jakubziom Napisano 19 Luty Autor Napisano 19 Luty w sumie też grafika komputerowa heh, od kilku godzin uczę się Pythona i znalazłem ciekawy skrypt. https://scipython.com/blog/ascii-art/ Fajnie jakby dało się te litery ułożyć w jakieś słowa, ale nie mam pojęcia jak to zrobić 🙂 2
blood_brother Napisano 19 Luty Napisano 19 Luty Może być ciężko ułożyć w słowa, bo jednak każda litera oddaje swój "walor" dla czytelności pracy, więc jakbyś zaczął grzebać w literach mógłby się zrobić trochę chaos w lokalnym walorze.
jakubziom Napisano 22 Luty Autor Napisano 22 Luty (edytowane) Dwa portrety ze zdjęć, zrobione pure for relax i żeby coś wrzucić na instagrama Timelapsy: https://www.instagram.com/p/C3ptWtKtdes/ https://www.instagram.com/p/C3p6f2lNAc0/ refki: Edytowane 22 Luty przez jakubziom 3
Mortom Napisano 22 Luty Napisano 22 Luty (edytowane) Hopkinsa rozpoznałem zanim zobaczyłem że to on... więc na plus. Choć troszkę ubyło mu lat na twoim portreciku. Pani Green - no tu trochę się posypało ale oczy dość podobne. Wszystko od nosa w dół mija się nieco z oryginałem. Ale może jakiś MACHO 2D da ci jakiś sensowny feedback 🙂 No ale to w sumie dla funu i bez spiny więc spoko 👍 Edytowane 22 Luty przez Mortom
jakubziom Napisano 22 Luty Autor Napisano 22 Luty Ja tylko powiem że ze zdjęć to jednak nie to samo co na żywo. W pewnym momencie łatwo wpaść w myślenie jak kopiarka i staram się na tym łapać i do tego nie dopuszczać 🙂
SebastianSz Napisano 22 Luty Napisano 22 Luty (edytowane) Postanowiłem też zmierzyć się z Hopkinsem: IMO za mało blokujesz cienie. Wydaje mi się, że na moim bardziej widać, że to oczy Hopkinsa, chociaż namalowem je bez żadnego detalu. Z tego co wiem to mózg rozpoznaje twarze głównie po ogólnych plamach, dlatego jesteś w stanie rozpoznać twarz kogoś znajomego z bardzo dużej odległości. Porobiłbym takie klasyczne ćwiczenia portretowe, coś takiego: Robisz komiksy, więc taki malarski rysunek, tzn. bardzo nastawiony na plamy, powinien Ci się przydać. Edit: Nie wspomniałem, że te studia portretów na dole to nie moje - to Felicia Forte, bardzo fajna malarka 🙂 Edytowane 23 Luty przez SebastianSz Wzmianka o autorce 3 3
blood_brother Napisano 22 Luty Napisano 22 Luty Zgodzę się ogólnie z Sebastianem, że w tych portretach za dużo krechy, a za mało plamy. Unikaj też takich grubych, ciemnych krech na krawędziach jak u Anthonego, bo wygląda to trochę jak komiksowy kontur. A w tym przypadku to powinno być szersze (jako terminator cienia) nawet z lekkim rozjaśnieniem przy krawędzi już. Ale najważniejsze, że był fun przy rysowaniu! Offtop: Sebastian zrobił zdjęcie ołówków i pustej kartki, pewnie jakimś ej ajem wygenerował rysunek Hopkinsa i myślał, że się nikt nie sczai 😛 1
jakubziom Napisano 23 Luty Autor Napisano 23 Luty (edytowane) spróbowałem trochę bardziej skupić się na samej bryle Edytowane 23 Luty przez jakubziom 2
SebastianSz Napisano 23 Luty Napisano 23 Luty 10 hours ago, blood_brother said: Ale najważniejsze, że był fun przy rysowaniu! Czy rysowanie bez cierpienia to w ogóle jeszcze rysowanie? 😄 10 hours ago, blood_brother said: Offtop: Sebastian zrobił zdjęcie ołówków i pustej kartki, pewnie jakimś ej ajem wygenerował rysunek Hopkinsa i myślał, że się nikt nie sczai 😛 Ech no, miałem się ujawnić dopiero Z͚̺ͬ̎͢A̻̲̜̤̼̙̥̭ͧͬ̃̀ ̖̭̫͆̕5͛̒͋ͮ͏̖̼ ̱̜̳̬̠͕͙͑ͧ͜Ḷ̡̺͙̥̏ͅĄ̦͚̂ͮT̖̰͔̱̒͝, ale trudno... Nie ma żadnego AI - to ja siedzę w kanciapie i wszystko maluję udając te generatory! 15 minutes ago, jakubziom said: spróbowałem trochę bardziej skupić się na samej bryle Wyglądają lepiej, szczególnie ten środkowy. Wrzuciłbyś refkowe zdjęcia? To spróbuję swoją wersję też machnać... znaczy wygeneruję e-jajem, ofc 😄 2
jakubziom Napisano 23 Luty Autor Napisano 23 Luty trzecia refka mi gdzieś zniknęła w googlach jeszcze na szybko hopkins 4 1
jakubziom Napisano 23 Luty Autor Napisano 23 Luty dorzucam jeszcze jeden timelapse: https://www.instagram.com/p/C3sKxDXt7sD/ 3
SebastianSz Napisano 23 Luty Napisano 23 Luty MUSIAEM Bardzo uważałbym na rzęsy - tutaj kurze łapki wyglądają raczej jak makijaż, co od razu powoduje +10 do kobiecości. 2 1 1
jakubziom Napisano 11 Marzec Autor Napisano 11 Marzec (edytowane) Projekt grafiki do gry w kółko i krzyżyk, nad którą ostatnio pracuję, bo wciągnęło mnie programowanie. Mam już napisany kod pozwalający na wybór wielkości planszy (np 3x3, 5x5, 6x6) i rozgrywkę dla 2 graczy. Chciałbym też napisać bota, ale i zaimplementowanie grafiki, i algorytmu minimax zajmie mi jeszcze pewnie sporo czasu. Programowaniem zajmuję się od niecałego miesiąca, więc jeszcze dużo nie wiem. Użyję silnika Panda3d. Tutaj po prostu screeny z marmoseta. Plik .py z gierką do uruchomienia w konsoli systemowej: https://drive.google.com/file/d/1GBt8f3x0NMILO7imeKT_mBTjKsGIkr_U/view?usp=sharing Edytowane 11 Marzec przez jakubziom 3
dm_ Napisano 11 Marzec Napisano 11 Marzec Ważne że działa 😄 Teraz skoro pierwsze koty za płoty to programowanie obiektowe i znacznie łatwiej będzie się to czytać i pisać.
jakubziom Napisano 13 Marzec Autor Napisano 13 Marzec @dm__ zacząłem dowiadywać się jak używać klas, gierka work in progress wygląda tak: przepisuję kod, żeby działało, na razie wykrywa zwycięstwo i wbija kółka i krzyżyki. kod do uogólnienia jeszcze 🙂 1 1
jakubziom Napisano 14 Marzec Autor Napisano 14 Marzec Trochę postępów w pracy nad gierką. Do efektu na końcu chcę później dodać jakąś animację. W końcu to 3d 🙂 1
jakubziom Napisano 19 Marzec Autor Napisano 19 Marzec Nie wiem w sumie czy to temat na max3d do końca, ale udało mi się zakończyć pewien etap pracy nad projektem tej gierki. - można klikać - wykrywa remisy - można wybierać plansze 3x3 i 4x4 (może później wprowadzę jeszcze 5x5) - powraca do menu po skończonej rozgrywce Następnym krokiem będzie wprowadzenie bota. Wtedy może ktoś by w to sobie pograł na telefonie/tablecie 🙂 Ale to już czysto programistyczny problem 5
adek Napisano 19 Marzec Napisano 19 Marzec 10 minut temu, jakubziom napisał: Nie wiem w sumie czy to temat na max3d do końca, ale udało mi się zakończyć pewien etap pracy nad projektem tej gierki. - można klikać - wykrywa remisy - można wybierać plansze 3x3 i 4x4 (może później wprowadzę jeszcze 5x5) - powraca do menu po skończonej rozgrywce Następnym krokiem będzie wprowadzenie bota. Wtedy może ktoś by w to sobie pograł na telefonie/tablecie 🙂 Ale to już czysto programistyczny problem Totalnie temat na max3d. Nawet przecież go wrzuciłem do rekomendacji 🙂 4
adek Napisano 19 Marzec Napisano 19 Marzec Właśnie czytam o tej Pandzie, nie znalem tego silnika. Z Copilotem piszesz?
jakubziom Napisano 19 Marzec Autor Napisano 19 Marzec (edytowane) Piszę w Spyderze, teraz przeczytałem o Copilocie, może bym spróbował : ) Ogólnie z tą Pandą miałem mnóstwo nerwów na początku, ale też programuję od miesiąca dopiero. Edytowane 19 Marzec przez jakubziom 1
jakubziom Napisano 22 Marzec Autor Napisano 22 Marzec Skończona rozgrywka, czyli random + minimax. Gra jest czasem bardzo prosta, ale czasami komputer blokuje gracza i remisuje bądź wygrywa. Następnym krokiem, nad którym myślę, jest zrobienie jakiejś tematycznej skórki (np. hackowanie komputera lub rozbrajanie bomby), tzn, żeby bardziej efektowną grafikę zrobić. Spróbuję też zrobić że gra się na czas 🙂 Na końcu chciałbym też żeby można było grać na telefonie bądź tablecie podobno jakiś support code się pisze, tyle na razie wiem 🙂
jakubziom Napisano 11 Kwiecień Autor Napisano 11 Kwiecień Cześć, dawno nic nie wrzucałem, a mam jeszcze 3 ilustracje zrobione dla brytyjskiego biura architektonicznego. Pracowałem tam 8 miesięcy i zrobiłem kilkadziesiąt, ale te mogę pokazać. W Wielkiej Brytanii takie pracki robi się do pokazania koncepcji i są częścią dokumentacji architektonicznej. Technika - rysowanie na modelu ze sketchupu (boxach) + photoshop. 6
jakubziom Napisano 11 Kwiecień Autor Napisano 11 Kwiecień Kiedyś robiłem małą scenkę z bramą w UE5, teraz chcę to skończyć, zrobić coś w stylu arch-viz 3
jakubziom Napisano 14 Kwiecień Autor Napisano 14 Kwiecień zacząłem pracować nad transporterem gruzu (barką), chciałbym zrobić coś w klimatach star wars, na razie wstępny szkic 3d 2
jakubziom Napisano 14 Kwiecień Autor Napisano 14 Kwiecień (edytowane) mały progresik Edytowane 14 Kwiecień przez jakubziom 3
SebastianSz Napisano 18 Kwiecień Napisano 18 Kwiecień Hmm, nie jestem przekonany. Wydaje mi się, że ten render sam zbyt mało dodaje tej pracy, a jednocześnie odbiera oryginalny, komiksowy styl. Określiłbym jaki efekt i nastrój chciałbys osiągnąć i wyjść dalej z takiego punktu. Skoro to Lilith, sukkub i takie klimaty to może poinspirować się czymś w stylu Saturno Butto? Saturno Buttò Artist | Buy Dark Works Of Art by Saturno Buttò (darkartmovement.com) Chodzi mi o ogólny nastrój. Najpierw uprośćmy tło i zwiększmy kontrasty: Dodajmy bardziej dramatyczne cienie, pasujące do mrocznego klimatu: Dodajemy świecące oczy i możemy sobie dalej rzeźbić do woli. Gif: Oczywiście to tylko moja propozycja, ale zauważ o ile więcej charakteru ma postać w bardziej dramatycznym oświetleniu. Można pójść w bardziej przyjemne klimaty, ale dalej to oświetlenie robi robotę: Tak podsumowując - skupiłbym się na mocnej kompozycji w pierwszej kolejności, żeby był jakiś punkt skupienia i jakieś wyraźne kształty. Potem pomyslałbym nad tym co praca ma przedstawiać i miała jakąś tematykę i myśl, że patrzysz i tam coś się dzieje. 2 3 1
jakubziom Napisano 18 Kwiecień Autor Napisano 18 Kwiecień Podoba mi się wariant z oświetleniem z tyłu, spróbuję nad tym posiedzieć. Tymczasem zrobiłem drugi renderek 3
jakubziom Napisano 24 Kwiecień Autor Napisano 24 Kwiecień (edytowane) Dorzucam kilka nowych ilustracji do mojej książki, zrobiłem dzisiaj kilka ale niektóre muszę jeszcze poprawić. Zostało 9 jeszcze nie zrobionych. pierwsze 3 uznaję za skończone: zbliżenie broni do podszlifowania jeszcze, bo stylistycznie mi nie pasuje do końca dwie poniżej do doszlifowania: ta mi się podoba: Edytowane 24 Kwiecień przez jakubziom 5
SebastianSz Napisano 25 Kwiecień Napisano 25 Kwiecień Powiem tak: 😄 Na Twoim miejscy raczej bym rozwijał taką estetykę, bo widać, że się w niej odnajdujesz, niż szedł w rendery AI czy coś. Przypomina mi trochę stare komiksy Śledzia w Świecie Gier Komputerowych 🙂 1 2 1
jakubziom Napisano 27 Kwiecień Autor Napisano 27 Kwiecień Wrzuciłem cały komiksik tutaj: https://globalcomix.com/c/kurt-1/chapters/en/1/1 (jeszcze kilka ostatnich ilustracji bym trochę ulepszył, ale to może już na luzie)
jakubziom Napisano 9 Maj Autor Napisano 9 Maj Właśnie dostałem wydruk, fajnie wyszło na papierze offsetowym + kreda na okładkę. 7 1
michalo Napisano 9 Maj Napisano 9 Maj No no, elegancko wydane! Sam komiks też spoko! Droga taka zabawa w wydanie na papierze? Ciekawią mnie detale tego procesu.
jakubziom Napisano 9 Maj Autor Napisano 9 Maj (edytowane) @michało dzięki 🙂 Jeśli chodzi o proces, to drukarnia ma swoje wymagania. Jeśli grafika dochodzi do brzegu kartki, to należy ją poszerzyć o min 3mm, które idzie do ścięcia. Pliki obrazu musiały mieć min. 300 dpi i być w odpowiednim rozmiarze. Poza tym strony muszą być zapisane w jednym pdfie i formacie CMYK. Do tego dochodzi odpowiedni profil kolorów, ale tym się tak bardzo nie przejmowałem, gdyż nie drukuję fotografii, tylko komiks pulpowy więc nie muszą być odwzorowane 100%. Okładka to znowu drugi pdf z dwiema stronami, awersem i rewersem czy jakoś tak to się profesjonalnie nazywa 😉 Natomiast na stronie drukarni wybiera się rodzaje zadruku, ilość stron, rodzaj oprawy (przy użyciu zszywek, tak jak w moim wypadku, ilość stron musi być podzielna przez 4. Drugi raz coś drukowałem i popełniłem mały błąd, bo książeczka jest za gruba jak na zszywki, (za gruby papier) więc lubi się sama otwierać. Koszty nie są duże, ja drukowałem w JKB print, można tam zrobić sobie wycenę przed drukiem. Gdybym to samo miał wydrukować sam, ciąć i zszywać to wyszłoby chyba 10 razy drożej na tusz 🙂 Edytowane 9 Maj przez jakubziom 2
blood_brother Napisano 9 Maj Napisano 9 Maj Jeszcze taki tip do druku, żeby zachować margines treści. Tj. żeby nie umieszczać istotnych rzeczy bliżej niż chociaż szerokość spadu (ten dodany wymiar ponad format, u Ciebie 3mm), a z reguły nawet trochę więcej. Głównie po to, żeby nie było problemu jakby nóż się poślizgnął i coś za bardzo uciął 🙂
jakubziom Napisano 18 Lipiec Autor Napisano 18 Lipiec Od dzisiaj mogę wrzucać prace zrobione do Nobody Wants to Die, pochwalę się kilkoma 🙂 Pistolet Budynek kina samochodowego 5 1
jakubziom Napisano 18 Lipiec Autor Napisano 18 Lipiec (edytowane) Kolejna wrzutka, loże do Baru Ikar na sterowcu. Meshe destrukcyjne, więc trzeba było je wymodelować też w środku 🙂 Jeśli ktoś z Was jest ciekawy, więcej prac na moim ArtStation - Jakub Ziomek Edytowane 18 Lipiec przez jakubziom 5
jakubziom Napisano 22 Lipiec Autor Napisano 22 Lipiec Wrzucę jeden z environmentów powstałych przy pracy przy NWTD. Ostatecznie nie został użyty, ale chwalę się, byłem ownerem tego levelu i robiłem wszystkie modele, meshowanie i oświetlenie 😄 Więcej na https://www.artstation.com/artwork/m8x9Aa 7
jakubziom Napisano 3 Wrzesień Autor Napisano 3 Wrzesień akwarelkowe ilustracje ze Zgorzelca i Goerlitz, (2021) 4 1
jakubziom Napisano 4 Wrzesień Autor Napisano 4 Wrzesień Trochę szybkich szkiców z natury, staram się koncentrować bardziej na wyrysowaniu całej postaci niż dłubaniu szczegółowych portretów 3
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się