Jump to content

Scena 3D: "Skarb Jelly Roger`a"


Leru

Recommended Posts

Witam!

 

Tak jak obiecawszy przenoszę częściowo Bitewny wątek tu oto do WiPa, w celu rozwinięcia i SKOŃCZENIA scenki. Oto zatem wstęp:

 

Historia:

W jaskini nad Morzem Koralowym, kpt. Jelly Roger (tak, tak dzieci, kpt. Galaretka-Rodżer) schował swój skrab. Zbierał go z załogą brutalnych piratów przez długie lata i składował w porośniętej stalaktytami pieczarze. Jednak, po wielu podróżach znudziło się kapitanowi już dalsze rabowanie i postanowił, że będzie się cieszyć skarbem. Do końca życia. Jak się okaże - dopiął swego.

 

 

Pomysł:

Szkielet kpt. Jelly Roger`a siedzi sobie na stosie złotych monet, różnych kosztowności i srebrnych zastaw, trzymając w jednym ręku starą jednostrzałową flintę, a w drugim tyle skarbu ile się w ludzkim ręku pomieści. Sam oczywiście jest obwieszony licznymi naszyjnikami i łańcuchami oraz pierścionkami.

Pragnę również dodać, iż chciałbym zrobić render raczej realistyczny, acz przerysować cechy szkieletu, żeby był trochę grubszy niż jest oryginalnie. Tak dla bajeru, zobaczymy jak wyjdzie ;)

 

 

Koncept:

Koncept troszkę poprawiłem w stosunku do ostatniego bochomazu.

http://www.olsztyn.mm.pl/~leru/jr/jelly_koncept.jpg

 

A rozwinięcie.... nadejdzie.

 

To jest etap, na którym kończyłem pracę w Bitwie i będzie to punkt wyjściowy:

http://www.olsztyn.mm.pl/~leru/jr/jr15.jpg

i link do wątku w Bitwie http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=12357

 

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 221
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

chveti, chudy, DonVito Corleone, JunioR, kat21, ZiBi_PL, misiold, asfalton -> dzięki wielkie za miłe słowa ! :)

 

Marvey -> dzięki! zęby będą bardziej zarysowane już na poziomie tekstury.

 

RA -> THX skrzynia będzie... co to za skarby bez skrzyń :D

 

-> Mr. Duck dzieki :) czaszka ma mieć taki wyraz twarzy, wesoła, uśmiechnięta. Bardziej groźna nie będzie.

 

M@Ti -> mam przerwę... do poniedziałku :] trzeba czas wykorzystać na nadrobienie bezproduktywności spowodowanej hyh... MATURĄ

 

asblaze -> no asblaze, aż taki stary to Ty nie jesteś :D chcę to skończyć !

 

mrkrzysiek -> dzięki :) popraw jednak post bo przekleństwa są na forum niemile widziane http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=2625

 

hindus -> dzięki i oto dla Ciebie - siateczka ;)

 

 

Update wrzuce jutro (tzn dziś już), robię kręgosłupik i narazie pojedyncze kręgi są nieciekawe...

 

 

Do pana RK -> robiłem teściki CellShade i mmmmm........ :D potrzymam jeszcze w niepewności hihihi :]

 

 

pozdrawiam i dzięki jeszcze raz za komentarze :)

Link to comment
Share on other sites

noo!! Super ze wziales sie za ten projekt. Wszystkim ( i mnie :P) bylo brdzo smutno ze sie wycofales:D

Ten kregoslup czadzik:) Tylko czy nie jest zbyt anatomicznie poprawny? Generlanie nie wiem jakby moglo bys inaczej moze mi sie tyklo tak teraz wydaje.. Nie no.. dobra gadam glupoty. jest fajny zobaczymy jak dalej bedzie wygladalo:)

 

Powodzenia w dalszej pracy :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki serdeczne za komentarze :)

-Ukash- -> chciałem zrobić stylizację, a one opierają się na wyglądzie rzeczywistym :) czaszka jest trochę przerysowana, ma niby mięśnie, żeby była bardziej wesoła. Podobnie chciałbym zrobić z resztą kości, z tym, że będą grubsze niż w rzeczywistości. Kręgosłup może właśnie powinienem bardziej pogrubić. Mimo wszystko trochę go będzie widać ;)

Link to comment
Share on other sites

Na początek dla ścisłości- To co jest gotowe wygląda bardzo fajnie, tylko że doradzam troszkę inny pipeline. Na początek mogłeś postawić całą postać opartą na boxach, troszkę detalu na kubraczek i już szukać dobrej pozycji dla postaci, naszkicować całą scenę i detal na jakiś element, potem na inny, coś wymapować coś gdzieś podocierać, takie zdecydowanie bardziej podejście 2D, bo ono się zdecydowanie lepiej sprawdza w przypadku stillków, przy obecnym podejściu siedzisz nad łączeniami i tyłem kręgów co pewnie będzie stanowić 1% ogólnego wyrazu obrazka zamiast zająć się esencją, z tego zresztą powodu większość stillków pada przed skończeniem (rzeczy do siebie nie pasują, przytłacza masa czasu potrzebna do skończenia, przestaje się podobać etc.).

 

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wszystkim za miłe komentarze, cieszę się, że Wam się podoba :)

 

Gotham -> dzięki za radę :) cofnąłem się więc do początku. Chcąc ustawić szkic chciałem również zrobić to w miarę dobrze kompozycyjnie. Narazie jest to dość nieudolna próba (nieudolna bo niby wiem, że to czego użyłem się używa ale nie wiem czy dobrze).

 

http://www.olsztyn.mm.pl/~leru/jr/jr21.jpg

 

Na obrazku widać prostego Rogera w pozycji, którą ustawiałem w maxie, przenosiłem do shopka, dodawałem linie widoczne w drugiej części, patrzyłem co zmienić, znów w maxie, znów do shopka itd. W zasadzie taka jego pozycja mnie satysfakcjonuje. W trzeciej części widać czapkę, flintę i zwisające kosztowności, które zgrywają się z liniami kompozycyjnymi i definiują kierunek oglądania obrazu (od klatki piersiowej w dół, przez jego lewą nogę do lewej ręki, przez czapkę, po flinie do dołu prawej nogi).

Czwarta część przedstawia ogólny zarys tego gdzie i co bym umieścił, co też jest umieszone, aby zgrało się z teorią umieszczania. Dół jest już bardziej na oko brany. Wiadomo, żółte elementy to skarb, brązowe to sklepienie jaskimi.

Bardzo prosiłbym o ewentualną wypowiedź na temat poprawności (lub jej braku) użycia tych teorii.

 

Jak ten etap skończę, przejdę dopiero do szkicu boxowego i do dalszej części modelowania :)

 

Mówiąc szczerze, podoba mi się to planowanie tego co się będzie widziało. Odniosłem się do dwóch prac zwycięzcy CGtalkowych konkursów.

http://features.cgsociety.org/challenge/masterandservant/entry.php?challenger=6031

http://features.cgsociety.org/challenge/machineflesh/entry.php?challenger=2041

 

pozdrawiam i zapraszam do komentowania, co by można było zmienić ? ;)

Link to comment
Share on other sites

IMO póki co nic nie widać bo rozkład brył tak naprawdę bardziej będzie zależał od światła i cienia i tego co wyodrębnią a nie faktycznego kształtu przedmiotów.

 

Ręka z kosztownościami- jak jej nie podeprzesz to będzie bardzo dziwaczna bo mocno się trzyma (za mocno jak na szkielet) truposz powinien być ciut bardziej bezwładny- o ile to ma być truposz a nie np. zombie.

 

Te żólte schody po lewej stronie bardzo ściągają oko od centrum kompozycji.

 

Dawaj dawaj...

Link to comment
Share on other sites

Słuszna uwaga ze schodami i światłem. Może właśnie dopiero później rozwiąże się konieczność ich usunięcia lub mniejszej ekspozycji, dzięki światłu. Zwrócę na to uwagę.

 

A ręka - fakt trochę mało to logiczne, jakoś po prostu pasuje mi to, daje to mu trochę życia, trzymanie tych ciężkich kosztowności mimo, że już dawno nie ma siły na to ;). Może jednak je dam na prawą rękę i oprę o nogę. Obaczym :)

 

thx za komentarz :)

Link to comment
Share on other sites

fajnie że chce Ci się tak babrać ! :) co do ubrania to ja bym zrobił bardziej strzępy ubrania z przeswitującymi dziurami spod których widać kości - bo szkoda by było ich nie pokazać. Sama poza powinna być chyba też lekko zapadnięta - w takim bezwładzie bo teraz jest troszkę za bardzo usztywniona/wyprostowana. pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Shogun 3D -> odważniki to jakieś mosiężne czy ołowiane pochodnie (brakuje mi słowa ;) ). Rozpalę tam ogień żeby było jakieś źródło światła w pieczarze. FIRE!

 

jaras -> Ta poza - fakt mało logiczna, powinien się rozpaść, ale nie chcę tak bardzo dbać o logikę. Sam fakt, że czaszka jest bardziej mięsista już nie jest za bardzo zgodny z jej prawami. W zasadzie to tak szkielet jak siedzi powinien się już dawno rozsypać. Myśle, że tak zostanie :)

Link to comment
Share on other sites

Koniu_1990 -> nie ma za co :) zgodnie z refkami proporcje są dobre, ale jak widać głowa jest dość duża, czyli kości również powinny masy trochę nabrać. Dzięki :)

hcpiter666 -> thx :) Roger żyje i ma się całkiem nieźle :]

 

Knysha -> dzięki :) nie pokażę bo mi nie wypada ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy