DraB Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 Help Miałem ostatnio reinstall Windy i oczywiscie zapomnialem o backupie niektorych rzeczy. Szukam takiego skryptu ktory pozwalal na szybki render czarnobialych obrazkow. Zaznaczało sie po prostu obiekty, klikało Ctrl-Q chyba i wyskakiwal czarnobialy alpha pass. Za nic nie moge przypomniec sobie nazwy tego skryptu ale moze ktos ma z nim doczynienia.
Morphe Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 Ja niestety nie spotkalem sie z tym, ale brzmi super - jakbys se przypomnial to daj znac :D. Mi sie ta kuchnia podoba:) tylko podloga jakas nietakowa.
Neiraa Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 Marshall jest fajnie, tylko podłoga słaba. No i zastanawia mnie ustawienie słoi na frontach tych mebli fornirowanych. Dlaczego jedne lecą poziono a inne pionowo?
Loki Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 (edytowane) Morphe - 2 obrazek fajny, 1 byl by tez bardzo fajny ale przez kwadratowe liscie (prznajmniej bys dal opacity map na to jedno drzewo na 1 planie) i eksplozję światła za budynkiem - mnie się srednio podoba, moze to i fizycznie poprawne, ale psuje efekt fajnego wieczornego miękkiego oświetlenia. Tak poza tym to git malina. co do kuchni Marshall, zmień podłogę, usuń przepalenia w narożniku i będzie fajna praca - troche detalu by się przydało (jakieś nie wiem jedzenie, moze albo coś) DraB - skoro potrzebujesz tylko alpha pass, to zaznacz sobie material override w opcjach system vray, wrzuć tam jakąś zwykłą szarą mapkę, odznacz oświetlenie (zeby sie nie renderowało nie potrzebnie) i daj render - bedziesz mial co prawda diffuse czarny pewnie, ale alpha kanał się wyrenderuje normalnie. Ja tak robilem ostatnio jak po weekendzie renderowania kiedy nie bylo mnie w domu, okazalo sie ze z plików które liczylem, zapisal sie tylko diffuse - eksperymenty na ostatnią chwile zawsze mi średnio wychodzą jak widać :) Edytowane 27 Maj 2009 przez Loki
DraB Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 Znalazłem :D http://www.scriptspot.com/3ds-max/quick-mask-object Skrot klawiszowy trza recznie ustawic.Pzdr 2
grunio Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 (edytowane) tak jak Morphe walczę z nocnymi ujęciami: Edytowane 28 Maj 2009 przez grunio
Neiraa Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 Grunio masz chyba za jasno w oknach, bo wgląda to jakby tak coś wybuchalo a nie paliły się światła ;] No ale klimacik fajny!
pressenter Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 Grunio: bardzo mi się podoba! Troszkę wnętrza faktycznie za jasne i płotek nie ma żadnych mocowań po drodze, ale reszta... Jak Ty tych ludzi tak wpasowałeś? Możesz coś o tym opowiedzieć? A ja mam jeszcze jedno pytanko: da się jakoś renderować kilka ująć (tak, żeby na noc zostawić) i zapisywać do pliku, ale z ustawieniami VFB?
Nowi Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 (edytowane) pressenter -> spróbuj tego http://www.3ddragon.com/VRay_Batch_Render.html No i jeszcze jedna metoda :) A następnie: http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tools_vrimg2exr.htm Pozdrawiam Nowi Edytowane 27 Maj 2009 przez Nowi
Morphe Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Grunio fajne :) - nawet tlo to samo heh, ale masz lepiej bo nie masz plam od swiatel, jakei miales ustawienia irr i lc? odnosnie sampli
!Ewert Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Grunio - za dużo Ci światła idzie z nieba, zdecydowanie za dużo. Reszta git.
grunio Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Dzięki wszystkim Pressenter – Ludzie oczywiście w fotoszopie wstawieni. Zmniejszyłem jasność, saturację i balansem kolorów dodałem trochę niebieskiego. Przy trawie dałem jeszcze miękkie cienie. Morphe – Tło dokładnie to samo :). Ustawienia:
Morphe Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 nie czaje :( to ja mialem wyzsze, i byly syfy. hmm to mzoe powiedz co masz w tym lampeczkach ? to szklo mleczne + vray sphera? czy vralightmaterial? pionix dzieki - staram sie jak moge:)
pressenter Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Morphe: no tak, to by sporo tłumaczyło. Jeśli dałeś vraylightmtl to będziesz miał plamy. Lepiej spróbuj tak: daj vraylightmtl, ale o mocy 10, to dość aby łądnie świeciło, ale za mało, aby wpływało na otaczające obiekty. Po tym otocz źródło światła czterema ukrytymi vraylightami w postaci plane, i steruj ich mocą. U mnie sprawdza się idealnie. Panowie skąd macie te tła?
Ex3 Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Ode mnie dwa takie teściki haiir&fura czyli zarzynka kompa :)
KaeMS Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 (edytowane) O w morde teściowa, kryć się ... Szczurek świetny. Edit: Chyba za długo już na to patrzę - nadawa się czy wstyd? Edytowane 28 Maj 2009 przez KaeMS
Bombel Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Walka z pierwszą wizką. Takie testy modo sun/sky'a. Potrzebuje szybkiej krytyki czy jest przyzwoicie czy totalne dno.
!Ewert Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Ładne okna i sofa. Rób wizie z refi i jak uznasz że ją skończyłeś to nam pokaż.
pressenter Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 KaeMS: otwarty prysznic? Dość odważnie, bo chyba cała woda będzie dookoła, poza tym może być, chociaż jak dla mnie troszkę blado. ;)
KaeMS Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Z tym prysznicem miało tak być - życzenie klientki. To jest akurat aranżacja na potrzeby brodzika.
Lis Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 (edytowane) Rób wizie z refi i jak uznasz że ją skończyłeś to nam pokaż. A dlaczego? Też jestem członkiem tego forum i nie przeszkadza mi że ktoś pokazuje testowe sceny w wątku "Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun." Ale przeszkadza mi że ktoś wypowiada się w moim imieniu przez określenie "NAM" Bombel - Patrząc na twoje portfolio uważam że sam jesteś w stanie ocenić swoją pracę. Ale jako że to pierwsza wizka to możesz nie wiedzieć czego ludzie na forum oczekują po wizkach. Forum oczekuje tzw. fotorealizmu. czyli im bardziej obrazek przypomina zdjęcie tym lepiej. Ogólnie chodzi o to żeby rzeczy jak najbardziej odwzorowywały swoje rzeczywiste odpowiedniki. co na zaprezentowanej wizualizacji nie ma miejsca. Bo za oknem nei jest biało tylko zawsze ludzie mają przepiękny widok na park albo ocean. Bo dywan to nie biała płachta a sofy zazwyczaj mają oparcia. Oczywiście to tylko czubek góry lodowej ale da ci mniej więcej wizję tego czego ludzie oczekują. Pozdrawiam. Edytowane 28 Maj 2009 przez Lis
Bombel Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Dzięki za posta Lis i Ewert Muszę napisać małe sprostowanie, mogłem to zrobić już wcześniej. Chodziło mi o ocenę samego oświetlenia, modele oczywiście nie są skończone, sofa dostanie oparcie,okno widok, a dywan lepsze ustawiania dispa. Chciałem się dowiedzieć czy ustawiania słońca i atmosfery jako tako oddają naturalne oświetlenie bo jak do tej pory strzelałem głównie modele i dopiero uczę się bardziej zaawansowanych ustawień światła i materiałów. Pozdrowienia :* 1
!Ewert Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 No ok, powinienem napisać za siebie. Ale do rzeczy bombel. Musisz mieć schemat działania, czyli modelujesz ---> nakładasz materiały ---> oświetlasz ---> renderujesz, jak Ci się spodoba to odpalasz szopa i już próbujesz wycisnąć max z rendera. Nie ma większego sensu renderować na takim etapie na którym jesteś w ten scenie, szkoda czasu, to moje zdanie. Lis dobrze napisał że na tym forum oczekuje się fotorealizmu, ale ciężko do tego nie dążyć w interiorach, co innego jest w exteriorach, tam będziesz miał więcej miejsca na różnego rodzaju finezje.
Lucek Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Bombel: Bardzo fajne masz to folio. Sam je robiłeś? Ile trzeba dać za zrobienie takiego?
pressenter Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 Mam nadzieję, że mnie nikt nie zlinczuje za rozmiar, ale już mi się skalować nie chciało. Która wersja dla klienta? Render testowy, chodzi o postpro. . .
Touch Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 Drugie, tylko możesz jeszcze 'zapalić' światło w gablocie:)
La R Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 Druga tylko jakoś - poza tym o co pytasz, nie podoba mi się mapowania listwy, a mianowicie to zgranie z podłogą, model ubranka zaś bardzo tak plastycznie bym rzekł :).
Loki Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 druga fajniejsza przez brak tego blooma na dalekim planie, ale kolory i nasycenie fajniejsze w 1 - cieplejsze troche. poprawil bym tez mapowanie na tym zwieńczeniu szafy, chyba będą słoje wzdłóż a nie w poprzek
pressenter Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 Dziękuję wszystkim za komentarze i uwagi. Oczywiście postaram się poprawić. Po zakończeniu wrzucę do Arch. ;)
JohnyCa Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 (edytowane) Właśnie przy pracy nad nowym exteriorem pomyślałem że warto popracować nad jakąś nową trawą - zbrzydła mi trochę ta displace'owana więc popróbowałem nowego scattera Vray'owego, na razie wyszła mi taka łączka jak poniżej. Na pewno muszę popracować jeszcze nad shaderkiem bo kolor jest nijaki. Edytowane 30 Maj 2009 przez JohnyCa
arch515 Napisano 31 Maj 2009 Napisano 31 Maj 2009 JohnyCa Hm..Jak jest z tym plag/scattera … ona dział na pojedynczej stacji czy nie, bo z tego, co przeglądałem to na jednej stacji to nie uciągnie?..Jak się ma to w praktyce? a trawa..bardzo fajna..bajkowa ;)
JohnyCa Napisano 31 Maj 2009 Napisano 31 Maj 2009 Dzięki arch515 :) Ta łączka wypluta przez jedno Q6600+8GB w 15 minut w rozdziałce 1280x960. W sumie w scenie jest 40000 instancji trawy (każda jako VRayProxy złożone z ok 350 żdźbeł - 8 polygonów każde) + 5000 stokrotek (też VRayProxy) :)
Orangegraphics Napisano 31 Maj 2009 Napisano 31 Maj 2009 skąd wy tego plugina wytrzasnęliście? to jest w nowym wiraju czy jak?
JohnyCa Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 skąd wy tego plugina wytrzasnęliście? to jest w nowym wiraju czy jak? Looknij sobie tutaj: http://rendering.ru/ Wszystkiego się dowiesz :)
arch515 Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 Takie tam gówienko, cześć większego projektu.. Dojdzie jeszcze Cs.. I będzie może w miarę zjadliwie.. Pozdrawiam.
pressenter Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 (edytowane) "w miarę zjadliwie"... qrfa umrzyj... :P Edit: A ja mam tapie pytanko arch515; czym Ty świecisz i jakiego color mappingu używasz? Edytowane 1 Czerwiec 2009 przez pressenter
arch515 Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 "w miarę zjadliwie"... qrfa umrzyj... :P Edit: A ja mam tapie pytanko arch515; czym Ty świecisz i jakiego color mappingu używasz? Linear, v-ray sun/sky I ekrany świetlne by złapać temp. Otoczenia.. żadna filozofia.Pozdrawiam.
Morphe Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 ales mal to dal arch kurde - daj wieksz:P i co to sa te ekrany swietlne dla temp... :/ mhm a ja taki lampionik...
JohnyCa Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 ales mal to dal arch kurde - daj wieksz:P i co to sa te ekrany swietlne dla temp... :/ mhm a ja taki lampionik... The question is - tak tylko dla pewności - to nie jest prosto z maxa? A wogóle to świetny render!
palmer Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 brakuje mi pomysłu na podłoge ... Chciałbym jeszcze wymienic materiał płytek (jakis taki nijaki) ..no i oczywiscie dokończyc wnetrze (wanna niekompletna, druga szafka itp)
Morphe Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 (edytowane) johny - prosto z maksa.... to znaczy - fragment wiekszej calosci, dalem ino lens corection w ps i tyle. Edytowane 1 Czerwiec 2009 przez Morphe
Użytkownik Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 Morphe: Ta świeca jest na mocnym dopalaczu - zupełnie nierealistyczne światło.
Loki Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 może i nie naturalnie, ale fajnie i tak :) zdjął bym tylko tego liścia z oparcia - a poza tym - jak zwykle git malina. Ten ratan to displace ?
Morphe Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 uzytkownik - to test lampionu, a nie swiatla swiecy ;) to ze jest nierealityczne to kazdy wie kto chodzi po cmentarzach, powinno byc przynajmniej 2 mniej iluminacji, ale nie o to mi chodzilo - przeciez nie w tym rzecz:D - ja i tka nie robie fotorealistycznych obrazkow;) wiec... ale dzieki za uwage:)
Airice Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 nie no wogole... zmian swiecy na zarówke i jak z filmu... ta roslinka niszczy poprostu wg mnie
Rekomendowane odpowiedzi