Napisano 14 Lipiec 200717 l Jako że o trawie można pisać dużo to zakładam temat o trawie w 3d. Zapraszam do dyskusji Regulamin 1) Po pierwsze proszę was o napisanie metody w jakiej robiliście trawkę i podanie ustawień i parametrów 2) Napisanie czasu renderu 3) Pokazanie obrazka z viewportu i końcowego renderu ale bez postprodukcji. 4) Proszę was o nie robienie z wątku "burdelu"
Napisano 14 Lipiec 200717 l ok kasuje oftopic i przenosze do renderingu tam chyba bedzie najlepsze miejsce, przykleje na probę Yaro16 : pomysl o jakims krotkim regulaminku, ze np. render + ustawienia, albo jak nie wiem wrzuce swoj na pierwszy ogien : Opisac co i dlaczego ? hmm ok moze po krotce ;) Po pierwsze jezeli macie jakies obiekty stojace na trawie dodajcie do je "colisions" dzieki temu trawa w fajny sposob odskoczy od obiektu, reszte w tej zakladce bez zmian. "General paramiters" najwazniejsze tutaj jest "hair count" odpowiada za ilos c wlosow "hair segments" za ilosc podzialow na pojedynczym wlosku. Jak juz mamy to ustawione to przejdzmy do zakladki "Display" i ustawmy tam "display hair" i "as geometry", mozemy tam ustawic ile procent wlosow z puli ma byc wyswietlanych. Teraz trzeba ustawic grubosci trawy czyli "root thick" czyli grubosc korzenia, tutaj ustawiamy wiecej niz w "tip thick" bo chcemy zeby nam sie trawka zaostrzala. "Random scale" wiadomo, odpowiada za zroznicowanie dlugosci poszczegolnych wloskow. No i najwazniejsze czyli "material" ustawcie amb occ w granicach "40-60" fajne geste cienie powstana, teraz kolor korzenia i kolor koncowki trawy/wlosa, hue variation odpowiada za zmiane kolorow poszczegolnych kepkow dlatego tutaj ustawcie raczej nisko okolo 5-10, tak samo z valu wariation, powinno dac to nam fajne zmieniajace sie kepki. Mutant kolor, odpowiada za wlosy ktore całkowicie odchodza od ustawien materiału, czyli co ktorys tam wlosek/trawka bedzie miala calkowicie inny kolor ;). klonujemy nasza powierzchnie i kopiujemy nasz modyfikator, zmieniamy kolor trawy aby uzyskac calkowicie nowa trawe, zmieniamy ustawienia grubosci i warjacji. renderujemy ;) btw. pamietajcie o swiatlach, po co dawac material z sss i czekac 20 lat na render jak mozna dac kilka swiatel, o roznych natezeniach i kolorach (odcieniach zieleni np.) dzieki czemu na roznych listkach otrzymamy waracje kolorow, w polaczeniu ze standardowym materialem.
Napisano 15 Lipiec 200717 l Jeśli można... :) Mam prośbę - czy ktoś mógłby napisać tuta/nagrać video-tuta jak ustawić te "dynamics" w hair & fur, żeby np. jakiś obiekt, który się porusza, oddziaływał na trawę? Meczę się z tym i nic mi nie wychodzi :( Normalnie jak ruszam podłożem trawy, to trawa się fajnie porusza, faluje w realtime, a w ogóle nie reaguje na animowany obiekt, chociaż dodałem go do "collisions", zaznaczyłem przy tym "polygon" i w "mode" zaznaczyłem "live" :/
Napisano 15 Lipiec 200717 l kolizja w hair o ile dobrze pamiętam musi być związana z podstawowymi włosami (zdaje się te wyrastające z vertexów) czyli jeżeli twoja piołka przeleci dokładnie pomiędzy vertexami nic się nie stanie. musisz wtedy zwiększyć gęstość siatki z której wyrastają włosy co znacznie zwolni obliczenia.
Napisano 16 Lipiec 200717 l Autor No to teraz ja.Trawka jest od lisa,trochę przerobiłem ją. Jak zrobię całkowicie swoja to wtedy dam ustawienia.
Napisano 16 Lipiec 200717 l Autor to v ray fur;d a tutaj całkowicie moje ;d ustawienia: wysokość trawy 3 cm per face 4 grubość 0,1cm materiały : dla trawy materiał v ray override mtl w base dałem materiał trawy + bump w drugim slocie dałem v ray mtl i diffuse na zielony RESZTA NIE ZMIENIANA Oświetlane target direct GI qmc + lc Bardzo podobnie do ustawień Lis'a (dzięki Lis'ie)
Napisano 30 Lipiec 200717 l heh za jakiś czas coś wrzuce. rendery w sumie mam, ale kompletnie ustawień nie pamiętam, a z Maxiem coś mi sie niedobrego stało i czekam na pomoc z Autodesku :P ciekawe czy sie doczekam........:P
Napisano 23 Sierpień 200717 l Hej A ostatnio mialem czas wolny to taki tescik na szybko zrobilem trawki scattera z sun&sky, wyszlo jak raczej jak w teletubisiach :p Pozdrawiam
Napisano 23 Sierpień 200717 l hcpiter3d fajna szczecinka. przydaloby sie tylko jakies zroznicowanie kolorow, kilka sporadycznych zdzbel w innym kolorze. pozdr
Napisano 9 Wrzesień 200717 l Watek umarl w sumie od razu po powstaniu:) Jakas reanimacja by sie przydala? ;) Displace.Nie wrzucam ustawin bo takowych nie ma, bo w sumie efekt zalezy tylko od map jakich sie uzyje. I H&F pozdr
Napisano 8 Wrzesień 200816 l Odkopuję wątek bo ostatnio zacząłem się bawić vraydisplacementmod i postanowiłem zrobić trawkę. Wyszło coś takiego.
Napisano 9 Wrzesień 200816 l Jeszcze jeden test trawki. Jak dojdę do zadawalających mnie wyników jakościowych połączonych z szybkim renderowaniem to opiszę moją metodę.
Napisano 9 Wrzesień 200816 l pewnie nois i różne tekstury w kanałach... ale czy displ wszędzie jest taki sam?
Napisano 9 Wrzesień 200816 l To już moja ostateczna wersja. Moja pierwsza trawa miała nałożoną teksturę z mapowaniem planar. Niestety nie podobała mi się jej powtarzalność. Dlatego postanowiłem dać teksturę jako screen. Dzięki temu mam zróżnicowaną trawkę na całej powierzchni a dzięki displacementowi mam ją ostrą i mogę stosować mniejsze zdjęcia. Drugą rzeczą jaką się zająłem było pozbycie się pionowych źdźbeł poprzez podzielenie powierzchni na małe kawałki i dodanie modyfikatora noise. Na końcu pozbyłem się smootha z powierzchni aby bardziej były pochylone źdźbła. Oczywiście dużo siedziałem nad samą mapką displacement potem odpowiednim mapowaniem i odpowiednimi parametrami w vraydisplacementmod. Trochę zaszalałem na początku z dzieleniem siatki na mniejsze kawałki i przez to długo się renderowała trawka więc lepiej odpowiednio ją zmodyfikować. Finalny efekt widać na poniższym screenie.
Napisano 9 Wrzesień 200816 l dziarsko Tores, dzieki za podzielenie się wiedzą :) +rep dla ciebie oczywiście
Napisano 7 Październik 200816 l wlasnie, apropos trawy mam male pytanko. Jeżeli mamy do pokazania wielką powierzchnię ( kilka tys mkw ), to czy macie jakis system, żeby nie było widać łączenia tekstur ? :) pozdro
Napisano 7 Październik 200816 l Ja to zwykle zalatwiam 2 zagniezdzonymi mixami. 4 rozne textury trawy, plus roznego rodzaju (a przedewszystkim wielkosci) noise'y ktory kontroluje mixowanie sie tego wszystkiego. Jak nie wystarcza mozna jeszcze jeden stopien glebiej zagniezdzic.
Napisano 7 Październik 200816 l 4 mixowania... probowalem z dwoma i efekt nie do konca mi odpowiadal. dzieki za podpowiedz, pokombinuje.
Napisano 9 Marzec 200916 l ....wlasnie ma ktos moze linka do fajnego tutka na Hair and Fur;) szukam od kilku dni i ciezko cos dobrego znalesc, bylbym bardzo dzwieczny
Napisano 6 Maj 200915 l Tores swietna trawka ! naprawde gratuluje :) Moglbys pokazac chociaz kawalek mapki displace , byloby to bardzo pomocne ! pozdro :)
Napisano 6 Lipiec 200915 l Co o tym myślicie? Jaka metoda nie piszę, bo wszyscy wiedzą:-) Edit: Tu trochę bardziej poczochrana i z lepszym oświetleniem (HDRI + Vray Sun) Edytowane 6 Lipiec 200915 l przez Paul
Napisano 23 Listopad 201014 l Witam. Taki mój teścik trawki sprzed dobrych paru miesięcy: Sposób: najpier pare źdźbełek porobiłem ze zwykłych plane'ów, potem w advance painter zrobiłem kępke trawy składajacą się z około 50 - 70 źdźbełek, zgrupowałem i przepuściłem przez vray scatter z random rotate i scale. Fajny sposób :) Pozdrawiam :) EDIT: Tu jeszcze raz tym samym sposobem taka 10-minutowa szybka scenka :) Kwiatuszki tylko bez tekstury i jakos obrów w kwiatkach mi nie wyszedł, ale to tylko kwestia jednego parametru do zmiany :) Pozdrawiam :) Ciastuch.
Napisano 20 Luty 201411 l Na trawę tworzoną przez siatkę gorąco polecam ten link: http://www.3dmentor.ru/free-models.html a konkretniej link pod zdjęciem zatytułowany "Download free HQ Grass 1 scene". Z tej scenki nauczyłem się bardzo wiele o tworzeniu trawy z siatki gdy już rozłożyłem ją na części pierwsze. Macie tutaj scenki dla Vraya i Mentala, a także wszystkie texy. Ze swojej strony do rozkładania trawki polecam dodatek do Maxa: http://www.itoosoft.com/forestpack.php Wersja darmowa nie pozwala na rozkładanie obiektów po Z, a tylko po płaskiej powierzchni. Gdyby wam któryś link nie działał dajcie znać wrzucę je razem z ewentualnymi tutami do Forest Packa. Wszystko to wyżej sprowadza się do wymodelowania kilku źdźbeł trawy, oteksturowaniem ich i rozłożeniem przez proxy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto