Posted May 13, 200520 yr Witam! Tak jak obiecawszy przenoszę częściowo Bitewny wątek tu oto do WiPa, w celu rozwinięcia i SKOŃCZENIA scenki. Oto zatem wstęp: Historia: W jaskini nad Morzem Koralowym, kpt. Jelly Roger (tak, tak dzieci, kpt. Galaretka-Rodżer) schował swój skrab. Zbierał go z załogą brutalnych piratów przez długie lata i składował w porośniętej stalaktytami pieczarze. Jednak, po wielu podróżach znudziło się kapitanowi już dalsze rabowanie i postanowił, że będzie się cieszyć skarbem. Do końca życia. Jak się okaże - dopiął swego. Pomysł: Szkielet kpt. Jelly Roger`a siedzi sobie na stosie złotych monet, różnych kosztowności i srebrnych zastaw, trzymając w jednym ręku starą jednostrzałową flintę, a w drugim tyle skarbu ile się w ludzkim ręku pomieści. Sam oczywiście jest obwieszony licznymi naszyjnikami i łańcuchami oraz pierścionkami. Pragnę również dodać, iż chciałbym zrobić render raczej realistyczny, acz przerysować cechy szkieletu, żeby był trochę grubszy niż jest oryginalnie. Tak dla bajeru, zobaczymy jak wyjdzie ;) Koncept: Koncept troszkę poprawiłem w stosunku do ostatniego bochomazu. http://www.olsztyn.mm.pl/~leru/jr/jelly_koncept.jpg A rozwinięcie.... nadejdzie. To jest etap, na którym kończyłem pracę w Bitwie i będzie to punkt wyjściowy: http://www.olsztyn.mm.pl/~leru/jr/jr15.jpg i link do wątku w Bitwie http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=12357 Pozdrawiam :)
May 13, 200520 yr leru świetny pomysł już sobie wyobrażam co to będzie i jeszcze bardziej zaznacz ząbki
May 13, 200520 yr Wedlug mnie, gdzies w scenie musi znalezc sie duza skrzynia... Bez skrzyni, to juz nie bedzie to samo. :D pozdrawiam
May 13, 200520 yr no to będziesz miał sporo do wymodelowania, czacha bardzo fajna :D powodzenia pozdro
May 13, 200520 yr kurde, jak ja lubie takie klimaty :D bedzie super. może zrób tej czaszce groźniejszy wyrac
May 13, 200520 yr Leru wypas ci idzie, bardzo sie ciesze ze bedziesz robił ta scene !!! Bo bardzo mi sie podoba :)
May 13, 200520 yr całkiem całkiem Mi się podoba. Bardzo ładnie to zrobiłęś. Życzę powodzonka w dalszej pracy.
May 14, 200520 yr buhahaha Leru to robi... to nie ma co gadać wiadomo, że będzie (bardzo miło i upszejmie) b.dobra praca. Teraz tylko czekać na upgarty :]
May 14, 200520 yr fajnie, ciekawy jestem jak wyjdzie caly szkielet, bo czacha jest extra, toonowy styl
May 15, 200520 yr Author chveti, chudy, DonVito Corleone, JunioR, kat21, ZiBi_PL, misiold, asfalton -> dzięki wielkie za miłe słowa ! :) Marvey -> dzięki! zęby będą bardziej zarysowane już na poziomie tekstury. RA -> THX skrzynia będzie... co to za skarby bez skrzyń :D -> Mr. Duck dzieki :) czaszka ma mieć taki wyraz twarzy, wesoła, uśmiechnięta. Bardziej groźna nie będzie. M@Ti -> mam przerwę... do poniedziałku :] trzeba czas wykorzystać na nadrobienie bezproduktywności spowodowanej hyh... MATURĄ asblaze -> no asblaze, aż taki stary to Ty nie jesteś :D chcę to skończyć ! mrkrzysiek -> dzięki :) popraw jednak post bo przekleństwa są na forum niemile widziane http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=2625 hindus -> dzięki i oto dla Ciebie - siateczka ;) Update wrzuce jutro (tzn dziś już), robię kręgosłupik i narazie pojedyncze kręgi są nieciekawe... Do pana RK -> robiłem teściki CellShade i mmmmm........ :D potrzymam jeszcze w niepewności hihihi :] pozdrawiam i dzięki jeszcze raz za komentarze :)
September 19, 200519 yr Author Trzeba go skończyć :) obiecany kręgosłup i zaczątki klatki piersiowej. grubość kręgów się zmienia, ale jest to w zasadzie nieistotne bo nie będzie to widoczne ;)
September 19, 200519 yr moze na kregoslupie sie nie znam ale czy 1 z kregow nie jest zbyt maly ? :> rewelka
September 19, 200519 yr Author ::qba:: -> tak jest za mały w stosunku do innych ale pisałem, że to jest nieistotne :) chveti -> thx ;)
September 20, 200519 yr noo!! Super ze wziales sie za ten projekt. Wszystkim ( i mnie :P) bylo brdzo smutno ze sie wycofales:D Ten kregoslup czadzik:) Tylko czy nie jest zbyt anatomicznie poprawny? Generlanie nie wiem jakby moglo bys inaczej moze mi sie tyklo tak teraz wydaje.. Nie no.. dobra gadam glupoty. jest fajny zobaczymy jak dalej bedzie wygladalo:) Powodzenia w dalszej pracy :)
September 21, 200519 yr Author Dzięki serdeczne za komentarze :) -Ukash- -> chciałem zrobić stylizację, a one opierają się na wyglądzie rzeczywistym :) czaszka jest trochę przerysowana, ma niby mięśnie, żeby była bardziej wesoła. Podobnie chciałbym zrobić z resztą kości, z tym, że będą grubsze niż w rzeczywistości. Kręgosłup może właśnie powinienem bardziej pogrubić. Mimo wszystko trochę go będzie widać ;)
September 21, 200519 yr Na początek dla ścisłości- To co jest gotowe wygląda bardzo fajnie, tylko że doradzam troszkę inny pipeline. Na początek mogłeś postawić całą postać opartą na boxach, troszkę detalu na kubraczek i już szukać dobrej pozycji dla postaci, naszkicować całą scenę i detal na jakiś element, potem na inny, coś wymapować coś gdzieś podocierać, takie zdecydowanie bardziej podejście 2D, bo ono się zdecydowanie lepiej sprawdza w przypadku stillków, przy obecnym podejściu siedzisz nad łączeniami i tyłem kręgów co pewnie będzie stanowić 1% ogólnego wyrazu obrazka zamiast zająć się esencją, z tego zresztą powodu większość stillków pada przed skończeniem (rzeczy do siebie nie pasują, przytłacza masa czasu potrzebna do skończenia, przestaje się podobać etc.). Pozdrawiam,
October 10, 200519 yr Author Dzięki wszystkim za miłe komentarze, cieszę się, że Wam się podoba :) Gotham -> dzięki za radę :) cofnąłem się więc do początku. Chcąc ustawić szkic chciałem również zrobić to w miarę dobrze kompozycyjnie. Narazie jest to dość nieudolna próba (nieudolna bo niby wiem, że to czego użyłem się używa ale nie wiem czy dobrze). http://www.olsztyn.mm.pl/~leru/jr/jr21.jpg Na obrazku widać prostego Rogera w pozycji, którą ustawiałem w maxie, przenosiłem do shopka, dodawałem linie widoczne w drugiej części, patrzyłem co zmienić, znów w maxie, znów do shopka itd. W zasadzie taka jego pozycja mnie satysfakcjonuje. W trzeciej części widać czapkę, flintę i zwisające kosztowności, które zgrywają się z liniami kompozycyjnymi i definiują kierunek oglądania obrazu (od klatki piersiowej w dół, przez jego lewą nogę do lewej ręki, przez czapkę, po flinie do dołu prawej nogi). Czwarta część przedstawia ogólny zarys tego gdzie i co bym umieścił, co też jest umieszone, aby zgrało się z teorią umieszczania. Dół jest już bardziej na oko brany. Wiadomo, żółte elementy to skarb, brązowe to sklepienie jaskimi. Bardzo prosiłbym o ewentualną wypowiedź na temat poprawności (lub jej braku) użycia tych teorii. Jak ten etap skończę, przejdę dopiero do szkicu boxowego i do dalszej części modelowania :) Mówiąc szczerze, podoba mi się to planowanie tego co się będzie widziało. Odniosłem się do dwóch prac zwycięzcy CGtalkowych konkursów. http://features.cgsociety.org/challenge/masterandservant/entry.php?challenger=6031 http://features.cgsociety.org/challenge/machineflesh/entry.php?challenger=2041 pozdrawiam i zapraszam do komentowania, co by można było zmienić ? ;)
October 10, 200519 yr IMO póki co nic nie widać bo rozkład brył tak naprawdę bardziej będzie zależał od światła i cienia i tego co wyodrębnią a nie faktycznego kształtu przedmiotów. Ręka z kosztownościami- jak jej nie podeprzesz to będzie bardzo dziwaczna bo mocno się trzyma (za mocno jak na szkielet) truposz powinien być ciut bardziej bezwładny- o ile to ma być truposz a nie np. zombie. Te żólte schody po lewej stronie bardzo ściągają oko od centrum kompozycji. Dawaj dawaj...
October 10, 200519 yr Author Słuszna uwaga ze schodami i światłem. Może właśnie dopiero później rozwiąże się konieczność ich usunięcia lub mniejszej ekspozycji, dzięki światłu. Zwrócę na to uwagę. A ręka - fakt trochę mało to logiczne, jakoś po prostu pasuje mi to, daje to mu trochę życia, trzymanie tych ciężkich kosztowności mimo, że już dawno nie ma siły na to ;). Może jednak je dam na prawą rękę i oprę o nogę. Obaczym :) thx za komentarz :)
October 10, 200519 yr Author Miałeś rację RK :) dużo lepiej wygląda z odwrotnym ustawienieniem rąk. Dzięki.
October 25, 200519 yr Author W uszach radośnie gra Amon Tobin, a ja babram się z kośćmi niepotrzebnie (przecie będą pod ubraniem). Oto babranie ;) No i poglądowe ustawienie przedmiotów. Więcej szczegółów dorzucę później.
October 25, 200519 yr fajnie że chce Ci się tak babrać ! :) co do ubrania to ja bym zrobił bardziej strzępy ubrania z przeswitującymi dziurami spod których widać kości - bo szkoda by było ich nie pokazać. Sama poza powinna być chyba też lekko zapadnięta - w takim bezwładzie bo teraz jest troszkę za bardzo usztywniona/wyprostowana. pozdrawiam
October 25, 200519 yr Author Shogun 3D -> odważniki to jakieś mosiężne czy ołowiane pochodnie (brakuje mi słowa ;) ). Rozpalę tam ogień żeby było jakieś źródło światła w pieczarze. FIRE! jaras -> Ta poza - fakt mało logiczna, powinien się rozpaść, ale nie chcę tak bardzo dbać o logikę. Sam fakt, że czaszka jest bardziej mięsista już nie jest za bardzo zgodny z jej prawami. W zasadzie to tak szkielet jak siedzi powinien się już dawno rozsypać. Myśle, że tak zostanie :)
October 25, 200519 yr Author hindus -> dziękuje proszę Pana :] Seba711 -> dzięki :) Jak długo ? Stanowczo za długo, myślę, że spokojnie można coś koło... 30-40 godzin naliczyć :/
October 25, 200519 yr Hey Leru. Trochę mały ten kościotrup, chodzi mi o ciało ;) jakieś takie niewymiarowe. Ale ogółem oki ;)
October 25, 200519 yr He ! Myślałem że juz nie zobacze Rogera ! Bardzo fajnie sie zapowiada, szczególnie przypadły mi do gustu kręgi (gręgosłup) Wypas Wypas !
October 25, 200519 yr Leru, Leru! *skanduje pachnacy potem tlum kobiet, wyrostkow i mezczyzn w sile wieku* ;] - ladnie, schludnie ;>. Pokaz cos wiecej ;]
October 25, 200519 yr Author Koniu_1990 -> nie ma za co :) zgodnie z refkami proporcje są dobre, ale jak widać głowa jest dość duża, czyli kości również powinny masy trochę nabrać. Dzięki :) hcpiter666 -> thx :) Roger żyje i ma się całkiem nieźle :] Knysha -> dzięki :) nie pokażę bo mi nie wypada ;)
October 26, 200519 yr jedziesz Leru, jedziesz ! fajowo ze projekt nie umarł i widze ze ma sie bardzo dobrze, trzymam kciuki za posepy pracki !
Create an account or sign in to comment