Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hi

taki tam tescik/zabawa. no żeby wątek trochę odświeżyć ;]

room2marcincopynp2.jpg

Render(vray1.5)

Irr+LC

irr na medium, HS 70, Interp. 40

 

LC- Subd 300

 

Jeżeli chodzi o światło to w każdym oknie Vraylight+direct lekko zołty.

Pozdrawiam!

Gość Synthetic
Napisano

Witam wszystkich ;), dorzucam swoje wypociny po 2 tygodniach ciężkiej walki metodą prób i błędów z vray-em. Oświetlenie i materiały jeszcze do poprawy ale wstępnie wyszło jakoś tak:

 

1002sw2.jpg

 

I ustawienia:

 

2x Vray lights w oknach - multiplier 5

1x target spot symulujący słońce - mutiplier 1,7

 

Image sampler - adaptive QMC

Min subdivs: - 1

Max subdivs: - 6

Clr thresh: - 0,01

 

primary bounces - irradiance map multi. 1,7

secondary bounces - monte carlo multi. 1,0

 

mapa ustawiona na medium

HSph - 50

Interp. - 30

 

Color mapping: Exponential

Dark multi. - 1,8

Bright multi. - 2,7

 

reszta domyślne.

U mnie to wszystko wygląda w miare normalnie ale pewnie u was może wyjść za ciemno, piszcie jak coś bo mój monitor już dawno powinien rozłożyć się na czynniki pierwsze gdzieś na chodniku :/

Pozdr

Napisano

Czysty render, czy po Sharpenie w photoshopie?;) Jakby widać charakterystyczne dla sharpena 'schodkowanie' na krawędziach;) Ale próba bardzo ładna;)

Gość Synthetic
Napisano
Czysty render, czy po Sharpenie w photoshopie?;) Jakby widać charakterystyczne dla sharpena 'schodkowanie' na krawędziach;) Ale próba bardzo ładna;)

 

Touch zgadza się ;) dodałem lekki sharp. i zwiększyłem kontrast bo wyglądało to wszystko na lekko "przytłumione" :). Z kontrastem chyba przegiąłem ale to już kwestia postprodukcji. Winą schodkowania jest tutaj bardziej AA użyte przy renderze (Catmul room). Ogólnie wyszło w miarę czysto bo rozmiar wyjściowy to 1600x1200. Odbiło się to niestety na czasie rendera - ponad 5 godz. :/. Dzięki za opinie :) pozdr

Napisano

Synthetic- baardzo ładnie.Wydaje mi sie ze lekko przeswietlone na oknie jest.bardzo ładne textury,mi sie podobają.ja tez sobie spróbuje i zobaczymy co wyjdzie;d

Napisano

moja próba.Jak ktos moze to powie mi czy jest realistycznie czy jeszce cos poprawić?ustawienia podam jutro ale bardzo są podobne do setów kolegi z góry

ustawienia:

3 v-ray light multi 3.dwa za oknami a jedno z lewej stony.Jeszce direct spot imitujący słoneczko.Multi 1.5

Gi irr + light cache

irr low i reszta domyslnie.

light cache ustawienia domyslne.

color maping- HSV ex

aa to catmul room

i włączone envitroment multi 1 kolor standartowy

Reszta ustawień standartowa.

 

 

kitchen12wd8.jpg

Napisano

co by ozywic watek:

[VraySloneczko+PhisicalCam]

 

room2zi8.jpg

 

 

Sety:

Post processing- Satur/Contr/ContrBace: 0,5

Irr: 1,0

Lc: 0,8

 

Color mapping: exponential

Dar mlt: 2,5

Br mlt: 1,3

Sat: 0,8

Sub pixel mapping

 

VraySun

turb: 2,0

ozon: 0,0

 

PhisCam

shutter sp: 24,3

 

Reszta standard

Napisano

tadzio - Czy to tylko VRaySun? Skaya żadnego nie ma? Bo na stoliku kolor niebieski jakbyś VRaySkya miał.

Ustawienia plizzzzzz :)

Gumolinoleum bleee :P

Napisano

jestem dobroduszny i ... pozwolilem;) a co mi tam, niech sobie poszaleje;)

to nie gumoleum, tylko kafelki mialy byc, ale mi sie bumpa nie chcialo robic, wiec wrzucilem tex z diffa do bumpa i plasko wyjszlo;)

sety niebawem wrzuce teraz nie bardzo mam czas odpalic maxa i gmerac;)

a tylko pionix pamietaj, ze sety to pol roboty. wazne jest ustawienie odpowiedniego polozenia/wysokosci/kata VraySloneczka bo inaczej bedzie inny efekt.

pozdr;)

 

 

edit:

i exterior (troche lipny;)

 

aaaze9.jpg

 

 

sety:

Post proc

satur: 0,81

 

Irr: 0,86

Lc: 0,73

 

Color mapping- exponential

D mlt: 0,7

B mlt: 0,5

Sub Pixel mapping

 

VraySun

turb: 7,6

ozon: 0,5

int mlt: 0,64

 

PhisCam-default

 

reszta standard

 

pozdr;)

Napisano

to ja wrzucam klasę:

 

VRaySun + VRaySky + VRayCamera

 

klasa.jpg

 

ustawiania:

 

Color Mapping: Exponential (1,1,1)

Położenia VRaySuna ustawione za pomocą MAXowego Sunlight system na 21 lipca godzina 16:00

 

klasa_ustawienia.gif

Napisano
Pionix Ty tylko linkujesz VraySuna do zwyklego, wylaczasz tego zwyklego i sterujesz czy jest jakas inna metoda??

 

Właśnie tak robię :) Oczywiście najpierw align coby VRaySun był w tym samym położeniu co Sun maxowy a target w targecie Suna maxowego. Ale to oczywiste ;)

 

Dla uściślenia:

Wyłączam Sun maxowy. Każda zmiana godziny, daty, czy współrzędnych geograficznych powoduję automatyczną zmianę położenia VRaySuna a co za tym idzie adekwatna zmiana VRaySkya.

 

mrkrzysiek i hcpiter3d - bardzo prawdopodobne a nawet pewne jest, że oświetlenie inaczej by wyglądało przy dodaniu większej ilości materiałów, postaram się jeszcze popracować nad tym :)

 

tadzio - a może spróbuj oświetlić kuchnię albo inną scenkę tylko i wyłącznie oświetleniem "sztucznym/nocnym" - jakieś ies'y albo co:)

Napisano

pionix dziex, tak myslalem;)

sztucznym? no bede kombinowal, bo ostatnio skupilem sie glownie na oswietlaniu VraySloneczkiem, i chce podszkolic sie z innych metod oswietlania;)

pozdr

Napisano

Widze że super sobie tutaj poczynacie, postanowilem w wolnej chwili rownież cos wyrenderenowac:

Ustawienia:

1Vray light na 280 w oknie biały

1Spot lekko żółty na 50 jako słońce

Vray camera

Irr(medium)+LC(600)

W ustawieniach kamery nic nie ruszalem

Co do ustawień renderu to również same podstawy

2005533886949929359_rs.jpg

Napisano

hi

tez sobie potestowalem swiatelko :]

a wiec:

Światła:

1 vraylight w oknie o kolorze niebieskim.

1 spotlight jako promienie słoneczne z barwą zółtą.

dodatkowo gradient w environment (8) symulujący niebo.

 

Render(Vray):

GI- qmc+lc

qmc- 25 sample

lc- Subd. 1000

Color mapping- exponentinal, dark mult. 1.3

reszta bez zmian.

 

klasatestrw1.th.jpg

 

pozdrawiam!

Napisano

JunioR - świetne! Tylko ta tablica chyba za czarna :P

PS Mógłbyś udostępnić tą scenę? Tylko błagam, nie na rapida lub megauploada :)

Napisano

Witam.. postanowilem dorzucic moja scenke z ustawieniami. Mam nadzieje ze sie nie pogniewacie ze nie testuje na tych co proponujecie ;)

 

Render: Vray Adv. RC3

 

Ustawienia: http://s5.photobucket.com/albums/y184/beatou/3D/?action=view&current=ustawienia.jpg

Scena:

http://i5.photobucket.com/albums/y184/beatou/3D/interior-final.jpg

 

Oswietlenie to:

 

Direct - mult. 1.0 kolor (245,213,195) area shadows zaznaczone

5 x vray light mult 10 tez lekko zabarwione.

zaznacozne opcje w nich to:

 

-invisible

-ignore light normals

-affect diffuse

-affect specular

sub 8

shadow bias 0.001m

 

 

vray properties - diffuse sub na 600 target direct na 250

 

czas.. 4h 25min na athlonie xp 1800+ 320 ram z czego 32 to zintegrowana grafa lol i monitor 15" crt wiec w miedzyczasie przeczytalem ten topic.. fajna lektura tylko sprzeczki niepotrzebne ;)

 

pozdro!

  • Like 1
Napisano

Elo :)

Taki teścik na szybko :)

Ustawienia wrzucę najpóźniej jutro, bo dzisiaj chyba nie dam rady :)

Rendertime - ok. 2h 30min

67e62df8f2a4bfcfm.jpg

 

EDIT

 

OK, podaję ustawienia :)

2 światła mr area spot, jedno jako niebo, a drugie jako słońce.

Ust. światła nieba: multipler = 1000 | decay = inverse square (start = 0,5m) | kolor = lekko niebieski | energy = 400 000 | GI photons = 1 000 000

Ust. światła słońca: multipler = 1,2 | decay = none | GI photons = 0

Exposure Control ustawione na logarithmic: brightness = 65 | cotrast = 50

Ust. GI: Maximum num. photons per sample = 50 000 | maximum sampling radius = 0,6m | max depth = 10

Ust. FG: Rays per FG point = 1 (właśnie przez tą jedynkę jest takie straszne ziarno :P) | włączone Use radius interpolation method i radii in pixels | radius = 0,1 i min. radius = 0,05

Napisano

patry, z taką ilością ziarna, to mógłbyś karmić przez rok fermę drobiu ;)

Beatou - dzięki za ustawienia. Naprawdę fajnie ci to wyszło :)

Napisano

I jeszcze ja szybki tescik.

Vraysun+sky+psyhical cam

salarv2.jpgsetImgWidthColor

Ustawienia:

 

GI

irr+lc

Hsph=60

Interp=15

min=-3

max=-1

 

lc

sub=1000

Sample size=0,005

w environment vraysky o mocy 1,2

 

mapping:

Exponentinal (1,6 ; 1,4 ; 1,4)

 

Ustawienia kamery:

F-number=6 reszta standard

 

slonce:

turbidity:5

ozone:0,55

subd=12

reszta standard

Napisano

Witam,

 

class.jpg

 

 

Ustawienia:

Scena:

4x vray light na każde okno

1 spot

 

Renderer: v-ray ;)

 

Image sampler: Adaptive QMC (min. Subd. 1, max. Subd. 20)

GI:

Primary: QMC (64 Subd.)

Secondary: Light cache (2000 Subd. )

Color mapping:

Exponentinal (1,5 ; 1 ; 1)

+ Curve color correction

 

Dodatkowo Neat Image ( ukłon w stronę maxwell`a ;) ) i Photoshop.

Teraz zauważyłem, że krzesło się "trochę" przesunęło. :/

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności