OmeN2501 Napisano 27 Maj 2007 Napisano 27 Maj 2007 Kolejne pytanka: 1.Czy subtoole moga miec rozne materialy? Jak jestem w edycji jednego z nich i zmieniam rodzaj materialu to zmienia sie on u wszystkich... dziwnie troche 2. Czy jest jakis sposob na to by Zbrush pamietal pozycje obiektu w polu edycji? Bo na razie za kazdym razem jak wlaczam program musze obiekt i swiatlo ustawiac od poczatku :/ Az mi glupio ze was tak mecze... ale pewnie bede potrzebowal waszej pomocy jeszcze nie raz :(
Nezumi Napisano 27 Maj 2007 Napisano 27 Maj 2007 Omen - jestem fanem twoich prac i daleko mi do twojego poziomu wiec az glupio mi ci "pomagac" :D Mam nadzieje ze zanim ktos odpowie bardziej kompetentnie na twoje pytanie przyda ci sie ten link: rozne materialy dla subtooli [ang].
OmeN2501 Napisano 27 Maj 2007 Napisano 27 Maj 2007 Co ty Nezumi - w grafice 3d to ja zieloniutki jak szypiorek na wiosne jestem :P Wielkie dzieki za pomoc Ale pociagnela ona za soba nastepne pytania :D Kiedy maluje obiekt niestandardowym materialem, ktory sam sobie zrobilem zapisalem w osobnym pliku i nie ma go w defaultowej palecie to po zapisaniu mojego modelu i restarcie programu elementy pomalowane tym niestandardowym materialem zostaja zmienione na jakis inny material... czy jest jakis sposob zeby zbrush albo pamietal materilay w obiekcie albo dodal moje materialy do standardowej palety? I wciaz aktualne jest pytanie o pozycje obiektu :] Wielkie dzieki dla was wszystkich z pomoc! EDIT ----------------------------- OOOkeeej - juz sobie poradzilem z tymi materialami :D Strona ktora dal Nezumi ma kilka naprawde przydatnych tipsow :]
Nezumi Napisano 27 Maj 2007 Napisano 27 Maj 2007 Spoko - odpowiedz na to pytanie z materialem niestandardowym tez jest na tej stronce: Zbrush3 tips'n'tricks jakby ktos szukal. Nie udalo mi sie wypatrzyc nigdzie odpowiedzi na to jak zapisac pozycje subtooli i swiatlo tak, zeby dalo sie to pozniej wciaz edytowac, bo z zapisu dokumentu zrzuca to na canvas i choc swiatlo zostaje to pozniej juz nie moge edytowac obiektow... A byloby wrecz dziwne gdyby to nie bylo mozliwe. hmmm... Moze Reanimator jakos zreanimuje ta kwestie? ;) [edit] Wydaje mi sie ze co do pozycji obiektu to nie mozna jej zapisac inaczej jak tylko zrzucajac go na canvas przy uzyciu Document/Save... Jesli sie myle prosze o korekte. Chyba jedynym wyjsciem jest zapisanie sobie swiatla osobno i pozniej ustawienie jeszcze raz toola.
qDevil Napisano 27 Maj 2007 Napisano 27 Maj 2007 http://www.psionic3d.co.uk/page.php?3 - bardzo pomocne tutoriale do Zbrush'a 3
streaker Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 To teraz ja: nie miałem dużo czasu, żeby zgłębić się w nowego zbrusha, ale jeden problem nie daje mi spokoju, w zb2 przechodziłem do move, dawałem jakąś alphe i nie ważne gdzie kliknąłem z ctrl (na obiekcie, poza nim) zaczynał tą maske nanosić na obiekt, w zb3 w analogicznej sytuacji, gdy kliknę poza obiektem jest ok, ale gdy na obiekcie, to włącza się te nowe anatomiczne zaznaczanie, a ja chcę po staremu... what should I do ? ...:::edit:::... skąd mogę sciągnąc jakieś demo zbrusha, numery
OmeN2501 Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 Kolejne lamerskie pytanie :D Jak zrobic symetryczny obiekt? Nie chodzi mi o symetryczne malowanie - bo to wiem - ale mam juz obiekt i chce zeby lewa strona byla identyczna jak prawa. Nie moge tego znalesc nigdzie :/
streaker Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 http://www.zbrush.info/wiki/index.php/Subtools - ostatni podpunkt
Destroyer Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 streaker w Z3 to użyj brusha tweak bo on działa jak move+draw w Z2 samo move to transpoze do zmiany pozycji
zeet Napisano 29 Maj 2007 Napisano 29 Maj 2007 Sposób na normal mapy w Zbrushu 3 ,dopóki niema nowego Zmappera , może się przydać. Dla ułatwienia materiał NormalRGBMat z Zb 2 można wkleić do folderu w ZB3 -Zdata/Materials będzie wtedy na stałe wyświetlany w oknie Materials. link ------------ http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=140&t=501289
Destroyer Napisano 30 Maj 2007 Napisano 30 Maj 2007 znowu moja kolej ;) Z3 zmieniam sobie delikatnie UI i część się zapisuje a część nie np. przeciągam z Prefereces-> misc ActivPoints i przyklejam obok przycisku projection master zapisuje UI (Ctrl+Shift+I) i po zresetowaniu Zbrusha ActivPoints znika :( buu da się zrobić żeby nie znikało :) jak zmienić na stałe w sekcji brush wielkość alternatywnego brusha na 1 bo po resecie wraca do 2, i to samo w mouse avarge w sekcji Stroke też się resetuje
OmeN2501 Napisano 30 Maj 2007 Napisano 30 Maj 2007 Tak sobie radosnie modelowalem ze az w swoim modelu skleilem usta O_o I za Chiny ludowe nie chca sie rozkleic... jest jakas opcja ciecia poly albo cos w tym rodzaju? Jak najlepiej z tego wybrnac?
OmeN2501 Napisano 30 Maj 2007 Napisano 30 Maj 2007 No tak napackalem ze gorna warga sie zlala z (zachodzi na) dolna i jakbym nie maskowal to zawsze cos sie ciagnie i z jednej i z drugiej... A tak przy okazji - jest cos do prawdziwego sklejania?
Reanimator Napisano 30 Maj 2007 Napisano 30 Maj 2007 Retopology najwyzej ;) A co do Twojego problemu - tez tak miewam, najczesciej przy transpose konczyn. Coz, wtedy pomagam sobie smoothem. Jak nie wychodzi dobrze, to schodze na nizszy poziom i tam jade smoothem ;) Po tym szybka poprawka... Trzeba placic za swoje bledy ;)
streaker Napisano 30 Maj 2007 Napisano 30 Maj 2007 znowu moja kolej ;) Z3 zmieniam sobie delikatnie UI i część się zapisuje a część nie np. przeciągam z Prefereces-> misc ActivPoints i przyklejam obok przycisku projection master zapisuje UI (Ctrl+Shift+I) i po zresetowaniu Zbrusha ActivPoints znika :( buu da się zrobić żeby nie znikało :) Zapisz ui i jak po restarcie nie będzie zmian, to wczytaj ten plik, po kolejnym powinno być ok
kuki64 Napisano 31 Maj 2007 Napisano 31 Maj 2007 mam pytanko, mam zbrusha 2 i 3, ale nie mam w 2 w toolsach polygroups...może mi ktoś powiedzieć czemu, jest to odzielny plugin czy jak ??
zeet Napisano 31 Maj 2007 Napisano 31 Maj 2007 Opcja Polygroups pojawi się dopiero po użyciu na obiekcie funkcji Make Poly Mesh 3d
gryzon Napisano 2 Czerwiec 2007 Napisano 2 Czerwiec 2007 Czy ktoś z was używał już narzędzia Topology ? Zauważyłem, że budowanie siatki na modelu fajnie wychodzi ale jak się przesuwa punkty to nie trzymają się już one na modelu. To tak jak by ten surface snaping (tak to sobie nazwałem) działał tylko przy tworzeniu punktów a przy przemieszczaniu nie.
Levus Napisano 2 Czerwiec 2007 Napisano 2 Czerwiec 2007 Pamiętajcie, że jak robicie retopo, nie należy zapisywać toola w momencie gdy jest cześciowo ukryty bo w tym miejscu stracicie zretopologizowaną siateczkę i będziecie musieli skontaktować się ze swoim lekarzem lub farmaceutą z powodu ataku nerwowego...
zeet Napisano 2 Czerwiec 2007 Napisano 2 Czerwiec 2007 Moje podpowiedź : Jeśli w trakcie używania Transpoze na modelu wykonanym w innym programie, macie zwiechę to prawdopodobnie model ma lewe verteksy po ich usunięciu problem znika.
DaRoZ Napisano 3 Czerwiec 2007 Napisano 3 Czerwiec 2007 Witam,ciekawostką było dla mnie poznanie Zbrusha ostatnio coraz bardziej popularnego-pierwsze w życiu starcie z takim programem-amatorszczyzną wieje ode mnie na kilometr :D ale liczę na waszą pomoc :), a więc! . czytając wypowiedzi paru osób starałem się ale tylko "starałem" :D dowiedzieć się czegoś o zbrushu :P nie no przejde do konkretów jeśli modeluje obojętnie co brushami i zapisuje, po wyłączeniu i włączeniu programu edytując to co już robiłem mam nieaktywne brushe.... Gdzieś tutaj ktoś miał podobny problem, ale jakoś zmieszało mu się to z awarią programu(zdarza się i u mnie). Bardzo proszę o pomoc..
Destroyer Napisano 3 Czerwiec 2007 Napisano 3 Czerwiec 2007 jeżeli masz obiekt 3d króry obracasz itd to zapisujesz go przez palete tools-> save as a nie przez document bo wtedy obiekt 3d zostanie przekonwertowany na pixole czyli 2,5D i będzie można na nim rysować za pomocą toolsów 2D i 2,5 D chyba o to Ci chodziło
streaker Napisano 3 Czerwiec 2007 Napisano 3 Czerwiec 2007 DaRoZ -> zaczynamy od tego: http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=28114 później już idzie z górki :)
Levus Napisano 3 Czerwiec 2007 Napisano 3 Czerwiec 2007 DaRoZ-> uciułaj trochę grosza na videotutki gnomona "introduction to zbrush". Tylko zaczekaj aż wyjdzie do 3-ki!
Reanimator Napisano 3 Czerwiec 2007 Napisano 3 Czerwiec 2007 Nooo... nie do przecenienia. Swoj musze sprzedac:)
gryzon Napisano 3 Czerwiec 2007 Napisano 3 Czerwiec 2007 Czy ktoś z was używał już narzędzia Topology ? Zauważyłem, że budowanie siatki na modelu fajnie wychodzi ale jak się przesuwa punkty to nie trzymają się już one na modelu. To tak jak by ten surface snaping (tak to sobie nazwałem) działał tylko przy tworzeniu punktów a przy przemieszczaniu nie. Właśnie sie doczytałem że nie ma na to lekarstwa. Może w przyszłości zaimplementują ten snap przy przemieszczaniu punktow.
DaRoZ Napisano 3 Czerwiec 2007 Napisano 3 Czerwiec 2007 jeżeli masz obiekt 3d króry obracasz itd to zapisujesz go przez palete tools-> save as a nie przez document bo wtedy obiekt 3d zostanie przekonwertowany na pixole czyli 2,5D i będzie można na nim rysować za pomocą toolsów 2D i 2,5 D chyba o to Ci chodziło poskutkowalo :D
DaRoZ Napisano 3 Czerwiec 2007 Napisano 3 Czerwiec 2007 jeszcze jedno pytanko moi drodzy, moze zle szukalem albo nie doczytalem :P ale jesli pracuje na tych narzdeciach i chce subtoola np se zrobic jakaas reke patrzac na wczytane tools glowy typa sa wyraznie subtoole takie jak oko itd.... jak zaczynam modelowac z "sphere" to chce dodac np nos i nie wiem jak ale jak dodaje subtoola (kula) to kaze mi dac make poly mesh.... dlubiac na tym make poly . jak go wkleic do tooli z sphere i wstawic jako nos :D?
Levus Napisano 3 Czerwiec 2007 Napisano 3 Czerwiec 2007 Robisz tool sphere, klikasz w menu TOOL->make polymesh, stworzy Ci to nowego toola zwanego cos w stylu PM3Dsphere. Przeskakujesz na menu soobtools, klikasz na append i wybierasz tam wlasnie stworzony przez ciebie PM3D... jak nie jasno to pytaj:D
DaRoZ Napisano 3 Czerwiec 2007 Napisano 3 Czerwiec 2007 ciesze sie bardzo ze moge pytac i dostaje pomocy :D a wiec tutaj w 4 linkach opisane co robie i jak chce co zrobic, a wiec zalozmy ze mam jakas tam glowe lekko zmodyfikowana czy nie nie wazne edytuje ją, otwieram zakladki subtool i tam wyraznie jest jak na warstwach w ps;ie oczy, glowa i chcę stworzyc nowa rzecz ktora bedzie powiazana z tym modelem np. szyja :D tworzac kulke za pomoca append przechodze do made poly mesh3d i modelujac dowolnie kulke chce ja wrzucic na liste subtooli tak jak oko i glowa jak to zrobic(bo przeskakuje juz na nowa liste)? tutaj zobrazowalem moje niejasne przeslania(wybaczcie za te prosciutkie dla was pytanka :D) 1- http://img508.imageshack.us/img508/7237/14857782ii2.jpg 2- http://img508.imageshack.us/img508/6029/98504281kt4.jpg 3- http://img513.imageshack.us/img513/2423/91438435om8.jpg 4- http://img502.imageshack.us/img502/3441/77063249oo6.jpg
streaker Napisano 3 Czerwiec 2007 Napisano 3 Czerwiec 2007 Nie wiem, gdzie ty masz problem, bo widzę, że zrobiłeś z tej sphery PM3D -> sculpting, teraz wracasz do poprzedniego toola (tego z twarzą) i dajesz Append w subtoolach. Czyli: -tworzysz sphere -make pm3d -sculpt -powrót do głowy -append
Gość _Kreska_ Napisano 4 Czerwiec 2007 Napisano 4 Czerwiec 2007 jedno pytanie mam, z tych lamerskich :) da sie maske zapisać?
zeet Napisano 4 Czerwiec 2007 Napisano 4 Czerwiec 2007 _Kreska_ jedno pytanie mam, z tych lamerskich da sie maske zapisać? Da się zapisać - rysujesz maskę na obiekcie potem zakładka Masking i Create alpha ,żeby nałożyć zapisaną alphę na obiekt w zakładce Masking zaznacz Mask by alpha.
Levus Napisano 7 Czerwiec 2007 Napisano 7 Czerwiec 2007 Czesc! Jak zrobic mirror toola z wieloma subdivami? Probowalem deformation->mirror (po osi x) ale krzyczy mi ze da sie to zrobic tylko dla jednopoziomowego toola. Chodzi o z3.. Pozdro!
zeet Napisano 8 Czerwiec 2007 Napisano 8 Czerwiec 2007 Świetny plugin do grupowania obiektów w ZB3 -Make1Mesh link http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?p=366314#post366314
Reanimator Napisano 8 Czerwiec 2007 Napisano 8 Czerwiec 2007 Moze czas pisac juz w osobnych watkach, hm? :)
Gość _Kreska_ Napisano 9 Czerwiec 2007 Napisano 9 Czerwiec 2007 to moze ja jeszcze ostatnie, z tych banalnych:) czy jak uzywam brusha w trybie dragrect to po "przylozeniu" alphy można ją przesuwać po objekcie? chodzi mi o taki odpowiednik spacji w fotoszopie :)
Gość ChrisToph Napisano 11 Czerwiec 2007 Napisano 11 Czerwiec 2007 1.Ja mam pewien problem w Z3. Otóż wymodelowałem sobie osobno ciało kobiety i głowę. Teraz chciałbym je ze soba połączyć bo chce nadać modelowi pozę. Próbowałem wykonać to poprzez mesh insert i clayem ale nie łączy to ze sobą obydwu siatek. Czy jest jakaś możliwość połączenia ze sobą odzielnych siateczek tak, żebym mógł potem spokojnie zmieniać ułożenie głowy nie obawiając się jakiś przerw w okoliach szyji? 2. No i drugi dylemat jaki mam to czy jest możliwość załatania w Z3 brakujących polygonów? Pozdro i z góry thx za pomoc
peterr Napisano 11 Czerwiec 2007 Napisano 11 Czerwiec 2007 hmm denerwuje mnie ten nowy Move ...da sie jakos pojedyńcze verty ruszać ?
peterr Napisano 11 Czerwiec 2007 Napisano 11 Czerwiec 2007 jak ,wodzu :( edit: jizaz znalazłem.. http://www.zbrush.info/wiki/index.php/Brush_Palette#Basic_Brushes
RENUAL Napisano 11 Czerwiec 2007 Napisano 11 Czerwiec 2007 a ktos wie jak zrobic aby smooth przy przyciskaniu shiftu nie powiekszal pola dzialania brusha??
zeet Napisano 11 Czerwiec 2007 Napisano 11 Czerwiec 2007 a ktos wie jak zrobic aby smooth przy przyciskaniu shiftu nie powiekszal pola dzialania brusha??Nie wciskać Shiftu,smooth doskonale działa bez niego :)
_LoGaN_ Napisano 12 Czerwiec 2007 Napisano 12 Czerwiec 2007 mam model high poly obj. (nie zrobiony w zbrushu) zrobilem sobie na jego podstawie model low poly (zmapowalem i wyeksportowalem do obj), czy moge wypalic w zbrushu 2.5 (zmaperze) normal mape z tego modelu high na low ??? Wie ktos jak to zrobic ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się