Jump to content

Recommended Posts

Jako że o trawie można pisać dużo to zakładam temat o trawie w 3d.

Zapraszam do dyskusji

 

Regulamin

 

1) Po pierwsze proszę was o napisanie metody w jakiej robiliście trawkę i podanie ustawień i parametrów

2) Napisanie czasu renderu

3) Pokazanie obrazka z viewportu i końcowego renderu ale bez postprodukcji.

4) Proszę was o nie robienie z wątku "burdelu"

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok kasuje oftopic i przenosze do renderingu tam chyba bedzie najlepsze miejsce, przykleje na probę

 

Yaro16 : pomysl o jakims krotkim regulaminku, ze np. render + ustawienia, albo jak nie wiem

 

wrzuce swoj na pierwszy ogien :

 

trawka4.jpg

ustawienia1.jpg

ustawienia2.jpg

 

Opisac co i dlaczego ? hmm ok moze po krotce ;)

 

Po pierwsze jezeli macie jakies obiekty stojace na trawie dodajcie do je "colisions" dzieki temu trawa w fajny sposob odskoczy od obiektu, reszte w tej zakladce bez zmian.

"General paramiters" najwazniejsze tutaj jest "hair count" odpowiada za ilos c wlosow "hair segments" za ilosc podzialow na pojedynczym wlosku. Jak juz mamy to ustawione to przejdzmy do zakladki "Display" i ustawmy tam "display hair" i "as geometry", mozemy tam ustawic ile procent wlosow z puli ma byc wyswietlanych. Teraz trzeba ustawic grubosci trawy czyli "root thick" czyli grubosc korzenia, tutaj ustawiamy wiecej niz w "tip thick" bo chcemy zeby nam sie trawka zaostrzala. "Random scale" wiadomo, odpowiada za zroznicowanie dlugosci poszczegolnych wloskow.

 

No i najwazniejsze czyli "material" ustawcie amb occ w granicach "40-60" fajne geste cienie powstana, teraz kolor korzenia i kolor koncowki trawy/wlosa, hue variation odpowiada za zmiane kolorow poszczegolnych kepkow dlatego tutaj ustawcie raczej nisko okolo 5-10, tak samo z valu wariation, powinno dac to nam fajne zmieniajace sie kepki. Mutant kolor, odpowiada za wlosy ktore całkowicie odchodza od ustawien materiału, czyli co ktorys tam wlosek/trawka bedzie miala calkowicie inny kolor ;).

 

klonujemy nasza powierzchnie i kopiujemy nasz modyfikator, zmieniamy kolor trawy aby uzyskac calkowicie nowa trawe, zmieniamy ustawienia grubosci i warjacji.

 

renderujemy ;)

 

btw. pamietajcie o swiatlach, po co dawac material z sss i czekac 20 lat na render jak mozna dac kilka swiatel, o roznych natezeniach i kolorach (odcieniach zieleni np.) dzieki czemu na roznych listkach otrzymamy waracje kolorow, w polaczeniu ze standardowym materialem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli można... :) Mam prośbę - czy ktoś mógłby napisać tuta/nagrać video-tuta jak ustawić te "dynamics" w hair & fur, żeby np. jakiś obiekt, który się porusza, oddziaływał na trawę? Meczę się z tym i nic mi nie wychodzi :( Normalnie jak ruszam podłożem trawy, to trawa się fajnie porusza, faluje w realtime, a w ogóle nie reaguje na animowany obiekt, chociaż dodałem go do "collisions", zaznaczyłem przy tym "polygon" i w "mode" zaznaczyłem "live" :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolizja w hair o ile dobrze pamiętam musi być związana z podstawowymi włosami (zdaje się te wyrastające z vertexów) czyli jeżeli twoja piołka przeleci dokładnie pomiędzy vertexami nic się nie stanie. musisz wtedy zwiększyć gęstość siatki z której wyrastają włosy co znacznie zwolni obliczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to teraz ja.Trawka jest od lisa,trochę przerobiłem ją.

38447166rg6.jpg

 

Jak zrobię całkowicie swoja to wtedy dam ustawienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to v ray fur;d

a tutaj całkowicie moje ;d

ustawienia:

wysokość trawy 3 cm

per face 4

grubość 0,1cm

materiały :

dla trawy materiał v ray override mtl

w base dałem materiał trawy + bump

w drugim slocie dałem v ray mtl i diffuse na zielony

RESZTA NIE ZMIENIANA

Oświetlane target direct GI qmc + lc

 

Bardzo podobnie do ustawień Lis'a

(dzięki Lis'ie)

 

 

 

trawak1lq8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A bardzo chętnie, bardzo... ale nie przy 256MB RAM;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh za jakiś czas coś wrzuce. rendery w sumie mam, ale kompletnie ustawień nie pamiętam, a z Maxiem coś mi sie niedobrego stało i czekam na pomoc z Autodesku :P ciekawe czy sie doczekam........:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

A ostatnio mialem czas wolny to taki tescik na szybko zrobilem trawki scattera z sun&sky, wyszlo jak raczej jak w teletubisiach :p

studiovraty1so5.jpg

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

hcpiter3d fajna szczecinka.

przydaloby sie tylko jakies zroznicowanie kolorow, kilka sporadycznych zdzbel w innym kolorze.

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Watek umarl w sumie od razu po powstaniu:)

Jakas reanimacja by sie przydala? ;)

Displace.Nie wrzucam ustawin bo takowych nie ma, bo w sumie efekt zalezy tylko od map jakich sie uzyje.

ef6651737089352d.jpg

 

I H&F

c616ea8809ad7cf5.jpg

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopuję wątek bo ostatnio zacząłem się bawić vraydisplacementmod i postanowiłem zrobić trawkę. Wyszło coś takiego.

rendgrass01cl2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jeden test trawki. Jak dojdę do zadawalających mnie wyników jakościowych połączonych z szybkim renderowaniem to opiszę moją metodę.

 

rendgrass02vp3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie nois i różne tekstury w kanałach...

ale czy displ wszędzie jest taki sam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy