kubi Napisano 13 Listopad 2007 Napisano 13 Listopad 2007 Mordka bardzo ładna, przypomina mi trochę sąsiadkę moją z naprzeciwka :) Ja bym sie przyczepił do mięśni na szyi, u góry są chyba za bardzo uwydatnione, powinny być widoczne tylko przy samym dole, tak mi się wydaje. Jeszcze pytanie, chyba jest określone, w jak specyficzny sposób powinna wyglądać color mapa (odpowiednie nasycenie itp) pod normalkę ??
Adek_CG Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 postac bardzo fajna, ale to juz wiesz ;), ciekawi mnie dlaczego palisz te normal mapy w maxie a nie np bezposrednio w z brushu w z mapperze ?
madman1987 Napisano 14 Listopad 2007 Autor Napisano 14 Listopad 2007 _kuba_ - ja chce nr do sasiadki :D co do miesni masz racje- mam tendencje do przerysowywania pewnych rzeczy- obojczyki tez za bardzo troche wypchalem ale mozna to podciagnac pod delikatna stylizacje :) co do color mapy i w ogole tworzenia map dla nextgenow to zalezy od tego jaki efekt chcesz uzyskac- zasady sa wszedzie ale one sa dla nas a nie my dla nich- jedyne co uwazam za OBOWIAZEK to podanie nr sasiadki... to znaczy nie uzywanie koloru czarnego ani zblizonych do czarnego- bedzie gasic normala (wyjatek ew w bardzo waskich zakamarkach jak np laczenie pasek-spadnie, szlufka pasek etc, ale to tez nie czarnym a ciemnym kolorem dominujacym mapy badz ambientem jesli pod jakis level robimy), bede sie staral tutaj wpasc w klimat horroru wiec podkresle np podkrazone oczy, blada cere, sine usta etc i delikatny spec por@szek - a cos w tym jest :) Adek_CG - nie pale w zbrush'u z paru wzgledow- jeden to pobiezna znajomosc zmappera a druga to problem przy paleniu z subtoolami a ostatni to- jak ustawie sobie wszystko w maxie (cage etc etc) zapisuje jako osobna scene- zawsze moge wrocic, przepalic mape jesli bedzie taka potrzeba etc- w skrocie swoboda dzialania Dzisiaj wrzuce skonczona glowe i mapki. W nocy ofcoz :> Cheers!
Tomala Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 Super idzie, a z tym paleniem w maxie to też się zastanawiałem ale teraz wiem że dużo firm tak robi. Modele do gears of war składające się z masakrycznej liczby poligonów też były dzielone na kawałki i importowane do maxa w celu wypalenia normal map. A ludzie z epic games zbrusha używają i zmappera na pewno znają. Coś w tym jest choć przeniesienie takiego detalu do maxa u mnie już przy kilkuset k poly kończy się plajtą.
Gość yon Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 fajna, fajna. No i tutoriala walisz przy okazji. Ja tam nie daje rady z komorka w kieszeni na udzie, a co dopiero z gnatem. Ale gry swoje prawa maja, napakowane laski tysz :) Co myslisz o domalowywaniu detali do normal ma w fotoszopie? warto, nie warto, reksio? :) Pytam sie bez kontekstu do tej Pani, jej nic nie brakuje na normalach. pozdrawiam i sledze. swietna robota
madman1987 Napisano 14 Listopad 2007 Autor Napisano 14 Listopad 2007 Tomala- no, kto był na konferencji Epic Games w Warszawie jakiś czas temu to miał przyjemność min o tym się dowiedzieć- polecam na przyszłość- tona świetnej wiedzy! yon- ja zawsze dodaje detal z coloru- nawet jak mam ekstrasuperhiperwypas detal na hi poly ;) mam wtedy pewnosc, ze mikrodetal na colorze zgadza sie z normalem- ale trzeba z tym ostroznie Okey- opiszę króciutko jak robiłem jakie mapy w klejności w jakiej je wykonuje. KOLOR Standardowo bez polotu colorek jak do tradycyjnego gameartu- na bazie zdjęć oczywiście z 3dsk. Ale jak wiadomo każde zdjęcie jest robione z jakimś oświetleniem etc i trzeba kolor możliwie spłaszczyć! W tym przypadku termin "mapa koloru" jest dosłowna- nie cieniować, nie cudować- kolor. Przeważnie gasze podświetlone miejsca burn toolem, stempelkiem poprawiam ew podmalowuje. Jak już mamy bazę koloru zabawa z okluzją- nakładamy na mnożeniu jednak czarny kolor nie istnieje więc w przypadku skóry barwię tę mapę na różowawo-śliwkowy ;) Oczywiście to zależy od tego, co chcemy osiągnąć- drogą eksperymentów najłatwiej zobaczyć co jaki daje efekt. Najczęściej popełniany błąd to białe białka oczu- one tylko tak się nazywają ;) W tym przypadku wpadłem w zgniły, przygaszony róż żeby stworzyć wrażenie zmęczonych, trochę "przepłakanych" oczu. Włoski standardowo ze zdjęć i gasimy. Powiecie- no super ale tu jest pełno ciemnych miejsc! Owszem- włosy są gęste i bujne- zawsze będą przysłaniać sporą część twarzy więc nie ma co się bać tutaj ze ściemnianiem. Tak samo jak kołnierz będzie tam gdzie jest- też gwoli wygładzenia cieniowania podczas gry możemy cień z okluzji zostawić. Jeśli chodzi o okluzję- ja zawsze usuwam cień pod nosem i pod dolną wargą- wygląda jak brud. SPECULAR Żadna filozofia- przerabiamy na greyscale, poziomami schodzimy z białego, kontrastem tworzymy niemal szarą mapę- sharpenem podbijamy co większe niedoskonałości skóry. Potem wklejamy osobno usta, ponownie skala szarości i blendujemy z resztą- jednak zostawiamy je jasne. Warto podkręcić też w okolicach oczu. W ogóle najbardziej natłuszczające się strefy twarzy to czoło, czubek nosa, delikatnie policzki i okolice oczu- często makijaż potęguje odbicie. Specular będzie bazę do zrobienia normali włosów. NORMAL Najmniejsza filozofia. Normal jest do twarzy- blendujemy tylko detal z coloru (na bazie speculara). Mój przepis na niezły normal z pluginu nvidii: 1- jakość średnia, moc 8 (select all, copy, ctrl+z) 2-jakość najlepsza, moc 3 3- ctrl+v i blendujemy mocny bułowaty normal na nakładce z normalem o większym detalu I w ten sposób wykonałem normal włosów. Efekt końcowy to takie cuś- oczka na osobnym materiale co by inny glossines dać. Troszkę zamotałem- mam nadzieję, że nie za bardzo :) Jak coś to pytać- też zgłaszajcie swoje uwagi, swoje sposoby- ostatnio mam napływ chęci dzielenia się wiedzą i pozyskiwania jej XD Cheers!
Muminek Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 Wygląda jak her germanistka z misją. Okropność ;D
_michal Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 Nie myślałeś o kolorowym specu? IMHO dodaje 'jakości' blikom.
Gość Marioza Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 fajnie wygląląda taka stylizowana, w takim układzie to nawet te chude ręce by jej pasowały, jedno mnie ciekwi czemu taki "pognieciony" efekt wyszedł na tych renderach, chodzi mi o twarz
Tomala Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 Mi się też te "pogniecenia" w oczy rzuciły. Ogólnie niezbyt ona sympatyczna ale chyba tak miało być, pasuje do klimatu horroru. PS Trochę widać szwy na szyi.
SoAd Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 To samo co wyżej + mi się czubek nosa nie podoba, ale to moje subiektywne odczucie :p
madman1987 Napisano 14 Listopad 2007 Autor Napisano 14 Listopad 2007 muminek- toś mi pojechał XD empeck- ano myślałem... i temat przepadł :) ale racja, przyda się kolorek speca, dorobię donmario- hiehie jak się przyjrzeć to widać, że zmieniałem trochę model podczas teksturowania więc wyszły kwasy z normalnych- na koniec będę przepalał raz jeszcze tomala- owszem trochę widać :> SoAd- hmmmm generalnie teraz widzę, że niefortunne oświetlenie dałem- słabo normala i speca widać- ale nic to, też co do efektu pogiętej siatki max troszkę przekłamuje wyświetlanie normalnych bo wyświetlanie ich nie jest do końca uniezależnione od cieniowania per-vertex jak to ma miejsce w engine, też biorę ciągle pod uwagę to, że mapy będą zmniejszone o 50% zaś podczas cutscen i tak przeważnie wykorzystuje się osobny model- z większą ilością poly etc Cheers! PS - Tak czy wspak- całość wygląda póki co tak:
kubi Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 eeeee teraz z 1/4 profilu to do sąsiadki nie podobna jest, zresztą wydaje mi sie ze chyba przesunąłeś jakieś werty na twarzy (brodzie) ?? Dzięki za pokazanie color i spectacular mapki, w psie robione ??
Levus Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 "hiehie jak się przyjrzeć to widać, że zmieniałem trochę model podczas teksturowania więc wyszły kwasy z normalnych- na koniec będę przepalał raz jeszcze" - oj widać właśnie, na ubraniu na screenach z bliska.. ale jednak i tak bardzo fajnie idzie! _kuba_ ma rację, na ostatnim screenie wygląda mniej korzystnie niż na poprzednich, o twarz mi chodzi. I ciekawi mnie procedura wypalania normalki na koniec. Trafisz dobrze ze wszystkimi szczegółami na texturze?
KLICEK Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 podoba mi sie ryjek dla mnie bardzo plastyczny przypadl mi do gustu :)
Gość User190 Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 Nad włoskami chyba musisz trochę popracować..z twarzy to nawet niezła.. no fajna ;) Tak btw. glow to efekt shopki, czy w renderku takie coś można dostać? Pytam z ciekawości - ja robię w shopce :)
eco Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 tak - twarz fajna...nawet bardzo - nieco mi stroj nie pasuje ale daje rade- a to do kolejnej gry o wampirach strzygach i innym tego typu badziewiu ? ;)
madman1987 Napisano 15 Listopad 2007 Autor Napisano 15 Listopad 2007 _kuba_ - no problem ;) si, w psie KLICEK- jak skoncze moge Ci randke zalatwic ;) m@ti- tak, nad włosami będę jeszcze pracował, postprocess w PS, można maxie blurem sie pobawic i osignaca podobny efekt- ale czy gra warta swieczki? no i nie ma tej kontroli eco- dzieki, a nie o strzygach a... hmmm, takich paskudztwach troche sadomasochistycznych ;) o takich- mroki i szatany (wczesny szkic):
Por@szek Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 Rotfl, ja w pracy jestem wiesz lol. Daje rade :) Przypomina mi tego no jak on mila ... cichowzgorzowy trapezohed. :P I jeszcze jedna pania ze stron xxx :D Duzo dobre ;)
Cruzh3r Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 Oświetlenie lipa, jakoś tak. Model ubranka super. Twarz bardzo fajna. Czubek głowy/czupryny za wysoko się wydaje. Tex ma chyba mocne fake shadowy/albo to wina oświetlenia. wygląda jakby miała odmrozoną twarz. Ogólnie mega wysoka, z dużą głową, nogami do nieba, z efektem Shaumy na włosach:-). pozdro
Levus Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 Fajny ten wiszący skecz, mi się venom ze spidermana nasunął na myśl..
madman1987 Napisano 15 Listopad 2007 Autor Napisano 15 Listopad 2007 por@sz- filmy XXX powiadasz... czymś się trzeba inspirować ;] BANDAGE XD Cruzh3r- generalnie to wysoka bo ma obcasiki- to kozaki beda co na nogach ma, co do czupryny to soczewa zas oswietlenie zmieniam co 5 min zeby dystansu nie tracic wiec luz- pewnie jakies Ci sie spodoba jakos tak :P lewus- a to przez jezor zapewne Dobra, szybki update i lulu bo padam dzis. W zasadzie tylko spodnie ruszone dosc mocno. Reszta sam kolor jedynie kurteczka+pozostale czesci skory maja nałozona fakture. Cheers!
Ania Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 czy te spodnie mają specular map? (nie powinny mieć) za bardzo się świecą.
madman1987 Napisano 15 Listopad 2007 Autor Napisano 15 Listopad 2007 przetarcia+ bloom niedbaly na szybko...
ledyr Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 jedyne co mi sie nie podoba to szerokosc nogawek na samym dole pozatym cool :d co to jest bloom??
Gość User190 Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 r2d2 > odnośnie dywagacji nad blurem - myślę, że nie warto, ale byłem ciekawy, czy tylko ja tak robię :P
arcade Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 orzesz - fajnie wychodzi, robi wrażenie, świetna robota etc. etc. ;) To co mi nie do końca leży to chyba trochę przy chude ręce (takie anorektyczne, choć ma to swój urok). No i nogawki - zabiłaby się chodząc w takich spodniach :] (to też ma swój urok komiksowego przerysowania).
intoxicate Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 bardzo fajna r2d2 :D (twarz najbardziej mi sie podoba - taka inna, zajebiscie Ci sie udala moim zdaniem), co do tych rak wydaje mi sie, ze Ziomus ma racje zarzucilbys moze jakies screeny Sary w roli glownej na enginie ;> btw. heh Ziomus zawsze jak widze Twojego avatara mam chcice na browar z Toba :P
Bro Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Dla mnie rewelka ale.... faktycznie z tymi cycuszkami cos jest nie tak - za bardzo "stoja" :) przez co jej ubranko nienaturalnie lezy z widoku z przodu
arcade Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 co do cycuszków to mi tam się podobają, no ale może za bardzo na boki sterczą i dlatego taki efekt. No ale ja tam bym nie pogardził :D [OT] btw. heh Ziomus zawsze jak widze Twojego avatara mam chcice na browar z Toba :P Mam nadzieję że na laski też tak to działa :P co do bro to potrafisz namawiać :P W środę w kato lecimy na piwko z kilkoma grafikami, zabierajcie się z Shalim i wpadajcie do City pubu - daleko nie macie :] [/OT]
intoxicate Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 no mi te piersi rowniez sie podobaja :P jak stoja to dobrze chyba co do bro to potrafisz namawiać :P W środę w kato lecimy na piwko z kilkoma grafikami, zabierajcie się z Shalim i wpadajcie do City pubu - daleko nie macie :] A widzisz, burzuj jestem, nie lubie nigdzie wychodzic z firmy z buta... nie mowiac juz o katowicach i wracaniem po pijaku do firmy na drugi dzien .. wiec nie wiem jak to wyjdzie :P
Gość Marioza Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 paniena wygląda teraz duzo fajniej, jedynie te nogawy na dole wydaje mi sie ze są za obszerne, no i ten bezrękawnik dziwnie troche sie układa patrzac na tył i przód,
Kuba Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Z twarzy wygląda na zimną sucz :) Piersi mimo że wyglądają trochę nienaturalnie, w tej stylistyce pasują jak najbardziej.
madman1987 Napisano 17 Listopad 2007 Autor Napisano 17 Listopad 2007 zarzucam małym updatem- pomijając addony u pasków same łaszki jakoś w 60% ukończone, dodam jeszcze tylko, że wszelkie "przemodelówki" (włosy, ręce, nogawki) zrobię jak skończę texy, mam nadzieję, że na dniach uda mi się łaszki skończyć to zamieszczę jakieś info odnośnie samego progressu robienia mapek w PS, pozdrówki
KLICEK Napisano 17 Listopad 2007 Napisano 17 Listopad 2007 no super :) ale te przepalenia sa fe jak nigdy ;)
madman1987 Napisano 17 Listopad 2007 Autor Napisano 17 Listopad 2007 hehe no niestety są ;) w ogóle robienie postprocesu na moim monitorze z tymi przepalonymi, podręconymi kontrastami to katastrofa ;) na finalnym renderze bardziej popracuję nad tym Cheers!
SoAd Napisano 17 Listopad 2007 Napisano 17 Listopad 2007 A mi się sweterek bardzo podoba. Ze zdjęcia robiłeś?
Creator Napisano 17 Listopad 2007 Napisano 17 Listopad 2007 hej!! Modelik bardzo dobry, ale czupryna lekko do spłaszczenia i twarzyczkę można upiększyć. Cycki chyba za ostre, Małysz mógł by z nich skakać. Już po texturowanku także znając życie poprawiać za dużo nie będziesz, ale to tylko szczegóły bo tekstura pierwsza klasa :) Pozdro
Por@szek Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 Modelik fajny i texturka fajna ;) A creatora nie sluchaj bo tylko chaos na forum wprowadza :P Jego gust sie nie liczy, MNIE SIE PODOBA i to sie liczy :O
Cruzh3r Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 No teksturki ubranka klasa. oświetlenie:). Twarz jest bardzo fajna. Ale może nos bardziej japoński zrobić(grubszy). To znaczy zależy czy wychodzisz z założenia że main character to ma być super sexy i wogóle:-). Teraz ma nieprzyjemną facjate (imho). fakturka spodni skórzana bardziej się wydaje, od tyłu strony. Ale to wina oświetlenie pewnie(jakby speculary na spodniach były).
Creator Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 A creatora nie sluchaj bo tylko chaos na forum wprowadza :P Jego gust sie nie liczy, MNIE SIE PODOBA i to sie liczy :O Przepraszam, już będę grzeczny :P
madman1987 Napisano 18 Listopad 2007 Autor Napisano 18 Listopad 2007 Dzięki ludziska za komentsy :) Por@sz- ja tam creatora nie słucham- jest obcy jakiś jaki taki. Poza tym źle mu z oczu patrzy- o widzisz jak teraz na nas patrzy? Jemu nie można ufać... Creator- ja tam Ciebie nie słucham- jesteś obcy jakiś taki. Poza tym źle Ci z oczu patrzy- i nie patrz tak na mnie... A tak na poważnie to już pozmieniałem dość sporo ale kaca męczę więc jutro jak nadal będę uważał, że jest ok to zamieszczę update :) Cheers!
Bro Napisano 19 Listopad 2007 Napisano 19 Listopad 2007 Model taki sobie ale textura pierwsza klasa .... eeee ponioslo mnie :) Superrrrrr - jedyne co to bym jakis detalik jeszcze na buciki zarzucil - pozdro :)
ofca Napisano 19 Listopad 2007 Napisano 19 Listopad 2007 e no raczej model pierwsza klasa a tekstura taka sobie :D znaczy **** no ew jeszcez jedna *, ale i tak wiadomo ze potrafisz lepiej a tu sie tylko obijasz :D
Shalivan Napisano 19 Listopad 2007 Napisano 19 Listopad 2007 Bardzo ładnie powodzenia :) no mi te piersi rowniez sie podobaja :P jak stoja to dobrze chyba A widzisz, burzuj jestem, nie lubie nigdzie wychodzic z firmy z buta... nie mowiac juz o katowicach i wracaniem po pijaku do firmy na drugi dzien .. wiec nie wiem jak to wyjdzie :P Kolos ty Lamusie bierz buty w troki i do pubu, ja w czw. mam jakieś kolokwium wazne i mam to gdzieś a ty jesteś leniwy :P
madman1987 Napisano 19 Listopad 2007 Autor Napisano 19 Listopad 2007 dobra panowie zmeczylem sie- mala przerwa :) lapie oddech pewnie do weekendu wiec w tych okolicach zarzuce cheers!
Por@szek Napisano 19 Listopad 2007 Napisano 19 Listopad 2007 dobra panowie zmeczylem sie- mala przerwa :) lapie oddech pewnie do weekendu wiec w tych okolicach zarzuce cheers! Excuses excuses excuses DO LOPATY I ZAPITALAC ANIE OBIBOJACTWO STOSOWAC!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się