Kedzior Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 Ładnie się zapowiada. Ps. Co było pierwsze modelowane, jajko czy kura? :P
Ania Napisano 24 Listopad 2007 Autor Napisano 24 Listopad 2007 Marcin - W południe jest trochę za wysoko, to fakt. Prawdopodobnie pokażę i tak tylko początek dnia, żeby ukazać jak to Fredzia z samego rana pilnie składa jajo. Jeszcze spróbuję wyrenderować z niższym południem. Gomez - W blenderze nie ma symulatora, ale symulator jest w Sunflow (to silnik renderujący), coś podobnego do Vraysun, tylko trochę jeszcze niedopracowane to, niestety. Kędzior - Na takie pytania nie można jednoznacznie odpowiedzieć, bo jajko było modelowane po rozpoczęciu kury, ale przed jej ukończeniem.
floo Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 czekam na dalszy rozwój sytuacji... Blender rządzi... :P :D
3grosze Napisano 26 Listopad 2007 Napisano 26 Listopad 2007 jaja farmera :] lejce mi rozwaliłaś :] dobre :]
mastahcez Napisano 27 Listopad 2007 Napisano 27 Listopad 2007 fredzia dalej wyglada złowrogo z tym łukiem brwiowym zachodzącym na oko ale moze i dobrze. widac łączenie tekstury na barkach, jesli ma bys łysawa to nie wtym miejscu albo troche polącz ta teksture. bardzo fajny projekt. ciekawie nawet ze tak dosyc realistyczna baja bedzie, tylko trzymaj sie juz tej konwencji i pracuj dalej. pozdr. cez
Ania Napisano 2 Marzec 2008 Autor Napisano 2 Marzec 2008 Popracowałam nad klatką i piórami. Texturę piór muszę poprawiać, nie wygląda to dobrze, opacity map i bump jest niefajny.
mrkrzysiek Napisano 2 Marzec 2008 Napisano 2 Marzec 2008 bardzo ładne textury, co do piór to duże fakt trochę słabe ale te małe wyszły bardzo ładnie
makbol Napisano 3 Marzec 2008 Napisano 3 Marzec 2008 Oj Aniu, już myślałem że porzuciłaś tą scenę. Narazie idzie Ci świetnie chociaż nie ma obiektów za wiele. Tekstury jak zwykle ownują.
Ania Napisano 11 Kwiecień 2008 Autor Napisano 11 Kwiecień 2008 Jest oko, nawet z powiekami, i jest rig, jeszcze nie do końca gotowy bo muszę jeszcze jakieś kontrolki na twarz zrobić, ale chciałam się pochwalić. Takie pytanie, mimikę twarzy najlepiej kośćmi, czy morfami (shape keys)? Czy jeszcze inaczej?
KLICEK Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 pieknie, dajesz rade :) sluchaj moze zrobisz jakias pokazowke ? jezeli chodzi o twarz to kosci daja pewnie wieksze mozliwosci, ale morphy to morphy;) nie wiem czy w blenderku da sie laczyc jedno z 2gim ? :)
Ania Napisano 11 Kwiecień 2008 Autor Napisano 11 Kwiecień 2008 Pokazówkę - chodzi ci o takie video? Mogę, ale jakiegoś czegoś super się nie spodziewajcie, rig jest dużo lepszy niż mój ostatni, ale naprawde dobry nie jest. Da się łączyć jedno z drugim, chyba tak zrobię.
mrkrzysiek Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 Aniu też bym chętnie zobaczył film jak ona się porusza,
floo Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 Ania stawiał bym raczej na shape keys... życzę powodzenia!! P.s. Pokażesz całego rigga?
Ania Napisano 11 Kwiecień 2008 Autor Napisano 11 Kwiecień 2008 Ok no to macie; przy okazji zauważyłam błąd przy ogonie. http://www.ania.xibo.at/img/kura-rig.AVI edit: i jeszcze zapomniałam przedtem, da się to rozciągać. Tu może trochę przesadziłam. http://www.ania.xibo.at/img/kura-rig-stretch.AVI
floo Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 no no... ładnie... znaczy rigg wydaje się być naprawdę dobry... ;) czekam na animacje... ;D
jaras Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 całkiem fajnie wygląda ten rig , nie chcesz dodać osobnych kości pod te fałdki skóry pod dziobem ? wiesz żeby się tak dyndały charakterystycznie jak to u kur. BTW fajny pomysł na animację - jak długa ma być ? (może było coś wcześniej nt. temat ale nie doczytałem)
Tomala Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 Rigg wygląda bardzo fajnie, model super, pozostaje czkać aż to wszystko wprawisz w ruch. Btw jaras ma rację z tym czymś pod dziobem.
kliment woroszyłow Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 Do tych ludzkich oczu koniecznie jej daj mega długie kobiece podkręcone rzęsy, prosze!:) dobre:)
Ania Napisano 12 Kwiecień 2008 Autor Napisano 12 Kwiecień 2008 Te fałdki chciałam zrobić jakimś automatem, soft body albo cloth. Jak dodam kości to będą sztywne i będę musiała animować ręcznie. Jeszcze nie wiem jaka długa będzie, scenariusz jest na papierze i będę się musiała pobawić w kurę żeby zobaczyć ile to potrwa. Rzęsy będą na pewno, w końcu trzeba jakoś podkreślić kobiecość Fredzi.
floo Napisano 12 Kwiecień 2008 Napisano 12 Kwiecień 2008 zapowiada się niezła animka... :) czekam z niecierpliwością... renderować będziesz internalem??? a
Ania Napisano 12 Kwiecień 2008 Autor Napisano 12 Kwiecień 2008 Chyba tak, chciałam sunflowem ale tam są problemy z opacity map.
floo Napisano 12 Kwiecień 2008 Napisano 12 Kwiecień 2008 a testowałaś kerkythea??? chodzi mi o tą wersje zintegrowaną z Kerkythea... bez konieczności exportu... nie wiem jak się sprawdza w animacjach... tyle że pewnie jest wolniejszy ten render od Internala...
Ania Napisano 12 Kwiecień 2008 Autor Napisano 12 Kwiecień 2008 Kerkythea testowałam, zawieszało się. Najbardziej by mi odpowiadał vray, ale tam w wersji na blendera jest ograniczona rozdzielczość. No i najszybszy jest na pewno internal, zwłaszcza że będą włosy.
Ania Napisano 15 Kwiecień 2008 Autor Napisano 15 Kwiecień 2008 Pracowałam nad piórami, jeszcze nie ma wszystkich, ale mam opracowaną metodę. W załączniku diffuse map jednego z użytych piór, jest ich w sumie 8. Pióra zostały stworzone w Blenderze za pomocą długiego cylindra i hair, hair zostały uczesane w kształt pióra, potem zostało to wyrenderowane z prostopadłej kamery (diffuse + alpha). Na samej kurze zostały już użyte tylko tekstury, nie oryginalne pióra. 1
Tomala Napisano 15 Kwiecień 2008 Napisano 15 Kwiecień 2008 Kura zapowiada się świetnie! Jedyne zastrzeżenia mam do piór na skrzydłach, kura nie ma palców na skrzydłach tylko pióra długie jak palce Fredzi. Trochę dziwnie będzie to wyglądało jak te palce będą porośnięte krótkimi piórami.
Orangegraphics Napisano 15 Kwiecień 2008 Napisano 15 Kwiecień 2008 Aniu, chyba ślicznie ci to wychodzi;) naprawde, super.
Predator Napisano 16 Kwiecień 2008 Napisano 16 Kwiecień 2008 Naprawde swietna robota! Piora sa genialne! :)
floo Napisano 17 Kwiecień 2008 Napisano 17 Kwiecień 2008 no niezły sposób na piórka... :] nice work! :D pracuj dalej... powodzenia!
Ania Napisano 7 Czerwiec 2008 Autor Napisano 7 Czerwiec 2008 Po przerwie trochę znowu ruszyło. Dokończyłam rig, w czarnym okienku wyświetla że są w rigu jakieś cycle ale chyba to zignoruję. Testowałam rig na budzącej się Fredzi i jako tako działa. Biorę się za animatic. Czy ktoś wie jak w IPO dla wszystkich kości na raz zmienić Interpolation mode na constant?
kliment woroszyłow Napisano 7 Czerwiec 2008 Napisano 7 Czerwiec 2008 Troche mi żal fredzi... bidulka z niej ...i jeszcze w klatce ją zamknełaś... ciekawe co bedzie dalej:) a jesli i dzie o pytanie to ja nawet nie wiem o co pytasz:D
Gomez Napisano 7 Czerwiec 2008 Napisano 7 Czerwiec 2008 Rysujesz jakis storyboard czy bedziesz renderowac pojedyncze klatki jako storyboard? No bo tak od razu animatik? :) Zawsze szybciej dziabnac cos na srajtasmie niz animatik robic.
Ania Napisano 8 Czerwiec 2008 Autor Napisano 8 Czerwiec 2008 Mam storyboard rozrysowany na papierze. Nie mam w tej chwili dostępu do skanera ani kamery, dlatego nie mogę pokazać. Nie będę tego renderować, użyję opcji render this window (taka jakby animacja, ale prosto z viewportu). Ten render był tylko tak dla próby. Problem z IPO rozwiązali na blenderowni, już nieaktualny.
floo Napisano 8 Czerwiec 2008 Napisano 8 Czerwiec 2008 klimatycznie to wygląda... ;) bardzo dobrze się zapowiada... czekam na animacje... ;)
Ania Napisano 14 Czerwiec 2008 Autor Napisano 14 Czerwiec 2008 Palce z piórami wyglądają trochę inaczej, mam nadzieję że będzie lepiej. Fredzia jest ulepszoną genetycznie kurą, dlatego ma palce. Update: kawałek animatica, dużo na razie nie widać, Fredzia składa jajo. http://www.ania.xibo.at/img/0040_0200.mp4 Przenoszę do działu animacja, bo już się zaczyna powoli.
Kulfon_Fascynator Napisano 15 Czerwiec 2008 Napisano 15 Czerwiec 2008 w sumie to nigdy nie widzialem jak kura wali jajo ....podejrzewam ze to musi byc niezly bol ....juz sie nie moge doczekac na te grymasy ciala skreconego w skurczach hyhy, ciekaw jestem jak to pokazesz, jak dla mnie poki co wyglada to interesujaco.....chociaz to wielkie jajo wydaje mi sie ze pojawia sie zbyt szybko i porod powinien trwac ciut dluzej, ale to tylko moje subiektywne odczucia nie jestem pewien czy ktokolwiek powinien Ci poddawac jakies pomysly, a tym samym niszczyc Twoja wizje.... moze powinnas skonczyc animacje i wtedy dopiero sie nia pochwalic
Ania Napisano 15 Czerwiec 2008 Autor Napisano 15 Czerwiec 2008 (edytowane) Spróbuję jak będzie wyglądało jeśli jajo wyjdzie później. Wizje wizjami ale jest to dopiero moja druga animacja i nie do końca wiem co robię, wolę nie robić sama w ciemno bo nie wyjdzie. Wizji nikt mi nie zniszczy bo mam czarno na biało na kartce, ale jak ktoś ma lepszy pomysł to chętnie przemyślę. Edytowane 15 Czerwiec 2008 przez Ania
Gomez Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 Zauwazylem cos chociaz nie wiem czy to dla tego ze to dopiero zarys czy to twoj blad. Zanim kura przykucnie powinna sie lekko podniesc do gory. To jest antycypacja (chyba) czyli przygotowanie do ruchu. Jesli wykonujesz cios reka w przod to musisz najpierw ja troche cofnac, w animacji tak zaczyna sie kazdy ruch i jest to wyolbrzymione. Sory jesli juz to wiesz :P Kulfon ma racje. Tez mi sie tak wydaje. Puscilem animke troche wolniej i wyglada lepiej, z wyjatkiem koncowki jak patrzy na jajo, to jest ok. Sproboj wydluzyc momenty kiedy przykuca albo cale ujecie, zobacz jak bedzie lepiej. Mozesz zrobic tak ze zanim przykucnie potrzasa kuprem na boki, jakby sie przygotowywala do przykucniecia. No i mysle ze to nie bedzie tak centralnie pokazane - perspektywa w samym srodku kadru. Jakies kraty na 1 planie rozmyte dofem czy cos.
Kalais Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 nic konstruktywnego nie mam do dodania, realizuj swoja wizje, bo to najwazniejsze :) czekam z niecierpliwoscia na efekt koncowy :) p.s. od poczatku do konca tylko blender? p.s.2 nie mam pojecia jak umknal mi ten watek, dopiero wczoraj w nocy go zauwazylem :O
Ania Napisano 16 Czerwiec 2008 Autor Napisano 16 Czerwiec 2008 (edytowane) Gomez - dzięki za uwagi. O antycypacji wiem, będzie, ale dopiero w późniejszej fazie. Teraz szukam odpowiednich poz, pozy jeszcze się mogą zmienić, jeśli zrobię antycypację już teraz to w razie zmiany będę miała podwójną robotę. Puszczę początek wolniej, i zobaczę jak będzie z Fredzią gdzieś z boku, może złoty podział czy jakoś tak. Z tymi kratami mam taką rozterkę, w późniejszej części animacji będą konieczne ponieważ Fredzia otworzy drzwi, ale teraz boję się że krata by zasłaniała za bardzo akcję. Z drugiej strony jak jest bez kraty, to nie widać że zamknięta. Kalais - wątek ci umknął bo był przedtem w WIP a teraz przeniosłam tutaj. Nie sam Blender, był też Wings. Wszystko oprócz kraty było modelowane w Wingsie. Edytowane 16 Czerwiec 2008 przez Ania
Gomez Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 Mam 2 pomysly: zrob duze odstepy miedzy kratami, i tylko pionowe cienkie, druciane kraty albo zrob ekstremalnie mala klatke (tak jest w rzeczywistosci, kury nie moga sie wogole ruszyc). Jest 3 mozliwosc: zrob 2 rodzaje krat, 1 dla zblizenia w ktorej beda szerzej rozstawione kraty zeby bylo lepiej widac, i 2 dla sekwencji otwierania drzwi. Poza tym Fredzia moze otworzyc te pierwsze kraty jesli nie pokazesz ich calych. 1
Ania Napisano 16 Czerwiec 2008 Autor Napisano 16 Czerwiec 2008 (edytowane) http://www.ania.xibo.at/img/0212_0312.mp4 mały update, otwieranie drzwi. Nie jestem pewna czemu ogon skacze między frame 290 a 291, tam nie ma keya, nie powinien. Czy ktoś może się już z takim problemem spotkał? Wszystkie curves są constant, czyli między pozycjami teoretycznie nic nie powinno się ruszać. Kratek raczej nie będę już zmieniać bo to mordęga, wymodelowanie klatki zabrało mi chyba więcej czasu niż cała kura. Ale pomysł z usunięciem kilku drutów dla zbliżenia jest dobry, thx. Edytowane 16 Czerwiec 2008 przez Ania
Rekomendowane odpowiedzi