Skocz do zawartości

Wiedźmin: Intro do gry zdobywa nominację VES


adek

Rekomendowane odpowiedzi

witcher_trailer.jpg

 

Miło nam poinformować, że członkowie Stowarzyszenia Twórców Efektów Specjalnych (Visual Effects Society) ogłosili nominacje do swoich dorocznych nagród. Nominacje w kategorii Wybitne Sekwencje Filmowe w Grze Komputerowej otrzymali Polacy:

Tomasz Bagiński, Marcin Kobylecki, Grzegorz Kukuś i Maciek Jackiewicz z firmy Platige Image za realizację sekwencji filmowej (cinematik) otwierającej grę „Wiedźmin”.

 

To spore wyróżnienie zwłaszcza, że w grupie wyróżnionych znalazły się takie filmy jak:

 

Command and Conquer: 3 tiberium Wars

Hellgate: London

World of Warcraft: The Burning Crusade

 

 

Prace nad sekwencjami filmowymi do gry trwały w firmie Platige Image przez rok czasu a tworzył je zespół składający się z około 20 osób pod przewodnictwem Tomasza Bagińskiego, reżysera obu filmów.

 

Amerykańskie stowarzyszenie twórców efektów specjalnych Visual Effects Society (VES) to organizacja przyznająca nagrody za efekty we wszystkich dziedzinach szeroko rozumianego przemysłu rozrywkowego: filmu, telewizji, reklamy, teledysków i gier. Obecnie stowarzyszenie liczy sobie około 1500 członków z 17 krajów.

 

„Wiedźmin” („The Witcher”), autorstwa rodzimego studia CD Projekt RED, to bijąca wszelkie rekordy popularności w kraju i zagranicą gra RPG oparta na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Obecnie „Wiedźmin” podbija światowy rynek gier, zdobywając liczne nagrody branży komputerowej i uznanie wśród mediów.

 

 

Oficjalna strona VES:

http://www.visualeffectssociety.com/

 

Lista nominacji:

http://www.visualeffectssociety.com/downloads/NomineesPressRelease2008.pdf

 

Więcej o grze Wiedźmin na stronie:

http://www.thewitcher.com.

 

Platige Image:

http://www.platige.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ech panowie czym sie jaracie. Intro to dostalo nominacje , bo brakuje konkurencji, poniewaz ta branza dogorywa. Wszystkie intra sa robione przewaznie na enginie gry. Jeszcze tylko pare firm stawia na prerenderowane intra. Platige w tej branzy nie ma czego szukac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JaxxPL. Hihihi. Szatany, szatany panie, niewolnicza praca. Tshhk! z bata. 666. Nie masz pełnego obrazu sytuacji, jakiś ploteczki od wujka ciotki pani Jadzi.. Z tego co się orientuję, a jakoś się orientuję, było nawet gorzej momentami. Khe, khe. A dwóch frajerów to robiło nawet przez półtora roku całkiem free. khe,khe. Widać cieniasy. Khe,khe.

 

JaxxPL - cale 5 wypowiedzi na forum, z czego 4 to ranty na robotę Platige. Musi być ogniste uczucie. khe,khe.

 

, co za dzień dziś, reumatyzm łamie, a trzeba gadać, gadać, gadać cały dzień.

salut

Dziadek Stal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w tym co pisze JaxxPL odnosnie prerenderowanych intr w grach jest sporo racji, imo. Nie mowie ze demka z wiedzmina sa slabe, ale konkurencja na tym polu jest licha, ostatnimi czasy, jak nie wiem co. Zwlaszcza to widac po nominacji C&C3; filmy sa \"filmowe\" (maslo maslane:) a to za co odpowiada grafika do najwyzszych lotow nie nalezy. Troche dystansu by sie przydalo, jak zwykle wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak intra prerenderowane sie robi przewaznie jeszcze do gier na pc, ze slabym enginem i moze przez sentyment niektorych firm developerskich. Czy w takich produkcjach jak GOW , Crysis, Bioshoc

sa jakies wypasiste intra prerenderowane?

 

ps .

konkurencja nie do pobicia jest intro do Warchamera zrobione przez wegrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Khe,khe, był gdzieś wywiad z Timem Millerem z Blura, który stwierdził, że już od lat tłumaczą mu, że intra prerenderowane nie mają przyszłości, ale jakoś firma mu rośnie jak na drożdżach a roboty zamiast coraz mniej - jest coraz więcej. Khe,khe.

 

Że się rola intra zmienia i staje się to bardziej film reklamujący grę niż w grę wprowadzający to ja się , khe, zgodzę, jak najbardziej - ale wieszczenie zmierzchu takiej roboty jest bardzo, bardzo przedwczesne .

 

A o tym, że w pre-renderowanym stuffie jest jeszcze masa rzeczy do odkrycia spróbuję przekonać szanownych forumowiczów chociażby tym : http://www.youtube.com/watch?v=eG39Fr2sco0

 

salut

Dziadek Stal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech wymien 3 firmy takie jak Blur, ktore kazdy je odrazu skojarzy. Bo mi naprawde ciezko skojarzyc takie firmy..(brakuje mi jednej:P) Pozatem Blur jakby ostatnio zszedl z jakosci, (COH , Warhamer onlie itp.) ciekawe czemu ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JaxxPl - khekhe, co to za kryterium - \"że każdy skojarzy\" - a skąd mam wiedzieć czy każdy. Pierwsze studio z brzegu - całkiem niezłe intro \"Guitar Hero\" zrobiło Passion Pictures , które może nie każdy kojarzy , ale ich teledyski Gorillaz już niektórym zaświtają. Intro do Halo3 \"Starry Night\" - Digital Domain. Również Halo3 - filmy Blomkampa - Weta Digital. Nie chce mi się dalej wymieniać. Jak widać same nieznane studia. Khe, khe. To jest wcale dziarski ryneczek i póki co - ani myśli zdychać. Choć oczywiście nikt nie zabroni Ci szerzyć zdania odwrotnego, opartego jak widzę na własnym widzimisię i plotkach spod trzepaka. Zddroowia życzę.

 

Minie jeszcze wiele lat zanim prerenderowane materiały stracą rację bytu co może się podobać lub nie,ale nie da się zakląć rzeczywistości.

Co do SF. Sam jestem ciekaw jaki był dokładnie pipe przy tej robocie, ale mogę postawić skrzynkę piwa, że zrobili to po bożemu, żeby sobie roboty nie komplikować khe, khe.

 

salut

Dziadek Stal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech dla porownania samego enginu U3 Epic sprzedal ponad setke. Wiec zdaj sobie sprawa jaka to dysproporcja. POzatem nie chce mi sie juz na ten temat dyskutowac, ty jestes przekonany ze ci sie powiedzie ok pozjemy zobaczymy , oby wam wyszlo :)

 

ps halo 3 ssie palke jak na taka topowa produkcje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaxx - a gdzie ja napisalem, ze dajmy na to realtime jest be? Albo, ze slabo sie sprzedaja enginy? Sam jestem zakochany w engine Crysisa - ale to sa rozne branze. W ogole sie ich nie powinno stawiac razem. Polemizuje caly czas z Twoim stwierdzeniem, ze branza pre-renderowana dogorywa. To twierdzenie slysze od lat i dupa. khe,khe. Cos dogorywa i dogorywa i dogorywa i chyba jeszcze w zdrowiu podogorywa przez parenascie lat. Pre renderowane filmy do gier to zawsze byla nisza. Cofnij sie piec lat, cofnij sie 10 - to zawsze byla domena pojedynczych tytulow, czesto gier o najwiekszych budzetach marketingowych. Nic sie nie zmienilo. Nic nie umiera. Po prostu to zawsze byl maly biznes i jest maly biznes, ale nie zniknie jeszcze dlugo, bo jeszcze przez wiele lat nawet najlepsze enginy beda za malo elastyczne na potrzeby filmowe.

 

Kiedys to nastapi, ale do tego czasu pre-renderowcy zdaza sie przebranzowic na luzie, khe, khe

 

Salut

Dziadek Stal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, czytalem wlasnie pdfa z nominacji i tam pisze ze wiedzmin dostal nominacje w kategorii:Outstanding Pre-Rendered Visuals in a Video Game...gratulacje! wow! ale chwila, wczytuje sie dajej, porownuje to z lista plac ze strony wiedzmina i .... obciach.Konsternacja. Dlaczego wsrod 4 nazwisk znalazlo sie nazwisko producenta? kogos kto nie mial zupelnie wpywu na nominacje czyli na :Outstanding Pre-Rendered Visuals in a Video Game.... Panowie, rozumiem, promujemy sie , promujemy nazwiska, ale jest pewna granica wsi (tak wkrakowie mowia) a poza nia jest tylko pole buraczane:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nezumi: khekhe - dobre, dobre i całkiem celne.

ZbyszekLLL: ? Przejżyj kryteria zgłoszenia a nie tylko listę nominacji. Są otwarcie dostępne na stronie VES. Tam jest to kawa na ławę wyłożone. Może niesmak się zmniejszy, kh,khe. To, że producenci są zgłaszani w takich kategoriach to na świecie raczej norma niż wyjątek. Zresztą - nic w tym dziwnego. A jeśli jest to wciąż dziwne - to zapraszam na priv.

 

salut

Dziadek Stal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JaxxPL... człowieku, straciłeś kontakt z rzeczywistością. Nie dość, że wysnuwasz jakieś absurdalne stwierdzenia to w dotaku zwyczajnie kłamiesz.

Gdyby kierować się twoją pokrętną logiką, to gaciami trząść powinna cała rzesza Pixarów, Dreamworksów itp., których bliski koniec rzekomo miałby się zbliżać z powodu rozwoju engine\'ów 3d. Cinematic jest znacznie bliższy tej branży niż samej grze.

Jakby było mało, dajesz jawne dowody na swoją ignorancję lub zwykłą indolencję umysłową. O tym, że za parę lat \"gry będą wyglądać jak filmy\" słyszę od czasów 3dfx. Zbliżamy się do tego, ale wolniej niż byś sobie tego życzył. Co z tego, że highpolową siatkę postaci pociągnąłby nawet geforce2, skoro nawet dziś procki mają problemy ze skinningiem w realtime. Symulacja płynów, skomplikowanej fizyki czy ubrań zajmuje czasem tygodnie. I nie załatwi tego PPU, bo jest to dziedzina zbyt młoda na ustandaryzowane, sprzętowe rozwiązanie problemu.

Obudź się, odpocznij, zmasturbuj. Albo, po prostu, zrób w życiu coś fajnego. Wtedy z reguły kompleksy ustępują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności