Skocz do zawartości

WIP: Kura Fredzia


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 215
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Marcin -

W południe jest trochę za wysoko, to fakt. Prawdopodobnie pokażę i tak tylko początek dnia, żeby ukazać jak to Fredzia z samego rana pilnie składa jajo. Jeszcze spróbuję wyrenderować z niższym południem.

 

Gomez -

W blenderze nie ma symulatora, ale symulator jest w Sunflow (to silnik renderujący), coś podobnego do Vraysun, tylko trochę jeszcze niedopracowane to, niestety.

 

Kędzior -

Na takie pytania nie można jednoznacznie odpowiedzieć, bo jajko było modelowane po rozpoczęciu kury, ale przed jej ukończeniem.

Napisano

fredzia dalej wyglada złowrogo z tym łukiem brwiowym zachodzącym na oko ale moze i dobrze. widac łączenie tekstury na barkach, jesli ma bys łysawa to nie wtym miejscu albo troche polącz ta teksture. bardzo fajny projekt. ciekawie nawet ze tak dosyc realistyczna baja bedzie, tylko trzymaj sie juz tej konwencji i pracuj dalej. pozdr. cez

Napisano

Popracowałam nad klatką i piórami. Texturę piór muszę poprawiać, nie wygląda to dobrze, opacity map i bump jest niefajny.

 

kurakurahf7.th.jpg

 

kuraklatkaby0.th.jpg

Napisano

Oj Aniu, już myślałem że porzuciłaś tą scenę. Narazie idzie Ci świetnie chociaż nie ma obiektów za wiele. Tekstury jak zwykle ownują.

Napisano

Jest oko, nawet z powiekami, i jest rig, jeszcze nie do końca gotowy bo muszę jeszcze jakieś kontrolki na twarz zrobić, ale chciałam się pochwalić.

 

Takie pytanie, mimikę twarzy najlepiej kośćmi, czy morfami (shape keys)? Czy jeszcze inaczej?

 

kuraposing1rt6.th.jpg

Napisano

pieknie, dajesz rade :) sluchaj moze zrobisz jakias pokazowke ?

 

jezeli chodzi o twarz to kosci daja pewnie wieksze mozliwosci, ale morphy to morphy;) nie wiem czy w blenderku da sie laczyc jedno z 2gim ? :)

Napisano

Pokazówkę - chodzi ci o takie video? Mogę, ale jakiegoś czegoś super się nie spodziewajcie, rig jest dużo lepszy niż mój ostatni, ale naprawde dobry nie jest.

 

Da się łączyć jedno z drugim, chyba tak zrobię.

Napisano

całkiem fajnie wygląda ten rig , nie chcesz dodać osobnych kości pod te fałdki skóry pod dziobem ? wiesz żeby się tak dyndały charakterystycznie jak to u kur.

BTW fajny pomysł na animację - jak długa ma być ? (może było coś wcześniej nt. temat ale nie doczytałem)

Napisano

Te fałdki chciałam zrobić jakimś automatem, soft body albo cloth. Jak dodam kości to będą sztywne i będę musiała animować ręcznie.

Jeszcze nie wiem jaka długa będzie, scenariusz jest na papierze i będę się musiała pobawić w kurę żeby zobaczyć ile to potrwa.

Rzęsy będą na pewno, w końcu trzeba jakoś podkreślić kobiecość Fredzi.

Napisano

a testowałaś kerkythea??? chodzi mi o tą wersje zintegrowaną z Kerkythea... bez konieczności exportu...

nie wiem jak się sprawdza w animacjach...

tyle że pewnie jest wolniejszy ten render od Internala...

Napisano

Kerkythea testowałam, zawieszało się.

Najbardziej by mi odpowiadał vray, ale tam w wersji na blendera jest ograniczona rozdzielczość.

No i najszybszy jest na pewno internal, zwłaszcza że będą włosy.

Napisano

Pracowałam nad piórami, jeszcze nie ma wszystkich, ale mam opracowaną metodę.

 

W załączniku diffuse map jednego z użytych piór, jest ich w sumie 8. Pióra zostały stworzone w Blenderze za pomocą długiego cylindra i hair, hair zostały uczesane w kształt pióra, potem zostało to wyrenderowane z prostopadłej kamery (diffuse + alpha).

 

Na samej kurze zostały już użyte tylko tekstury, nie oryginalne pióra.

 

freddiepiorasj8.th.jpg

 

piorablendwz7.th.jpg

  • Like 1
Napisano

Kura zapowiada się świetnie! Jedyne zastrzeżenia mam do piór na skrzydłach, kura nie ma palców na skrzydłach tylko pióra długie jak palce Fredzi. Trochę dziwnie będzie to wyglądało jak te palce będą porośnięte krótkimi piórami.

Napisano

Po przerwie trochę znowu ruszyło.

Dokończyłam rig, w czarnym okienku wyświetla że są w rigu jakieś cycle ale chyba to zignoruję.

Testowałam rig na budzącej się Fredzi i jako tako działa.

 

Biorę się za animatic.

 

Czy ktoś wie jak w IPO dla wszystkich kości na raz zmienić Interpolation mode na constant?

 

fredziaih5.th.jpg

Napisano

Rysujesz jakis storyboard czy bedziesz renderowac pojedyncze klatki jako storyboard? No bo tak od razu animatik? :) Zawsze szybciej dziabnac cos na srajtasmie niz animatik robic.

Napisano

Mam storyboard rozrysowany na papierze. Nie mam w tej chwili dostępu do skanera ani kamery, dlatego nie mogę pokazać.

Nie będę tego renderować, użyję opcji render this window (taka jakby animacja, ale prosto z viewportu). Ten render był tylko tak dla próby.

 

Problem z IPO rozwiązali na blenderowni, już nieaktualny.

Napisano

w sumie to nigdy nie widzialem jak kura wali jajo ....podejrzewam ze to musi byc niezly bol ....juz sie nie moge doczekac na te grymasy ciala skreconego w skurczach hyhy, ciekaw jestem jak to pokazesz, jak dla mnie poki co wyglada to interesujaco.....chociaz to wielkie jajo wydaje mi sie ze pojawia sie zbyt szybko i porod powinien trwac ciut dluzej, ale to tylko moje subiektywne odczucia

 

nie jestem pewien czy ktokolwiek powinien Ci poddawac jakies pomysly, a tym samym niszczyc Twoja wizje.... moze powinnas skonczyc animacje i wtedy dopiero sie nia pochwalic

Napisano (edytowane)

Spróbuję jak będzie wyglądało jeśli jajo wyjdzie później.

 

Wizje wizjami ale jest to dopiero moja druga animacja i nie do końca wiem co robię, wolę nie robić sama w ciemno bo nie wyjdzie.

Wizji nikt mi nie zniszczy bo mam czarno na biało na kartce, ale jak ktoś ma lepszy pomysł to chętnie przemyślę.

Edytowane przez Ania
Napisano

Zauwazylem cos chociaz nie wiem czy to dla tego ze to dopiero zarys czy to twoj blad. Zanim kura przykucnie powinna sie lekko podniesc do gory. To jest antycypacja (chyba) czyli przygotowanie do ruchu. Jesli wykonujesz cios reka w przod to musisz najpierw ja troche cofnac, w animacji tak zaczyna sie kazdy ruch i jest to wyolbrzymione. Sory jesli juz to wiesz :P

 

Kulfon ma racje. Tez mi sie tak wydaje. Puscilem animke troche wolniej i wyglada lepiej, z wyjatkiem koncowki jak patrzy na jajo, to jest ok. Sproboj wydluzyc momenty kiedy przykuca albo cale ujecie, zobacz jak bedzie lepiej. Mozesz zrobic tak ze zanim przykucnie potrzasa kuprem na boki, jakby sie przygotowywala do przykucniecia.

 

No i mysle ze to nie bedzie tak centralnie pokazane - perspektywa w samym srodku kadru. Jakies kraty na 1 planie rozmyte dofem czy cos.

Napisano

nic konstruktywnego nie mam do dodania, realizuj swoja wizje, bo to najwazniejsze :)

czekam z niecierpliwoscia na efekt koncowy :)

 

p.s. od poczatku do konca tylko blender?

p.s.2 nie mam pojecia jak umknal mi ten watek, dopiero wczoraj w nocy go zauwazylem :O

Napisano (edytowane)

Gomez -

dzięki za uwagi.

O antycypacji wiem, będzie, ale dopiero w późniejszej fazie. Teraz szukam odpowiednich poz, pozy jeszcze się mogą zmienić, jeśli zrobię antycypację już teraz to w razie zmiany będę miała podwójną robotę.

Puszczę początek wolniej, i zobaczę jak będzie z Fredzią gdzieś z boku, może złoty podział czy jakoś tak.

Z tymi kratami mam taką rozterkę, w późniejszej części animacji będą konieczne ponieważ Fredzia otworzy drzwi, ale teraz boję się że krata by zasłaniała za bardzo akcję. Z drugiej strony jak jest bez kraty, to nie widać że zamknięta.

 

Kalais -

wątek ci umknął bo był przedtem w WIP a teraz przeniosłam tutaj.

Nie sam Blender, był też Wings. Wszystko oprócz kraty było modelowane w Wingsie.

Edytowane przez Ania
Napisano

Mam 2 pomysly: zrob duze odstepy miedzy kratami, i tylko pionowe cienkie, druciane kraty albo zrob ekstremalnie mala klatke (tak jest w rzeczywistosci, kury nie moga sie wogole ruszyc). Jest 3 mozliwosc: zrob 2 rodzaje krat, 1 dla zblizenia w ktorej beda szerzej rozstawione kraty zeby bylo lepiej widac, i 2 dla sekwencji otwierania drzwi. Poza tym Fredzia moze otworzyc te pierwsze kraty jesli nie pokazesz ich calych.

 

fredziafs0.th.jpg

  • Like 1
Napisano (edytowane)

http://www.ania.xibo.at/img/0212_0312.mp4

mały update, otwieranie drzwi.

 

Nie jestem pewna czemu ogon skacze między frame 290 a 291, tam nie ma keya, nie powinien. Czy ktoś może się już z takim problemem spotkał? Wszystkie curves są constant, czyli między pozycjami teoretycznie nic nie powinno się ruszać.

 

Kratek raczej nie będę już zmieniać bo to mordęga, wymodelowanie klatki zabrało mi chyba więcej czasu niż cała kura.

Ale pomysł z usunięciem kilku drutów dla zbliżenia jest dobry, thx.

Edytowane przez Ania
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności