DamianS Napisano 9 Listopad 2010 Napisano 9 Listopad 2010 Nie jestem jakimś hardcorem, żeby dzielić się jakimiś super mądrościami, ale co nieco mogę wyjaśnić. No to od początku: 1. Z tego co zauważyłem, to te nazewnictwa często w poszczególnych firmach mogą obejmować nieco inne rzeczy, ale co do Level Designera, to wersja, którą napisałeś jest chyba najbliższa prawdy. Jeśli chodzi o elementy wizualne wrzucane już w trakcie pracy z edytorem, to chyba coś typu Environment Artist (ale tu akurat widziałem różne mixy), choć dobrym określeniem jest też Mesher, aczkolwiek figuruje on rzadko w ofertach pracy. 2. Jeśli wystarczą Ci assety dostarczone z UDK, to tak, ale obawiam się, że nie wystarczą - zatem wszelkie 3ds maxy, Maye itd będą potrzebne. 3. Może ludzie bawiący się tym enginem się wypowiedzą :) 4. Te assety są do edytora UT3 - był jeszcze przed właściwym UDK, więc pewnie będzie sporo problemów z wyświetlaniem. Jeśli jednak chcesz rzucić na nie okiem to powinny zostać wrzucone razem z folderem w którym są do UDK-2010-xx/UDKGame/Content.
Gość mortifer Napisano 10 Listopad 2010 Napisano 10 Listopad 2010 Wszystko pięknie ładnie tylko ostatnie co mi się nasuwa z pytań dotyczących części mechanicznej. Czy da się pomniejszyć,powiększyć dany element?
Adamek Napisano 10 Listopad 2010 Napisano 10 Listopad 2010 (edytowane) Wciskając spację zmieniasz narzędzia cyklicznie: przesunięcie, obrót, skalowanie... Jedynie skalowanie non uniform trzeba sobie kliknąć ;) Co do Chrome Engine... rozmawiałem swego czasu z osobą pracująca w tym silniku... jakiegoś większego zachwytu nie zaobserwowałem. Sam się w niego nie zagłębiałem więc nic konkretniejszego nie mogę napisać. Nie wiem czy nie lepszą alternatywą było by Unity ewentualnie Cry Engine ale ten bez gry nie jest dostępny jak dwa powyższe. właśnie nie daje tak rady, a miałem pytanie odnośnie kolizji. (jeżeli chodzi o wstawianie obrazka to wstawia mi się albo sama ścieżka albo nic:/) a czy ktoś zna odpowiedź na moje wcześniejsze pytania? Podrzuć link do imageshack'a albo napisz co chcesz osiągnąć. Hey mam parę pytań: 1. Chce stworzyć grę RPG wiem już jak ustawić kamerę w 3os. ale jak zrobić bym mógł obracać kamerę myszką w trakcje gry??? 2. Czy da się sterować postacią za pomocą klawiatury i myszki??? 3. Czy jest możliwość wyeksportowania ukończonej gry do jakiejś instalki??? tak, że gdy chce uruchomić gotową grę to nie muszę otwierać edytora?. 4. A jeszcze jedno.... w grach RPG często jest tak, że gdy wchodzimy do budynku kamera obniża się lub budynek zanika tracąc dach da się zrobić któryś z tych trików???. Z góry dziękuję. ad.1 Trzeba odpowiednio oskryptować zachowanie myszki i korespondujące z nią zachowanie kamery. ad.2 Da się. To jest nawet domyślny sposób sterowania w UDK. ad.3 Tak, jak najbardziej. Lecz nie jest to 'jedno kliknięcie'. Ważna jest nazwa mapki oraz proces 'gotowania' levelu. Jak sam sie dowiem więcej to sie pochwalę co i jak :) ad.4 Podejrzewam, że da się oba. Zniżanie się kamery to znowu kolejne jej skryptowanie i/lub oznaczanie kolizji dla niej, żeby 'wiedziała' co ma omijać. Z kolei znikający dach to już kwestia reakcji dachu i jego shadera na odległość od niego kamery i sterowanie zachowaniem tegoż shadera aby ten zmieniał swoje właściwości stosownie do odległości od/do kamery. P.S. Ta daaaa!! To mój setny post :D Edytowane 10 Listopad 2010 przez Adamek
ultrakaka Napisano 10 Listopad 2010 Napisano 10 Listopad 2010 Mortifier - jakbyś włączył tutek z podstawami ( skalowanie to nawet podstawy nie są w sumie to jest oczywista oczywistość) to byś już wiedział to wszystko plus 100 innych rzeczy.
Adamek Napisano 10 Listopad 2010 Napisano 10 Listopad 2010 Wiesz ultrakaka, nie ma głupich pytań... czasem nawet największe banały mogą sprawić trudność. Więc nie ma co przesadzać. Wprawdzie masz rację ale to nie powód do wymówek :)
Gość mortifer Napisano 11 Listopad 2010 Napisano 11 Listopad 2010 Racja:) Wprowadziłem siebie samego w błąd że wszystko będzie oczywiste jak podczas tworzenia wszystkiego w 2d. Myliłem się bardzo. Na szczęście przy ściąganiu UDK ktoś polecił pobrać wszystkie tutki ( co zrobiłem z chęcią obejrzenia ich). Lecz nie były dotknięte aż do dziś... Prawda...wyjaśniły mi wiele i z pewnością będę zadawał mniej pytań:) Dziękuję bardzo
Gość sakuwbarakushow Napisano 18 Listopad 2010 Napisano 18 Listopad 2010 Szkoda że te wszystkie linki nie działają ;x
DonJakub Napisano 22 Listopad 2010 Napisano 22 Listopad 2010 PYTANIE o rozdzielczość tekstur: Czy jest możliwość zmienienia gdzieś w ustawieniach/ pliku rozdzielczości importowanych tekstur ? Domyślnie UDK skaluje do 1024x1024 - da się zmienić na wyższą rozdzielczość np do 2048 ?
Adamek Napisano 22 Listopad 2010 Napisano 22 Listopad 2010 Jasne. Podczas importu trzeba ustawić odpowiedni LODGroup dla tekstur. Czyli taką jaką maksymalnie może wyświetlić silnik, przy największym zbliżeniu do obiektu/tekstury. Zmieniając ustawiania tego parametru zmieniasz maksymalną rozdzielczość importowanych tekstur. Ale i ja mam pytanie :) Czy to ma znaczenie którą grupę się wybierze dla tekstury? Np. TEXTUREGROUP_UI pozwala na rozdziałkę do 4096x4096 włącznie. A taki VEHICLE 'tylko' do 2048x2048. W podglądzie najlepiej wyglądają te typu UI. Można tak ustawić wszystkie ?? :D
Wray Napisano 22 Listopad 2010 Napisano 22 Listopad 2010 Sprawdźcie ten link: http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=75168
wizz Napisano 23 Listopad 2010 Napisano 23 Listopad 2010 Takie pytanie do userów Maya, exportuje model z wieloma UVkami, problem ze importują sie tylko dwa kanaly , a zalezy mi na trzecim któego za cholerke nie moge wyciagnac w udku z zaimportowanego modelu :) Nie wiem czy to wina mayki, exportera czy czegos nieogarniam w udku, z góry thx za info i pozdrawiam :)
DonJakub Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 Adamek - dzięki za odp, ale niestety nic to nie pomogło tzn zaimportowałem texture 2048 i w LODgrup ustawiłem na WEAPONS, ładnie się zaimportowała i koniec, na obiekcie odtwarza się z taka samą jakością jak 1024. Może to dla tego, że wziąłem wybrałem jako WEAPONS ale to chyba nie ma znaczenia ?
ultrakaka Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 wizz - nie mam pojęcia jak wygląda to w mayce - tu masz jak to robić w 3ds, może coś podobnego jest. http://www.hourences.com/tutorials-ue3-modeling-1/
Adamek Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 Adamek - dzięki za odp, ale niestety nic to nie pomogło tzn zaimportowałem texture 2048 i w LODgrup ustawiłem na WEAPONS, ładnie się zaimportowała i koniec, na obiekcie odtwarza się z taka samą jakością jak 1024. Może to dla tego, że wziąłem wybrałem jako WEAPONS ale to chyba nie ma znaczenia ? Ale WEAPONS ma max LOD na 1024 :) Wybierz VEHICLE albo UI. Z tym drugim to nie wiem czy to można tak wszystko ustawiać ale z UI działa nawet 4096x4096.
wizz Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 wizz - nie mam pojęcia jak wygląda to w mayce - tu masz jak to robić w 3ds, może coś podobnego jest. http://www.hourences.com/tutorials-ue3-modeling-1/ thx ale ja to wszystko wiem:) problem polega na tym ze mimo wszystko 3 kanał się nie exportuje, nie wiem czy to czasem poprostu nie ograniczenie tego actorXa pod maye, kiepska sprawa ogólnie i mało informacji o tym, jakby nikomu nie byl poczebny 3 kanał :) pozdro
_michal Napisano 24 Listopad 2010 Autor Napisano 24 Listopad 2010 Takie pytanie do userów Maya, exportuje model z wieloma UVkami, problem ze importują sie tylko dwa kanaly , a zalezy mi na trzecim któego za cholerke nie moge wyciagnac w udku z zaimportowanego modelu :) Nie wiem czy to wina mayki, exportera czy czegos nieogarniam w udku, z góry thx za info i pozdrawiam :) Z XSI też się nie dało wypluć trzeciego mapowania za pomocą ActorX. Udało mi się je wyeksportować dopiero za pomocą Collady. Być moze FBX też zadziała.
wizz Napisano 25 Listopad 2010 Napisano 25 Listopad 2010 Z XSI też się nie dało wypluć trzeciego mapowania za pomocą ActorX. Udało mi się je wyeksportować dopiero za pomocą Collady. Być moze FBX też zadziała. No a z fbxem sa problemy znowu ze smooth grupami, nie wiem czemu ale nie smigają. :)
_michal Napisano 28 Listopad 2010 Autor Napisano 28 Listopad 2010 UDK to jest UE3 wydawany co miesiąc w najnowszym buildzie. Różnicą jest brak dostępu do źródeł silnika i inna licencja.
Fr3d3k Napisano 28 Listopad 2010 Napisano 28 Listopad 2010 a sam videotutorial z tego co widac na podglądzie to glownie max i photoshop. Silnik sie przyda chyba tylko do importu i ustawienia świateł. A to jest we wszystkich wersjach :)
ResonicX Napisano 1 Grudzień 2010 Napisano 1 Grudzień 2010 Witam, mam 2 błache pytanka: 1. Jak włączyć material editor? 2. Jak przejść do trybu edycji, bo jak klikam to cały czas przesuwam kamerę, a chciałbym móc coś zedytować
Persh Napisano 1 Grudzień 2010 Napisano 1 Grudzień 2010 Witam, mam 2 błache pytanka: 1. Jak włączyć material editor? 2. Jak przejść do trybu edycji, bo jak klikam to cały czas przesuwam kamerę, a chciałbym móc coś zedytować To są podstawy ...proponuje obejrzeć oficjalne tutoriale na 3dbuzz z strony UDk. pozdro
graphic Napisano 1 Grudzień 2010 Napisano 1 Grudzień 2010 Nie będzie łatwiej jak sobie obejrzysz podstawowe tutoriale z oficjalnej strony? W ogóle zaglądałeś tam? http://udn.epicgames.com/Three/VideoTutorials.html
ResonicX Napisano 1 Grudzień 2010 Napisano 1 Grudzień 2010 oglądałem je, ale nie wiem na którym filmie i w którym miejscu facet mówi jak to włączyć. Po prostu mi napiszcie, proszę :)
Dr Judym Napisano 1 Grudzień 2010 Napisano 1 Grudzień 2010 Nawet nie chciało ci się chwilę pogrzebać w oknie Content browser, przecież wystarczy dwukrotnie kliknąć materiał, żeby otworzyło się okno jego edytora.
ofca Napisano 1 Grudzień 2010 Napisano 1 Grudzień 2010 sory, ale... miejscowosc mowi sama za siebie :D
ResonicX Napisano 1 Grudzień 2010 Napisano 1 Grudzień 2010 Po prostu było tak, że gdy kliknąłem 2xLMB na materiał otwierał się "texture properties", ale ok juz wszystko działa, edycja też.
Dr Judym Napisano 1 Grudzień 2010 Napisano 1 Grudzień 2010 Po prostu było tak, że gdy kliknąłem 2xLMB na materiał otwierał się "texture properties", ale ok juz wszystko działa, edycja też. W takim razie kliknąłeś teksturę, a nie materiał, masz świadomość czym się różni jedno od drugiego?
ResonicX Napisano 1 Grudzień 2010 Napisano 1 Grudzień 2010 mam, ale jeszcze nie obcykałem edytora i nie wiedziałem co klikam :P
Persh Napisano 1 Grudzień 2010 Napisano 1 Grudzień 2010 Informacja dla ResonicX Albo nauczysz się samodzielności albo daj sobie z tym spokój. Wszystko jest w tutorialach a na przyszłość używaj w pierwszej kolejności Google potem jak już "niczego" nie znajdziesz. Powtarzam "niczego" a nie bo mi się nie chce przejrzeć tutoriali. Wybacz chłopie ale mi nie było łatwo uczyć się 3d od zera i tak samo dla innych kolegów z forum. Potraktuj to jako sprawdzian, przeżyj albo umrzyj i pozwól żyć innym. Takimi postami zaśmiecasz tylko forum bo to nie są problemy tylko przejaw niezaradności życiowej. W 3d niczego nie ma podanego na talerzu. Jeśli nie jesteś w stanie znaleźć okienka materiału w UDk to odradzam uczenia się czego kolwiek. Nie zrozum mnie źle, nie chce być zły i mściwy ale to dla twojego dobra. pozdrawiam
Dr Judym Napisano 1 Grudzień 2010 Napisano 1 Grudzień 2010 Persh dość dosadnie to ujął w słowa, ale coś w tym jest. Nie obraź się, ResonicX, ale od jakiegoś czasu (w różnych branżach, game-art, wizualizacje architektoniczne i wielu innych) przychodzi do pracy pokolenie takich ludzi, którym się nie chce przysiąść i poświęcić 10 minut na odszukanie i zrobienie czegoś samemu. Zamiast tego wolą w minutę znaleźć "jelenia" i pytać go o każdą najdrobniejszą rzecz. Wierz mi, że dla ludzi samodzielnych, samouków, czy po prostu ludzi nieco starszych (powiedzmy, dobiegających trzydziestki), jest to strasznie wkur... maniera :)
ResonicX Napisano 1 Grudzień 2010 Napisano 1 Grudzień 2010 szukałem tego i w googlach i w edytorze, ale nie znalazłem, dlatego zapytałem na forum
szczuro Napisano 3 Grudzień 2010 Napisano 3 Grudzień 2010 wie ktoś jak wyłączyć ikone prefabów ? bo narobiłem sobie tego od groma i mi te setki wielkich "P" przeszkadzają.
Adamek Napisano 5 Grudzień 2010 Napisano 5 Grudzień 2010 Jest takie "GY" do kliknięcia na pasku tuż nad okienkiem. Ale to wyłącza wszystkie tego typu elementy powodując podgląd levelu coś a'la "game view". http://img405.imageshack.us/img405/3324/beztytuuyg.jpg
szczuro Napisano 5 Grudzień 2010 Napisano 5 Grudzień 2010 (edytowane) o "GY" wiem, ale mi chodziło o same "PY" :) a przynajmniej tak aby dało się zaznaczac i przesuwać manipulatorem nie przełączając trybów :) ewentyalnie jakas inna metoda grupowania obiektów w jeden zaznaczalny EDIT// OK znalazłem lewy górny róg okna jest taka strzałka w dół klikamy -> show -> sprites :) wywala także wszystkie światła ale akurat to moge przeboleć ;) Edytowane 8 Grudzień 2010 przez szczuro
Sjon Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 (edytowane) hej, Sprawdziłem cały temat i znalazłem tego tutka o dodawaniu pojazdów podanego wcześniej http://udn.epicgames.com/Three/SettingUpVehicles.html Interesuje mnie czy to jest też do udk czy ue3? Zalezy mi na takich tutkach , zeby przygotować modele pojazdów bo na nich ma się opierać moja gra:D. Czy ktoś widział może videotutka o przygotowaniu pojazdów do udk? Pomijam modelowanie i teksturowanie. Chodzi o samo przygotowanie pod 'przyciski' jak wciskam to jadę i kręcą się koła, ruszają skrzydła itd. Zapomniałem dodać że tutka dla 3ds max:). Edytowane 9 Grudzień 2010 przez Sjon
AdiJager Napisano 10 Grudzień 2010 Napisano 10 Grudzień 2010 w przykładowych scenach UDK masz dwie poświęcone pojazdom + dokumentacja. Użyj tego jako bazy. Tutki z UE i UDK w większości się pokrywają
Sjon Napisano 10 Grudzień 2010 Napisano 10 Grudzień 2010 a ładnie, że dodali kilka scen z gry w tym udk. Ale próba zrozumienia i szukania gdzie co i jak to abstrakcja chwilowo. Interesują mnie tutki. Dzisiaj na filmie z GDC 2010 zobaczyłem że tam klient pokazywał przy okazji prezentacji CAT'a jak szybko dodaje własną postać do udk. Jednak jak zwykle potrzebuję czegoś nieco innego:D. Dzięki za podpowiedź.
slayer2004 Napisano 29 Grudzień 2010 Napisano 29 Grudzień 2010 (edytowane) hmmm mam dziwny problem z UDK... W momencie, gdy chce grać wewnątrz silnika, postać obraca się przez cały czas w lewo? Wcześniej nie było z tym problemu. Edytowane 8 Styczeń 2011 przez slayer2004
Fr3d3k Napisano 29 Grudzień 2010 Napisano 29 Grudzień 2010 u mnie jak sie tak działo to miałem albo piórko leżące na tablecie, albo kierownice podłączoną. Tylko ze wtedy obracało mi w każdej grze. Nie tylko w edytorze unreal'a, takze to chyba nie to.
slayer2004 Napisano 29 Grudzień 2010 Napisano 29 Grudzień 2010 Fr3d3k: Wielkie dzięki na to nie wpadłem :). Wina podłączonego joystick'a ;p
plasti Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 sprawdz czy masz spacje w nazwie, nie powinno jej byc, i sproboj dac texture w potedze 2 jesli nie jest
Przybysz Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 U mnie w ogóle UDK się dziwnie zachowuje. Po wczytaniu części map dostarczonych z UDK obciąża procka na 100% i przestaje odpowiadać, a część map się ładuje ale z teksturami jakby były w rozdzielczości 32x32 pixele. Nie wiem o co kaman.
moss Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 ... Jeśli mam build z kwietnia lub maja a ktoś zrobił to (prawdopodobnie) na nowszym, może to stanowić problem? Tak, jeśli ktoś zrobił w nowszej wersji, to będzie się wywalać ewentualnie nie wczyta się.
mateogala Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 mam kilka spraw. 1. Jak ustawić jakieś tło statyczne (obrazek nieba czy jakiś gór w oddali) 2. Jak Ustawić Broń aby poruszała się z kamerą. (główna broń) 3. Jak zrobić animacje broni (przeładowanie, strzelanie) w jakim programie i w jaki sposób to zaimportować i umieścić na obiekcie. 4. Istnieje jakieś dodatkowe światło które oświeca Broń w Widoku pierwszej osoby ? zauważyłem że standardowo broń jest w pewnym sensie oświetlona (standardowa broń) ale ingeruje także z oświetleniem dodatkowym. i chciałbym wiedzieć jak to zrobić.
ledyr Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 1- to sie nazywa skydome, robisz model polkuli i wrzucasz na niego teksture nieba 2- zaatachowac do playera ja trzeba 3- animacje w czym chcesz a jesli ustawic do gry chcesz to w kismecie musisz poukladac jak trzeba 4-no mysle ze to trzeba zrobic material troche samooswietlajacy sie punkty reputacji mile widziane!
Bruneq Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 http://udn.epicgames.com/Three/WeaponsTechnicalGuide.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się