Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 346
  • Wyświetleń 29,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

tyle ze to sei renderowalo 11h na tych ustawieniach, nie wiem nie znam sie ehh jeszcze vray jakis chory blad wyplul szlag mnie trafi zaaraz

Napisano
  • Autor

moge to sprobowac wydluzyc wywalic swiatlo z wentylatorow i koniec tunelu lekko rozjasnic ale i tak bezie bida:\

Napisano
  • Autor

nazekam bo robie zle i nie wiem co robie zle a nikt mi nie powie .. to, to to jest zle, masz tutaj poczytaj, albo zrob moze tak bo tak to sie robi ogolnie , jedynie senserif podsunol troche konkret..

ale tak to ejst jak sie zabieram za swiatlo a nie mam pojecia o co chodzi jednak, nie dla mnie ta zabawa..

Napisano
  • Autor

ja wiem ze pendzel umie, i umie to zrobic dobrze, ale ja nie umiem i z takim podejsciem to sie nigdy niczego nie naucze, nie szukam gotowych rozwiazan

Napisano

ale ja wcale nie mowie tutaj o tym ze pomeczysz Pendzla zeby Ci ustawil swiatelka i innego bajerki , chodzilo mi wlasnie o to zeby Ci wytlumaczyl co i jak itp itd wiesz zawsze lepiej zapytac sie kogos kto wie niz meczyc sie z tym sam tysiac lat, zrobienie dobrego oswietlenia to mistrzostwo i nie ma co kryc :)

 

edit:

nie wiem czy ci pomoze , ale wspomniales ze scena Ci sie renderuje strasznie dlugo wiec moze zrob podobna scene z boxow i pomecz oswietlenie , chociaz wiesz moge sie nieznac ;)

Napisano
  • Autor

klicek: pytam sie wielu ludzi i slysze sprzeczne opinie ze soba i zglupialem juz, pewnie kazdy ma racje bo kazdy z nich robi naprawde swietne rzeczy ale ja tego nie umiem w kupe poskladac, wszystko co zapodaje wczesniej jest renderowane bez textur i slabymi ustaieniami (rendr trwa ok 2minuty)

 

mozna sie posmiac:

apc85.jpg

Napisano

no to moze odstaw narazie ta scene, wymodeluj jakies male pomieszczenie albo cos nieskomplikowanego i tam cwicz sobie oswietlenie... skro mowisz ze nie umiesz oswietlic "tak prostej sceny" to sproboj oswietlic jeszcze prostrza.. pobaw sie koniecznie skylightem i vraylights'ami.. sam siebie rzucasz na gleboka wode a to bez sensu.. tekstur tez sie tak uczyles? chyba nie..

 

a z drugiej strony jezeli scena ma zajebiscie wygladac to render niech trwa nawet sto godzin - dobra praca jest tego warta a 11h to naprawde nie duzo - jedna noc, kawalek dnia i gotowe

 

i jeszcze jedna rada - zdjejmij ze wszystkiego tekstury, daj jeden szary material i wtedy cwicz same swiatlo bo tak z materialami i z wszystkim to tez bez sensu

 

ale to tylko moje skromne podpowiedzi ;)

 

pozdrawiam i zycze wytrwalosci!

 

kome

Napisano

pracujesz teraz nad oswietleniem wiec nie wiem czy jeszcze bedziesz wporwadzal poprawki do modelowania, ale te rurki od barierki wydaja mi sie troche za cienkie, co do czasu renderingu jestem podobnego zdania co kome, jesli to ma byc fajna pracka to niech sie renderuje nawet cala dobe,

 

do testow ze swiatlem zastap "geste" obiekty boksami i wlacz GI bo go chyba nie uzywasz (tak mi sie wydaje),to powinno rozjasnic troche drugi plan, bo powinno tam byc troche jasniej skoro za wentylatorami jest tak jasno (troche maslo maslane :) ale mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi)

 

powodzenia w dalszej pracy

 

pozdro

Napisano
  • Autor

robie wdl. wlasnego widzimisie - chyba najlepsza rada;p

caly czas testuje rozswietlenie sceny

apc86.jpg

Napisano

Jak dla mnie to nie światło jest winne tylko kompozycja. Wywal te barierki z przodu (chyba, że będzie render z dof'em). Przybliż APC, obróć wierzyczkę na przodzie w kierunku kamery. Nie wiem co jeszcze mogło by pomóc:D

Powodzenia.

P.S. A czemu się tek długo renderowało ... to już tylko jeden Miler wie:D

Napisano
  • Autor

przez cienie typu area shadow

dobra wywale te barierki brr musze jeszcze tyl sceny leciutko rozswietlic i lekko przod

Napisano

z jednej strony piszesz pomozcie a z drugiej jak ktos podpowie do piszez ze robisz wedle widzimisie ;)

 

(...)

 

uzywasz gi?

Napisano
Mi się podoba, model w sam raz do starwars

wg. mnie to raczej do nowego starcrafta (jeśli kiedykolwiek wyjdzie), w końcu kiedyś był koncept co by alieny do zergów dać

 

w każdym razie zarombiście ci to wyszło

Napisano

myślałem, że lepiej będzie to wyglądać :/

ale przecież to wip ;)

więc czekamy .... :)

Napisano

moja propozycja to dodać do sceny volume light - np. z tyłu , wiesz - przechodzące promienie przez skrzydła wiatraka które podświetlają pojazd od tyłu oraz - to co radzi SansSerif - wydłużyć korytaż co da większą głębię.

pozdrawiam

Napisano

Ja w dalszym ciągu upieram sie przy volume light i tym co dodał jaras

Napisano
  • Autor

omg volume light robi sie w post produkcji a narazie robie setup swiatel i musialem pozmieniac materialy itp itd bo sie vray walil.. i robie teraz z nowym swiatlem..

Napisano
  • Autor

dobra mi sie juz pomysly skonczyly: co oznacza ten blad

 

[2004/Dec/17|01:37:03] error: UNHANDLED EXCEPTION: [MemAlloc] Memory allocation failure.

Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vrender\src\material.cpp, line 2555: VRayMtl::Shade() {3}

 

[2004/Dec/17|01:38:17] error: UNHANDLED EXCEPTION: [MemAlloc] Memory allocation failure.

Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vray\src\vraycore.cpp, line 49: VRayCore::shadeRayResult()

 

[2004/Dec/17|01:39:38] error: UNHANDLED EXCEPTION: [MemAlloc] Memory allocation failure.

Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vray\src\vraycore.cpp, line 49: VRayCore::shadeRayResult()

 

[2004/Dec/17|01:44:32] error: UNHANDLED EXCEPTION: Rendering region (256,192)-(320,256)

Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vrender\src\material.cpp, line 2226: VRayMtl::shade() {2}

 

[2004/Dec/17|01:44:32] error: UNHANDLED EXCEPTION: Rendering region (256,256)-(320,320)

Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vrender\src\material.cpp, line 2226: VRayMtl::shade() {2}

 

[2004/Dec/17|01:47:09] error: UNHANDLED EXCEPTION: [MemAlloc] Memory allocation failure.

Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vrender\src\material.cpp, line 2555: VRayMtl::Shade() {3}

Napisano

z tego co pzreczytałem to nawaliły shadery v-raya ale tak do końca to ci chyba specjaliści vrayowscy powiedzą ;) jedyne co mogę doradzić uncle to reinstalkę vraya... może prog sie zgubił i musisz mu pokazać gdzie co jest? (zaznaczam to tylko domysły) ;)

Napisano

mialem tak samo ino podobnie - w moim przypadku pomoglo zwiekszenie pamieci wirtualnej (do 2gb)

 

to jest prawdopodobnie spowodowane za mala pamiecia... (?)

 

pozdro

Napisano
  • Autor

bacry: 5200x5200:)

polewka jest bo w malym rozmiarze renderuje sie ok, tylko w duzym (800x600 i wiecej) sie wywala, ale faktycznie jak mowi kome podejzewam ze pamiec virtualna pada w sensie ze w pewnym momecie windows nie zdarzy przydzielic wiecej ramu a vray w tym momecie nie ma gdzie pakowac danych i klapa, bo ogolnie prepassy dzialaja i w pewnym momecie siada, wiec pierw jeszcze raz sproboje w malej podzialce zrenderowac, jak bedzie wsio ok to w duzej a wczesniej ustawie recznie virtual na 2-3gb

Napisano
  • Autor

hehe dziala ok,

przy 320x240 zurzyl tylko 2,2 gb pamieci, calkiem malo;)

 

apc90.jpg

Napisano

co do obrazka. chyba nie zbudowales "prawdziwego" pomieszczenia, za kadrem i za kamera masz pustke? bo to caly nie wyglada na render z gi we wnetrzu :]

 

co do vm, poszukaj na ever lub forum chaosa watkow o 3gb switch. prosty zabieg umozliwia przydzielenie przez system wiekszej ilosci pamieci dla jednego procesu.

 

edit: a dokladnie to dopisz sobie linijke w boot.ini o tresci:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional 3GB" /fastdetect /3GB
i wybierz ta opcje przy starcie sytemu. pomaga.
Napisano
  • Autor

hmm 3gb przydaloby sie hehe, zoabczymy moze nie bedzie konieczne tylko przydziele na stale tyle vm,

a co do tylnej sciany.. to potrzebna ona jest? brakuje tylko sciany za kamera

Napisano

przydzielenie vm to co innego a ustawienie malo znanej opcji dla windy 2k/xp na przydzielanie pojedynczemu procesowi to co innego. defaultowo jest chyba 1gb nawet jesli bys przypisal mu na dysku z 10gb to winda nie da wiecej vm dla jednego procesu. chyba ze zrobisz tak jak napisalem wyzej.

Napisano

sorki za OT:P

Ten numer pomaga tylko przy renderingu, czy w pewnym sensie tez chroni przed "application has run out of memory blabla..."?

 

Żeby nie było kompletnie nie na temat - przylaczam sie do zarzutu Serifa - wygląda jakby sie zaglądało do makiety włożonej do kartonika;>

Napisano
  • Autor

senserif: jak zmienilem boot.ini to mi sie system skaszanil;)

mam takie cos

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

 

bawilem sie troche w adobie:

apc91d.jpg

Napisano

fajnie fajnie, a juz posadzka oswietlona przez apc to normalny kosmos, przyczepił bym sie moze do tych białych kreszeczek/? z tyłu renderka tam gdzie wiatrak bo niewiem skąd są ? ale i tak jest git.

Napisano

do mnie jakos to nie trafia - czegos mi tu brak tylko nie wiem czego? klimatu? hmm sam nie wiem.

Napisano

hmm no to chyba wlasnie to mialem na mysli ;)

 

EDIT:

a to jak PENdzel rzuci okiem to moze jeszcze da sie uratowac scenke ;)))

Napisano

Ja sie jeszcze przyczepie do 1 detalu - te żółte pasy namalowane powinny inaczej reagować na oswietlenie niz beton na którym są namalowane. Mapka spectacular by sie przydała;)

Poza tym te lampki w APC sa ogólnie nieteges jakies:P Daj jakiegś noisa w projektorze światła i wywal tego glowa (tzn zrób "lżejszego")

Napisano

mnie sie tam podoba

ale miszczu i tak pewnie zaraz coś poprawi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności