Jump to content

[INNE] Lekcje zbrusha ... [zbrush]


KLICEK

Recommended Posts

 

Hej

 

Postanowiłem zrobić kilka tutoriali na temat zbrusha.

Dlaczego ? bo ludzie mowia, ze zbrush ma dziwny interface, a tak naprawde pracuje sie tylko w dwoch rollautach :)

 

Zapraszam do pomocy, zadawania pytań i tak dale.

Nie znam wszystkich opcji w zbrushu, niechce zeby to wygladalo na to ze sie wielce sie wymadrzam czy cos ;)

 

Jezeli widzicie ze gadam glupoty to piszcie z checia sie dowiem nowych rzeczych, bo wiekszosc mojego gadania opiera sie na spostrzezeniach ktore moga byc nietrafne.

 

 

Wszystkiego tutoriale bede kompresowane tym kodekiem "rmvb" - trzeba ściagnać playera, jezeli jeszcze go nie macie to odsylam tutaj :

 

 

Ok jeszcze raz wszystkich zapraszam do pomocy !!

Piszcie co jeszcze chcielibyście wiedziec, jezeli bede cos wiedział na ten temat na pewno się podziele !

 

 

Lekcja 1 - interface !

 

co w wideo ? :

 

- ustawienia preferencji co i jak

- ogolny przeglad kilku "potrzebnych" rollautów

- jak zmienić pozycje ikon w interfacsie

 

 

 

zbrush_lesson1.jpg

 

 

 

 

 

 

Lekcja 2 : Basemesh z Zspheresów

 

-co w wideo ? :

 

Tworzenie basemesha za pomoca zsphersow, kilka zasad co jak i dlaczego.

 

zbrush_lesson2.jpg

 

 

 

 

 

Lekcja 3 : Basemesh z Wingsa

 

co w wideo ? :

 

- Tworzenie basemesha

- import basemesha

 

zbrush_lesson3.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lekcja 4 : Bump map + Disp map

 

co w wideo ? :

 

- ustawienia wiuportu

- zasady tworzenia "ostrych" krawedzi na obiektach low poly

- tworzenie bump mapy

- tworze oraz wyswietlanie dispmapy

 

zbrush_lesson4.jpg

 

 

 

 

Lekcja 5 : Zb>Max>Zb

 

co w wideo ? :

 

- mappowanie

- morph target

- export do maxa + zmiana pozy modelu oraz rozne poprawki

- import do zbrusha + nałożenie detalu, który zrobiliśmy wczesniej (bez użycia dispa- dzieki czemu możemy do modelu wprowadzać rózne poprawki w mapowanie, pozie itp)

 

 

zbrush_lesson5.jpg

 

 

 

 

Lekcja 6 : Zb>Max>Zb

 

co w wideo ? :

 

- ustalanie bryły głownej

- modelowanie ust

 

zbrush_lesson6.jpg

 

 

 

Lekcja 7 : Alien : Oczy

 

co w wideo ? :

 

- poprawianie bryly

- uzywanie maski

- modelowanie oka

 

zbrush_lesson7.jpg

 

 

 

Lekcja 8 : Alien : Nosek

 

co w wideo ? :

 

- modelowanie nosa

- modelowanie szyji i kregoslupka

- poprawa ogolna

 

 

zbrush_lesson8.jpg

 

 

 

 

Lekcja 9: Alien : Detale vol1

 

co w wideo ? :

 

- poprawki

- detal nad oczami

- detal przy uchu

- poprawa glowy

 

 

zbrush_lesson9_dowatku.jpg

 

 

Lekcja 10 : Alien : Koniec

 

co w wideo ? :

 

- poprawki bryly

- dodawanie detalu

- modelowanie zyły i zmarszczek

- mapowanie zbrush >wings3d > zbrush - poprawki 3dsmax

- wprowadzenie do projection mastera

- tworzenie mapy bump do wykorzystania przy disp i normie

 

 

zbrush_lesson10.jpg

 

 

Lekcja 11 : Normalmapping

 

co w wideo ? :

 

- tworzenie normalmapy za pomoca zmmapera z detalem z bitmapy

- omowinie najwazniejszych opcji zimapera

- tworzenie lowpoly w wings3d

- wypalanie detalu z modelu hi na low za pomoca zmappera

 

 

zbrush_lesson11.jpg

 

 

Lekcja 12 : Disp

 

co w wideo ? :

 

- omowienie mdp2

- wypalenie dispa

- export modelu

- pokazanie jak obliczyc alpha depth factor

- render displacemntu za pomoca vreja i finalrender

 

 

zbrush_lesson12.jpg

 

 

mam nadzieje ze sie przyda :)

Edited by KLICEK
  • Like 14
  • Confused 6
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

dzieki chlopaki :)

 

Adek_CG - nie wiem ile bedzie czesci, ale wiem jedno duzo :), nie wiem jak z ftp damy rade, ale cos wymyślę.

 

No i dzieki za miłe słowo ;) niestety nie jestem almighty ani Bogiem, musze sie z tym jakos pogodzic ;)

 

Dzieki jeszcze raz i zapraszam do obejzenia 4tej czesci

 

 

Lekcja 4 : Bump map + Disp map

 

co w wideo ? :

 

- ustawienia wiuportu

- zasady tworzenia "ostrych" krawedzi na obiektach low poly

- tworzenie własnych alph

- tworzenie bump mapy

- tworze oraz wyswietlanie dispmapy

 

zbrush_lesson4.jpg

 

ps zapomniałem pokazac jak mapowac :D

Edited by KLICEK
  • Like 2
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Dzieki za komentsy :)

 

Adek_Cg - no mysle ze jednak warto wspomniec o zmmaperze ;)

 

 

Lekcja 5 : Zb>Max>Zb

 

co w wideo ? :

 

- mappowanie

- morph target

- export do maxa + zmiana pozy modelu oraz rozne poprawki

- import do zbrusha + nałożenie detalu, który zrobiliśmy wczesniej (bez użycia dispa- dzieki czemu możemy do modelu wprowadzać rózne poprawki w mapowanie, pozie itp)

 

 

 

zbrush_lesson5.jpg

Edited by KLICEK
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Klicek na prezydenta ! :D. Zamiast reputacji powinienes miec wstawiony numer sms pod ktory mozna byloby wyslac sms o tresci dziekuje za jedyne 2.44 :) ! a kasa z smsow zasililaby twoje konto budzetowe :) polaczylbys przyjemne z pozytecznym a mysle ze wziecie byloby duze :P. To taka propozycje nieoficjalna hehehehe .... zaraz zaczna mnie lopatami okladac ze Klicka komercjalizuje ze tak sie brzydko wyraze :D. Wielkie dzieki Marcin !!!

Link to comment
Share on other sites

A moze ktos powrzuca jakies mirrorki na rapidshare jakis albo cos. Ktos kto juz sciagnal. Bo wiele osob chcialoby scignac ale ten limit juz wyczerpany :(. Zebym mial to sam bym zuploadowal. Pomyslcie panowie i panbie nad tym. Pozdrawiam i dzieki za pomysl. Dla mnie dosc ciezki byl ten program i teraz czaje zeby sciagnac tutki to napewno by bardzo pomogly z tego co widze po tematach filmikow. Pozdrawiam i punkcik reputacji za ta piakna robote

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeśli chodzi o typy brush'a Std i Inflat (1 tutek). Najprościej powiedzieć że Std przemieszcza vertexy po osi Z viewportu, a Inflat po normalnych każdego vertex'a. Pozdro

 

-edit-

W zasadzie z tym Std to nie prawda, bo on przemieszcza wszytkie obejmowane brushem vertexy wg jednej normalnej, tej na środku brusha.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy