Jump to content

Scena 3D: Animacja: Ruiny


Lukx

Recommended Posts

o tym razem chcialem machnac cos ultra realistycznego i przylozyc sie porzadnie do tekstur i mapowania. W sumie nad scena pracowalem 5 miesiecy w wolnym czasie i kiedy byly checi. Tak wiec troche czasu zabralo mi modelowanie, sporo mapowanie, i najwiecej praca w phosthopie w celu stworzenia tekstur. Do stworzenia tekstur uzylem zdjec ktore zrobilem moja cyfrowka Canon A95. Wszystkie teksturki sa mojego autorstwa nic nie pochodzi z jakijkolwiek bilioteki internetowej lub zestawu tekstur dostepnego w sieci czy gdziekolwiek. Zrobilme tez maja animacyjke tej scenki. Ruch camry takze pochodzi z mojego Canona ktory zostal za pomoca boujou wyeksportowany do 3dsmax. Wsyztsko wyrenderowane w Vray'u. Cala scena posiada Planuje napisac tutoriala do tej scenki gdyz udalo mi sie obyslic kilka trikow w celu uzyskania zurzytych powierzchni np, weza ogrodowego bez meczacego mapowania obiektu. W sumie z programow uzytych do stworzenia tej sceny uzylem: 3dsamx 9 + vray, photoshop, bodypaint, zbrush, boujou, adobe premiere.

 

animacja: http://www.rogepost.com/dn/y8pu

mirror: http://www.megaupload.com/?d=APX6P3T8

mirror: http://rapidshare.com/files/1438229/ruins.mov

 

 

2002791144501761142_rs.jpg

 

 

wyrenderowana siatka:

 

2002856076952687172_rs.jpg

 

siatki z maxa:

 

2003115365231625545_rs.jpg

 

2003156508460092046_rs.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pokłony....

 

Edit.

Żyby wnieść coś to postu to trochę krytyki :)

 

Kilka rzeczy zdradza:

 

-Mur po lewej stronie. wnie widać głębi pomiędzy cegłami

 

- Praktycznie każdy róg zbyt ostry i równy.

 

- płaska roślinka po lewej :)

Link to comment
Share on other sites

odrobinę postprodukcji i atmosfery by nie zaszkodziło, żeby było czuć objętość powietrza, jakiś kurz, pyłki, mały volumek, ujęcie też mogło by być mniej przypadkowe, można by ciachnąć tu i tam ... poza tym świetna robota z teksturkami i renderem, naprawdę rekomka się należy jak nic :)

 

Jeżeli możesz to daj rzucić okiem na teksturki i displace'y.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

zapomniałem dopisać - nie oglądałem jeszcze filmiku bo na tym łączu to sobie moge....

jak tylko zassam to napisze....

 

scena ma potencjał ale niewykorzystany do końca, dobre materiały, tekstury, bump i pewnie disp, kadr itd ale oświetlenie i render kiepskie.

 

Powiem że lepiej ci to wychodzi niż 2d.

Link to comment
Share on other sites

Niektóre krawędzie faktycznie są nieco zbyt ostre, ale i tak dystans do doskonałości jest pomijalnie mały. Lis zauważył, że roślinka jest płaska - jest zrobiona z plane'a to fakt, ale na końcowym renderze tego nie widać więc nie ma o czym mówić :]

 

Gratulacje i wyrazy uznania.

Link to comment
Share on other sites

hmm, robienie takich scen z textur z aparatu nie jest niczym nadzwyczajnym co pokazal juz rascal ponad 1 rok temu. textury to wszystko :) zrobienie takiej sceny od podstaw bez cykania fotek z zablokowaną expozycją bylo by juz czymś. Tu raczej nie ma co sie zepsuć, wystarczą 3 wymiary z kazdego ujęcia i masz model gotowy.

 

podobnie byla robiona animacja 1-maja.

 

ps. twoj serwer nie wyrabia, wrzuć na rapidshare.com

 

ps2. expozycja w scenie leży (i to bardzo) jak mozwisz ze mial być to "realizm"

Link to comment
Share on other sites

arevulopapo:

ale na końcowym renderze tego nie widać więc nie ma o czym mówić

 

No właśnie widać. trochę w roślinach 3d siedzę więc uważam że to wielki minus że Lukx poszedł na skróty. zwłaszcza że chciał uzyskać duży realizm. Texturkową robotę wykonał na szóstkę. lecz modele koło realizmu nie leżały.

 

EDIT:

MARCIN-> serwer działa tylko tyle osób to sciąga że niemożna zassać :) teraz mam transfer 1,5 KB/s

Link to comment
Share on other sites

@Lis: ja nie zauważyłem :] Może jeszcze za mało wyrobione oko mam :p

 

@Megaupload:

dla firefoxa:

w adresie wpisujemy about:config

w polu na górze wyszukujemy "agent"

w nowej zakładce wpisujemy about:

kopiujemy do schowka aktualny useragent (build identifier)

w about:config tworzymy nowy string "general.useragent.override"

w wartości wklejamy stary useragent, wygląda to jakoś tak:

 

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1!) Gecko/cyferki Firefox/wersja firefoxa

 

w miejscu oznaczonym czerwonym wykrzyknikiem dopisujemy:

; Alexa

Powinno wyjść:

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; Alexa) Gecko/cyferki Firefox/wersja firefoxa

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie pierwsza klasa : )

Marcin: stwierdzenie, że zrobienie takiej sceny nie jest „niczym nadzwyczajnym” jest chybione : ) W końcu w swoich wizualizacjach nie malujesz chyba tekstur? Bo jeżeli dobrze zrozumiałem „zrobienie takiej sceny od podstaw bez cykania fotek” nadałoby dopiero wartości obrazkowi.

Link to comment
Share on other sites

Marcin: stwierdzenie, że zrobienie takiej sceny nie jest „niczym nadzwyczajnym” jest chybione : ) W końcu w swoich wizualizacjach nie malujesz chyba tekstur? Bo jeżeli dobrze zrozumiałem „zrobienie takiej sceny od podstaw bez cykania fotek” nadałoby dopiero wartości obrazkowi.

 

wyrazilem swoją opinie, jest to fajna praca ale nie powalająca dla mnie:). kiedyś też takie rzeczy robilem i nie jest to naprawde nic trudnego, jedynie czasochlonne matchowanie kamer i to samo z texturami.

 

Kiedyś (ponad 3 lata temu)robilem animacje starego budynku po PGR gdzie zrobilem foty calej elewacji i kilka otoczenia, animacja przedstawiała zmieniające się okna i drzwi (poruszały się po elewacji, znikały i pojawiały się w innym miejscu), taka lekka psychodela. Efekt byl powalający ale nie trudny do osiągnięcia :) naprawde polecam taki rodzaj sceny bo to poprostu przyjemne ;]

Link to comment
Share on other sites

fajnie wyszło, kawał roboty odwaliłeś i bardzo realistycznie wygląda to w ruchu - i o to chyba Ci chodziło ? szkoda że na końcu nie wydarzyło się coś zupełnie abstrakcyjnego żeby zaskoczyć widza i pokazać zarazem że to animacja komputerowa - bo niektórzy mogą sobie pomyśleć że to nakręcone kamerą :) albo na koniec pokaż ta samą sekwencję ale wyrenderowaną w wersji wireframe

p.s. czemu to nie jest w dziale animacja ?

Link to comment
Share on other sites

Bardzo, bardzo fajne. Realizm na prawde na wysokim poziomie na poczatku jak na to patrzylem, to bylem przekonany ze to fota. Oczywiscie jak juz sie czlowiek skapuje o co chodzi i zacznie sie przygladac to jakis "bledow" dopatrzec sie mozna, ale to pierdoly raczej. Najbardziej chyba przyczepilbym sie jednak drzewa z tylu. Na tle bialego nieba widac niedokladnie wyszparowane listki z fragmentami niebieskiego nieba. Jakies tam takie drobne pierdoly jeszcze mozna znalezc, ale nie wplywaja one na calosc i sa na prawde male.

Napisz prosze jak mniej wiecej to teksturowales, modelowales itd. Chodzi mi o to, czy tak jak pisze Marcin jechales zupelnie z fotki, czy scena jest wymyslona, a czy tekstury posklejane ze zdjec czy zrobione na ich bazie? Nie chodzi mi tu o umniejszanie Twojej pracy wlozonej w ta prace, tylko jestem po prostu ciekaw i fajnie byloby sie tego dowiedziec jeszzce przed tutkiem. Jak intensywna byla praca przez te 5 miesiecy? Bo wydaje mi sie, ze to duzo czasu.

Co do animki, to fajna jest, choc szkoda, ze taka krotka. Animka jest efektem ubocznym obrazka czy odwrotnie? Wyglada na to, ze najpierw byl obrazek, a potem animka, starales sie nie pokazywac duzo wiecej niz na obrazku, a szkoda, jakby scenke trosze poszerzyc i zrobic ciut dluzsza animke, to byloby super.

taka jeszcze prosba na koniec: ja wiem, ze Ty dlugo juz na tym Cyprze siedzisz, ale troszke tak moglbys bardziej po naszemu napisac... ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

OMFG wlasie obejzalem film !!

wgniata w ziemie

bardziej mi sie podoba niz 1-maja ktore jest dla mnie mistrzostwem

rendery nie daja tego co filmik poprostu chlopie rzadzisz

czemu tego nie ma w zlotej i rekomendacji :)

kurde najlepsza animka jaka widzialem

pozdro

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lukasz rewelacja !!!!!!Powiedziałem ci to osobiscie, ale musze napisac :bardzo realistycznie, widac ile pracy wlożyłeś w tą wizke , materiały miodzio , nawet nie używając displ. można zrobić świetną ściane.Animacja mi się strasznie podoba, nastepnym razem nakręć dłuższą.Jeszcze raz gratuluje.A kto uważa, że umie lepiej to niech pokaże :-) z chęcią sobie zobacze .Pozdrawiam

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

rewelacja, świetne textury, oświetlenie też, szkoda tylko że nie jest dłuższa animacja ale to takie moje marudzenie :)

ps. jako silnik gi użyłeś irr'a ?? jeśli tak to dałeś high animation czy medium czy może sam ustawiałeś ??

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy