Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun.


chveti

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Help

 

Miałem ostatnio reinstall Windy i oczywiscie zapomnialem o backupie niektorych rzeczy.

Szukam takiego skryptu ktory pozwalal na szybki render czarnobialych obrazkow. Zaznaczało sie po prostu obiekty, klikało Ctrl-Q chyba i wyskakiwal czarnobialy alpha pass.

 

Za nic nie moge przypomniec sobie nazwy tego skryptu ale moze ktos ma z nim doczynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morphe - 2 obrazek fajny, 1 byl by tez bardzo fajny ale przez kwadratowe liscie (prznajmniej bys dal opacity map na to jedno drzewo na 1 planie) i eksplozję światła za budynkiem - mnie się srednio podoba, moze to i fizycznie poprawne, ale psuje efekt fajnego wieczornego miękkiego oświetlenia. Tak poza tym to git malina.

 

co do kuchni Marshall, zmień podłogę, usuń przepalenia w narożniku i będzie fajna praca - troche detalu by się przydało (jakieś nie wiem jedzenie, moze albo coś)

 

DraB - skoro potrzebujesz tylko alpha pass, to zaznacz sobie material override w opcjach system vray, wrzuć tam jakąś zwykłą szarą mapkę, odznacz oświetlenie (zeby sie nie renderowało nie potrzebnie) i daj render - bedziesz mial co prawda diffuse czarny pewnie, ale alpha kanał się wyrenderuje normalnie. Ja tak robilem ostatnio jak po weekendzie renderowania kiedy nie bylo mnie w domu, okazalo sie ze z plików które liczylem, zapisal sie tylko diffuse - eksperymenty na ostatnią chwile zawsze mi średnio wychodzą jak widać :)

Edytowane przez Loki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grunio: bardzo mi się podoba! Troszkę wnętrza faktycznie za jasne i płotek nie ma żadnych mocowań po drodze, ale reszta... Jak Ty tych ludzi tak wpasowałeś? Możesz coś o tym opowiedzieć?

 

A ja mam jeszcze jedno pytanko: da się jakoś renderować kilka ująć (tak, żeby na noc zostawić) i zapisywać do pliku, ale z ustawieniami VFB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim

 

Pressenter – Ludzie oczywiście w fotoszopie wstawieni. Zmniejszyłem jasność, saturację i balansem kolorów dodałem trochę niebieskiego. Przy trawie dałem jeszcze miękkie cienie.

 

Morphe – Tło dokładnie to samo :). Ustawienia:

 

beznazwy2x.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morphe: no tak, to by sporo tłumaczyło. Jeśli dałeś vraylightmtl to będziesz miał plamy. Lepiej spróbuj tak: daj vraylightmtl, ale o mocy 10, to dość aby łądnie świeciło, ale za mało, aby wpływało na otaczające obiekty. Po tym otocz źródło światła czterema ukrytymi vraylightami w postaci plane, i steruj ich mocą. U mnie sprawdza się idealnie.

 

Panowie skąd macie te tła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób wizie z refi i jak uznasz że ją skończyłeś to nam pokaż.

 

A dlaczego?

Też jestem członkiem tego forum i nie przeszkadza mi że ktoś pokazuje testowe sceny w wątku "Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun."

 

Ale przeszkadza mi że ktoś wypowiada się w moim imieniu przez określenie "NAM"

 

Bombel - Patrząc na twoje portfolio uważam że sam jesteś w stanie ocenić swoją pracę. Ale jako że to pierwsza wizka to możesz nie wiedzieć czego ludzie na forum oczekują po wizkach.

Forum oczekuje tzw. fotorealizmu. czyli im bardziej obrazek przypomina zdjęcie tym lepiej. Ogólnie chodzi o to żeby rzeczy jak najbardziej odwzorowywały swoje rzeczywiste odpowiedniki. co na zaprezentowanej wizualizacji nie ma miejsca.

Bo za oknem nei jest biało tylko zawsze ludzie mają przepiękny widok na park albo ocean.

Bo dywan to nie biała płachta a sofy zazwyczaj mają oparcia.

Oczywiście to tylko czubek góry lodowej ale da ci mniej więcej wizję tego czego ludzie oczekują.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Lis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za posta Lis i Ewert

Muszę napisać małe sprostowanie, mogłem to zrobić już wcześniej.

Chodziło mi o ocenę samego oświetlenia, modele oczywiście nie są skończone, sofa dostanie oparcie,okno widok, a dywan lepsze ustawiania dispa. Chciałem się dowiedzieć czy ustawiania słońca i atmosfery jako tako oddają naturalne oświetlenie bo jak do tej pory strzelałem głównie modele i dopiero uczę się bardziej zaawansowanych ustawień światła i materiałów.

Pozdrowienia :*

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, powinienem napisać za siebie. Ale do rzeczy bombel. Musisz mieć schemat działania, czyli modelujesz ---> nakładasz materiały ---> oświetlasz ---> renderujesz, jak Ci się spodoba to odpalasz szopa i już próbujesz wycisnąć max z rendera. Nie ma większego sensu renderować na takim etapie na którym jesteś w ten scenie, szkoda czasu, to moje zdanie. Lis dobrze napisał że na tym forum oczekuje się fotorealizmu, ale ciężko do tego nie dążyć w interiorach, co innego jest w exteriorach, tam będziesz miał więcej miejsca na różnego rodzaju finezje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

druga fajniejsza przez brak tego blooma na dalekim planie, ale kolory i nasycenie fajniejsze w 1 - cieplejsze troche.

 

poprawil bym tez mapowanie na tym zwieńczeniu szafy, chyba będą słoje wzdłóż a nie w poprzek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przy pracy nad nowym exteriorem pomyślałem że warto popracować nad jakąś nową trawą - zbrzydła mi trochę ta displace'owana więc popróbowałem nowego scattera Vray'owego, na razie wyszła mi taka łączka jak poniżej. Na pewno muszę popracować jeszcze nad shaderkiem bo kolor jest nijaki.

 

5ee78104d528c3d2med.jpg

 

5ee78104d528c3d2m.jpg

Edytowane przez JohnyCa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JohnyCa Hm..Jak jest z tym plag/scattera … ona dział na pojedynczej stacji czy nie, bo z tego, co przeglądałem to na jednej stacji to nie uciągnie?..Jak się ma to w praktyce? a trawa..bardzo fajna..bajkowa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki arch515 :)

 

Ta łączka wypluta przez jedno Q6600+8GB w 15 minut w rozdziałce 1280x960. W sumie w scenie jest 40000 instancji trawy (każda jako VRayProxy złożone z ok 350 żdźbeł - 8 polygonów każde) + 5000 stokrotek (też VRayProxy) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"w miarę zjadliwie"... qrfa umrzyj... :P

 

Edit: A ja mam tapie pytanko arch515; czym Ty świecisz i jakiego color mappingu używasz?

 

 

Linear, v-ray sun/sky I ekrany świetlne by złapać temp. Otoczenia.. żadna filozofia.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzytkownik - to test lampionu, a nie swiatla swiecy ;) to ze jest nierealityczne to kazdy wie kto chodzi po cmentarzach, powinno byc przynajmniej 2 mniej iluminacji, ale nie o to mi chodzilo - przeciez nie w tym rzecz:D - ja i tka nie robie fotorealistycznych obrazkow;) wiec...

ale dzieki za uwage:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności