Skocz do zawartości

scena 3d: apc


uncle

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 346
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

nazekam bo robie zle i nie wiem co robie zle a nikt mi nie powie .. to, to to jest zle, masz tutaj poczytaj, albo zrob moze tak bo tak to sie robi ogolnie , jedynie senserif podsunol troche konkret..

ale tak to ejst jak sie zabieram za swiatlo a nie mam pojecia o co chodzi jednak, nie dla mnie ta zabawa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja wcale nie mowie tutaj o tym ze pomeczysz Pendzla zeby Ci ustawil swiatelka i innego bajerki , chodzilo mi wlasnie o to zeby Ci wytlumaczyl co i jak itp itd wiesz zawsze lepiej zapytac sie kogos kto wie niz meczyc sie z tym sam tysiac lat, zrobienie dobrego oswietlenia to mistrzostwo i nie ma co kryc :)

 

edit:

nie wiem czy ci pomoze , ale wspomniales ze scena Ci sie renderuje strasznie dlugo wiec moze zrob podobna scene z boxow i pomecz oswietlenie , chociaz wiesz moge sie nieznac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klicek: pytam sie wielu ludzi i slysze sprzeczne opinie ze soba i zglupialem juz, pewnie kazdy ma racje bo kazdy z nich robi naprawde swietne rzeczy ale ja tego nie umiem w kupe poskladac, wszystko co zapodaje wczesniej jest renderowane bez textur i slabymi ustaieniami (rendr trwa ok 2minuty)

 

mozna sie posmiac:

apc85.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to moze odstaw narazie ta scene, wymodeluj jakies male pomieszczenie albo cos nieskomplikowanego i tam cwicz sobie oswietlenie... skro mowisz ze nie umiesz oswietlic "tak prostej sceny" to sproboj oswietlic jeszcze prostrza.. pobaw sie koniecznie skylightem i vraylights'ami.. sam siebie rzucasz na gleboka wode a to bez sensu.. tekstur tez sie tak uczyles? chyba nie..

 

a z drugiej strony jezeli scena ma zajebiscie wygladac to render niech trwa nawet sto godzin - dobra praca jest tego warta a 11h to naprawde nie duzo - jedna noc, kawalek dnia i gotowe

 

i jeszcze jedna rada - zdjejmij ze wszystkiego tekstury, daj jeden szary material i wtedy cwicz same swiatlo bo tak z materialami i z wszystkim to tez bez sensu

 

ale to tylko moje skromne podpowiedzi ;)

 

pozdrawiam i zycze wytrwalosci!

 

kome

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pracujesz teraz nad oswietleniem wiec nie wiem czy jeszcze bedziesz wporwadzal poprawki do modelowania, ale te rurki od barierki wydaja mi sie troche za cienkie, co do czasu renderingu jestem podobnego zdania co kome, jesli to ma byc fajna pracka to niech sie renderuje nawet cala dobe,

 

do testow ze swiatlem zastap "geste" obiekty boksami i wlacz GI bo go chyba nie uzywasz (tak mi sie wydaje),to powinno rozjasnic troche drugi plan, bo powinno tam byc troche jasniej skoro za wentylatorami jest tak jasno (troche maslo maslane :) ale mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi)

 

powodzenia w dalszej pracy

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to nie światło jest winne tylko kompozycja. Wywal te barierki z przodu (chyba, że będzie render z dof'em). Przybliż APC, obróć wierzyczkę na przodzie w kierunku kamery. Nie wiem co jeszcze mogło by pomóc:D

Powodzenia.

P.S. A czemu się tek długo renderowało ... to już tylko jeden Miler wie:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja propozycja to dodać do sceny volume light - np. z tyłu , wiesz - przechodzące promienie przez skrzydła wiatraka które podświetlają pojazd od tyłu oraz - to co radzi SansSerif - wydłużyć korytaż co da większą głębię.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra mi sie juz pomysly skonczyly: co oznacza ten blad

 

[2004/Dec/17|01:37:03] error: UNHANDLED EXCEPTION: [MemAlloc] Memory allocation failure.

Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vrender\src\material.cpp, line 2555: VRayMtl::Shade() {3}

 

[2004/Dec/17|01:38:17] error: UNHANDLED EXCEPTION: [MemAlloc] Memory allocation failure.

Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vray\src\vraycore.cpp, line 49: VRayCore::shadeRayResult()

 

[2004/Dec/17|01:39:38] error: UNHANDLED EXCEPTION: [MemAlloc] Memory allocation failure.

Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vray\src\vraycore.cpp, line 49: VRayCore::shadeRayResult()

 

[2004/Dec/17|01:44:32] error: UNHANDLED EXCEPTION: Rendering region (256,192)-(320,256)

Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vrender\src\material.cpp, line 2226: VRayMtl::shade() {2}

 

[2004/Dec/17|01:44:32] error: UNHANDLED EXCEPTION: Rendering region (256,256)-(320,320)

Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vrender\src\material.cpp, line 2226: VRayMtl::shade() {2}

 

[2004/Dec/17|01:47:09] error: UNHANDLED EXCEPTION: [MemAlloc] Memory allocation failure.

Last marker is at P:\Vlado\SVN\vray\vrender\src\material.cpp, line 2555: VRayMtl::Shade() {3}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pzreczytałem to nawaliły shadery v-raya ale tak do końca to ci chyba specjaliści vrayowscy powiedzą ;) jedyne co mogę doradzić uncle to reinstalkę vraya... może prog sie zgubił i musisz mu pokazać gdzie co jest? (zaznaczam to tylko domysły) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bacry: 5200x5200:)

polewka jest bo w malym rozmiarze renderuje sie ok, tylko w duzym (800x600 i wiecej) sie wywala, ale faktycznie jak mowi kome podejzewam ze pamiec virtualna pada w sensie ze w pewnym momecie windows nie zdarzy przydzielic wiecej ramu a vray w tym momecie nie ma gdzie pakowac danych i klapa, bo ogolnie prepassy dzialaja i w pewnym momecie siada, wiec pierw jeszcze raz sproboje w malej podzialce zrenderowac, jak bedzie wsio ok to w duzej a wczesniej ustawie recznie virtual na 2-3gb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do obrazka. chyba nie zbudowales "prawdziwego" pomieszczenia, za kadrem i za kamera masz pustke? bo to caly nie wyglada na render z gi we wnetrzu :]

 

co do vm, poszukaj na ever lub forum chaosa watkow o 3gb switch. prosty zabieg umozliwia przydzielenie przez system wiekszej ilosci pamieci dla jednego procesu.

 

edit: a dokladnie to dopisz sobie linijke w boot.ini o tresci:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional 3GB" /fastdetect /3GB
i wybierz ta opcje przy starcie sytemu. pomaga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przydzielenie vm to co innego a ustawienie malo znanej opcji dla windy 2k/xp na przydzielanie pojedynczemu procesowi to co innego. defaultowo jest chyba 1gb nawet jesli bys przypisal mu na dysku z 10gb to winda nie da wiecej vm dla jednego procesu. chyba ze zrobisz tak jak napisalem wyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki za OT:P

Ten numer pomaga tylko przy renderingu, czy w pewnym sensie tez chroni przed "application has run out of memory blabla..."?

 

Żeby nie było kompletnie nie na temat - przylaczam sie do zarzutu Serifa - wygląda jakby sie zaglądało do makiety włożonej do kartonika;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

senserif: jak zmienilem boot.ini to mi sie system skaszanil;)

mam takie cos

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

 

bawilem sie troche w adobie:

apc91d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie jeszcze przyczepie do 1 detalu - te żółte pasy namalowane powinny inaczej reagować na oswietlenie niz beton na którym są namalowane. Mapka spectacular by sie przydała;)

Poza tym te lampki w APC sa ogólnie nieteges jakies:P Daj jakiegś noisa w projektorze światła i wywal tego glowa (tzn zrób "lżejszego")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności