Skocz do zawartości

Postać 3D: Sara- main character (big images)


madman1987

Rekomendowane odpowiedzi

Mordka bardzo ładna, przypomina mi trochę sąsiadkę moją z naprzeciwka :) Ja bym sie przyczepił do mięśni na szyi, u góry są chyba za bardzo uwydatnione, powinny być widoczne tylko przy samym dole, tak mi się wydaje. Jeszcze pytanie, chyba jest określone, w jak specyficzny sposób powinna wyglądać color mapa (odpowiednie nasycenie itp) pod normalkę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 118
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

_kuba_ - ja chce nr do sasiadki :D co do miesni masz racje- mam tendencje do przerysowywania pewnych rzeczy- obojczyki tez za bardzo troche wypchalem ale mozna to podciagnac pod delikatna stylizacje :) co do color mapy i w ogole tworzenia map dla nextgenow to zalezy od tego jaki efekt chcesz uzyskac- zasady sa wszedzie ale one sa dla nas a nie my dla nich- jedyne co uwazam za OBOWIAZEK to podanie nr sasiadki... to znaczy nie uzywanie koloru czarnego ani zblizonych do czarnego- bedzie gasic normala (wyjatek ew w bardzo waskich zakamarkach jak np laczenie pasek-spadnie, szlufka pasek etc, ale to tez nie czarnym a ciemnym kolorem dominujacym mapy badz ambientem jesli pod jakis level robimy), bede sie staral tutaj wpasc w klimat horroru wiec podkresle np podkrazone oczy, blada cere, sine usta etc i delikatny spec

 

por@szek - a cos w tym jest :)

 

Adek_CG - nie pale w zbrush'u z paru wzgledow- jeden to pobiezna znajomosc zmappera a druga to problem przy paleniu z subtoolami a ostatni to- jak ustawie sobie wszystko w maxie (cage etc etc) zapisuje jako osobna scene- zawsze moge wrocic, przepalic mape jesli bedzie taka potrzeba etc- w skrocie swoboda dzialania

 

Dzisiaj wrzuce skonczona glowe i mapki. W nocy ofcoz :>

Cheers!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super idzie, a z tym paleniem w maxie to też się zastanawiałem ale teraz wiem że dużo firm tak robi. Modele do gears of war składające się z masakrycznej liczby poligonów też były dzielone na kawałki i importowane do maxa w celu wypalenia normal map. A ludzie z epic games zbrusha używają i zmappera na pewno znają. Coś w tym jest choć przeniesienie takiego detalu do maxa u mnie już przy kilkuset k poly kończy się plajtą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajna, fajna. No i tutoriala walisz przy okazji.

Ja tam nie daje rady z komorka w kieszeni na udzie, a co dopiero z gnatem. Ale gry swoje prawa maja, napakowane laski tysz :)

 

Co myslisz o domalowywaniu detali do normal ma w fotoszopie? warto, nie warto, reksio? :) Pytam sie bez kontekstu do tej Pani, jej nic nie brakuje na normalach.

 

pozdrawiam i sledze. swietna robota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomala- no, kto był na konferencji Epic Games w Warszawie jakiś czas temu to miał przyjemność min o tym się dowiedzieć- polecam na przyszłość- tona świetnej wiedzy!

 

yon- ja zawsze dodaje detal z coloru- nawet jak mam ekstrasuperhiperwypas detal na hi poly ;) mam wtedy pewnosc, ze mikrodetal na colorze zgadza sie z normalem- ale trzeba z tym ostroznie

 

Okey- opiszę króciutko jak robiłem jakie mapy w klejności w jakiej je wykonuje.

 

KOLOR

 

Standardowo bez polotu colorek jak do tradycyjnego gameartu- na bazie zdjęć oczywiście z 3dsk. Ale jak wiadomo każde zdjęcie jest robione z jakimś oświetleniem etc i trzeba kolor możliwie spłaszczyć! W tym przypadku termin "mapa koloru" jest dosłowna- nie cieniować, nie cudować- kolor. Przeważnie gasze podświetlone miejsca burn toolem, stempelkiem poprawiam ew podmalowuje. Jak już mamy bazę koloru zabawa z okluzją- nakładamy na mnożeniu jednak czarny kolor nie istnieje więc w przypadku skóry barwię tę mapę na różowawo-śliwkowy ;) Oczywiście to zależy od tego, co chcemy osiągnąć- drogą eksperymentów najłatwiej zobaczyć co jaki daje efekt.

Najczęściej popełniany błąd to białe białka oczu- one tylko tak się nazywają ;) W tym przypadku wpadłem w zgniły, przygaszony róż żeby stworzyć wrażenie zmęczonych, trochę "przepłakanych" oczu.

Włoski standardowo ze zdjęć i gasimy.

 

saraheadcdb4.jpg

 

Powiecie- no super ale tu jest pełno ciemnych miejsc! Owszem- włosy są gęste i bujne- zawsze będą przysłaniać sporą część twarzy więc nie ma co się bać tutaj ze ściemnianiem. Tak samo jak kołnierz będzie tam gdzie jest- też gwoli wygładzenia cieniowania podczas gry możemy cień z okluzji zostawić. Jeśli chodzi o okluzję- ja zawsze usuwam cień pod nosem i pod dolną wargą- wygląda jak brud.

 

SPECULAR

 

Żadna filozofia- przerabiamy na greyscale, poziomami schodzimy z białego, kontrastem tworzymy niemal szarą mapę- sharpenem podbijamy co większe niedoskonałości skóry. Potem wklejamy osobno usta, ponownie skala szarości i blendujemy z resztą- jednak zostawiamy je jasne. Warto podkręcić też w okolicach oczu. W ogóle najbardziej natłuszczające się strefy twarzy to czoło, czubek nosa, delikatnie policzki i okolice oczu- często makijaż potęguje odbicie. Specular będzie bazę do zrobienia normali włosów.

 

saraheadsvu1.jpg

 

NORMAL

 

Najmniejsza filozofia. Normal jest do twarzy- blendujemy tylko detal z coloru (na bazie speculara). Mój przepis na niezły normal z pluginu nvidii:

1- jakość średnia, moc 8 (select all, copy, ctrl+z)

2-jakość najlepsza, moc 3

3- ctrl+v i blendujemy mocny bułowaty normal na nakładce z normalem o większym detalu

 

I w ten sposób wykonałem normal włosów.

 

saraheadnnh0.jpg

 

Efekt końcowy to takie cuś- oczka na osobnym materiale co by inny glossines dać.

 

saraheadae8.jpg

 

 

Troszkę zamotałem- mam nadzieję, że nie za bardzo :) Jak coś to pytać- też zgłaszajcie swoje uwagi, swoje sposoby- ostatnio mam napływ chęci dzielenia się wiedzą i pozyskiwania jej XD

 

Cheers!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

fajnie wygląląda taka stylizowana, w takim układzie to nawet te chude ręce by jej pasowały, jedno mnie ciekwi czemu taki "pognieciony" efekt wyszedł na tych renderach, chodzi mi o twarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muminek- toś mi pojechał XD

 

empeck- ano myślałem... i temat przepadł :) ale racja, przyda się kolorek speca, dorobię

 

donmario- hiehie jak się przyjrzeć to widać, że zmieniałem trochę model podczas teksturowania więc wyszły kwasy z normalnych- na koniec będę przepalał raz jeszcze

 

tomala- owszem trochę widać :>

 

SoAd- hmmmm

 

generalnie teraz widzę, że niefortunne oświetlenie dałem- słabo normala i speca widać- ale nic to, też co do efektu pogiętej siatki max troszkę przekłamuje wyświetlanie normalnych bo wyświetlanie ich nie jest do końca uniezależnione od cieniowania per-vertex jak to ma miejsce w engine, też biorę ciągle pod uwagę to, że mapy będą zmniejszone o 50% zaś podczas cutscen i tak przeważnie wykorzystuje się osobny model- z większą ilością poly etc

 

Cheers!

 

PS - Tak czy wspak- całość wygląda póki co tak:

sarawipyg6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"hiehie jak się przyjrzeć to widać, że zmieniałem trochę model podczas teksturowania więc wyszły kwasy z normalnych- na koniec będę przepalał raz jeszcze" - oj widać właśnie, na ubraniu na screenach z bliska.. ale jednak i tak bardzo fajnie idzie!

 

_kuba_ ma rację, na ostatnim screenie wygląda mniej korzystnie niż na poprzednich, o twarz mi chodzi.

 

I ciekawi mnie procedura wypalania normalki na koniec. Trafisz dobrze ze wszystkimi szczegółami na texturze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Nad włoskami chyba musisz trochę popracować..z twarzy to nawet niezła.. no fajna ;)

 

Tak btw. glow to efekt shopki, czy w renderku takie coś można dostać? Pytam z ciekawości - ja robię w shopce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_kuba_ - no problem ;) si, w psie

 

KLICEK- jak skoncze moge Ci randke zalatwic ;)

 

m@ti- tak, nad włosami będę jeszcze pracował, postprocess w PS, można maxie blurem sie pobawic i osignaca podobny efekt- ale czy gra warta swieczki? no i nie ma tej kontroli

 

eco- dzieki, a nie o strzygach a... hmmm, takich paskudztwach troche sadomasochistycznych ;) o takich- mroki i szatany (wczesny szkic):

 

slaveconcepttq5.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświetlenie lipa, jakoś tak. Model ubranka super. Twarz bardzo fajna. Czubek głowy/czupryny za wysoko się wydaje. Tex ma chyba mocne fake shadowy/albo to wina oświetlenia. wygląda jakby miała odmrozoną twarz. Ogólnie mega wysoka, z dużą głową, nogami do nieba, z efektem Shaumy na włosach:-).

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

por@sz- filmy XXX powiadasz... czymś się trzeba inspirować ;] BANDAGE XD

 

Cruzh3r- generalnie to wysoka bo ma obcasiki- to kozaki beda co na nogach ma, co do czupryny to soczewa zas oswietlenie zmieniam co 5 min zeby dystansu nie tracic wiec luz- pewnie jakies Ci sie spodoba jakos tak :P

 

lewus- a to przez jezor zapewne

 

Dobra, szybki update i lulu bo padam dzis. W zasadzie tylko spodnie ruszone dosc mocno. Reszta sam kolor jedynie kurteczka+pozostale czesci skory maja nałozona fakture.

 

sarawipum3.jpg

 

Cheers!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

orzesz - fajnie wychodzi, robi wrażenie, świetna robota etc. etc. ;)

 

To co mi nie do końca leży to chyba trochę przy chude ręce (takie anorektyczne, choć ma to swój urok). No i nogawki - zabiłaby się chodząc w takich spodniach :] (to też ma swój urok komiksowego przerysowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo fajna r2d2 :D (twarz najbardziej mi sie podoba - taka inna, zajebiscie Ci sie udala moim zdaniem), co do tych rak wydaje mi sie, ze Ziomus ma racje

zarzucilbys moze jakies screeny Sary w roli glownej na enginie ;>

 

btw. heh Ziomus zawsze jak widze Twojego avatara mam chcice na browar z Toba :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do cycuszków to mi tam się podobają, no ale może za bardzo na boki sterczą i dlatego taki efekt. No ale ja tam bym nie pogardził :D

 

[OT]

btw. heh Ziomus zawsze jak widze Twojego avatara mam chcice na browar z Toba :P

 

Mam nadzieję że na laski też tak to działa :P

 

co do bro to potrafisz namawiać :P W środę w kato lecimy na piwko z kilkoma grafikami, zabierajcie się z Shalim i wpadajcie do City pubu - daleko nie macie :]

 

[/OT]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mi te piersi rowniez sie podobaja :P jak stoja to dobrze chyba

 

co do bro to potrafisz namawiać :P W środę w kato lecimy na piwko z kilkoma grafikami, zabierajcie się z Shalim i wpadajcie do City pubu - daleko nie macie :]

A widzisz, burzuj jestem, nie lubie nigdzie wychodzic z firmy z buta... nie mowiac juz o katowicach i wracaniem po pijaku do firmy na drugi dzien .. wiec nie wiem jak to wyjdzie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

paniena wygląda teraz duzo fajniej, jedynie te nogawy na dole wydaje mi sie ze są za obszerne, no i ten bezrękawnik dziwnie troche sie układa patrzac na tył i przód,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarzucam małym updatem- pomijając addony u pasków same łaszki jakoś w 60% ukończone, dodam jeszcze tylko, że wszelkie "przemodelówki" (włosy, ręce, nogawki) zrobię jak skończę texy, mam nadzieję, że na dniach uda mi się łaszki skończyć to zamieszczę jakieś info odnośnie samego progressu robienia mapek w PS, pozdrówki

 

sarawip2nt5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej!!

 

Modelik bardzo dobry, ale czupryna lekko do spłaszczenia i twarzyczkę można upiększyć. Cycki chyba za ostre, Małysz mógł by z nich skakać. Już po texturowanku także znając życie poprawiać za dużo nie będziesz, ale to tylko szczegóły bo tekstura pierwsza klasa :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teksturki ubranka klasa. oświetlenie:). Twarz jest bardzo fajna. Ale może nos bardziej japoński zrobić(grubszy). To znaczy zależy czy wychodzisz z założenia że main character to ma być super sexy i wogóle:-). Teraz ma nieprzyjemną facjate (imho).

 

fakturka spodni skórzana bardziej się wydaje, od tyłu strony. Ale to wina oświetlenie pewnie(jakby speculary na spodniach były).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ludziska za komentsy :)

 

Por@sz- ja tam creatora nie słucham- jest obcy jakiś jaki taki. Poza tym źle mu z oczu patrzy- o widzisz jak teraz na nas patrzy? Jemu nie można ufać...

 

Creator- ja tam Ciebie nie słucham- jesteś obcy jakiś taki. Poza tym źle Ci z oczu patrzy- i nie patrz tak na mnie...

 

A tak na poważnie to już pozmieniałem dość sporo ale kaca męczę więc jutro jak nadal będę uważał, że jest ok to zamieszczę update :)

 

Cheers!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie powodzenia :)

 

 

 

no mi te piersi rowniez sie podobaja :P jak stoja to dobrze chyba

 

 

A widzisz, burzuj jestem, nie lubie nigdzie wychodzic z firmy z buta... nie mowiac juz o katowicach i wracaniem po pijaku do firmy na drugi dzien .. wiec nie wiem jak to wyjdzie :P

 

Kolos ty Lamusie bierz buty w troki i do pubu, ja w czw. mam jakieś kolokwium wazne i mam to gdzieś a ty jesteś leniwy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności