Skocz do zawartości

Marmoset Toolbag 4


michalo

Rekomendowane odpowiedzi

Rusza nowy Toolbag z szeregiem usprawnień i nowości

1WxJwztr?format=jpg&name=small

 

Niestety jak to zwykle bywa cena poszła w górę, w tym przypadku znacznie bo z licencji personalnej, która w trójce wynosiła chyba 180, teraz jest:

obraz.png.e6746b15e8e159560dff1f07e66c7190.png

Na start jest zniżka 15%.

 

Nie mniej raytracing i malowanie tekstur wznosi ten soft na kolejny poziom.

 

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, mam mieszane uczucia bo z jednej strony wygląda to naprawdę dobrze ale to był taki mały poręczny sofcik, bardzo fajnie siew nim normal mapy paliło a teraz zaczyna puchnąć i zmieniać się w substance paintera. Viewport w ogóle bez porównania do tego dziadostwa śmierdzącego amatorszczyzną w substance painterze ale substance to jednak ma bazę materiałów z którą trzeba się liczyć. Ja chyba nie będę upgradował, 200$ to sporo a ja używam bardzo sporadycznie ale gdyby dali wsparcie do materiałów substance to bym się zastanowił 😛

Może to zmotywuje dziadów od substance żeby ruszyli tego swojego podgniwajacego trupa i trochę go odświeżyli bo masa rzeczy jest tak bardzo koślawa i irytująca.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrobili bo aż tak to nie śmiga na milionowych modelach 😉 Do Keyshota bridgem wrzucisz co zechcesz a toolbag to jednak by wybuchł razem z tą biedną kartą. Strasznie się tnie to wszystko jaj masz sporo gęstych siatek.

Ale to jak się nie che optymalizować bo:

10 mln poli jest ok

20 też w sumie ok

30 już widać że to nie jest soft do takich zadań

A keyshot..

 

Nie to, że  lubię keyshota. Jakiś mi się zawsze toporny wydaje a mniej wiecej 2x w roku się przymierzam i testuje.. I zawsze rezygnuję.

 

Jedyny argument to ten bridge ale szkoda mi wydać 350 dolców na zubożałą wersję keshota gdzie nawet turntabla nie zrobię albo światła na hdrce nie ustawię.

 

no ale jak mam teraz płacić 180 za update toolbaga to lekki smuteczek mnie bierze bo jednak na te occulus staram się ciułać..  A nie chcę brac rozwodu więc tak powoli sobie ciułam 😛

4 minuty temu, Destroyer napisał:

No nie wiem, mam mieszane uczucia bo z jednej strony wygląda to naprawdę dobrze ale to był taki mały poręczny sofcik, bardzo fajnie siew nim normal mapy paliło a teraz zaczyna puchnąć i zmieniać się w substance paintera. Viewport w ogóle bez porównania do tego dziadostwa śmierdzącego amatorszczyzną w substance painterze ale substance to jednak ma bazę materiałów z którą trzeba się liczyć. Ja chyba nie będę upgradował, 200$ to sporo a ja używam bardzo sporadycznie ale gdyby dali wsparcie do materiałów substance to bym się zastanowił 😛

Może to zmotywuje dziadów od substance żeby ruszyli tego swojego podgniwajacego trupa i trochę go odświeżyli bo masa rzeczy jest tak bardzo koślawa i irytująca.  

No w 4 już substance nie działa. Nie ma opcji - możesz tylko mapki sobie importować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekaw jestem czy teraz tez bedzie promka, dla ludzi ktorzy juz mieli marmo 1,2,3 😉 

 

@michalo testowalem tego toolbaga jak w becie byl, no dla mnie to jest keyshot 1do1, nie wiem co to za glupi ruch z ich strony. Rozumiem ze rejtrejsing wszedzie, ale pls. Po co mam uzywac tego jak moge uzywac arnolda np.? 

Poza tym przetestuj sobie kejshota jezeli chcesz renderowac w kejshot-photshop tak jak to robi Furio np. 😉 bardzo szybkie efekty uzyskujesz do conceptowania imo zloto. Fakt faktem, bez bridga keyshot to zwykly smiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie liczył bym na promocję 😉

 

Ja też nie jestem zachwycony bo z jednej strony fajne to to ale z drugiej też nie do końca potrzebne. Chyba zostanę przy trójce, poczekam na UE 5, a jak będzie dupa to niestety keyshot pozostanie..

Chyba, że zrobią jakiś mega discount, bo porzednio za chyba 80 dolców można było zmienić wersję i za tyle to bym zrobił.

Trochę żal bo kilka projektów zacząłem niechcący w 4 już renderować.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwila mnie opierdzielali jak to $120 za tutorial dp Blendera to nie jest drogo "bo wiedza!!!" a tu permanentna licencja na soft za $300 okazuje sie droga? Przy tych tysiacach euro na miesiac za wizki to powinny byc drobne 😉
Spokooojnie, tak sie drocze tylko.
15$ za miesiac to zaden pieniadz a malowanie mozna przetestowac ladnie. Zobacze jak to wyglada.
Co do keyshota - kurde, drogi jak cholera i ma troche taki feeling Posera w stylu "one click solution" ale lyka ciezkie siatki bez problemu, spoko efekty mozna uzyskac w na prawde krotkim czasie... Fajny soft jest. Nakrecam stalego klienta na licencje ale jak zobaczyl ze $2k za PRO to sie przestal odzywac 😄

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nah to sofcik do renderowania, ktory albo potrzbujesz albo nie 🙂 ja nie. Jezeli ktos potrzebuje nikomu nie bronie kupic 🙂 jezeli dadza promka dla starych uzytkownikow zrobie update, jezeli nie to nie zrobie i swiat bedzie mysle istnial nadal 😄

 

A czy chcesz placic 120 dolarow za tutorial czy nie, to mysle ze kwestia tego czy jestes wstanie poznej jakos ta wiedze zmonetyzowac 😉 Tez bym nie zaplacil 120 dolarow za tutorial, za workshop jasne i zgadzam sie z toba. Natomiast ten hajs za tutek to tez jest marketingowa wtopa, wystarczy popatrzec na to jak dziala gumroad. No ale moze ktos chce, nie sprzedac tego co zrobil 😄 moze o to chodzi 😄 Poza tym, tez bardzo czesto widze ze ktos kupuje cos drogiego, czuje sie oszukany bo cos tam  i wrzuca calosc na torrenty 😄

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem ciekawy tego malowania w marmosecie. Ludzie robia rewelka rzeczy w Paincie ale mi jakos nie podchodzi. Moze za malo w nim spedzilem czasu a moze jestem kiepski 😄 Tak na prawde najfajniej mi sie w ZBrushu robi polypaint 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

16 minut temu, Nezumi napisał:

Ja jestem ciekawy tego malowania w marmosecie. Ludzie robia rewelka rzeczy w Paincie ale mi jakos nie podchodzi. Moze za malo w nim spedzilem czasu a moze jestem kiepski 😄 Tak na prawde najfajniej mi sie w ZBrushu robi polypaint 😄

Jest trial chyba na 30 dni. więc nie muszisz płacić subskrpcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Nezumi napisał:

Ja jestem ciekawy tego malowania w marmosecie. Ludzie robia rewelka rzeczy w Paincie ale mi jakos nie podchodzi. Moze za malo w nim spedzilem czasu a moze jestem kiepski 😄 Tak na prawde najfajniej mi sie w ZBrushu robi polypaint 😄

Jeśli chodzi o paintera- mam to samo. Byłem odpalony na kupno, włączyłem triala, posiedziałem kilka dni i zapał do wydawania kasy kompletnie wyparował.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, makak napisał:

Mi się smart materiały w paincie bardzo podobają 🙂 Fajnie takie modele jak bronie w nim ogarnia. No i cena w promce na steamie to zwykle 350zł, czyli w sumie teraz koszt nowej gry na konsole 😉  

Tam w pakiecie są jakieś textury czy za bazę oddzielnie się płaci? Bo już nie pamiętam :O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jakieś bazowe rzeczy są, ale mogło by być zawsze więcej 🙂 Stąd pewnie taka popularność, wszelkiej maści paczek materiałów do niego (często płatnych). Choć dobry smart material robi robotę i jak ktoś hurtowo coś trzepie, to pewnie wtedy szybko idzie praca 🙂  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Substance source ma pokaźną bazę ale żeby mieć do niej dostęp to trzeba mieć subskrypcje i wtedy dają 30 materiałów miesięcznie a niewykorzystane przechodzą na kolejny miesiąc, co ciekawe jak potrzebujesz więcej to oficjalne rozwiązanie to kupno dodatkowej subskrypcji np na miesiąc i masz kolejne 30 materiałów ale minusem tego rozwiązania jest to że luncher wyświelta które materiały masz kupione z zalogowanego konta i nawet przekopiowanie plików do folderu nic nie daje, co mija się z celem tego lunchera bo musisz pamiętać który materiał masz już kupiony na drugim koncie 😕 Z koelgą nawet mieliśmy śmiałe palny że on ściąga jedne materiały a ja drugie i już razem mamy nie 360 a 720 rocznie i po kilku latach już będziemy mieli wszystkie materiały 🙂 ale koniec końców nie da się nad tym zapanować a jednak korzystanie z wyszukiwarki jest bardziej poręcznie niż buszowanie po dysku i jak mam wolniejsze miesiące to nawet jednego materiału nie ściągnąłem i teraz mam grubo ponad 200 kredytów nazbierane więc nawet jakby ciężkie teksturowo rzeczy wjechały to chyba mogę być spokojny 🙂

No ale przydała by się jakaś przeglądarka materiałów z artstation, gumorad czy innego cubebrusha bo nie idzie nad tym zapanować 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arnold-lite, super 🙂

Juz widziałem opinie kilku osób, że ciężko będzie brać teraz rendery z Toolbaga na poważnie przy rekrutacji. Kiedyś to był dobry viewer, jesli komus nie chcialo się zagłębiać w tajniki UE4/Unity, a teraz soft do ladnych obrazkow i tyle 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, michalo said:

Dodaj do tego Megascans i czego wiecej trzeba? 😉

No właśnie, klęska urodzaju 🙂 teraz biblioteki tekstur zbierane na dyskach latami od czasów Internetu na modemie 56kbs przestająmeić racje bytu bo i tak nic tam się szybko nie znajdzie... ale i tak nie usunę bo może się przyda 😛

  • Like 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

50 minut temu, JackTheRippy napisał:

Arnold-lite, super 🙂

Juz widziałem opinie kilku osób, że ciężko będzie brać teraz rendery z Toolbaga na poważnie przy rekrutacji. Kiedyś to był dobry viewer, jesli komus nie chcialo się zagłębiać w tajniki UE4/Unity, a teraz soft do ladnych obrazkow i tyle 🙂

Nie musisz robić renderów z raytracem. Stary engine też został.. tzn stary.. wywalili GI i ja np. nie mogę uzyskać tego w 4 co moglem w 3. Pomimo jego zalet.....

Raytracing lub denoiser zmywa też trochę szczegóły wiec nie jest to już takie - prawie one click solution, jak było w 3.


Przed chwilą sprawdzałem jak się ma ue4 z wydajnością.

Jak pisałem wcześniej o tych 30 mln i cięciu się toobag, zrobiłęm to samo w ue.

Mam model konia nad ktorym teraz pracuje - 10 mln poly. Chciałęm go sobie na szybko zobaczyć w jakimś normalnym świetle wiec eksport do fbx. 1gb+ pliczek

Toolbag  szybko importuje, UE chyba z tydzień 😉 i błędy jakieś, warningi.

No ale w toobagu sobie go zduplikowalem 3 razy i odechciało mi się pracować (duplikowanie dlugoo trawło)

a w UE 10 razy i jakoś to ciągnie 10 fpsó i nawet mi wiatraczek na geforcie nie wyje bardzo.  Przy czym, chociaż to nie ma akurat sensownego znaczenia, jak już się raz załaduje to można sobie wrzucić do engina bez problemu.

 

Także UE radzi sobie całkiem całkiem.  Poza otwieraniem scen i importowaniem 😕

 

Pytacie co się tak na ten real time upieram? A bo tak!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, Destroyer said:

i już razem mamy nie 360 a 720 rocznie i po kilku latach już będziemy mieli wszystkie materiały 🙂

Ja mialem tak kiedys z brushami, pozniej z fontami. Zbieralem w tysiace tego a potem uzywalem moze z 20 😄 W pewnym momencie mialem tego tyle, ze tracilem czas na znalezienie czegokolwiek. W pewnym momencie przestalo mi sie chciec szukac i robilem od zera material 😄
Nie mowie, zeby miec 20 materialow bo to przeginka w druga strone ale chyba nie ma sensu zbierac WSZYSTKIEGO.
 

2 hours ago, Jedaith said:

Macie jakieś próby malowania w marmosecie za sobą?

Sciagnalem triala i nie umialem znalezc jak sie maluje 😄 Myslalem ze cos z modelem, wiec wrzucilem szescian z UVkami, dodaje nowy texture project, nowy paint layer, zmieniam kolor na jakis widoczny w Albedo i nie mam w ogole kursora zeby malowac... Nie znam Toolbaga, nie wiem co robie zle...
Tak ze TAK, proby mam za soba 😄

Aaaa no tak, nie linknalem materialu wiec nie dzialalo 😄

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi à propos 120 czy 300 $ to z prostych softów do malowania pbr skompilowałem na linuxa 3darmorpaint, ale nie miałem jeszcze czasu lepiej go sprawdzić. Są dwie opcje, można go kupić za 16 euro albo można samemu zbudować z githuba (nie tylko linux), jak się sprawdzi to trzeba będzie wesprzeć projekt.

https://github.com/armory3d/armorpaint

https://github.com/armory3d/armorpaint

 

 

Edytowane przez alex3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak pisałem w pierwszym poście 200$ a dokładnej 209 to sporo za upgrade i tylko dla użytkowników v3, jak ktoś tak jak ja ma i jeszcze przez jakiś czas będzie miał substance a renderuje tradycyjnie to upgrade jest trochę fanaberią.
Swoją drogą ja kupiłem marmoset żeby zrobić prezentacje 3d cegieł lokalnego producenta z Chicago 😄 Może zagadam i powiem, że panie jaka teraz jest technologia to te cegły będą się same sprzedawały jak nową prezentacje zrobię tylko licencji potrzebuję no i oczywiście robocizna, może by siadło 😄

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, KLICEK napisał:

sprawdzilem i jest znizka btw.

 

Jakby robili upgrady regularnie to jeszcze by się opłaciło roczną subskrypcję. Wychodzi 12 baksów miesięcznie lub 128 rocznie.

Może ze wzrostem ceny wzrośnie liczba developerów. Bo skok z wersj 3 do 4 trawł ile? Ktoś pamięta? 2 lata? 2,5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Sebazx6r napisał:

Ja  nic nie mowie chcecie kupowac stuff an steamie to kupujcie xD. Mam kupione substance i marvelousa. 0 mozliwosci upgradu.
Trzeba kupować jeszcze raz. 

Toolbaga już nie ma na steamie. Istnieje możliwość updatu z 3 stam na 4 ale trzeba do supportu napisać o to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marvelousa chyba tez nie ma. I zniknął też chyba Substance live z opcja wykupu  poza steamem. 
Z grudnia 2019 jest Substance tylko.

Ja mam MD 6.5 i powiem szczerze ze xD na tych "3 materialacha na skrzyz" latawiej mi sie pracuje. Brakuje tylko tych innych featerów. No ale do jakis personali i prostych rzeczy starcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sebazx6r napisał:

Ja  nic nie mowie chcecie kupowac stuff an steamie to kupujcie xD. Mam kupione substance i marvelousa. 0 mozliwosci upgradu.
Trzeba kupować jeszcze raz. 

Jeśli chodzi o substance, tp przecież na ich stronie przepisujesz od razu licencje i masz normalnie (zrobiłem tak i designerem i painterem). Później masz normalny update (270zł za przeskok do następnej wersji - max chyba 2 lata można przeciągnąć (bo kupujesz z rocznym wsparciem), bo później już trzeba kupować kolejną wersję.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, na swoim koncie na substance jest zakładka partnership i tam masz opcję: LINK YOUR STEAM ACCOUNT i tyle 🙂 Od razu przeniosłem licencje. Ale tak jak mówiłem, trzeba regularnie robić update (zresztą wysyłają maila), bo przepada opcja. Myślałem, że właśnie z designerem poczekam aż coś ciekawego wyjdzie, bo rzadko z niego korzystam, ale już się skończyło wsparcie i zostałem ze starą wersją.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności