Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 334
  • Wyświetleń 22,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Taka brama, siedziałem nad tym około 30 godzin Ogólnie cieszę się, z tego jak mi teksturki wyszły, ale widzę też mankamenty w postaci braku wiekszej ilości geometrii na tych filarach (jakiś odkru

  • jakubziom
    jakubziom

    Właśnie dostałem wydruk, fajnie wyszło na papierze offsetowym + kreda na okładkę. 

  • jakubziom
    jakubziom

    zrobiłem dwie kolejne strony:

Posted Images

Napisano

Może być ciężko ułożyć w słowa, bo jednak każda litera oddaje swój "walor" dla czytelności pracy, więc jakbyś zaczął grzebać w literach mógłby się zrobić trochę chaos w lokalnym walorze.

Napisano

Hopkinsa rozpoznałem zanim zobaczyłem że to on... więc na plus. Choć troszkę ubyło mu lat na twoim portreciku.
Pani Green - no tu trochę się posypało ale oczy dość podobne. Wszystko od nosa  w dół mija się nieco z oryginałem.  Ale może jakiś MACHO 2D da ci jakiś sensowny feedback 🙂 

No ale to w sumie dla funu i bez spiny więc spoko 👍

Edytowane przez Mortom

Napisano
  • Autor

Ja tylko powiem że ze zdjęć to jednak nie to samo co na żywo. W pewnym momencie łatwo wpaść w myślenie jak kopiarka i staram się na tym łapać i do tego nie dopuszczać 🙂 

Napisano

Postanowiłem też zmierzyć się z Hopkinsem:

jakubziompoprawki.thumb.jpg.4b5a1c939b942858af24c60b733a1725.jpg

IMO za mało blokujesz cienie. Wydaje mi się, że na moim bardziej widać, że to oczy Hopkinsa, chociaż namalowem je bez żadnego detalu. Z tego co wiem to mózg rozpoznaje twarze głównie po ogólnych plamach, dlatego jesteś w stanie rozpoznać twarz kogoś znajomego z bardzo dużej odległości.  

Porobiłbym takie klasyczne ćwiczenia portretowe, coś takiego:

8314766464b4080248e070b4ca96547f.jpg

Robisz komiksy, więc taki malarski rysunek, tzn. bardzo nastawiony na plamy, powinien Ci się przydać. 

Edit: Nie wspomniałem, że te studia portretów na dole to nie moje - to Felicia Forte, bardzo fajna malarka 🙂

Edytowane przez SebastianSz
Wzmianka o autorce

Napisano

Zgodzę się ogólnie z Sebastianem, że w tych portretach za dużo krechy, a za mało plamy. Unikaj też takich grubych, ciemnych krech na krawędziach jak u Anthonego, bo wygląda to trochę jak komiksowy kontur. A w tym przypadku to powinno być szersze (jako terminator cienia) nawet z lekkim rozjaśnieniem przy krawędzi już.

Ale najważniejsze, że był fun przy rysowaniu!

Offtop: Sebastian zrobił zdjęcie ołówków i pustej kartki, pewnie jakimś ej ajem wygenerował rysunek Hopkinsa i myślał, że się nikt nie sczai 😛

Napisano
  • Autor

spróbowałem trochę bardziej skupić się na samej bryle

image.thumb.png.09dc2244108cb58babb2dee132b4a9c2.png

Edytowane przez jakubziom

Napisano
10 hours ago, blood_brother said:

Ale najważniejsze, że był fun przy rysowaniu!

Czy rysowanie bez cierpienia to w ogóle jeszcze rysowanie? 😄

10 hours ago, blood_brother said:

Offtop: Sebastian zrobił zdjęcie ołówków i pustej kartki, pewnie jakimś ej ajem wygenerował rysunek Hopkinsa i myślał, że się nikt nie sczai 😛

Ech no, miałem się ujawnić dopiero Z͚̺ͬ̎͢A̻̲̜̤̼̙̥̭ͧͬ̃̀ ̖̭̫͆̕5͛̒͋ͮ͏̖̼ ̱̜̳̬̠͕͙͑ͧ͜Ḷ̡̺͙̥̏ͅĄ̦͚̂ͮT̖̰͔̱̒͝, ale trudno... Nie ma żadnego AI - to ja siedzę w kanciapie i wszystko maluję udając te generatory!

15 minutes ago, jakubziom said:

spróbowałem trochę bardziej skupić się na samej bryle

image.thumb.png.09dc2244108cb58babb2dee132b4a9c2.png

Wyglądają lepiej, szczególnie ten środkowy. Wrzuciłbyś refkowe zdjęcia? To spróbuję swoją wersję też machnać... znaczy wygeneruję e-jajem, ofc 😄

Napisano

MUSIAEM

image.png.ac76a9a1c046e254a4508605fdcc99e3.jpg.093708c1458791b7a2e7c061e0efa939.jpg

Bardzo uważałbym na rzęsy - tutaj kurze łapki wyglądają raczej jak makijaż, co od razu powoduje +10 do kobiecości.

image.png.ac76a9a1c046e254a4508605fdcc99e3a.jpg.2636a38df902433296e28fe5c3bcddd0.jpg

Napisano
  • Autor

Projekt grafiki do gry w kółko i krzyżyk, nad którą ostatnio pracuję, bo wciągnęło mnie programowanie. Mam już napisany kod pozwalający na wybór wielkości planszy (np 3x3, 5x5, 6x6) i rozgrywkę dla 2 graczy.

Chciałbym też napisać bota, ale i zaimplementowanie grafiki, i algorytmu minimax zajmie mi jeszcze pewnie sporo czasu. Programowaniem zajmuję się od niecałego miesiąca, więc jeszcze dużo nie wiem.

Użyję silnika Panda3d.

Tutaj po prostu screeny z marmoseta.

1.thumb.jpg.e971c2fec967b1ba8c7787ea0cfc2182.jpg

2.thumb.jpg.f437464454caf2144984083102f04c0e.jpg

3.thumb.jpg.e752a62b6a70f9ea2f14d8f6cf1378f5.jpg

4.thumb.jpg.2b14cb7ad712dd753153b25ae05ef8ae.jpg

Plik .py z gierką do uruchomienia w konsoli systemowej: https://drive.google.com/file/d/1GBt8f3x0NMILO7imeKT_mBTjKsGIkr_U/view?usp=sharing

 

 

 

Edytowane przez jakubziom

Napisano

Ważne że działa 😄 Teraz skoro pierwsze koty za płoty to programowanie obiektowe i znacznie łatwiej będzie się to czytać i pisać.

Napisano
  • Autor

@dm__ zacząłem dowiadywać się jak używać klas, gierka work in progress wygląda tak:

przepisuję kod, żeby działało, na razie wykrywa zwycięstwo i wbija kółka i krzyżyki.

kod do uogólnienia jeszcze 🙂

image.thumb.png.e0cd15bb9e22bdd143f7bf21b9ab7a8d.png

Napisano
  • Autor

Trochę postępów w pracy nad gierką. Do efektu na końcu chcę później dodać jakąś animację. W końcu to 3d 🙂

 

 

Napisano
  • Autor

Nie wiem w sumie czy to temat na max3d do końca, ale udało mi się zakończyć pewien etap pracy nad projektem tej gierki. 

- można klikać

- wykrywa remisy

- można wybierać plansze 3x3 i 4x4 (może później wprowadzę jeszcze 5x5)

- powraca do menu po skończonej rozgrywce

Następnym krokiem będzie wprowadzenie bota. Wtedy może ktoś by w to sobie pograł na telefonie/tablecie 🙂 Ale to już czysto programistyczny problem

Napisano
10 minut temu, jakubziom napisał:

Nie wiem w sumie czy to temat na max3d do końca, ale udało mi się zakończyć pewien etap pracy nad projektem tej gierki. 

- można klikać

- wykrywa remisy

- można wybierać plansze 3x3 i 4x4 (może później wprowadzę jeszcze 5x5)

- powraca do menu po skończonej rozgrywce

Następnym krokiem będzie wprowadzenie bota. Wtedy może ktoś by w to sobie pograł na telefonie/tablecie 🙂 Ale to już czysto programistyczny problem

Totalnie temat na max3d. Nawet przecież go wrzuciłem do rekomendacji 🙂

Napisano
  • Autor

Piszę w Spyderze, teraz przeczytałem o Copilocie, może bym spróbował : )

Ogólnie z tą Pandą miałem mnóstwo nerwów na początku, ale też programuję od miesiąca dopiero.

Edytowane przez jakubziom

Napisano
  • Autor

Skończona rozgrywka, czyli random + minimax. Gra jest czasem bardzo prosta, ale czasami komputer blokuje gracza i remisuje bądź wygrywa. Następnym krokiem, nad którym myślę, jest zrobienie jakiejś tematycznej skórki (np. hackowanie komputera lub rozbrajanie bomby), tzn, żeby bardziej efektowną grafikę zrobić. Spróbuję też zrobić że gra się na czas 🙂

Na końcu chciałbym też żeby można było grać na telefonie bądź tablecie podobno jakiś support code się pisze, tyle na razie wiem 🙂

 

 

Napisano
  • Autor

Cześć, dawno nic nie wrzucałem, a mam jeszcze 3 ilustracje zrobione dla brytyjskiego biura architektonicznego. Pracowałem tam 8 miesięcy i zrobiłem kilkadziesiąt, ale te mogę pokazać. 

W Wielkiej Brytanii takie pracki robi się do pokazania koncepcji i są częścią dokumentacji architektonicznej.

Technika - rysowanie na modelu ze sketchupu (boxach) + photoshop.

tumblr_p6o8dqiijv1x9kqplo1_1280.jpg

tumblr_p7t3cqavFZ1x9kqplo1_1280.jpg

tumblr_p7t3lj8Esz1x9kqplo1_1280.jpg

Napisano
  • Autor

Kiedyś robiłem małą scenkę z bramą w UE5, teraz chcę to skończyć, zrobić coś w stylu arch-viz

HighresScreenshot00017.thumb.jpg.c8be6715f46e1e1d1cb90613170b76ce.jpg

gggg.jpg

Napisano
  • Autor

zacząłem pracować nad transporterem gruzu (barką), chciałbym zrobić coś w klimatach star wars, na razie wstępny szkic 3d

No description available.

No description available.

image.thumb.png.767bb38404681d8ac96248694baea8fd.png

No description available.

 

Napisano

Hmm, nie jestem przekonany. Wydaje mi się, że ten render sam zbyt mało dodaje tej pracy, a jednocześnie odbiera oryginalny, komiksowy styl. 

Określiłbym jaki efekt i nastrój chciałbys osiągnąć i wyjść dalej z takiego punktu. Skoro to Lilith, sukkub i takie klimaty to może poinspirować się czymś w stylu Saturno Butto? Saturno Buttò Artist | Buy Dark Works Of Art by Saturno Buttò (darkartmovement.com) Chodzi mi o ogólny nastrój.

Najpierw uprośćmy tło i zwiększmy kontrasty:

poprawkijakbubziom1.jpg.c48508b9d35b8e790f37a646959287eb.jpg

poprawkijakbubziom2.jpg.206ef03ddf36ab4199dec94ebc5243e1.jpg

poprawkijakbubziom3.jpg.2be6f849f6606023315dea4b54bd7644.jpg

Dodajmy bardziej dramatyczne cienie, pasujące do mrocznego klimatu:

poprawkijakbubziom4.jpg.a4f026b08a8a6c88a2b82a3e3dead43f.jpg

Dodajemy świecące oczy i możemy sobie dalej rzeźbić do woli.

poprawkijakbubziom5.jpg.96abb24e596bc7e0d4133ad1ef75233b.jpg

Gif:

poprawki-jakbubziom.gif.b1d9abb740c83cc378ae0db5adfa3e3f.gif

Oczywiście to tylko moja propozycja, ale zauważ o ile więcej charakteru ma postać w bardziej dramatycznym oświetleniu.

Można pójść w bardziej przyjemne klimaty, ale dalej to oświetlenie robi robotę:

poprawkijakbubziom6.jpg.7f17e2e49f3f5ad819e179dca6603cf0.jpg

Tak podsumowując - skupiłbym się na mocnej kompozycji w pierwszej kolejności,

poprawkijakbubziom7.jpg.2a042e076f126af567eb75c4349a7ef8.jpg

żeby był jakiś punkt skupienia i jakieś wyraźne kształty.

Potem pomyslałbym nad tym co praca ma przedstawiać i miała jakąś tematykę i myśl, że patrzysz i tam coś się dzieje.

Napisano
  • Autor

Podoba mi się wariant z oświetleniem z tyłu, spróbuję nad tym posiedzieć. Tymczasem zrobiłem drugi renderek

Elf.thumb.jpg.276bd746acfa33e260223204c8040e00.jpg

 

eluwina.thumb.jpg.1cead53e95e5bee899a2c74b57f64caa.jpg

Napisano
  • Autor

Dorzucam kilka nowych ilustracji do mojej książki, zrobiłem dzisiaj kilka ale niektóre muszę jeszcze poprawić. Zostało 9 jeszcze nie zrobionych.

pierwsze 3 uznaję za skończone:

5.thumb.jpg.a60fc0777699b6cd39966a25eb6d8cc2.jpg

 

7_2.thumb.jpg.2154a0d1b1f3ccbd553c8d2bb5fe025c.jpg

 

11.thumb.jpg.d11f3931d4d4c7ffe5466d23cdedc7f3.jpg

zbliżenie broni do podszlifowania jeszcze, bo stylistycznie mi nie pasuje do końca

13a.thumb.jpg.d91da8d9a76be8bf8863d65414d57bc6.jpg

dwie poniżej do doszlifowania:

14.thumb.jpg.e3bb71ed775cccab0b634fd1e2e9de89.jpg

15.thumb.jpg.1437606b66593ba73612bc5917f57ef2.jpg

ta mi się podoba:

KURT_s(2)-30.thumb.jpg.381fed049af3afa8fdb695afdb38624a.jpg

 

Edytowane przez jakubziom

Napisano

Powiem tak:

srogie-piguly-sebastianie.jpg

😄 

Na Twoim miejscy raczej bym rozwijał taką estetykę, bo widać, że się w niej odnajdujesz, niż szedł w rendery AI czy coś. Przypomina mi trochę stare komiksy Śledzia w Świecie Gier Komputerowych 🙂

Napisano

No no, elegancko wydane! Sam komiks też spoko! 

Droga taka zabawa w wydanie na papierze? Ciekawią mnie detale tego procesu. 

Napisano
  • Autor

@michało dzięki 🙂

Jeśli chodzi o proces, to drukarnia ma swoje wymagania. Jeśli grafika dochodzi do brzegu kartki, to należy ją poszerzyć o min 3mm, które idzie do ścięcia. Pliki obrazu musiały mieć min. 300 dpi i być w odpowiednim rozmiarze. Poza tym strony muszą być zapisane w jednym pdfie i formacie CMYK. Do tego dochodzi odpowiedni profil kolorów, ale tym się tak bardzo nie przejmowałem, gdyż nie drukuję fotografii, tylko komiks pulpowy więc nie muszą być odwzorowane 100%. Okładka to znowu drugi pdf z dwiema stronami, awersem i rewersem czy jakoś tak to się profesjonalnie nazywa 😉

Natomiast na stronie drukarni wybiera się rodzaje zadruku, ilość stron, rodzaj oprawy (przy użyciu zszywek, tak jak w moim wypadku, ilość stron musi być podzielna przez 4. 

Drugi raz coś drukowałem i popełniłem mały błąd, bo książeczka jest za gruba jak na zszywki, (za gruby papier) więc lubi się sama otwierać. 

Koszty nie są duże, ja drukowałem w JKB print, można tam zrobić sobie wycenę przed drukiem. Gdybym to samo miał wydrukować sam, ciąć i zszywać to wyszłoby chyba 10 razy drożej na tusz 🙂

Edytowane przez jakubziom

Napisano

Jeszcze taki tip do druku, żeby zachować margines treści. Tj. żeby nie umieszczać istotnych rzeczy bliżej niż chociaż szerokość spadu (ten dodany wymiar ponad format, u Ciebie 3mm), a z reguły nawet trochę więcej. Głównie po to, żeby nie było problemu jakby nóż się poślizgnął i coś za bardzo uciął 🙂

Napisano
  • Autor

Od dzisiaj mogę wrzucać prace zrobione do Nobody Wants to Die, pochwalę się kilkoma 🙂

Pistolet

pistol1.jpg

pistol2.jpg

pistol3.jpg

Budynek kina samochodowego

1.jpg

4.jpg

5.jpg

bay1.jpg

booths1.jpg

Napisano
  • Autor

Kolejna wrzutka, loże do Baru Ikar na sterowcu. Meshe destrukcyjne, więc trzeba było je wymodelować też w środku 🙂

Jeśli ktoś z Was jest ciekawy, więcej prac na moim ArtStation - Jakub Ziomek

IkarusLodge_parts.jpg

IkarusLodge_02.jpg

IkarusLLodge_Burned_02.jpg

IkarusLodge_Burned.jpg

 

Edytowane przez jakubziom

Napisano
  • Autor

Trochę szybkich szkiców z natury, staram się koncentrować bardziej na wyrysowaniu całej postaci niż dłubaniu szczegółowych portretów 

Image (38).jpg

Image (39).jpg

Image (40).jpg

Image (41).jpg

Image (42).jpg

222.jpg

221.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności