carlosss Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 Hmm, niby fajnie, ale akcja jest strasznie nudna
Ania Napisano 24 Marzec 2009 Autor Napisano 24 Marzec 2009 (edytowane) Pracowałam nad oświetleniem: http://www.ania.xibo.at/tmp/lighttest.jpg Edytowane 24 Marzec 2009 przez Ania
sly Napisano 24 Marzec 2009 Napisano 24 Marzec 2009 Światło jest - faktycznie.. ale na razie chyba nie tworzy klimatu jaki sobie wcześniej wyobraziłem, brakuje chyba czegoś co pozwoli skupić się na meritum.... Teraz dopiero siatka zwróciła moją uwagę... - nie sądzą żeby siatka "podłogowa" była taka płaska... w rzeczywistości byłaby mocno wygięta, kura trochę waży... ale w sumie ja nigdy nie widziałem żywej kury. pozdrawiam.
Ania Napisano 24 Marzec 2009 Autor Napisano 24 Marzec 2009 (edytowane) z tą podłogą racja, poprawię. Kura się rusza i będzie miała pomarańczowe pióra lub włoski, więc będzie lepiej widoczna niż teraz. Jeszcze dołączam lekko zmienione oświetlenie ranne (doświetlone okna). Edytowane 25 Marzec 2009 przez Ania
Gomez Napisano 25 Marzec 2009 Napisano 25 Marzec 2009 Super. Podobać się, 2 wersja jest git majonez. Fajny kontrast między planami.
sly Napisano 25 Marzec 2009 Napisano 25 Marzec 2009 Tak. ta poranna wersja jest bardziej kameralna.... może pokażesz coś z piórkami i włoskami...? - choć nie wiem czy to więzienie powinno być kameralne... może główne -zimne światło + jakieś ciepłe skąś indziej.. od spodu - migające światełka - zielone i pomarańczowe...? jestem pewien że na coś wpadniesz. pozdrawiam.
Ania Napisano 3 Kwiecień 2009 Autor Napisano 3 Kwiecień 2009 A jak myślicie, mniej tych piórek dać? Żeby wyglądała bardziej obskubana i wytarmoszona?
SoAd Napisano 3 Kwiecień 2009 Napisano 3 Kwiecień 2009 Ja bym mniej już nie dawał, tak jest spoko moim zdaniem. Planujesz dodac może jakies GI albo przynajmniej ambient occlusion jakiegos do renderów, czy tez dofa,czy w finalnej animacji zostaną tej jakości? Brakuje tu IMO trochę głębi aczkolwiek w wersji porannej jest juz jej więcej :). Pozdrawiam
Ania Napisano 3 Kwiecień 2009 Autor Napisano 3 Kwiecień 2009 Ewentualnie będzie lekki DOF, ale AO ani GI nie będzie (za długo by się renderowało, nie ma szans). I zmniejszę bump na tej tylniej ścianie, to sama w sobie będzie wyglądała lekko zdofowana, bo teraz wydaje mi się że przez ten bump trochę za bardzo się rzuca w oczy. Motion blur też będzie.
SoAd Napisano 3 Kwiecień 2009 Napisano 3 Kwiecień 2009 A słyszałem przy okazji Big buck bunny ze dodali w blenderze jakis drastycznie szybszy AO, moim zdaniem warto by chociaz sprobowac :)
Ania Napisano 3 Kwiecień 2009 Autor Napisano 3 Kwiecień 2009 To znaczy tak. Nowe AO jest o wiele szybsze niż stare i dużo mniej szumi. Niestety mój komputer jest raczej wolny i nie mam render farmy, i z AO renderuje się kilkanaście minut. Bez AO (tak jak wyżej) 1 min. A klatek jest ok. 3000.
Gomez Napisano 4 Kwiecień 2009 Napisano 4 Kwiecień 2009 Ale miazga. Świetnie wygląda w wersji porannej. W 2 renderze przydałoby się więcej kontrastu. Fredzia wygląda fanie ale jeśli ma być bardzo obleśna to zrzuć jej trochę piór. Z tym że światło na piórach wygląda super a jak ją oskubiesz to może już tak efektownie nie wyglądać.
JmTm00 Napisano 4 Kwiecień 2009 Napisano 4 Kwiecień 2009 ten FRAME 973 naprawdę ładniusi, widać ze kurka taka jakiaś oskubana i spocona....myślałaś nad jakimiś wolumetrykami przez kratke i moze jakimiś drobinkami..."czegośtam" w powietrzu ?
mrkrzysiek Napisano 4 Kwiecień 2009 Napisano 4 Kwiecień 2009 Aniu co do liczby piór jak sie pozbywać to możesz jej na klatce piersiowej powyrywać w tym miejscu najwięcej tracą, jeszcze zależy jak dużo by było widać tą łysinę w całej animacji, ale już teraz jest bardzo fajnie
Camel Napisano 4 Kwiecień 2009 Napisano 4 Kwiecień 2009 Dlaczego cienia Fredzi na kracie nie widzę? :( Jestem jej fanem... widziałem testowy filmik o Fredzi :)
sly Napisano 4 Kwiecień 2009 Napisano 4 Kwiecień 2009 No piórka nawet lepsiejsze niż się spodziewałem.. :) Jeśli to pomoże... to podobnie jak kilka osób, uważam że mogłaby być poskubana pod szyją na przykład (tzw. "Goła Klata") i w okolicach nóg i ogona... Dodatkowo, co mnie się rzuciło w oczy to dziwna mapa "opacity" na każdym piórku... jakby ambient danej mapy Był czernią...(chyba spokojnie mogłyby bardziej "iluminować").. No i piórka na "Łapach" mogłyby być inne niż reszta.. jakieś wypasione... Ale to tylko takie moje tam spostrzeżenia. Rendery już robioą wrażenie... a jak już będzie DOF i CoolOrCorection.. to będzie wypas.. pozdrawiam. P.S. Grzebyk to ma "dziarski".
KLICEK Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Kurka jest git, podoba mi sie, przekonuje. Jednak cale otoczenie nie siedzi, tak jakby bylo odciete od kurki, moze troszke postprodukcji walniejsz ?:) edit: dorobilem kilka probek, mam nadzieje ze sie nie obrazisz i ze doczytalem wszystko ;) 1
Gomez Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 Nono, Klicek zarządził :) Wygląda super tylko klatka miejscami za bardzo się świeci.
sly Napisano 31 Maj 2009 Napisano 31 Maj 2009 no, no.. osobiście myślę że coś pomiędzy "test3" (ciepłe światełko) a "test5" (oko Fredzi i błękit) byłoby w sam raz.. brakuje tylko połączenia światła zimnego z jarzeniówek i światła ciepłego z okien. pozdrawiam.
Pionier Napisano 31 Maj 2009 Napisano 31 Maj 2009 moim zdaniem to nie wina kolorów a samego oświetlenia które jak dla mnie jest słabo czytelne, praktycznie wszystko zlewa się w jedna całość, może warto spróbować nieco bardziej 'plastycznego/pixarowego' rodzaju oświetlenia, odcinającego nieco poszczególne elementy sceny od siebie?
torm Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 Ja bym tge piórka powyrywał miejscami, tworząc takie plamy na Fredzi, wtedy będzie wyglądać naprawdę mizernie.
Ania Napisano 4 Czerwiec 2009 Autor Napisano 4 Czerwiec 2009 (edytowane) Sory za spóźnioną odpowiedź, ale ostatnio nad tym nie pracowałam. myślałaś nad jakimiś wolumetrykami przez kratke i moze jakimiś drobinkami..."czegośtam" w powietrzu ? niebardzo wiem jak się za wolumetryki zabrać, jak znajdę jakiś prosty sposób to będą. Jak ktoś ma na to patent to chętnie posłucham (ale sama jeszcze za bardzo nie szukałam). Drobinki czegośtam w powietrzu będą prawie na pewno. Nad mocniejszym obskubaniem się zastanawiam, chyba trochę jeszcze ich wyrwę. Dodatkowo, co mnie się rzuciło w oczy to dziwna mapa "opacity" na każdym piórku... jakby ambient danej mapy Był czernią...(chyba spokojnie mogłyby bardziej "iluminować").. to się robi na ocienionej stronie pióra, spróbuję poprawić jakoś shader. No i piórka na "Łapach" mogłyby być inne niż reszta.. jakieś wypasione... lepiej niż teraz nie potrafię niestety. Klicek - będzie postprodukcja, jeszcze się w to nie bawiłam. Dzięki za próbki. jak takie ladne piorka udalo ci sie zrobic? trochę wcześniej w tym wątku tłumaczyłam, i jeszcze tu jest na temat przyklejania ich do kury: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=57998 Edytowane 4 Czerwiec 2009 przez Ania
Temporal Napisano 1 Lipiec 2009 Napisano 1 Lipiec 2009 Z calym szacunkiem klicek ale wedlug mnie to jakos ostatnio dla ciebie postprodukcje do rozwalenie obrazka i zrobienie z tego wodotryskow z gier.
Maksym Napisano 15 Sierpień 2009 Napisano 15 Sierpień 2009 Ostatnim razem jak tu zaglądałem była siatka tej kury, a teraz jak juz troche wiecej wiem, to chciałem sie jej przyjrzec, bo tez zamierzam ptaka modelować. (zupelnie innego, ale ten model mógłby byc pouczający) Czy źle szukam, czy może autorka usunęła tego screena ?
Ania Napisano 17 Sierpień 2009 Autor Napisano 17 Sierpień 2009 (edytowane) Autorka czyściła serwer metodą radykalną. Wstawiam siatkę jeszcze raz: http://www.ania.xibo.at/tmp/kura-siatka-1.jpg http://www.ania.xibo.at/tmp/kura-siatka-2.jpg http://www.ania.xibo.at/tmp/kura-siatka-3.jpg http://www.ania.xibo.at/tmp/kura-siatka-4.jpg http://www.ania.xibo.at/tmp/kura-siatka-5.jpg A praca nad animacją trwa, tyle że nie ma w tej chwili nic do pokazania. Pracuję nad głosem i detalami, dopracowuję rendery. Edytowane 17 Sierpień 2009 przez Ania 1
kannu Napisano 23 Sierpień 2009 Napisano 23 Sierpień 2009 serwus :) glosy nagrywasz calkiem sama ? jak to robisz ? zmagam sie teraz z tym samym i nie wiem jaka sciezka pojsc. nie wiem gdzie ewentualnie szukac jakiegos studia robiacego udzwiekowienie - ale zeby bylo tanie i najlepiej z wroclawia, dolnego slaska. moze ktos wie ? ( no i zeby bylo w miare tanio ). Pozdrawiam Cie i naparzaj z ta animacja do przodu :) pozdrawiam i zycze podwozenia :) 1
Ania Napisano 23 Sierpień 2009 Autor Napisano 23 Sierpień 2009 Nagrywam sama, takim mikrofonem z headsetu, program Audacity > noise removal > niekiedy jakieś filtry (najczęściej pitch, speed, tempo, equalization). Jakość nie najlepsza ale nie stać mnie na wynajęcie studia. Coraz lepiej gdaczę, wczuwam się w kurę. http://www.ania.xibo.at/tmp/1606_1638.avi http://www.ania.xibo.at/tmp/2423_2803.avi Warto do nagrywania zamknąć okno i poprosić współlokatorów o wyłączenie radia.
Ania Napisano 30 Sierpień 2009 Autor Napisano 30 Sierpień 2009 (edytowane) całość z prawie gotowym głosem (muzyki jeszcze nie ma) edit: mniejszy plik, http://www.ania.xibo.at/tmp/0058_5437.mov (30 MB) Edytowane 30 Sierpień 2009 przez Ania
Kedzior Napisano 30 Sierpień 2009 Napisano 30 Sierpień 2009 Zasysam... Tak teraz sprawdziłem pierwszy post z 21.10.2007 Zaczęłam modelować kurę Fredzię, będzie animacja ale na razie robię modele. Jeszcze nie jest gotowa. Kawał pracy :)
Santi_Animator Napisano 31 Sierpień 2009 Napisano 31 Sierpień 2009 Rewelacyjny dubbing :D Pamiętam jak kiedyś przeglądałem WIP'y ale motyw z powracającym jajkiem mi umknął i teraz gdy go zobaczyłem to bardzo mi się podobał. Ogólnie cała animka może się wydawać przydługawa, lecz w zasadzie wszystko się trzyma :) Jeszcze podkład muzyczki, ostatnie szlify i kura będzie idealna. Pozdrawiam :)
Gość Gosc Napisano 31 Sierpień 2009 Napisano 31 Sierpień 2009 no pieknie! :D ze tak powiem z "jajem" zrobione :D nie moge sie doczekac na finalny rendering i mastering :D a dialogi, no coz, no coz :D ja bym tutaj widzial(slyszal) podklad a'la Charlie Chaplin :D
Nezumi Napisano 31 Sierpień 2009 Napisano 31 Sierpień 2009 Troszke dziwacznie brzmi jak nagle posrod tego ludzkiego "YYYYGHHHH! UUUUGHHH!" pojawia sie z nienacka kurzy okrzyk - taki urywany i glosny niczym wystrzal ;) Poza tym git - kawal roboty odwalilas. Mozesz sprzedac ten filmek do TOZu - okrutny jest jak cholera ;)
Kedzior Napisano 31 Sierpień 2009 Napisano 31 Sierpień 2009 Świetna animacja kury, podoba mi się dynamika i zrywy, bałem się anemicznych precyzyjnych i powolnych ruchów, ale ich nie było. Czekam na finał. Tak przy okazji, Aniu co modelowałaś pierwsze? Jajko czy kurę?
Ania Napisano 31 Sierpień 2009 Autor Napisano 31 Sierpień 2009 Santi_Animator - Jakoś wciąż mam nadzieję że z muzyczką nie będzie się tak dłużyło. Jeszcze dam koledze do cięcia to utnie niepotrzebne kawałki. Tjviking - Podkład ala Charlie Chaplin wymagałby jakiegoś zmysłu i wyczucia muzycznego, którego ja kompletnie nie mam. Nezumi - niektóre głosy jeszcze poprawie, częściowo głośność się nie zgadza między elementami, w niektórych za bardzo słychać oddech. I chyba dodam więcej kurzych gdaknięć, żeby nie były takie samotne. Kedzior - trudne pytanie, to było za dawno...
kannu Napisano 1 Wrzesień 2009 Napisano 1 Wrzesień 2009 serwus :) Aniu, masz zaplanowany jakis deadline z tym shortem ? pozdrawia m i zycze powodzenia :)
JmTm00 Napisano 1 Wrzesień 2009 Napisano 1 Wrzesień 2009 Hej, wiem ze to cięzko przychodzi zawsze ale lepiej byłoby gdybyś wycięła nieco tych przepychanek z jajkiem i za małą klapką....chodzi mnie o to ze traci to sens kiedy nagle ta sama kura czeka az przejdzie pan z nozem i otwiera sobie klatkę jakby nigdy nic i wyrzuca jajko...wiesz...jakby dwie inne kury to były, takie moje wrażenie a co do technicznych spraw, w czym to bedzie renderowane (w sensie mental, vray,)? masz juz jakiś mniej więcej czas renderowania jednej klatki ? acha, a co do dzwięku to moze poszukać albo pomiksować jakoś coby w tle było słychać wszystkie te kury co tam pewnie siedzą w tych klatkach, dałoby to troche więcej do otoczenia? 1
Ania Napisano 3 Wrzesień 2009 Autor Napisano 3 Wrzesień 2009 (edytowane) kannu - deadline jako taki nie, ale myślę że do października zdążę. JmTm00 - Już kilka osób mówiło żeby to skrócić. Dam to do cięcia koledze z innego forum, który się dobrowolnie zaoferował i który się zajmuję cięciem profesjonalnie. Powiem mu że może masakrować i amputować co mu się wydaje. Już mi ciął moją pierwszą wersję, i wyszło dużo lepiej niż było, więc myślę że po ponownym cięciu będzie dobrze. Ja natomiast przed następną animacją przeczytam dwie książki na ten temat, jedną już kupiłam, więc będzie coraz lepiej. Ale (wedłóg mojej logiki) nie jest nielogiczne że najpierw pchnie przez klapkę a potem przez drzwi. Przez małą klapkę chce je dostarczyć na taśmę, żeby zostało zapakowane do kartonika. Jak to się nie udaje, wyrzuca je przez drzwi, żeby nie było że ona nie spełnia swojego obowiązku oddania jajka, z tego samego powodu kryje je przed wartownikiem. Renderowane będzie w Blender Internal. Czas na klatkę ok. 10 sec (jeszcze muszę dopasować ustawienia i sprawdzić czy SSS nie miga). Kury (głosy) do otoczenia być może dojdą, jeszcze to muszę przetestować. Dzisiaj dodałam miejscami muzyczkę, i wtedy tych odgłosów tła tak bardzo nie brakuje, a miejscami nawet jest lepiej bez nich (np. przy tych kartonikach z jajami na początku). Sory jak coś niezwięźle piszę, ale nie jestem całkiem przytomna. Edytowane 3 Wrzesień 2009 przez Ania
Scatmax Napisano 3 Wrzesień 2009 Napisano 3 Wrzesień 2009 Czesc Bardzo ciekawie rozwija sie ten short.Duza dbalosc o detale jak w twoich pracach statycznych.Dobrze zamknieta fabula.Jedyna krytyka to timing w animacji ale to juz wiesz troche trzeba to pociac przyspieszyc i tyle.Tak btw. ustalajac juz teraz jakas sciezke dziwekowa(myslac o niej animujac) ktora bedzie towarzyszyc efektom dzwiekowym pozwoliloby wlasnie nadac animacji troche wiecej tempa/zroznicowania. Finalna kompozycja pewnie bedzie na wysokim poziomie wizualnym.W ogole gratuluje olbrzymiej wiedzy i checi dzielenia sie nim.A najlepsze ze przekladasz to na to co najlepsze w 3d czyli film. pozdrawiam
Gość i-riss Napisano 3 Wrzesień 2009 Napisano 3 Wrzesień 2009 po pierwsze, wielki szacun za pracę i samozaparcie. mam nadzieję że odniesiesz sukces. mam zastrzeżenia do próbek animacji jakie pokazałaś. w pierwszym klipie źle wygląda jak kura obraca głowę, która nagle sztywno zatrzymuje się w miejscu , a tułów dalej się rusza, w następnym klipie brakuje dynamiki i emocji, ruchy są zbyt "maślane". Spróbuj zaobserwować jak kury poruszają się w naturze. Mają raczej nerwowe i szybkie ruchy. Kiedy to obczisz, możesz potem swobodnie nadać temu cartoonowy charakter. W animacji najważniejsze są emocje które wyraża postać, cała fizyka powinna być temu podporządkowana. anyway dobra robota ogólnie ;)
natas Napisano 3 Wrzesień 2009 Napisano 3 Wrzesień 2009 Jak dla mnie to wyszło super .Podoba mi się ta historyjka jest zabawna i właściwie może trochę te zbliżenia jakoś nie do końca się wmontowały .Po za tym mi się podoba w końcu to nie produkcja pixaru .Czekam na wersję końcową ...
Paco Napisano 2 Listopad 2009 Napisano 2 Listopad 2009 Hey. Pozwolilem sobie odkopac ten temat poniewaz jestem ciekaw jak ida postepy nad Kurą Fredzią ;) projekt ciagle w progressie, chwilowy zastój czy juz finish:) ? ( podobno zamierzałas do października skonczyc ;) Pozdrawiam
Ania Napisano 2 Listopad 2009 Autor Napisano 2 Listopad 2009 Zastój był bo się renderowało i były pewne komplikacjie, o których wolę nie wspominać. Ale już skończyło. Uff. Ten październik to było tak wstępnie, żeby się zmotywować. To nie takie proste, bo już mam tego po uszy dosyć i nie chcę już nawet na nią patrzeć. Przez ostatnie 3 dni walczyłam z moją nagrywarką, żeyb zapisać 4GB klatek png na płycie dvd. Zaprzepaściłam 3 płyty, po czym nagrałam u kogo innego. Jutro wysyłam pocztą do Berlina, gdzie kolega edytor mi to ładnie potnie, i wtedy już koniec.
ptaszek Napisano 28 Listopad 2009 Napisano 28 Listopad 2009 Super. Trzymamy kciuki zeby juz nie bylo zadnych klopotow :) Pewnie juz bylo takie pytanie ale w czym renderowalas i ile czasu wychodzilo na klatke? Pozdrawiam i czekam na final :)
Rekomendowane odpowiedzi