Napisano 27 Maj 200717 l Kolejne pytanka: 1.Czy subtoole moga miec rozne materialy? Jak jestem w edycji jednego z nich i zmieniam rodzaj materialu to zmienia sie on u wszystkich... dziwnie troche 2. Czy jest jakis sposob na to by Zbrush pamietal pozycje obiektu w polu edycji? Bo na razie za kazdym razem jak wlaczam program musze obiekt i swiatlo ustawiac od poczatku :/ Az mi glupio ze was tak mecze... ale pewnie bede potrzebowal waszej pomocy jeszcze nie raz :(
Napisano 27 Maj 200717 l Omen - jestem fanem twoich prac i daleko mi do twojego poziomu wiec az glupio mi ci "pomagac" :D Mam nadzieje ze zanim ktos odpowie bardziej kompetentnie na twoje pytanie przyda ci sie ten link: rozne materialy dla subtooli [ang].
Napisano 27 Maj 200717 l Co ty Nezumi - w grafice 3d to ja zieloniutki jak szypiorek na wiosne jestem :P Wielkie dzieki za pomoc Ale pociagnela ona za soba nastepne pytania :D Kiedy maluje obiekt niestandardowym materialem, ktory sam sobie zrobilem zapisalem w osobnym pliku i nie ma go w defaultowej palecie to po zapisaniu mojego modelu i restarcie programu elementy pomalowane tym niestandardowym materialem zostaja zmienione na jakis inny material... czy jest jakis sposob zeby zbrush albo pamietal materilay w obiekcie albo dodal moje materialy do standardowej palety? I wciaz aktualne jest pytanie o pozycje obiektu :] Wielkie dzieki dla was wszystkich z pomoc! EDIT ----------------------------- OOOkeeej - juz sobie poradzilem z tymi materialami :D Strona ktora dal Nezumi ma kilka naprawde przydatnych tipsow :]
Napisano 27 Maj 200717 l Spoko - odpowiedz na to pytanie z materialem niestandardowym tez jest na tej stronce: Zbrush3 tips'n'tricks jakby ktos szukal. Nie udalo mi sie wypatrzyc nigdzie odpowiedzi na to jak zapisac pozycje subtooli i swiatlo tak, zeby dalo sie to pozniej wciaz edytowac, bo z zapisu dokumentu zrzuca to na canvas i choc swiatlo zostaje to pozniej juz nie moge edytowac obiektow... A byloby wrecz dziwne gdyby to nie bylo mozliwe. hmmm... Moze Reanimator jakos zreanimuje ta kwestie? ;) [edit] Wydaje mi sie ze co do pozycji obiektu to nie mozna jej zapisac inaczej jak tylko zrzucajac go na canvas przy uzyciu Document/Save... Jesli sie myle prosze o korekte. Chyba jedynym wyjsciem jest zapisanie sobie swiatla osobno i pozniej ustawienie jeszcze raz toola.
Napisano 27 Maj 200717 l http://www.psionic3d.co.uk/page.php?3 - bardzo pomocne tutoriale do Zbrush'a 3
Napisano 28 Maj 200717 l To teraz ja: nie miałem dużo czasu, żeby zgłębić się w nowego zbrusha, ale jeden problem nie daje mi spokoju, w zb2 przechodziłem do move, dawałem jakąś alphe i nie ważne gdzie kliknąłem z ctrl (na obiekcie, poza nim) zaczynał tą maske nanosić na obiekt, w zb3 w analogicznej sytuacji, gdy kliknę poza obiektem jest ok, ale gdy na obiekcie, to włącza się te nowe anatomiczne zaznaczanie, a ja chcę po staremu... what should I do ? ...:::edit:::... skąd mogę sciągnąc jakieś demo zbrusha, numery
Napisano 28 Maj 200717 l Kolejne lamerskie pytanie :D Jak zrobic symetryczny obiekt? Nie chodzi mi o symetryczne malowanie - bo to wiem - ale mam juz obiekt i chce zeby lewa strona byla identyczna jak prawa. Nie moge tego znalesc nigdzie :/
Napisano 28 Maj 200717 l streaker w Z3 to użyj brusha tweak bo on działa jak move+draw w Z2 samo move to transpoze do zmiany pozycji
Napisano 29 Maj 200717 l Sposób na normal mapy w Zbrushu 3 ,dopóki niema nowego Zmappera , może się przydać. Dla ułatwienia materiał NormalRGBMat z Zb 2 można wkleić do folderu w ZB3 -Zdata/Materials będzie wtedy na stałe wyświetlany w oknie Materials. link ------------ http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=140&t=501289
Napisano 30 Maj 200717 l znowu moja kolej ;) Z3 zmieniam sobie delikatnie UI i część się zapisuje a część nie np. przeciągam z Prefereces-> misc ActivPoints i przyklejam obok przycisku projection master zapisuje UI (Ctrl+Shift+I) i po zresetowaniu Zbrusha ActivPoints znika :( buu da się zrobić żeby nie znikało :) jak zmienić na stałe w sekcji brush wielkość alternatywnego brusha na 1 bo po resecie wraca do 2, i to samo w mouse avarge w sekcji Stroke też się resetuje
Napisano 30 Maj 200717 l Tak sobie radosnie modelowalem ze az w swoim modelu skleilem usta O_o I za Chiny ludowe nie chca sie rozkleic... jest jakas opcja ciecia poly albo cos w tym rodzaju? Jak najlepiej z tego wybrnac?
Napisano 30 Maj 200717 l No tak napackalem ze gorna warga sie zlala z (zachodzi na) dolna i jakbym nie maskowal to zawsze cos sie ciagnie i z jednej i z drugiej... A tak przy okazji - jest cos do prawdziwego sklejania?
Napisano 30 Maj 200717 l Retopology najwyzej ;) A co do Twojego problemu - tez tak miewam, najczesciej przy transpose konczyn. Coz, wtedy pomagam sobie smoothem. Jak nie wychodzi dobrze, to schodze na nizszy poziom i tam jade smoothem ;) Po tym szybka poprawka... Trzeba placic za swoje bledy ;)
Napisano 30 Maj 200717 l znowu moja kolej ;) Z3 zmieniam sobie delikatnie UI i część się zapisuje a część nie np. przeciągam z Prefereces-> misc ActivPoints i przyklejam obok przycisku projection master zapisuje UI (Ctrl+Shift+I) i po zresetowaniu Zbrusha ActivPoints znika :( buu da się zrobić żeby nie znikało :) Zapisz ui i jak po restarcie nie będzie zmian, to wczytaj ten plik, po kolejnym powinno być ok
Napisano 31 Maj 200717 l mam pytanko, mam zbrusha 2 i 3, ale nie mam w 2 w toolsach polygroups...może mi ktoś powiedzieć czemu, jest to odzielny plugin czy jak ??
Napisano 31 Maj 200717 l Opcja Polygroups pojawi się dopiero po użyciu na obiekcie funkcji Make Poly Mesh 3d
Napisano 2 Czerwiec 200717 l Czy ktoś z was używał już narzędzia Topology ? Zauważyłem, że budowanie siatki na modelu fajnie wychodzi ale jak się przesuwa punkty to nie trzymają się już one na modelu. To tak jak by ten surface snaping (tak to sobie nazwałem) działał tylko przy tworzeniu punktów a przy przemieszczaniu nie.
Napisano 2 Czerwiec 200717 l Pamiętajcie, że jak robicie retopo, nie należy zapisywać toola w momencie gdy jest cześciowo ukryty bo w tym miejscu stracicie zretopologizowaną siateczkę i będziecie musieli skontaktować się ze swoim lekarzem lub farmaceutą z powodu ataku nerwowego...
Napisano 2 Czerwiec 200717 l Moje podpowiedź : Jeśli w trakcie używania Transpoze na modelu wykonanym w innym programie, macie zwiechę to prawdopodobnie model ma lewe verteksy po ich usunięciu problem znika.
Napisano 3 Czerwiec 200717 l Witam,ciekawostką było dla mnie poznanie Zbrusha ostatnio coraz bardziej popularnego-pierwsze w życiu starcie z takim programem-amatorszczyzną wieje ode mnie na kilometr :D ale liczę na waszą pomoc :), a więc! . czytając wypowiedzi paru osób starałem się ale tylko "starałem" :D dowiedzieć się czegoś o zbrushu :P nie no przejde do konkretów jeśli modeluje obojętnie co brushami i zapisuje, po wyłączeniu i włączeniu programu edytując to co już robiłem mam nieaktywne brushe.... Gdzieś tutaj ktoś miał podobny problem, ale jakoś zmieszało mu się to z awarią programu(zdarza się i u mnie). Bardzo proszę o pomoc..
Napisano 3 Czerwiec 200717 l jeżeli masz obiekt 3d króry obracasz itd to zapisujesz go przez palete tools-> save as a nie przez document bo wtedy obiekt 3d zostanie przekonwertowany na pixole czyli 2,5D i będzie można na nim rysować za pomocą toolsów 2D i 2,5 D chyba o to Ci chodziło
Napisano 3 Czerwiec 200717 l DaRoZ -> zaczynamy od tego: http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=28114 później już idzie z górki :)
Napisano 3 Czerwiec 200717 l DaRoZ-> uciułaj trochę grosza na videotutki gnomona "introduction to zbrush". Tylko zaczekaj aż wyjdzie do 3-ki!
Napisano 3 Czerwiec 200717 l Czy ktoś z was używał już narzędzia Topology ? Zauważyłem, że budowanie siatki na modelu fajnie wychodzi ale jak się przesuwa punkty to nie trzymają się już one na modelu. To tak jak by ten surface snaping (tak to sobie nazwałem) działał tylko przy tworzeniu punktów a przy przemieszczaniu nie. Właśnie sie doczytałem że nie ma na to lekarstwa. Może w przyszłości zaimplementują ten snap przy przemieszczaniu punktow.
Napisano 3 Czerwiec 200717 l jeżeli masz obiekt 3d króry obracasz itd to zapisujesz go przez palete tools-> save as a nie przez document bo wtedy obiekt 3d zostanie przekonwertowany na pixole czyli 2,5D i będzie można na nim rysować za pomocą toolsów 2D i 2,5 D chyba o to Ci chodziło poskutkowalo :D
Napisano 3 Czerwiec 200717 l jeszcze jedno pytanko moi drodzy, moze zle szukalem albo nie doczytalem :P ale jesli pracuje na tych narzdeciach i chce subtoola np se zrobic jakaas reke patrzac na wczytane tools glowy typa sa wyraznie subtoole takie jak oko itd.... jak zaczynam modelowac z "sphere" to chce dodac np nos i nie wiem jak ale jak dodaje subtoola (kula) to kaze mi dac make poly mesh.... dlubiac na tym make poly . jak go wkleic do tooli z sphere i wstawic jako nos :D?
Napisano 3 Czerwiec 200717 l Robisz tool sphere, klikasz w menu TOOL->make polymesh, stworzy Ci to nowego toola zwanego cos w stylu PM3Dsphere. Przeskakujesz na menu soobtools, klikasz na append i wybierasz tam wlasnie stworzony przez ciebie PM3D... jak nie jasno to pytaj:D
Napisano 3 Czerwiec 200717 l ciesze sie bardzo ze moge pytac i dostaje pomocy :D a wiec tutaj w 4 linkach opisane co robie i jak chce co zrobic, a wiec zalozmy ze mam jakas tam glowe lekko zmodyfikowana czy nie nie wazne edytuje ją, otwieram zakladki subtool i tam wyraznie jest jak na warstwach w ps;ie oczy, glowa i chcę stworzyc nowa rzecz ktora bedzie powiazana z tym modelem np. szyja :D tworzac kulke za pomoca append przechodze do made poly mesh3d i modelujac dowolnie kulke chce ja wrzucic na liste subtooli tak jak oko i glowa jak to zrobic(bo przeskakuje juz na nowa liste)? tutaj zobrazowalem moje niejasne przeslania(wybaczcie za te prosciutkie dla was pytanka :D) 1- http://img508.imageshack.us/img508/7237/14857782ii2.jpg 2- http://img508.imageshack.us/img508/6029/98504281kt4.jpg 3- http://img513.imageshack.us/img513/2423/91438435om8.jpg 4- http://img502.imageshack.us/img502/3441/77063249oo6.jpg
Napisano 3 Czerwiec 200717 l Nie wiem, gdzie ty masz problem, bo widzę, że zrobiłeś z tej sphery PM3D -> sculpting, teraz wracasz do poprzedniego toola (tego z twarzą) i dajesz Append w subtoolach. Czyli: -tworzysz sphere -make pm3d -sculpt -powrót do głowy -append
Napisano 4 Czerwiec 200717 l _Kreska_ jedno pytanie mam, z tych lamerskich da sie maske zapisać? Da się zapisać - rysujesz maskę na obiekcie potem zakładka Masking i Create alpha ,żeby nałożyć zapisaną alphę na obiekt w zakładce Masking zaznacz Mask by alpha.
Napisano 7 Czerwiec 200717 l Czesc! Jak zrobic mirror toola z wieloma subdivami? Probowalem deformation->mirror (po osi x) ale krzyczy mi ze da sie to zrobic tylko dla jednopoziomowego toola. Chodzi o z3.. Pozdro!
Napisano 8 Czerwiec 200717 l Świetny plugin do grupowania obiektów w ZB3 -Make1Mesh link http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?p=366314#post366314
Napisano 9 Czerwiec 200717 l to moze ja jeszcze ostatnie, z tych banalnych:) czy jak uzywam brusha w trybie dragrect to po "przylozeniu" alphy można ją przesuwać po objekcie? chodzi mi o taki odpowiednik spacji w fotoszopie :)
Napisano 11 Czerwiec 200717 l 1.Ja mam pewien problem w Z3. Otóż wymodelowałem sobie osobno ciało kobiety i głowę. Teraz chciałbym je ze soba połączyć bo chce nadać modelowi pozę. Próbowałem wykonać to poprzez mesh insert i clayem ale nie łączy to ze sobą obydwu siatek. Czy jest jakaś możliwość połączenia ze sobą odzielnych siateczek tak, żebym mógł potem spokojnie zmieniać ułożenie głowy nie obawiając się jakiś przerw w okoliach szyji? 2. No i drugi dylemat jaki mam to czy jest możliwość załatania w Z3 brakujących polygonów? Pozdro i z góry thx za pomoc
Napisano 11 Czerwiec 200717 l hmm denerwuje mnie ten nowy Move ...da sie jakos pojedyńcze verty ruszać ?
Napisano 11 Czerwiec 200717 l jak ,wodzu :( edit: jizaz znalazłem.. http://www.zbrush.info/wiki/index.php/Brush_Palette#Basic_Brushes
Napisano 11 Czerwiec 200717 l a ktos wie jak zrobic aby smooth przy przyciskaniu shiftu nie powiekszal pola dzialania brusha??
Napisano 11 Czerwiec 200717 l a ktos wie jak zrobic aby smooth przy przyciskaniu shiftu nie powiekszal pola dzialania brusha??Nie wciskać Shiftu,smooth doskonale działa bez niego :)
Napisano 12 Czerwiec 200717 l mam model high poly obj. (nie zrobiony w zbrushu) zrobilem sobie na jego podstawie model low poly (zmapowalem i wyeksportowalem do obj), czy moge wypalic w zbrushu 2.5 (zmaperze) normal mape z tego modelu high na low ??? Wie ktos jak to zrobic ??
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto