Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dziex Tomala, rzeczywiscie wyswietlil sie, nawet nie wiedzialem o takim zabiegu. Powracajac do pierwszego problemu, czy moze byc powodem to, ze model low poly, ktory na samym poczatku wrzucilem do ZBrusha byl zmapowany. Jednak po wysculptowaniu zapisalem obiekt jako .obj (low poly - sdiv1) i ten juz nowy .obj zmapowalem ponownie (w inny sposob). Wiec obiekt hi poly, ktory od poczatku mam w zbrushu jest inaczej zmapowany, niz ten nowy low poly, ktory importuje aby wypalic na niego normala. Jednak ilosc wierzcholkow i ksztalt sie nie zmienily, sa takie same w obu modelach, roznia sie tylko mapowaniem.

  • Odpowiedzi 844
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mam takie ptanie gdzie w zb znajduje sie probnik kolorów? Mam juz czesciwo texture i chcialem sprobkowac pare kolorow co by podmalwać niektore miejsca ale nie moge tego toola znaleźć

Napisano

Jeśli chodzi Ci o to to w zakładce Picekr na górze ekranu kliknij i nie puszczaj na domyślny biały kolor jeśli nie zmieniałeś i nie psuzczając guzika od myszki przesuń ją na jakiś kolor. Mam nadzieje że o to chodziło :D

Napisano

hej dzięki wielkie o to mi chodziło, szkoda tylko ze nie ma jakiegos skrotu do tego , ale dobrze ze w ogole jest, :D ,

Napisano

E no, najedź (nie klikaj) myszą na miejsce skąd chcesz pobrać i wciśnij C bodajże, jak nie zadziała to w domu sprawdzę bo się da skrótem na pewno.

Napisano

jeśli nie masz żadnego skrótu ustawionego do pickera to możesz sobie ustawić najeżdżając myszką na te Selected Color w menu picker i trzymając Ctrl+LPM a potem kliknąć klawisz jaki chcesz. Ale pewnie o tym wiesz :D

Napisano (edytowane)

Przy retopo strzelaja mi verty mimo ze ustawilem Projection:Projection Range na .001 czyli minimum. Czesc bazy jest lekko pzresunieta wzgledem HP, czy to moze byc od tego?

 

retopovg1.th.jpg

 

--------

 

Ok, dalem rade. Tips z ZBC - model po retopo nie moze miec zbyt duzo poly :/ Moj mial 8.5k.

Edytowane przez Gomez
Napisano (edytowane)

witam, od paru dni mam ZBrusha i bardzo ciekawy video tutorial a mianowicie: "Digital.Tutors.Introduction.to.ZBrush.3" no i wszystko ładnie pieknie tylko autor uzywa tam gotowego projektu głowy który tylko modyfikuje, odpala go poprzez "import" i tam sobie otwiera, i pytanie czy taki gotowy model jest w standardzie i tylko ja jestem taki poszkodowany, że go nie mam czy musze sobie go ściagnac, jak tak to skąd ? (aha i nie chodzi mi tu o DemoHead bo to mam)

 

* :)

Edytowane przez pauka
Napisano

W ogóle to gratuluję szczerości.

Tej głowy nie tylko ty nie masz bo po prostu jest ona przygotowana przez twórców tutoriala.

Ściągnąć to nie wiem czy się da, jak pliki projektów nie były dołączone do tutoriala to możesz poszukać na stronie digital tutors.

Napisano

PAUKA mam ten tutor i jest tam ten base model w katalogu project_files tak jak pozostale rzeczy potrzebne do tego tuta(kupujac DT dosjajesz takze potrzebne bazy czy inne pomoce typu mapy itp)

Napisano (edytowane)

Ma ktoś pojęcie jak się uporać z takim problemem?

Za nic nie mogę dłoni zrobić z zpheres bo mi się zphery nakładają a wiem że się da bo pokazują takie rzeczy, że zphery leżą blisko siebie a siatka się nie kopsa..

Wiecie o co chodzi?

06e514864b926e38.jpg

EDIT:::::::::::::::

no coś mam, chyba nierówno ustawiam te palce albo coś...

EDIT:::::::::::::::

eeee dalej nie wychodzi...grrrr.....

Edytowane przez Levus
Napisano

Mam pewien problem. Gdy exportuje obiekt z zbrusha do .obj a nastepnie importuje go do maxa 8 lub 2008 po przejsciu do unwrapa widze, iz kazda scianka jest rozlaczona. ?!@? Cos robie nie tak, czy to standard, ze trzeba po imporcie laczyc wertexy z unwrapa? Dzieki za pomoc.

Napisano

Raczej standard bo ja tak zawsze mam, wejdź w opcje w edytorze uv i tam jest weld threshold, ustaw to na minimum zaznacz wszystkie vertexy i wciśnij ctrl+w(weld).

Ja dla pewności jeszcze powiększam wszystkie uv'ki żeby się na pewno nie poweldowały vertexy które leżą bardzo blisko siebie a tylko te które leżą w tym samym miejscu.

Napisano

Witam serdecznie ,natknąłem się na taki oto poradnik w którym jest link do tutoriala odnośnie cloth modeling'u ,bardzo chciałem go zobaczyć ,ale chyba nie działa (potrzeba quiktime ,posiadam i działa sprawdzałem na innych podobnych w foracie mov),przynajmniej u mnie i u kolegi ,możecie sprawdzić ? a jak nie działa to czy może ktoś zna jakiś inny albo ten sam tylko z innej lokalizacji tutorial odnośnbie clotha ale tylko sculpt ,niby wiem jak to zrobić ale wiedzy nigdy za wiele .

P.S tutki z Zbrush central odnośnie clotha poprzez alphe z make poly mesh bodajże i geometry modifer (jak coś kręce proszę mnie poprawić ) przerobiłem ,dobry sposób ale w moim przypadku średnio użyteczny ,generalnie chodzi mi tu o ubrania takie bardziej zaawansowane coś ala te które można zobaczyć na różnych rzeźbach itp.

 

Wspomniany poradnik : http://www.pixologic.com/zclassroom/artistinaction/scotteaton/hairandcloth/

Napisano

Mam pytanie odnosnie wypalania normali w ZB i ustawianiu ich w Maxie. W ZMapperze wyglad normalnych jest w 100% ok. Wrzucam je do maxa i zastaje szwy przy wszystkich krańcach UV. Jest jakas metoda na pozbycie sie tego? Na Tym przykladze w okolicach barków mamy cięcia.

Napisano

Uzywam presetu tangents dla maxa 7 (korzystam z maxa 2009) i tam juz jest ustawione flip green. 0_o Z wylaczonym flip green to juz w ogole jest tragedia, ale ciecia nadal są.

Napisano

W zmapperze klikasz na open configuration i na 3DS Max7_TangentSpace_BestQuality. Wczytają Ci się ustawienia i w tym żeby nie było widać seamów. A konkretnie opcja ta jest w zakładce expert pass 2>.. on UV seam

Napisano

Witam!!

wiecie moze czemu mi tablet z z3.1 nie dziala (wczoraj dzialal) w photoshopie dziala

piszac nie dziala mam na mysli ze dziala jak myszka czyli nie ma sily nacisku itp.

 

ktos wie ?

 

z gory dzieki

Napisano

a czy sprawdzałeś w preferences>tablet jest wciśnięte use tablet?

Napisano

nielot jakie miałem jazdy z tabletem, wszystko rozwiązywało usuniecie sterów, restart i ponowna instalacja "odpowiedniej" wersji sterów :)

Napisano

Bez dzielenia chyba nie za bardzo ale przecież to samo a nawet lepiej możesz zrobić w darmowym xNormal'u. A jak jeszcze do tego zrobisz dobrego cage'a w maxie które xN importuje to normalka będzie o wiele lepsza niż z zmappera.

Napisano
Przy okazji: a jak grube siatki wogóle łyka xnormal? (Q6600/4GB)

W maxa muszę wpychać kawałkami po jakieś 500k trisów...

 

chyba bez ograniczenia :)

Napisano

Levus to co zrobisz w zb raczej bez problemu wrzucisz w całości do xN, ja nie miałem nigdy problemów. Zwłaszcza że nie musisz wyświetlać meshy żeby wypalić normalki. Ostatnio xn trochę się zmienia chyba ma wsparcie dla nvidia CUDA więc jeśli masz gf serii 8 lub wyżej to będzie się szybciej normalki wypalało.

 

Btw do maxa wrzucałem najwięcej 800k poly(nie tris) żeby normalki wypalić ale używałem gwOBJimportera (P4 2,53Ghz/1gb) :D

Napisano

Mam pytanie?

 

czy da się włączyć grid (siatkę, kratkę) w widoku dokumentu ZB? Przydałoby mi się do szybkiego ustalania proporcji ciała (tak jak w ph)?

Napisano

zrób plane'a jako dodatkowy subtool podziel go tak żeby dało się przenieść kolor z textury na polygony plane'a i żeby było coś widać i przenieś kolor z text na obiekt.

Możesz użyć image plane są to dwa zmapowane plane'y w folderze z toolami zb i są zrobione właśnie do wrzucania na nie referek front i side.

Napisano

Witam ,czy istnieje możliwość zaimportowania Uv do modelu ? Zapomniałem zrobić UV i kurczę szkoda mi tego co juz zrobiłem ,Uv jak uv ale np tego samego modelu z UV oczywiście i odtworzenie na nim detalu z tamtego bez Uv ,coś mi świta z morph ,ale nie wiem ,więc proszę o pomoc .

Napisano

Oooo uv i zbrush temat rzeka. Najbardziej powszechny sposób to:

-schodzisz na 1 poziom i exprtujesz siatę

-robisz mapowanie w jakimś sofcie i nic więcej (w żadnym wypadku nie uzywaj np mirrorów albo symetrii żeby się łatwiej mapowało) chodzi o to żeby nie zmienić liczby i numeracji vertexów modelu.

-następnie w zbrushu zchodzisz na 1 lv i w menu tool>morphtarget klikasz store mt i u góry bierzesz import i importujesz zmapowany model. Jeżeli wszystko jest w porządku to masz mapowanie. Jeśli nie to poszukaj na forum, było milion razy jak sobie radzić z wystrzeliwującymi vertexami i innymi akcjami.

Napisano

Maziam sobie lajtowo, wchodzę na wyzszy level i bum, kilkadziesiąt vertów wystrzeliło. Pierwszy raz mi się zdarzyło widzieć takie cudo ale zaskoczony nie jestem ;/ Część modelu była ukryta, może jakieś małe kawałki się nie uktyły? Nie mogę dalej pracować bo tak co chwila mam, a najnowszy dżinks zamieszczam poniżej.

 

Zamaskowana część modelu po wejściu na wyższy level, + jakaś faktura na części modelu się pojawiła.

zbei3.jpg

Napisano

Mam pytanko...

Pomalowałem sobie panopka i zrzucam z niego kolor na UVkę. Klikam w : TOOLS/ TEXTURE/ Col>Txr. No i robi mi się textura, ale standardowo ma 1024x1204 px. Chciałbym więcej. Gdzie to się zmienia aby na stałe wprowadzić np 4096 dla dokładniejszych detali?

Napisano

menu Texture> i tam ustawiasz wielkość i klikasz new teraz możesz kliknąć w menu tool>texture col>txr i wszystko zostanie przeniesione na tą texturę którą stworzyłeś

Napisano

Witam. Dlaczego ZBrush 3 nic nie robi sobie ze zmiany profilu kolorow w systemie? Czy wlancza sie to gdzies w ustawieniach? W interfejsie domyslny material mam prawie czerwony, po aplikacji innego profilu jest brazowy (tzn powinien byc) bo w rzeczywistosci w viewporcie nadal jest czerwonawy taki jaki byl. Dopiero po zrobieniu prt screena i otworzeniu go w przegladarce kolory sa inne, zmienia sie na brozawy. O co tutaj w ogole chodzi?

Tak poza tym, jaki jest w rzeczywistosci kolor tego defaultowego materialu "Red Wax" ? Heh z nazwy wnioskuje że powinien być czerwony, ale na każdym monitorze u mnie ma inny kolor. Na razie doszedłem do wniosku że jest to brązowy z lekkim zabarwieniem czerwonego. Może ktoś to potwierdzić na monitorze któremu można zaufać? Pozdrawiam

Napisano

Mam pytanko... jak ejst model pwiedzmy płachty materiału i nie jest to plane a spłaszczony box... coś tkaiego, że ma jakąś grubość. To da się jakoś zrobić żeby brush działał tylko na jedń stronę??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności