marczak Napisano 28 Wrzesień 2009 Napisano 28 Wrzesień 2009 ati i softimage = problemy mozesz sprobowac w setenv.bat wpisac jedno z tych rzeczy http://softimage.wiki.softimage.com/history/xsidocs_whatwasnew/new_Version701.htm#Rab87680
szczuro Napisano 29 Wrzesień 2009 Napisano 29 Wrzesień 2009 szczuro - tak z palca, w opcjach tego nie zrobisz, z tego co pamiętam można chyba wyedytować jakiś plik konfiguracyjny, gdzie są np. pozycje okien zapisane albo jest jakiś addon, który przy starcie wszystko przestawia. Poszukaj na xsibase, powinien być tam być cały wątek na ten temat, bo ja już nie pamiętam. dzieki, znalazłem http://www.xsibase.com/forum/index.php?board=9;action=display;threadid=1158 (10 post) z jednej strony jest to banalnie proste z drugiej trochę głupie, wystarczy zapisać gdzieś scenę z ustawieniami i ją otwierać. niestety otwieranie za pomocą 3 sposobu działa tak, że wczytuje się najpierw domyślna a potem dopiero wczytuje się ta podana przeze mnie. W miedzy czasie trzeba jeszcze kliknąć, że nie chce się tej domyślnej zapisywać, wiec użyłem drugiego sposobu ;)
marczak Napisano 29 Wrzesień 2009 Napisano 29 Wrzesień 2009 ew. taki maly plugin http://shaderop.com/softimage/set-default-display-options/
mathart Napisano 1 Październik 2009 Napisano 1 Październik 2009 Może ktoś wie... jak zaimportować do XSI sekwencje obj-tów ? Wiem, że jednym (jedynym?) sposobem jest zanimowanie widoczności - ale przy sekwencji składającej się z np 200 obj-tów - to trochę ... niefajne rozwiązanie. może ktoś ma pomysł na skrypt ? znalazłem na sieci, ale nie działa: for i in range(250): #Number of frames Application.ObjImport('c:\\temp\\fluid1-%.4d.obj' %(i+1), 1, 0, 0, 0, 0, 0 ) Application.SetValue("Cube_Cube.Name", "fluid1-%d" %(i+1), "") Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.rendvis" %(i+1), (i+2), 0, "") Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.rendvis" %(i+1), (i+1), 1,"") Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.rendvis" %(i+1), (i), 0, "") Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.viewvis" %(i+1), (i+2), 0, "") Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.viewvis" %(i+1), (i+1), 1,"") Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.viewvis" %(i+1), (i), 0, "") print "Finished"
streaker Napisano 1 Październik 2009 Napisano 1 Październik 2009 A nie lepiej PointCache ? (jeśli oczywiście obiekt ma stałą liczbę wierzchołków) Jeśli jednak musi to być sekwencja .obj, a sprawa nie jest pilna, to odezwij się na priva, napiszemy taki skrypcik :)
marczak Napisano 1 Październik 2009 Napisano 1 Październik 2009 http://area.autodesk.com/downloads/scripts/obj_sequencer Może ktoś wie... jak zaimportować do XSI sekwencje obj-tów ? Wiem, że jednym (jedynym?) sposobem jest zanimowanie widoczności - ale przy sekwencji składającej się z np 200 obj-tów - to trochę ... niefajne rozwiązanie. może ktoś ma pomysł na skrypt ? znalazłem na sieci, ale nie działa: for i in range(250): #Number of frames Application.ObjImport('c:\\temp\\fluid1-%.4d.obj' %(i+1), 1, 0, 0, 0, 0, 0 ) Application.SetValue("Cube_Cube.Name", "fluid1-%d" %(i+1), "") Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.rendvis" %(i+1), (i+2), 0, "") Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.rendvis" %(i+1), (i+1), 1,"") Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.rendvis" %(i+1), (i), 0, "") Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.viewvis" %(i+1), (i+2), 0, "") Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.viewvis" %(i+1), (i+1), 1,"") Application.SetKey("fluid1-%d.visibility.viewvis" %(i+1), (i), 0, "") print "Finished"
Gość i-riss Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 gdzie jest SHELL w xsi 6.02 ? soliify w net view suxx
Kris_R Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 też szukałem.. nie ma .. jest coś takiego jak Tiny Tools.. http://www.kim-aldis.co.uk/drupal-6.1/node/17 pluginek za free... działa analogicznie do maxowego shella tylko bardziej rozbudowany.
marczak Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 SI nie ma takiego operatora jak maxowy shell. solidify, tiny tools i interactive thickness to jedyne dostepne polsrodki...
miras Napisano 20 Październik 2009 Napisano 20 Październik 2009 jest jakiś zdepth pass shader dla wersji xsi 64 bit? Lubię używać zDethDOF ale jest tylko wersja 32bit :(
streaker Napisano 20 Październik 2009 Napisano 20 Październik 2009 marczak - tylko ten półśrodek jest bardziej rozbudowany od pierwowzoru ;) miras - mentalowy ?
miras Napisano 20 Październik 2009 Napisano 20 Październik 2009 Ja nie wiem, ja początkujacy jestem w xsi :), w mayce wygodniej było uzywać zdepthDOF'a a mentalowy? w sensie depth pass?
marczak Napisano 20 Październik 2009 Napisano 20 Październik 2009 tinythickness? co z tego ze bardziej rozbudowany. ma przynajmniej jeden bug ktory czyni go bezuzytezcnym dla mnie plus fakt nie jest operatorem(modyfikatorem) jak maxowy shell - sucks...
Gość i-riss Napisano 9 Listopad 2009 Napisano 9 Listopad 2009 Czy wiecie jak zrobić by shapemanager w xsi fnd 6.02 32bit, działał i zapisywał modyfikacje siatki w trybie SECONDARY shape mode? jest to bardzo ważne, bo czasem trudno wprowadzić "morphy" np na zrigowanym i zgiętym łokciu. w normalnym trybie, wierzchołki "wariują" (przesuwam je w lewo a te idą do góry etc.) w secondary shape nie ma tego problemu.
Bruneq Napisano 15 Listopad 2009 Napisano 15 Listopad 2009 szpece, powiedzcie mi, jak przezucic zaznaczenie poligonow z "texture editora" na model?!ale tak zebym mogl np ukryc poligony na modelu bo kombinuje i nic.
marczak Napisano 16 Listopad 2009 Napisano 16 Listopad 2009 bruneq - w text. editorze- preferencje i zmien sync method na components. 2
Artur Paprocki Napisano 19 Listopad 2009 Napisano 19 Listopad 2009 O kurde zawsze tego szukałem :D thx Marczak & Bruneq
Barn Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Hej, wie ktoś dlaczego podczas przedłużania surface do krzywej owa powierzchnia nieco się skręca? Da się temu jakos zapobiec?
Gość i-riss Napisano 19 Grudzień 2009 Napisano 19 Grudzień 2009 Nie wiecie może, jak eksportować shapey (np morphy twarzy) do innej sceny z tą samą postacią? export całej postaci na tym etapie odpada.
Gość 9g9man Napisano 3 Styczeń 2010 Napisano 3 Styczeń 2010 Jak przy włączonym Symmetry Mode zrobić tak by takie operacje jak dodawanie polygonów, subdivide czy chociażby bevel było wykonywane po obydwóch stronach osi symetrii bez ręcznego zaznaczania po obydwóch stronach?
Bruneq Napisano 3 Styczeń 2010 Napisano 3 Styczeń 2010 proponuje zamaist symetry mode duplikowac obiekt i go odwrocic wtedy wszystko dziala
dac77 Napisano 3 Styczeń 2010 Napisano 3 Styczeń 2010 Hej, wie ktoś dlaczego podczas przedłużania surface do krzywej owa powierzchnia nieco się skręca? Da się temu jakos zapobiec? Jak się nieco skręca to w porządku, po prostu masz inaczej rozłożoną gęstość punktów. Jakby się przekręcało bardzo to inny kierunek krzywej.
piterr Napisano 12 Styczeń 2010 Napisano 12 Styczeń 2010 W wielkim skrócie : Tworzę sobie obiekt Text, jako solid mesh, wpisuję sobie jakiś wyraz. Następnie duplikuję obiekt, ileśtam razy, ale tak, żebym mógł w każdym z obiektów móc zmieniać tekst. No i tu pojawia się problem, bo gdy próbuję zmienić tekst w dowolnym obiekcie, zmienia się on we wszystkich. A chcę to sobie móc zrobić lokalnie, oddzielnie dla każdego obiektu. Próbowałem już różnych opcji duplikacji, ale za każdym razem to samo...pomocy...w sieci nic o tym nie znalazłem..
streaker Napisano 12 Styczeń 2010 Napisano 12 Styczeń 2010 Text składa się z dwóch elementów - samego tekstu i meshera, który tworzy nam obiekt 3d, ty kopiując tekst kopiowałeś tylko meshera, który odwołuje się do pierwotnego tekstu. Rozwiązanie: przed kopiowaniem musisz zaznaczyć oba obiekty, np. klikając w explorerze MMB na obiekt i wtedy duplikować
Gość Michalx Napisano 14 Styczeń 2010 Napisano 14 Styczeń 2010 Jako że dopiero zaczynam tworzyć animacje w XSI, a muszę zrobić filmik na zajęcia więc mam kilka krótkich pytań. Chcę zrobić startujący helikopter. Zrobiłem trawę z włosów i chciałbym żeby się ruszała od pędu powietrza. Dałem hair->create->dynamics tak jak pisało w helpie i dodałem Forces-> Fan, ale nie ma on żadnego wpływu na trawę, która się nie rusza w ogóle. Co jeszcze trzeba zrobić aby to zadziałało? Jeśli wrzucę Fan jako Children helikoptera, to on zacznie za nim podążać. Czy zmieni się też charakterystyka sił działających na trawę i czy da się zrobić? 2 pytanie: chcę zrobić wystrzeliwaną rakietę. Robię to z create->explosion, ogień podąża za rakietą i jestem zadowolony z efektu. Tylko jak zrobić żeby ogień nie startował razem z pierwszą klatką a zaczynał się od określonej klatki (wtedy co odpalana jest rakieta). Jak później zrobić żeby przy konkretnej klatce animacji, nastąpił wybuch (rozpoczęła się symulacja drugiej eksplozji) i żeby zarówno rakieta jak i obłok ognia zniknęły? 3 pytanie: motion blur. Chciałbym żeby wirnik był bardziej rozmazany. W render scene options zwiekszyłem speed motion blura, ale nie za bardzo to działa. Czy powinienem dać jeszcze większą prędkość obrotową wirnika (teraz mam jeden obrót na kilka klatek), tak aby wykonywany był jeden obrót na klatkę? Jak zadziała ponad jeden obrót na klatkę? Bo jak dam np. 1.1 obrótu na klatkę to otrzymam efekt porównywalny z 0.1 obrotem na klatkę. Czy właśnie w takim przypadku jak coś porusza się szybciej niż można to uchwycić na klatkach zostanie zastosowany motion blur?
Chrupek Napisano 27 Styczeń 2010 Napisano 27 Styczeń 2010 (edytowane) Chcialbym zapytac o opcje extrude, bo mam przyzwyczajenia z Silo i jakos ciezko mi jest na sercu. Jesli zaznacze do okola sfery polygon loopa i zrobie extrude to w Silo poligony extruduja sie we wszystkich kierunkach tworzac jak gdyby kopie tego loopa oddalona od sfery. W XSI jest o tyle dziwnie ze musze wybrac konkretna os, a ja chcialbym zeby mi sie to rozeszlo proporcjonalnie we wszystkich kierunkach :/ ad: w sumie mozna wylaczyc os extrudowania np. Y i samemu to zeskalowac... ale przyzwyczajenie pozostalo... ehh ad2: jakby co, poradzilem sobie przez duplicate... zaznaczam loopa, duplicate, COG, scale... zamieszczam obrazek z Silo - o to mi chodzi. Edytowane 27 Styczeń 2010 przez Chrupek
Chrupek Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 (edytowane) http://softimage.wiki.softimage.com/index.php/Feature_History znalazlem takie cos, ale nie jestem pewien... Edytowane 28 Styczeń 2010 przez Chrupek
Chrupek Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 a ja szukam odwrotnej operacji do MERGE... chcialbym rozlaczyc dwa objekty, po opcji MERGE. Czyli cos na ksztalt SEPARATE w Mayce. Obejrzalem juz z 4 tutoriale DVD i nic mi na ten temat nie wiadomo :/
Bruneq Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 hmm..masz extract polygons jak klikniesz prawym, to na dole
Chrupek Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 (edytowane) no tak, ale latwiej byloby zaznaczyc jeden objekt i sruuu... a nie bawic sie w zaznaczanie poligonow. Edytowane 28 Styczeń 2010 przez Chrupek
ofca Napisano 3 Luty 2010 Napisano 3 Luty 2010 Jako że dopiero zaczynam tworzyć animacje w XSI, a muszę zrobić filmik na zajęcia więc mam kilka krótkich pytań. Chcę zrobić startujący helikopter. Zrobiłem trawę z włosów i chciałbym żeby się ruszała od pędu powietrza. Dałem hair->create->dynamics tak jak pisało w helpie i dodałem Forces-> Fan, ale nie ma on żadnego wpływu na trawę, która się nie rusza w ogóle. Co jeszcze trzeba zrobić aby to zadziałało? Jeśli wrzucę Fan jako Children helikoptera, to on zacznie za nim podążać. Czy zmieni się też charakterystyka sił działających na trawę i czy da się zrobić? Sprawdzilem. Tworzysz sobie plejna tam gdzie ma byc, na zakladce hair ofk, hair->from selection (plane zaznaczony), dodajesz dynamics na buttonie nizej, potem wstawiasz forca, np fun, zaznaczasz wlosy (wlosy, nie boxa) i apply force na fanie + ppm. potem zabawa ustawieniami. alt+enter na wlosach i masz tam zakladke dynamic i na dole Fan, ustawienia. Tylko kurde mi cos te wlosy zwiewalo. No i to 3 minuty test w przerwie :P 2 pytanie: chcę zrobić wystrzeliwaną rakietę. Robię to z create->explosion, ogień podąża za rakietą i jestem zadowolony z efektu. Tylko jak zrobić żeby ogień nie startował razem z pierwszą klatką a zaczynał się od określonej klatki (wtedy co odpalana jest rakieta). Jak później zrobić żeby przy konkretnej klatce animacji, nastąpił wybuch (rozpoczęła się symulacja drugiej eksplozji) i żeby zarówno rakieta jak i obłok ognia zniknęły? Kazdym parametrem w opcjach konfiguracji symulacji itp itp mozesz sterowac na kluczach. np velocity w pierwszej klatce dac na zero, a np 150 klatce odpalic na 5000 (przyklad ofk), byc moze to jest naokolo, ale powinno zadzialac. 3 pytanie: motion blur. Chciałbym żeby wirnik był bardziej rozmazany. W render scene options zwiekszyłem speed motion blura, ale nie za bardzo to działa. Czy powinienem dać jeszcze większą prędkość obrotową wirnika (teraz mam jeden obrót na kilka klatek), tak aby wykonywany był jeden obrót na klatkę? Jak zadziała ponad jeden obrót na klatkę? Bo jak dam np. 1.1 obrótu na klatkę to otrzymam efekt porównywalny z 0.1 obrotem na klatkę. Czy właśnie w takim przypadku jak coś porusza się szybciej niż można to uchwycić na klatkach zostanie zastosowany motion blur? a tu niestety nie pomoge :(
miras Napisano 20 Luty 2010 Napisano 20 Luty 2010 Da sie instancjowac czasteczki ICE z dwóch róznych grup modeli? Jak podlączam jedna grupę przez Set Instance Geometry i chce powtórzyć tą operację dla innej grupy przez podlączenie do drugiego Execute on Emit, wypuszcza mi tylko modele z jednej grupy :( Jest jakiś sposób na to?
streaker Napisano 20 Luty 2010 Napisano 20 Luty 2010 miras - zrób sobie nową grupę z modeli z grupy 1 i grupy 2 ALBO użyj group geometry chrupek z postu #376 - duplicate, a potem modify -> deform -> push
miras Napisano 20 Luty 2010 Napisano 20 Luty 2010 (edytowane) racja streaker, dzieki, ale kolejna zmienna się pojawiła, jak regulować velocity/speed dla innej grupy instancji? Mam dwa nody Emit in Place i Emit from Position podlaczone do Ice Tree, kazdy z nich ma instancjonowana inna grupę modeli pojawiajacych sie w innym miejscu biegnących po powierzchni obiektu, chciałbym niezależnie regulować ich velocity/speed. Zrobiłem sobie innego point clouda, ale to rozwiązanie połowiczne, muszę uważać żeby cząsteczki się nie mieszały bo włażą na siebie. Edytowane 21 Luty 2010 przez miras
streaker Napisano 21 Luty 2010 Napisano 21 Luty 2010 no to możesz custom property przypisać particlom w momencie ich emisji (masz dwa emitery, więc nie ma problemu) i potem przy ustalaniu velocity zrobić if'a
ofca Napisano 7 Marzec 2010 Napisano 7 Marzec 2010 majsterzy iksesiaja, problem wiec tak. odpalam xsi tworze boksa (w wireframe) widac siatke. zaznaczam face'a , ctrl+d (ciagle jest ok ) , i uzywam translacji i znika mi wsjo. w shaded nic nie widac, nic sie nie wyswietla. A kolejne, w explorerze obiekty widac. wtf ? pojawillo mi sie to z xsi 7.01 bodaj. najlepsze ze przed pojawieniem sie tego dwa dni wczesniej dzialalo ok. 'samo sie zrobilo'. wyjerzucilem 7.01 i instalnalem 2010 i sie nic nie zmienilo. nowe stery z ati pobralem i lipa, dalej tak samo. any idea? procz reainstalu ?
szczuro Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 w nagłówku okna są takie małe przełączniki widoku xyz, da się do tego podpiąć jakiś skrót klawiaturowy albo jest może już jakiś ? chodzi mi dokładnie o to abym po przełączeniu pozostał w widoku user
Muminek Napisano 22 Marzec 2010 Autor Napisano 22 Marzec 2010 Cześć. Może mnie ktoś podratować plikiem data2 z instalki XSI 6.5 . Płyta mi się popsuła i nie ma tego pliku > przynajmniej instalator o niego woła.
Artur Paprocki Napisano 22 Marzec 2010 Napisano 22 Marzec 2010 majsterzy iksesiaja, problem wiec tak. odpalam xsi tworze boksa (w wireframe) widac siatke. zaznaczam face'a , ctrl+d (ciagle jest ok ) , i uzywam translacji i znika mi wsjo. w shaded nic nie widac, nic sie nie wyswietla. A kolejne, w explorerze obiekty widac. wtf ? pojawillo mi sie to z xsi 7.01 bodaj. najlepsze ze przed pojawieniem sie tego dwa dni wczesniej dzialalo ok. 'samo sie zrobilo'. wyjerzucilem 7.01 i instalnalem 2010 i sie nic nie zmienilo. nowe stery z ati pobralem i lipa, dalej tak samo. any idea? procz reainstalu ? 1)Może uruchomiłeś fast manipulation w display 2)Karty Ati miały (około xsi 4.0 problem z tzw. podwójnym buforowaniem a właściwie go nie miały przez co był problem z selekcją komponentów bo wyświetlanie siedziało w tym samym buforze co selekcja i klikanie w raycastcie powodowało znikanie ale z tego co mówisz to chyba odpada) 3)Czy to możliwe że ustawiłeś sobie backface culling w Display>performance? 4)Grałeś w jakąś nową grę ostatnio co ściągneła nowego directx (sterowniki)?
Bati Napisano 30 Marzec 2010 Napisano 30 Marzec 2010 Witam jestem początkujący w softimage i natrafiłem na taki problem : np. tworze cube z polygon mesh wymiary nie są istotne pointy i edge moge zaznaczyć bez problemu lecz jak chce zaznaczyć jednego polygona nie można, dopiero jak wezmę większe zaznaczenie np. 4 naraz to coś się zaznacza tak jak by był jakiś bug. mam softimage 2010,gf gts 250, windows 7 może ktoś miał taki problem. Dlaczego nie mogę zaznaczać pojedynczych poligonów?
streaker Napisano 30 Marzec 2010 Napisano 30 Marzec 2010 prefsy -> tools -> selection -> sorround polygons
Artur Paprocki Napisano 31 Marzec 2010 Napisano 31 Marzec 2010 lub używaj raycast selection do wybierania poligonów (F10 lub U)
Gość i-riss Napisano 6 Kwiecień 2010 Napisano 6 Kwiecień 2010 jak zrobić by w viewporcie był widoczny stożek światła, spot lighta?
dziczyzna Napisano 7 Kwiecień 2010 Napisano 7 Kwiecień 2010 hej czy ktoś wie jak wyświetlić indeksy poligonów ?
Artur Paprocki Napisano 7 Kwiecień 2010 Napisano 7 Kwiecień 2010 masz je wyświetlone na prawym pasku w oknie poniżej narzędzi selekcji. wybierając poligon pojawia się jego ID. Przy grupie ID są oddzielone przecinkami.
dziczyzna Napisano 8 Kwiecień 2010 Napisano 8 Kwiecień 2010 ale ja chce je wyświetlić w viewporcie, tak zebyc ciągle nie klikać. Da się ?
Bati Napisano 13 Kwiecień 2010 Napisano 13 Kwiecień 2010 mam jeszcze jedno pytanie wiem że select floop wybiera się przez naciśniecie alta lecz mam problem chciałbym lopem zaznaczać np. wszystkie dookoła edges, mając zaznaczone edge później alt i następne edge i zzaznacza mi się tylko od .. do a nie cały ring nawet jak najpierw wcisnę alt zaznaczę edge i następne edge to i tak mam od ...do a nie cały okrąg. Zastanawiam się czy czasem w Preferences nie trzeba czegoś ustawić ?? Dziękuje z góry za odpowiedz
Bruneq Napisano 13 Kwiecień 2010 Napisano 13 Kwiecień 2010 Bati -> wciskasz "srodkowy przycisk myszy" czy lewy?!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się