Skocz do zawartości

WIP: Kura Fredzia


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 215
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Światło jest - faktycznie.. ale na razie chyba nie tworzy klimatu jaki sobie wcześniej wyobraziłem, brakuje chyba czegoś co pozwoli skupić się na meritum....

 

Teraz dopiero siatka zwróciła moją uwagę... - nie sądzą żeby siatka "podłogowa" była taka płaska... w rzeczywistości byłaby mocno wygięta, kura trochę waży... ale w sumie ja nigdy nie widziałem żywej kury.

 

pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

z tą podłogą racja, poprawię.

 

Kura się rusza i będzie miała pomarańczowe pióra lub włoski, więc będzie lepiej widoczna niż teraz.

 

Jeszcze dołączam lekko zmienione oświetlenie ranne (doświetlone okna).

Edytowane przez Ania
Napisano

Tak. ta poranna wersja jest bardziej kameralna.... może pokażesz coś z piórkami i włoskami...?

- choć nie wiem czy to więzienie powinno być kameralne... może główne -zimne światło + jakieś ciepłe skąś indziej.. od spodu - migające światełka - zielone i pomarańczowe...?

 

jestem pewien że na coś wpadniesz.

 

pozdrawiam.

Napisano

Ja bym mniej już nie dawał, tak jest spoko moim zdaniem. Planujesz dodac może jakies GI albo przynajmniej ambient occlusion jakiegos do renderów, czy tez dofa,czy w finalnej animacji zostaną tej jakości? Brakuje tu IMO trochę głębi aczkolwiek w wersji porannej jest juz jej więcej :).

Pozdrawiam

Napisano

Ewentualnie będzie lekki DOF, ale AO ani GI nie będzie (za długo by się renderowało, nie ma szans).

I zmniejszę bump na tej tylniej ścianie, to sama w sobie będzie wyglądała lekko zdofowana, bo teraz wydaje mi się że przez ten bump trochę za bardzo się rzuca w oczy.

 

Motion blur też będzie.

Napisano

A słyszałem przy okazji Big buck bunny ze dodali w blenderze jakis drastycznie szybszy AO, moim zdaniem warto by chociaz sprobowac :)

Napisano

To znaczy tak. Nowe AO jest o wiele szybsze niż stare i dużo mniej szumi. Niestety mój komputer jest raczej wolny i nie mam render farmy, i z AO renderuje się kilkanaście minut. Bez AO (tak jak wyżej) 1 min. A klatek jest ok. 3000.

Napisano

Ale miazga. Świetnie wygląda w wersji porannej. W 2 renderze przydałoby się więcej kontrastu. Fredzia wygląda fanie ale jeśli ma być bardzo obleśna to zrzuć jej trochę piór. Z tym że światło na piórach wygląda super a jak ją oskubiesz to może już tak efektownie nie wyglądać.

Napisano

ten FRAME 973 naprawdę ładniusi, widać ze kurka taka jakiaś oskubana i spocona....myślałaś nad jakimiś wolumetrykami przez kratke i moze jakimiś drobinkami..."czegośtam" w powietrzu ?

Napisano

Aniu co do liczby piór jak sie pozbywać to możesz jej na klatce piersiowej powyrywać w tym miejscu najwięcej tracą, jeszcze zależy jak dużo by było widać tą łysinę w całej animacji, ale już teraz jest bardzo fajnie

Napisano

No piórka nawet lepsiejsze niż się spodziewałem.. :)

 

Jeśli to pomoże... to podobnie jak kilka osób, uważam że mogłaby być poskubana pod szyją na przykład (tzw. "Goła Klata") i w okolicach nóg i ogona...

Dodatkowo, co mnie się rzuciło w oczy to dziwna mapa "opacity" na każdym piórku... jakby ambient danej mapy Był czernią...(chyba spokojnie mogłyby bardziej "iluminować")..

 

No i piórka na "Łapach" mogłyby być inne niż reszta.. jakieś wypasione...

 

Ale to tylko takie moje tam spostrzeżenia.

 

Rendery już robioą wrażenie... a jak już będzie DOF i CoolOrCorection.. to będzie wypas..

 

pozdrawiam.

 

P.S. Grzebyk to ma "dziarski".

Napisano

Kurka jest git, podoba mi sie, przekonuje. Jednak cale otoczenie nie siedzi, tak jakby bylo odciete od kurki, moze troszke postprodukcji walniejsz ?:)

 

edit: dorobilem kilka probek, mam nadzieje ze sie nie obrazisz i ze doczytalem wszystko ;)

kolor_test1.jpg

kolor_test2.jpg

kolor_test3.jpg

kolor_test4.jpg

kolor_test5.jpg

kolor_test6.jpg

kolor_test7.jpg

  • Like 1
Napisano

no, no.. osobiście myślę że coś pomiędzy "test3" (ciepłe światełko) a "test5" (oko Fredzi i błękit) byłoby w sam raz.. brakuje tylko połączenia światła zimnego z jarzeniówek i światła ciepłego z okien.

 

pozdrawiam.

Napisano

moim zdaniem to nie wina kolorów a samego oświetlenia które jak dla mnie jest słabo czytelne, praktycznie wszystko zlewa się w jedna całość, może warto spróbować nieco bardziej 'plastycznego/pixarowego' rodzaju oświetlenia, odcinającego nieco poszczególne elementy sceny od siebie?

Napisano (edytowane)

Sory za spóźnioną odpowiedź, ale ostatnio nad tym nie pracowałam.

 

myślałaś nad jakimiś wolumetrykami przez kratke i moze jakimiś drobinkami..."czegośtam" w powietrzu ?
niebardzo wiem jak się za wolumetryki zabrać, jak znajdę jakiś prosty sposób to będą. Jak ktoś ma na to patent to chętnie posłucham (ale sama jeszcze za bardzo nie szukałam). Drobinki czegośtam w powietrzu będą prawie na pewno.

 

Nad mocniejszym obskubaniem się zastanawiam, chyba trochę jeszcze ich wyrwę.

 

Dodatkowo, co mnie się rzuciło w oczy to dziwna mapa "opacity" na każdym piórku... jakby ambient danej mapy Był czernią...(chyba spokojnie mogłyby bardziej "iluminować")..
to się robi na ocienionej stronie pióra, spróbuję poprawić jakoś shader.

 

No i piórka na "Łapach" mogłyby być inne niż reszta.. jakieś wypasione...
lepiej niż teraz nie potrafię niestety.

 

Klicek - będzie postprodukcja, jeszcze się w to nie bawiłam. Dzięki za próbki.

 

jak takie ladne piorka udalo ci sie zrobic?
trochę wcześniej w tym wątku tłumaczyłam, i jeszcze tu jest na temat przyklejania ich do kury: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=57998 Edytowane przez Ania
Napisano

Ostatnim razem jak tu zaglądałem była siatka tej kury, a teraz jak juz troche wiecej wiem, to chciałem sie jej przyjrzec, bo tez zamierzam ptaka modelować. (zupelnie innego, ale ten model mógłby byc pouczający) Czy źle szukam, czy może autorka usunęła tego screena ?

Napisano (edytowane)

Autorka czyściła serwer metodą radykalną.

Wstawiam siatkę jeszcze raz:

http://www.ania.xibo.at/tmp/kura-siatka-1.jpg

http://www.ania.xibo.at/tmp/kura-siatka-2.jpg

http://www.ania.xibo.at/tmp/kura-siatka-3.jpg

http://www.ania.xibo.at/tmp/kura-siatka-4.jpg

http://www.ania.xibo.at/tmp/kura-siatka-5.jpg

 

A praca nad animacją trwa, tyle że nie ma w tej chwili nic do pokazania. Pracuję nad głosem i detalami, dopracowuję rendery.

Edytowane przez Ania
  • Confused 1
Napisano

serwus :)

glosy nagrywasz calkiem sama ? jak to robisz ? zmagam sie teraz z tym samym i nie wiem jaka sciezka pojsc. nie wiem gdzie ewentualnie szukac jakiegos studia robiacego udzwiekowienie - ale zeby bylo tanie i najlepiej z wroclawia, dolnego slaska. moze ktos wie ? ( no i zeby bylo w miare tanio ).

Pozdrawiam Cie i naparzaj z ta animacja do przodu :)

 

 

 

pozdrawiam i zycze podwozenia :)

  • Like 1
Napisano

Nagrywam sama, takim mikrofonem z headsetu, program Audacity > noise removal > niekiedy jakieś filtry (najczęściej pitch, speed, tempo, equalization).

Jakość nie najlepsza ale nie stać mnie na wynajęcie studia. Coraz lepiej gdaczę, wczuwam się w kurę.

http://www.ania.xibo.at/tmp/1606_1638.avi

http://www.ania.xibo.at/tmp/2423_2803.avi

Warto do nagrywania zamknąć okno i poprosić współlokatorów o wyłączenie radia.

Napisano

Zasysam...

Tak teraz sprawdziłem pierwszy post z 21.10.2007

 

Zaczęłam modelować kurę Fredzię, będzie animacja ale na razie robię modele. Jeszcze nie jest gotowa.

 

Kawał pracy :)

Napisano

Rewelacyjny dubbing :D

Pamiętam jak kiedyś przeglądałem WIP'y ale motyw z powracającym jajkiem mi umknął i teraz gdy go zobaczyłem to bardzo mi się podobał. Ogólnie cała animka może się wydawać przydługawa, lecz w zasadzie wszystko się trzyma :) Jeszcze podkład muzyczki, ostatnie szlify i kura będzie idealna.

 

Pozdrawiam :)

Napisano

no pieknie! :D ze tak powiem z "jajem" zrobione :D

nie moge sie doczekac na finalny rendering i mastering :D

a dialogi, no coz, no coz :D ja bym tutaj widzial(slyszal) podklad a'la Charlie Chaplin :D

Napisano

Troszke dziwacznie brzmi jak nagle posrod tego ludzkiego "YYYYGHHHH! UUUUGHHH!" pojawia sie z nienacka kurzy okrzyk - taki urywany i glosny niczym wystrzal ;)

 

Poza tym git - kawal roboty odwalilas. Mozesz sprzedac ten filmek do TOZu - okrutny jest jak cholera ;)

Napisano

Świetna animacja kury, podoba mi się dynamika i zrywy, bałem się anemicznych precyzyjnych i powolnych ruchów, ale ich nie było. Czekam na finał.

Tak przy okazji, Aniu co modelowałaś pierwsze? Jajko czy kurę?

Napisano

Santi_Animator -

Jakoś wciąż mam nadzieję że z muzyczką nie będzie się tak dłużyło. Jeszcze dam koledze do cięcia to utnie niepotrzebne kawałki.

 

Tjviking -

Podkład ala Charlie Chaplin wymagałby jakiegoś zmysłu i wyczucia muzycznego, którego ja kompletnie nie mam.

 

Nezumi - niektóre głosy jeszcze poprawie, częściowo głośność się nie zgadza między elementami, w niektórych za bardzo słychać oddech. I chyba dodam więcej kurzych gdaknięć, żeby nie były takie samotne.

 

Kedzior - trudne pytanie, to było za dawno...

Napisano

Hej, wiem ze to cięzko przychodzi zawsze ale lepiej byłoby gdybyś wycięła nieco tych przepychanek z jajkiem i za małą klapką....chodzi mnie o to ze traci to sens kiedy nagle ta sama kura czeka az przejdzie pan z nozem i otwiera sobie klatkę jakby nigdy nic i wyrzuca jajko...wiesz...jakby dwie inne kury to były, takie moje wrażenie

 

a co do technicznych spraw, w czym to bedzie renderowane (w sensie mental, vray,)? masz juz jakiś mniej więcej czas renderowania jednej klatki ?

 

acha, a co do dzwięku to moze poszukać albo pomiksować jakoś coby w tle było słychać wszystkie te kury co tam pewnie siedzą w tych klatkach, dałoby to troche więcej do otoczenia?

  • Like 1
Napisano (edytowane)

kannu - deadline jako taki nie, ale myślę że do października zdążę.

 

JmTm00 - Już kilka osób mówiło żeby to skrócić. Dam to do cięcia koledze z innego forum, który się dobrowolnie zaoferował i który się zajmuję cięciem profesjonalnie. Powiem mu że może masakrować i amputować co mu się wydaje. Już mi ciął moją pierwszą wersję, i wyszło dużo lepiej niż było, więc myślę że po ponownym cięciu będzie dobrze. Ja natomiast przed następną animacją przeczytam dwie książki na ten temat, jedną już kupiłam, więc będzie coraz lepiej.

Ale (wedłóg mojej logiki) nie jest nielogiczne że najpierw pchnie przez klapkę a potem przez drzwi. Przez małą klapkę chce je dostarczyć na taśmę, żeby zostało zapakowane do kartonika. Jak to się nie udaje, wyrzuca je przez drzwi, żeby nie było że ona nie spełnia swojego obowiązku oddania jajka, z tego samego powodu kryje je przed wartownikiem.

Renderowane będzie w Blender Internal. Czas na klatkę ok. 10 sec (jeszcze muszę dopasować ustawienia i sprawdzić czy SSS nie miga).

Kury (głosy) do otoczenia być może dojdą, jeszcze to muszę przetestować. Dzisiaj dodałam miejscami muzyczkę, i wtedy tych odgłosów tła tak bardzo nie brakuje, a miejscami nawet jest lepiej bez nich (np. przy tych kartonikach z jajami na początku).

 

Sory jak coś niezwięźle piszę, ale nie jestem całkiem przytomna.

Edytowane przez Ania
Napisano

Czesc

Bardzo ciekawie rozwija sie ten short.Duza dbalosc o detale jak w twoich pracach statycznych.Dobrze zamknieta fabula.Jedyna krytyka to timing w animacji ale to juz wiesz troche trzeba to pociac przyspieszyc i tyle.Tak btw. ustalajac juz teraz jakas sciezke dziwekowa(myslac o niej animujac) ktora bedzie towarzyszyc efektom dzwiekowym pozwoliloby wlasnie nadac animacji troche wiecej tempa/zroznicowania.

Finalna kompozycja pewnie bedzie na wysokim poziomie wizualnym.W ogole gratuluje olbrzymiej wiedzy i checi dzielenia sie nim.A najlepsze ze przekladasz to na to co najlepsze w 3d czyli film.

pozdrawiam

Napisano

po pierwsze, wielki szacun za pracę i samozaparcie. mam nadzieję że odniesiesz sukces.

mam zastrzeżenia do próbek animacji jakie pokazałaś. w pierwszym klipie źle wygląda jak kura obraca głowę, która nagle sztywno zatrzymuje się w miejscu , a tułów dalej się rusza, w następnym klipie brakuje dynamiki i emocji, ruchy są zbyt "maślane". Spróbuj zaobserwować jak kury poruszają się w naturze. Mają raczej nerwowe i szybkie ruchy. Kiedy to obczisz, możesz potem swobodnie nadać temu cartoonowy charakter.

W animacji najważniejsze są emocje które wyraża postać, cała fizyka powinna być temu podporządkowana.

 

anyway dobra robota ogólnie ;)

Napisano

Jak dla mnie to wyszło super .Podoba mi się ta historyjka jest zabawna i właściwie może trochę te zbliżenia jakoś nie do końca się wmontowały .Po za tym mi się podoba w końcu to nie produkcja pixaru .Czekam na wersję końcową ...

Napisano

Hey. Pozwolilem sobie odkopac ten temat poniewaz jestem ciekaw jak ida postepy nad Kurą Fredzią ;) projekt ciagle w progressie, chwilowy zastój czy juz finish:) ? ( podobno zamierzałas do października skonczyc ;) Pozdrawiam

Napisano

Zastój był bo się renderowało i były pewne komplikacjie, o których wolę nie wspominać. Ale już skończyło. Uff.

Ten październik to było tak wstępnie, żeby się zmotywować. To nie takie proste, bo już mam tego po uszy dosyć i nie chcę już nawet na nią patrzeć.

 

Przez ostatnie 3 dni walczyłam z moją nagrywarką, żeyb zapisać 4GB klatek png na płycie dvd. Zaprzepaściłam 3 płyty, po czym nagrałam u kogo innego. Jutro wysyłam pocztą do Berlina, gdzie kolega edytor mi to ładnie potnie, i wtedy już koniec.

Napisano

Super. Trzymamy kciuki zeby juz nie bylo zadnych klopotow :) Pewnie juz bylo takie pytanie ale w czym renderowalas i ile czasu wychodzilo na klatke?

 

Pozdrawiam i czekam na final :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności