Skocz do zawartości

[INNE] Lekcje zbrusha ... [zbrush]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Alleluja - mapowanie ;)

Ale co dalej? Czy KONIEC oznacza juz KONIEC czy dowalisz jeszcze jakies cus - powiedzmy te obiecane uszy i nos (bardziej ludzkie ;) )

 

Wielkie dzieki za wlozona mase pracy i za swetne tutoriale z undergroundowym "feelingiem" :D

  • Odpowiedzi 271
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Super że już wykończyłeś aliena ;)

Jak zawsze rządzisz !!!

Gdyby tak Cię zkolnować to nie trzebaby było nigdzie indziej tutków szukać :)

 

Jeszcze raz

WIELKIE DZIĘKI!!!!!

sorki że krzycze na forum;)

Napisano

Bartus może to coś z twoim packerem albo nie zładowało się do końca, bo ja wczoraj zładowałam wszystkie i wszystkie działają. (oprócz 2, tego nie ładowałam)

może musisz zainstalować packer do rara (np. winrar)

Napisano

chyba oczywiste ze mam winrar'a

 

 

edit: chciaz 3 i 4 działają tylko 2 nie działa jak robie otworz za pomocą-->winrar

edit2: ale juz mozna pobrac normalnie(z rozszezeniem *.rar)

Napisano

KLICEK

jak patrzylem w wip ie gdzie robiles spider man a to robiles najpierw model low poly, pewnie niepozbawiony trojkatow;), a pozniej model high poly ?, model high poly byl robiony z tej bazy low poly wczesniej ? , jak to rozwiazales bo wrzucenie modelu z trojkatami do z brusha wydaje mi sie troche klopotliwe,

ciekaw jestem jak optymalnie sobie organizujesz prace przy takim modelu?, tzn co robisz najpierw co potem, wydaje mi sie ze w tutkach prezentujesz troche inna metode, tzn z glowy high poly masz zamiar zrobic glowe low poly a potem na to nalozyc normal mape, a moze to tylko moje subiektywne odczucie, moze robiles spider man a calkiem podobna metoda, jesli chce ci sie jescze robic jakies tutki a rozumiem ze to moze byc troche meczace to mozesz zrobic taki jak powstaje taki model do gry wlasnie, cos jak spider man, czy robocop, zrobienie tlowia czlowieka w wingsie tez bylo by fajne

ale to wiesz takie moje luzne pomysly ;) bo i tak juz zrobiles kawal dobrej roboty

 

Pozdrawiam

Napisano

dzieki panie i panowie :D

 

Adek wlasnie to nagrywam do czesci 11 :))) stay tuned

 

Klicku aniołkiem jesteś, świetne tutoriale
dzieki :D
  • Like 4
  • Confused 2
Napisano (edytowane)

Ziomus LOL :D

 

luk4sz - w pierwszym poscie masz wszystkie dzialajace linki :)

 

Lekcja 11 : Normalmapping

 

co w wideo ? :

 

- tworzenie normalmapy za pomoca zmmapera z detalem z bitmapy

- omowinie najwazniejszych opcji zimapera

- tworzenie lowpoly w wings3d

- wypalanie detalu z modelu hi na low za pomoca zmappera

 

 

 

zbrush_lesson11.jpg

Edytowane przez KLICEK
Napisano

UUUU na to czekalem :D Niezle - juz ci nie bede slodzil bo sie w jakas primadonne zamienisz i bedzie slabizna...

Jedno ALE. ALE czemu w tym "superprogramie" Wings a nie w Maxie? :/

A tak dla odmiany ponarzekam a nie ze wszystko super :P ;)

Napisano

KLICEK- jesteś wspaniały!! :)

Lesson 11 sie ściąga... 71%... ale wolno idzie :D

PS kurde, co jest z tym, że nie mogę dać Ci punkta raputacji?? Ja chcę Ci dać repa!! Ja chcę!! XD

Napisano

Jonasz za niesubordynacjie i nie chwalenie Klicka

 

Klicek ...czy wypalanie mapy Difuse w ZBrobi sie tak samo jak Normalke?Chodzi o to zeby narysowac mapke pod zbrusha w photoshopie...chyba ze to w 12 czesci bedzie!

Napisano

jezeli rysujesz, difius to tak jak bump, tylko poprostu zamiasts malowac w cieniach szarosci to rysujesz koloru i nie wlaczasz materialu do bumpa to wszystko :) texture exportujesz z zakldki "texture" :)

Napisano

@Klicek - Czyli juz nie bedziesz dorzucal tutaj nowych tutkow? Pytam bo sobie ladnie nagrac chce plytke z caloscia twojej tworczosci w tym watku.

Napisano

Podpisze sie ze jak juz poleciec to globalnie - pokaz teksturke. Chyba ze juz tam grzebiesz cos na bitwe i nie masz czasu? :P

 

[edit]

No i sie skonczylo - pewno po bitwie cos powstanie... Oby.

Napisano (edytowane)

hej dzieki Streaker spoko na pewno sie przyda :)

 

chlopaki dajcie troche czasu musze sie uporac z kilkoma rzeczami, tak wiec do 20 jestem wykluczony w zasadzie z bycia na forum, jak tylko bede mial chwile to nagram zalegla czesci :)

 

edit :

 

Ok nagralem to co powinienem juz dawno :)

 

milego sciagania :

 

 

Lekcja 12 : Disp rendering

co w wideo ? :

 

- omowienie mdp2

- wypalenie dispa

- export modelu

- pokazanie jak obliczyc alpha depth factor

- render displacemntu za pomoca vreja i finalrender

 

zbrush_lesson12.jpg

Edytowane przez KLICEK
  • Confused 1
Napisano

Super :) w prosty sposób pokazujesz coś do czego trzeba jakiś czas dochodzić kminić czytać tutoriale i tak dalej:)

ps.ten multi disp2 mi sie nie chce odpalic:D [kiedys działał a teraz problemy ale spoko]

pozdro i dzięki:)

Napisano

ju ar bek!:D

Dzieki po raz n-ty! Teraz teksturka jeszcze zostala, czy co? Zobaczymy co tam wymyslisz znowu fajnego ;)

W kazdym razie "z Klickiem displacement staje sie prostszy" :p

Napisano

Nezumi powoli bede konczył juz serie tutoriali :) jeszcze podrzuce ucho i moze o nosie i mysle ze przelalem cala swoja wiedze :)

 

zobaczymy :) za niedlugo wychodzi zbrush 3.0 no nie moge sie doczekac :D

Napisano

Oj tak - pomimo ze wciaz musze pracowac nad swoimi umiejetnosciami i ktos moglby powiedziec ze po co mi nowa wersja jak nie znam doskonale poprzedniej, to jednak wiele opcji z 3ki zwyczajnie ulatwia prace. Juz niecaly miesiac zostal... Podrzuc ucho i w koncu nagram sobie to na plytke razem hahaha :)

Napisano

Z3 ach coś dla mnie:) nie będe musiał myśleć o wszystkim na początku bo w każdej chwili można zrobić co się chce :) nareszcie hehe:)

 

już czekam na tutki do Z3! uuch będzie się działo! :)

Napisano

wielkie dzieki KLICEK za te tuty. glownie siedze w 2d, ale bardzo zainteresowal mnie zbrush a twoje tutki sa bardzo dobre i pomagaja w obsludze tego jakze swietnego programu :D tylko mam jedna prosbe, pokazalbys jeszcze w tutku jak zrobic jakas fajna texturke, zeby ta postac nie byla takim modelikiem tylko juz jak jakis fajny kolorowy ufok :D na zakonczenie serii :D

a potem poslac do GNOMONA i sprzedawac DVD :D hehe

Napisano

Nie chce narzekac ale to juz 24ty :D:D:D a tu newsa niet. Czekam na zakonczenie sagi z niecierpliwosia podobna tej z jaka czekam na odpowiedz w sprawie wizy do Kanady :)

 

[edit] 27 a tu nic - chyba nagram to co jest - dzieki Klicek! kawal swietnej roboty odwaliles!

Napisano

przepraszam że troszke odgrzewam ale czy ma ktoś może 3 ostatnie części ??

bo serverek nie bardzo chce się nimi podzielić :/

Napisano

wiem klicku, żeś raczej zmęczony i zdaje sobie sprawe,że takie robienie tutków musi być po trochu wkurzające ale przydałoby się kontynułować ten wątek w wersji 3

Napisano

Za Renualem - Klicek - dzieki twoim tutkom przekonalem sie do Wingsa (******** program!), usta moich postaci wygladaja jak usta nie jak nie przymierzajac cipka w poziomie... Jak znajdziesz czas - mozesz cos wymeczyc pod Zbrusha3.

 

Przy okazji - czy KTOKOLWIEK widzial gdzies tutorial lub sam wie jak wykorzystac cos co w filmiku reklamujacym bylo pokazane jako "concept sculpting"? Bede BARDZO wdzieczny za pomoc.

Napisano

czesc

kurcze nie moge sciagnac od lekcji nr 4 w dol nic

pomozcie :] moze ktos to udostepnic ??

Klicku lub jak ty moze bedzisz mial czas to cos tam z tym zrobisz

bardzo dziekuje :]

bo wypalanie normala itp bardzo by soe mi przydalo

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności