JunioR Napisano 31 Marzec 2007 Napisano 31 Marzec 2007 hi taki tam tescik/zabawa. no żeby wątek trochę odświeżyć ;] Render(vray1.5) Irr+LC irr na medium, HS 70, Interp. 40 LC- Subd 300 Jeżeli chodzi o światło to w każdym oknie Vraylight+direct lekko zołty. Pozdrawiam!
tadzio Napisano 31 Marzec 2007 Napisano 31 Marzec 2007 no to ja tez cos wrzuce. jakies 5 minut zabawy...juz mi sie nie chcialo... setow nie pamietam, ale to vray sloneczko ;P pozdr.
hcpiter Napisano 31 Marzec 2007 Napisano 31 Marzec 2007 AA troszke skopane i te słoje drewna nieciekawie wygladają.
tadzio Napisano 31 Marzec 2007 Napisano 31 Marzec 2007 ale to light contest wiec... zreszta to 5minut roboty ;)
Gość Synthetic Napisano 14 Kwiecień 2007 Napisano 14 Kwiecień 2007 Witam wszystkich ;), dorzucam swoje wypociny po 2 tygodniach ciężkiej walki metodą prób i błędów z vray-em. Oświetlenie i materiały jeszcze do poprawy ale wstępnie wyszło jakoś tak: I ustawienia: 2x Vray lights w oknach - multiplier 5 1x target spot symulujący słońce - mutiplier 1,7 Image sampler - adaptive QMC Min subdivs: - 1 Max subdivs: - 6 Clr thresh: - 0,01 primary bounces - irradiance map multi. 1,7 secondary bounces - monte carlo multi. 1,0 mapa ustawiona na medium HSph - 50 Interp. - 30 Color mapping: Exponential Dark multi. - 1,8 Bright multi. - 2,7 reszta domyślne. U mnie to wszystko wygląda w miare normalnie ale pewnie u was może wyjść za ciemno, piszcie jak coś bo mój monitor już dawno powinien rozłożyć się na czynniki pierwsze gdzieś na chodniku :/ Pozdr
Touch Napisano 14 Kwiecień 2007 Napisano 14 Kwiecień 2007 Czysty render, czy po Sharpenie w photoshopie?;) Jakby widać charakterystyczne dla sharpena 'schodkowanie' na krawędziach;) Ale próba bardzo ładna;)
Gość Synthetic Napisano 14 Kwiecień 2007 Napisano 14 Kwiecień 2007 Czysty render, czy po Sharpenie w photoshopie?;) Jakby widać charakterystyczne dla sharpena 'schodkowanie' na krawędziach;) Ale próba bardzo ładna;) Touch zgadza się ;) dodałem lekki sharp. i zwiększyłem kontrast bo wyglądało to wszystko na lekko "przytłumione" :). Z kontrastem chyba przegiąłem ale to już kwestia postprodukcji. Winą schodkowania jest tutaj bardziej AA użyte przy renderze (Catmul room). Ogólnie wyszło w miarę czysto bo rozmiar wyjściowy to 1600x1200. Odbiło się to niestety na czasie rendera - ponad 5 godz. :/. Dzięki za opinie :) pozdr
Yaro16 Napisano 15 Kwiecień 2007 Napisano 15 Kwiecień 2007 Synthetic- baardzo ładnie.Wydaje mi sie ze lekko przeswietlone na oknie jest.bardzo ładne textury,mi sie podobają.ja tez sobie spróbuje i zobaczymy co wyjdzie;d
Yaro16 Napisano 17 Kwiecień 2007 Napisano 17 Kwiecień 2007 moja próba.Jak ktos moze to powie mi czy jest realistycznie czy jeszce cos poprawić?ustawienia podam jutro ale bardzo są podobne do setów kolegi z góry ustawienia: 3 v-ray light multi 3.dwa za oknami a jedno z lewej stony.Jeszce direct spot imitujący słoneczko.Multi 1.5 Gi irr + light cache irr low i reszta domyslnie. light cache ustawienia domyslne. color maping- HSV ex aa to catmul room i włączone envitroment multi 1 kolor standartowy Reszta ustawień standartowa.
tadzio Napisano 27 Kwiecień 2007 Napisano 27 Kwiecień 2007 co by ozywic watek: [VraySloneczko+PhisicalCam] Sety: Post processing- Satur/Contr/ContrBace: 0,5 Irr: 1,0 Lc: 0,8 Color mapping: exponential Dar mlt: 2,5 Br mlt: 1,3 Sat: 0,8 Sub pixel mapping VraySun turb: 2,0 ozon: 0,0 PhisCam shutter sp: 24,3 Reszta standard
!Ewert Napisano 27 Kwiecień 2007 Napisano 27 Kwiecień 2007 światełko mi sie podoba ale wiesz mogłeś sie troche postarać bo ta wykładzina nie pasuje w ogóle;)
tadzio Napisano 27 Kwiecień 2007 Napisano 27 Kwiecień 2007 to scena robiona w 15 minut, materialy wrzucilem jak leci;) tak tylko zeby pocwiczyc oswietlenie;) pozdr
pionix Napisano 27 Kwiecień 2007 Napisano 27 Kwiecień 2007 tadzio - Czy to tylko VRaySun? Skaya żadnego nie ma? Bo na stoliku kolor niebieski jakbyś VRaySkya miał. Ustawienia plizzzzzz :) Gumolinoleum bleee :P
AGmakonts Napisano 28 Kwiecień 2007 Napisano 28 Kwiecień 2007 pionix - jak robisz vray suna to sky też się robi chyba że mu nie pozwolisz
pionix Napisano 28 Kwiecień 2007 Napisano 28 Kwiecień 2007 AGmakonts - no właśnie i dlatego pytam się czy tadzio mu pozwolił :)
tadzio Napisano 28 Kwiecień 2007 Napisano 28 Kwiecień 2007 jestem dobroduszny i ... pozwolilem;) a co mi tam, niech sobie poszaleje;) to nie gumoleum, tylko kafelki mialy byc, ale mi sie bumpa nie chcialo robic, wiec wrzucilem tex z diffa do bumpa i plasko wyjszlo;) sety niebawem wrzuce teraz nie bardzo mam czas odpalic maxa i gmerac;) a tylko pionix pamietaj, ze sety to pol roboty. wazne jest ustawienie odpowiedniego polozenia/wysokosci/kata VraySloneczka bo inaczej bedzie inny efekt. pozdr;) edit: i exterior (troche lipny;) sety: Post proc satur: 0,81 Irr: 0,86 Lc: 0,73 Color mapping- exponential D mlt: 0,7 B mlt: 0,5 Sub Pixel mapping VraySun turb: 7,6 ozon: 0,5 int mlt: 0,64 PhisCam-default reszta standard pozdr;)
pionix Napisano 28 Kwiecień 2007 Napisano 28 Kwiecień 2007 to ja wrzucam klasę: VRaySun + VRaySky + VRayCamera ustawiania: Color Mapping: Exponential (1,1,1) Położenia VRaySuna ustawione za pomocą MAXowego Sunlight system na 21 lipca godzina 16:00
mrkrzysiek Napisano 28 Kwiecień 2007 Napisano 28 Kwiecień 2007 pionix całkiem ładny render szkoda ze tak mało materiałów
tadzio Napisano 28 Kwiecień 2007 Napisano 28 Kwiecień 2007 pionix jak Ty VraySlonce ustawiasz za pomoca suna maxowego? jak go tam zaaplikowac? pozdr edit: VraySloneczko RULEZ FOR EVER!!!! ;)
hcpiter Napisano 28 Kwiecień 2007 Napisano 28 Kwiecień 2007 super wyglada oswietlenie ! mogles jeszcze wiecej materialow ponakładac to wtedy juz całkiem wypas :)
tadzio Napisano 28 Kwiecień 2007 Napisano 28 Kwiecień 2007 Pionix Ty tylko linkujesz VraySuna do zwyklego, wylaczasz tego zwyklego i sterujesz czy jest jakas inna metoda??
tadzio Napisano 28 Kwiecień 2007 Napisano 28 Kwiecień 2007 ze sloncem juz poszalalem wiec teraz zwyle vray plane'y;) ciagle to nie to... a tu z lekkia postprodukcja;)
pionix Napisano 29 Kwiecień 2007 Napisano 29 Kwiecień 2007 Pionix Ty tylko linkujesz VraySuna do zwyklego, wylaczasz tego zwyklego i sterujesz czy jest jakas inna metoda?? Właśnie tak robię :) Oczywiście najpierw align coby VRaySun był w tym samym położeniu co Sun maxowy a target w targecie Suna maxowego. Ale to oczywiste ;) Dla uściślenia: Wyłączam Sun maxowy. Każda zmiana godziny, daty, czy współrzędnych geograficznych powoduję automatyczną zmianę położenia VRaySuna a co za tym idzie adekwatna zmiana VRaySkya. mrkrzysiek i hcpiter3d - bardzo prawdopodobne a nawet pewne jest, że oświetlenie inaczej by wyglądało przy dodaniu większej ilości materiałów, postaram się jeszcze popracować nad tym :) tadzio - a może spróbuj oświetlić kuchnię albo inną scenkę tylko i wyłącznie oświetleniem "sztucznym/nocnym" - jakieś ies'y albo co:)
tadzio Napisano 29 Kwiecień 2007 Napisano 29 Kwiecień 2007 pionix dziex, tak myslalem;) sztucznym? no bede kombinowal, bo ostatnio skupilem sie glownie na oswietlaniu VraySloneczkiem, i chce podszkolic sie z innych metod oswietlania;) pozdr
hcpiter Napisano 30 Kwiecień 2007 Napisano 30 Kwiecień 2007 Widze że super sobie tutaj poczynacie, postanowilem w wolnej chwili rownież cos wyrenderenowac: Ustawienia: 1Vray light na 280 w oknie biały 1Spot lekko żółty na 50 jako słońce Vray camera Irr(medium)+LC(600) W ustawieniach kamery nic nie ruszalem Co do ustawień renderu to również same podstawy
Yaro16 Napisano 1 Maj 2007 Napisano 1 Maj 2007 ładna podłoga hcpiter3d.Mógłbyś zapodać texture podłogi?
hcpiter Napisano 1 Maj 2007 Napisano 1 Maj 2007 Yaro16 Prosze :) Georgas hmm czas gdzies tak niecale 9min i dlatego to ziarno jest 1
Yaro16 Napisano 1 Maj 2007 Napisano 1 Maj 2007 Wielkie dzięki hcpiter3d.Masz może jeszcze jakieś fajne textury na podloge bo szukam właśnie??
MaGuu Napisano 1 Maj 2007 Napisano 1 Maj 2007 Yaro16 - http://www.evermotion.org/vbulletin/showthread.php?t=57959
JunioR Napisano 2 Maj 2007 Napisano 2 Maj 2007 hi tez sobie potestowalem swiatelko :] a wiec: Światła: 1 vraylight w oknie o kolorze niebieskim. 1 spotlight jako promienie słoneczne z barwą zółtą. dodatkowo gradient w environment (8) symulujący niebo. Render(Vray): GI- qmc+lc qmc- 25 sample lc- Subd. 1000 Color mapping- exponentinal, dark mult. 1.3 reszta bez zmian. pozdrawiam!
patry Napisano 2 Maj 2007 Napisano 2 Maj 2007 JunioR - świetne! Tylko ta tablica chyba za czarna :P PS Mógłbyś udostępnić tą scenę? Tylko błagam, nie na rapida lub megauploada :)
Beatou Napisano 2 Maj 2007 Napisano 2 Maj 2007 Witam.. postanowilem dorzucic moja scenke z ustawieniami. Mam nadzieje ze sie nie pogniewacie ze nie testuje na tych co proponujecie ;) Render: Vray Adv. RC3 Ustawienia: http://s5.photobucket.com/albums/y184/beatou/3D/?action=view¤t=ustawienia.jpg Scena: http://i5.photobucket.com/albums/y184/beatou/3D/interior-final.jpg Oswietlenie to: Direct - mult. 1.0 kolor (245,213,195) area shadows zaznaczone 5 x vray light mult 10 tez lekko zabarwione. zaznacozne opcje w nich to: -invisible -ignore light normals -affect diffuse -affect specular sub 8 shadow bias 0.001m vray properties - diffuse sub na 600 target direct na 250 czas.. 4h 25min na athlonie xp 1800+ 320 ram z czego 32 to zintegrowana grafa lol i monitor 15" crt wiec w miedzyczasie przeczytalem ten topic.. fajna lektura tylko sprzeczki niepotrzebne ;) pozdro! 1
JunioR Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 hi, dzieki za komenty nastepnym razem postaram sie bardziej :] http://evermotion.org/vbulletin/showthread.php?t=40895&page=4&highlight=class+room pozdrawiam! 1
Beatou Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 o widze że ktoś (pewnie Marcin) posprzatał :) Respect!
patry Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 Elo :) Taki teścik na szybko :) Ustawienia wrzucę najpóźniej jutro, bo dzisiaj chyba nie dam rady :) Rendertime - ok. 2h 30min EDIT OK, podaję ustawienia :) 2 światła mr area spot, jedno jako niebo, a drugie jako słońce. Ust. światła nieba: multipler = 1000 | decay = inverse square (start = 0,5m) | kolor = lekko niebieski | energy = 400 000 | GI photons = 1 000 000 Ust. światła słońca: multipler = 1,2 | decay = none | GI photons = 0 Exposure Control ustawione na logarithmic: brightness = 65 | cotrast = 50 Ust. GI: Maximum num. photons per sample = 50 000 | maximum sampling radius = 0,6m | max depth = 10 Ust. FG: Rays per FG point = 1 (właśnie przez tą jedynkę jest takie straszne ziarno :P) | włączone Use radius interpolation method i radii in pixels | radius = 0,1 i min. radius = 0,05
voyager Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 patry, z taką ilością ziarna, to mógłbyś karmić przez rok fermę drobiu ;) Beatou - dzięki za ustawienia. Naprawdę fajnie ci to wyszło :)
etyr11 Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 I jeszcze ja szybki tescik. Vraysun+sky+psyhical cam setImgWidthColor Ustawienia: GI irr+lc Hsph=60 Interp=15 min=-3 max=-1 lc sub=1000 Sample size=0,005 w environment vraysky o mocy 1,2 mapping: Exponentinal (1,6 ; 1,4 ; 1,4) Ustawienia kamery: F-number=6 reszta standard slonce: turbidity:5 ozone:0,55 subd=12 reszta standard
Beatou Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 dzieki ale i tak za jasno moim zdaniem..innych z reszta też..
greg_jg Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 Witam, Ustawienia: Scena: 4x vray light na każde okno 1 spot Renderer: v-ray ;) Image sampler: Adaptive QMC (min. Subd. 1, max. Subd. 20) GI: Primary: QMC (64 Subd.) Secondary: Light cache (2000 Subd. ) Color mapping: Exponentinal (1,5 ; 1 ; 1) + Curve color correction Dodatkowo Neat Image ( ukłon w stronę maxwell`a ;) ) i Photoshop. Teraz zauważyłem, że krzesło się "trochę" przesunęło. :/ Pozdrawiam.
JunioR Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 patry- coraz fajniej Ci to idze :] greg_jg- bardzo ladnie, te kolorowe krawedzie to zamierzone? pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się