Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 99
  • Wyświetleń 11,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

To znaczy w sumie nic bardzo skomplikowanego. Przynajmniej nie w momencie gdy już się uzyska efekt zamierzony :). Tutaj jest teksturka którą wsadziłem do slotu bumpa, może troszke nietypowo wygląda, ale skoro działa...:

 

deskax.jpg

 

Dodatkowo włączona anizotropia odbić w osi podłużnej (głębokość) obiektu ustawiona na 0,5 ze zmianą kontową odbić o 45 stopni. Materiał to zwykły zblurowany metal.

Napisano

Ciekawe ile będzie zarażonych jeszcze tą pandemią! Powiedz tylko czy wolisz ołtarzyk marmurowy czy konwencjonalny, dębowy w stylu szczecińsko-zakopiańskim? Wznoszę właśnie... 5*****

Napisano

Ołtarzyk na pandemię to za mało. Nie wiem czy kapliczka wystarczy. Może jednak ze względu na wielkość tego szaleństwa, mała świątynia, cóś jak w Licheniu, no może Ciut większa.

Hynol, pokłony nad wiedzą i jakością.

Szkoda ze jest tylko 5 *.

 

Pozdrawiam. Waldek

Napisano
Dodatkowo włączona anizotropia odbić w osi podłużnej (głębokość) obiektu ustawiona na 0,5 ze zmianą kontową odbić o 45 stopni. Materiał to zwykły zblurowany metal.

yyy... co?

Napisano

Freedom, uratowałeś mnie, bo myślałem że tylko ja nic z tego nie skumałem, ze względu na wiek.

 

Hynol a może byś tak dla kumatych inaczej? Bardziej ŁOPATOLOGICZNIE.

 

Pozdrawiam. Waldek

Napisano
  • Autor

No to ja piszę jak jest w Vrayu. Tam anizotropia może przyjąć wartość od -1 do 1. Dodatkowo można "skręcić" odbicia w zakresie 0- 180 stopni - ja dałem na 45 i wyszło ok. Jeżeli inny renderer nie ma takich nastawów, to można pokombinować starając się to przybliżyć. W mentalu macie w arch and design anizotropię od 0 do 10, przy czym ja bym się bawił około wartości 0,1. Rotacja przyjmuje wartość od zero do jeden - wartość 0,3-0,4 powinna być ok. Jak to będzie działać na modelu - nie mam pojęcia :).

 

A co do kapliczek, to nie pitolcie - sami robicie niesamowite modele. Zresztą odwiedzam to forum głównie po to żeby zobaczyć co Ci wariaci jeszcze tam wykombinowali ;).

Napisano
  • Autor

Bez obaw. Praktycznie do studyjnego renderu już wszystko mam. Ale jeszcze scenkę zewnętrzną muszę zbudować i troszke to zajmie, ale nie aż tak długo :).

 

A - w jeszcze jeden mi się samochód przypomniał który muszę zrobić, chociaż jak dla mnie to bardzo nowoczesny - Volvo P1800 ;)

Edytowane przez Hynol

Napisano
  • Autor

Komuś się nie podobał poprzedni, to zaktualizowałem na coś milutkiego ;)

Napisano

Klimek montuje fajne ołtarzyki ;)

 

Świetna robota. zarówno modlowanie jak i teksturowanie. Podglądam uważnie, bo mam zamiar wrócić zaniedługo do mojego Leoparda :)

Napisano
  • Autor

Środek jest już prawie kompletny - tylko kanapę dodać. Odbicia troszke leżą bo z depth 2 renderowałem i fejkowałem odbicia przez override'a (co niestety widać).

 

Co do kierownicy i lawiny uwag która się zaraz posypie - nie to nie jest błąd teksturowania (peltem bym to w 5 min zrobił). Ta kierownica była w istocie metalową ramą okładaną czterema kawałkami drewna, którego słoje dokładnie w ten sposób szły.

 

Dodatkowo wrzucam teksturki "szumu" które można używać do brudzenia i łamania odbić metalu (ale ostrożnie!!! ;) ). Nic wielkiego, ale czasem takiego czegoś brakuje.

 

bugattikorp106.jpg

 

maskmetaldirt.jpg

 

maskmetaldirt2.jpg

Napisano

o żesz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Uwielbiam Cię!!!

 

A po tym bugattim skończ P11-kę!!! Błagam!

Napisano

zaje teksturka! dzięki! haha. w ogóle strasznie ładny shader tego metalu Ci wyszedł

 

widze ze nie tylko ja juz/jeszcze nie spie

Napisano
Co do kierownicy i lawiny uwag która się zaraz posypie - nie to nie jest błąd teksturowania

 

Tak się nie robi! Czeka się spokojnie na uwagi a potem miażdży oponentów merytorycznie! A ty od razu wyjaśniasz.... To jest nieprofesjonalne ;)

 

Świetna robota i dzięki za teksturki.

Napisano
Dodatkowo wrzucam teksturki "szumu" które można używać do brudzenia i łamania odbić metalu (ale ostrożnie!!! ;) ). Nic wielkiego, ale czasem takiego czegoś brakuje.

Czy przez łamanie odbić masz na myśli te kąty o których mówiłeś wcześniej czy coś bardziej przyziemnego (i zrozumiałego) jak np. specular.

Napisano

Świetne Panie Hynol, świetnie jak zawsze.

 

Jeśli można o coś zapytać, czy dla każdej sceny masz taki sam model oświetlenia jeśli chodzi o testy shaderow? ja zawsze mam problem czy shadery które ustawie w jeden scenie będą grały w scenie z nieco innym oświetleniem i kiedy można uznać ze światło nadaje się do testowania shaderow hmm..

 

sorki za takie pytanie ale zawsze byleś za mnie wzorem jeśli chodzi o te sprawy :)

 

tak trzymaj, zapowiada się niezła praca!

 

serdeczności,

pionier.

Napisano
  • Autor

Dzięki.

peter_f - tak P11 czeka i jest następna w kolejce, bo muszę z jakimś latadłem się pobawić

kamil.ochel - jak będą jakieś dodatkowe tekstury to też wrzucę.

mrys - w sumie racja :). Jakoś się pospieszyłem.

Freedom Fighter - coś bardziej przyziemnego - specular, reflection, glosiness, diffuse (ale wiadomo - nie na 100%. Z tym że bardziej lubię użyć takie tekstury jako maski w blend materiałach nakładanych na bazowy metal - łatwiej kontrolować wtedy wygląd.

Pionier - z tym zawsze jest kłopot. Mam prostą scenkę oświetloną ufizi_probe która nieźle symuluje warunki dla oświetlenia bez mocnych świateł kierunkowych i ma dość niezłą "neutralną" kolorystykę. Dodatkowo zmodyfikowałem ją nieco żeby mieć więcej nieba a budynki były niższe. Jeżeli w planie mam tylko jeden rendering, to staram się najpierw ustawić światło (na materiałach domyślnych - 128,128,128 z lekkim odbiciem) a dopiero potem shadery. Ale tu zamierzam zrobić kilka hi-resowych renderingów. Oczywiście liczę się z tym że dla każdej sceny będzie potrzebna korekta siły odbić i procentowego wpływu warstw w blend materiałach. Oczywiście dopiero w praniu i po testowych renderach wyjdzie jak niewielka.

Napisano
  • Autor

Valdek ;). Mała obsówa, bo właśnie montuje moje pierwsze augment reality do bardzo fajnego projektu. Jak skończę to pokażę. No i potem zaraz się zabiorę za maszynkę.

Napisano
  • Autor

W zasadzie materiały są już wszystkie w miarę ustawione. Teraz tylko mapowanie głównie, maski, resetowanie elementów i takie tam pierdółki. Na renderach sporo elementów pochowanych jeszcze. Widać brud i przetarcia lakieru.

 

bugattikorp129.jpg

bugattikorp130.jpg

bugattikorp131.jpg

Napisano

Brud? Przetarcia lakieru? Na TAKIM wozie?! Niechluj!!!! :D

 

Świetna robota.

Napisano

Najpierw skrytykuję chrom :P Za czysty. A poza tym kopara na podłodze się wala. Ten detal (pasek skórzany, śrubeczki i te panele !!!!!!!!!!!!!!!! no i geometria tych otworów w masce, nawet korbka poraża!!!!). Piękne te przetarcia i brud!!!!!!! Oj dziś dam na ofiarę coś na Twój ołtarzyk! Mistrz!!!!!!

Napisano

Super Hynol Ci to idzie. Peter bedzie lepiej z chromami jak otoczenie Hynol wymieni.

Napisano

Przyszedłem popatrzyć bo dłubię coś z tego okresu, ale trochę się zniechęciłem - takiej ilości szczegułów napewno nie będzie mi się chciało. Ciekawe czy są jakieś gry z takimi oldtimerami?

Napisano

Bardzo fajnie wyglądają te przybrudzenia. Świetna robota. I niezły wybieg z tym displace :-)

Edytowane przez PICsell

Napisano
  • Autor
Przyszedłem popatrzyć bo dłubię coś z tego okresu, ale trochę się zniechęciłem - takiej ilości szczegułów napewno nie będzie mi się chciało. Ciekawe czy są jakieś gry z takimi oldtimerami?

 

Mafia. Można sobie pojeździć Bugatką i innymi przedwojennymi maszynami, chociaż ze względu na copyrighty inaczej się nazywają. Ale gra jest wypas.

 

Dzięki reszcie za komenty - co do chromu to może rzeczywiście dodam minimalne uszkodzenia i go troszkę potłamszę. Mam nadzieję że uda się skończyć niebawem.

Napisano

ja cie pierdyka :D wlasnie przelecialem z gory do dolu caly topic i stwierdzam ze przy takich orlach bocian (czyt. ja) nie bede sie braz za samochodzy xD pozdrawiam :))

Napisano

Przyszedł Hynol i zawstydził Turbodymomana, genialny detal i materiały, chce więcej :)

 

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Ja tam nikogo nie chce zawstydzać - ja sobie po prostu hobbystycznie dłubie :).

 

Mały up. Myśłałem że będę musiał się bawić w mapowanie, ale w sumie zrobiłem skórę na mapach proceduralnych i wygląda chyba nie gorzej niż bitmapowa. W każdym razie dla mnie wystarczy taka.

 

paseku.jpg

 

P.S. - tak, tak - wiem - opona ma niskie nastawy displacementu.

Napisano
P.S. - tak, tak - wiem - opona ma niskie nastawy displacementu. [/Quote] Skubany :D No i co ja mam teraz krytykować ?! I weź tu Panie nie słodź ;)
Napisano
  • Autor
Skubany :D No i co ja mam teraz krytykować ?!

 

W pasku nie ma dziurek... Na razie ;). Sprzączka chyba weszła troszkę w pasek. Zawsze coś się znajdzie :D

Napisano

bez kitu xD... nie ma dziurek .. ;] ale jakbys nie mowil raczej by nikt do tego nie przyczepil uwagi bo i tak wyglada jakby tak mialo byc xD

Napisano
  • Autor

Ostatni chyba up w WIPie. Wszystko na miejscu, zmapowane i zmateriałowane. Pozostało wyrenderować porządnie. Model w tym momencie ma 480k poly (nie tak znowu dużo - myślałem że przekroczyłem 600k).

 

Na koniec zainspirowany walką z Kopernikiem w anaglifie, ostatnie preview:

bugattikorpstereo.jpg

 

Pozdrawiam wszystkich kibiców i innych "szaleńców" którzy nie dają mi zapomnieć jak powinno się bawić z modelikami w 3D ;).

Napisano

Muszę załatwić sobie wreszcie te okularki bo póki co to zamiast "wow" powiem tylko "auu... moje oczy".

 

Chociaż z okularkami czy bez to mogę śmiało powiedzieć, że odwaliłeś kawał dobrej roboty i teraz czekam tylko na jakąś fajną scenkę :)

 

Pozdrawiam.

Napisano

Piękna sprawa aż chyba zaraz pobiegnę po czteropak lecha bo tam są chyba okularki gratis

Napisano

Nowa moda z anglyfami na forum teraz panuje :) Chyba odkurzę okularki z szafy. Model i materiały świetne, ale to już wiesz :D

Napisano

Nudziarz z ciebie. Jak zwykle świetna robota. W materiałach niewątpliwie jesteś mistrzem :)

Napisano

gdzie można dostać takie okulary?:)

Napisano

w czteropaku lecha są na stronie lech.pl jest wszystko napisane co do promocji i wogole :))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności