daymon Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 Hey witam. Ogladlem ostatnio kilka filmow animowanych typu "Cars" " Ice Age" itp. i tak sie zastanawiam i mnie to nurtuje czy byla by szansa na to abysmy forumowicze max3d i nie tylko ,dali rade stworzyc krotka porzadna animacje :)). Mam na mysli wymyslec jakas fabule , i przypisac kazdemu chetnemu jakis procent pracy ktory mialby wykonac.Dokladniej piszac osoby dobrze czujace sie w modelingu stworzyly by postacie, teren itp. czesc moglaby sie zajac teksturingiem ,oswieteniem a inni wykonaliby poszczegolne ruchy owych postaci a na koncu ktos moglby wkompomowac jakas sciezke dzwiekowa itp itd. Wiem ze to nie takie proste ale jest tutaj wielu dobrych grafikow i wystarczyla by chec i troche wolnego czasu. Mam nadzieje ze w miare rozsadnie to objasnilem i rozumiecie o co mi chodzi :) Pojedynczej osobie ciezko bylo by stworzyc w miare szybko dobra animacje wiec pomyslalem ze jakbysmy sie wzieli za to , to moglaby powstac naprawde swietna wspolna praca. Mam dostep do render farmy ( laczna moc okolo 100 GHz ) wiec z renderingiem raczej nie byloby problemu. Byc moze byl juz taki temat lub uwazacie go za durny itp. to go usune. Co myslicie o tym i kto bylby chetny na taka prace. Pozdrawiam.
Master Kiełbaster Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 Usuń czem prędzej :* Patrz jak skończył MaxProject... Pospolite ruszenie nie zrobi shreka :*
streaker Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 Ale żeś walnął z grubej rury z tym ice age i cars. Nad takimi projektami siedzą dziesiątki ludzi prze nawet kilka lat i nie po godzinach, ale w regularnych godzinach pracy, a renderują to na takich farmach, że twoje 100HHz wydaje się przy tym śmieszne. Prędzej zaproponuj jakiś krótkometrażową animacje - to teoretycznie miałoby jakieś szanse powodzenia, ale po doświadczeniach maxprojecta i tak większość ludzi da sobie spokój... 2 7
piotrek Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 Ludzie, którzy tworzą takie projekty mają motywację - to ich praca, mogą na tym zarobić. Oczekujesz, że zbierzesz ekipę, której będzie się chciało siedziec godzinami nad jakimś projektem? Może, ale później się każdemu znudzi... A to brak czasu, brak chęci etc.
daymon Napisano 26 Listopad 2006 Autor Napisano 26 Listopad 2006 Witam. ...Ice age i Cars , napisalem ze po ogladnieciu tych filmow cos mnie wzielo :) Jest to oczywiste ze nie dalibysmy rady czegos takiego stworzyc. Chodz mi wlasnie o jakas krotka animacje ktora odroznialabys sie od innych amatorskich tym ze stworzylaby ja grupa chetnych grafikow w ktorych znalazly by sie osoby jedne lepsze w modelingu inne w animacji itp. Kazdy moglby wybrac sobie jakas czesc pracy i wiedzialby ze da sobie z tym rade. Zaproponowalem bo na tym forum sa dobrzy graficy ktorzy byc moze maja troche wolnego czasu i wyrazilyby chec na cos takiego. Ale widze ze juz byl podobny pomysl i nie wypalil o ktorym nic nie wiem . Podajcie linka do tego tematu Maxproject. Dzieki . Pozdrawiam.
chveti Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 daymon - pojawiły się najzwyczajniesze problemy z softem a raczej ze zgraniem wersji softu , trudno jest też koordynować coś co robi pełno osób , przez każdego z osobna musiała by przejść scena z różymi wersjami ...później materiały, teksturki , compositing , rendering....tak naprawdę nie miało to szans powodzenia. Max project umarł.Już nawet nie ma http://www.maxproject.xt.pl , plastique z razorem koordynujący to odwiedzają forum rzadziej niż niejeden gość z zagranicy :P Pozdrawiam.
kurt_hectic Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 tez cos takiego chcialem zorganizowac, ale to sie nie uda poniewaz: userzy to banda leniwych grubasow co tylko na forum siedza;p wiecie o co chodzi.... mozna by bez problemy zorganizowac grupe 30 osob , 5 koordynatorow , ustalic terminy, zakresy obowiazkow ect ect,- BEZ PROBLEMU. z tym, ze po prostu nikomu sie tu nie che tego zrobic...
hcpiter Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 problem jest taki ze gdy zaczną sie schody, jakies problemy to kazdy bedzie obwinial sie nawzajem za nie zrobienie lub zepsucie pracy calej gruby, a poza tym jak jest 30 osob to kazdy ma inny koncept inne podejscie do klimatu i robi sie problem, niepotrzebne kłutnie itp :]
damusTo Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 Prawda jest taka że dużo mniejsze i mniej wymagające projekty, sam taki założyłem i musze go ciągnąć w pojedynkę dam radę ale kiedy to będzie ;) Zmierzam do tego że ludzie ganiają ze potrzebami bieżącej chwili głównie za chlebem i czas sie im na to rozmywa aż ginie zupełnie. Więc fajnie że próbujesz szukasz i kombinujesz, szczególnie że ja popieram takie integracyjne zabiegi z nienawiści do bezdusznego z natury netu. Sugeruje jednak małymi kroczkami mniejsze ale wypasione projekty i może cos wówczas wyjdzie
streaker Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 Jak życie pokazało "pospolite ruszenie" nie ma szans, więc jeżeli myślisz nad czymś takim, to zbierz grupe KILKU osób. Będzie jasny podział obowiązków, grupa będzie bardziej zgrana, komunikacja prostsza itd. Zresztą potworzyły się nawet na forum jakieś Actimel Grupy czy inni mordercy vertexów ;P
KLICEK Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 ehhh z tymi pospolitymi ruszeniami jest naprawde ciezko , rowniez druzyna zebrana z kolesi przez neta jest ciezka do ogarniecia poprostu musisz miec niebywale szczecie zeby trafic na odpowiednich ludzi , nie mowie ze jest to niemozliwe bo mi sie udalo :)
piotrek Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 Nie mam w tym doświadczenia, ale wydaje mi się, że bardzo ważny jest wyrównany poziom umiejętności wśród członków grupy. Jakiś wymiatacz nie będzie chciał robić ze słabszym zawodnikiem, bo jego praca (tego słabszego) dla niego zbyt kiepska i szybko się zniechęci do współpracy. Początkujący się zacznie denerwować, że mu nic dobrze nie wychodzi i też się zniechęci. I po współpracy...
DraB Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 poprostu musisz miec niebywale szczecie zeby trafic na odpowiednich ludzi , nie mowie ze jest to niemozliwe bo mi sie udalo :) Może kiedys trafie do takiej grupy :)
SUPER_OkO Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 Zorganizuj odpowiedni budzet jak to przystalo na pozadna produkcje zagraniczna. Wtedy i ekipe bys zebral odpowiednia, do tego studio, zakwaterowanie, softy, fury sluzbowe albo przynajmniej paliwo, cala render farme i mysle, ze takiego asterixa w warunkach polskich daloby rade zrobic po wielu wielu latach. Strzelam - gdzies ze 20mln $ moze by starczylo, a checi wtedy bylyby przeogromne.
damusTo Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 Albo taki momysł mam werbuj zdolna młodzież z nadmiarem wolnego czasu, bo reszta po 40 min na dobe skrobie.
CzAk1 Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 Nie udało się prztłumaczyć w całości poradnika do V-ray'a a co tu dopiero mówic o robieniu animacji;)
chveti Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 ehhh z tymi pospolitymi ruszeniami jest naprawde ciezko , rowniez druzyna zebrana z kolesi przez neta jest ciezka do ogarniecia poprostu musisz miec niebywale szczecie zeby trafic na odpowiednich ludzi , nie mowie ze jest to niemozliwe bo mi sie udalo :) hmm...to przypadkiem nie Actimel Grupa brała się miesiące temu za animkę :)?
daymon Napisano 26 Listopad 2006 Autor Napisano 26 Listopad 2006 Hi. Dzieki za odpowiedzi. Coz napadlo mnie cos i chce stworzyc jakas ciekawa animacje ,sam nie dam rady jej wykonac wiec zaproponawalem prace grupowa. Pomyslalem ,ze znajda sie na tym forum chetni ,zdolni graficy ktorzy poswieciliby troche czasu na stworzenie czegos innego , lepszego... gdzie prace ta docenialiby i wychwalali na kazdym kroku. Nie chce mi sie wiezyc ,ze nie ma tu takich osob :) Kurcze jakby tak zebrac sie i niech kazdy poswiecilby naprawde odrobine swojego czasu ,to nie mozliwe zeby sie nie udalo. Wiem ,ze jest juz pozno i byc moze glupoty pisze ale bylo by pieknie ...bylo by bo pewnie nie bedzie. Tym milym akcentem zegnam was :) Dobranoc.
Vorek Napisano 27 Listopad 2006 Napisano 27 Listopad 2006 Wiem ze to nie takie proste ale jest tutaj wielu dobrych grafikow i wystarczyla by chec i troche wolnego czasu. chęci są zawsze, gorzej z tym drugim. Chyba nie wiesz tak naprawdę na czym polega cały procse powstawania nawet prostej animacji. Wątpię żeby udało się to zrobić na zasadzie "każdy po trochu" tak żeby wyszło z tego coś konkretnego. Pomysł jak najbardziej dobry, ale podejście niewłaściwe, o wiele lepiej było by zebrać grupę kilku osób, ktore mogły by poświęcić nieco więcej niż troszkę czau i miały by możliwość spotkania się osobiście. Pozdrawiam
KLICEK Napisano 27 Listopad 2006 Napisano 27 Listopad 2006 hmm...to przypadkiem nie Actimel Grupa brała się miesiące temu za animkę :)? Przypomnij bo nie pamietam zeby aktimele sie pchaly w aniamcje :) szukalismy dobrego animatora dats all , nieznalezlismy go ale caly czas naszym marzeniem jest stuknac animacje, predzej czy pozniej jakas zrobimy :) narazie nas to troche przerasta wiec wprawiamy sie w stillach zeby pozniej to jakos lepiej ogarniac wiadomo ze naszym cisnieniem na koniec jest stworzenie animki:) Jezeli Ci chodzi o animacje "wedrowiec" to nie jest ona "firmowana" aktimelami, narazie jest zawieszona i tyle , znajac Jarasa to pewnie sam ja skonczy hehe po 2gie wydaje mi sie ze mamy wiecej skonczonych prac niz nieskonczonych dlatego mysle ze i tak wychodzimy na + :D
Kris_R Napisano 27 Listopad 2006 Napisano 27 Listopad 2006 Wiecie co by się stało, jakby pracowała nad animacją większa grupa ludzi bez koordynacji? Wolę nie myśleć! :D Prawda jest taka, że każdy dział wymaga dyrektora artystycznego albo innej osoby trzymającej wszystkich za mordę (czyt. sprawującej pieczę), aby modele, tekstury, stylistyka animacji, dynamika, dramaturgia, bla bla bla... aby wszystkie części składowe tworzone były według jednego, wspólnego zamysłu... Pomijam już oczywiście kwestię zapału do pracy charytatywnej :)
Bhaal Napisano 27 Listopad 2006 Napisano 27 Listopad 2006 kasa bądź przydzielenie konkretnych zadań poszczególnym osobom (a nie, że weź zrób jakieś fajne auto i mi podeślij) - to jest jedyne co może uratować powstanie Twojego filmiku, ale to raczej jest cud by i z tym zadziałało bo i tak zapewne będzie 100 innych rzeczy na których projekt polegnie. choćby brak czasu ludzi. najpierw zadeklaruje się ktoś, że pomoże a potem w efekcie powie, że ma tyle nauki/pracy, że raczej nie będzie robił i na tym się zakończył praca :)
naeq Napisano 27 Listopad 2006 Napisano 27 Listopad 2006 Powiem szczerzę... Nie czytałem wszystkiego, przeczytałem tylko początek pierwszego posta... I powiem że kiedyś miałem taki pomysł, choć nie było by to prostym zadaniem i trzeba było by się postarać stworzyć cały scenariusz od podstaw i podzielić prace... no i znaleść sposób na rendering całej pracy :))) (EDIT: właśnie rpzeczytałem o dostępie do farmy 100 ghz to rzeczywiście niebyło by problemu xD) To pomyślcie jakie to było by piękne... Zrzeszenie forum MAx3D.PL zrobiło animację pokazującą umiejętności i stopień zaawansowania polskich młodych byków xD tzn jak powiedziałem... Nie będzie to proste zadanie ale jestem na tak ;]
asblaze Napisano 27 Listopad 2006 Napisano 27 Listopad 2006 daymon - graficy nie mają czasu ;) Kris.... zapał do pracy charytatywnej jest... ale po 10 h przed monitorem mam ochotę tylko wyciągnąć nogi, i pomarzyć, jakby było fajnie zrobić coś swojego ;)
daymon Napisano 27 Listopad 2006 Autor Napisano 27 Listopad 2006 Witam. Z kilku tysiecy tutaj zarejestrowanych na tak jest tylko Falcom :) asblaze - ja pracuje jako grafik i mysle ze znalazl bym czas bo chce zrobic cos wielkiego :) a umiejetnosci nie mam jeszcze na tyle aby samemu stworzyc krotki filmik animowany,chociazby dlatego ze nie znam sie za dobrze na animacji. Uwazam ,ze bylo by cudownie stworzyc taki filmik ,wiadomo ,ze nie musialibysmy tego stworzyc w ciagu 3 tygodni , a robiac ciagle powoli tworzac model po modelu wreszcie by sie nam udalo . Nawet jezeli ktos by odpadl z teamu , to praca ktora zostala by przez niego wykonana nie poszla by na marne.Ktos inny mogl by ja Dokonczyc. Jest tu wielu swietnych grafikow i jezeli nie wzieli by udzialu w tworzeniu to mysle ze na pewno chetnie doradzaliby , pomagali . Dodam jeszcze jedno - przykladowo deklaruje sie 10 osob , w animacji bylo by 10 postaci to czy naprawde duzo by zajelo kazdemu stworzenie jednej nie skomplikowanej?? Sam modeling to nie wszystko wiem i jest jeszcze 100 tysiecy innych rzeczy ale wydaje mi sie ze dalibysmy rade :) Pozdrawiam i wierze ,ze jednak pojawia sie jacych chetni .
piotrek Napisano 27 Listopad 2006 Napisano 27 Listopad 2006 No tak, przypuścmy, że zbierzesz ludzi do modelowania, animacji etc, tylko pozostaje jeszcze kwestia scenariusza, konceptów, storyboardu itd.
naeq Napisano 27 Listopad 2006 Napisano 27 Listopad 2006 Jeżeli znajdziemy pozytywną energię i oczywiście ludzi ^_-' To ja się piszę ;] Z chęcią napiszę kawałek historii z udziałem moim i innych uczestników forum, pomyślcie, może nie za miesiąc może nie za 2 ale... może gdyby znaleść w nas tą siłę i zapał, złożyć się w grupę i stworzyć wszytsko od podstaw, podzielić prace zacząć projekt i go zakończyć... Osobiście czuł bym się dumny że w grupie osób z podobnymi zainteresowaniami oraz z tak owym zapałem stworzyliśmy projekt który może oglądać wiele osob z zachwytem oraz nie wykluczajmy że może stać się o tym głośno choć by w samym internecie w końcu zaczyna się od jednego postu a moze się zakończyć wielkim projektem który może nawet rozesławić nasze forum, w końcu każdy kto oglądnie od razu zoabczy jakich mamy pieknych i uzdolnionych chłopców w Polsce (oczywiuście Kobiety też ;]) Nie wiem nie wiem... Osobiście Się na to pisze i razem z daymon'em może coś wskuramy;]
Gość e=mc^2 Napisano 27 Listopad 2006 Napisano 27 Listopad 2006 nie czytalem wszystkich postow, ale ogolnie to atmosfera jest na "nie da sie" w zasadzie mnie to troche dziwi, bo np. na cgtalku jest taki dzial jak "Collaborative team projects" i jakos tam znajduja sie ludzie do robienia czegos razem i mysle ze calkiem dobrze im to wychodzi, oczywiscie tamte projekty sa za darmo, nikt tam nic nie placi u nas jest tak jakos negatywnie, jasne byl jeden duzy projekt, ktory padl no ale to oznacza wlasnie tyle ze byl jeden projekt ktory padl i nic ponad to. sam nie wiem czy pisalbym sie na taki projekt no ale to glownie ze wzgledu na problemy z praca.Nie wiem moze przydaloby sie troche pozytywnego myslenia;)Nie pisze tez zeby od razu zrobic nie wiadomo jak super wypasiona i 1,5 godzinna animacje ale cos krotkiego to mysle ze daloby sie zrobic.A checi i samozaparcie potrzebne jest wszedzie nie tylko w grafice Warto czasem zajrzec na cgtalka i Collaborative team projects;) ogolnie pozytywnie pozdrawiam;)
SUPER_OkO Napisano 27 Listopad 2006 Napisano 27 Listopad 2006 Na cgtalku moze i wychodzi, ale ludzi pracuja po "2 godziny" dziennie zarabiaja przytym godna grafika stawke, nie martwia sie co bedzie jutro i moze maja przez to duzo wiecej checi i zapalu na takie rzeczy. Dajesz dla przykladu 10 postaci i 10 animatorow - wiesz ile trzeba poswiecic czasu zeby zanimowac 1 postac ktora by machala cielskiem przez 15 minut?? Widziales ilu jest zawzietych animatorow na forum?? tu potrzebne jest ich 50 aby co kolwiek kiedys zobaczyc, bo pewnie grupa taka szybo sie wykruszy i zostanie 3 najwytrwalszych, riggerow dobrych jak z 10 znajdziesz to tez bedzie wsumie cud. A co tu gadac, popatrz ile robi VM kajka i kokosza, maja jakis tam nie maly tim jak na polskie warunki kupe sprzetu a dopiero wypuscili zajawke 15 minutowa, ktora nie zostala przyjeta z applauzem na stojaco. Projekt taki skonczyl by sie na paru scenach ladnie oteksturowanych, oswietlonych i tyle.
naeq Napisano 27 Listopad 2006 Napisano 27 Listopad 2006 Super_eye - coś tak przytroszke zaciemniasz sprawę... tzn. No może i może i byśmy mogli mieć jakeiś problemy może i tak ale czy ktoś mówił o super mega zaawansowanej animacji dopraowanej w 1000 procentach ?? wiesz na forum jest tysiące użytkowników niektórzy to ytylko oglądacze a niektórzy to naprawde dobrzy graficy, animatorzy etc... więc gdyby udało nam się zebrać grupke naprawde zgraną która chciała by zrobić z nami ten projekt tylko dla przyjemności by pokazać że polak potrafi że niejesteśmy gorsi że... nietrzeba mieć suepr studia suepr sprzętu i miliardowych budżetów tylko ludzi z prawdziwymi umiejętnościami i myśle że Gdy uda nam się stowrzyć tą grupe przystąpimy do tego projektu z zapałem !! Może nie bedzie to projekt za kase ale po 1. To my będziemy tymi którzy podjeli się dokonać tego przez innych nazwanego niemożliwym a po 2. Może i kiedyś los nam się za to odpłaci, nic niewiadomo ;] pozdro all czekam na Updaty pomysł i pozytywne fluidy z waszej strony xD
SUPER_OkO Napisano 27 Listopad 2006 Napisano 27 Listopad 2006 Lubie zaciemniac jak jestem po 12 godzinach na nogach. Nie ma co, z przyjemnoscia/lub nie obejrze wasze wypociny forumowiczow. Jak juz sam autor watku go nie musi bronic to juz jest + i firs step. Powodzenia
naeq Napisano 27 Listopad 2006 Napisano 27 Listopad 2006 Spoko Oko xD Myślę że mimo całego tego waszego zniechęcenia... mimo tego wszytskeigo... myśle ze się może udać :)) mozecie pomyśleć że niewiem ile to ejst roboty no i tutaj się mylicie... Bo Wiem !! tzn. to jest masakra kordynacja w pracy była by tu ciężka ale jak na początke wyznaczam takie oto cele: 1. Poszukujemy grupy ludzi którzy są gotowi poświęcić troszke ze swego czasu dla projektu Aniamcji Renderowanej by forum Max3D.pl 2. Wymogi to współpraca grupowa i oczywiście... tak zwane posłuszeństwo nie znaczy to że macie się słuchać tego głównego w każdym calu tylko chodzi oto że jak ustalimy coś razem to żeby wyszło tak jak ustalamy a nie że komuś się niespodoba bo to fe... 3. Popraostu to pierwsze kroki ku przyszłosci, jeżeli ktoś ma w sobie troszkę fantacji, weny, czasu i chciałby choć sprobować to niech postuje tutaj do nas każdy się przyda oczywiście jeżeli ktoś chce to niech napsize co potrafi w czym jest dobry. Licze że te pierwsze roki nie będą za trudne ;] Pozdrawaim wsyztskich !!
naeq Napisano 27 Listopad 2006 Napisano 27 Listopad 2006 Ahh, no i oczywiście ajko peirwszy deklaruje się że z chęcią dołonczę do projektu, moje umiejętności: Rendering, Modeling, Oświetlenie, Materiały, Video Editing(na podstawowym poziomie raczej :0 ) z texturingiem umnie gorzej więc się niedeklaruje ;]
Pavulon 13 Napisano 27 Listopad 2006 Napisano 27 Listopad 2006 Witam...ja takżę nie przeczytalem kazdego posta.... Moze nie jestem "wysokiej klasy" grafikiem..ale z mila checia przylaczylbym sie do takiej grupy-projektu(jesli takowa powstanie)...gdyz duza satysfakcje sprawia mi modelowanie 3D, twozrzenie czegos nowego...mam nadzieje ze praca poswiecona w projekt duzo bym nam dala..-> polepszanie,udoskonalanie umjejetnosci, nauka pracy w zespole, nowe znajomosci etc. Oczywiscie czas jaki moge posiwecic to nie 24h na dobe, gdyz tak jak wiekszosc mam prace i sowje zajecia...ale praktycznie kazdego dnia znajde chwilke zeby cos podlubac w 3D..... Ps. Bylo by super, gdyby sie udalo...Jestem na TAK...i sie "dolaczam"
tweety Napisano 27 Listopad 2006 Napisano 27 Listopad 2006 hehe. już to widzę... "Szrek i Ajs ejdż: ósmy pasażer Nostromo" :] hmm... panowie (a czasami panie) porywacie sięna coś o czym zielonego pojęcia nie macie. jako, że znam ten malutki problemik nieco od kuchni (nie aż tak dobrze ale jednak znam). po pierwsze i właściwie ostatnie: słuchajcie Kris'a on wam dobrze pisze. Potrzeba organizacji! To nie jest tak, że dzieli się rolą: ty modelling, ty texturing, ty rendering... samo napisanie scenriusza to już jest gigantyczna kupa roboty! zaczynając od opowiadania, potem przez zarysy aż do finału to są długaśne godziny klepania w klawiaturę na GG albo paplanie przez Skyp'e, gdzie na ogól dość ciężko się prowadzi o tego typu rzeczach rozmowy. A gdzie modelling, współpraca lightning mastera i renderer-mastera... Tak naprawdę to zrobenie jedenj krótkiej animki to są miesiące przygotowań do samego scenariusza. Tutaj nie wystarczy: "Oczywiscie czas jaki moge posiwecic to nie 24h na dobe, gdyz tak jak wiekszosc mam prace i sowje zajecia...ale praktycznie kazdego dnia znajde chwilke zeby cos podlubac w 3D....." hehe. z takim podejściem to samo pisanie scenariusza i planowanie akcji zajmie wam rok. W międzyczasie ludzie się wykruszą, ktoś odejdzie, ktośprzyjdzie, ktośnie będzie miał czasu etc. Co inego jeślibyście siedzieli w jednym mieście i powiedzmy raz na tydzień spotykacie się i obmyślacie przy kawie pomysły, koncepty etc. A rozmowa przez komunikatory czy telefony o konceptach i fabule akcji to tak naprawdę lanie w bambus a nie współpraca. Poza tym tak się chcę zapytać: może i tak ale czy ktoś mówił o super mega zaawansowanej animacji dopraowanej w 1000 procentach ?? what? to przepraszam - robicie animację czy po prostu chcecie udawać "strasznie-zapracowanego-rozchwytywanego-przez-korporacje" pana grafika-animatora i zrobić animke po łebkach z denną fabułą i badziewną techniką? bo z takim podejściem "eeee, jakośto będzie" to raczej nie srobicie niczego bardziej ambitnego niżkolejny fan film SW czy LOTR :] Another question: czy mysleliście od technicznej strony: gdzie wy to wszystko wyrenderujecie? padł przykład Shreka... no życzę to powodzenia w renderingach na 2-3 kompach i późniejszym składaniu tego w "jak-zwykle-oryginalnych-programach" Autodesku czy Adobe :] Może i inicjatywa ciekaw ale nie wróżę takiemu projektowi przyszłości. Pozdrawiam
Bhaal Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 robiąc z tego radosną twórczość każdy byle co to w ogóle nic nie powstanie, ktoś musi stać z batem nad innymi i dać konkretne wskazówki a nie, że każdy tak jak mu się mniej więcej podoba to jest git, to nie przejdzie
daymon Napisano 28 Listopad 2006 Autor Napisano 28 Listopad 2006 Witam. Szkoda,ze wiekszosc z was ma do tego takie podejscie. Przeciez nawet jezeli sie nie uda to nic sie nie straci a jedynie moze sie zyskac. Przeciez nie musimy zaczynac od produkcji shreka :) Na poczatek jakis latwy do wykonania filmik ( nie 2 godzinny , jak pewnie wiekszosc mysli ,tylko max 10 minut) latwiejszy co nie oznacza ze gorszy od wielu innych amatorskich produkcji. Tweety-W pierwszym poscie napisalem ze mam dostep do render farmy 100Ghz wiec z renderingiem nie powinno byc problemu. Pozdrawiam.
jaras Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 Na poczatek jakis latwy do wykonania filmik ( nie 2 godzinny , jak pewnie wiekszosc mysli ,tylko max 10 minut) o matko ! - 10 minut ? naprawdę chyba nie wiesz na co się porywasz :( ja bym optował za zrobieniem najpierw 2 minutowego fragmentu - trailera - jak to bedzie wyglądało dobrze to zapał sie znajdzie - uwierz mi. Ze swej strony radził bym zrobić tak - najpierw ciekawy i z pomysłem scenariusz, później stroryboard z rozrysowaniem ujęć, szczegółowe koncepty postaci żeby modeler widział co ma wymodelować. Ważne jest żeby mieć w zespole conajmniej 2 animatorów postaci .Jak to się uda zrobić to reszta juz bedzie w miarę do ogarnięcia ale potrzebna jest naprawdę duża determinacja kilku osób które będa zarządzać projektem bo inaczej niestety nic z tego nie wyjdzie. Powodzenia
Dirk Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 Jak czytam o pomyśle animacji "made in max3d.pl " to przypomina mi się jak bardzo dawno temu z kolegami mieliśmy budować makietę z kolejkami. Każdy miał się dołożyć modelami, torami, budynkami, drzewkami itp. i nic z tego nie wyszło. Brakowało przede wszystkim organizacji i czasu. A zmierzam do tego, że w takim projekcie może być podobnie. Ktoś teraz ma czas a za 2 tygodnie zmieni się wszystko i ekipa zacznie się kruszyć. Kwestia organizacji przy czymś takim jest najważniejsza. Ale jak coś takiego powstanie to będę trzymał kciuki, choć nie bardzo wierzę w powodzenie takiej akcji. Pozdrawiam
MF Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 daymon: Zyskać ? Khe.. he.. No więc tak, w tym wypadku więcej można zyskać robiąc na własną rękę 10 sekundową wprawkę. Więc odradzam komukolwiek branie udziału w takiej inicjatywie. Zrozum, że 10 minut animacji wymaga świetnej organizacji oraz doświadczenia.
KLICEK Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 2 min nawet to za duzo imo ;) zrobcie 10 sek - 20 sek dobrej animki , jakiegos kawalu czy cos i to bedzie sukces na miare Katedry ;)
Vorek Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 Lepiej. Na wstępie możecie zrobić stilla na "wprawkę" niech jedna osoba zrobi szczegółowe koncepty, 2 osoby zrobią modele postaci, 2 kolejne otoczenia, jeszcze 2 tekstury, przydałby się też ktoś kto by zrigował postacie i ustawił pozy, potem ktoś musi się zająć światłem, renderem, kompozycją i postprodukcją. Jak coś takiego udało by się zrobić i efekt byłby zadowalający to już jest jakiś krok do przodu. Potem wystarczy sobie wyobrazić że jest to jedna klatka animacji. 2 min. animacja przy 25 fps da nam (upraszczając cały proces) 3000 takich stilków :) Nie jestem przeciwko, jestem jak najbardziej za, tylko przemyślcie i zaplanujcie dobrze sprawę zanim się do tego zabierzecie żeby nie marnować niepotrzebnie czasu. Pozdrawiam
Bhaal Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 vorek - troche przesadzasz bo nie robisz pojedyńczo każdej klatki do animacji :) więc te stile to możę będzie ich 3000 ale nie będziesz powtarzał do każdej klatki całego procesu :)
Vorek Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 wiem Bhaal, zdaję sobie z tego sprawę, może faktycznie porównanie nie było zbyt trafne, ale chyba nieco oddaje ogrom dodatkowej roboty jaką trzeba włożyć w powstanie animacji. Pozdrawiam
tweety Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 Bhaal: co i tak nie zmienia faktu, że to diabelsko wielki projekt. daymon: Szkoda,ze wiekszosc z was ma do tego takie podejscie. bo po prostu wiemy z czym to się je i jak wiele można włożyć w biznes nic nie wyjmując. Na poczatek jakis latwy do wykonania filmik ( nie 2 godzinny , jak pewnie wiekszosc mysli ,tylko max 10 minut) latwiejszy co nie oznacza ze gorszy od wielu innych amatorskich produkcji. hehe: 10min to daje około 900tys klatek (przy 25fps). powiedzmy, że chcecie zrobić to z postaciami i ficzerami w stylu slow motion czy nawet bullet time to daje dwa razy tyle klatek (przy slow motion imo powinno się renderować ok min 90fps). poza tym na litość boską... najpierw znajdźcie kogoś kto napisze scenariusz ale nie taki: scena 1 postać idzie sobie przez ulice potyka się i upada (tak jak pisałem na GG) tylko coś na kształt takiego gdzie znajdziecie wszelkie niezbędne informacje: Sc.01 Uj.20 camera: 50mm pozycja: ujęcie na wprost ulicy (patrz koncept D256) sceneria: miasto zalane deszczem, w kadrze ulica z przelewającą się wodą w kratce ściekowej, w oddali widać zbliżającego się człowieka akcja: człowiek zatacza się i potyka - ma coraz większe problemy z poruszaniem się po prostej od 2:01:12 do 2:58:65 - człowiek idzie dwa razy odbijając się od ściany prawym barkiem (patrz koncept D257-D287) od 2:58:65 do 2:59:70 człowiek upada na kolana podpierając się rękami (patrz koncept D288) itp. do tego znajdźcie kogoś od textur i lightningu, człowieka znajacego się na renderingu (na tyle, żeby proces renderowania jednej pełnej klatki nie zajął wiecej niż 5-10 min, potem znajdźcie kogoś od (tutaj wsadź sobie jakiś soft od postprodukcji) w którym wszystko zgrabnie się połączy i wreszcie możecie powiedzieć: uff... udało się... Tweety-W pierwszym poscie napisalem ze mam dostep do render farmy 100Ghz wiec z renderingiem nie powinno byc problemu. ok. ale renderfarma to nie wszystko: potrzeba też ludzi umiejących wykonywać skomplikowane renderingi z dobrymi światłami i symulacją AreaShadows i GI bez użycia silników typu Mental Ray czy Vray a potrafiących to wszystko wycisnąć ze scanline'a... zrobienie animacji to gigantyczna robota, znalezienie ludzi umiejących sprostać wymaganiom i z którymi można to dokończyć to jednak największy problem... Pozdrawiam
KLICEK Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 Vorek nie powinienes tak szybko zmieniac zdania ... jezeli ktos nie potrafi zrobic stila to chocby sie ***** złotem w gacie nie zrobi animki , chyba ze jakas biede aka extrudowany ludzik wygladajacy jak plastelina ruszajacy sie jak zombi. Dlatego imo imho srimo pierdzimho bez opanowania stilli nie mozna zrobic animacji (nie chodzi mi o animacje postaci czyli ruchow) moge sie mylic wtedy sobie
piotrek Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 tweety - no już nie przesadzaj z tym scanlinem, właśnie mental ray nadaje się do takich produkcji, podobnie jak np. PRMan. Faktem pozostaje jednak, że trzeba umieć się z tym obchodzić bardzo dobrze. Bo nie sposób po prostu załadować preset "Full Production" :) i czekać kilkadziesiąt lat na wynik. Tak czy inaczej, życzę wam wszystkiego dobrego, jeśli zbierzecie ekipę i zaczniecie coś robić. Ale na długo przed zajęciem pozycji przed kompami, czeka was także niełatwa praca, która wcale nie jest mniej ważna od dłubania w maxie.
naeq Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 Prosze prosze, dużo postów się nazbierało i troszke się naczytałem... no ale cóż ja moge powiedzieć...Spuszczacie wszytsko do jednego jak w gierkach na pegazusa... "Nieda się" a moze jednak się da... Napsiali byśmy plan roboty, tzn jak się kontaktujemy ze sobą, moze jednak choć inejesteśmy z tych samych miast spotkali byśmy się w jendym strategicznym miejscu i od pcozatku opowiedzieli swoje pomysły tak na pczoatke itd itp niechce sie rozpisywac co by dalej było :))) Co do scenariusza Tweety to niezły, moze duanam się takie coś stworzyć a może mógł byś nam pomóc jeżeli by doszło do takowego ruchu w przód w tej kwestii... Co do renderowania to ja się tym moge zająć :)) Duużo bawiłem się renderami, jedynie nieznam dokąłdnie Mentala i Brasila ale inne opanowałem, w V-Rayu umiem robić GI do animacji czyli statyczne GI no i oczywiście tez optymalizować sceny pod względem wyglądu a czasu renderingu (Marcin się na mnie wkurzał czemu tyle testów robie a nie zabiore się za żadna większą prace...) No cóż... Wiem wiem... i tak po tym poście mnie opgadacie i zjedziecie :)) ale powiem szczeżę, wiem jak to jest z organizacją bo często mam na coś chęci a pużniej odchodzą i niechcą wrócić, ale w takim przypadku to coś innego, to jets coś większego no i moze ktoś w tym projekcie znajdzie coś dla sibie coś co bedzie chciał robić no i w koncu... Nawet jak się nie uda to i tak wyciągniekmy z tego dużo Nauki jak to jest i tym podobne :))) Myślę że powinniśmy zacząć odd głównej(mniej więcej) strategicznej i (chyba) dość prostej sprawy, mianowicie Nazwy całego projektu. Pozdrawiam wsyztskich :* PS Sry za literowki ale pisałem na szybko po ciemku xD
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się