SansSerif Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 a to nie pendzel mial ci render robic? :)
uncle Napisano 15 Grudzień 2004 Autor Napisano 15 Grudzień 2004 co za roznica i tak ot wygloda z dupy;\
SansSerif Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 przesadzasz. na tym http://uncle.magma-net.pl/apc/apc77.jpg ustawienie swiatla jest ok ale jakby zrobic w tle "tunel" - dodac glebie kadrowi i z tylu dac skylight byloby ciekawiej. no i podrasowanie gi duzo pomoze.
uncle Napisano 15 Grudzień 2004 Autor Napisano 15 Grudzień 2004 tyle ze to sei renderowalo 11h na tych ustawieniach, nie wiem nie znam sie ehh jeszcze vray jakis chory blad wyplul szlag mnie trafi zaaraz
uncle Napisano 15 Grudzień 2004 Autor Napisano 15 Grudzień 2004 moge to sprobowac wydluzyc wywalic swiatlo z wentylatorow i koniec tunelu lekko rozjasnic ale i tak bezie bida:\
uncle Napisano 15 Grudzień 2004 Autor Napisano 15 Grudzień 2004 nazekam bo robie zle i nie wiem co robie zle a nikt mi nie powie .. to, to to jest zle, masz tutaj poczytaj, albo zrob moze tak bo tak to sie robi ogolnie , jedynie senserif podsunol troche konkret.. ale tak to ejst jak sie zabieram za swiatlo a nie mam pojecia o co chodzi jednak, nie dla mnie ta zabawa..
KLICEK Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 Przesadzasz , jezeli szukasz gotowych rozwiazan to ich nie znajdziesz bo zadko kto pokazuje swoje ustawienia. Masz znajomego ktory sie na tym zna bardzo dobrze pomecz go :)
uncle Napisano 15 Grudzień 2004 Autor Napisano 15 Grudzień 2004 ja wiem ze pendzel umie, i umie to zrobic dobrze, ale ja nie umiem i z takim podejsciem to sie nigdy niczego nie naucze, nie szukam gotowych rozwiazan
KLICEK Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 ale ja wcale nie mowie tutaj o tym ze pomeczysz Pendzla zeby Ci ustawil swiatelka i innego bajerki , chodzilo mi wlasnie o to zeby Ci wytlumaczyl co i jak itp itd wiesz zawsze lepiej zapytac sie kogos kto wie niz meczyc sie z tym sam tysiac lat, zrobienie dobrego oswietlenia to mistrzostwo i nie ma co kryc :) edit: nie wiem czy ci pomoze , ale wspomniales ze scena Ci sie renderuje strasznie dlugo wiec moze zrob podobna scene z boxow i pomecz oswietlenie , chociaz wiesz moge sie nieznac ;)
Piotr Dobosz Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 zawalista pracka:) swietnie to wyglada:)
uncle Napisano 16 Grudzień 2004 Autor Napisano 16 Grudzień 2004 klicek: pytam sie wielu ludzi i slysze sprzeczne opinie ze soba i zglupialem juz, pewnie kazdy ma racje bo kazdy z nich robi naprawde swietne rzeczy ale ja tego nie umiem w kupe poskladac, wszystko co zapodaje wczesniej jest renderowane bez textur i slabymi ustaieniami (rendr trwa ok 2minuty) mozna sie posmiac:
polka dot Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 no to moze odstaw narazie ta scene, wymodeluj jakies male pomieszczenie albo cos nieskomplikowanego i tam cwicz sobie oswietlenie... skro mowisz ze nie umiesz oswietlic "tak prostej sceny" to sproboj oswietlic jeszcze prostrza.. pobaw sie koniecznie skylightem i vraylights'ami.. sam siebie rzucasz na gleboka wode a to bez sensu.. tekstur tez sie tak uczyles? chyba nie.. a z drugiej strony jezeli scena ma zajebiscie wygladac to render niech trwa nawet sto godzin - dobra praca jest tego warta a 11h to naprawde nie duzo - jedna noc, kawalek dnia i gotowe i jeszcze jedna rada - zdjejmij ze wszystkiego tekstury, daj jeden szary material i wtedy cwicz same swiatlo bo tak z materialami i z wszystkim to tez bez sensu ale to tylko moje skromne podpowiedzi ;) pozdrawiam i zycze wytrwalosci! kome
mirek.skibinski Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 Mi się podoba, model w sam raz do starwars
Pawelkos Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 pracujesz teraz nad oswietleniem wiec nie wiem czy jeszcze bedziesz wporwadzal poprawki do modelowania, ale te rurki od barierki wydaja mi sie troche za cienkie, co do czasu renderingu jestem podobnego zdania co kome, jesli to ma byc fajna pracka to niech sie renderuje nawet cala dobe, do testow ze swiatlem zastap "geste" obiekty boksami i wlacz GI bo go chyba nie uzywasz (tak mi sie wydaje),to powinno rozjasnic troche drugi plan, bo powinno tam byc troche jasniej skoro za wentylatorami jest tak jasno (troche maslo maslane :) ale mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi) powodzenia w dalszej pracy pozdro
uncle Napisano 16 Grudzień 2004 Autor Napisano 16 Grudzień 2004 robie wdl. wlasnego widzimisie - chyba najlepsza rada;p caly czas testuje rozswietlenie sceny
Bacry Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 Jak dla mnie to nie światło jest winne tylko kompozycja. Wywal te barierki z przodu (chyba, że będzie render z dof'em). Przybliż APC, obróć wierzyczkę na przodzie w kierunku kamery. Nie wiem co jeszcze mogło by pomóc:D Powodzenia. P.S. A czemu się tek długo renderowało ... to już tylko jeden Miler wie:D
uncle Napisano 16 Grudzień 2004 Autor Napisano 16 Grudzień 2004 przez cienie typu area shadow dobra wywale te barierki brr musze jeszcze tyl sceny leciutko rozswietlic i lekko przod
polka dot Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 z jednej strony piszesz pomozcie a z drugiej jak ktos podpowie do piszez ze robisz wedle widzimisie ;) (...) uzywasz gi?
Ufol Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 Mi się podoba, model w sam raz do starwars wg. mnie to raczej do nowego starcrafta (jeśli kiedykolwiek wyjdzie), w końcu kiedyś był koncept co by alieny do zergów dać w każdym razie zarombiście ci to wyszło
greg_jg Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 myślałem, że lepiej będzie to wyglądać :/ ale przecież to wip ;) więc czekamy .... :)
jaras Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 moja propozycja to dodać do sceny volume light - np. z tyłu , wiesz - przechodzące promienie przez skrzydła wiatraka które podświetlają pojazd od tyłu oraz - to co radzi SansSerif - wydłużyć korytaż co da większą głębię. pozdrawiam
Ufol Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 Ja w dalszym ciągu upieram sie przy volume light i tym co dodał jaras
uncle Napisano 16 Grudzień 2004 Autor Napisano 16 Grudzień 2004 omg volume light robi sie w post produkcji a narazie robie setup swiatel i musialem pozmieniac materialy itp itd bo sie vray walil.. i robie teraz z nowym swiatlem..
uncle Napisano 17 Grudzień 2004 Autor Napisano 17 Grudzień 2004 dobra mi sie juz pomysly skonczyly: co oznacza ten blad [2004/Dec/17|01:37:03] error: UNHANDLED EXCEPTION: [MemAlloc] Memory allocation failure. Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vrender\src\material.cpp, line 2555: VRayMtl::Shade() {3} [2004/Dec/17|01:38:17] error: UNHANDLED EXCEPTION: [MemAlloc] Memory allocation failure. Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vray\src\vraycore.cpp, line 49: VRayCore::shadeRayResult() [2004/Dec/17|01:39:38] error: UNHANDLED EXCEPTION: [MemAlloc] Memory allocation failure. Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vray\src\vraycore.cpp, line 49: VRayCore::shadeRayResult() [2004/Dec/17|01:44:32] error: UNHANDLED EXCEPTION: Rendering region (256,192)-(320,256) Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vrender\src\material.cpp, line 2226: VRayMtl::shade() {2} [2004/Dec/17|01:44:32] error: UNHANDLED EXCEPTION: Rendering region (256,256)-(320,320) Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vrender\src\material.cpp, line 2226: VRayMtl::shade() {2} [2004/Dec/17|01:47:09] error: UNHANDLED EXCEPTION: [MemAlloc] Memory allocation failure. Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vrender\src\material.cpp, line 2555: VRayMtl::Shade() {3}
Pawelkos Napisano 17 Grudzień 2004 Napisano 17 Grudzień 2004 pewnie Vray sie wywalil :] a dlczego nie wiem, nie uzywam. pozdro
tweety Napisano 17 Grudzień 2004 Napisano 17 Grudzień 2004 z tego co pzreczytałem to nawaliły shadery v-raya ale tak do końca to ci chyba specjaliści vrayowscy powiedzą ;) jedyne co mogę doradzić uncle to reinstalkę vraya... może prog sie zgubił i musisz mu pokazać gdzie co jest? (zaznaczam to tylko domysły) ;)
polka dot Napisano 18 Grudzień 2004 Napisano 18 Grudzień 2004 mialem tak samo ino podobnie - w moim przypadku pomoglo zwiekszenie pamieci wirtualnej (do 2gb) to jest prawdopodobnie spowodowane za mala pamiecia... (?) pozdro
Bacry Napisano 19 Grudzień 2004 Napisano 19 Grudzień 2004 Jaki ma rozmiar bitmapa na APC? I jak się zachowuje Vray na innej scenie??
uncle Napisano 19 Grudzień 2004 Autor Napisano 19 Grudzień 2004 bacry: 5200x5200:) polewka jest bo w malym rozmiarze renderuje sie ok, tylko w duzym (800x600 i wiecej) sie wywala, ale faktycznie jak mowi kome podejzewam ze pamiec virtualna pada w sensie ze w pewnym momecie windows nie zdarzy przydzielic wiecej ramu a vray w tym momecie nie ma gdzie pakowac danych i klapa, bo ogolnie prepassy dzialaja i w pewnym momecie siada, wiec pierw jeszcze raz sproboje w malej podzialce zrenderowac, jak bedzie wsio ok to w duzej a wczesniej ustawie recznie virtual na 2-3gb
uncle Napisano 19 Grudzień 2004 Autor Napisano 19 Grudzień 2004 hehe dziala ok, przy 320x240 zurzyl tylko 2,2 gb pamieci, calkiem malo;)
SansSerif Napisano 19 Grudzień 2004 Napisano 19 Grudzień 2004 co do obrazka. chyba nie zbudowales "prawdziwego" pomieszczenia, za kadrem i za kamera masz pustke? bo to caly nie wyglada na render z gi we wnetrzu :] co do vm, poszukaj na ever lub forum chaosa watkow o 3gb switch. prosty zabieg umozliwia przydzielenie przez system wiekszej ilosci pamieci dla jednego procesu. edit: a dokladnie to dopisz sobie linijke w boot.ini o tresci: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional 3GB" /fastdetect /3GBi wybierz ta opcje przy starcie sytemu. pomaga.
uncle Napisano 19 Grudzień 2004 Autor Napisano 19 Grudzień 2004 hmm 3gb przydaloby sie hehe, zoabczymy moze nie bedzie konieczne tylko przydziele na stale tyle vm, a co do tylnej sciany.. to potrzebna ona jest? brakuje tylko sciany za kamera
SansSerif Napisano 19 Grudzień 2004 Napisano 19 Grudzień 2004 przydzielenie vm to co innego a ustawienie malo znanej opcji dla windy 2k/xp na przydzielanie pojedynczemu procesowi to co innego. defaultowo jest chyba 1gb nawet jesli bys przypisal mu na dysku z 10gb to winda nie da wiecej vm dla jednego procesu. chyba ze zrobisz tak jak napisalem wyzej.
kozioo Napisano 19 Grudzień 2004 Napisano 19 Grudzień 2004 sorki za OT:P Ten numer pomaga tylko przy renderingu, czy w pewnym sensie tez chroni przed "application has run out of memory blabla..."? Żeby nie było kompletnie nie na temat - przylaczam sie do zarzutu Serifa - wygląda jakby sie zaglądało do makiety włożonej do kartonika;>
SansSerif Napisano 19 Grudzień 2004 Napisano 19 Grudzień 2004 kozioo ten numer dziala ze wszystkim tylko trzeba miec wszystkie stery sprzetu dedykowane w2k/xp. tu wiecej http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server/PAE/PAEmem.mspx koniec OT :)
uncle Napisano 20 Grudzień 2004 Autor Napisano 20 Grudzień 2004 senserif: jak zmienilem boot.ini to mi sie system skaszanil;) mam takie cos [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn bawilem sie troche w adobie:
Hindus Napisano 20 Grudzień 2004 Napisano 20 Grudzień 2004 fajnie fajnie, a juz posadzka oswietlona przez apc to normalny kosmos, przyczepił bym sie moze do tych białych kreszeczek/? z tyłu renderka tam gdzie wiatrak bo niewiem skąd są ? ale i tak jest git.
tweety Napisano 20 Grudzień 2004 Napisano 20 Grudzień 2004 czy moge już ustawić sobie na tapetkę?? :D
Pionier Napisano 20 Grudzień 2004 Napisano 20 Grudzień 2004 do mnie jakos to nie trafia - czegos mi tu brak tylko nie wiem czego? klimatu? hmm sam nie wiem.
Salvator Napisano 20 Grudzień 2004 Napisano 20 Grudzień 2004 przykład jak można zepsuć dobry model i tekstury kiepskim oświetleniem :/
Pionier Napisano 20 Grudzień 2004 Napisano 20 Grudzień 2004 hmm no to chyba wlasnie to mialem na mysli ;) EDIT: a to jak PENdzel rzuci okiem to moze jeszcze da sie uratowac scenke ;)))
kozioo Napisano 20 Grudzień 2004 Napisano 20 Grudzień 2004 Ja sie jeszcze przyczepie do 1 detalu - te żółte pasy namalowane powinny inaczej reagować na oswietlenie niz beton na którym są namalowane. Mapka spectacular by sie przydała;) Poza tym te lampki w APC sa ogólnie nieteges jakies:P Daj jakiegś noisa w projektorze światła i wywal tego glowa (tzn zrób "lżejszego")
Ufol Napisano 20 Grudzień 2004 Napisano 20 Grudzień 2004 mnie sie tam podoba ale miszczu i tak pewnie zaraz coś poprawi :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się