Yaro16 Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 Jako że o trawie można pisać dużo to zakładam temat o trawie w 3d. Zapraszam do dyskusji Regulamin 1) Po pierwsze proszę was o napisanie metody w jakiej robiliście trawkę i podanie ustawień i parametrów 2) Napisanie czasu renderu 3) Pokazanie obrazka z viewportu i końcowego renderu ale bez postprodukcji. 4) Proszę was o nie robienie z wątku "burdelu"
KLICEK Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 ok kasuje oftopic i przenosze do renderingu tam chyba bedzie najlepsze miejsce, przykleje na probę Yaro16 : pomysl o jakims krotkim regulaminku, ze np. render + ustawienia, albo jak nie wiem wrzuce swoj na pierwszy ogien : Opisac co i dlaczego ? hmm ok moze po krotce ;) Po pierwsze jezeli macie jakies obiekty stojace na trawie dodajcie do je "colisions" dzieki temu trawa w fajny sposob odskoczy od obiektu, reszte w tej zakladce bez zmian. "General paramiters" najwazniejsze tutaj jest "hair count" odpowiada za ilos c wlosow "hair segments" za ilosc podzialow na pojedynczym wlosku. Jak juz mamy to ustawione to przejdzmy do zakladki "Display" i ustawmy tam "display hair" i "as geometry", mozemy tam ustawic ile procent wlosow z puli ma byc wyswietlanych. Teraz trzeba ustawic grubosci trawy czyli "root thick" czyli grubosc korzenia, tutaj ustawiamy wiecej niz w "tip thick" bo chcemy zeby nam sie trawka zaostrzala. "Random scale" wiadomo, odpowiada za zroznicowanie dlugosci poszczegolnych wloskow. No i najwazniejsze czyli "material" ustawcie amb occ w granicach "40-60" fajne geste cienie powstana, teraz kolor korzenia i kolor koncowki trawy/wlosa, hue variation odpowiada za zmiane kolorow poszczegolnych kepkow dlatego tutaj ustawcie raczej nisko okolo 5-10, tak samo z valu wariation, powinno dac to nam fajne zmieniajace sie kepki. Mutant kolor, odpowiada za wlosy ktore całkowicie odchodza od ustawien materiału, czyli co ktorys tam wlosek/trawka bedzie miala calkowicie inny kolor ;). klonujemy nasza powierzchnie i kopiujemy nasz modyfikator, zmieniamy kolor trawy aby uzyskac calkowicie nowa trawe, zmieniamy ustawienia grubosci i warjacji. renderujemy ;) btw. pamietajcie o swiatlach, po co dawac material z sss i czekac 20 lat na render jak mozna dac kilka swiatel, o roznych natezeniach i kolorach (odcieniach zieleni np.) dzieki czemu na roznych listkach otrzymamy waracje kolorow, w polaczeniu ze standardowym materialem.
tadzio Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 grass contest dobra rzecz;) niedlugo sie dolacze;) pozdr
patry Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 Jeśli można... :) Mam prośbę - czy ktoś mógłby napisać tuta/nagrać video-tuta jak ustawić te "dynamics" w hair & fur, żeby np. jakiś obiekt, który się porusza, oddziaływał na trawę? Meczę się z tym i nic mi nie wychodzi :( Normalnie jak ruszam podłożem trawy, to trawa się fajnie porusza, faluje w realtime, a w ogóle nie reaguje na animowany obiekt, chociaż dodałem go do "collisions", zaznaczyłem przy tym "polygon" i w "mode" zaznaczyłem "live" :/
Bacry Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 kolizja w hair o ile dobrze pamiętam musi być związana z podstawowymi włosami (zdaje się te wyrastające z vertexów) czyli jeżeli twoja piołka przeleci dokładnie pomiędzy vertexami nic się nie stanie. musisz wtedy zwiększyć gęstość siatki z której wyrastają włosy co znacznie zwolni obliczenia.
Yaro16 Posted July 16, 2007 Author Posted July 16, 2007 No to teraz ja.Trawka jest od lisa,trochę przerobiłem ją. Jak zrobię całkowicie swoja to wtedy dam ustawienia.
Yaro16 Posted July 16, 2007 Author Posted July 16, 2007 to v ray fur;d a tutaj całkowicie moje ;d ustawienia: wysokość trawy 3 cm per face 4 grubość 0,1cm materiały : dla trawy materiał v ray override mtl w base dałem materiał trawy + bump w drugim slocie dałem v ray mtl i diffuse na zielony RESZTA NIE ZMIENIANA Oświetlane target direct GI qmc + lc Bardzo podobnie do ustawień Lis'a (dzięki Lis'ie)
Yaro16 Posted July 30, 2007 Author Posted July 30, 2007 chyba tak ,ale nikt inny swojej trawki nie daje;p.
chudy Posted July 30, 2007 Posted July 30, 2007 heh za jakiś czas coś wrzuce. rendery w sumie mam, ale kompletnie ustawień nie pamiętam, a z Maxiem coś mi sie niedobrego stało i czekam na pomoc z Autodesku :P ciekawe czy sie doczekam........:P
hcpiter Posted August 23, 2007 Posted August 23, 2007 Hej A ostatnio mialem czas wolny to taki tescik na szybko zrobilem trawki scattera z sun&sky, wyszlo jak raczej jak w teletubisiach :p Pozdrawiam
tadzio Posted August 23, 2007 Posted August 23, 2007 hcpiter3d fajna szczecinka. przydaloby sie tylko jakies zroznicowanie kolorow, kilka sporadycznych zdzbel w innym kolorze. pozdr
tadzio Posted September 9, 2007 Posted September 9, 2007 Watek umarl w sumie od razu po powstaniu:) Jakas reanimacja by sie przydala? ;) Displace.Nie wrzucam ustawin bo takowych nie ma, bo w sumie efekt zalezy tylko od map jakich sie uzyje. I H&F pozdr
Tores Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 Odkopuję wątek bo ostatnio zacząłem się bawić vraydisplacementmod i postanowiłem zrobić trawkę. Wyszło coś takiego.
Tores Posted September 9, 2008 Posted September 9, 2008 Jeszcze jeden test trawki. Jak dojdę do zadawalających mnie wyników jakościowych połączonych z szybkim renderowaniem to opiszę moją metodę.
oo79 Posted September 9, 2008 Posted September 9, 2008 pewnie nois i różne tekstury w kanałach... ale czy displ wszędzie jest taki sam?
Bacry Posted September 9, 2008 Posted September 9, 2008 trawa bardziej wygląda jak łąka niż regularny trawnik.
Tores Posted September 9, 2008 Posted September 9, 2008 To już moja ostateczna wersja. Moja pierwsza trawa miała nałożoną teksturę z mapowaniem planar. Niestety nie podobała mi się jej powtarzalność. Dlatego postanowiłem dać teksturę jako screen. Dzięki temu mam zróżnicowaną trawkę na całej powierzchni a dzięki displacementowi mam ją ostrą i mogę stosować mniejsze zdjęcia. Drugą rzeczą jaką się zająłem było pozbycie się pionowych źdźbeł poprzez podzielenie powierzchni na małe kawałki i dodanie modyfikatora noise. Na końcu pozbyłem się smootha z powierzchni aby bardziej były pochylone źdźbła. Oczywiście dużo siedziałem nad samą mapką displacement potem odpowiednim mapowaniem i odpowiednimi parametrami w vraydisplacementmod. Trochę zaszalałem na początku z dzieleniem siatki na mniejsze kawałki i przez to długo się renderowała trawka więc lepiej odpowiednio ją zmodyfikować. Finalny efekt widać na poniższym screenie. 4
Loki Posted September 9, 2008 Posted September 9, 2008 dziarsko Tores, dzieki za podzielenie się wiedzą :) +rep dla ciebie oczywiście
klikus1984 Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 wlasnie, apropos trawy mam male pytanko. Jeżeli mamy do pokazania wielką powierzchnię ( kilka tys mkw ), to czy macie jakis system, żeby nie było widać łączenia tekstur ? :) pozdro
mirach Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 Ja to zwykle zalatwiam 2 zagniezdzonymi mixami. 4 rozne textury trawy, plus roznego rodzaju (a przedewszystkim wielkosci) noise'y ktory kontroluje mixowanie sie tego wszystkiego. Jak nie wystarcza mozna jeszcze jeden stopien glebiej zagniezdzic.
klikus1984 Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 4 mixowania... probowalem z dwoma i efekt nie do konca mi odpowiadal. dzieki za podpowiedz, pokombinuje.
NV Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 A zrobisz tutka step by step ? :) Bo ta trawa to kosmoooos :]
batystuka Posted March 9, 2009 Posted March 9, 2009 ....wlasnie ma ktos moze linka do fajnego tutka na Hair and Fur;) szukam od kilku dni i ciezko cos dobrego znalesc, bylbym bardzo dzwieczny
tamb Posted May 6, 2009 Posted May 6, 2009 Tores swietna trawka ! naprawde gratuluje :) Moglbys pokazac chociaz kawalek mapki displace , byloby to bardzo pomocne ! pozdro :)
Tores Posted May 7, 2009 Posted May 7, 2009 mapka jest zrobiona w PS z noisa więc spokojnie możesz sobie sam taką zrobić
darknaner Posted June 16, 2009 Posted June 16, 2009 czego uzyłeś do displaca? Vraydisp? jeśli tak to 2d mapping czy 3d?
Paul Posted July 6, 2009 Posted July 6, 2009 (edited) Co o tym myślicie? Jaka metoda nie piszę, bo wszyscy wiedzą:-) Edit: Tu trochę bardziej poczochrana i z lepszym oświetleniem (HDRI + Vray Sun) Edited July 6, 2009 by Paul
ledman Posted July 8, 2009 Posted July 8, 2009 Dla maxwella tez możnaby prosić o jakiś łatwy tutek :') ? pozdrawiam
ciastuch Posted November 23, 2010 Posted November 23, 2010 Witam. Taki mój teścik trawki sprzed dobrych paru miesięcy: Sposób: najpier pare źdźbełek porobiłem ze zwykłych plane'ów, potem w advance painter zrobiłem kępke trawy składajacą się z około 50 - 70 źdźbełek, zgrupowałem i przepuściłem przez vray scatter z random rotate i scale. Fajny sposób :) Pozdrawiam :) EDIT: Tu jeszcze raz tym samym sposobem taka 10-minutowa szybka scenka :) Kwiatuszki tylko bez tekstury i jakos obrów w kwiatkach mi nie wyszedł, ale to tylko kwestia jednego parametru do zmiany :) Pozdrawiam :) Ciastuch.
Adder Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 Na trawę tworzoną przez siatkę gorąco polecam ten link: http://www.3dmentor.ru/free-models.html a konkretniej link pod zdjęciem zatytułowany "Download free HQ Grass 1 scene". Z tej scenki nauczyłem się bardzo wiele o tworzeniu trawy z siatki gdy już rozłożyłem ją na części pierwsze. Macie tutaj scenki dla Vraya i Mentala, a także wszystkie texy. Ze swojej strony do rozkładania trawki polecam dodatek do Maxa: http://www.itoosoft.com/forestpack.php Wersja darmowa nie pozwala na rozkładanie obiektów po Z, a tylko po płaskiej powierzchni. Gdyby wam któryś link nie działał dajcie znać wrzucę je razem z ewentualnymi tutami do Forest Packa. Wszystko to wyżej sprowadza się do wymodelowania kilku źdźbeł trawy, oteksturowaniem ich i rozłożeniem przez proxy.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now