły i tyle z tych. Brakuje mi nawet tych wojenek max vs maya vs cokolwiek innego bo było takie przepychanie się kto ma lepszy soft i czego tam nie można w nim zrobić a teraz od lat to już tylko przepychanki kto został bardziej skrzywdzony i ma mniejszy update 🙂

To co się stało jest po prostu smutne bo kiedyś to było, nie zawsze ale jakoś było widać, że firmy się starały a potem autodesk kupił maxa, maykę, zabił xsi , ligtwave samo chyba już umarło w kącie, modo gdzieś się zapędziło w niszę silo po 15 latach chce wrócić na rynek ale tak jak z ruchem na forach to już nawet nie jest cień tego co było. Licenje indie ratują sytuację bo za 10k rocznie to mało kto byłby w stanie usprawiedliwić stan softów.  

  • Thanks 1
Napisano
3 minuty temu, Destroyer napisał:

autodesk kupił maxa, maykę, zabił xsi

ironio xsi jedyny soft, który wyprzedzał swoje czasy i mógł konkurować z hudym, ale tak to jest jak księgowi decydują o rozwoju xD

  • Like 2
Napisano

To szkoda że drożeje indyk Maya, bo muszę go mieć a włączam go dosłownie 4 razy do roku. No przecież nie powiem klientowi że nie mam jak otworzyć plików .ma .mb 😄

@Destroyerdobrze mówi. Zgadzam się w 100%. 

Napisano

Swoją drogą mogli już się wstrzymać tak ze 2 dni z tymi nowymi wersjami, tak idealnie w piątek na koniec tygodnia żeby mieć czas przez weekend ze wszystkimi ulepszeniami na spokojnie się zapoznać 🙂 ( a nie że 1 kwietnia czy coś ; P)

  • Haha 2
Napisano

@Destroyer zaczynam sie czuc jakbym sie z zona klocil 😄Najpierw wyciagasz jakies brudy sprzed lat (szkoda XSI oj szkoda...) a potem juz kompletnie od czapy wspominasz Lightwave'a i Modo i nie wiem co odpowiedziec bo to sie kupy nie trzyma...

No, szkoda ze Autodesk taki zly jest ze nawet Lightwave patrzac na to sie przestal rozwijac, Modo tez jakos slabo... Jakby nie Autodesk to by wszystko kwitlo i byloby zajebiscie...

Z reszta, nie ma sie co klocic, Blender jest DAR-MO-WY i juz niedlugo opanuje swiat. Jeszcze jedna wersje trzeba poczekac. Gora dwie. Moze trzy - ale juz juz niedlugo.

  • Haha 1
Napisano
6 minut temu, EthicallyChallenged napisał:

To polityk. Do kamery na pokaz sypie 10, a w domu to pewnie bez cukru pije.

cukier tylko w gościach bo drogi

  • Haha 6
Napisano

Znam takiego, co przychodzi w gości, sypie do kawy 7 łyżek, siorbnie raz albo i wcale i kawa z tym cukrem i tak idzie do wylania, już pomijam fakt ze lubi wchodzić jak do siebie, bo nikt go nawet nie zapraszał 😛 także uważam, że o ile wypije co sobie nasłodzi to niech ma, ale marnotrawstwa nie dzierżę

  • Haha 5
Napisano

To jest prawdziwa odlschoolowa dusza for. Aż się łezka kręci w oku - sam też jestem z nas dumny. Gimby nie znajoo zresztą poobrażali by się.

  • Like 3
  • Haha 1
Napisano

Coś w tym wszystkim jest. Ja też pamiętam czasy jak ludzie jarali się każdą nową wersją Maya, Maxa, XSI itd. Fora tętniły, były długie dyskusje a teraz? Teraz moi drodzy to ja wchodzę na FB Blendera i czachę mi rozwala co ludzie z 2 letnią znajomością programu czy wogóle grafiki 3d strugają jakimiś dziwacznymi toolami które pierwszy raz no oczy widzę. To jest inna kategoria kreowania i jakoś nie chce mi się wierzyć że ten soft zostanie dla plebsów. Nowa generacja tooli wchodzi i wszystko wskazuje na to że ten niechciany Blender kiedyś urwie duży kawał ciasta. 

Maya nie da się już ani ulepszyć, ani naprawić. To jest soft KOMPLETNY. Ja jestem zdania że powinna wychodzić od dziś Maya Complete z udoskonaleniem właśnie gridów, kontrolek. Może jakiś sówaczek zbindują z drugim by nie trzeba było klikać tyle. Spektakularnej zmiany nie zobaczymy niestety, bo architektura tego programu jest już posklejana z milionów mniejszych innych rzeczy które ktoś napisał i nie dokończył a czasami zrezygnował. 

Maya powinna zostać napisana od nowa. Tak jak SI3D na XSI, bo grafika 3d i potrzeby w pipelineach się zmieniły, rozwinęły i ustandaryzowały. To wymaga zmian w architekturze całego softu. 

Nie podoba mi się idea skupowania softów przez multikorporacje. Bo to widać na dłoni że to szkodzi wszystkim, developerom, ludziom którzy używają tych narzędzi. Rynek powinien być różnorodny i być dostępny dla każdego. 

Przyszłość należy do ludzi którzy tworzą innowację. 

 

  • Like 3
Napisano
12 minut temu, gryzon napisał:

Przyszłość należy do ludzi którzy tworzą innowację. 

 

Ale to nadal małe firmy będą korzystały z takich innowacji. Jeżeli przy produkcji działają 3 cyfrowe ekipy to wątpię czy jakieś drastyczne zmiany w workflow były by możliwe od tak. 

 

Niby czasem tak się dzieje np. cdp z red engine przechodzi na UE ale tutaj to akurat przechodzą na mainstreemowy soft więc nie wiem czy to też do końca jakiś argument. 

 

Taki MD na przykład - parę lat chyba mu zajęło żeby zostać czymś tak szeroko używanym - a taki soft jak ten łatwo dodać do pipeline bo nie zastępuje innego elementy tylko wzbogaca.

Tak samo zbrush, substance. 

 

Blender ma trudniejszą drogę bo chce zastąpić istniejące już softy w bardzo ważnych aspektach produkcji.

Imo nie da się. Chyba, że będzie jakaś apokalipsa i wszystko ruszy od zera.

 

 

Napisano
13 minutes ago, michalo said:

Imo nie da się. Chyba, że będzie jakaś apokalipsa i wszystko ruszy od zera.

Da się ale jeśli się skupią na jednym aspekcie i dopakują maksa np zajebiste wszsytkomajace uvałki z szybkim i dobrym pakowaniem to ludzie zaczną go używać zamiast rimzonUV a jak już będą w tym siedzieli to może na szybko poprawią i model a potem może się to rozrastać na modelowanie + uv ale jak będą chcieli robić wszystko wraz z kompozycją, montażem wideo, udźwiękowieniem i silnikiem do gier w jednym sofcie to mogą się wyizolować w niszy jak modo choć cena tutaj też robi mega robotę bo bez tego byłoby o rzędy wielkości gorzej z popularnością. 

Blender z dodatkami to taki poligon doświadczalny zgodzę się z @gryzon że czasem jak patrzę co tam ludzie wywijają jakimiś egzotycznymi toolami to sobie uświadamiam, że jestem stary i czas umierać 😛 Tych dodatków w blednermarket jest od groma i można siew tym pogubić,  trochę jak skrypty do mayi w latach świetności, też niemal było wszystko do wszystkiego ale ostatnie lata to mocno ucichło a wystrzeliło w blenderze właśnie przez popularność i to, że nie jest tak sztywno wlepiony w jakie ramy i można w nim robić rysowane animacje 2D czy klasyczne 3d i sobie mocno dopasować pod swoje potrzeby. Ostatnio kurzgesagt pokazywali, ze te swoje animacje to częściowo w blednerze robią. Nie jest idealny choć mam trochę sentymentu do niego bo od niego zaczynałem te prawie 20 lat temu z kursu z cdaction czy pcformat 🙂 Industry standardem sienie zrobi w 5 lat jeśli w ogóle ale jakieś szanse ma żeby być jako wsparcie, ale szanse to ma każdy soft żeby zagarnąć cały rynek a jak wyjdzie to zobaczymy 🙂

Napisano
27 minut temu, Destroyer napisał:

 

...@gryzon że czasem jak patrzę co tam ludzie wywijają jakimiś egzotycznymi toolami to sobie uświadamiam, że jestem stary i czas umierać 😛 

😄 hyhy, no coś takiego czuję 😄

Póki co najbardziej interesujące newsy dla mnie to będzie Maxon ZBrush jak się będzie rozwijać, Substance Art Modeler i jego działanie w VR, Houdini tutaj jest zawsze bardzo srogo. A Maya no tam chętnie popatrzę na nowe ikonki i gridy 😄 będzie przyjemniej dla oka. 

  • Like 1
Napisano
1 hour ago, gryzon said:

To jest inna kategoria kreowania i jakoś nie chce mi się wierzyć że ten soft zostanie dla plebsów. Nowa generacja tooli wchodzi i wszystko wskazuje na to że ten niechciany Blender kiedyś urwie duży kawał ciasta. 

Nie wiem jak dlugo masz zamiar zyc, ale ja tak zmarnowalem ponad dekade zycia wierzac, ze juz zaraz Blender urwie. Jedyne co urwal to mnie te 10+ lat czekania.
Ten soft zmierza do nikad, biegnie na raz we wszystkich kierunkach. Jeszcze syntezatora mowy mu chyba tylko brakuje.
A nie, nie brakuje:
https://github.com/technisculpt/blender-text-to-speech

  • Haha 2
Napisano
5 minut temu, Nezumi napisał:

Nie wiem jak dlugo masz zamiar zyc, ale ja tak zmarnowalem ponad dekade zycia wierzac, ze juz zaraz Blender urwie. Jedyne co urwal to mnie te 10+ lat czekania.
Ten soft zmierza do nikad, biegnie na raz we wszystkich kierunkach. Jeszcze syntezatora mowy mu chyba tylko brakuje.
A nie, nie brakuje:
https://github.com/technisculpt/blender-text-to-speech

No ja jestem już w środku ale czuję zmęczenie materiału. Faktycznie rozwijają go wielokierunkowo i można poczuć bajzel momentami ale przyjdzie czas że się to wszystko ustabilizuje 😄, albo nie 😄 

Ja ostatnio kopałem w szkieletach i rigach, kilka rzeczy mi się tam bardzo podoba w porównaniu do Maya czy XSI. Widać że ktoś to układa z głową choć bywają momenty jak bym zabrnął w jakąś uliczkę z napisem roboty drogowe 😄 

 

  • Like 1
Napisano

No patrząc na to, jak się "rozwija" maja i max to ja zdecydowanie wolę Blendera. A w robocie w sumie juz od ponad 5 lat właściwie wszyscy grafole z którymi pracuję (indie/mid) siedzą na Blenderze.

  • Like 1
Napisano
26 minutes ago, gryzon said:

przyjdzie czas że się to wszystko ustabilizuje 😄

Prędzej czy później wszystko w końcu wyjdzie na prostą 😄 Bądźcie cierpliwi i walczcie do końca swojego lub jego 🙂

hNkzbgy.jpg

  • Haha 7
Napisano
20 minut temu, michalo napisał:

Hah nawet tego na yt nie ma. Pewne jakieś tajne archiwum.

Ale gość ma ra

ta tez chcialem sobie dodac do plejlisty zeby sluchac medrca codziennie 😄

  • Like 1
Napisano (edytowane)
8 hours ago, Destroyer said:

Autodesk media and entertaiment chief executive software designer and long strategy planning

Widze ze znalazles swoja krucjate tak jak ja prowadze moja przeciwko Blenderowi. 😉 
Niestety nie umiem znalezc filmiku zatytuowanego "podawaj zeschnieta kaszanke tak jakby to byl pieczony paw" co pasowaloby mi do Blendera...
Anyways - zajebisty koucz. W koncu ktos kto do mnie trafia 😄
Tylko mysle ze to kolejny przekret, bo przeciez gdyby na prawde zyl zgodnie z tym co glosi to by nie zrobil zadnego filmiku...

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
  • Haha 1
Napisano
1 hour ago, Nezumi said:

Widze ze znalazles swoja krucjate tak jak ja prowadze moja przeciwko Blenderowi.

Przeciwwaga jest konieczna, ktoś musi to zbalansować, trudną rolę sobie obrałem w tej sztuce kuglarzy ale będę grał do końca 🙂

PRRtAcr.jpg

NIwJfOy.jpg

Jeżeli myślisz, że coś możesz zrobić lub nie możesz to za każdym razem masz rację bo wszystko zależy od nastawienia, z pozytywnym myśleniem i wiarą odwrócisz hełm na lewą stronę i okopiesz się w wodzie 🙂 

Dopiero zaczynasz z majka ale wzdychałeś do niej od lat więc możesz szybko nie odkryć irytujących pierdół które ją trawią od lat, ale to też zależy co będziesz robił bo może być i tak, że do tego do czego będziesz jej używał będzie bardzo posłuszną i grzeczną dziewczynką 🙂

Ale pamiętaj, samo życie tak jak i każdy program z którym wiąże się nadzieję, że to ten jedyny często bywa jak striptiz transwestyty, na początku wszystko ładnie pięknie aż tu nagle chuj 🙂 Zresztą już to przerabiałeś z blenderem 🙂 

  • Haha 2
Napisano

Ja nie mam zadnych zludzen. Pierwszego DNIA Maya wywalila mi sie wiecej razy niz Blender w ciagu miesiaca. Juz zaczynalem myslec ze zostalem zmanipulowany przez korporacyjna propagande i ze Maya to jakas padaka kompletna. Pozniej okazalo sie - jak zwykle - ze sluchanie tego co mowi wiekszosc w internecie to mega kiepski pomysl i ze nie trzeba co dwa ruchy czyscic historii 😄
Z Maya mam tak jak z ZBrushem. Zajebiscie mi sie na nim pracuje ale wspomniana przez Ciebie czesc ciala mnie strzela, jak mam cos pomierzyc w nim. Rzygac mi sie chce jak slysze "ale mozesz przeciez ustawic sobie unit, domyslnie masz w mm, przelaczyc na transpose line i sobie przeciagnac"... Super, zawsze moim ulubionym hobby bylo reczne szukanie najbardziej wysunietego wierzcholka bryly. A potem jeszcze to przeskalowywanie bo ZBrushowi sie najfajniej pracuje na konkretnej skali. Ale nie przejmuj sie bo jak bedziesz chcial exportnac to masz super plugin do tego, ktory najpierw cie zapyta - podajac kilka mozliwych odpowiedzi - "jak myslisz, jaki duzy jest twoj model?". Bo on sam juz, kwa nie wie jaki ten model jest...

Z Maya tez sie podobnie "ciesze" jak wszystko jest ok na renderze mimo ze w viewporcie mam czarna plame zamiast tekstury (nie nie chce mi sie robic osobnego shadera do viewportu) albo jak sa takie oczywiste i wcale nie zamotane motywy jak "kliknij srodkowym przyciskiem myszy i przeciagnij na nazwe.."... CO?! To jest rownie popieprzone rozwiazanie jak to, ze w Blenderze jak chcesz cos skasowac to pokazuje menu z wyborem nastu opcji zamiast to kuzwa skasowac... Bo Ton tego dnia akurat przypalil i wprowadzil nowatorskie multi-uzycie klawisza delete.

Wszystko jest popieprzone, ale przeciez nie bedziemy hejtowac wszystkiego, nie? Blender swietnie pokazuje ze jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego wiec nauczeni tym przykladem musimy hejtowac bardziej wybiorczo. A ze nie lubie hejtowac tego co wszyscy to sobie postawilem na Blendera 😄

 

  • Like 1
Napisano
8 hours ago, Nezumi said:

Wszystko jest popieprzone, ale przeciez nie bedziemy hejtowac wszystkiego, nie?

weeeell...

giphy.gif?cid=ecf05e474o98ma5f1eq1m779pu

yymh...

giphy.gif?cid=ecf05e47stwv5o0a4o4pjtsvs0

naah

giphy.gif?cid=ecf05e47p7zkfmo451ejcqgewt

To się nazywa konstruktywna krytyka a że zupełnie nie pod adresem kogoś kto miałby realnie szanse cos zmienić to już mało istotny szczegół 🙂 

 

  • Haha 1
Napisano
8 godzin temu, Nezumi napisał:

Zajebiscie mi sie na nim pracuje ale wspomniana przez Ciebie czesc ciala mnie strzela, jak mam cos pomierzyc w nim. Rzygac mi sie chce jak slysze "ale mozesz przeciez ustawic sobie unit, domyslnie masz w mm, przelaczyc na transpose line i sobie przeciagnac"... Super, zawsze moim ulubionym hobby bylo reczne szukanie najbardziej wysunietego wierzcholka bryly. A potem jeszcze to przeskalowywanie bo ZBrushowi sie najfajniej pracuje na konkretnej skali.

Ja bym cię kufa nauczył mierzyć 😉 na zb psioczy pixologicowego?! Poczekaj na update! 

 

Może jak nie chcesz walczyć ze skalą i jednostkami w zb jto ak zaczynasz model zaczynaj po prosty w skali docelowej lub 1-1 jeśli to coś większego i ma odniesienia do realnych wielkości np. broń.

Wrzucasz ludka, dajesz mu 180 cm lub podstawkę, dajesz je 30mm upewniasz się, że nie jest za maleńka lub duża w stosunku do grida i tak działasz. Nie musisz zmieniać jednostek bo domyślnie już masz wszystko ok. 

 

 

  • Like 1
Napisano
52 minuty temu, Destroyer napisał:

maxonowego chyba 🙂

Niee on psioczy akurat na zb pod szyldem Pixo a  to niewybaczalne 😉 Maxon jeszcze nic nie spie... XD

  • Haha 1
Napisano
19 minutes ago, michalo said:

Niee on psioczy akurat na zb pod szyldem Pixo a  to niewybaczalne 😉 Maxon jeszcze nic nie spie... XD

Ale Maxon już jest na przegranej pozycji, lose lose situation bo jeśli już nic nigdy nie wydadzą żeby nie zrobić czegoś źle to też będzie źle bo zatrzymali rozwój a jak wydadzą cokolwiek to już będzie temat do narzekania, można uprzedzić fakty i zacząć narzekać i grymasić już teraz to potem będzie mniej roboty przy kolejnej wersji 🙂

  • Haha 2
Napisano

Większość softów hamuje.....hamuje z rozwojem yo yo !!!

ludzie narzekają że niewiele nowego wkładają

Blender cierpi na nadrozwój bracie

tony nowych rzeczy wpadają i ludzie narzekają. 

yo mada faka yo yo !!!

giphy.gif

  • Haha 3
  • Thanks 1
Napisano

Tony nowych rzeczy za kazdym wydaniem,
niedopracowanych - ale za to z jajem!
Sam juz nie wiem bracie czym sie Blender staje
Jaki dzisiaj program sobie poudaje.

Czy to jest Houdini czy Cinema moze,
zabil juz ZBrusha - napiera niezgorzej!
Ton w swoim natarciu nie czuje litosci
Blender sie ugina od wszelkich nowosci!

Za kazdym wydaniem mamy rewolucje
mimo ze Dobarro od Blendera uciekl.
Kazda rzecz w Blenderze - nowatorska sprawa,
rzecz najprostsza w Mayi - tutaj bija brawa!

Tam klik jeden robisz - sprawa zalatwiona
w Blenderze to samo o szesc klikow wola!
Bitwa Cycles-Arnold dawno rozwiazana
Cycles jest najszybszy i najbrzydszy na raz...

Houdini, Cinema... wszystkim softom biada!
Disney na Blendera wkrotce sie przesiada.
Dyskusji nie wygrasz - koncept to nie nowy
jedyny argument: BLENDER JEST DARMOWY!

YO! 🤭

  • Haha 2
  • Thanks 2
Napisano

@Nezumi tak naprawdę jesteś w win-win situation. Dzięki temu jak Blender się rozwija i jaką zdobywa popularność - bez znaczenia wśród kogo, ważne że gadają - Autodesk nie miał wyboru i musiał wydać wersje indie by wciąż się liczyć w pewnych kręgach. Ty więc masz i Mayę za grosze i tysiące powodów by kontynuować swoją krucjatę. Doceń ten czas bo niedługo Ton i ekipa może serio pójdą po rozum do głowy i zrobią z Blendera wyspecjalizowany soft dla profesjonalistów. A wtedy zostaniesz tylko ze smutną Mayą indie🙃

Napisano (edytowane)

@dm_Absolutna i totalna zgoda co do tego ze Autodeska wydala indie najprawdopodobniej z powodu Blendera. A przynajmniej byl to jeden z powodow na bank. Spoko ze Blender istnieje, niech sie rozwija i naciska na Autodesk i innych zeby ci nie spali i cos robili 🙂
(BTW - Maya Indie to normalna Maya tylko taniej. I jesli jakims cudem Blender osiagnie zajebisty poziom w czyms to przeciez nie bede siedzial na gorszym sofcie 😄 Wroce do Blendera - jak juz osiagnie ten poziom. Ja tylko mialem dosc czekania na ten mityczny moment, ktory zawsze jest tuz tuz tylko poza zasiegiem...)

Co do tego, ze Ton z ekipa pojda po rozum do glowy - w to juz nie uwierze niestety. Za bardzo to sie przeksztalcilo w towarzystwo wzajemnej adoracji. Szczerze - uwazam ze Ton i spolka to jednoczesnie najlepsze i najgorsze co sie Blenderowi przytrafilo. Cos jak uratowac ptaka a potem trzymac go w klatce. Przywykli do statusu gwiazd, do oklaskow.  Nie ma rzeczy niemozliwych, ale dopoki tak wyglada release nowej wersji Blendera nie widze szans na drastyczne zmiany:

Edytowane przez Nezumi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności