Jump to content

Pojazd 3D: P-11c


Hynol
 Share

Recommended Posts

Aż wstyd mi się zrobiło że nie ma w necie ani tutaj żadnego fajnego wrześniowego samolota. Same mesershmity i inne germańskie badziewie ;). Postanowiłem to naprawić i coś sobie tam strugam w wolnych chwilach. Na razie silnik + obudowa. Jeszcze troszkę ją muszę poprawić. Nity i łączenia mniejszych blach pójdą na displacemencie.

 

p11engine.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Bez włączonego smootha 22k. Z włączonym około 50k. Muszę jeszcze zobaczyć jak dokładnie szły przewody i trochę poprawić cylindry. Niestety na referencjach słabo widać profil kadłuba pod osłoną silnika.

 

Mam też nieco problemów z profilami śmigieł. Nie moge znaleźć. Pewnie będę musiał robić na wyczucie.

Link to comment
Share on other sites

łooooo brawo za pomysł, tez kiedys probowalem go zrobic, ale przerosl moje owczesne mozliwosci :)

jesli chcialbys jakies konkretne referencje czy materialy to daj znac, mam dostep do instrukcji serwisowej tego aeroplana :) ale jak widze i Ty z pustym nie wyskakujesz, jeszcze raz brawo :D

Link to comment
Share on other sites

Głównie zależy mi na śmigle, bo to niezbyt prosty element.... Resztę w zasadzie mam, chociaż dobrymi bluprintami nie pogardzę.

 

Jeszcze raz tym razem z siatką. Cylindry przerobione, dodane świece oraz wsporniki kolektora spalin. Teraz jeszcze na szybko poprawie osłonę z wydechem i kolektor.

 

p11sil.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za kolejne fotki - na pewno się przydadzą.

Co do pewnych niedokładności - niestety zgadza się. Gdybym miał porządne rysunki techniczne wszystkich elementów, z wymiarami to nie byłoby problemu. Ale robie w dużej mierze na wyczucie i według fotek, co niestety powoduje drobne nieścisłości. Poza tym prawdopodobnie nigdy bym nie skończył gdybym chciał modelować wszystkie elementy z niezwykłą precyzją. Na renderingu i tak tego nie będzie widać jak zauważyłeś, a w sumie mam zamiar w miare szybko skończyć drania.

Link to comment
Share on other sites

...hmm jakbym mial przy sobie ksiazeczke "Samoloty myśliwskie września 1939" to bym tobie podeslal pare ciekawych fotek, ale niestety mam nieco kolometrow do tej ksiegi- btw mozna ja dosc tanio kupic w sieci :) - opisane jest tam poza PZL P11c takze P7 oraz Me 109 E i Me 110

Link to comment
Share on other sites

Ta książeczka leży właśnie przede mną. Wydana w serii aerohobby. Niestety fotki są tragicznej jakości, brak szkiców poszczególnych elementów, silnika nie w zasadzie wcale... Jedynie rysunki i przekroje są dość dobrej jakości. Ale akurat te z książki są również dostępne w sieci.

Link to comment
Share on other sites

renderek bardzo ładny Hynol ale siatka jak dla mnie sympatyczna ale stanowczo za gęsta (możesz mnie pojaśnić chodzi mi o poly ile to jest 22k). Chciałem się zapytać co z obiecanym tutkiem .... ?? czekam czekam a tu nic

 

Tutoriala na razie nie będzie bo osoby zainteresowane jego nabyciem się chwilowo wycofały. A ja muszę odpocząć od tamtej sceny i robienie tutka dla funu nie wchodzi w tym momencie w grę.

 

Co do gęstości siatki, to raczej dobrałem niewłaściwie parametry ilości cięć poprzecznych. Bo sama siatka i tak po wymodelowaniu i przed renderingiem powinna być zagęszczona i skolapsowana. Poza tym musiałem wyciąć otwory wydechu, a to w nie zagęszczonej siatce, przy jej kształcie jest dość kłopotliwe na "czystym" poly. 22k to 22kilo to 22000.

 

Siatka poszła do kosza. Dzięki Empeckowi mam nowe, dokładne bluprinty, których nie zawaham się użyć.

Link to comment
Share on other sites

Tutoriala na razie nie będzie bo osoby zainteresowane jego nabyciem się chwilowo wycofały. A ja muszę odpocząć od tamtej sceny i robienie tutka dla funu nie wchodzi w tym momencie w grę.

Ja się pod tuta podpisuje rękoma i nogami, ale jak nie masz czasu to nie będę nalegał. Model super.

Link to comment
Share on other sites

Dawno nie byłem, więc się chyba wybiorę.

 

Tutaj jeszcze raz od nowa - przebudowałem przód pod nowe referencje. Teraz powinno wszystko być ok. Zaczynam dłubać w kadłubie. Ta cholera jest dość trudna do zrobienia z tego co widze. Tutaj fotka z "warsztatu"

 

p1107.jpg

Link to comment
Share on other sites

Coraz lepiej! Super temat na model! Szczególnie, że mało jest dobrych renderów o tematyce wojny powietrznej we wrześniu! Gdybyś potrzebował, to mam świetne rysunki warsztatowe (przynajmniej tak mi się wydaje), dobre jako podstawa do rysowania tekstur (publikacja "Samoloty myśliwskie września"), zdjęcia referencyjne też, chociaż, chyba lepiej wyskoczyć do muzeum:)

Link to comment
Share on other sites

Znakomity temat, bardzo dobry początek. Ciekaw jestem jak rozwiążesz kwestie przejścia płata w kadłub w jego przedniej cześci (tzn. tam, gdzie krawędź natarcia "wchodzi" w kadłub). Nawet krakowski egzemplarz ma ten element zrekonstruowany, o ile mi wiadomo, "na logikę".

 

A tak nawiasem mówiąc to nie jest z tymi wrześniowymi, polskimi maszynami aż tak źle i znaleźć je można w sieci...

Link to comment
Share on other sites

Mały update. Widać mniej więcej jak jest robiona kabina pilota. Na razie za duże wycięcie pod płaty z przodu. Płaty wpuszczę w kadłub i obejmę wygiętymi faceami z brzegów kadłuba. Czyli tak jak w Krakowskim egzemplarzu. Silnik już jest na 100% ok i wymiary wszystkie powinny pasować. Czemu jak ludzie robią przekroje na blueprintach, to nie dadzą profilu tuż przed osłoną silnika???

 

p1174.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mały update. Widać mniej więcej jak jest robiona kabina pilota. Na razie za duże wycięcie pod płaty z przodu. Płaty wpuszczę w kadłub i obejmę wygiętymi faceami z brzegów kadłuba. Czyli tak jak w Krakowskim egzemplarzu.

 

Wspomniałem o tym elemencie, bo sam miałem duże problemy w moim PZL 24. Zeby zachować kształt kadłuba w górnej cześci pomiedzy silnikiem a kabina pilota musiałem pokombinować. W sumie się udało, chociaż jest to nieco alternatywne rozwiązanie wobec krakowskiej "jedenastki". Inna sprawa, że robiłem go w Rhino a NURBS nie są tak tolerancyjne jak polymodelling i SubD. Jak na złość chociaż parę setek fotografii P 11c widziałem, to na żadnej ten element nie był widoczny tak, by na 100% kwestię rozwiązać. Czekam niecierpliwie na dalszy ciąg i powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Idzie dobrze. Czuję, że będzie super ta jedenastka! Rzeczywiście tak jak mówi Marek ten moment przejścia skrzydeł w kadłub jest zdradliwy. Sam robiłem jedenastkę (jeszcze jej nie skończyłem) i w tych miejscach trzeba nieźle pokombinować. Ale myślę, że będzie dobrze. Jak do tej pory - Super

Link to comment
Share on other sites

Oj wdepnałeś mi na ambicję, Hynol. Już chyba od roku leżą u mnie referki na dysku i zabieram się do "jedenastki", zabieram i zabrać nie mogę. Ciągle coś, a to dyplom, praca, komercha itp. Ale postaram się wkrótce też coś wrzucić.

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

No to zapraszam do mini bitwy dwóch P-11tek. Do mini dogfighta znaczy się ;)

 

Edit: Nad osłoną silnika, zamkiem i wydechem kolektora spalin już się nie będę rozwodził. Można by się tam doczepić do szczegółów, ale nie ma chyba sensu mordować gwintów na śrubkach, bo mi komp zdechnie. Trochę się nawalczyłem z tymi cięciami mesha i trzymaniem kształtu, ale chyba jest ok.

 

p11.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy