Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

3dsmax2022.jpg.5a8d661b46299f0f322897707d0fd8af.jpg

Nowości nie jest zbyt wiele. Dodano nowe funkcje. Generalnie kosmetyka... aż szlak mnie trafia 🙂

 

  • Smart Extrude Enhancements
  • Slice Modifier Enhancements
  • Symmetry Modifier Enhancements
  • Relax Modifier Enhancement
  • Extrude Modifier Enhancements
  • Bake to Texture
  • Viewport Improvements
  • Arnold Renderer - MAXtoA
  • Rendering Improvements
  • Security Improvements
  • Edit Poly Modifier Enhancement
  • Autosmooth Function Improvement

https://makeanything.autodesk.com/3dsmax?fbclid=IwAR1QLNh4mnuwNb_9GaIo6UnuLJk_095U9lzzou6fpJOm13JpBgacmruJYlg

Bardziej szczegółowo jest tutaj: 

http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2022/ENU/?guid=GUID-E12C6DDA-8AC5-44BC-9022-D3C034CA504E

Szału nie ma 🙂

 

 

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Napisano

A ja myślałem, że mayi dali tak nie za dużo to co dopiero w maxie, ale z drugiej strony nie było mayi 2021 tylko do razu przeskok na 2022 🙂 Polecam dodać houdiniego czy nawet blendera do arsenału, tam przynajmniej coś się dzieje ze zmianami 😛

  • Like 2
  • KLICEK featured this temat
Napisano

przeciez to point release, oni teraz updejtują 3 razy w ciągu roku. wyglada calkiem spoko, zwlaszcza to smart extrude.Blender ssie pale pod wzgledem wydajnosci. Import HP obj do blendera to tez masakra...poki tego nie poprawią nawet nie mysle o przesiadce, soft ma byc wydajny:3

  • Like 1
Napisano (edytowane)

eee...co mają dac nowego, ujową wydajnosc z blundera?

to by była nowość:D

nowe w ciagu roku, przyjdzie czas bedzie bifrost. Lepiej robic wolno i dobrze niz dodawac bezuzyteczne halfassed ficzery:P

 

 

Edytowane przez Arturborubar
  • Like 3
  • Haha 1
Napisano

kocham ten indyjski akcent ❤️

jezu tak patrze na te ficzery, przeciez ja nie znam 90% tego softu. Nie wiem kiedy tak mocno wypadlem z tego biznesu 😄

  • Haha 2
Napisano

Ale z drugiej strony, co byście chcieli dostać jako nowość? 
Trochę jak z Photoshopem zapewne. Chociaż Photoshop ostatnio zaskakuje i te narzędzia "AI" są ciekawe.

Faktycznie jest tam coś takiego czego np. brakuje względem ...Blendera? 🙂

 

Napisano

U nas rigerzy jak słyszą słowo Blender to dostają lekkiego wylewu krwi do mózgu xD... Niektórzy zaczynają płakać. Jeszcze inni skaczą z  okna.
Na szczęście rigi są na parterze.

  • Haha 1
Napisano
4 minuty temu, MaxymilianMax napisał:

Ta, on ma mega wiedze o 3ds max, i pracuje przy nim/nad nim 🙂 

o tego ze pracuje nad rozwojem maxa nie wiedzialem 🙂 ale generalnei od czasu do czasu ogladalem goscia szczegolnie jak wychodzily nowe maxy itp. Zawszez bylem pod wrazeniem jego wiedzy o sofcie 🙂 ALE, cale zycie myslalem ze on jest Hindusem, przysiegam 😄

  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Kazdego roku wychodzi nowa wersja softow i...
- Maya umiera!
- Max tez umiera!
- ZBrush nie umiera ale ma chu...we UI!
- Trzeba sie w koncu przyjrzec temu Blenderowi, bo mam juz dosc Autodesku!
Po tych corocznych rytualach wszystko wraca do stanu poprzedniego i tak az do roku nastepnego 😄

Maxa nie uzywam ale fajne rzeczy tam widze. Pamietam ten filmik jak ktos zrobil porownanie szybkosci viewportow z tym samym modelem i Maya miala 1.25 FPS, Houdini 1.26FPS, Blender nie bardzo wiadomo bo sie nikomu nie chcialo czekac az cos sie ruszy 😛 a max... smigal sobie 😄

Nowe rzeczy sa spoko, ale jeszcze lepsze sa stare, dopracowane opcje chodzace plynnie.

[edit]
nie zauwazylem ze @MaxymilianMax podlinkowal ten filmik wlasnie 🙂

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
  • Haha 1
Napisano (edytowane)
10 hours ago, MaxymilianMax said:

CO do porównania wydajności 3ds max vs Blender, Maya, Houdini  z innym softem fajnie zrobił to ten człowiek 
 

 

Jesus Chrsit! Czyli maya industry standard walczy z blenderem o dominującą pozycję najsłabiej radzącego sobie softu do manipulacji siatką ale lasso tool nie ma sobie równego 🙂 jak tylko blender mocno zwolni swoje lasso to już stanie na podium obok mayi i też będzie industry standard for animation. Max pod tym względem robi wrażenie, maya mocno rozczarowuje 😕

Ale sculpt mode w blendku śmiga aż miło

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Napisano

Blender wypada najgorzej? Nie szkodzi - fani i tak sie ciesza i smieja z Autodesku.
Z Autodesku, ktory robi 3ds maxa - wypadajacego najlepiej ze wszystkich softow w tym zestawieniu.
Blender - stan umyslu. 

Napisano
11 minut temu, Nezumi napisał:

Blender wypada najgorzej? Nie szkodzi - fani i tak sie ciesza i smieja z Autodesku.
Z Autodesku, ktory robi 3ds maxa - wypadajacego najlepiej ze wszystkich softow w tym zestawieniu.
Blender - stan umyslu. 

WCALE NIE WYPADA NAJGORZEJ, SERIO WIERZYSZ W KAŻDY FILMIK W INTERNECIE????? WŁĄCZ MYŚLENIE!!!!1

  • Haha 2
Napisano (edytowane)

Teraz obejrzalem ten smart extrude maxowy - rispekt 😉 Jak welduje te scianki... rewelka. To, ze koles musial Blend-fanom pokazac ze to nie to samo co w Blenderze... 🤣
"Blender juz dawno to mial!" - tyle ze wcale nie tak dawno i nie to. Najlepsze, ze do blendera jest darmowy addon, ktory lepiej sobie radzi z tym co zostalo zaimplementowane oficjalnie... Oupen sourzzzzz...

Edytowane przez Nezumi
Napisano

ja mysle ze nie ma sie co napinac, tylko trzeba robic 😛 

Wiadomo ze jak ktos czegos uzywa, to bedzie narzekal na pewne rzeczy i rozwiazania. JA w kazdego typu softach najbardziej lubie crashe. I tutaj kazdy soft jest na tym samym miejscu 😄

  • Like 1
Napisano (edytowane)
2 minutes ago, KLICEK said:

I tutaj kazdy soft jest na tym samym miejscu

Ty, szczerze Ci powiem, ze najmniej crashy mialem w Blenderze 😄 Powaga.
Mowie o oficjalnej, pelnej wersji bo bety to czasem nawet sie nie chcialy otworzyc 😄

Edytowane przez Nezumi
  • Haha 1
Napisano

Takie extrudowanie to żadna nowość Rocket 3f maił to kilka lat temu i jeszcze gdzięś to widziałem, ale w dcc to max chyba jako jedyny to ma i wydaje się całkiem sprawnie zaimplementowane, remeshery i retopo też ma dobre a w majce jak to dodali już jakiś czas temu to taki dziadostwo że aż smutno, mogliby ten samo kod przemycić do majki 🙂

 

  • Like 2
Napisano
1 minute ago, Destroyer said:

mogliby ten samo kod przemycić do majki

Jako ktos kto nie zna sie na programowaniu tez sie zastanawiam jak ciezkie byloby zaimplementowanie w Mayi niektorych mykow z maxa. Zakladam ze dosc trudne bo jakby bylo latwe to pewnie by viewport lepiej smigal w Mayi 😄

Napisano (edytowane)

No ale swego czasu autodesk do każdego swojego softu dał navigation cube więc jak się chce to się da 😄 biforst jest w mayi i ma być/ jest w maxie, nie wiem jak bardzo jest to to samo ale może w tym jest jakaś droga bo to jest oddzielny system z którym maya się komunikuje, były już takie projekty i nawet to spoko działało ale nie przyjęło się za bardzo na rynku, już nawet nie mogę sobie nazwy przypomnieć bo to bardziej było stworzone dla większych studiów z programistami niż freelancerów all in one 🙂

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Tak realnie to dla kogo sa dodawane te ficzery, dla 5-10% userow? Freelancerzy i modelerzy z +10 letnim skillem albo klepia wszystko na jedno kopyto opatentowane pol dekady temu (jakies addony itp) i nie chce im sie zmieniac nawykow. Albo samo modelowanie podzlecaja komus zeby nie tracic czasu. Dla nowych osob mam wrazenie tych ficzerow jest za duzo i ostatecznie wszystko sprowadza sie do bazowego extruda, booleana, knifa, chamferow czy edge loopow.

Tak samo otwieranie giga siatek, lassa i inne dzikie weze. Ja rozumiem duze studia i legiony animatorow, riggerow i klepaczy assetow ktorzy potrzebuja by to smigalo. Ale w skali calego rynku 3D jaki % stanowia ci ludzie?

 

Edytowane przez le_chu
  • Like 1
Napisano (edytowane)
10 minutes ago, Arturborubar said:

Ten smart extrude w maxie, plus retopo wyglada jakby ktoś to dosyć przemyślał i wiedział do czego dąży, smart:3

No to prawda, miło gdy ktoś zrobi coś kompletnego a nie klasycznie jak to w robocie na odpier*l, na listę nowych ficzersów i następna rzecz. To wygląda trochę jak plugin który musi naprawdę dobrze działać żeby się sprzedawał a nie tylko jakoś tam z grubsza coś robić.

 

@le_chu nigdy nie jest tak, że coś jest dla każdego, no prawie bo nowa majka szybciej się włącza i wyłącza a do tego nowy spalsh screen, z tego każdy skorzysta 🙂  

Edytowane przez Destroyer
  • Like 2
Napisano
7 godzin temu, Destroyer napisał:

oddzielny system z którym maya się komunikuje, były już takie projekty i nawet to spoko działało ale nie przyjęło się za bardzo na rynku, już nawet nie mogę sobie nazwy przypomnieć bo to bardziej było stworzone dla większych studiów z programistami niż freelancerów all in one 🙂

chyba chodzi o fabric engine, bifrost swoją budową i działaniem przypomina też ICE z softimage

 

7 godzin temu, Destroyer napisał:

mogliby ten samo kod przemycić do majki 🙂

 

gdzieś kiedyś czytałem/słyszałem, że team odpowiedzialny za maje i maxa praktycznie ze sobą nie współpracuje, takie dwa odrębne organizmy

  • Like 1
Napisano
1 hour ago, Skyrush said:

chyba chodzi o fabric engine

Dokładnie tak, nawet szukałem w googlach maya fabric plugin, pipline, itd ale nic mi nie wyszukało. Były też jakieś inne systemy ale ten był najbardziej dla ludzi ale też zginął niestety 😕 

Też słyszałem, że teamy ze sobą nie pracują ale mimo wszystko bifrost będzie działał na dwóch softach, ale najpewniej bifrost ma też oddzielny team który musi gadać z teamami od maxa i mayi 🙂

Napisano (edytowane)

Tak, bifrostem zajmuje się oddzielny team, nawet ludzie którzy pracowali przy xsi też pracują przy tym. 

Bifrost jest oddzielną aplikacją i podobno będzie też dostępny dla innych DCC (albo to zwykła plotka), trochę tak jak houdini engine.

Edytowane przez Skyrush
Napisano
2 godziny temu, Skyrush napisał:

gdzieś kiedyś czytałem/słyszałem, że team odpowiedzialny za maje i maxa praktycznie ze sobą nie współpracuje, takie dwa odrębne organizmy

Mielismy kiedys szkolenie z mayki 😉 no i jak szkolenie z mayki to wiadomo pytalismy cos o maxie, gosc nam wytlumaczyl ze te teamy nie graja do jednej bramki i nie ma szans zeby przeniesc jakies featurki z jednego softu do drugiego 😄

 

Co do smart extrude, no zbrush tez ma cos bardzo zblizonego w zmodelerze 🙂

10 godzin temu, le_chu napisał:

Tak realnie to dla kogo sa dodawane te ficzery, dla 5-10% userow? Freelancerzy i modelerzy z +10 letnim skillem albo klepia wszystko na jedno kopyto opatentowane pol dekady temu (jakies addony itp) i nie chce im sie zmieniac nawykow. Albo samo modelowanie podzlecaja komus zeby nie tracic czasu. Dla nowych osob mam wrazenie tych ficzerow jest za duzo i ostatecznie wszystko sprowadza sie do bazowego extruda, booleana, knifa, chamferow czy edge loopow.

Tak samo otwieranie giga siatek, lassa i inne dzikie weze. Ja rozumiem duze studia i legiony animatorow, riggerow i klepaczy assetow ktorzy potrzebuja by to smigalo. Ale w skali calego rynku 3D jaki % stanowia ci ludzie?

 

100% zgoda, ja wlasnie patrze na te filmy od Hindusa z Hiszpanii i mowie sobie, WOW jakie fajne rzeczy czemu ja o tym nie wiedzialem? i pozniej wracam do extrude -> bevel XD

  • Like 1
Napisano

 

7 hours ago, MaxymilianMax said:

Wiec umrzeć to mogą najwyzej negatywne opinie, komentarze o 3ds max niebawem 😉

Ale wiesz ze pisalem ironicznie prawda? 😉
Negatywne komentarze nie umra bo zwykle smedza ci, co nie uzywaja danego softu 🙂

Napisano

Ciekawe czyja to zasluga ze w ostatnim czasie cos zaczeli robic ? dostali po d..ie to sie ruszyli. roadmap to ladnie wyglada ale patrzac wstecz przez nastepna dekade duzo sie raczej nie zmieni.

Napisano (edytowane)
2 hours ago, MaxymilianMax said:

Tam nie było ironi! 😜 (wycinając cytat emotka sama się przykleiła w nie to miejsce gdzie trzeba w cytowanym fragmencie hehehe)  

Teraz to juz nie wiem czy myslisz na serio ze mowilem na serio czy co... 😄
Zeby wyjasnic sprawe - chodzi mi o to, ze nie wazne jak dobry update, kazdego roku tu i owdzie slyszy sie jaki to kiepski update, jak to bez sensu jest Autodesk itd. Sam nie uzywam maxa ale uwazam ze juz od jakiegos czasu ma na prawde fajne rzeczy dodawane.

Pamietam legendy o jakims mistycznym sofcie nieistniejacym co to mial wedlug niektorych zastapic maxa a wedlug innych zarowno maye jak i maxa. Ale jakos temat ucichl kilkanascie lat temu 😄 .

--------------------------
A moze zrezygnowali z planu bo teraz juz i tak kazdy soft na planecie zastapi Blender...
😉😉😉^^^^^^^ I R O N I A ^^^^^^^ 😉😉😉

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Nezumi, dostali w większej częsci od Twojego ulubionego softu na "B" ...r i oraz przesiadce na inne modo i cinemy.mówię tu o freelancerach i małych studiach a jest ich sporo. Ludzie nie umieją widocznie pracować na skrótach wiec zagranie z większa iloscia ikonek i industry "srandard" pomogło tym niezdecydowanym plus licencja maxowa pojsc inna droga. (a ze przy okazji zje...li stabilnosc i spowolnili blendka to druga sprawa- cos za cos). a ze w maxie dodaja nowe rzeczy to cieszy, ale jak spojrzysz w jakim czasie i co to juz lepiej chyba pomalowac sobie usta szminka i zaczac sie smiac. pare osob podjara sie nowosciami jak to teraz max leci do przodu , wroca, a potem powroci stary dobry system dodawania niczego. tak to juz bywa   

Napisano (edytowane)
57 minut temu, drakul napisał:

Nezumi, dostali w większej częsci od Twojego ulubionego softu na "B" ...r i oraz przesiadce na inne modo i cinemy.mówię tu o freelancerach i małych studiach a jest ich sporo. Ludzie nie umieją widocznie pracować na skrótach wiec zagranie z większa iloscia ikonek i industry "srandard" pomogło tym niezdecydowanym plus licencja maxowa pojsc inna droga. (a ze przy okazji zje...li stabilnosc i spowolnili blendka to druga sprawa- cos za cos). a ze w maxie dodaja nowe rzeczy to cieszy, ale jak spojrzysz w jakim czasie i co to juz lepiej chyba pomalowac sobie usta szminka i zaczac sie smiac. pare osob podjara sie nowosciami jak to teraz max leci do przodu , wroca, a potem powroci stary dobry system dodawania niczego. tak to juz bywa   

Co spowolnili to spowolnili, przedtem zamiast 3 fps'ów miał 4,5.

Modo umiera, foundry dobija ten soft na maxa... (pun intended)

Max miał słabe updejty bo szefem działu media & entertaiment był ładnych kilka lat koleś którego importowali przy zakupie Maya. Celowo dobijał maxa. Jak go wywalili sytuacja się zmieniła. 

Wpływ blundera prędzej bym widział w licencjach Indie, niż w updejtach.

 

Peace...yo...

 

Edytowane przez Arturborubar
  • Like 1
Napisano (edytowane)

@drakul - badzmy szczerzy, wiekszosc freelancerow uzywajacych maxa jechala na piracie tak czy siak. Dopiero oferta indie sprawia ze zwykly koleszka jak ja moze sobie pozwolic na Maye czy Maxa. Wiec nie wiem jak to mialo wplynac na sprzedaz, a w koncu to sie tylko liczy dla korpo - kaska.

Co do Blendera to nie slabi mnie sam soft tylko sekciarskie, fanatyczne "komjunity" 😄 Sofcik jest w porzadku, geometry nodes wygladaja ciekawie. Ale osobiscie do pasji mnie doprowadza niedopracowanie ficzerow. Wezmy narzedzie polybuild. Zaczeli super. Porownaj sobie go teraz z tym co moze Quad Draw w Maya. Zamiast dopracowac fajny tool sie Pablo wzial za robienie falbanek do spodniczek dla swoich laleczek... Przeciez to jest niepowazne...
Albo to jak zaczeli z Extrude Manifold. Zaczeli, zrobili baze w zasadzie i olali bo juz czekaja nowe przygody z geometry nodes. Dlaczego, kurde? Dlaczego nie moze to dzialac tak jak to maxowe Smart Extrude? Nie dlatego, ze nie potrafiliby tego zrobic, ale sa jak dzieci, ktore szybko sie nudza i chca sie bawic w cos nowego.
Eevee jest teraz mocno rozwijane i spoko. Jedna z najlepszych rzeczy w Blendku ktorej nie ma ani Max ani Maya. Ale co z Cycles? Zobacz co oferuje darmowy LuxCore - efekty zwlaszcza pod wizki sa rewelacyjne. Az sie dziwie, ze nie jest bardziej popularny.

Przy okazji pierwsze kroki integracji LuxCore w Maxie zostaly poczynione. Na prawde fajny renderer:
https://forums.luxcorerender.org/viewtopic.php?f=5&t=1010

Dlatego Blender jest taki niedorobiony na wielu plaszczyznach. Ludzie jaraja duperelami-falbankami, devovie w duzej mierze drobia na co maja ochote a porzadne narzedzia sa niepodokanczane. No i oczywiscie caly czas chca zostac "wielkymy artystamy" tworzac filmy... Zamiast dogadac sie ze studiami, ktore zeby zjadly na robieniu animacji, zeby sie dowiedziec czego potrzeba w pipeline, oni sami tworza film po swojemu i wymyslaja pod to narzedzia... Potem bedzie zdziwienie dlaczego nadal Blender nie wpasowuje sie w pipeline.

Teraz sam kurde pisze o Blenderze w watku o maxie zawsze mnie to wkurza u innych 😄 Sorki.

Taki max jak dodaje funkcje to dodaje porzadnie przemyslana, super to wyglada. Wole takie podejscie. Zamiast pierdyliona duperelek z ktorych na codzien uzyje dwie moze albo wcale (nie wiem po cholere tak napieraja z grease pencil - moze chca zdominowac produkcje Anime... Jesli tak to przynajmniej jest jakis kierunek..) fajne jest takie maxowe, dopracowane narzedzie ktore przyda sie o niebo bardziej.
Max chyba nie dostal obslugi USD? Czy juz ma? Fajne by bylo porownanie softow jak wyglada ta obsluga w roznych.

Edytowane przez Nezumi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności