Skocz do zawartości

[INNE] Lekcje zbrusha ... [zbrush]


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 271
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

PART10

http://rapidshare.com/files/34435058/zbrush_lesson10.part1.rar
http://rapidshare.com/files/34439537/zbrush_lesson10.part2.rar

 

PART 11

http://rapidshare.com/files/34122102/zbrush_lesson11.part1.rar
http://rapidshare.com/files/34286681/zbrush_lesson11.part2.rar[/Code]

 
PART 12
[code]http://rapidshare.com/files/34426385/zbrush_lesson12.rar

 

Widzę, że wszyscy już zdążyli ściągnąc od Przybysza, więc nie ma sensu, żeby dalej uploadował ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klickowe lekcje sa tez:

nordforge.com/klicek/zbrush_lessonnumer.txt

 

po sciagnieciu nalezy zmienic rozszerzenie z .txt na .rar

 

przyklad:

nordforge.com/klicek/zbrush_lesson9.txt

 

chwilowo brakuje lekcji 12 i osemka wyglada na uszkodzona (ale na dniach podmienie na poprawna);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za lekcje ale mam pytanie odnosnie zmappera ,gdy exportuje model do zbrusha to exportuje go zmapowanego,ale niewiem czemu zmapper chce abym go zmapowal tak jakbym tego nie zrobil ;/ dopiero jak wezme automatyczne mapowanie w zbrushu to wtedy dziala mi zmapper ;/ wie ktos czego moze to byc przyczyna?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

odswiezyłem linki

 

 

Wszystkiego tutoriale bede kompresowane tym kodekiem "rmvb" - trzeba ściagnać playera, jezeli jeszcze go nie macie to odsylam tutaj :

 

 

Ok jeszcze raz wszystkich zapraszam do pomocy !!

Piszcie co jeszcze chcielibyście wiedziec, jezeli bede cos wiedział na ten temat na pewno się podziele !

 

 

Lekcja 1 - interface !

 

co w wideo ? :

 

- ustawienia preferencji co i jak

- ogolny przeglad kilku "potrzebnych" rollautów

- jak zmienić pozycje ikon w interfacsie

 

 

 

zbrush_lesson1.jpg

 

 

 

 

 

 

Lekcja 2 : Basemesh z Zspheresów

 

-co w wideo ? :

 

Tworzenie basemesha za pomoca zsphersow, kilka zasad co jak i dlaczego.

 

zbrush_lesson2.jpg

 

 

 

 

 

Lekcja 3 : Basemesh z Wingsa

 

co w wideo ? :

 

- Tworzenie basemesha

- import basemesha

 

 

zbrush_lesson3.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Lekcja 4 : Bump map + Disp map

 

co w wideo ? :

 

- ustawienia wiuportu

- zasady tworzenia "ostrych" krawedzi na obiektach low poly

- tworzenie bump mapy

- tworze oraz wyswietlanie dispmapy

 

zbrush_lesson4.jpg

 

 

 

 

Lekcja 5 : Zb>Max>Zb

 

co w wideo ? :

 

- mappowanie

- morph target

- export do maxa + zmiana pozy modelu oraz rozne poprawki

- import do zbrusha + nałożenie detalu, który zrobiliśmy wczesniej (bez użycia dispa- dzieki czemu możemy do modelu wprowadzać rózne poprawki w mapowanie, pozie itp)

 

 

zbrush_lesson5.jpg

 

 

 

 

Lekcja 6 : Zb>Max>Zb

 

co w wideo ? :

 

- ustalanie bryły głownej

- modelowanie ust

 

zbrush_lesson6.jpg

 

 

Lekcja 7 : Alien : Oczy

 

co w wideo ? :

 

- poprawianie bryly

- uzywanie maski

- modelowanie oka

 

zbrush_lesson7.jpg

 

 

 

Lekcja 8 : Alien : Nosek

 

co w wideo ? :

 

- modelowanie nosa

- modelowanie szyji i kregoslupka

- poprawa ogolna

 

 

zbrush_lesson8.jpg

 

 

 

 

Lekcja 9: Alien : Detale vol1

 

co w wideo ? :

 

- poprawki

- detal nad oczami

- detal przy uchu

- poprawa glowy

 

 

zbrush_lesson9_dowatku.jpg

 

 

Lekcja 10 : Alien : Koniec

 

co w wideo ? :

 

- poprawki bryly

- dodawanie detalu

- modelowanie zyły i zmarszczek

- mapowanie zbrush >wings3d > zbrush - poprawki 3dsmax

- wprowadzenie do projection mastera

- tworzenie mapy bump do wykorzystania przy disp i normie

 

 

zbrush_lesson10.jpg

 

 

Lekcja 11 : Normalmapping

 

co w wideo ? :

 

- tworzenie normalmapy za pomoca zmmapera z detalem z bitmapy

- omowinie najwazniejszych opcji zimapera

- tworzenie lowpoly w wings3d

- wypalanie detalu z modelu hi na low za pomoca zmappera

 

 

zbrush_lesson11.jpg

 

 

Lekcja 12 : Disp

 

co w wideo ? :

 

- omowienie mdp2

- wypalenie dispa

- export modelu

- pokazanie jak obliczyc alpha depth factor

- render displacemntu za pomoca vreja i finalrender

 

 

zbrush_lesson12.jpg

 

 

mam nadzieje ze sie przyda :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj też z nudów zajrzałem, czy czegoś nowego ludziska nie napisały i widze, że podobno 11-stka z mojego uploadu jest uszkodzona (tylko czemu nie dostałem powiadomienia na mail o odpowiedzi wcześniej ?), więc jeszcze raz wrzuciłem:

http://rapidshare.com/files/43212061/zbrush_lesson11.part1.rar
http://rapidshare.com/files/43235883/zbrush_lesson11.part2.rar

Widze, że Klicek mnie wyprzedził, ale może i tak ktoś skorzysta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę ponarzekam.

 

po 1, czesto sie zacinasz. nieustanne mowienie yyy, aaa, eee itd. nie zachęca do oglądania i lekcja robi sie mdła.

 

po 2, bardzo slabu nagrany głos. sprobuj zrobić boost mikrofonu, postaraj sie nagrać głos lepiej, jeśli już bierzesz sie na VT.

 

po 3, weź pod uwagę początkujących grafików 3d. Operujesz terminami, które nie dla wszystkich maja znaczenie. Postaraj sie wytłumaczyć w dwóch zdaniach, krótko i na temat, co dany termin oznacza.

 

po 4, za szybko "jeździsz" myszką po ekranie. to sprawie wiele trudności w załapaniu informacji, jako że VT powstały głownie dlatego by słyszeć i widzieć co w danej chwili nauczyciel chce nam przekazać.

 

moja rada jest taka,

uspokój sie przez nagraniem, przemysł na początku o czym będziesz mówił, staraj sie konkretnie i powoli wyjaśniać zagadnienie.

Ty może poza nagraniem zapieprzasz myszka po ekranie, to nie znaczy ze od razu każdy będzie czytał ci w myślach na nagraniu.

 

było b bardzo miło gdybyś wział do siebie moje rady i następny VT zrobił jak należy.

 

pozdrawiam

Hubert.

  • Sad 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no lajcik chlopaki, spoko nastepnym razem bede sie starał robic jak mowisz ;)

 

tym razem był to pełen spontan, po prostu wiedzialem mniej wiecej o czym chce mowic itp, nic staralem sie nie wycinac (chyba ze przeklenstwa i rzucanie myszka o sciane ;)), mimo ze moj mozg ma dwa rdzenie, pamietam ze było ciezko robic cos i jednoczesnie mowic, wiec przydaloby sie troche wyrozumialosci ;) mimo ze nastepnym razem mysle bedzie lepiej, chociaz raczej juz nie przewiduje zadnych tutow :)

 

pozdrawiam ogladajacych, mam nadzieje ze ogarniecie jednak te tutki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no lajcik chlopaki, spoko nastepnym razem bede sie starał robic jak mowisz ;)

 

tym razem był to pełen spontan, po prostu wiedzialem mniej wiecej o czym chce mowic itp, nic staralem sie nie wycinac (chyba ze przeklenstwa i rzucanie myszka o sciane ;)), mimo ze moj mozg ma dwa rdzenie, pamietam ze było ciezko robic cos i jednoczesnie mowic, wiec przydaloby sie troche wyrozumialosci ;) mimo ze nastepnym razem mysle bedzie lepiej, chociaz raczej juz nie przewiduje zadnych tutow :)

 

pozdrawiam ogladajacych, mam nadzieje ze ogarniecie jednak te tutki :)

 

nie zrozum mnie złe, ostatnie czego bym chciał to tego byś mnie złe zrozumiał.

 

biorac pod uwagę, nie ukrywajmy to, ze w necie VT jak już są to są płatne, i trzeba biegać po torrentach i innego rodzaju mułach zęby ściągnąć, Ty dałeś przykład i zrobiłeś zupełnie za friko! .. i to po polsku, co dla nie znających języka, jest jak strzał w 10!

 

nie zapomniałem, że musiałeś włożyć w to trochę pracy, i jak najbardziej to doceniam.

 

proszę jednak, byś potraktował moje spostrzeżenia jak wskazówki, nie atak.

 

napisałem tylko to, co najbardziej mnie raziło.

Jeśli innym Twoje tutki pomogą (o czym jestem przekonany), to dobrze! mi raczej nie, ponieważ przez +/- pół tutka nie wiem co do mnie mówisz :} a myślę, ze najlepszą satysfakcją dla Ciebie było by to, żeby jak najwięcej osób naprawdę ZROZUMIAŁO co chcesz przekazać.

Byc może jest to związane z tym, ze jestem początkujący w dziedzinie 3D :}

 

jednak mimo Twojej deklaracji, będę czekał na kolejne lekcje, by nie tylko zobaczyć jak idą postępy ;} ale również sie czegoś NAUCZYĆ!

może nawet reedycje poprzednich ;] ?

 

pozdrawiam serdecznie!

Hubert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klicek, nie sluchaj gada (hubertkk). Jak taki madry to niech sam zrobi. Mi tuty bardzo pomgly. Wiele z nich wynioslem i wcale nie uwazam zebys zle to zrobil. Jest super. Inaczej niz w tych wszystkich sztywno gadanych tutach. Pozdrawiam i bierz sie za cos nastepnego. Respecto :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutki są super zawaliste i wielkie dzięki za nie Klicek!!!!!!!!!!!!

prawdą też jest ze ktoś zupełnie zielony nie połapie się w niektórych sprawach np mapowania, displacment ja dopiero teraz zaczynam łapać o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vredina_zla

dobrzy ludzie! pomocy, do tej pory miałem do czynienia z zbrush 2, teraz mam 3.1 -mówiąc szczerze interfejsy i działanie różnią się nieco....

jak w 3.1 mogę dodać obiekt multimarkerem? obiekty lokalizują mi się zawsze dodając przez pochłoniecie mniejszych przez większe wokół jednego punktu...(?!) i pomimo zaznaczonego zachowania pozycji itd -wszystkiego co działało w wersji 2, tu zawodzi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekcje po prostu wspaniałe, normalnie nauczyciele się chowają po kątach. Jakby taki ~Klicek pracował w każdej szkole, to poziom nauczania był by najwyższy na świecie. A poza tymi komplementami, też mnie interesuje kiedy do Zbrush'a 3.1, ale i tak, z tego można się nauczyć masę rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności