Skocz do zawartości

F1 - wszystko na temat


Predator

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 442
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

A jakby Kubica grał w piłkę... :>

 

gdyby nasi podchodzili do swojej pracy tak profesjonalnie jak Kubica to było by pięknie...

 

jednak jak brzmi powiedzenie...

 

nie gdy bajmy co by było gdyby bo zawsze jest tak jak być powinno, stało się...

 

mnie się tam podobało... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebawem pierwszy wyscig w australii jakie macie typy? ktora ze stajni zablyszczy ?

 

Dzis znalazlem ciekawy news :D z ktorego wynika iz elita moze miec problemy w pierwszym wyscigu bo na kolejne zapewne juz zupgrejduje bolid.

 

Brawn GP, Toyota i Williams były najszybsze podczas przedsezonowych testów, ponieważ korzystają z części niezgodnych z przepisami? Pozostałe stajnie protestują - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

Ważną - jeśli nie najważniejszą - przyczyną różnicy prędkości między najszybszymi a resztą stawki są kontrowersyjne dyfuzory. To rozszerzające się kanały, które regulują przepływ powietrza wydostającego się spod samochodu. Normalnie powietrze wciskające się pod pędzący samochód jest "szybsze" niż powietrze otaczające bolid. Dyfuzor wyrównuje te prędkości i zapobiega turbulencjom. Samochód dzięki temu może jechać szybciej i płynniej. Zyskuje też na przyczepności.

 

Brawn GP, Toyota i Williams to stajnie dysponujące podczas testów najszybszymi samochodami. I jednocześnie tylko one wykorzystują ów dyfuzor specjalnej konstrukcji - o znacznie powiększonych, czyli efektywniejszych kanałach. Designerzy tych trzech zespołów wykorzystali lukę w nowych, rewolucyjnych przepisach na sezon 2009. Pod pretekstem zmiany konstrukcji ochrony przed zderzeniami w tyle samochodu przemodelowali dyfuzor.

 

Wybuchła burza, bowiem kilka innych zespołów, w tym BMW Sauber, nie pomyślało o szukaniu w tym miejscu bolidu sposobu, by jeszcze zwiększyć jego prędkość. Na Grand Prix Australii, które zaczyna się w tym tygodniu, dojdzie prawdopodobnie do protestów.

 

Więcej w "Gazecie Wyborczej"

 

Zapowiada sie bardzo bardzo ciekawie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja obstawiam, że zeszłoroczna czołówka w tym sezonie, a przynajmniej na jego początku będzie w tyle troche. Tak na dobrą sprawe bolidy są tak mocno zmienione, że ciężko cokolwiek przewidzieć w tym momencie. Pewnie będzie dużo dzwonów na pierwszy zakręcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaaacieee, ale mi brakowało przeglądania takich obrazków co drugiego tygodnia. :)

 

dne0923ma107.jpg

 

Gdybym został potrącony śmiertelnie przez samochód przed piątkiem, to bym chyba kogoś za tunelem światła opier... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądaj te fora:

http://forums.autosport.com/forumdisplay.php?forumid=2

http://forum.planet-f1.com/index.php?t=thread&frm_id=3&

 

Jeżeli będzie taka możliwość, to już w okolicach sesji treningowych powinien się pojawić link do live-stream'u jakiegoś (w odpowiednim wątku oczywiście). W zeszłym sezonie tak można było oglądać przekaz brytyjskiego ITV. Z BBC w tym sezonie może będzie podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Q3 Trzecia część kwalifikacji

 

1 J.Button Brawn GP 1:26.202

2 R.Barrichello Brawn GP 1:26.505

3 S.Vettel Red Bull 1:26.830

4 R.Kubica BMW Sauber 1:26.914

5 N.Rosberg Williams 1:26.973

6 T.Glock Toyota 1:26.975

7 F.Massa Ferrari 1:27.033

8 J.Trulli Toyota 1:27.127

9 K.Raikkonen Ferrari 1:27.163

10 M.Webber Red Bull 1:27.246

 

Robert Najlepszy, ze starych faworytów, to pokazuje jego klasę, a niedawno NICK Heidfeld wypowiadał się jak to w tym roku będzie bił Roberta na głowę , cos nie poszło po jego myśli :P , za niedługo Będzie wiadomo kto z jakim poziomem paliwa jechał ... ciekawe kto jutro pierwszy zjedzie na tankowanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najt po kwalifikacjach tez sie cieszylem ale teraz optymizm mi lekko opadl :) z tego co wyczytalem Kubica jedzie najlzejszym bolidem i ma najmniej paliwa ze wszystkich kierowcow. Jesli na pocztaku wyscigu nie wyrobi przewagi to moze byc cienko. A Heidfeld z tego co widzialem bedzie mogl sobie zatankowac do pelna. Jego bolid po kwalifikacjach byl az o 41,5 kg ciezszy! . A ci co ogladali regularnie wyscigi wiedza ze nawet z tak odleglej pozycji moze ukonczyc wyscig bardzo wysoko ruszajac z pelnym bakiem - zreszta Kubica to juz udowodnil. Tak wiec dopiero po finishu bedzie wiadomo kto tak naprawde jest mocny w tym sezonie a wlasciwie sprawia takie wrazenie ;).

 

Ja obstawiam nastepujaco:

 

1.J.Button

2 R.Barrichello

3 R.Kubica

4.N.Rosberg

5.F.Massa

6.N. Heidfeld

7.K.Raikkonen

8. Fernando Alonso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie wina po stronie Vettela, choć nie było to jakieś straszne przewinienie - Kubica był pół długości przed nim a z boku zostawił mu trochę miejsca, żeby było gdzie uciec... ale tak jak piszecie, pewnie stracił przyczepność, przychaczył bok, co go spowolniło (albo odruchowo przychamował), zakleszczyli się oponami i po zawodach... jak to mawia pewiem polski kierowca F1: "shit happens"... faktem jest też, że na tym odcinku był to śmiały manewr, ale kto nie ryzykuje, to nie wygrywa. Ja już oczami wyobraźni widziałem jak przez dwa następne odrążenia dochodzi Buttona i na ostatnim zakręcie przed metą go omija... ehhh... ale pokazał, że jest w formie, wóz podobnie (choć patrząc po Nicku można mieć wątpliwości ;) )

Niech no jeszcze tylko wyjaśnią wątpliwości z dyfuzorami, podniosą limit choćby o 10kg (kers podobno koło 30 waży, poprawcie jak się mylę) i będziemy Kubice regularnie oglądać na pierwszym stopniu podium :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniesienie wagi minimalnej imo może nie załatwić sprawy. Potrzebne są regulacje dotyczące balastu. Jakaś jego minimalna waga umieszczona w samochodzie.

Vettel dostał karę, więc to w sumie przesądza sprawę.

Pewnie w Chinach możemy już oczekiwać nowego dyfuzora (wątpię czy to zakażą). Theissen mówił w jakimś wywiadzie, że pracują nad takim rozwiązaniem, ale do Malezji nie będą mogli go zaprezentować.

Szkoda tylko, że to może być trochę wepchnięte na siłę w samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zdarzenia KUB/VET nie winię nikogo ,zwykły incydent wyścigowy.Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem.szkoda tylko tych punktów :( oboje by je dowieźli ,a KUB może by nawed o pierwsze powalczył miał tylko około 2sec straty do BUT i twarde opony które dawały mu taką przewage w końcówce .

 

Na duży minus postawa Ferrari i Heidfelda choć trzeba przyznać, że Niemiec miał pecha na starcie uczestnicząc w kolizji.

 

Mimo złego zakończenia wspaniałe emocje w wyścigu dzięki postawie Roberta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam ze jutro bedzie nstapujaca dziesiatka :).

 

1.J.Button

2.R.Kubica

3.N.Rosberg

4.J.Trulli

5.M. Webber

6.R.Barrichello

7.S.Vettel

 

Oby tak bylo ...

 

Upd.....

 

No i pozamiatane a raczej pozmywane :D. Rzeczywiscie glupota z rozpoczeciem wyscigu o godz 17 , wedlug mnie kolejnosc przypadkowa nie majaca nic wspolnego ze sciganiem i rywalizacja na torze :/

Edytowane przez Predator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emm, ehh, heh... ehhh.

No szkoda. Niezniszczalny bolid, jednak jest zawodny. :)

Za to z tych lepszych informacji jest taka, że od Barcelony BMW planuje duży update samochodu. Ponoć samochód ma być lżejszy, by Kubica mógł używać KERS. Oby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, jak tak dalej pójdzie, to Kubica nie skończy nawet sezonu:) BMW chyba coś przespało w przerwie między sezonami, a szkoda.

Hę ? To pierwsza awaria BMW w tym sezonie, o przespaniu możemy zacząć gadać przy następnej...

Beemki nie są tak szybkie jak Toyota czy Brawn, lecz depczą im po piętach (pomińmy nicka, bo on po prostu słabo jeździ). Jak dołożą nowy dyfuzor i KERS to będziemy często widywać polaka na najwyższym stopniu podium... i tego się trzymam :)

Edytowane przez streaker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, jak tak dalej pójdzie, to Kubica nie skończy nawet sezonu:) BMW chyba coś przespało w przerwie między sezonami, a szkoda.

 

co masz na myśli mówiąc nie skończy sezonu i czemu mówisz że przespało przerwę oba zdarzenia nie są winą zespołu ani Kubicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

streaker to tylko maszyna zawsze się może coś popsuć jest to pierwsza awaria jednostki napędowej od bardzo dawna w BMW nie wiem czy w tamtym sezonie była jakaś, w tej maszynie głupia uszczelka mająca średnicę centymetra i grubość 1 milimetra mogła zaważyć o wycieku, zespół można winić za złą strategie na wyścig całkowite złe przygotowanie bolidu do sezonu no ale jeśli silniki BMW będą się psuły częściej to wtedy tak wina zespołu poprostu moja wypowiedz dotyczyła 2 wyścigów które się odbyły a po nich widać że BMW ma szanse na walkę o mistrzostwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale aktualny pakiet plus dyfuzory, plus KERS może zmienić to wszystko. Kubica jako jeden z niewielu jeździ bez KERS i bez dyfuzorów jednocześnie. Teraz jego czasy to tak z grubsza od 5 do 10 miejsca. Ja osobiście licze że za jedno, może dwa GP, dużo się zmieni bo IMHO BMW "gołe" próbuje nawiązać walkę z czołówką i wcale nie jest daleko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności